دوشنبه ۷ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره - ۳۵۹۴
قبل از عقد قرارداد به شهرداري مراجعه كنيد
رقص قيمت زمين ها در كلاردشت 
كلاردشت هم مثل تهران نقاط كم ارزش و باارزش دارد
026469.jpg
قيمت زمين در نزديكي راه هاي اصلي گرانتر است.
عليرضا باغاني 
يكي از راه هاي قديمي سرمايه گذاري در كشورهاي داراي اقتصاد در حال گذار مانند ايران، خريد زمين و خانه است كه گاهي سود بسيار بالايي در پي دارد و البته به همين دليل، علاقه كلاهبرداران به فعاليت در اين زمينه را هم در پي داشته است. امروز از خريد و فروش زمين در نقاط خوش آب و هواي شمال كشور برايتان مي نويسيم.
اگر مي خواهيد در كنار خانواده خود ساعاتي را در نقطه اي زيبا، جذاب و خوش آب و هوا بگذرانيد، حتما سري به كلاردشت در استان مازندران بزنيد، چراكه در شمالي ترين نقطه كشورمان، سرزميني با جاذبه هاي اكوتوريستي فراواني وجود دارد كه بعضي از گردشگران سفر به اين مناطق را يك رويا مي دانند.
كلاردشت كه بهشت گمشده ايران نيز لقب گرفته، اكنون روزانه شاهد حضور هزاران گردشگر بوده و گرچه از ابتدايي ترين زيرساخت ها بي بهره است، اما به پاتوق هميشگي گردشگران تبديل شده است.
اگر مي خواهيد به كلاردشت رفته و زمين يا ويلايي را براي اوقات فراغت خود و خانواده تان بيابيد، بايد اطلاعاتي در اين زمينه داشته باشيد.
كلاردشت هم مثل تهران نقاط كم ارزش و باارزش دارد، با اين تفاوت كه در تهران قيمت زمين به تناسب پايين شهر و بالاشهر تغيير مي كند، اما در كلاردشت اين طور نيست و قيمت زمين در نقاط مختلف متغير است. قيمت زمين در حومه درياچه ولشت 20 هزار تومان است و در نقطه اي ديگر به نام جاده نصيري كلاردشت كه تمامي امكانات زيرساختي را دارد، حتي به 200 هزار تومان هم مي رسد.
يكي از فعالان صنعت ساختمان در كلاردشت، پايين بودن قيمت زمين در ولشت را به خاطر نبود امكانات رفاهي مي داند. مجيد معماريان مي گويد: درياچه ولشت يكي از جاذبه هاي شگفت انگيز مازندران يا حتي ايران است، اما به خاطر نبود كوچكترين امكانات رفاهي مثل جاده مناسب و ... زمين هاي اطراف آن قيمت چنداني ندارد، حال آنكه در جاده نصيري به رغم عدم وجود آب و هوايي همچون ولشت، به خاطر وجود ساختمان هاي تجاري، بانك ها و دسترسي آسان به همه امكانات، قيمت زمين 10 برابر ولشت است.
نوسان قيمت 
زمين هاي كلاردشت نيز از نوسان قيمت مستثنا نيست. قيمت زمين در اين بخش از مازندران در ماه هاي بهمن، اسفند، ارديبهشت، خرداد و تير تا 30 درصد افزايش پيدا مي كند، چون خريداران در بهمن و اسفند براي تفريح و استراحت هاي نوروزي و در ماه هاي ارديبهشت، خرداد و تير براي گذراندن تابستان، به خريد زمين در اين نقطه مي  پردازند، اما اين بدان معني نيست كه بازار زمين در ديگر ماه هاي سال وضع خوبي ندارد بلكه اگر وضعيت بازار رشد عادي خود را طي كند و بازار سرمايه رونق داشته باشد، قيمت ها دست كم هر سال تا 10 درصد افزايش مي يابد.
چگونه زمين انتخاب كنيم؟
چگونه زمين انتخاب كنيم؟ سوالي بوده كه هميشه مردم براي خريد زمين با آن برخورد مي كردند و چه بسا در مورد خريد زمين، نگراني هايي همچون كلاهبرداري وجود دارد، ولي بهترين مرجع براي استعلام زمين، شهرداري است. متقاضيان خريد زمين در اين نقطه مي توانند با مراجعه به شهرداري و دريافت طرح بافت شهر، زمين خود را انتخاب و استعلام كنند و حتي مجوز ساخت آن را هم بگيرند. براي انتخاب زمين مشاوران مطمئني وجود دارند كه تاييد نهادهاي دولتي از جمله شهرداري، ملاك تاييد صلاحيت آنهاست.
نهادهايي مثل بنياد مسكن، ثبت و منابع طبيعي نيز خريداران را در انتخاب زمين ياري مي كنند. آنها مي توانند به خوبي تفاوت يك فروشنده واقعي با كلاهبرداران را به شما نشان دهند. مجيد معماريان در مورد خريد زمين به خريداران توصيه مي كند كه در خريد زمين مراقب سودجويان باشند، چون افرادي هستند كه منطقه اي را به دروغ مناسب و داراي چشم انداز خوبي، براي سودجويي از خريداران معرفي مي كنند، حال آنكه بعد از مدتي سرمايه مردم در نقطه اي كه افراد سودجو گفته اند بدون توجيه اقتصادي يا راكد مانده يا از بين مي رود. بنابراين مردم بايد زميني را بخرند كه ظرفيت پيشرفت اقتصادي معقول را داشته باشد و اين مهم را با كمي كنكاش و مراجعه به نهادهاي مختلف و مشاوران مطمئن درمي يابند.
او معتقد است خريداران حتي اگر به دنبال سود اقتصادي هم نبوده و فقط براي تفريح، مايل به خريد زمين در كلاردشت باشند، باز هم لازم است براي جلوگيري از هدر رفتن پولشان، توجيه اقتصادي زمين موردپسندشان را بررسي كنند و ببينند آيا اين زمين در ماه ها و سال هاي آينده سود معقول اقتصادي خواهد داشت يا نه؟
در گذشته نيز برخي افراد كه به دنبال سود اقتصادي نبودند زمين هايي در نقاط ساحلي مي خريدند، اما بعد از مدتي اين زمين ها كه بعضا در آن خانه هايي نيز ساخته شده بود، به دليل عدم وجود امكانات به متروكه اي تبديل مي شد.
با همه اين الزامات براي خريداري زمين اين نكته را نيز نبايد از ياد برد كه كلاردشت هم از بلاياي طبيعي مثل ديگر نقاط ايران در امان نيست، مثل زلزله تابستان امسال در بلده مازندران در نزديكي كلاردشت. اين زمين لرزه نسبتا شديد گرچه تاثيري بر كاهش قيمت زمين نداشت، اما بازار را به ركود كشاند تا جايي كه به علت بسته بودن سه ماهه جاده چالوس و وجود بحران در شمال كشور، بهترين هواي سال براي عزيمت به شمال يعني تابستان از دست رفت و كسي در اين سه ماه، نه تنها به فكر خريد زمين نبود، بلكه خيال سفر به كلاردشت را هم نداشت.

اتاق ترافيك بسته است
ماجراي پرواز در آسمان ايران 
شايد هنوز مسوولان سازمان هواپيمايي كشور به اين جمع بندي نرسيده اند كه: وقت طلاست!
سالن ترمينال 4 فرودگاه مهرآباد سه شنبه هفته گذشته برايn امين بار شاهد اعتراض مسافراني بود كه قصد داشتند به موقع سوار پرنده هاي شركت هاي هواپيمايي ايراني شوند و باز به موقع به مقصد مورد نظرشان برسند. اما تاخير سه ساعته در پرواز هواپيمايي تهران كرمان قصد مسافران پريشان خاطر را به خيال تبديل كرد.
اگرچه اين ماجرا براي مسافران ايراني عادي به نظر مي رسد، اما آيا ميهمانان، تجار و سرمايه گذاران خارجي هم اين اتفاق را عادي و گوشه اي از ماجراي پرواز در آسمان ايران تلقي مي كنند؟
هفته پيش حدود 60 مسافر پرواز ساعت 30:8 صبح شركت هواپيمايي ماهان، سرانجام موفق شدند در ساعت 30:11 همان روز باند فرودگاه مهرآباد را به مقصد كرمان ترك كنند.
آن روز چندين طرح صنعتي توسط رئيس جمهوري در كرمان و شهرهاي اطراف آن به افتتاح رسيد. براساس برنامه از پيش تعيين شده، فعالان بخش خصوصي و خبرنگاران اقتصادي نيز قرار بود در مراسم افتتاح يكي از كارخانه هاي اطراف كرمان حضور داشته باشند.
اين افراد به قصد پرواز با هواپيمايي ماهان ساعت 7 صبح در ترمينال پروازهاي داخلي حاضر شدند تا طبق آنچه كه روي بليت  شان نوشته شده بود، ساعت 30:8 با يك فروند هواپيماي ايرباس پرواز كنند.
ساعت 15:7 صبح در داخل سالن پروازهاي داخلي، روبه روي گيت ماهان، صفي به طول حدود كمتر از 10 متر تشكيل شد. مسافراني كه اين صف را تشكيل داده بودند، اغلب مديران بانك ها، شركت هاي صنعتي و سرمايه گذاراني بودند كه به نوعي با كارخانه هاي صنعتي واقع در كرمان كه قرار بود توسط رئيس جمهوري افتتاح شود، ارتباط كاري داشتند. همچنين 5 ميهمان خارجي كه براي حضور در مراسم افتتاحيه يك واحد صنعتي در رفسنجان، شركت هواپيمايي ماهان را براي مسافرت برگزيده بودند، صف دريافت كارت پرواز به مقصد كرمان را تشكيل مي دادند.
ساعت تقريبا 35:7 صبح بود كه يكي از ماموران ترافيك ماهان مستقر در فرودگاه، با حضور در بين مسافران اعلام كرد: پرواز 30:8 صبح هواپيمايي ماهان به مقصد كرمان در ساعت۳۰:11 انجام خواهد شد، منتظر نمانيد!
مسافران بعد از شنيدن اين جمله از مامور ماهان، با صداهاي تقريبا بلند و كلماتي كه نشانگر عصبانيت آنها بود، مامور را مورد مواخذه قرار دادند، اما ميهمانان خارجي كه متوجه قضيه نشده بودند، با تعجب از حركت تند مسافران، كنجكاو شدند.
يكي از خبرنگاران حاضر در محل، ميهمانان خارجي را متوجه تاخير سه ساعته پرواز تهران كرمان كرد اما گويا آنان تصميم گرفتند از اين سفر منصرف شوند.
پرواز سه شنبه صبح هواپيمايي ماهان از تهران به مقصد كرمان سرانجام با 3 ساعت تاخير انجام شد. اما اين تاخير از دو جهت با ديگر تاخيرهاي پروازهاي داخلي كشورمان متفاوت بود. هواپيمايي كه قرار بود اين پرواز را انجام دهد به گفته ع.سعيدي مامور ترافيك ماهان، از ساعات ابتدايي صبح روز سه شنبه و در باند فرودگاه مهرآباد آماده پرواز بود، اما اجازه پرواز نداشت.
اجازه بلند شدن هواپيماي مذكور منوط به حضور آخرين هيات همراه رئيس جمهور در فرودگاه مهرآباد بود كه قرار بود وي را در مراسم افتتاحيه كارخانه ها همراهي كنند. سعيدي در اين باره به خبرنگار ما گفت: تاخير در اين پرواز را روز گذشته دوشنبه از طريق آژانس هاي هواپيمايي به مردم اطلاع داديم.
او در پاسخ به اين پرسش كه اين همه سروصداي مسافران اين پرواز كه اظهار بي اطلاعي از تاخير مي كنند. چيست؟ گفت: به هر حال ما اطلاع  داده ايم. خبرنگار مذكور براي اطلاع از تاخير 3 ساعت و نيم در پرواز تلاش زيادي براي يافتن ماموران ترافيك ماهان كرد، اما در بين اتاق هاي ترافيك شركت هاي هواپيمايي در آن روز، فقط در اتاق ترافيك ماهان بسته بود. يك مامور ترافيك ماهان در حالي كه به صورت اتفاقي نتوانست از چشم خبرنگار ما مخفي بماند به گفتن يك جمله اكتفا كرد: ما بي تقصيريم!
شايد هنوز مسوولان سازمان هواپيمايي كشور به اين جمع بندي نرسيده اند كه: وقت طلاست!
ناوگان هواپيمايي كشوري به دليل تحريم اقتصادي نمي تواند به هواپيماهاي نو مجهز شود اين جمله دستاويز هميشگي بسياري از كوتاهي هايي است كه هم اكنون در پروازها به وقوع مي پيوندد.
تاخير در پرواز كه گاه تا نيمي از روز وقت مسافران را به خود اختصاص مي دهد، ناهماهنگي كامل بخش اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد با شركت هاي هواپيمايي در مورد ساعت دقيق پروازها و رفتار ميهمانداران در داخل هواپيما مجموعه عواملي هستند كه هر مسافر ايراني را بعد از يك بار تجربه پرواز، متقاعد مي كند ريسك سفر هوايي در ايران برخلاف يك نظريه معتبر علمي بيشتر از سفر زميني است. حادثه اي كه سه شنبه در پرواز تهران كرمان به وقوع پيوست، نماي ديگري از دردسرهاي سفر در كشورمان را به تصوير كشيد.

كاشت دندان فقط براي 5 درصد
يك دندانپزشك مي گويد: فقط 5 درصد مردم پولشان به كاشت دندان مي رسد در حالي كه 95 درصد از مردم كشور به كاشت دندان نياز دارند، فقط 5 درصد از آنان توانايي پرداخت هزينه هاي كاشت دندان را دارند. دبير همايش ايمپلنت دنداني گفت: كاشت دندان به روش ايمپلنت بهترين راه درماني براي جايگزيني دندان فاسد است، اما به علت گران بودن لوازم و مواد اوليه دندانپزشكي هنوز همه نيازمندان امكان كاشت دندان را ندارند.
آقاسي زاده افرود: جنس اين دندان ها از تيتانيوم است و در اين روش بدون آسيب رساندن به دندان هاي ديگر، دندان در لثه كاشته مي شود، در حالي كه قبل از اين براي كاشت يك دندان دو دندان طرفين هم تراشيده مي شد.
وي ابراز اميدواري كرد با ساخت وسايل كاشت دندان در مشهد، هزينه هاي كاشت دندان به روش ايمپلنت كاهش يابد.

تهراني ها 30 برابر برخي استان ها بنزين مي سوزانند
استان تهران با مصرف روزانه 10 ميليون و 300 هزار ليتر بنزين، ركورد مصرف را در مقايسه با شهرهاي ديگر كشور شكست.
به گزارش قلم سبز ايران، بررسي هاي اوليه متوسط مصرف روزانه بنزين در استان هاي كشور حاكي از آن است كه سال گذشته به دليل تردد بيش از 5/5 ميليون سفر درون شهري در تهران، روزانه 10 ميليون و 300 هزار ليتر بنزين در اين استان مصرف شده است.
كمترين مصرف روزانه بنزين را استان ايلام و كهگيلويه و بوير احمد با مصرف 300 هزار ليتر به خود اختصاص داده اند.
بررسي ها نشان مي دهد سال گذشته به طور متوسط روزانه 56 ميليون ليتر بنزين در كشور مصرف شده است كه گاز سوز كردن خودروها و همچنين كاستن از سفرهاي شغلي درون شهري و استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي مي تواند تاثير مضاعفي بر كاهش روند مصرف بنزين در سال 83 داشته باشد.
مصرف بيش از حد سوخت هاي فسيلي علاوه بر آنكه موجب آلودگي هوا مي شود، سالانه حدود 2 ميليارد دلار از بودجه كشور را در قالب يارانه به نابودي مي كشاند.

وزير رفاه يك ادعاي قديمي را تكرار كرد
وزير رفاه و تامين اجتماعي گفت: با مشاركت سازمان هاي مسوول به مشكلات سالمندان رسيدگي مي شود. محمد حسين شريف زادگان پايين بودن توان خريد سالمندان را مهمترين مشكل آنان دانست و گفت: دولت به زودي برنامه هاي خود را براي حمايت از اين قشر از طريق سياست هاي جبراني اعلام مي كند. وي ارتقاي سطح بهداشت سالمندان را ضروري خواند و افزود: پوشش بيمه اي و درماني سالمندان يكي ديگر از برنامه هاي دولت براي حمايت از اين قشر است.
شريف زادگان تعداد سالمندان كشور را 4 ميليون نفر اعلام كرد و گفت: در سال 1400 اين تعداد به 10 ميليون نفر خواهد رسيد.
وي مسايل مربوط به جايگاه اجتماعي سالمندان را يكي از مشكلات مهم آنان در سالهاي آينده دانست و ابراز اميدواري كرد: خانواده ها با نگهداري سالمندان در ميان خود براي حل اين مشكل تلاش كنند.
وزير رفاه و تامين اجتماعي بر لزوم استفاده از تجارب سالمندان در جامعه تاكيد كرد و گفت: در شوراي ملي سالمندان كه بسياري از سازمان هاي حمايتي و امدادي كشور عضويت دارند، راه حل هاي رسيدگي به مشكلات سالمندان بررسي مي شود.
كارشناسان مي گويند: هرم جمعيتي ايران كه اكنون آموزش و اشتغال كشور را با بحران مواجه ساخته است، در پايان سده كنوني به مشكل از كار افتادگي تبديل خواهد شد، با اين تفاوت كه اگر بازنشستگان كنوني حقوقي ولو اندك دريافت مي كنند، ميانسال هاي دوران پيش رو، حتي چنين فرصتي هم در اختيار نخواهند داشت.

ممانعت از دوپينگ در صنعت خودروسازي كشور
026472.jpg
رشد بي رويه مصرف بنزين تا روزانه 70 ميليون ليتر و سقف محدود توليد داخلي، حكايت از آن دارد كه طي سال جاري ارز مورد نياز براي واردات و جبران كمبود بنزين براي مصرف داخلي تا مرز 3 ميليارد دلار هم خواهد رسيد. برپايه قيمت روز دلار و هزينه هاي جانبي، اين رقم تا مرز 2 هزار و 500 ميليارد تومان هم قابل برآورد است.
وي گفت: با توجه به ساختار اقتصادي كارخانه هاي خودروسازي كه اغلب سهامي يا شركتي از دولت و بخش خصوصي است. سهم سود دولت از محل 10 ميليارد دلار قيمت خودرو يا همان 8 هزار ميليارد تومان، رقمي بين 2 تا 3 هزار ميليارد تومان خواهد بود. آيا نزديكي دو رقم يارانه سوخت و درآمد كاذب خودروسازي در كشور حكايت از يك نوع بيماري خاص در اقتصاد ما ندارد؟
قديري افزود: ما براي توليد خودرو وفروش گرانتر آن مجبور هستيم كه يارانه سنگيني بابت سوخت خودروها بپردازيم در غير اين صورت قيمت واقعي اين خودروها چيز ديگري بايد باشد. خوشبختانه با ورود خودروهاي توليدي ايران به چند بازار آسيايي و آفريقايي، مي توان دريافت كه قيمت جهاني خودروهاي توليدي در ايران همچنان در حالت غير رقابتي با بازار جهاني است و تنها براي بازار انحصاري داخلي و آنهم به يمن يارانه سوخت قابل فروش است، پس اگر قرار باشد قيمت اين وسيله مورد نياز مردم همچنان بالا باشد و قيمت سوخت هم برابر بازار منطقه اي يا جهاني محاسبه شود، بدون شك زيان فراواني متوجه مصرف كنندگان خواهد شد.
اين كارشناس تاكيد كرد: قبل از تعديل قيمت سوخت، بايد قيمت خودرو هاي توليد داخلي تعديل و تعرفه هاي واردات خودرو خارجي به گونه اي تنظيم شود كه صنعت خودروسازي كشور دچار دوپينگ نشود، در آن صورت است كه مي توان گفت بين قيمت خودرو و قيمت سوخت آن تعادل منطقي برقرار شده است. با نگاهي به قيمت هاي جهاني و كلاس خودروهاي همرديف توليدات داخلي مي توان دريافت كه به رغم تفاوت قيمت، تفاوت در ميزان مصرف سوخت آنها هم بسيار بالاست.

فروشگاه
قيمت لوازم خانگي 
026457.jpg
026460.jpg
026463.jpg
026466.jpg

درددل
به ما زنگ بزنيد
۲۰۵۲۶۲۷ تماس شنبه تا چهارشنبه 15الي 16
مشكل پمپ بنزين 
در جاده لشكرك پمپ بنزين وجود ندارد و براي بنزين زدن بايد با صرف وقت و بنزين به ميدان نوبنياد برويم.
قريشي 
پل ماشين رو بسيار ضروري 
تقاطع ايران خودرو در كيلومتر 14 جاده مخصوص تهران كرج از تراكم و ترافيك بالايي برخوردار است كه هنگام عبور، 20 الي 30 دقيقه وقت رانندگان هدر مي  رود. از مسوولان خواهشمنديم كه با ساخت پل روگذر روي يكي از مسيرهاي تقاطع فوق كمي از معضلات ترافيك منطقه راحل كنند.
رهبري 
عقب افتادگي پاداش 
پدرم بازنشسته سه سال پيش سازمان ميراث فرهنگي هستند كه هنوز پاداش بازنشستگي ايشان پرداخت نشده است.
نوتاش 
پاركينگ بنياد
پاركينگ ميدان رازي هر بار يك نرخ را مي  گيرد. يك شب 600 مي  گيرند، ديشب براي يك ساعت از من 500 تومان گرفتند. مي  گويند اينجا مال بنياد است، هر طور دلمان بخواهد عمل مي  كنيم.
كيومرث كلانتري 
سرآسياب ملارد
منطقه سرآسياب ملارد خيابان بهشتي، هر روز 6، 7 ساعت قطع برق دارد؛ هم فردي و هم دسته جمعي به اداره برق مراجعه كرده ايم ولي مشكل ما را حل نمي  كنند.
يعقوب خواجه يار
تاكسيراني 
مدير عامل تاكسيراني در مردادماه اعلام كرده بود تا 2 ماه ديگر براي ثبت نام تاكسي پژو از بيكاران ثبت نام مي  كنند. آيا هنوز بعد از 5 ماه، اين وعده دوماه سپري نشده است؟ من ماشين خود را فروختم ولي هنوز خبري نيست.
صفي خاني 
فايده دود كباب 
از تمامي مسوولان محترمي كه با زحمات شبانه روزي باعث شدند، سد نفوذ ناپذير خودروهاي خارجي به ايران بشكند و اولين محموله خودروهاي وارداتي به كشور وارد شود، كمال تشكر را داريم. بالاخره دود كباب هم شايد فايده اي داشته باشد.
سنجري 
پارك اركيده 
پاركي در تپه شمس آباد به نام اركيده هست. آبنماي آن نزديك يك سال است به گودال بزرگي تبديل شده كه مي گويند اعتبار براي بازسازي آن ندارند. ما بايد همواره نگران فرزندان خود براي عبور از اين پارك باشيم.
اسماعيلي 

بازتاب
جانباز مجهول الهويه!
بازگشت به مطلب منتشره در تاريخ 5/9/83 تحت عنوان برخورد بد با يك جانباز نكته اول اينكه آن روزنامه مشخص نكرده كه پرداخت 5 هزار تومان به جاي 7 هزار تومان آيا مطابق مقررات جاري بنياد انجام گرفته است يا خير؟ و اگر چنين بوده آيا جاي اعتراض هم باقي مي ماند؟ يعني آيا بايد به مسوولي كه قوانين و مقررات را اجرا مي نمايد، اعتراض كرد؟
نكته دوم اينكه متاسفانه روزنامه محترم همشهري مشخص نكرده كه برخورد بد چه بوده كه بدانيم چه پاسخ دقيقي را بايد بدهيم. ليكن از كلي گويي مندرج در آن نشريه مي توان نتيجه گرفت كه هيچ برخورد بدي صورت نگرفته است و يك سوال مهم در اينجا مطرح مي شود و آن اينكه آيا نشريه همشهري كاملا مطمئن است كه با جانباز مجهول الهويه برخورد بدي صورت گرفته است؟!
آيا سوابق رفتاري و گفتاري جانباز فوق براي آن نشريه كاملا روشن و مبرهن است و به فرض محال آنكه يك مسوول به جانباز مدعي گفته باشد: تو را پشت ميله هاي زندان مي فرستم، آيا نشريه همشهري تحقيق و بررسي نموده است كه جانباز، مرتكب عمل مجرمانه شده است يا نه و مستحق تعقيب قضائي مي باشد يا خير؟ قطعا از حقوق مسلم هر شهروندي ولو مسوول هم نباشد، امنيت و آرامش است من جمله همكاران خدوم در اداره كل امور جانبازان غرب استان تهران.
لذا ضمن تكذيب موكد موضوعات انتسابي انتشار يافته خاطرنشان مي سازد تعقيب قضائي مرتكبان اكاذيب منتشره براي شخص اينجانب و اين اداره كل محفوظ است.
سيدمحسن مرتضوي 
اداره كل امور جانبازان كرج 

دخل و خرج
آرمانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
طهرانشهر
|  آرمانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  طهرانشهر  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |