دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره - ۳۶۶۰
نيروي ويژه در حوالي پيروزي
031269.jpg
لذت عجيب وجادويي يك بازي كامپيوتري خيلي ها را ساعت ها جلوي مانيتور نشانده و حساب زمان و مكان را از يادشان ربوده است. در اين بازار شلوغ گيم هاي كامپيوتري، حزب الله لبنان فعاليت جديدي را به سامان رسانده است
در ميان تفريحات نوجوانان، بازي هاي رايانه اي از اهميت فراواني برخوردارند. اكثر اين بازي ها در شركت هاي مطرح فيلمسازي و توليد فيلم هاي انيميشن پايه ريزي مي شوند و با استفاده از خلا قيت ذهن هزاران طراح و گرافيست، ساعات فراغت اقشار علا قه مند به ويژه نوجوانان را قبضه مي كنند.
اين بازي ها در ايران هم جاي خود را باز كرده اند و هرچند كه هنوز بسياري از خانواده هاي ايراني از وجود يك سيستم كامپيوتري در خانه بي بهره هستند، اما حضور چند نوجوان ايراني در مسابقات سراسري بازي هاي رايانه اي دنيا نشان از اهميت اين بازي ها در ميان نوجوانان ايراني دارد.البته نمي توان اين موضوع را انكار كرد كه رده هاي سني مختلف ديگر كه نوجواني حد فاصلشان به شمار مي رود هم با گيم آشنايند. لذت عجيب وجادويي يك بازي كامپيوتري خيلي ها را ساعت ها جلوي مانيتور نشانده و حساب زمان و مكان را از يادشان ربوده است. در اين بازار شلوغ گيم هاي كامپيوتري، حزب الله لبنان فعاليت جديدي را به سامان رسانده است. براي يافتن ردپايي از گيم ساخته شده توسط اين گروه مبارز بايد سراغ فرهنگسراي پايداري در خيابان پيروزي تهران را گرفت. بازي رايانه اي طراحي شده توسط بخش اينترنت مركزي حزب الله براي اولين بار در قالب يك  CD به وسيله فرهنگسراي پايداري به توليد انبوه رسيده است. پيش از اين هم 10هزار نسخه از اين بازي توليد شده بود و اينك 15 هزار نسخه ديگر از اين بازي در اختيار علا قه مندان قرار گرفته است. اين بازي كه نيروي ويژه( )special force نام دارد يك بازي ضدصهيونيستي است كه به 4زبان انگليسي، عربي، فرانسه و فارسي براي كاربران قابل استفاده است. اين بازي براساس عمليات واقعي مقاومت اسلا مي لبنان در نبرد با نيروهاي اسرائيلي بازسازي شده و مسوولا ن روابط عمومي فرهنگسراي پايداري معتقدند، نوجوانان و جوانان از اين بازي استقبال مي كنند.
مديران فرهنگسراي پايداري با توجه به عملكرد اين ابزار موثر فرهنگي در حال توليد چند بازي ديگر رايانه اي با مضمون ضداستكباري هستند. از جمله اين بازي ها كه قرار است با آخرين تكنولوژي روز دنيا توليد شوند، مي توان به بازي حمله نيروهاي آمريكايي به ايران براي آزادسازي گروگان هاي خود اشاره كرد كه به حمله طبس معروف است. به غير از اين بازي، بازسازي رايانه اي عمليات هاي مهم جنگ تحميلي هم در دستور كار مسوولا ن اين فرهنگسرا قرار دارد. خوب است اگر اين بازي ها در ميان بازي هاي سرگرم كننده جذاب و متنوع خارجي  بتوانند جاي خود را بيابند .

حيف است ز خوبي كه شود عاشق زشتي
حسين پاكدل _ نمي دانم كتاب زيباي همان عشق نوشته يان آندره آ را با ترجمه درخشان و ستودني استاد ارجمند قاسم روبين مترجم ويژه آثار مارگريت دوراس خوانده ايد يا نه؟!
اگر نخوانده ايد بخوانيد، حقيقتا دلنشين است. او سالها همنشين دوراس بوده و خاطره ها نقل مي كند از او شنيدني، به ويژه آنجا كه از نفس نوشتن و خلق هنر مي گويد. دوراس كتابي دارد به اسم نوشتن همين و تمام آنجا مي گويد:
يگانه وطنم نوشته است، كلمه است
مي نويسم، پس نمي ميرم
نوشته منم... منم آن كلا م مكتوب
... آنكه مي نويسد، همراه تمام جهان مي نويسد، نه به تنهايي
پس فكر مي كنم ما در قبال هر كلمه، گفته و ناگفته، مسووليم.
مدتي پيش مثل هرشب بي خواب بودم و به جاي تورق كتاب، سفري كردم به دنياي مجازي اينترنت و تا توانستم در آن ولگردي كردم، صبح كه شد ديدم از اين سفر، هيچ نصيب نگرفتم، الا  چند جاي متين كه با دريغ اغلب گم هستند در اين برهوتِ هياهو براي هيچ. چند شب پياپي تلويزيون ديدم و روزها و شب ها به راديو گوش دادم و بعد نشستم به فكر، انديشيدم ما كجاي جهانيم و حرف حسابمان براي دنيا و خودمان و نسل جوان و پرشتاب پيش رو چيست؟ چرا اينقدر عجله داريم براي رسيدن به هيچ جا؟ مدتي افسرده بودم از اين حجم هدر رفتن فرصت هاي تنها يكباره در عالم. خودمان را مي گويم، با خود چه مي كنيم و سرگرم چه كاريم و عاداتمان چرا اينقدر زود دوست و همخانه مي شود با هر زشتي و خرافه و بي عقلي؟كتابفروشي ها پر است از سطح، هر هفته و هر ماه كتاب هفته و ماه چاپ مي شود گوناگون و بسيار، همه در بند ارايه آمار، از تئاتر سربريده ريا مي بارد و از موسيقي بي هنري. راديو دم به دم شعر حافظ را غلط مي خواند و همه پاك فراموش كرده ايم كه زندگي همين منزلتي است كه در آنيم. بس دلسردم از اينكه بسيار سرمايه داريم از اهل ادب و هنر و كلا م و حكمت ولي خَزَف مي شكند بازارش. هنر و هنرمند اگر نباشد در متن و بطن زندگي، پس جايش كجاست؟ در و ديوار پُرند از بي ذوقي.
تا كي غم دنياي دني اي دل دانا
حيف است ز خوبي كه شود عاشق زشتي
آلودگي خرقه، خرابي جهان است
كو راهروي، اهل دلي، پاك سرشتي
از دست چرا هشت سر زلف تو حافظ
تقدير چنين بود، چه كردي كه نهشتي

ستون شما
نكنيد
اينكه تماس مي گيريد و بابت عكسي كه برعكس انداخته شده از عكاس تشكر مي كنيد، فقط اين تاثير را دارد كه عكاسان محترم از اين به بعد فقط دنبال زواياي عجيب و غريب مي گردند، به خيال اينكه محصول هنري تر مي شود. لطفا در تشويق  ها كمي خوددار باشيد!

آرمن متشكريم
يك شهروند مسيحي از آرمناك دروازه بان ارمني سپاهان تشكر كرد: البته از سال نوي ما گذشته، اما كلا  عيدي خوبي بود. اگر از ماجرا خبر نداريد، خدمتتان عرض شود كه ذوب آهن با درخشش آرمناك پطروسيان 3-0 استقلا ل را برد.

ويژه نامه
از ويژ ه نامه عيد سوال كرده بوديد. جواب سوال شما اين است كه بچه هاي همشهري ماه با يك ويژه نامه پر و پيمان مي آيند، ضمن اينكه ايرانشهر در روز آخر صفحات ويژه اي براي نوروز گذاشته... اميدواريم پر كننده اوقات فراغت عيد باشد.

كلا فه ها
اينكه چرا ترافيك شهر به اينجا رسيده كه رفتن به دو سفر درون شهري در روز ما را از كل كارهاي روزانه مي اندازد، نكته اي است قابل توجه. حجم زيادي از تماس هاي روزانه خوانندگان به اين موضوع اختصاص دارد. اقدام عاجل لطفا!

متقابلا ...
جمع كردن يك نشريه خواندني كاري است كه از دوستان همشهري بر آمده است اين بخش مهم تشكر نسرين نجاتي بود كه ما هم متقابلا  از او تشكر مي كنيم.

كوتاه
- مصاحبه شماره نوروزتان را با يك آدم درست و حسابي انجام بدهيد.
- از كجا مي شود هواپيماي خصوصي خريد؟
- به آقاي حاج نصراللهي بگوييد سال جديد كه بيايد منتظر راه حل هاي ايشان هستيم
درباره ورزش هم كمي بنويسيد.
- نكته: نكته خاصي نداريم، چشم.

رسيدگي كنيد
بلندترين پيغام روز، تماس مجدد ساكنان مجتمع گل ها در بلوار فردوس، خيابان ورزي جنوبي است نسبت به عدم رسيدگي به فضاي خاكي مقابل اين مجتمع كه محلي است مناسب براي تبديل به فضاي سبز. آنها از شهرداري منطقه مربوطه تقاضاي توجه داشتند، در حالي كه گلا يه چاشني كلماتشان بود. در حالي كه بهار است و فصل رويش فضاي سبز چرا نه؟

لبخند بي اثر
از خانم عليپور بابت گزارش چهارشنبه سوري تشكر كرده بودند.
توضيح: قبلا  خودمان هم تشكر كرده بوديم، بنابراين خيلي اثر نداشت.

جعبه
آخرين 90
كهنه سوار را به عنوان اولين برنامه امروز _آخرين دوشنبه سال 83 _ معرفي مي كنيم، ساعت 13:40 مي توانيد شاهد اين برنامه باشيد از شبكه سوم. سوار بي اسب را مي توانيد 15:10 ببينيد از شبكه اول. هشدار براي كبري۱۱ ساعت 19 از شبكه تهران پخش مي شود، پس از اين سريال هم طنز پاورچين پخش مي شود، البته بعد از كلي آگهي بازرگاني.
20:15 سريال همسفر پخش مي شود از شبكه سوم سيما. لوركا را مي توانيد ساعت 21 تماشا كنيد از شبكه دوم. مشق عشق امشب ساعت 22:10 از شبكه اول پخش مي شود. 90 آخرين برنامه پيشنهادي ما براي امشب است. آخرين برنامه۹۰ درسال،۸۳ بسيار شلوغ خواهد بود. هم مسابقات ليگ برتر كه با باخت استقلا ل و فولا دهمراه بود، هم بازي تيم هاي پاس و سپاهان در برابر حريفان خارجي خود و احتمالا  نيم نگاهي به بازي ايران در برابر ژاپن، برنامه 90 امشب را پر خواهندكرد.22:30مي توانيد آخرين۹۰ را تماشا كنيد از شبكه 3
قول داده بوديم برنامه هاي نوروز را در شماره اي براي شما بنويسيم. اميدواريم بتوانيم اين كار را در شماره فردا انجام دهيم. پس صفحه تهرانشهر فردا را حتما بخوانيد.

هوا
هواي خوب
فردا به آسمان نگاه كنيد. هميشه براي آخرين سه شنبه سال به آسمان نگاه كرديم تا ببينيم امشب آسمان مانع روشن كردن آتش نمي شود. فردا آخرين سه شنبه سال است. همين الا ن خيالتان را راحت كنيم. فردا خبري از باران نيست. هوا كاملا  صاف خواهد بود و البته شرايط براي برپا كردن يك آتش جمع و جور مهياست.
دماي هوا در آخرين سه شنبه سال هم نسبتا خوب است، هرچند بهتر است بگوييم بهاري است. فردا هواي تهران بين 16 و 6 درجه سانتيگراد در گرمترين و خنكترين ساعات روز نوسان خواهد داشت.

ذهن زيبا
نه از خودت تعريف كن و نه بدگويي. اگر از خودت تعريف كني، قبول نمي  كنندو اگر بدگويي كني بيش از آنچه كه اظهار داشتي تو را بد خواهند پنداشت.
امام جعفر صادق(ع)

با سكوت مي  توان شيطان را عصباني كرد.
ضر ب المثل بلغارستاني

هيچ دزدي بدتر از كتاب بد نيست.
ضرب المثل ايتاليايي

نكته جالبي كه در رابطه با بخشش وجود دارد، اين است: چيزي كه مي  گيريد همواره از آنچه كه مي  دهيد بهتر است.
آرسيون سوت ماردن

اگر مي  خواهيد در هر كاري موفق باشيد، بايد اين تفكر كه شكست خوردن، مساوي بازنده بودن است را از سر بيرون كنيد.
روانشناس آمريكايي

تهرانشهر
ايرانشهر
خبرسازان
دخل و خرج
درمانگاه
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  درمانگاه  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |