سه شنبه ۸ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره - ۳۵۹۵
در نمايشگاه لوستر و چراغ تزئيني
استقبال مردم از طرح هاي جديد
افزايش قيمت مواد اوليه موجب بالا  رفتن قيمت لوستر ها شده ولي اين باعث نمي شود به رونق اين بازار آسيبي وارد شود
026589.jpg
در هيچ فضايي به اين اندازه لوستر، چراغ هاي مختلف، آباژور و ... را با هم نمي توان ديد. عكس: گلناز بهشتي 
ليلا موسوي زاده 
همه جا پر از نور و روشنايي بود. در هيچ فضايي به اين اندازه لوستر، چراغ هاي مختلف، آباژور و ... را با هم نمي توان ديد، مگر در نمايشگاه لوستر و چراغ هاي تزئيني كه از 26 آذرماه تا اول دي ماه در نمايشگاه بين المللي برگزار شد.
در اين نمايشگاه علاوه بر تنوع اجناس، قيمت هاي متفاوت براي بازديدكننده ها بسيار جالب توجه بود. درواقع با هر توان مالي و هر سطح سليقه كالايي را براي خريد پيدا مي كردي، البته؛ اگر حوصله گشتن بين غرفه ها و چانه زدن با فروشنده ها را داشتيد.
امسال براي اولين بار نمايشگاه لوستر به صورت اختصاصي و جدا از مبلمان يا فرش برگزار شد، به همين دليل نظم در غرفه ها و ارايه كالاها ديده مي شد. همچنين بازديدكنندگان خيلي راحت تر از گذشته مي توانستند در غرفه ها به ديدن لوسترها و چراغ هاي تزئيني بپردازند.
اما قيمت ها از لامپ هاي هالوژني 500 توماني تا لوستر اشرافي 8 ميليون توماني متغير بود.
لوسترهاي سنتي و كلاسيك 
طرح هاي سنتي و كلاسيك زيادي در نمايشگاه وجود داشت كه گاهي از دور آن همه زرق و برق رنگ طلايي چشم را مي زد.
اما تعداد زيادي از مردم به خصوص سنين بالا به طرح هاي كلاسيك و اشرافي علاقه دارند. لوسترهايي كه كاملا از برنج يا مس با پوشش آب طلا تهيه شده اند يا تركيبي از كريستال و شمش و فلزهايي با آب طلا يا سيلور هستند.
يك توليد كننده لوسترهاي سنتي كه به گفته خودش 45 سال سابقه اين كار را دارد مي گويد: جنس هايي را كه در اين نمايشگاه ارايه داديم با مدل هاي خارجي قابل رقابت است. سعي مي كنيم بهترين مدل ها و جنس هاي با كيفيت را در نمايشگاه ارايه دهيم، اما به دنبال كاهش يا افزايش قيمت نيستيم.
در اينجا با خود فكر مي كنم، چه فروشنده با صداقتي، چون اكثرا در نمايشگاه ادعا دارند كه قيمت ها بسيار ارزانتر است. هدف اصلي ما اين است كه مشتري جنس خوب و با كيفيت از ما بخرد و در آينده هم باز مشتري كالاهاي ما شود. اين توليد كننده تنها اشكال نمايشگاه امسال را ساعت آن ذكر كرد و گفت: ساعت نمايشگاه از 9 صبح تا 6 بعداظهر بوده، اما عملا درها صبح از ساعت 30:9 باز مي شد و عصرها حدود ساعت 5 درها را مي بستند. اگر از ساعت 12 تا 8 شب بود تعداد بسياري با توجه به شلوغي شهر مي توانستند از كالاها ديدن كنند. امسال حدود 20 درصد نسبت به سال گذشته افزايش قيمت داشتيم، دليل عمده آن هم افزايش قيمت اجناس اوليه است. مواد اوليه ما اكثرا ايراني است، مثل شمش، برنج و مس كه شركت هاي ايراني توليدكننده آن هستند. ارزان ترين لوسترهاي ما شاخه اي 10 هزار تومان و گرانترين آنها 40 هزار تومان است، اما بعضي غرفه ها كه جنس هاي مرغوب تري را استفاده مي كنند، شاخه اي 70 هزار تومان هم مي فروشند.
لامپ هاي هالوژن و سيلندري 
در غرفه اي كه لامپ هاي هالوژن و سيلندري به نمايش گذاشته شده بود، تعداد زيادي مشغول خريد و بررسي اجناس بودند. شايد عمده دليل آن اين باشد كه اين روزها اكثر خانه هاي نوساز يا بازسازي شده از لامپ هاي هالوژن در قسمت هاي مختلف منازل يا مغازه ها استفاده مي كنند، در واقع تعداد زيادي از مردم به نور كم علاقه بيشتري پيدا كرده اند.
فروشنده اين غرفه مي گويد: ما توليدكننده هر دو مدل لامپ هاي هالوژني و سيلندري هستيم. لامپ هاي سيلندري در قطرهاي مختلف با رنگ ها و آبكاري هاي متنوع وجود دارند. در حال حاضر در بيشتر ساختمان ها لامپ هاي سيلندري كار شده. با وجود اينكه ما توليد كننده هر دو مدل هالوژن و سيلندري هستيم، اما به بيشتر مصرف كننده ها پيشنهاد مي دهيم كه كارهاي سيلندري بخرند، دليل آن اين است كه اين لامپ ها مقاوم تر هستند، قابليت نصب لامپ هاي كم مصرف و معمولي را دارند و به دليل صرف جويي در مصرف برق و هزينه ها مقرون به صرفه هستند، البته ظاهر لامپ هاي هالوژن زيباتر است. ما مزايا و معايب را براي همشهريان بيان مي كنيم، انتخابش بستگي به نظر مشتري دارد.
سعي مي كنيم كه با كارهاي خارجي، به خصوص محصولات چيني رقابت كنيم.
قيمت لامپ هاي هالوژن از 500 تا يكهزار و 200 تومان و لامپ هاي سيلندري از 600 تا 3 هزار و 800 تومان است، در صورتي كه بزرگترين سايز لامپ هاي سيلندري كه قيمت آن 3 هزار و 800 تومان است، نمونه چيني اش 9هزار تومان و ايتاليايي آن حدود 16 هزار تومان است.
نظرات متفاوت بازديدكنندگان 
در اين نمايشگاه از شلوغي و آشفتگي ها خبري نبود. اكثر بازديدكنندگان خانم ها بودند كه هر كدام بسته به سليقه خود نظرات متفاوتي داشتند. برخي معتقد بودند كه قيمت ارزانتر از بيرون است و برخي ديگر كاملا مخالف اين نظر بودند. اكثرا از اينكه امسال براي ورود به نمايشگاه وروديه يكهزار توماني مي پرداختند، ناراضي بودند، اما ساعت نمايشگاه هم براي خانم هاي خانه دار مناسب و براي شاغلان با اعتراض همراه بود.
فاطمه گودرزي از وروديه نمايشگاه و ساعت آن راضي نبود. او مي گويد: مجبور شدم از محل كارم مرخصي بگيرم تا به اينجا بيايم، اما از اينكه همه طرح هاي توليدكننده ها در يك مكان جمع است و مجبور نيستم كه براي ديدن مدل هاي متنوع به خيابان هاي مختلف بروم، با وجود ترافيك شديد، نمايشگاه را ترجيح مي دهم.
اما پدر اين خانم با عصبانيتي كه شايد ناشي از خستگي و سرماي هوا بود، مي گويد: قيمت ها از مغازه هاي بيرون گرانتر است و هيچ تخفيفي هم به ما نمي دهند.
مريم رضوي كه براي اولين بار به ديدن نمايشگاه لوستر آمده از كيفيت، تنوع و قيمت همه محصولات رضايت دارد. قيمت يك لوستر ايتاليايي كه در بيرون از نمايشگاه 800هزار تومان بود، در اين نمايشگاه۴۰۰هزار تومان است و اين براي من كه امسال قصد تشكيل زندگي دارم بسيار مقرون به صرفه است تا از جايي خريد كنم كه قيمت ها مناسب تر باشد. محمد مظلومي كه مشغول فيلمبرداري از كارها و مدل هاي مختلف است مي گويد: امسال به دليل اينكه قرار است ازدواج كنم و به دنبال خريد وسايل منزل هستم به نمايشگاه لوستر آمد ه ام و از خريدهايم راضي هستم، اما امسال قيمت ها نسبت به سال گذشته گرانتر شده، اما تنوع طرح ها بسيار جذاب است.
استقبال مردم از نوآوري
در ميان انواع لوسترهاي سنتي، چراغ خواب، آباژور و انواع كارهاي تزئيني چوب و فرفوژه طرح هايي به چشم مي خورد كه متفاوت از بقيه مدل ها بود و ذوق هنري در آنها محسوس بود.
باقري، طراح معماري هاي داخلي درباره متفاوت بودن كارهايشان كه از ذوق هنري خاصي برخوردار است مي گويد: تمام كارها از فكر و ايده خودم است و از هيچ مدل خارجي يا ايراني كپي برداري نكردم.
رقابت با كپي برداري كامل از مدل هاي خارجي را قبول ندارم. بايد از طرح هاي مختلف ايده گرفت، اگر توليدكننده ها مشاور طراح داشته باشند مي توانند طرح هاي زيباي منحصر به فردي را ارايه كنند. 5سال پيش كه كارم را شروع كردم قادر نبودم كاتالوگ بخرم و از روي آن كار كنم، هميشه تلاش كردم كه از خلاقيت خودم استفاده كنم و در حال حاضر يك كارگاه دارم كه 20نفردر آن كار مي كنند.
كابوس فروشنده ها
رقابت با كالاهاي چيني بزرگترين دغدغه توليد كننده ها و فروشندگان ما است . بعضي از آنها دنبال توليد كارهايي شبيه به كشورهاي چين و ايتاليا هستند با قيمت ارزانتر تا مشتري بيشتري را جذب كنند. يكي از توليدكنندگان طرح هاي مدرن مي گويد: از ابتدا سعي كرده ايم تا طرح هاي نوين و غير سنتي را در ايران اجرا كنيم و تمام دستگاه هايي كه در خارج از كشور موجود است را در ايران تهيه كرديم و در سال گذشته توليدي ما لوح نوآوري را از نمايشگاه دريافت كرده است. قيمت محصولات ما 50درصد از نمونه هاي چيني ارزانتر است، با وجود اينكه جنس مواد اوليه ما بسيار مرغوبتر است. اين طراح معتقد است كه مردم بسيار از طرح هاي ساده و جديد استقبال مي كنند و امروزه مدل هاي سنتي و آب طلا طرفداران كمتري در ميان نسل جوان دارد. اكثرا به سادگي، رنگ و فرم اهميت مي دهند. بعضي از رنگ ها و نورپردازي ها در آرامش انسان بسيار تاثير گذار است. با افزايش آگاهي و سطح سليقه مردم جنبه هاي ديگر به غير از زيبايي هم مورد توجه توليدكنندگان و طراحان قرار گرفته است.
در اين نمايشگاه قيمت ها از 10 تا 30 درصد نسبت به سال پيش افزايش پيدا كرده بود و عمده دليل آن به گفته فروشندگان افزايش قيمت مواد اوليه بود.
البته در اين نمايشگاه متقاضيان مي توانند محصولات مورد علاقه خود را به توليدكنندگان سفارش دهند و بعد از نمايشگاه آن را تحويل بگيرند، همچنين مكاني مناسبي براي بازاريابي كلي و دادن نمايندگي به مغازه ها است.

فروشگاه
قيمت لوستر
026583.jpg
لوسترهاي توليد كارخانه ها و كارگاه هاي مختلف ، قيمت هاي متفاوتي هم دارند ولي ما متوسط قيمت هاي ارايه شده در نمايشگاه را در معرض ديد شما قرار مي دهيم . ممكن است اين قيمت ها در بازار كمي كمتر يا بيشتر باشد.
قيمت آباژور و مجسمه
026577.jpg
026580.jpg

وام بمي ها پرداخت مي شود
با گذشت يك سال از زلزله دلخراش بم، هنوز شماري از مردم اين سرزمين مصيبت زده براي دريافت وام خود با مشكلاتي مواجهند، اما شهردار بم آسان شدن پرداخت وام به بميان بعد از سفر خاتمي را وعده مي دهد.
علي باقري زاده شهردار بم به خبرنگار ما مي گويد: حضور مردم در امر بازسازي بم كه توسط رئيس جمهوري بر آن تاكيد شد، باعث بالا رفتن روحيه زندگي و هويت از بين رفته آنها و همچنين تسريع در امر بازسازي بم خواهد شد.
وي مي افزايد: با وجود تخصيص ندادن بودجه كافي به شهرداري بم براي ايجاد فعاليت هاي زيربنايي عمراني و فرهنگي، شهرداري توانسته با برگزاري جشن هايي در روحيه مردم تاثير بگذارد.
وي ابراز اميدواري مي كند: با پرداخت تسهيلات به موقع وام به مردم بم، اقتصاد مردم اين شهر متحول تر و بهتر شود.

جشنواره شير نوشيدني در جنوب
شير مايعي سفيدرنگ است كه يكي از ضرورت هاي غذايي انسان به شمار مي رود و عده اي از جنوبي ها قرار است در جشنواره اي ارزش غذايي اين مايع نسبتا حياتي را تبيين كنند.
جشنواره شير منطقه جنوب كشور با هدف افزايش سرانه مصرف شير و فرآورده هاي آن 7 تا 10 بهمن ماه در شيراز برپا خواهد شد. عبدالامير باروتكوب، رئيس ستاد برگزاري اين جشنواره در اين باره به خبرنگار گروه دخل و خرج ايرانشهر گفت: جشنواره شير منطقه جنوب كشور به منظور تبيين ارزش غذايي شير و شناسايي توانمندي هاي توليدي آن برگزار مي  شود.
وي زمينه سازي به منظور همگرايي، تفاهم و تعادل بين توليدكنندگان شير دربخش خصوصي براي جلب رضايت خانواده ها را از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره بيان كرد.
وي افزود: شناخت راهكارهاي جديد به منظور رشد سرانه مصرف شير و فرآورده هاي شيري، فرهنگ سازي مصرف شير و دستيابي به آخرين تحقيقات علمي و عملي انجام شده توسط متخصصان و كارشناسان داخلي در زمينه هاي مرتبط با شير از محورهاي مورد بررسي در اين جشنواره است.

يارانه ها و قاچاق
قاچاق پديده اي است كه شوم خوانده مي شود، ولي در مورد علل به وجود آمدن اين پديده شوم هيچ گاه توجه لازم صورت نمي گيرد.
يكي از عواملي كه موجب قاچاق برخي اقلام مي شود، عدم پرداخت يارانه به اين كالاهاست.
مجيد يارمند، مديركل دفتر تامين اجتماعي سازمان مديريت با بيان اينكه درحال حاضر پرداخت يارانه ها، عدالت را در جامعه ايجاد نكرده، افزود: پرداخت يارانه كم به دهك پايين جامعه و عدم پرداخت يارانه به برخي از اقلام، منجر به قاچاق برخي از كالاها همچون قاچاق سوخت از مرزهاي غربي كشور، نظير زاهدان، كرمانشاه، كردستان و ايلام و قاچاق داروهاي ايراني به كشورهاي عربي و پاكستان شده است.
وي گفت: كاهش يارانه پرداختي به كالاها، موجب رشد و پويايي آن كالاها شده و قيمت واقعي آن در مقابل ساير قيمت ها مشخص مي شود.

درددل
به ما زنگ بزنيد
۲۰۵۲۶۲۷ تماس شنبه تا چهارشنبه 15الي 16
مشكل خط تلفن 
ساكن خيابان تسليمي، خيابان نماززاده در منطقه اختياريه شمالي هستم كه مدتي است تقاضاي خط تلفن كرده ايم ولي اقدامي نشده. مي  خواهيم خط تلفن بخريم مي  گويند امكان كابل كشي فعلا وجود ندارد. به عنوان يك پزشك كه مطبم بايد داراي يك خط تلفن باشد چه كار كنم؟
مشكل موش هاي خياباني 
رودخانه مسير رودبار شرقي و غربي بين ميدان مادر و خيابان شريعتي محدوده خيابان ميرداماد، در فاصله خوردن يك ساندويچ 30 تا۴۰ موش در حال جست وخير ديدم.
مشكل پرايد
نزديك به دو هفته است يك دستگاه خودرو پرايد از كارخانه خريده ام. اولا در خيابان هايي كه كمترين شيبي روبه بالا داشته باشد، راه نمي  رود. ثانيا سيستم تنظيم صندلي آن به سختي كار مي  كند. در مراجعه به نمايندگي اظهار مي  دارند اينها مشكلات عمده اي نيست 32 ماه صبر كنيد تا آب بندي شود و خود به خود درست مي  شود.
ابراهيم ستاري 
بانك سپه رتبه آخر در رفاه كارمندان 
بانك سپه اولين بانكي است كه تاسيس شده ولي هيچ توجهي به خواسته هاي كاركنان خود ندارد. كاركنان ديگر بانك ها در شمال كشور ويلا دارند، ولي بانك سپه فقط وعده مي دهد و تبليغات بيهوده مي كند.
از كارمندان بانك 
عدم تسويه حساب حقوق كارمندان 
شركت پيمانكاري توسن پارك شهر پيمانكار ناحيه 3 شهرداري منطقه 4 تهران به پيمانكاري آقاي سيدمحمد مير شكرايي پس از اتمام مدت قرارداد و تسويه حساب كامل با شهرداري منطقه 4 تهران، 5 ماه حقوق 140 نفر از كاركنان اين ناحيه اعم از كارگر، راننده و كارمند را پرداخت نكرده است و به شهرداري منطقه 4 و قسمت هاي مختلف شهرداري تهران مراجعه شده كه تاكنون هيچگونه اقدامي در رابطه با پرداخت حقوق كاركنان اين ناحيه صورت نگرفته است.
از طرف كاركنان ناحيه 3 منطقه 4
درخواست احداث پياده رو
خيابان ايثار، خيابان كوهسار فرحزادي، اين خيابان شيب بسيار تندي دارد و خودروها با سرعت زياد حركت مي كنند و باعث تصادفات شديد شده. تا به حال درخواست هاي متعددي به شهرداري منطقه فرستاده ايم مبني بر احداث پياده رو كه تاكنون اقدامي نشده است.
محمدي 
حقوق كم ايراني ها
در روزنامه ها و جرايدي كه در مورد قيمت بنزين در خارج از كشور اظهاراتي مي شود، خواهشمنديم حقوق كاركنان و كارگران آن كشورها را با حقوق ايرانيان مقايسه كنند.
سردشتي 
جواز 200 ميليون توماني 
از شهرداري گله دارم. ما منزلي داريم كه 43 سال پيش ساخته شده است. در منطقه 3، در كنار خانه ما، ساختماني در حال ساخته شدن است كه باعث شده خانه ما ترك بخورد. به شهرداري مراجعه كردم كه مي گويند بافت هاي فرسوده را بازسازي كنيد. به من گفته اند 200 ميليون براي جواز بايد پرداخت كنم.پرداخت چنين مبلغي براي من كه يك بازنشسته هستم غيرممكن است.
تهراني 

بازتاب
مجتمع غدير
احتراما بازگشت به مطلب مندرج در روزنامه همشهري شماره 3564 مورخ 4/9/83 در خصوص مجتمع مسكوني غدير به اطلاع مي رساند؛ در حال حاضر با توجه به اينكه زمين مذكور داراي كارگاه هاي متعدد بوده و در حال تخريب و آماده سازي مي باشد و نظر به اينكه هر گونه ساخت و ساز مي بايست با مجوز شهرداري انجام پذيرد، مراحل سند زمين و مجوز ساخت در دست اقدام است و انشاء الله با در نظر گرفتن اولويت سنوات خدمتي پرسنل نسبت به ثبت نام اعضاي واجد شرايط اقدام خواهد شد.
روابط عمومي شركت واحد
گودال زباله 
احتراما در خصوص مطلب مندرج در ستون پيام هاي مردمي آن روزنامه مورخ 1/9/83 با عنوان پارك يا زباله به استحضار شهروند گرامي مي رساند:
محل فوق الذكر داراي گودالي بوده است كه در حدود يك سال قبل پر شده است و نظافت آن نيز به طور دايم از سوي عاملين ناحيه انجام مي شود. ضمنا زمين فوق الذكر داراي كاربري فضاي سبز جهت احداث پارك نمي باشد.
برخورد با رانندگان متخلف 
در پاسخ به مطلب درج شده در تاريخ 23/7/83، تحت عنوان مسافركش هاي اراذل و اوباش
عوامل منطقه 13 و 14 راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با استقرار در ابتداي خيابان عجب گل نسبت به اعمال قانون رانندگان مسافركش  متخلف اقدام و پوشش انتظامي محل ياد شده تا رفع مشكل تداوم خواهد داشت.
پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ 

دخل و خرج
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
زيبـاشـهر
محيط زيست
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |  محيط زيست  |  يك شهروند  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |