سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۵۶
فيدل لبخند مي زند
023241.jpg
همانطور كه هفته قبل در صفحه خبرسازان خوانديد زمين خوردن فيدل كاسترو موجي از نگراني در ميان مردم كوبا ايجاد كرده بود اما الا ن مي توانيد فيدل را ببينيد كه كنار چاوز سرومروگنده با پيراهن قرمز نامتعارفي نشسته است.
سيد حسين غضنفري 
هاوانا - به نظر مي رسد وضعيت جسمي فيدل كاسترو، بعد از زمين خوردني كه در ماه گذشته منجر به شكستن كاسه زانوي پاي چپش و همچنين شكستن دست راستش شد، رو به بهبود است. البته اين نه حرف پزشكان كه حرف هوگوچاوز، رئيس جمهور ونزوئلا است كه چندي پيش با رهبر كوبا ملاقات كرده بود. تلويزيون كوبا صحنه هايي از ديدار دو رهبر ضد آمريكايي را نشان داد كه كاسترو با آرامش كامل و در حالي كه روي صندلي چرخ دار نشسته بود و دست راستش را با پارچه اي بسته بود، مشغول صحبت با هوگوچاوز بود. كاسترو برخلاف معمول كه در ديدار با رهبران و نمايندگان آنها در لباس زيتوني رنگ نظامي و با كت شلوار حاضر مي شد، اين بار از لباس تيره قرمز رنگي و شلوار تيره اي استفاده كرده بود. چاوز بعد از ديدار با رهبر 78 ساله كوبا گفت: ما چندي را صرف صحبت هاي دوستانه و گپ زدن گذرانديم. وي همچنين قدرت جسمي و سلامت و فصاحت كلمه فيدل كاسترو را ستايش كرد.
چاوز بعد از ديداري كه از سانتودامينگو، در جمهوري دومينيكن داشت، وارد هاوانا شد. چاوز در سانتودامينگو قراردادي را براي فروش 50 هزار بشكه نفت خام به آن جمهوري امضا كرد. در اين ديدار، معاون چاوز، كارلوس ليح، رئيس بانك مركزي ونزوئلا، فرانسيسكو سوبرون و وزير سرمايه گذاري هاي خارجي، مارتا لوماس، چاوز را همراهي مي كردند. هيچ كدام از نمايندگان مطبوعات جهان در هاوانا اطلاعي از ورود چاوز به كوبا يا ديداري كه وي با مقامات كوبايي داشت، نداشتند. رئيس جمهور ونزوئلا كه بعد از سنگ اندازي هاي پي درپي مخالفانش كه با حمايت آمريكا همراه بود، توانست در يك رفراندوم تاريخي بار ديگر ثابت كند كه از حمايت اكثريت مردم ونزوئلا برخوردار است. وي نزديكترين دوست و حامي فيدل كاسترو به شمار مي رود. كوبا براي حمايت از دولت چاوز تاكنون هزاران نفر از كارگران بهداشت، معلمان و همچنين متخصصان و مربيان ورزشي كوبايي را به مناطق محروم ونزوئلا فرستاده است.
كاسترو بعد از ديداري كه چاوز براي اطلاع يافتن از چگونگي احوال كاسترو داشت،بالبخند گفت كه آن ديدار بهترين شب وي را بعد از زمين خوردنش كه تبديل به سوژه رسانه ها شده بود، رقم زد. فيدل كاسترو، رئيس جمهور هميشه مبارز كوبا، در تاريخ 20 اكتبر بعد از بيان سخناني در شهر سانتاكلرا، در شرق هاوانا، زمين خورد و زانوي پاي چپش و دست راستش شكست و تحت عمل جراحي قرار گرفت. اكنون كاسترو بعد از عمل جراحي جسمي و چاوز بعد از يك عمل جراحي سياسي همچنان از پرچمداران مبارزه با آمريكا در قاره لاتين هستند.

ببخشيد جهان، ما لايق همين هستيم!
يك دانشجوي آمريكايي با راه اندازي يك وب سايت به آمريكاييان امكان معذر ت خواهي از جهانيان را به خاطر انتخاب شدن جورج بوش به عنوان رئيس جمهوري آن كشور فراهم كرده است.
جيمز زلتن در وب سايت خود كه تاكنون 150 صفحه از معذرت خواهي شهروندان آمريكايي را شامل شده است، مي نويسد: همان طور كه رهبران ما آماده مي شوند تا بار ديگر شما جهانيان را تحت فشار بگذارند، به ياد داشته باشيد كه بعضي از ما آمريكاييان، واقعا از اين پيشامد متاسف هستيم.

كليپ وحشيانه
آمريكا- دو دانش آموز در ايالت اوريگان پس از آنكه بدون دليل يك دانش آموز ديگر را انتخاب كردند، وي را كتك زدند و در همان حال از كتك خوردن وي فيلمبرداري كردند. آنها سپس اين فيلم را با موسيقي رپ تركيب كرده و از آن چند سري DVD تكثير كردند و به دوستان خود فروختند. در اين فيلم اين دانش آموزان نوبتي شروع به كتك زدن دانش آموز بيچاره مي كنند و ديگري در همان حال از اين صحنه ها فيلمبرداري مي كند. اين دو اكنون در بازداشت پليس هستند.

جشن تولد مخترع مخرب
ميخائيل كلاشنيكف، طراح مسلسل كلاشينكف 85 ساله شد. كلاشنيكف بيش از نيم قرن است كه در شهر اودمورتياي روسيه كار و زندگي مي كند. وي در خانواده روستايي زاده شد، پيش از آن كه به دبيرستان برود آتش جنگ جهاني دوم ناگهان زبانه كشيد. ميخائيل جوان در گير و دار اين جنگ خانمان سوز فرمانده خدمه يك تانك بود كه زخمي و بستري شد. او در دوران بستري بودنش در بيمارستان براي نخستين بار به پژوهشي درباره طراحي سلاح پرداخت. با فرو نشستن توفان جنگ جهاني دوم، كلاشنيكف 28 ساله مسلسل آك۴۷نخستين نمونه از مسلسل هاي كلاشينكف را اختراع كرد و دو سال بعد جايزه استالين را از آن خود ساخت و يك سال پس از آن نشان قهرمان كارگران سوسياليست را در شوروي سابق به او دادند. بيش از 50 درصد از ارتش هاي جهان امروز به كلاشينكف مجهزند و در 18 كشور ديگر با همكاري روس ها ساخته مي شود. تاكنون يكصد ميليون قبضه تفنگ خودكار و مسلسل در گوشه و كنار جهان ساخته شده است. كلاشنيكف 85 ساله مي گويد: تنها آرزوي من اين است كه چندان زندگي كنم تا ببينم جهان ما ديگر نه به مسلسل كلاشينكف نياز دارد، نه به هيچ سلاح ديگري.

آرزوي سلا متي براي صنعتي
023223.jpg
در خبرها آمده بود، استاد علي اكبر صنعتي نقاش و مجسمه ساز به دليل وخامت حال عمومي شان در بيمارستان بستري شده اند. مسوولان بخش C.C.U بيمارستان ايرانمهر دليل بستري ايشان را عفونت ريه عنوان كردند و متذكر شدند كه حال عمومي ايشان اندكي بهتر شده است. براي استاد آرزوي طول عمر داريم... آيا كار ديگري از دست ما برمي آيد؟

دكه
فلوجه مانند جهنم است 
023238.jpg
به مناسبت روز بزرگداشت جنگجويان آمريكايي در ويتنام 
متشكرم 
مروري مي كنيم بر روزنامه هاي يكشنبه 14 نوامبر. اولين روزنامه، روزنامه آمريكايي بالتيمور سان است. تيتر اول به همراه عكس اول اين روزنامه به عراق اختصاص دارد. تهاجم به فلوجه رو به پايان است. اين تيتر اول اين روزنامه است. روزنامه بعدي، روزنامه عرب نيوز است. اين روزنامه هم مانند سان خبر اصلي خود را به فلوجه اختصاص داده است.
فلوجه: اين مانند جهنم است. اين عنوان نخست اين روزنامه است. اما القدس العربي خبر اول خود را با يك روز تاخير به تشييع ياسر عرفات رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين اختصاص داده. اين روزنامه مي نويسد: عرفات پس از تشييع رسمي در قاهره، در رام الله به خاك سپرده شد. پيروزي در فلوجه نزديك است. اين تيتر روزنامه ميامي هرالد است كه روز يكشنبه به چاپ رسيده بود.
023235.jpg
023232.jpg
023229.jpg
023226.jpg

خبرسازان
ايرانشهر
تهرانشهر
دخل و خرج
در شهر
درمانگاه
زيبـاشـهر
طهرانشهر
محيط زيست
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  زيبـاشـهر  |  طهرانشهر  |  
|  محيط زيست  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |