شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۴ - - ۳۶۸۵
دغدغه هاي كنار پياده رو
چند صحنه از پشت ويترين
000768.jpg
احسان ناظم بكايي ـ مكان: داخلي يكي از مغازه هاي كنار خيابان هاي اصلي شهر
زمان: يك ماه قبل
ضرر دارد مثل بادكنك باد مي شود و چيزي نمانده با تركيدنش، زندگي رابه هم بريزد و صدايش آبروي چند ساله را ببرد.
هيچ كس به اين مغازه نگاه هم نمي كند، با اين فروشگاه هاي جور واجور كه دور و بر سبز شده، حق هم دارند سراغ اين چهار تا جنس وارفته نيايند، اصلا  اين بند و بساط جلوي بازار رنگارنگ بقيه، نمود ندارد.
اينجا شده محل كسب چك برگشتي، برگه عوارض، ماليات و قبض هاي مختلف، درآمدش كجاست تا بشود جواب زن و زندگي و بچه ها را داد.
مكان: خارجي بيرون همان مغازه
زمان: 15 روز قبل
داربست هاي فلزي، مغازه را در برگرفته اند و شيشه ها با روزنامه پوشيده شده اند، صداي چكش و وسايل ديگر از درون آن مي آيد.
همه كنجكاوند ببينند پشت اين پيله عجيب، چه چيزي دارد ساخته مي شود. خانه تكاني اساسي در حال انجام است. حتي پياده رو را هم موزائيك كرده اند و يك باغچه فسقلي كنار جوي برپا شده و كارگرها هراز چند گاهي وسايلي را به داخل مي برند و چند تا جوان هم دارند اوضاع را بررسي مي كنند.
مكان - خارجي - بيرون همان مغازه
زمان: امروز
نيمي از پياده رو را سبدهاي چند طبقه گل اشغال كرده، دكوراسيون عجيب، مغازه اي را كه حالا  فروشگاه ناميده مي شود فرا گرفته و زير نورپردازي عجيب انواع وسايل خانگي، يخچال، مايكرو فر، تلويزيون، اجاق گاز و ... با ابعاد متنوع به چشم مي خورند.
جمع زيادي داخل فروشگاه هستند و خيره به وسايل آن. چند جوان هم با نگاهي سرشار از رضايت در داخل ايستاده اند.
ديدن اينجور تصاوير در همه جاي شهر به خصوص جايي كه بافت قديمي داشته باشند و از شانس بد يا خوب در مركز يك پاتوق فروش وسايل باشند، زياد ديده مي شود و اصلا  به عادت تبديل شده.
مغازه اي سوت و كور با دكوري قديمي - با هر كاربري - به ناگاه با تعميرات اساسي و نصب تابلوهايي كه بعضا از خود مغازه بزرگترند به فروشگاه عرضه محصولا ت شركت هاي چند مليتي بدل مي شود و اين ماجرا بيشتر شبيه رقابت اين شركت هاست.
تا سالها قبل، بازار شهر خود به صنف هاي مختلف تقسيم مي شد و هر كوچه يا هر راسته به صنف خاصي اختصاص داشت و البته الا ن هم تا حدودي دارد مثل زرگرها، بزازها، كفاش ها و ...
اما حالا  گسترش شهر و پر شدن ظرفيت محدوده بازار قديمي از يكسو و ورود اجناس جديد باعث شده تا بازار اجناس خاص به خيابان هاي اصلي شهر راه يابد.
هر كس كه به دنبال وسايل خانگي است سر از خيابان شريعتي در مي آورد. براي خريد كامپيوتر اغلب خيابان وليعصر بين ميدان و چهارراه وليعصر را معرفي مي كنند، بورس كريستال و بلورجات در شوش است.
موبايل بازها و وسايل صوتي و پاتوقشان جمهوري و علا ءالدين است، محصولا ت ورزشي هم در منيريه متمركز است و ...
كافيست ملك يا مغازه اي در يكي از اين محدوده ها باشد تا ارزش آن به طور سرسام آوري بالا  برود مثلا  در حوالي خيابان شريعتي از متري حدودا 15 ميليون تومان و اجاره ساليانه در جاي نامرغوب به طور تقريب 60 ميليون تومان تا ارزش يك ميلياردي برخي فروشگاه ها به چشم مي خورد.
اين عددهاي عجيب دل هر صاحب مغازه اي را مي لرزاند، چون با توجه به وضعيت فعلي اقتصادي، نشستن در خانه و واريز شدن ماهيانه حداقل 5 تا 6 ميليون تومان به حساب بدون سر و كله زدن با مشتري و حرص خوردن و دهها مشكل ديگر خيلي عالي است و از نبرد با فشار اقتصادي كه آماده است تا هر لحظه زندگي را له كند به مراتب به صرفه تر است.
البته اين قيمت هاي عجيب،  چيز ديگري را هم روشن مي كند و آن اينكه بعيد است اين فروشگاه ها چنين فروشي در سال داشته باشند تا هم خرج خودشان را در آورند و هم اجاره و ماليات را بپردازند. جز مدت اندك تحويل كارت موبايل كه اوضاع جمهوري نشينان رو به راه مي شود و تابستان كه فصل كامپيوتر است به نظر مي رسد شركت هاي چند مليتي بيشتر به اين فروشگاه ها به چشم حربه تبليغي نگاه مي كنند و گواه اين ادعا تابلوهاي عظيم سردر فروشگاه هاست تا از روش متداول تكرار و تكرار تبليغ استفاده كنند تا هنگام امضاي قراردادهاي كلا ن، اسم و نام آشناتري نسبت به ساير رقيبان داشته باشند . اين شركت ها معمولا  در اكثر كارها، دست دارند.
اين روش حتي در خيابان هاي متلا شي شده كابل و بغداد با ديدن پوستر ها و تابلوهاي تبليغي آشنا هم اجرا مي شود، چه برسد به تهران.
در كنار پول خوبي كه به جيب صاحبان قديمي مغازه ها و صاحبان اصلي فعلي مي رود، مي توان به تثبيت قيمت در محدوده اين فروشگاه ها اشاره كرد، يعني اگر كسي از آن سوي شهر بلند شود برود جمهوري مي تواند مطمئن باشد گوشي دلخواهش را در همه جا با يك قيمت - حداكثر چند تا هزاري ناقابل بالا  و پايين مي تواند تهيه كند و قيمت بازار همين جا تعيين مي شود.
اما يكنواختي محصول، براي اهالي محله هاي همسايه كه غالبا تفريحي جز خيابانگردي و ويترين بيني و صرف شام در ساندويچي ندارند، تكراري خواهد بود. مگر براي كساني كه عشق وسايل جديد باشند و از سويي ترافيك سنگين و شلوغي نيز بهاي ناخواسته اين پاتوق شدن ها است، ولي براي خود اهالي، مزيت رفت و آمد آسان و حمل و نقل سريع وسايل مورد نياز - بدون پرداخت هزينه هاي هنگفت آژانس و دربستي ها كه اينجور جاها هنگفت تر هم مي شود را دارد.
به هر حال، مغازه هايي كه دارند در چنين جاهايي خلا ف جهت جريان زندگي مي كنند دير يا زود تن به اين تبديل ها خواهند داد و خيابان هايي كه روزي كوچه باغ بودند و به سختي آدم از تويشان رد مي شد و پرنده پر نمي زد حالا  مبدل به معابري شده اند تنگ و عذاب آور براي رانندگان و ويترين هاي جذاب براي رهگذراني كه نقششان در بازار كنوني جهان و سير توليد تا مصرف، فقط مصرف كننده است.

كارگردان امتحان:
هيچ خبري از وعده هاي اوليه براي گروه آسمان باز نيست
امتحان اولين ساخته بلند ناصر رفاهي در مقام كارگردان است. وي پيش از اين در حدود 11 سال در سمت دستيار كارگردان، منشي صحنه و مدير توليد در سينماي ايران فعاليت داشته و از كارهاي او مي توان به دستياري كارگردان در مهر مادري و شيدا اشاره كرد.
به گزارش ايسنا، وي در سال 80امتحان را توليد كرد و در جشنواره همان سال فيلم فجر سيمرغ بلورين ويژه هيات داوران براي كارگرداني اين فيلم را دريافت كرد و تا كنون بيش از 10 جايزه بين المللي را از آن خود كرده است و براي اولين بار در جشنواره نانت (فرانسه) جايزه بهترين بازيگري به 200 بازيگر دختر اين فيلم اهدا شد و هم اكنون بعد از 3 سال انتظار براي نمايش عمومي، اين فيلم در گروه آسمان باز از امروز به نمايش درآمده است.
ناصر رفاهي، كارگردان امتحان در گفت وگويي با ايسنا مي گويد: در سال 80 كه فيلم در جشنواره عرضه شد و جايگاه نسبتا خوبي به لحاظ منتقدان و تماشاچيان به دست آورد، براي ما خيلي خوشايند بود كه همان سال فيلم را اكران كنيم، اما اكران در آن سال مهيا نشد تا اينكه در سال بعد فضايي براي ما تعريف شد و از دسته بندي به نام فيلم هاي خاص نام برده شد و وعده دادند در شرايط بهتري اين فيلم ها اكران مي شوند. همان دوره نيز من با اين اسم مخالف بودم وحتي هم اكنون اگر نيم نگاهي به فيلم هايي كه در اين گروه به نمايش درمي آيد بيندازيد، متوجه خواهيد شد كه اين فيلم ها هيچ سنخيتي با هم ندارند.
وي در ادامه تصريح كرد:   به هر حال در آن شرايط به ما وعده داده اند كه فيلم در شرايط بهتري به نمايش درخواهد آمد؛ از جمله تبليغات مناسب و وعده هايي از اين دست، اما هم اكنون هيچ خبري از آن وعده ها نيست و حتي زمان اكران نيز غيركارشناسانه در 2 هفته بسته شد.
رفاهي نسبت به اين مدت زمان اكران 2 هفته اي اعتراض كرد و گفت: در اين شرايط فيلم به نمايش در مي آيد كه ديده نشود، چون دو هفته نمايش براي اين نوع فيلم ها كه تبليغات آنچناني ندارند؛ يعني يك هفته چون هفته بعد گروه مهيا مي شود كه فيلم بعدي را اكران كند، بنابراين در اين شرايط تنها نمايش فيلم ها در اين گروه براي رفع تكليف كردن است. اين در شرايطي است كه بسياري از كارگرداناني كه فيلم هايشان در اين گروه به نمايش درمي آيد، نسبت به اين مدت محدود پيش از اين اعتراض كرده اند.
براساس همين گزارش، در امتحان۲۰۰ بازيگر دختر حضور داشتند و رفاهي به نوعي فيلم را مديون همكاري اين دختران با فيلم مي داند. رفاهي هزينه توليد امتحان را 80 ميليون عنوان كرد و گفت: اين نوع فيلم ها با اينكه از دور به نظر مي رسد هزينه زيادي ندارند، ولي ما پرواكشن وسيعي داشتيم. وقتي نابازيگر در فيلم حضور دارد يعني در بعضي پلا ن ها 67 برداشت داشتيم كه شايد اين در سينماي ايران بي سابقه بوده است.
رفاهي بعد از ساخت امتحان چندي پيش صبحي ديگر را به عنوان دومين فيلم سينمايي خود ساخت، اما اين فيلم به دليل مشكلا ت مالي در مرحله صداگذاري باقي مانده است.
وي مي گويد: صبحي ديگر را كه با وام 8 ميليوني فارابي، تدوين شده به آنها تحويل دادم، اين رقم براي توليد و سرانجام يك فيلم غير ممكن است. بنابراين در اين شرايط كار كردن، يعني توان اجرايي و انگيزه فيلمسازي در من هست و اگر اين شرايطي پيش مي آيد من تعطيل نمي شوم، بلكه به تاخير مي افتم و اين تاخير نه به نفع خود من، نه به نفع هيچ كس ديگر است، چون بالا خره صبحي ديگر را تا 3 سال آينده به سرانجام خواهم رساند. رفاهي در پايان خبر از دريافت پروانه حمايتي آموزش و پرورش از فيلم امتحان داد. به گزارش ايسنا، امتحان در يكي از حوزه هاي امتحاني كنكور دختران مي گذرد كه جمع گسترده اي از زنان گرد آمده اند. با حضور اولين داوطلب كنكور فيلم آغاز مي شود و با باز شدن در هاي حوزه، فيلم به پايان مي رسد.

ستون شما
تاثير ستون شما
اين ستون جمع و جور شما خيلي كاربرد دارد. روزي كه نوشتي د اتوبان مدرس خط كشي ندارد، اتوبان را بستند براي خط كشي...
ما چاكريم.
ويژه نامه
براي روز معلم ويژه نامه چاپ نمي كنيد؟
ما فعلا  چيز خاصي چاپ نمي كنيم. شرمنده.
اتاق امن و باقي قضايا
ايرانشهر را در قطع ويژه نامه اتاق امن چاپ كنيد. در اتوبوس و مترو و... راحت تر خوانده مي شود.
آقاي راهبر از اتاقش داد مي زند چي چي؟
ماشاءالله
تلفن هاي ايرانشهر واقعا اعصاب را به هم مي ريزد. ماشاءالله هميشه مشغول است.
ماشاءالله به شما كه الا ن با ايرانشهر صحبت مي كنيد.
تغيير، تغيير
صفحات ايرانشهر را تغيير دهيد. جاي صفحات سياسي واقعا خالي است.
شايد اين اتفاق...
خداحافظ، خداحافظ...
خداحافظي آخرين واژه اي بود كه از آن سوي خط به گوش مي رسيد.
ملا قات
آقا ممكن است بياييم دفتر روزنامه و شما را از نزديك ببينيم.
خيلي ها تحمل مطالب ما را هم ندارند، چه برسد به خودمان. لطفتان كم نشود.
آفرين بابا
عكس روي جلد بچه هاي تيم روبوكاپ خوب بود.
خانم بهشتي فوق تخصص گرفتن عكس بچه ها و گداها هستند. آدرس آتليه شان را يادداشت كنيد.
بهترين
بهترين مطالب منتشر شده ايرانشهر را در هر فصل انتخاب كنيد.
دل خوش سيري چند برادر؟

صحنه
تئاتر در تئاتر
۸ نمايش در تالا رهاي حوزه هنري در روزهاي چهارم و پنجم از جشنواره سراسري تئاتر ماه روي صحنه مي رود.
به گزارش فارس، در چهارمين روز از جشنواره تئاتر ماه، نمايش سرودي براي طلا  به نويسندگي و كارگرداني امير نوروزي از گچساران در تماشاخانه مهر، ساعت 15:30 روي صحنه مي رود. نمايش هاتف به نويسندگي و كارگرداني مهدي دوگوهراني از انزلي نيز ساعت 17 در كارگاه نمايش اجرا مي شود.
تالا ر انديشه، ساعت 19 نيز ميزبان نمايشي از داوود فتحعلي بيگي با نام رنجنامه زن پارسا است. اين نمايش را ساسان مهرپويان از تهران كارگرداني كرده است.
پينوكيو مي خواهد بميرد نمايشي از تهران، به نويسندگي و كارگرداني داريوش رعيت است كه ساعت 21 در تماشاخانه مهر اجرا مي شود. بر اين اساس در پنجمين روز از دومين جشنواره سراسري تئاتر ماه، نمايش لودرچي به كارگرداني محمد عسگري در ساعت 15:30 در تماشاخانه مهر از كرج اجرا مي شود. خانه شماره ۱۰۹ نمايش ديگري از تهران است كه طلا  معتضدي آن را نوشته و پريناز لطف اللهي كارگرداني كرده است. اين نمايش ساعت 17 در كارگاه نمايش روي صحنه مي رود. خاك بكر نوشته سيد حسين فدايي نيز به كارگرداني سيد مجتبي طباطبايي از قم، ساعت 19 در تالا ر انديشه اجرا مي شود. در اين روز از جشنواره نمايش روشنك به كارگرداني احسان از اصفهان، ساعت 21 در تماشاخانه مهر اجرا مي شود.
اين جشنواره تا 12 اردبيهشت ادامه دارد.
به نام پدر
فيلم پشت صحنه به نام پدر آخرين ساخته ابراهيم حاتمي كيا توسط گلا ره كيازند در حال توليد است.
گلا ره كيازند كه به عنوان عكاس در دو فيلم آخر ابراهيم حاتمي كيا حضور داشته پس از ساخت فيلم پشت صحنه به رنگ ارغوان از پشت صحنه فيلم به نام  پدر ، آخرين ساخته اين كارگردان نيز فيلمي تهيه كرد. اين فيلم هم اكنون توسط كيازند در حال تدوين است.
در اين اثر اتفاقات پشت صحنه، تمرين هاي پيش از آغاز فيلمبرداري، گفت وگو با حاتمي كيا و بازيگران به تصوير در آمده است. به نام پدر تازه ترين ساخته حاتمي كيا است كه فيلمبرداري آن در شهرهاي آبادان، شوشتر و تهران انجام شده و در آن بازيگراني چون پرويز پرستويي، مهتاب نصيرپور، گلشيفته فراهاني، كامبيز ديرباز، افشين هاشمي و... بازي كرده اند.

شاتر
غافلگيري
000765.jpg
عكس :علي آقا ربيع / فارس
در اين گرماي غافلگير كننده بهاري ،  باران و طراوت غافلگير كننده تر بود .
هرچند باران بهار وجود چتر را الزامي مي كند اما زير باران بايد رفت. طراوت امروز هواي تهران شايد تا چند ماه ديگر نيايد

امروز
و اما امروز ...
۱عصر جمعه اي بدجور دلم گرفته بود، ماشين را آتش كردم و زدم بيرون، شمال رفتم؛ ترافيك، جنوب رفتم؛ ترافيك، شرق؛ ترافيك، غرب؛ ترافيك. ملت همه عصباني، نمي دانم چرا همه موقع رانندگي عصباني مي شوند. يكي از راست مي رفت، يكي از چپ، يكي از بالا  مي آمد يكي از پياده رو مي پيچيد وسط خيابان، بوق و داد و فرياد هم كه هميشه هست. انگار در تجريش را باز كرده بودند با كفگير ماشين ريخته بودند تو و درش را بسته بودند، جانم درآمد، بارها زير لب گفتم عجب غلطي كردم، در صحنه آخر هم براي فرار از ترافيك پيچيدم داخل يكي از فرعي هاي تجريش. يكطرفه بود، ديدم از جلو يك بابايي دارد يكطرفه مي آيد توي شكم من، من هم بچه هميشه مظلوم، زدم كنار. 3 تا آقاپسر بودند، خوش تيپ با دو تا خانم احتمالا  خوش تيپ تر؛ از جلوي من كه رد شدند يك فحش آبدار هم نثارم كردند! آخر كوچه كه رسيدم براي اطمينان بيشتر گردنم را 360 درجه چرخاندم و تابلو را نگاه كردم، من درست آمده بودم، آنها ورود ممنوع آمده بودند، پس چرا فحش دادند؟ بعد هم با بدبختي خودم را رساندم خانه، اين بود تفريح من در عصر دلگير جمعه.
۲امروز دوباره بهار را احساس كردم، نم نم باران، هواي خنكي كه حال آدم را جا مي آورد، برگ هايي كه سبز شده اند و كلا غ هايي كه هر بار از روي شاخه اي مي پرند.
چه حالي دارد با عشق باران؛ قدم زدن در باغ زرد و نارنجي، نم نم باران و خيس شدن و صداي حزن آلود كلا غ ها در يك روز بهاري واقعي.
قديم ها دوست داشتم با كسي كه دوستش دارم درچنين باغي قدم بزنم، اما كسي را پيدا نمي كردم. خيلي گذشت تا كسي را پيدا كردم، اما نوبت قدم زدن كه شد، تازه فهميدم كه چقدر دوست دارم تنها قدم بزنم.
تنها بودم و چقدر تنها بودن را دوست داشتم، هنوز هم دوست دارم، اما مي دانم كه اين تنهايي هم يك روز خسته ام مي كند.
۳براي ديدن يكي از دوستانم به الهيه رفتم، كوچه باغي بود به عرض 3متر. سمت راست و چپ برج هاي عظيمي ساخته بودند، ماشين هاي ساكنان اغلب به دليل كافي نبودن پاركينگ، دو طرف همان خيابان 3 متري به زحمت پارك كرده بودند، يك ماشين به زور از وسط كوچه رد مي شد و اگر از روبه رو ماشين ديگري هم مي آمد، ترافيك عجيبي درست مي شد؛ باز شدن گره ترافيك هم تنها با دنده عقب رفتن چندين ماشين باز مي شد. از متراژ بزرگ ساختمان ها معلوم بود هر يك با نابودي باغي باشكوه ساخته شده اند، گوشه كنار باغ هاي كوچكي مانده بودند، خانه هاي يك طبقه و اصيل، اما اسير ميان برج هاي بدقواره  سر به فلك كشيده. حيف از آن باغ هاي زيبا با درختان كهنسال شان و بيچاره پرنده هاي آواره.

جعبه
روزي پر از فوتبال داغ
اول از هرچيز تكراري هاي امروز را مي نويسم. عمو خيام را ساعت 13:40 مي توانيد تماشا كنيد. اگر دوست داشتيد تكرار مجموعه داستاني شبكه اول را هم ساعت 14 تماشا كنيد. براي علا قه مندان به فوتبال مي نويسم كه ديدار آرسنال و مالا كا را ساعت 16:35 مي توانيد با گزارش عليرضا بهروان تماشا كنيد. ساعت 19 مي توانيد به تماشاي سريال هشدار براي كبري 11 بنشينيد كه از شبكه تهران پخش مي شود. مجموعه ريحانه را 20:15 تماشا كنيد از شبكه سوم سيما. آهوي ماه نهم ساعت 21 از شبكه اول پخش مي شود. به سراغ شبكه دوم مي رويم؛ سريال رسم شيدايي امشب ساعت 22 از شبكه دوم پخش مي شود. باز هم براي فوتبالدوستان مي نويسيم كه از سري مسابقات سري آ ايتاليا شاهد ديدار جذاب و ديدني آنكونا و مسينا باشيد كه ساعت 23 پخش مي شود. تماشاي رحمان رضايي در تيم مسينا خالي از لطف هم نيست. علا قه مندان به سريال هاي شبكه تهران ساعت 23 مي توانند سريال بريكارد را تماشا كنند.پس از پخش فوتبال بالا  و با تاخير شاهد مسابقه اي از ليگ اسپانيا باشيد. ديدار فوجيا و اتلتيكو بيلبائو را مي توانيد ساعت۱:15 بامداد تماشا كنيد. اين بازي را احتمالا  بهرام شفيع گزارش مي كند. روز خوبي داشته باشيد.

نمايشگاه۱
ايران، اين سرزمين آريايي
ايسنا نمايشگاه آثار هنري گروه هنرمندان سفير با عنوان ايران، اين سرزمين آريايي امروز گشايش مي يابد.
اين نمايشگاه كه بيش از يكصد اثر نمونه سازي (حجم، پيكره، فرسك) از آثار و نقش برجسته هاي تخت جمشيد و اشياي موزه هاي ملي ايران و رضا عباسي را شامل مي شود، توسط شركت صنايع فرهنگي قالب گيري و ساخته شده است.
به گفته فرزاد هاشمي  مدير اين گروه هنري   آثار به نمايش درآمده دقيقا از آثار موزه اي و سايت هاي ميراث فرهنگي نمونه برداري شده و عينا در اشل كوچكتر ساخته شده اند. وي همچنين مي گويد:  اين آثار همچون موزه هاي لوور فرانسه و موزه انگليس (بريتيش ميوزيوم) براي علا قه مندان نگهداري آثار موزه اي عرضه مي شود و اين در حالي است كه نقش برجسته هاي ايراني براي اولين بار با اين تعداد و وسعت ارايه مي شود.
نمايشگاه ايران، اين سرزمين آريايي از روز پنجشنبه، هشتم ارديبهشت ساعت 15 در گالري ثروت (تهران) افتتاح مي شود و هر روز از ساعت 15 تا 19 و تا 13 ارديبهشت ماه برپاست.

نمايشگاه۲
آبرنگ و رنگ پاشي
جديدترين آثار نقاشي محسن وزيري مقدم  يكي از پيشگامان هنر نوگراي ايران  در گالري آسياب به نمايش درمي آيد.
محسن وزيري مقدم در سال 1303 در تهران به دنيا آمد. وي فارغ التحصيل رشته نقاشي از دانشكده هنرهاي زيبا تهران )1327( و آكادمي هنرهاي زيباي رم است. همزمان با پايان تحصيلا ت، اثري از وزيري در بيست و نهمين بينال جهاني ونيز به تماشا درآمد و پس از آن آثار وزيري در نمايشگاه هاي متعددي در ايتاليا، آلمان، سان مارينو، انگليس، برزيل، ايران و آخرين نمايشگاه وي با عنوان پيشگامان هنر نوگراي ايران، آثار محسن وزيري مقدم در سال 1383 در تهران برپا شد.
به گزارش ايسنا، 35 اثر نقاشي آبرنگ و رنگ پاشي از دوره هاي مختلف كاري 1330( تا )1384 محسن وزيري مقدم در نمايشگاه اخير به نمايش درمي آيد.
علا قه مندان براي بازديد از اين نمايشگاه از روز جمعه نهم تا هجدهم ارديبهشت ماه 84 همه روزه از ساعت 17: 30 تا 20: 30 به گالري آسياب واقع در خيابان يوسف آباد، خيابان اسدآبادي، بين خيابان 60 و 62 شماره 478 مي توانند مراجعه كنند.

هوا
اول هفته
اول هفته يعني هواي تازه. هواي تازه، اما گاهي دگرگون مي شود اگر ملا لي باشد. خواه آفتاب مهربان باشد و خواه نامهربان. هرچه باشد آسمان يكرنگ است و هر تغييري دروني به شمار مي رود. 33 درجه هواي گرمي است كه ارديبهشت را دور زده و هواي 21 درجه در سردترين حالت يعني يك شب گرم.
در گرماي هوا شك نكنيد و مطمئن باشيد كه هواي تازه تنها به خودتان بستگي دارد؛ اگر احوالتان مناسب باشد، از گرما باكي نيست. واي به حالي كه احوال نامناسب باشد.

ذهن زيبا
راه تقرب به خدا، دوست داشتن مستمندان و نزديك شدن به ايشان است.
حضرت محمد (ص)

به فرودست خود رحم كن تا فرا دستت به تو رحم كند.
حضرت علي (ع)

عقاب هرگز مگس ها را تعقيب نمي كند.
ضرب المثل هندي

وقتي خانه ات آتش مي گيرد، لا اقل خودت را گرم كن!
ضرب المثل ايتاليايي

تهرانشهر
ايرانشهر
خبرسازان
دخل و خرج
در شهر
درمانگاه
زيبـاشـهر
شهر آرا
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  زيبـاشـهر  |  شهر آرا  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |