شنبه ۱۲ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۵۹۹ - Jan 1, 2005
باهنر : عملي شدن مصوبه تثبيت قيمت ها
به همكاري دولت نياز دارد
ايسنا: دبير كل جامعه اسلامي  مهندسين، همكاري دولت و مجلس در عملي كردن مصوبه تثبيت قيمتها را در جهت كاهش فشار تورم بر جامعه خواستار شد.
مهندس محمدرضا باهنر تأكيد كرد: افزايش قيمت خدمات دولتي به ويژه افزايش قيمت سوخت، موجب افزايش قيمت ديگر خدمات عمومي و كالاهاي اساسي و غيراساسي خواهد شد.
بنابراين يكي از راهكارهاي جلوگيري از افزايش تورم در جامعه، تثبيت قيمت خدمات دولتي است كه مجلس شوراي اسلامي در مسير خدمت رساني به ملت ايران، بدان اقدام كرد.
وي با بيان اين كه تحقق عملي تثبيت قيمتها جز با همكاري دولت محترم امكان پذير نيست، تأكيد كرد: متأسفانه دولت در ازاي اعلام همكاري با مجلس و استقبال از طرح تثبيت قيمتها، بحث كسر بودجه در قبال طرح مذكور را مطرح مي كند. اين در حالي است كه در چند سال اخير به اثبات رسيده، افزايش قيمت خدمات دولتي، راه حل مناسبي براي جبران كسر بودجه نيست و خود، عاملي براي افزايش تورم است.
باهنر ادامه داد: كوچك كردن حجم دولت، بالا بردن بهره وري و كاهش دهي هزينه هاي جانبي از عوامل مؤثر در جلوگيري از كسر بودجه و اساسا هر عاملي براي كاهش هزينه دولت است.
باهنر همچنين افزود: دولت و مجلس بايد با تعامل نزديك، به بحث هاي كارشناسي بپردازند و هيچ يك درصدد خنثي سازي خدمات يكديگر نباشند.
باهنر گفت: انتظار داريم تمامي اجزاي دولت از اقدامات انجام شده توسط هر نهادي و هر مجموعه اي در راه خدمت رساني به مردم استقبال كنند. اينك جامعه نيازمند خدمت است. در حالي كه در روستاهاي كشور برخي خانواده ها توان پرداخت قبض برق يك هزار توماني را ندارند، چرا هر اقدامي را در مسير كاهش تورم با بحثهاي سياسي مخدوش جلوه مي دهيم، در حالي كه مي توانيم با تدابير كارشناسي به دنبال راهكارهاي اجرايي براي آرامش دهي به جامعه باشيم.
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به در پيش بودن انتخابات نهم رياست جمهوري، اين انتخابات را سرنوشت ساز توصيف كرد و گفت: رئيس جمهور آينده بايد در مسير تحقق سند چشم انداز ۲۰ ساله كشور عمل كند كه مطابق اين سند، كشور طي ۲۰ سال آينده بايد به قدرت اول منطقه در حيطه هاي اقتصادي و علمي تبديل شود. دبيركل جامعه اسلامي  مهندسين جناح هاي سياسي را از تخريب نامزدهاي يكديگر پرهيز داد و با توصيه به رعايت تقواي الهي گفت: بايد اجازه داد هر جناح و گروهي، گزينه مطلوب خود را معرفي كند تا مردم بتوانند آگاهانه و آزادانه به انتخاب دست بزنند.

امير دريادار محتاج :
نيروي دريايي در پي برگزاري مانور
مشترك با پاكستان است
ايسنا: «امير دريادار عباس محتاج» فرمانده  نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي در تشريح وضعيت مرزهاي آبي كشور و حضور نيروي دريايي ارتش در آنها گفت :در جنوب كشور حدود ۱۸۰۰ تا دو هزار كيلومتر مرز آبي درياي عمان و خليج فارس تقسيم بندي شده و گشت هاي دريايي روزانه  در آن فعاليت دارند كه از سيستم هاي ارتباطي، اطلاعاتي و راداري لازم برخوردارند. همچنين گشت هاي زيرسطحي - زير سطح دريا - و گشت هاي هوايي نيز در اين منطقه حضور دارند كه مجموعه اي از بخشي از نيروي هوايي ارتش و بالگردها و هواپيماهاي گشت نيروي دريايي را شامل مي شود.
اميردريادار عباس محتاج، يادآور شد: دستيابي به دانش موجب جسارت نيروهاي متخصص نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در ورود به ساخت تجهيزات برتر شد، تا جايي كه به ساخت «ناوشكن» رسيد و امروز اين ناوشكن كه حاصل همكاري صنايع مختلف در ايران است، مراحل نهايي ساخت را پشت سر مي گذارد.
وي همچنين با اشاره به فقدان دانش زيرسطحي قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، اضافه كرد: اگرچه اقداماتي براي خريد تسليحات زيرسطحي و اعزام نفراتي براي آموزش اين دانش به خارج از كشور پيش از انقلاب صورت گرفته بود ولي اقدام قطعي در اين زمينه نشد. اما پس از پيروزي انقلاب، با خريد زيردريايي از روسيه، فتح بابي براي ورود دانش زيرسطحي به ايران صورت گفت.
وي در ادامه تأكيد كرد: در مواجهه با تهديدات منطقه اي، ايران از نظر توان توازن قوا، هم طراز ديگر كشورهاي منطقه است و در مقابله با تهديدات فرامنطقه اي نيز، با استراتژي بازدارندگي كه استراتژي كليت نظام است، از توان دفاعي خوبي برخوردار است.اميردريادار محتاج، در تشريح وضعيت نيروهاي نظامي حاضر در خليج فارس از حضور واحدهاي نظامي ۱۲ كشور در اين منطقه خبر داد كه بيشتر آنها متعلق به آمريكاست و پس از اين كشور، انگليس، فرانسه، ژاپن، استراليا، ايتاليا و برخي از كشورهاي منطقه ، بيشترين ميزان حضور را دارند كه شامل ۱۳۰ فروند واحد نظامي در خليج فارس است.
وي با غيرمعقول و غيرمنطقي خواندن حضور كشورهاي فرامنطقه اي به ويژه آمريكا در آبهاي خليج فارس، اظهار داشت: حضور آنان به دليل شرايط منطقه  ماست كه بسته به اين شرايط اين حضور كمرنگ و پررنگ مي شود. همچنان كه ۲۰۰ واحد نظامي آمريكايي طي جنگ اين كشور و كشورهاي متحدش با عراق، در خليج فارس حضور داشت و در حال حاضر از ميزان حضور آنها كاسته شده است.به اعتقاد وي حمله  عراق به كويت بهانه  خوبي به دست آمريكا براي حضور در منطقه داد و از همان زمان حضور آمريكا در آبهاي منطقه افزايش چشمگيري يافت. اقدامات رژيم بعث نيز از جمله عوامل تقويت كننده  حضور آمريكا در منطقه بوده است به ويژه آنكه عراق جنگ را به خليج فارس كشاند و همين امر حضور آمريكا را در خليج فارس تشديد كرد.وي تنها راه عاري كردن خليج فارس از حضور نيروهاي فرامنطقه اي را اتحاد و اتفاق كشورهاي منطقه  دانست و ادامه داد: حضور هر نيروي فرامنطقه اي متكي به امكانات منطقه است، همچنانكه آنان از اسكله ها و بنادر منطقه استفاده مي كنند. از اين رو چنانچه كشورهاي منطقه اي نيازي به حضور آنان نبينند و اين حضور را مطلوب و پسنديده ندانند، نيروهاي فرامنطقه اي ديگر نخواهند توانست به راحتي در منطقه تردد كنند.وي افزود: در اين زمينه جمهوري اسلامي ايران با توجه به رسالتي كه دارد، از وظيفه  سنگين تري برخوردار است چراكه بايد به كشورهاي منطقه اي بفهماند كه آمريكا هيچ دوستي اي با آنها ندارد.محتاج در ادامه با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران هيچ گاه تهديدي در منطقه نبوده و همواره خواهان اتحاد و اتفاق بيشتر با ديگر كشورها بوده افزود: مجموعه  دلسوزان نظام و مجامع دانشگاهي بايد راهكارهاي سياست راهبردي نظام در ايجاد همگرايي بيشتر با كشورهاي منطقه را بيابند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران همچنين با اشاره به ورود دو شناور انگليسي و استراليايي در آبهاي سرزميني ايران طي يك ماه گذشته به ارائه  اخطار به اين شناورهاي فرامنطقه اي نظامي از سوي نيروي دريايي ارتش ايران ياد كرد و گفت: اين گونه نيروهاي فرامنطقه اي همواره به هوشياري نيروهاي ايران اعتراف دارند و عمدتا اين گونه اخطارها را مورد توجه قرار مي دهند؛ همچنان كه اين دو ناو نيز پس از دريافت اخطار آبهاي سرزميني ايران را ترك كردند.فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در اين بخش از گفت گو از برگزاري مانوري از سوي نيروي دريايي ارتش در آينده ي نزديك خبر داد.
همچنين به گفته  وي ارتش جمهوري اسلامي ايران به دنبال برپايي رزمايش مشتركي با پاكستان است كه در حال حاضر از دو كانال وزارت امور خارجه در زمينه  بررسي شرايط سياسي منطقه و همچنين ستاد كل نيروهاي مسلح در زمينه  صدور مجوز لازم در حال بررسي است.
اين در حالي است كه نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران آمادگي عملياتي برگزاري چنين مانوري را داراست.

اخبار سياسي
براي رأي اعتماد صادق بناب با مجلس رايزني كرديم
فارس: معاون حقوقي و پارلماني رئيس جمهوري با بيان اين كه محمد صادق بناب وزير پيشنهادي دولت براي تصدي پست وزارت راه و ترابري از مجلس رأي اعتماد خواهد گرفت گفت: دليلي وجود ندارد كه ايشان رأي نياورد. وي تصريح كرد: بسياري از مديران فعلي وزارت راه و ترابري كه به نوعي در معرض كانديداتوري براي تصدي وزارت راه بودند توصيه مي كردند كه آقاي بناب معرفي شوند. معاون حقوقي و پارلماني رئيس جمهوري با بيان اين كه براي رأي اعتماد مجلس به آقاي بناب، ما رايزنيهايي هم كرديم، اظهار داشت: از اين كه وزارتخانه به صورت سرپرستي اداره مي شود و مراجعات، تذكرات و سئوالات نمايندگان بي پاسخ مانده ،آنها مي خواهند تكليف وزارتخانه هر چه زودتر مشخص شود كه فكر مي كنم به آقاب بناب رأي مي دهند.
دفتر امور مجلس ستاد كل نيروهاي مسلح افتتاح شد
مهر: نماينده ستاد كل نيروهاي مسلح در امور مجلس در جلسه اي پس از مراسم آغاز به كار اين دفتر اظهار داشت: با موافقت مقام معظم رهبري دفتر امور مجلس ستاد كل از تاريخ ۲۸ تيرماه گذشته آغاز به كار كرد. سردار افشار افزود: مرجع نهايي اعلام نظر روي طرح ها و لوايح مربوط به نيروهاي مسلح و انطباق آنها با تدابير فرماندهي معظم كل قوا، ستاد كل نيروهاي مسلح است كه توسط دفتر امور مجلس ستاد كل با همكاري اداره امور حقوقي و قوانين معاونت نيروي انساني ستاد كل دنبال مي شود.
سردار افشار با اشاره به اصل۱۱۰ قانون اساسي كه نيروهاي مسلح را مستقيما زير نظر رهبري انقلاب اسلامي قرارداده است تاكيد كرد: قوانيني كه براي نيروهاي مسلح تدوين مي شود نبايد با تدابير مقام معظم رهبري مغايرت داشته باشد. وي همچنين اظهار داشت: معاونت امور حقوقي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح مسئوليت پيگيري لوايح را در دولت و مجلس در چارچوب تدابيري كه از سوي ستاد كل ارايه مي شود بر عهده دارد. سردار افشار همچنين سردار حميدزاده را به عنوان جانشين دفتر امور مجلس ستاد كل معرفي كرد.
سئوال مجلس از وزير بهداشت و رئيس سازمان مديريت
در مورد خودگرداني بيمارستانها
ايسنا: طراحان سوال از رئيس جمهور نشستي با وزير بهداشت و درمان و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور براي رسيدن به تفاهم برگزار خواهند كرد.
بيژن شهبازخاني، نماينده مردم ملاير و عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين خبر گفت: در صورتي كه حداقل از حل بخشي از مشكلات بهداشتي و درماني اطمينان پيدا كنيم، احتمال دارد سئوال را پس بگيريم وگرنه سئوال توسط هيات رئيسه مجلس اعلام وصول خواهد شد. وي هم چنين رفع مشكلات خودگرداني بيمارستان ها، حقوق و مزاياي پرسنل بخش بهداشت، وضعيت ۲۰ ميليارد تومان براي ارتقاء شغلي پرستاران و بيمه همگاني روستايي ها و عشاير و اين كه بايد در پايان برنامه پنج ساله چهارم سهم مردم از هزينه بخش سلامت از ۵۵ درصد به ۳۰ درصد كاهش يابد را از جمله مواردي دانست كه سئوال كنندگان در پي آن هستند.
هاشمي رفسنجاني گزينه جنبش دانشجويي در انتخابات نيست
فارس: عضو فراكسيون روشنگري طيف علامه دفتر تحكيم تأكيد كرد: طرح رفراندوم حركت مذبوحانه اي بود كه هيچ ارتباطي با مجموعه دفتر تحكيم نداشت چرا كه هيچ گونه حمايتي از سوي شوراي عمومي از اين طرح نشد بلكه طراحان آن عده اي خاص بودند كه با هماهنگي گروههاي بيرون از دانشگاه و براي خوش خدمتي به آنان، طرح مزبور را ارائه دادند.
مهدي مومني همچنين با تأكيد بر اين كه طرح رفراندوم پروژه اي بود كه با هدف انحلال دفتر تحكيم وحدت از سوي عده اي مطرح شد، گفت: كساني كه رفراندم را مطرح كردند كاملاً منافع شخصي را دنبال مي كردند. وي در اين باره به خروج اكبر عطري يكي از اعضاي شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت از كشور اشاره كرد و گفت: زماني كه عطري قصد عزيمت به كشور خارجي را داشت اين گونه مطرح كرده بود كه هيچ وقت استعفاي خود را از دفتر تحكيم اعلام نخواهد كرد، چون بنا دارد از نام دفتر تحكيم سوء استفاده كرده تا پناهندگي سياسي بگيرد.
مؤمني تأكيد كرد: عطري با هدف ادامه پروژه انحلال دفتر تحكيم وحدت از كشور خارج شد چرا كه بتواند در بيرون از كشور و به طور نامحسوس مجموعه دفتر تحكيم وحدت را به انزوا كشانده و آن را نهايي كند. وي همچنين خواستار آن شد تا هر چه زودتر انتخابات شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت برگزار شود تا افرادي بتوانند با معدل دانشجويي وارد اين مجموعه شوند و به آن خدمت كنند نه اين كه دنبال انزوا و يا انحلال آن باشند. همچنين در نشست روز گذشته اعضاي فراكسيون روشنگري طيف علامه دفتر تحكيم وحدت تأكيد كردند: هاشمي رفسنجاني هرگز گزينه جنبش دانشجويي در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري نخواهد بود.

واشنگتن پست:
آمريكا سياست روشني در مقابل ايران ندارد
يكي از مشاوران پاول در روزنامه واشنگتن پست مقاله اي را ارايه كرد كه طي آن خواستار اتخاذ سياستي واقع گرايانه از سوي واشنگتن در قبال تهران شد و در عين حال به تجويز پيگيري سياست چماق و هويج از سوي آمريكا در برابر ايران ضمن در دست گرفتن رهبري مذاكرات ايران و اروپا پرداخت.
سوزان رايس، مشاور وزير امور خارجه آمريكا (سال هاي ۲۰۰۱ - ۱۹۹۷) و از اعضاي عالي رتبه موسسه مطالعات سياسي بروكينگز در اين روزنامه آورده است كه جورج بوش، رئيس جمهور آمريكا در جريان كنفرانس خبري اخيرش با بيان اين كه ما به ديگران متكي هستيم زيرا خود را از داشتن نفوذ بر ايران محروم كرده ايم، نشان داد واشنگتن سياست روشني را در قبال ايران دنبال نمي كند.
در ادامه اين نوشتار درباره مشوق هايي كه براي ايران جذاب جلوه مي كند، ادعا شده است: واشنگتن در ازاي توقف كامل و قابل تاييد برنامه هسته اي ايران و پايان دادن به حمايتش از تروريسم و عناصر ضد آمريكايي در عراق و افغانستان(!) به ترويج جريان هاي تجاري و سرمايه گذاري در ايران بپردازد، تحريم هاي آمريكا عليه اين كشور را لغو كند، روابطش را با ايران عادي سازد، به ايراني ها اجازه دهد به عضويت سازمان تجارت جهاني در آيند، دسترسي به قدرت هسته اي غيرنظامي  را تضمين كند و يا تضمين هاي امنيتي منطقه ارايه دهد.
در ادامه اين پيشنهاد آمده است: اين رويكرد مستلزم رهبري آمريكا در مذاكرات پيچيده با ايران در مشاركت با اروپايي هاست.

درخواست دانشجويان از صليب سرخ
براي پيگيري سرنوشت ۴ ديپلمات ايراني
مهر: دانشجويان كنگره شهداء، اسراء و مفقودين دانشگاه هاي جهان اسلام در نامه اي به جاكوب كلن برگر، رئيس سازمان صليب سرخ جهاني از وي خواستند كه تمام توان سازمان صليب سرخ را براي پيگيري سرنوشت ۴ديپلمات ربوده شده ايراني و آزادي آنان به كار گيرد.
دانشجويان تصريح كردند: انتظار مي رود سازمان صليب سرخ جهاني بنا به وظيفه اي كه بر عهده دارد از امكانات خود به منظور متقاعد كردن اسرائيل و عوامل آن رژيم در لبنان براي پاسخگويي درقبال سرنوشت اين ۴ تن استفاده كند و اميدواريم بزودي نتايج اقدامات موثر صليب سرخ براي كسب اطلاعات از سرنوشت اين افراد و آزادي آنان دركارنامه اقدامات بشر دوستانه آن سازمان ثبت شود.

انتخاب نهم
باهنر خبر ديدار ناطق نوري با هاشمي را تكذيب كرد
مهر: محمدرضا باهنر خبر ديدار علي اكبر ناطق نوري رييس شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي با آ يت الله هاشمي رفسنجاني براي گفت وگو درخصوص شركت در انتخابات نهم رياست جمهوري را تكذيب كرد.محمدرضا باهنر، خبر اين ديدار را كه اعلام شده بود چهارشنبه شب انجام خواهد شد، بي اساس خواند و درعين حال افزود: البته احتمال چنين ديداري در آينده منتفي نيست.وي سخنراني الياس نادران نماينده مردم تهران و عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي را مبني بر انتقاد از عملكرد دولت هاشمي رفسنجاني و تاكيد بر عدم حضور وي در انتخابات آتي را، اظهارنظر شخصي خواند و توضيح بيشتر در اين خصوص را به روزهاي بعد موكول كرد.
اگر نخبگان بخواهند ان شاءالله در صحنه حاضر خواهم شد
ايسنا:حجت الاسلام  والمسلمين هاشمي رفسنجاني گفت: «به دليل مراجعات متعددي كه صورت گرفته، اگر نخبگان كشور به اين نتيجه برسند كه اينجانب مسئوليت خطير رياست جمهوري را در اين مقطع تاريخي بر عهده بگيرم، ان شاءالله در صحنه  انتخابات حاضر خواهم شد.»رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار رئيس و اعضاي هيات مديره  كانون نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به دعوت اعضاي اين كانون مبني بر حضور در انتخابات رياست جمهوري، اظهار داشت: «بنده در مقطع جديد قصد حضور و فعاليت در صحنه انتخابات رياست جمهوري را نداشتم و اين موضوع را نيز قبلا اعلام كرده ام؛ ولي به دليل مراجعات متعددي كه صورت گرفته، اگر نخبگان كشور به اين نتيجه برسند كه اينجانب اين مسئوليت خطير را در اين مقطع تاريخي بر عهده بگيرم، ان شاءالله در صحنه  انتخابات حاضر خواهم شد.»
۱۰ حزب و گروه سياسي با «ولايتي» ديدار مي كنند
يك عضو موسس جامعه زينب، از ديدار ۱۰ حزب و گروه سياسي، فرهنگي، حقوقي و اجتماعي زنان در هفته آينده با «علي اكبر ولايتي» خبر داد.
بهروزي با بيان اينكه همچنان بر روي ملاك ها و معيارهاي رييس جمهور آتي بحث و بررسي مي كنيم، ادامه داد: «در ديدار فردا با ولايتي، قرار است كه وي درخصوص مسايلي كه تاكنون ناگفته مانده، به ويژه حول محور مسايل زنان صحبت كند.»
نطق يكي از نمايندگان در روز چهارشنبه ناشايست بود
ايسنا: رئوفيان دبيركل جامعه اسلامي فرهنگيان گفت: اگر مردم تصور كنند هدف از انتخابات،  كسب قدرت براي تامين منافع حزبي است، آسيب جدي به حضور حداكثري آنها وارد مي شود.وي با اشاره به نطق قبل از دستور يكي از نمايندگان مجلس در روز چهارشنبه و قضاوت هاي وي درباره برخي از افراد آن را رفتار ناشايستي خواند و افزود: اين حركت ها هم به حضور مردم و هم به هماهنگي احزاب آسيب مي رساند.
درمورد آمدن يا نيامدن  هاشمي هيچكدام حق نداريم مانع بگذاريم
مهر: امير محبيان عضو شوراي سردبيري روزنامه رسالت با تاكيد بر اينكه موضع رسمي شوراي هماهنگي مطمئنا از طريق بيانيه رسمي اعلام خواهد شد گفت: در مورد آمدن يا نيامدن آقاي هاشمي هيچ كدام از ما حق نداريم مانعي بر سر راه رقيبمان بگذاريم و دايره انتخاب مردم را تنگ كنيم و اعمال نظر خودمان را چه از موضع خصومت و چه ازموضع دلسوزي نمي توانيم به حربه اي براي مانع تراشي تبديل كنيم.
وي افزود :البته در مورد آقاي هاشمي در هر دو جناح نظرات متقاوتي وجود دارد و اميدوارم اين نظرات در فضاي اخلاقي بيان شود چون تصميم گيرنده نهايي در مورد حضور يا عدم حضور ايشان خودشان هستند و قضاوت كننده نهايي در مورد ميزان محبوبيتشان راي مردم.
دولت كارآمد بايد درپي مبارزه با چالش هاي اصلي كشور باشد
فارس: يكي از نامزدهاي احتمالي اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري گفت: دولت كارآمد بايد در پي تحقق مطالبات رهبري و مبارزه با اصلي ترين چالش هاي كشور باشد. احمد توكلي با بيان اين كه اولين مشخصه دولت كارآمد اين است كه در حوزه اي كه كشور بيشترين نياز را دارد، قويترين نيروها را داشته باشد و بتواند با چالشهاي اصلي كشور برخورد كند، گفت: چالشهاي اصلي كشور بر اساس نظر سنجي از مردم در ۱۰ سال گذشته، مسئله  اقتصادي و معيشتي بوده است. وي با يادآوري اين كه سياست هاي نادرست در طول ۱۵ سال گذشته وضعيت مردم و اقتصاد ملي را به اينجا رسانده است، افزود: دولت كارآمد قدرت درگيري با اصلي ترين چالش كشور يعني مسئله اقتصادي و معيشتي مردم را دارا خواهد بود.
حمايت از كانديداتوري كروبي
به تصويب شوراي عالي حزب همبستگي رسيد
فارس: يك عضو حزب همبستگي گفت: در جلسه اين هفته اعضاي شوراي عالي حزب همبستگي، حمايت از كانديداتوري كروبي قطعي شد و مقرر گرديد درصورت نيامدن وي،  ابراهيم اصغرزاده دبيركل حزب، كانديدا شود.
جبهه مشاركت هم درصورت اجماع دوم خردادي ها از كروبي حمايت مي كند
فارس: عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز گفت: مشاركتي ها مي گويند اينگونه نيست كه ما تا آخر همين كانديداي خودمان را مطرح كنيم، اگر به جايي رسيد كه تمامي جبهه اصلاح طلب از آقاي كروبي حمايت كرد، آنها نيز از ايشان حمايت مي كنند.
محمد موسوي بجنوردي اين مطلب را در پاسخ به اين سئوال كه آيا با وجود ارائه كانديداهاي مختلف از سوي گروههاي جبهه دوم خرداد امكان اجماع وجود دارد، عنوان كرد. عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز اضافه كرد: برخي سران از جبهه مشاركت به من مي گفتند كه درست است كه ما آقاي معين را به عنوان كانديدايمان اعلام كرديم، اما معنايش اين نيست كه يقيناً كانديداي ما تا آخر آقاي معين باشد.
بجنوردي ادامه داد: ممكن است خود آنها (جبهه مشاركت) به اينجا برسند كه حالا اكثريت در مورد آقاي كروبي اظهار نظر مي  كنند، كه به ما ملحق شوند.
اعضاي جبهه پيروان خط امام و رهبري با ولايتي ديدار كردند
فارس: سخنگوي جبهه پيروان خط امام (ره) و رهبري گفت: اعضاي اين جبهه عصر روز چهارشنبه با علي اكبر ولايتي از نامزدهاي احتمالي انتخابات رياست جمهوري آينده ديدار كردند. منوچهر متكي با بيان اين كه جبهه پيروان خط امام (ره) و رهبري در راستاي انتخابات رياست جمهوري طي يك ماه گذشته با نامزدهاي احتمالي انتخابات رياست جمهوري آينده ديدارهايي داشت، گفت: اين جبهه ابتدا با علي لاريجاني، سپس با احمد توكلي و عصر روز چهارشنبه با علي اكبر ولايتي ديدار كرد.
آغاز ساماندهي ستادهاي انتخاباتي حزب مشاركت در سراسر كشور
فارس: عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي  از اعزام افراد و گروههايي براي ساماندهي ستاد هاي انتخاباتي جبهه مشاركت در سراسر كشور خبر داد.
حسين كاشفي درمورد برنامه هاي انتخاباتي جبهه مشاركت ايران اسلامي بيان داشت: به زودي تشكيل ستادهاي انتخاباتي مان را شروع مي كنيم، افراد و هياتهايي از طرف ستاد انتخابات كه رياست آن را آقاي شكوري راد به عهده دارد، به استانها اعزام شده اند تا در روزهاي آينده سازمان ستادهاي انتخاباتي را شكل داده و كار را شروع كنند و در زمان قانوني كار را به صورت علني آغاز و برنامه هاي جبهه را در اختيار مردم قرار دهند.
اولين جلسه كميته انتخابات جبهه دوم خردادفردا برگزار مي شود
فارس: اولين جلسه كميته انتخابات شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات پس فردا برگزار مي شود.در اين جلسه نحوه بحث و مذاكره جبهه اصلاحات در خصوص انتخابات رياست جمهوري مورد بررسي قرار مي گيرد. نتيجه مباحث اين جلسه به شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات ارائه خواهد شد تا به عنوان دستور كار اين جبهه در انتخابات مورد تصويب قرار گيرد.
احتمالاً انتخابات رياست جمهوري ۲۷ خرداد برگزار مي شود
ايسنا: انتخابات رياست جمهوري آينده، به احتمال قوي، در هفته آخر خرداد برگزار مي شود.بعد از مخالفت شوراي نگهبان با زمانهاي پيشنهادي وزارت كشور براي برگزاري انتخابات با بررسي هاي انجام شده، انتخابات رياست جمهوري آينده به احتمال قوي در ۲۷ خردادماه برگزار مي شود.
تشكيل دولت در سايه را مورد بحث و بررسي قرار داده ايم
ايسنا: حسين كاشفي، عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي با اشاره به اين كه در كليات برنامه هاي جبهه مشاركت، دكتر معين و مواضع اين دو، فاصله اي ديده نمي شود، يادآور شد: در اين برنامه ها نوع و چگونگي مواجهه رئيس جمهور آينده با چالش هاي پيش روي دولت، تدوين شده است.كاشفي از ضرورت تشكيل دولت در سايه از سوي اصلاح طلبان در قبال دولت آزمايشي اصول گرايان ياد و خاطرنشان كرد: با تشكيل دولت در سايه، حتي اگر اصلاح طلبان پس از انتخابات رياست جمهوري در قدرت نباشند، برنامه هايي براي اثرگذاري در فضاي عمومي جامعه خواهند داشت و اين نشانگر رشد و بلوغ جامعه است. معاون دبيركل جبهه مشاركت با بيان اين كه تشكيل دولت در سايه در اين حزب مورد بحث و بررسي قرار گرفته است، ادامه داد: تشكيل چنين دولتي در آينده نزديك، جامعيت بيشتري خواهد يافت و توصيه مي كنيم كه در دستور كار احزاب اصلاح طلب ديگر نيز قرار گيرد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |