شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۴۷
هاليوود انتظار شما را مي كشد
موضوع چاپ يك آگهي است كه از جوانان مي خواهد اگر علا قه دارند عكسشان روي بيلبوردها چاپ بشود با شركت ... تماس بگيرند
022362.jpg
اين روزها هيچ چيز عجيب نيست. در اين جهان كه پر از اتفاقات عجيب و غريب است، چندان بعيد نيست كه ماجراي خارق العاده اتفاق بيفتد و توقع تعجب از هيچكس هم نرود. ممكن است در يكي از اين روزها كه از خواب بيدار مي شويم، درست مثل همه روزها، ناگهان خبري بشنويم، مبني بر سقوط آدمي از برج آزادي يا هر ساختمان بلند مرتبه ديگري. اين خبر نمي تواند، چندان حيرت آور باشد، اما وقتي شخص سقوط كرده از روي زمين برخيزد و لباسش را بتكاند و با عجله به سمت ايستگاه مترو شروع به دويدن كند بايد بي انصافي را كنار بگذاريم.
اين اتفاق آخري رنگي از تعجب دارد، اما باز هم ما متعجب نمي شويم.
ماجرا از آنجا شروع شد كه در يكي از همين روزهاي عادي كه اتفاقات ريز و درشت زيادي در آن مي افتد و از قضا تعجب برانگيز هم نمي شود، يك آگهي در يك روزنامه كثيرالانتشار، توجه مان را جلب كرد. اگرچه اين آگهي بسيار تعجب انگيز بود، اما به ما حق بدهيد كه تعجب نكنيم. كم مانده بود كه خودمان هم يكي از آن آدم هايي باشيم كه گوشي تلفن را برمي دارد و زنگ مي زند و يك شبه تبديل مي شود به يك چهره خندان روي يكي از بيلبوردهاي غول پيكر حاشيه همين بزرگراه هاي پيچ در پيچ و سرسام آور خودمانيم! بد هم نيست آدم يك شبه چهره شود.
خوش تيپ بيا اينجا
مي خواهيد شما يا فرزندنتان يكي از چهره هاي تبليغات يا سينما باشيد...؟! دلمان نمي آيد از كنار اين جمله بي  نظير و وسوسه كننده به راحتي بگذريم، پاسخ به اين مي    تواند سرنوشت زندگيتان را رقم بزند. بي ترديد شما آدم با گذشتي هستيد و به فكر آينده فرزندانتان. شايد بسيار هم مايليد كه در شبي مثل همين شب ها، چهره نازنين فرزندانتان دسته جمعي و در كنار هم، در يكي از همين سريال هاي تلويزيوني خيلي خيلي جذاب پخش شود و همه اهل محل و در و همسايه از روز بعد شما را به يكديگر نشان دهند و جلوتان دولا راست شوند. خوب، آدمي است و هزار وسوسه و تمنا. شايد هم در اين مسابقه تصميم بگيريد قيد فرزندانتان و آتيه آنها را بزنيد. خودتان پله هاي شهرت و ترقي را پس پشت بگذاريد. آخر اين جمله آن هم در يك آگهي شكيل هر موجود زنده اي را قلقلك مي دهد.
هدف ما جمع آوري تعدادي چهره براي استفاده در تبليغات تابلوهاي تبليغاتي، تبليغات تلويزيوني و... و بازيگري است.
اين جمله پاياني در متن آگهي، تقريبا چيزي شبيه تيرخلاص است. ديگر درنگ جايز نيست. بايد اقدام كرد. همين فردا، انبوهي از مشتاقان و طرفدارانتان در حالي كه تصويري خندان با دندان هاي صدفي و براق از شما در دست دارند، هياهوكنان به سراغتان مي آيند. اين تصوير را در ذهنتان بسازيد و هيبتش را تماشا كنيد. آن وقت است كه در دل خواهيد گفت: غفلت موجب پشيماني است.
البته در اين آگهي به موارد بسيار حساس و سرنوشت سازي اشاره شده است. هرگونه دغلي، دورنگي و تقلب در پاسخگويي به اين سوالات مي تواند، تمام چشم انداز پرفروغ آينده را تيره و تار كند. سوالات كليدي فرم مشخصات كه در آگهي مزبور آمده، فوق العاده قابل تامل است و انتظار مي رود كه شما حتما آن را با حساسيت و دقت پاسخ بدهيد.
اما موضوع چيست؟!
يك شركت رسمي كه اتفاقا شماره ثبت و مجوز معتبر هم دارد، با اين آگهي سعي دارد، تعداد بسياري از مشتاقان عرصه شهرت را به سوي خود بكشاند.
در حالي كه مديرعامل شركت، ضمن صحبت با ما اشاره به فعاليت جدي و رسمي در اين زمينه نداشت، بيشتر سعي مي كرد، تا با فرافكني، به نوعي از پاسخ گفتن به سوالات ما طفره رفته و با حرف هاي شيرين - از همان حرف هايي كه در بالا گفته شده - ما را هم به جمع پركنندگان فرم مشخصات آگهي اش اضافه كند.
فقط كافي است نگاهي به شركت هاي بسياري در ماه ها و سال هاي اخير بيندازيم كه اتفاقا همه آنها داراي شماره ثبت، مجوز و ... بودند، اما زماني كه نتوانستند پاسخگوي مردم شوند، آن وقت بود كه ديگر، بعد از گذشت چند هفته خبري از شركت مزبور نبود، گويا آن چشم انداز پرفروغ دور شده و رفته به هوا.

تام عاشق سانترهاي پيچ دار بك
022314.jpg
توقع داشتيم كه تام عزيز از بيس بال يا فوتبال آمريكايي حرف بزند، اما اينكه او علا قه مند جدي فوتبال رئال مادريد و بكام باشد كمي عجيب بود. روزنامه  سان چاپ انگليس اين كشف بزرگ ! را در گزارشي تبديل به تيتر بزرگ خود كرده است
آمريكاييان به اين مساله شهرت دارند كه هيچ چيز راجع به فوتبال نمي دانند. ورزش هاي مورد علاقه آنان، بيسبال، بسكتبال و فوتبال آمريكايي است.
اما تام كروز هنر پيشه آمريكايي در صحبتي تعجب برانگيز گفته است كه ديويد بكام بازيكن مورد علاقه اوست و حتي به بكام از نزديك گفته است: تو قهرمان من هستي! تام كروز به قدري به فوتبال و بكام علاقه مند است كه براي تماشاي بازي تيم رئال مادريد بليت بازي را خريداري كرده است. يك منبع نزديك به تام كروز اظهار داشت، ديويد بكام و همسرش ويكتوريا تاكنون چندين بار تام كروز را از نزديك ملاقات كرده اند و چندين بار با هم غذا خورده اند. تام كروز به ديويد بكام گفته است كه يكي ازطرفداران متعصب ورزش فوتبال است و ترجيح مي داد ستاره فوتبال باشد تا آنكه ستاره سينما باشد. تام كروز همچنين گفته است كه براي تيم فوتبال كالجي كه در آن تحصيل مي كرده است بازي مي كرده و آرزو داشته تا در آينده يك فوتباليست حرفه اي شود، اما متاسفانه به دليل مصدوميت زانو آرزوهايش بر باد رفت. تام كروز پيش از اين نيز چند بار به اسپانيا رفته بود تا بازي ديويد بكام را در رئال مادريد از نزديك مشاهده كند و خاطره هاي گذشته اش را زنده كند. يكي از دوستان تام كروز مي گويد: تام بازي هاي ديويد را خيلي دوست دارد و وي را يك قهرمان مي داند، ديويد هم به فيلم هاي تام علاقه دارد، پس هر دو آنها مسايل مشترك فراواني دارند كه از صحبت  كردن راجع به آنها با يكديگر لذت ببرند. تام كروز به بكام گفته است كه هر موقع به لس آنجلس آمد مي تواند به خانه وي بيايد و از دست خبرنگاران تا حدي دور باشد. ستاره 42 ساله ماموريت غير ممكن در حالي بازي بكام را مشاهده كرد كه ديويد در دقيقه 29 بازي به علت مصدوميت از زمين خارج شد اما تيمش با نتيجه 2 بر هيچ حريفش را شكست داد. تام كروز در سفر اخيرش به اسپانيا و شهر مادريد با يك تير دو نشان زد.
تام علاوه بر آنكه بازي رئال مادريد و ستاره محبوبش، ديويد بكام را تماشا كرد، به تبليغ از آخرين فيلمي كه در آن ايفاي نقش كرده است، به نام كولاترال به مادريد رفته بود. تام كروز همچنين كليساي ماينتولوژي را در اسپانيا افتتاح كرد. به هر حال همانطور كه در سطور اول اين مطالب خوانديد، آمريكاييان علاقه كمي به فوتبال دارند و اكثر آنها كوچكترين اطلاعي از قوانين فوتبال يا حق نام تيم هاي مطرح جهان ندارند و علاقه تام كروز - شخصي كه سر و كارش با سينما، دوربين و محافل هنري است و از همه اينها بالاتر، يك آمريكايي است - به فوتبال بسيار تعجب برانگيز است. شايد در آينده ما شاهد رشد سريع اين ورزش در بين محافل سينمايي هاليوود باشيم و از اين به بعد تام كروز را در نقش يك بازيكن فوتبال در فيلم هاي سينمايي مشاهده كنيم! راستي طرح ايجاد تيم هنرمندان هاليوود چطور است ؟!

چارچوب
جوجه 121 ميليون ساله!
022311.jpg
چين - فسيل يك جوجه پرنده به قدمت 121 ميليون سال در چين كشف شد. روي اين فسيل نقش اسكلت و پرهاي اين پرنده  نمايان است كه مشغول بيرون آمدن از تخم بوده است. تاكنون فسيل هاي مختلفي از جوجه پرندگان كشف شده است ولي هيچ كدام پرنداشته اند. اين فسيل 121 ميليون ساله كه در نوع خود نادر است، در ليا اونينگ چين كشف شده است.

سرقلم
عضو انجمن آهنگسازان سياتل در ايران 
ايسنا- موسيقي متن تردست آخرين ساخته ”محمدعلي سجادي… هم اكنون در ”استوديو بهمن… توسط سعيد شهرام ساخته مي شود. اين آهنگساز ايراني ،به تازگي بعد از هشت سال اقامت در آمريكا به ايران بازگشته است. پيش از اين موسيقي متن فيلمهاي” آباداني ها” ،دونيمه سيب” هتل كارتن راه و بي راه ايليا نقاش جوان و تعداد زيادي ديگر از فيلمهاي سينماي ايران را كار كرده است. وي گفت: من سهم كوچكي در شكل گيري موسيقي اين سينما داشتم و امسال بعد از چند سال دوري تصميم گرفتم، به ايران بيايم تا تجربيات خودم را درخدمت سينماي ايران قرار دهم. اين آهنگساز، موسيقي فيلم ايران را نيازمند يك تحول اساسي دانست و گفت: شروع و آموزش موسيقي از سطح دبستان موردي است كه فقدانش احساس مي شود. ما اگر بتوانيم در سطح آموزشي كشور يك برنامه ريزي داشته باشيم تا بچه ها با سازهاي كلاسيك و آگوستيك آشنا بشوند، مطمئن باشيد براي نسل آينده آهنگسازان بهتري را تربيت خواهيم كرد.

كوتاه تر از گزارش
سيد حسين غضنفري 
تراشه كامپيوتر به ضخامت يك اتم 
022341.jpg
دانشمندان در تلاش هستند كه تراشه كامپيوتري به ضخامت يك اتم بسازند. اين تراشه كه متشكل از يك مولكول دو وجهي خواهد بود، با قدرت، انعطاف پذير و بادوام خواهد بود. به گفته پرفسورآندره گيم جنس اين تراشه از گرافين خواهد بود و اين ماده تا 10 سال آينده جهت مصرف در موارد صنعتي توليد خواهد شد.
ترجمه جديد نوار بن لادن 
در ترجمه جديدي كه از نوار اخير بن لادن شده است، بن لادن با هشدار به مردم آمريكا اعلام كرده به ايالت هايي كه به جورج بوش راي دهند، حمله خواهد كرد. به گفته ايگال كارمون مسوول موسسه تحقيقات خاورميانه، بن لادن در سخنراني اش از كلمه الوبلاي استفاده كرده است كه به نظر ما منظور وي ايالت بوده است. بن لادن در اين نوار گفته بود كه امنيت مردم آمريكا در دستان خود آنها است.
توپ 804 هزار دلاري 
022335.jpg
توپ بيسبالي كه باري باندز بازيكن تيم غول هاي سانفرانسيسكو توانست با ضربه زدن به آن هفتصدمين امتياز خود را به دست آورد، در يك حراج اينترنتي به قيمت 804 هزار دلار فروخته شد.باري باندز، سومين بازيكن تاريخ بيسبال آمريكا است كه موفق شده به امتياز 700 دست پيدا كند.
مرگ پيرترين زن فلوريدا
پيرترين ساكن فلوريدا در سن 111 سالگي جان سپرد. اين خانم كه همراه خانواده اش از آلاباما به فلوريدا مهاجرت كرده بود، نهمين شخص مسن آمريكا به شمار مي رفت. اين خانم از سال 1920 به بعد كه زن ها حق راي دادن پيدا كردند، در تمام انتخابات شركت كرده بود و عضو فعال كليسا به شمار مي رفت.
زندگي بدون درد
022338.jpg
آشلين بلاكر دختر 5 ساله اي است كه از يك بيماري ژنتيك نادر رنج مي برد. اين بيماري بدون درد شايد خود بزرگترين درد اين دختر در آينده شود. آشلين به بيماري نادري به نام CIPA دچار است كه هيچگونه دردي را نمي تواند احساس كند و همچنين توانايي احساس تغييرات شديد دما را ندارد. درآمريكا 17 نفر به اين بيماري دچارند. در اين حين پدر و مادر آشلين فقط بايد دعا كنند تا در آينده درمان اين بيماري يافت شود و تمام حركت هاي وي را زير نظر داشته باشند تا به خود او آسيبي نرساند.

زاويه ديد
كيف پول: بله؛ دسته كليد: نه 
لاله ميراسكندري دانشمندان ماساچوستي در حال كار روي روسري هايي كه آلودگي هوا را تشخيص مي دهند و كيف دستي هايي كه هيچگاه فراموش نمي  كنند، هستند.نشريه New Scientist اعلام كرد، هر دو اين وسيله ها مجهز به پچ هاي كامپيوتري كه حاوي ميكروپروسسور، گيرنده راديويي، حسگر، ميكروفون، باتري و سيستم صفحه نمايش هستند.
نتيجه؟ كيف دستي كه به شما مي   گويد: كيف پولتان را جا گذاشته ايد، يا يك چتر برداريد ممكن است باران بيايد.پارچه هاي هوشمند، چيز جديدي نيستند. دانشمندان رشته پزشكي قبلا بانداژي ساخته بودند كه مي تواند، ايجاد عفونت را بلافاصله تشخيص داده و با زنگ خطر اعلام كند.تكنولوژيست هاي پزشكي عينك هاي متفكري ساخته اند به شهرونداني كه در خيابان پيچ اشتباهي را پيچيده اند، هشدار مي دهد.دانشمندان امور نظامي يك سرباز آينده را پيش بيني كرده اند كه در سال 2011، در حالي به جبهه جنگ مي رود كه زير پيراهنيش ضربان قلب، درجه حرارت بدن و تنفس او را كنترل مي كند و يونيفرمي بر تن دارد كه در صورت خونريزي به شدت محكم شده و از خونريزي جلوگيري مي كند و پارچه هايي كه در صورت لزوم بسيار سخت شده و مثل يك آتل عمل كنند.در حال حاضر مطالعات بيشماري روي پارچه هاي هوشمند و كامپيوتري قابل پوشيدن در حال انجام است كه دانشمندان اسم جديد: كامپيوترهاي حاكم را به آنها داده اند. امروزه تيمي از انستيتوي آزمايشگاه هاي جهاني تكنولوژي ماساچوست روي نوع جديدي كار مي كنند؛ پوشيدني هايي كه طوري طراحي شده اند كه فرمان دهند. مايكل بو، آدريان كيبل و گوري ناندا كيف جديدي مخصوص افراد فراموشكار، باب كرده اند. پچ هاي هوشمند كوچك آن از طريق يك سيم مخصوص جريان الكتريكي، علامات شناسايي فركانس هاي راديويي تلفن همراه، دسته كليد و كيف پول را دريافت مي كنند. يك حسگر در بند كيف نشان مي دهد كه صاحب كيف، كيف را بلند كرده است و به دنبال آن سريعا اشياي مورد نظر داخل خود را كه ممكن است فراموش شده باشند، چك مي كند. اگر يكي از آنها جامانده باشد، يك سخنگوي سينتي سايزري مي گويد: تلفن همراه: بله، كيف پول: بله، دسته كليد: نه.علاوه بر اين دانشمندان قصد دارند يك چيپ كه به صورت اتوماتيك آخرين اطلاعات وضع هوا راdown load مي كند، به اين كيف اضافه كنند. اين كيف رياست طلب به صاحب خود يادآوري مي كند كه يك چتر بردارد، ولي فقط در صورتي كه احتمال بارش باران وجود داشته باشد. اين پچ ها را مي توان به كمربند، كيف، پرده يا روسري هم متصل كرد. اين تجهيزات مي تواند طوري طراحي شوند كه اهداف گوناگوني را پاسخ دهند.دكتر بو مي گويد: مردم مي توانند همانطور كه آهنگ تلفن هاي همراه خود را تغيير مي دهند، كاركرد كيف هايشان را هم تنظيم كنند!

اشكوب
كلاه جديد نظامي
كلاه هاي جديد سربازان آمريكايي در برابر اصابت گلوله مقاومت بيشتري دارد. چندي پيش يكي از اين سربازان، در حين درگيري نظامي براثر اصابت مستقيم تير به كلاه نظامي اش كه تصور مي شد وي كشته شده است، اما در كمال ناباوري او سالم ماند. كلاه هاي جديد سربازان آمريكايي با طراحي جديدش، راحتي بيشتري را براي سربازان به همراه دارد و در نتيجه آنها كمتر اين كلاه ها را از سرشان در مي آورند.
ربط حافظه به دندان
تحقيقات وسيع دانشمندان سوئدي نشان مي دهد كه كشيدن دندان و از دست دادن حافظه رابطه مستقيمي با هم دارند. تحقيقات دانشمندان ژاپني در گذشته اين مساله را روي موش ها و ميمون ها ثابت كرده بود. در تحقيقي كه دانشمندان سوئدي انجام دادند، 1962 نفر بين سن 35 تا 90 سال بودند. اين تحقيق در سال 1988 آغاز شد. به گفته يكي از دانشمندان روانشناسي در سوئد، داشتن دندان نيز يكي از معيارهاي داشتن حافظه قوي است.
كانادايي خوش شانس
براي اولين بار در تاريخ كانادا،  مردي از تورنتو توانست جايزه اي به ارزش 8/5 ميليون دلار از يك ماشين بخت آزمايي ببرد. ليك هاست با پرداخت 60 دلار جهت استفاده از ماشين و پس از بيستمين دفعه توانست 5 ميليون و 781 هزار و 854 دلار و 41 سنت برنده شود. البته اين پول تمام كساني بود كه هيچ شانسي را براي برد نداشتند.

دكه
سرنوشت در اوهايو
022317.jpg
مهمترين اخبار روز چهارشنبه نتايج انتخابات آمريكا و همچنين درگذشت شيخ زايد آل نهيان بود.اكثر روزنامه هاي آمريكايي خبر اول خود را به شركت مردم در انتخابات اختصاص داده اند. لس آنجلس تايمز نوشته است: ممكن است همه چيز به اوهايو مربوط شود كه البته همين طور هم شد و سرنوشت انتخابات به ايالت اوهايو مربوط شد.روزنامه سان مي نويسد: باز هم رقابت نزديك بوش 51 درصد و كري 48 درصد آرا را به خود اختصاص داده اند. اما همه چيز به اوهايو بستگي دارد. روزنامه سانفرانسيسكو كورنيكل هم نوشته: بوش جلوتر است. و همچنين در تيترهاي ديگر به شركت مردم در انتخابات در اولين ساعات راي گيري اشاره دارد.اما روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن و اكثر روزنامه هاي عربي تيتر اول خود را به درگذشت شيخ زايد آل نهيان ، رئيس امارات متحده عربي اختصاص داده اند. الشرق الاوسط هم فقط يك تيتر دارد و آن درگذشت حكيم عرب است.
022329.jpg
022326.jpg
022323.jpg
022320.jpg

خبرسازان
آرمانشهر
ايرانشهر
تهرانشهر
دخل و خرج
در شهر
درمانگاه
يك شهروند
|  آرمانشهر  |  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  يك شهروند  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |