چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۳۵ - Feb 9, 2005
حوادث
Front Page

زن جوان طراح جنايت جاده چالوس
000171.jpg
گروه حوادث: پرونده مرگ دايي و خواهرزاده اي كه ظاهراً توسط زن ۲۳ ساله اي به طرز مشكوكي به قتل رسيده اند، براي تكميل تحقيقات به دادسراي هشتگرد ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، اواخر سال گذشته پيكر بي جان مرد جواني به نام «علي» توسط همسرش نرگس به بيمارستان انتقال يافت، پزشكان اورژانس پس از معاينه اعلام كردند كه وي در اثر سكته قلبي جان باخته است. دو روز از مرگ علي نگذشته بود كه مأموران گشت جاده اي جسد پسر جوان مجهول الهويه اي را در كانال آب جاده چالوس پيدا كردند. بعد از انتقال جسد به پزشكي قانوني هويت وي به نام حميد.ق (۲۰ساله) آشكار شد و كارآگاهان دريافتند كه وي با ضربات متعدد چاقو به قفسه سينه و كمرش به قتل رسيده است.
تحقيقات كارآگاهان در خصوص شناسايي عامل يا عاملان قتل پسر جوان ادامه داشت تا اين كه آنها متوجه شدند كه حميد خواهرزاده علي است و اين دو به فاصله نزديكي جان باخته اند. از طرفي چون خانواده علي نسبت به عروسشان (نرگس) مشكوك بودند، كارآگاهان وي را تحت بازجويي قرار دادند.وي در ابتدا منكر هرگونه جنايتي شد اما از آن جايي كه در اظهاراتش دچار تناقض گويي بود، كارآگاهان جنايي به وي مشكوك شدند و وي را مجدداً بازجويي كردند.
اين بار نرگس چون هيچ راه فراري نداشت لب به اعتراف گشود و به قتل حميد با همدستي شوهرش اعتراف كرد.
وي در اظهاراتش گفت: مدتي بود كه با حميد رابطه داشتم و از آن جايي كه مي دانستم يك روز همسرم جريان را متوجه خواهد شد به او گفتم كه حميد چندين مرتبه مزاحم من شده و قصد آزار و اذيتم را دارد به همين خاطر همسرم تصميم گرفت هر طوري شده از حميد انتقامجويي كند.
بنابر اين طي نقشه اي او را به شمال برديم اما در آن جا در خصوص نحوه كشتن حميد با يكديگر به توافق نرسيديم در راه برگشت بوديم كه علي در كنار كانال آب در جاده چالوس نگه داشت در فرصتي مناسب او را از پشت سر با چاقو مورد حمله قرار داد.
نرگس افزود: سپس پيكر خونين حميد را به داخل كانال آب انداختيم و به تهران بازگشتيم. دو روز بعد از اين حادثه همسرم سكته كرد و جان باخت.
كارآگاهان جنايي با توجه به اظهارات نرگس وي را به اتهام معاونت در قتل بازداشت كردند و پس از صدور كيفرخواست پرونده را براي برگزاري جلسه محاكمه به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع كردند. اما با توجه به مطالعه دقيق پرونده و بررسي هاي صورت گرفته قاضي و چهار مستشارش متوجه نواقص زيادي در پرونده شدند؛ به طوري كه احتمال مي دهند علي نيز توسط نرگس به قتل رسيده است. بنابر اين با توجه به فرضيات پرونده را مجدداً براي بررسي تكميلي و اين كه پزشكي قانوني علت اصلي مرگ علي را مشخص كند مجدداً به دادسراي هشتگرد ارسال كردند.

معاون آگاهي نيروي انتظامي:
هرگونه ضرب و شتم متهمان در اداره آگاهي ممنوع است
فارس: هرگونه ضرب و شتم متهمان در اداره آگاهي ممنوع است و اگر چنين اقدامي از سوي ماموران صورت گيرد مردم مي توانند مراتب را از طريق تلفن ۱۹۷ گزارش و يا از طريق مراجع قضايي پيگيري كنند.
سردار محمد نوري معاون آگاهي نيروي انتظامي صبح ديروز در حاشيه حضور در مركز ۱۹۷ در خصوص ضرب و شتم متهمان در اداره آگاهي با بيان اين مطلب افزود: آگاهي نهاد حرفه اي پليس است و تمامي اقدامات صورت گرفته در آن بر پايه كارهاي علمي و از طرق ادله و مستندات صورت مي گيرد.
وي گفت: برابر ابلاغيه صورت گرفته از سوي فرماندهي ناجا هيچ مأموري حق ضرب و شتم متهم را ندارد و اگر چنين اتفاقي صورت گيرد اين كار جرم تلقي شده و خود مجموعه نيروي انتظامي هم به عنوان شاكي با مأمور متخلف برخورد و وي را به مراجع قضايي معرفي خواهد كرد.
معاون آگاهي نيروي انتظامي در پاسخ به سوالي در مورد ادعاي شهلا جاهد (همسر صيغه اي ناصر محمد خاني) مبني بر ضرب و شتم وي در اداره آگاهي كه در بازديد خبرنگاران از زندان صورت گرفته بود گفت: معمولا متهمين در بازجويي ها به جرايم ارتكابي اقرار كرده ولي بعد از مدتي جهت فرار از مجازات اقدام به تكذيب آن مي كنند كه كوتاهترين راه نيز ادعاي ضرب و شتم مي باشد.
سردار نوري در ادامه با اشاره به عملكرد اداره آگاهي طي ۱۰ ماهه گذشته خاطرنشان كرد: تمامي تلاش مجموعه آگاهي بالا بردن درصد كشف جرم در جامعه است.
وي افزود: با تلاش هاي صورت گرفته طي ۱۰ ماهه سال جاري ميزان كشف سرقتها
۵/۷ درصد افزايش يافته كه اين افزايش ها در كشف سرقت اماكن ۵/۱۲ درصد، سرقت اتومبيل ۴ درصد، موتور ۲۸ درصد، جيب بري ۱۶ درصد و كيف قاپي ۵/۴ درصد مي باشد.
وي گفت: طي همين مدت ميزان كشف جرايم سنگين مانند قتل ۲ درصد، آدم ربايي ۴۵ درصد و كلاهبرداري ۴۴ درصد افزايش داشته است.
سردار نوري در خصوص مجهز كردن سيستم هاي آگاهي به امكانات پيشرفته در كشور گفت: تجهيز كردن آگاهي به سيستم هاي پيشرفته جهت كشف جرم از اهداف مهم ناجا بوده است كه در اين راستا نيز اقدامات موثري صورت گرفته  است.
وي افزود: هم اكنون آزمايشگاه هاي تشخيص هويت نيروي انتظامي يكي از مجهزترين آزمايشگاه هاي در سطح آسياست.
سردار نوري با اشاره به رتبه بندي كارآگاهان خاطرنشان كرد: هم اكنون با رتبه بندي كارآگاهان و تخصيص دانشگاه هاي اختصاصي و اجراي دوره هاي آموزشي تخصصي، سطح علمي افسران آگاهي بالاتر رفته است كه در آينده نيز با ارائه آموزش هاي بيشتر وضعيت آموزش نيروي انساني در آگاهي تخصصي تر خواهد شد.
سردار نوري با اشاره به درصد كشف جرائم طي ده ماهه سال جاري گفت: هم اكنون ۸۲ درصد از سرقت اماكن، ۸۹ درصد سرقت خودرو۹۰، درصد سرقت احشام۷۳، درصد قتل و ۸۸ درصد از جرائم آدم ربايي در كشور توسط اداره آگاهي كشف مي شود.

خودكشي زن جوان
گروه حوادث: زن جواني شامگاه روز دوشنبه اقدام به خودكشي از طبقه چهارم منزلش كرد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۲۳ روز دوشنبه هفته جاري مريم ۲۱ ساله به سوي پنجره آپارتمانش واقع در طبقه چهارم منزلي در منطقه خاني آباد تهران رفت.
ناراحتي و غم تمام وجود وي را فرا گرفته بود. در يك لحظه بر روي لبه پنجره رفت و چند ثانيه بعد جسد بي جان وي بر روي زمين سرد خيابان افتاده بود.
همسايه ها مأموران انتظامي را در جريان ماوقع قراردادند. مراتب به اطلاع  بازپرس شاه محمدي رسيد.جسد مريم بعد از انجام تحقيقات اوليه پليس به پزشكي قانوني انتقال يافت. تحقيقات درخصوص اينكه چرا اين زن جوان كه به تازگي ازدواج كرده بود اقدام به خودكشي كرده است در دستور كار مأموران اداره آگاهي قرار گرفت.

والدين داغدار از اعدام پسرشان منصرف شدند
گروه حوادث: اولياي دم يك زن كه توسط برادرش به قتل رسيده بود روز گذشته از اعدام پسرشان صرف نظر كردند.
به گزارش خبرنگار ما، دوازدهم اسفند ماه سال گذشته خبر مرگ مشكوك يك زن ۵۱ ساله كه در منزل پدري اش فوت كرده بود به اطلاع مأموران انتظامي رسيد. مأموران كلانتري خيابان سيدجمال الدين اسدآبادي ساعت ۱۰ شب خود را به محل حادثه رساندند.
در تحقيقات اوليه پليسي پدر متوفي به مأموران گفت: «دخترم دچار بيماري رواني بود و برادرش به بهانه هاي مختلف او را مورد ضرب و جرح قرار مي داد .من و همسرم احتمال مي  دهيم، برادرش او را كشته باشد.»
جسد به پزشكي قانوني انتقال يافت. تحقيقات پزشكي معلوم كرد كه زن ۵۱ ساله در اثر وارد آمدن يك ضربه محكم بر صورتش جان سپرده است.
بدين ترتيب جواد برادر مقتوله مورد بازجويي پليسي قرار گرفت. جواد درمراحل اوليه تحقيق منكر هر گونه ارتكاب جرمي شد و بيان داشت:«خواهرم هميشه قرص آرامبخش مصرف مي كرد، مرگ وي نيز در اثر مصرف بيش از اندازه قرص است. ولي نظريه پزشكي قانوني چيز ديگري را عنوان مي كرد. به همين دليل تحقيقات از جواد ادامه يافت.»
جواد درنهايت واقعيت ماجرا را تعريف كرد و گفت:  «روز حادثه خواهرم مثل هميشه شروع به بهانه گيري كرد، ديگر از دست رفتارهاي او خسته  شده بودم. از جايم بلند شده و تنها براي ساكت كردن او ضربه اي به صورتش وارد كردم. من قصد كشتن او را نداشتم. ولي گويي ضربه محكم بود و موجب مرگ او شد.» دادرسي پرونده اين متهم با صدور حكم اعدام به درخواست اولياي دم و شواهد مندرج در پرونده پايان يافت.ولي روز گذشته والدين مقتوله كه پدر و مادر متهم به قتل نيز بودند در دادسراي امور جنايي تهران حضور يافته و از تقاضاي اجراي حكم اعدام براي پسرشان صرف نظر كردند.پرونده مذكور با صدور كيفرخواست از جنبه عمومي جرم به دادگاه بعثت ارجاع داده شد تا مراحل بعدي دادرسي قضايي بر روي آن صورت گيرد.

برف محاكمه عامل قتل وكيل دادگستري را بر هم زد
گروه حوادث: بارش شديد برف و كولاك در تهران و شهرهاي اطراف باعث شد كه صبح ديروز به خاطر بدي هوا محاكمه عامل قتل يك وكيل دادگستري برگزار نشود.
به گزارش خبرنگار ما، متهم كه بهزاد (۲۸ ساله) نام دارد متهم است كه در اقدامي جنايتكارانه وكيل خود را كه هوشنگ.ك (۳۴ ساله) نام داشت، به انگيزه اخلاقي و سرقت به قتل برساند.
رسيدگي به اين پرونده در پي شكايت خانواده اش مبني بر گم شدن هوشنگ در دستور كار ويژه قرار گرفت. در تاريخ ۱۹ بهمن ماه سال ۸۲ خانواده يك وكيل دادگستري با مراجعه به اداره آگاهي تهران مدعي شدند كه هوشنگ كه صبح روز قبل در پي ملاقات  با فردي به نام بهزاد از خانه خارج شده و ديگر هيچ كس از وي خبري ندارد. با طرح شكايت، مأموران، تحقيقات مقدماتي خود را در اين خصوص آغاز كردند و دريافتند اين وكيل دادگستري با خودرو پژو پرشيا از خانه اش خارج شده است. رديابي هاي مقدماتي در اين زمينه آغاز شده بود كه روز بعد از اعلام شكايت، خودروي  پژو وكيل دادگستري در شهرك غرب در حالي كه كارت خودرو داخل آن بود پيدا شد.در حالي كه تنها سر نخ پرونده بهزاد بود، محل سكونتش در شهرك ژاندارمري شناسايي و وي در يك عمليات ضربتي دستگير شد.
بهزاد در نخستين بازجويي ها، بلافاصله به قتل اعتراف كرد و مدعي شد روز حادثه، به همراه هوشنگ به طرف جاده نياوران رفتيم، در طول مسير وي دائماً  اصرار داشت چون خانه مجردي دارم مي توانيم در آن كارهاي بسياري انجام دهيم. سر همين موضوع با يكديگر درگير شديم و من در حالي كه بسيار عصباني بودم با ۱۶ ضربه ميله  آهني كه به سرش وارد كردم، او را كشتم. سپس پيكر بي جانش را داخل گوني گذاشته و زير لحاف هاي خانه ام پنهان كردم، سپس پول نقد و چكي به مبلغ يك ميليون تومان را كه به همراه داشت سرقت كرده و خودرو اش را در شهرك غرب رها كردم.
بر پايه اين گزارش قرار بود، صبح ديروز بهزاد به اتهام قتل عمدي وكيل دادگستري در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان به رياست قاضي ياورزاده محاكمه شود اما به خاطر بارش برف شديد و اين كه متهم مي بايستي از زندان رجايي شهر به تهران انتقال مي يافت، محاكمه برگزار نشد و به دستور قاضي پرونده روز يكشنبه هفته آينده وقت رسيدگي تعيين شد.

اخاذي از توريست فرانسوي ناكام ماند
گروه حوادث: پسر جواني كه قصد اخاذي از يك توريست فرانسوي را داشت حين ارتكاب جرم بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار ما، عصر روز دوشنبه مهدي ۲۲ ساله بعد از اتمام يك اخاذي موفقيت آميز از يك مرد تبعه افغانستان در خيابان وليعصر در حال قدم زدن بود كه با يك توريست فرانسوي مواجه شد. مهدي با خود تصور كرد كه اخاذي از اين مرد فرانسوي نيز به سادگي اخاذي از مرد تبعه افغانستان خواهد بود. به همين دليل به سمت طعمه خود رفته و با نشان دادن كارت جعلي مأمور مبارزه با مواد مخدر قصد اخاذي از مرد فرانسوي را داشت.
ولي توريست مذكور باور نكرد كه مهدي مأمور باشد و شروع به داد و فرياد كرد. با بلند شدن صداي توريست مردم متوجه ماجرا شده و بعد از اطلاع رساني به مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ مأموران در محل حاضر شده و بعد از بررسي كارت مهدي و اطمينان از جعلي بودن آن مهدي را بازداشت كردند.
مهدي در جريان بازجويي ها، به چهار فقره سابقه مجرميت مشابه اعتراف كرد و در ادامه مأموران متوجه اخاذي از مرد تبعه افغانستان نيز كه روز حادثه توسط مهدي مورد دستبرد قرار گرفته بود، شدند.
تحقيقات بيشتر از متهم مذكور در دايره ۲۰ اداره آگاهي مركز زير نظر بازپرس قيصري ادامه خواهد يافت.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |