پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۵ - Jan 27, 2005
حلقه كمربندي تهران تكميل مي شود
آغاز بهره برداري از ۵/۲ كيلومتر معبر روگذر
در پرتراكم ترين منطقه تهران
001101.jpg
گروه شهري: شهردار تهران در مراسم افتتاح پل هاي چهارگانه بزرگراه آزادگان با شهيد رجايي، شهيد دستواره، پل روي خط مترو و راه آهن تهران - مشهد، كه صبح ديروز برگزار شد، طي سخناني گفت: در محور آزادگان ۵ پل غيرهمسطح ديگر در دست احداث است و خاطرنشان ساخت كه تا پايان امسال ۱۲ پل از ۵۶ پل غيرهمسطح طراحي شده براي شهر تهران با هزينه ۱۵۰ ميليارد تومان به بهره برداري خواهد رسيد.
به گزارش خبرنگار ما به دليل همزماني افتتاح پل هاي چهارگانه با ايام مبارك غديرخم، مقرر شده اين مجموعه به عنوان پل هاي غدير نامگذاري شود.
به گزارش خبرنگار ما، حلقه بزرگراهي اطراف تهران به طول ۸۵ كيلومتر كه يكي از شريان هاي اصلي ترافيك شهر محسوب مي شود از جنوب شرق تهران آغاز شده و پس از طي مناطق جنوبي به طرف شمال غرب شهر امتداد مي يابد. بنا بر اين گزارش ۳۶ كيلومتر از طول حلقه بزرگ ارتباطي در اطراف تهران را بزرگراه آزادگان تشكيل مي دهد.
در مراسم افتتاحيه پل هاي تقاطع بزرگراه آزادگان دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران، اعضاي كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي، مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران و تعدادي از اعضاي اين شورا حضور داشتند.
اين گزارش ميِ افزايد: طول مجموعه پل هاي غيرهمسطح غدير (شهيد رجايي، شهيد دستواره پل روي خط مترو و باكس بتني بين راه آهن تهران، مشهد و مترو) ۲۵۰۰ متر است كه با هزينه اي معادل ۲۴ ميليارد تومان ظرف ۱۲ ماه يعني سه ماه زودتر از موعد مقرر به پايان رسيد. اين در حالي است كه با توجه به عبور هر ۱۰ دقيقه قطارهاي تهران - شهرري و قطار راه آهن تهران مشهد دست اندركاران ساخت اين پروژه مجبور بودند براي اتمام هرچه سريع تر آن به صورت شبانه كار را به انجام برسانند.
خبرنگار ما مي نويسد: ظرف حداكثر سه ماه لوپ هاي پل هاي چهارگانه غدير نيز به مساحت ۵۳۰۰ متر و هزينه ۹ ميليارد تومان آماده بهره برداري خواهد بود.
دكتر محمود احمدي نژاد طي سخناني با اعلام اين خبر كه در محور آزادگان ۵ پل غيرهمسطح ديگر از جمله پل تقاطع همت با آزادگان، پل اتوبان كرج و تقاطع آزادگان، پل ميدان جهاد - تقاطع بزرگراه نور و آزادگان و پل هاي فداييان اسلام و شهرزاد در دست احداث است گفت: تا پايان امسال ۱۲ پل از ۵۶ پل غيرهمسطح طراحي شده براي شهر تهران با هزينه ۱۵۰ ميليارد تومان به بهره برداري خواهد رسيد و بقيه طي سال هاي آينده قابل بهره برداري خواهد بود.
وي به لزوم اتصال تقاطع هاي مهم ترافيكي به صورت غيرهمسطح با يكديگر تأكيد كرد و افزود: ما بايد به ظرفيت ها و توان خودمان اعتماد كرده و باور كنيم كه مي توانيم كشورمان را با توجه به استعدادهاي موجود به قدرت نمونه جهاني تبديل كنيم.
وي ادامه داد: هيچ كس حق ندارد به بهانه هاي جناحي، قبيلگي، كوته بيني و خودخواهي ها فرصت پيشرفت و سازندگي را از كشور سلب كند چراكه تا ابد در مقابل تاريخ، نسل هاي آينده اين مرز و بوم و فرداي قيامت پاسخگو خواهد بود.
مهندس نوش آبادي نماينده مردم ورامين و عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم گفت، ساليان متمادي است كه رفت و آمد در تقاطع شهيد رجايي و شهيد دستواره زندگي را بر شهروندان ساكن شهرري و ورامين و كساني كه در اتوبان آزادگان تردد مي كردند تلخ و سخت ساخته بود به  طوري كه گره ترافيكي موجود تنها در اين تقاطع ها تردد مردم را بعضا با نيم ساعت تأخير مواجه مي ساخت.وي يكي از بزرگترين خدمت ها به مردم را كاهش ترافيك شهري دانست و طرح هاي آتي شهرداري تهران در راستاي تكميل حلقه بزرگ ارتباطي اطراف تهران و حلقه ارتباطي كوچك تر داخل محدوده تهران را در تسهيل رفت و آمد شهروندان بسيار اميدبخش خواند و در اين راستا آمادگي كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي را در حمايت از طرح هاي ترافيكي مديريت شهري اعلام كرد.
مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران هم طي سخناني جديت و پيگيري مديريت شهري، كار شبانه روزي پيمانكاران، همكاري و هماهنگي كامل درون سازماني در رفع معارضين ملكي و تأسيساتي و مشاركت خوب اداره راهنمايي و رانندگي در اجراي پروژه هاي ترافيكي را از جمله عواملي دانست كه موجب سرعت عمل و تسريع افتتاح پروژه هاي عمراني و ترافيكي مديريت شهري مي شود.

رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران خبر داد:
اختصاص ۶۰۰ ميليون تومان اعتبار براي برگزاري مسابقات ورزشي بانوان كشورهاي اسلامي
001095.jpg
ايسنا: رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به هدف سازمان تربيت بدني در برگزاري مسابقات ورزشي بانوان پايتختهاي كشورهاي اسلامي گفت: حدود ۶۰۰ ميليون تومان اعتبار براي برگزاري اين مسابقات از سوي شوراي شهر تهران اختصاص يافته است.
رسول خادم گفت: توجه به فاصله جدي ميان امكانات و برنامه هاي مربوط به ورزش بانوان و دختران با مردان همچنين تهديد و افزايش معضل فقر حركتي و افسردگي هاي روحي و جسمي،باعث شد شوراي شهر تهران بنا به وظيفه و نيازسنجي جمعيتي به منظور تقويت ميزان انگيزه فعاليت ورزشي قهرماني و رقابت، از طريق شهرداري تهران و با همكاري سازمان تربيت بدني اقدام به تشكيل ستاد برنامه ريزي و هماهنگي برگزاري مسابقات ورزشي بانوان پايتختهاي كشورهاي اسلامي كند.
وي به ايسنا گفت: با استفاده از امكانات موجود در شهرداري و ساير دستگاههاي دولتي بسياري از هزينه هاي برگزاري اين مسابقات كاهش يافته است.

همزمان با ايام فرخنده دهه فجر
۷۸ طرح عمراني در جنوب تهران به بهره برداري مي رسد
001107.jpg
گروه شهري: ۷۸ طرح عمراني شهري توسط شهرداري هاي مناطق ۱۵ و ۱۹ در ايام دهه فجر مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس سيد محمود نصري _ شهردار منطقه ۱۵ تهران اعلام كرد: ۴۴ پروژه عمراني، فضاي سبز، خدماتي و ترافيكي با صرف اعتباري بالغ بر ۴۰ ميليارد ريال در جنوب شرقي تهران افتتاح مي شود.
به گفته وي ۱۵ بوستان محلي از جمله بوستان هاي سروناز و نبرد، زمين ورزشي پامچال، مجتمع ورزشي ارج، دوربرگردان ورودي شهرك كاروان، ۱۰ سقاخانه و ۱۶۰ چشمه سرويس بهداشتي از جمله پروژه هايي است كه در ايام دهه فجر مورد بهره برداري قرار مي گيرند.
همچنين حسين علي قلي زاده _ شهردار منطقه ۱۹ تهران از بهره برداري ۳۴ پروژه فني، عمراني، فرهنگي و ترافيكي در جنوب تهران خبر داد و افزود: مجموعه ورزشي ويژه بانوان، خانه مشق در روستاي حسين آباد مفرح، مركز فرهنگي _ ورزشي و تجاري جوانه و سه پل هوايي ويژه عابر پياده بر روي بزرگراه آزادگان تا قبل از پايان سال مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي همچنين با اشاره به اين مطلب كه ۱۵۴ هكتار كوره آجرپزي و ۱۸ كوره فعال و متروكه در سطح منطقه ۱۹ وجود دارد و تا پايان سال جاري از بافت هاي مسكوني خارج خواهند شد، افزود: مركز خريد و فروش خودرو از محله عبد ل آباد به حاشيه بزرگراه منتقل خواهد شد. همچنين يك فروشگاه شهروند در اين منطقه راه اندازي مي شود.

همكاري هلند و يك نهاد بين المللي
براي نجات درياچه هاي اروميه و پريشان
001104.jpg
گروه شهري: به منظور حفظ و بهره برداري پايدار و مديريت صحيح تالاب هاي كشور، طرح حفاظت از تالاب ها با اعتباري بالغ بر ۱۳ ميليون دلار اجرا مي شود.
دكتر هادي سليمان پور، معاون طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست، پس از امضاي سند اجرايي اين طرح در گفت وگو با خبرنگار ما تصريح كرد: براساس اين طرح، درياچه اروميه در آذربايجان و درياچه پريشان در فارس با توجه به ظرفيت ها و ويژگي هاي خاص آن، به عنوان نمونه انتخاب شده و طي ۷ سال مديريت اين تالاب ها، برنامه هاي مختلفي در ارتباط با آن براي تعميم به ساير تالاب ها اجرا خواهد شد.
سليمان پور اين برنامه ها را، ايجاد مديريت منطقه اي و هماهنگي هاي منطقه اي به لحاظ اكولوژيكي، مبارزه با آلودگي، بهره وري پايدار از منابع آب و خاك و افزايش آگاهي و شناخت جوامع محلي و درگير كردن آن ها در حفظ تالاب ها ذكر كرد. وي هزينه اجرايي اين طرح را ۱۳ ميليون و ۶۰۰ هزار دلار ذكر كرد و افزود: ۳ ميليون دلار از هزينه هاي طرح از محل تسهيلات بين المللي تأمين شده و دولت هلند نيز ۶۰۰ هزار دلار به اين پروژه اختصاص داده است، همچنين ايران طي ۷ سال ۱۰ ميليون دلار صرف اجراي اين پروژه مي كند.

شهردار تهران:
مسجد مركز جامعه ايراني و محور
سازماندهي اجتماعي است
001098.jpg
با صرف هزينه اي معادل ۶۶ ميليون ريال نورپردازي مسجد صاحب الزمان (عج) خيابان آزادي با حضور دكتر احمدي نژاد و معاون خدمات شهري شهرداري تهران مورد بهره برداري قرار گرفت. در اين طرح نماي بيروني مسجد صاحب الزمان به همت مديران و كارشناسان زيبا سازي شهرداري تهران مطابق با ارزشهاي (فرهنگي و اجتماعي) جامعه اسلامي ساماندهي گرديد. به گزارش روابط عمومي حوزه معاونت خدمات شهري شهرداري تهران، دكتر احمد ي نژاد بين نماز مغرب و عشاء در جمع حاضرين به سخنراني پرداخت و ضمن سپاسگزاري از حضور در جمع مؤمنين، فرا رسيدن عيدهاي انقلاب اسلامي و غدير خم را تبريك گفت. شهردار تهران با يادآوري اهميت پايگاه و سازماندهي اجتماعي در هر مكتب و نظامي به اركان جامعه اسلامي اشاره كرد و افزود: در رأس تقسيم بندي كلان جامعه اسلامي ما، امت اسلامي و امام قرار دارد كه مركز سازماندهي باشكوه آن در مساجد شكل مي گيرد. احمدي نژاد در بيان جايگاه متعالي مسجد تأكيد كرد: «مسجد به هر محله هويت مي بخشد، هدف مي دهد و مردم را منسجم مي سازد» وي افزود: مسجد نقش حساس و كليدي در نظام اسلامي و باورهاي مردم دارد. وي گفت: در صورت ايفاي نقش درست از مساجد شهرمان بسياري از مشكلات اجتماعي از قبيل بزهكاري و جرائم كاهش مي يابد و همراه با تحصيل آرمانهاي جامعه سالم از ديدگاه دين مبين اسلام، هزينه هاي كاذب نيز به جامعه تحميل نمي شود. در پايان اين مراسم شهردار تهران هدف نهايي عمران و آبادي در نظام اسلامي را ساختن يك كشور نمونه و قدرتمند دانست كه آن را مقدمه حكومت جهاني اسلام و زمينه استقرار حكومت مهدي موعود ذكر كرد.

مديرعامل سازمان بازيافت و تبديل مواد:
معضل جمع آوري و تفكيك زباله هاي
بيمارستاني همچنان باقي است
واحد مركزي خبر: مدير عامل  سازمان  بازيافت  و تبديل  مواد شهرداري  تهران  گفت : بيمارستانهاي  تهران  بايد براي  جمع  آوري  و امحاي  هر كيلو زباله بيمارستاني  حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان  بپردازند در حالي  كه  هم  اكنون  فقط سه  تا چهار تومان  مي پردازند.به  گزارش  روابط عمومي  شهرداري  تهران  ابوالفضل  ابراهيمي  افزود: حتي  برخي  بيمارستان ها همين  سه  تا چهار تومان  را هم  نپرداخته اند كه اين امر هزينه  بسياري  را بر سازمان  بازيافت  تحميل  كرده  است. وي  اضافه  كرد: براساس  قانون  وزارت  بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي مسئول  امحاي  زباله هاي  بيمارستاني  است  اما مديريت  شهري  براساس  احساس وظيفه  در قبال  پاكيزگي  شهر اين  كار را انجام  مي دهد.
ابراهيمي همچنين  گفت : بيمارستان ها بايد به  صورت  تفكيكي  زباله هاي عفوني  را از زباله هاي  آشپزخانه اي  جدا كنند اما متاسفانه  برخي  بيمارستان ها اين  كار را هم  انجام  نمي دهند.
وي  افزود: به  بيمارستان ها اعلام  شده  است  اتاقي  جدا و بهداشتي  به  نام  اتاق  زباله  داشته  باشند و زباله ها را بر اساس  نوع  آنها تقسيم بندي  كنند. مدير عامل  سازمان  بازيافت  و تبديل  مواد شهرداري  تهران  در پايان  به طرح  ايجاد دستگاه  زباله  سوز مركزي  براي  امحاي  زباله هاي  بيمارستان ها اشاره  كرد و افزود: در صورتي  كه  وزارت  بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي  هزينه  اين  دستگاه  را تقبل  كند سازمان  بازيافت  آمادگي  دارد با همكاري  بخش  خصوصي  آن را تهيه  و زباله  هاي  بيمارستاني  را در محيطي  خارج  از بيمارستان  امحا كند.

ديدار عضو شوراي شهر با شهروندان منطقه ۹
گروه شهري: مسعود زريبافان عضو هيأت رئيسه شوراي شهر تهران، امروز (پنج شنبه) از ساعت ۸ صبح در منطقه ۹ شهرداري با شهروندان اين منطقه ديدار مي كند.
شهروندان مي توانند براي ثبت نام ديدار با اين عضو شوراي شهر به شهرداري مراجعه كنند.

وام ۱۶۰ ميليون دلاري براي بازسازي
بافت هاي فرسوده تهران
001113.jpg
۲۴۰ ميليون دلار وام خارجي براي نوسازي بافت هاي فرسوده شش شهر بزرگ ايران پرداخت مي شود.اين وام ها براساس قراردادي كه بين عرب بانكينگ كورپوريشن و بانك ملت ايران امضا شد در اختيار طرف ايراني قرار مي گيرد.مدت بازپرداخت اين تسهيلات پنج سال بوده و تهران، اهواز، اصفهان، كرمانشاه، مشهد و تبريز شش شهري هستند كه از اين تسهيلات استفاده مي كنند.از اين مبلغ ۱۶۰ ميليون دلار به شهرداري تهران و ۸۰ ميليون دلار براي پنج شهر ديگر اختصاص مي يابد. به هر كدام از شهرهاي اهواز، اصفهان، كرمانشاه، مشهد و تبريز نيز به طور مساوي ۱۶ ميليون دلار تعلق خواهد گرفت.

ساخت و سازهاي غيرمجاز در حريم رودخانه هاي شميرانات
001116.jpg
ايسنا: احكام صادره دستگاه هاي قضايي براي افراد متخلف در زمينه ساخت و سازها و تجاوز به حريم و بستر رودخانه ها با حضور مسؤولان محلي و منطقه اي طي روزهاي آينده اجرا مي شود.مافي، فرماندار شميرانات در جلسه ستاد ساماندهي ساخت و ساز اين شهرستان با اشاره به موقعيت استراتژيك شهرستان و اهميت رودخانه ها و حوزه هاي آبريز در تأمين آب شرب شهرستان و همچنين ممنوعيت حفر چاهها و ساخت و سازهاي غيرمجاز خواستار برخورد جدي مسؤولان ذيربط با متصرفان به حريم و بستر رودخانه ها و حوزه هاي آبريز و ساخت و سازهاي غيرمجاز شد.

انتقال توقفگاه شماره ۴ اتوبوسراني به خارج از شهر
001110.jpg
شهردار منطقه ۱۶ از پيگيري جدي شهرداري اين منطقه و شركت اتوبوسراني تهران و حومه براي انتقال توقفگاه شماره ۴ شركت اتوبوسراني واقع در محله ياغچي آباد به مكاني در خارج از شهر تهران خبر داد.
كريمي با تاكيد بر اينكه باتوجه به بهره برداري از ايستگاه گازرساني در محله ياغچي آباد مقداري از آلودگي زيست محيطي براي ساكنان محل كاسته شده اما برخي آلودگي هاي موجود ناشي از حضور اتوبوس هاي شركت واحد در اين توقفگاه مي باشد افزود: به همين دليل بحث انتقال اين توقفگاه به مكان ديگري از سوي شهرداري منطقه و شركت اتوبوسراني درحال بررسي است.

گستره
نظام پزشكي و تغييرات پيش رو
جامعه پزشكي كشور قسمتي از مردم همين كشور محسوب مي شود و رودر رو  قراردادن اين قشر از جامعه، كه به رغم مشكلات متعدد و مختلف به خدمتگزاري به مردم مشغولند با بهره  برندگان از اين قشر نه تنها فايده اي ندارد، بلكه اجحافي بي حد و حصر هم به مردم و هم به پزشكان محسوب مي شود.
مديران دولتي كه تنظيم اين روابط را به عهده دارند آن قدر غرق در مسايل مختلف حرفه اي شده اند كه بسياري از اوقات نه صداي ناله مردم و نه اعتراض پزشكان به گوششان نمي رسد بالابودن حجم وظايف دولت اگر حتي در برخي موارد منتج به بهبود خدمات دولتي شود در برخي از موارد به نتايج كافي و لازم نمي انجامد.
دولت هيچ وقت نمي تواند بالاي سر هر دكتر يك ناظر منصوب كند و براي هر پزشكي، يك باديگارد معين كند تا هم رعايت حقوق مردم و هم رعايت حقوق پزشكان تضمين شود.
اما تجارب در دنيا ثابت كرده است كه هر وقت نظارت بر جامعه پزشكي يك كشور به اعضاي همان جامعه سپرده شود هم از سويي پزشكان خود را در مقابل همكاران توانا و متخصص پاسخگو مي يابند، هم از سوي ديگر رضايت رواني ناشي از انتخابي بودن ناظران موجب دقت و همكاري بيشتر پزشكان در خدمت رساني به مردم مي شود.
همين دلايل در كنار برخي از دلايل كارشناسي شده ديگر موجب شده است كه مجمع تشخيص مصلحت نظام حدود اختيارات و وظايف سازمان نظام پزشكي را به نحو مناسبي افزايش دهد و انتخاباتي كه روز جمعه (فردا) برگزار مي شود، اولين آزمون بزرگ پيش روي پزشكان در نظارت بر كار همكارانشان است و مشاركت عمومي در اين انتخابات به معني فايده بردن همگان است: مردم، مديران و پزشكان.
دكتر اديب وحداني

در ديدار ۳ عضو شوراي محلي وست مينستر لندن با رئيس و اعضاي شوراي شهر تهران صورت گرفت
توافق تهران و لندن براي مبادله تجربه هاي
شهرسازي و معماري
گروه شهري:سه  عضو شوراي  محلي  وست  مينستر لندن  روز گذشته در ديدار با رئيس  و چندعضو شوراي  اسلامي شهر تهران  با فعاليتهاي  اين  شورا آشنا شدند.
در اين  ديدار دو طرف  همچنين  برتبادل  تجارب  در زمينه هاي  شهرسازي  ، معماري  و خدمات  شهري  تأكيدكردند. مهدي  چمران  در اين  ديدار كه  مديركل  آموزش  شوراهاي  اسلامي وزارت  كشورنيز حضور داشت  با بيان  گزارشي  از روند شكل  گيري  شوراهاي  اسلامي درايران  و فعاليتهاي  شوراي  اسلامي شهر و شهرداري  تهران  در دو سال گذشته ، تبادل  تجارب  و همكاري  شوراهاي  پايتخت  ها را در بهبود وتوسعه  امور زيربنايي  و خدماتي  و نيز رفاه  شهروندان  موثر دانست . وي  گفت : تهران  جمعيت  جواني  دارد از اين  رو شوراي  اسلامي شهر و شهرداري  با همكاري  سازمان  تربيت  بدني  و وزارت  آموزش  و پرورش  تلاش كرده اند با برنامه ريزي  و اختصاص  اعتبارات  مناسب  بخشي  از نيازهاي ورزشي  ، فرهنگي  و هنري  نوجوانان  و جوانان  تهراني  را تامين  كنند. چمران  افزود: شوراي  شهر تاكنون ۴۰۰ ميليارد ريال  براي  امر ورزش  و گسترش  فضاهاي  ورزشي  و تفريحي اختصاص  داده  و بخشي  از نيازهاي  آموزشي  و ورزشي  مدارس  پايتخت  را تامين  كرده  است.
ميشل  تيموني  جولين  عضو شوراي  محلي  وست  مينستر لندن  نيز به  نمايندگي از اعضاي  اين  شورا با ابراز خرسندي  از حضور در كشورمان  و ديدار ازتهران  ابراز اميدواري  كرد اين  ديدار آغازي  براي  همكاري  شوراهاي  دوپايتخت  باشد.
گفتني  است  سه  عضو شوراي  محلي  وست  مينستر لندن  براي  ديدار از كشورمان و تشكيل  كارگاه  آموزشي  شوراهاي  شهر از روز دوشنبه  در تهران  به  سرمي برند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |