دوشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۰۵ - May 23, 2005
حوادث
Front Page

پرونده جنايت خيابان قيطريه دربرابر پنج قاضي كيفري
002928.jpg
گروه حوادث: سرايدار يك ساختمان وكالت كه در درگيري با راننده آژانس وي را به قتل رسانده بود، محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين جلسه محاكمه كه به رياست قاضي كوه كمره اي و چهار قاضي مستشار برگزار شد، در ابتدا دلداري به عنوان داديار به شرح حادثه پرداخت و گفت: در اين پرونده محمدرضا ۲۴ ساله متهم است در تاريخ ۷ مهرماه سال ۸۳ در درگيري با يك راننده آژانس كه حميد (۳۷ ساله) نام داشته، او را با يك ضربه چاقو به قتل رسانده است.
بدين شرح كه ساعت ۱۱ شب به مركز پليس ۱۱۰ اطلاع داده شد كه شخصي به نام حميد در بيمارستان ايرانمهر در اثر اصابت يك ضربه چاقو به قفسه  سينه اش در اين بيمارستان جان باخته است. بلافاصله مأموران به همراه بازپرس ويژه قتل به محل حادثه رفتند و آنها پس از بررسي هاي مقدماتي دريافتند كه مقتول به عنوان راننده فردي كه تازه از آمريكا آمده، بوده است. به اين ترتيب مرد تازه وارد تحت بازجويي قرار گرفت و عنوان كرد شب حادثه، با كرايه كردن يك خودرو به دفتر وكالت يكي از دوستانم براي گرفتن طلبي كه از قبل داشتم به خيابان كاوه در منطقه قيطريه تهران رفتم.
دلداري در ادامه افزود: وقتي از خودرو پياده شدم و به بالا رفتم در حال جر و بحث با دوستم بودم كه ناگهان صداي فريادهاي مردي را شنيدم بلافاصله به پايين آمدم. پسر جواني را ديدم كه دست هايش خون آلود بود و در حال فرار از محل بود.
كارآگاهان در ادامه بررسي هاي خود، متوجه شدند كه عامل جنايت محمدرضا نام دارد و سرايدار ساختمان بوده است. به اين ترتيب شناسايي و دستگيري وي را در دستور كار خود قرار دادند و توانستند وي را در خانه برادرش حوالي شهرستان ورامين دستگير كنند. متهم دو روز پس از دستگيري به قتل راننده ۳۷ ساله اعتراف كرد. وي در اظهاراتش انگيزه اصلي خود را چنين بيان كرد: شب حادثه وقتي راننده قصد پارك كردن خودرو را مقابل در ساختمان داشت به او اعتراض كردم و از او خواستم تا خودرواش را پايين تر پارك كند. اما او گوش نداد و سرهمين موضوع با هم درگير شديم. راننده در همان لحظه شروع به فحاشي كرد و من هم از شدت عصبانيت با چاقو به طرفش حمله ور شدم. در ادامه جلسه محاكمه نماينده دادستان گفت: با توجه به اعترافات صريح و درخواست اولياي دم، بازسازي صحنه قتل و نظريه پزشكي قانوني تقاضاي صدور حكم قانوني را براي متهم دارم.
در حالي كه اولياي دم از دادگاه تقاضاي قصاص نفس (اعدام) براي متهم را كردند وي در جايگاه ايستاد و منكر هر گونه قتلي شد.
وي در دفاع از خود گفت: من اتهام قتل عمدي را قبول ندارم. آقاي قاضي من روزهاي پنج شنبه به خانه برادرم مي روم و شب حادثه هم آن جا نبودم. وكيل جواني كه در آن جا مشغول به كار است به افراد زيادي طلبكار است و او حتي پول مرا هم نداده است. شايد مرد جوان در درگيري با يكي از طلبكارهاي اين وكيل به قتل رسيده است. در هر صورت من كسي را نكشته ام.
وي در پاسخ به سئوال قاضي مبني بر اينكه بريدگي دستت را چه مي گويي گفت: دستم يك روز قبل از حادثه در آشپزخانه محل كارم بريده است و مربوط به هيچ درگيري نيست.
سپس وكيل متهم با طرح لايحه اي به دفاع از موكلش پرداخت و قاضي كوه كمره اي و چهار قاضي مستشارش با اعلام ختم جلسه دادگاه قرار است حكم را در خصوص پرونده صادر كند.

دستگيري آخرين رباينده گروگانگيري ۹ ماهه
002925.jpg
گروه حوادث: آخرين متهم پرونده آدم ربايي يك دختر ۱۹ ساله كه ۹ ماه تمام در اسارت چهار پسر جوان بود و از سوي آدم ربايان مورد آزار و اذيت قرار گرفته بود روز گذشته توسط مأموران گشت آگاهي در خيابان مختاري دستگيري و به دايره ۱۱ آگاهي مركز انتقال يافت.
به گزارش خبرنگار ما، راز هولناك اسارت دختري ۱۹ساله در گاوداري چهار جوان شرور پس از ۹ ماه زماني فاش شد كه ساعت ۲۱ شامگاه چهارشنبه ۱۵ مهر ماه سال گذشته، مأموران گشت بسيج دختري را آشفته حال مشاهده كردند كه در حاشيه بزرگراه آزادگان تلو تلو خوران مي دويد.
مأموران وقتي اين دختر را متوقف كردند و ظاهر به هم ريخته او را ديدند با تصور اين كه او دختر فراري است به بازجويي از او پرداختند .
سهيلا، درتحقيقات با گريه گفت: «بهمن ماه سال ۸۲ براي رفتن به خانه يكي از بستگانم در خيابان فلاح تهران از شمال به اينجا آمدم، در ميدان اصلي فلاح منتظر بودم تا خودروي كرايه اي سوار شوم كه خودرويي جلوي پايم توقف كرد.
با تصور اين كه خودروي مسافركش است سوار شدم هنوز مسافت كوتاهي طي نكرده بود كه سرنشينان خودرو به سمت من حمله ور شدند و با تهديد چاقو سرم را داخل صندلي كردند و سرعت خودرو زياد شد. هر چه التماس مي كردم كسي به حرف هايم گوش نمي داد، وقتي خودرو از حركت ايستاد من را از آن پياده كردند با نگاه كردن به اطراف متوجه شدم در يك گاوداري هستم.»
دختر جوان ادامه داد: «چهار پسر جوان انگار شيطان بودند، هيچ رحمي نداشتند.
يك روز در تاريكي هوا به بهانه رفتن به دستشويي از اتاقم خارج شدم وقتي متوجه حواس پرتي آنان شدم خود را به لابه لاي گاوها رسانده و توانستم از گاوداري فرار كنم.»
بدين ترتيب، پرونده در اختيار اداره ۱۱ پليس آگاهي تهران قرار داده شد و كارآگاهان با راهنماي هاي« سهيلا »توانستند سه تن از ربايندگان را شناسايي و دستگير كنند.
تنها يكي از ربايندگان به نام آصف باقي مانده بود كه صبح روز گذشته مخفيگاه وي در خيابان مختاري شناسايي شد، مأموران پليس براي دستگيري وي وارد عمل شدند و در نهايت با شليك گلوله به پاي آصف از فرار اوجلوگيري كردند و اين متهم نيز بازداشت شد.
بررسي هاي پليسي بر روي اين پرونده ادامه خواهد يافت.

شمارش معكوس براي اعدام جوان قاتل
002931.jpg
گروه حوادث: پسر جواني كه به اتهام قتل عمدي از سوي قضات شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان به قصاص محكوم شده بود، با تأييد حكم در آستانه مرگ قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، ستار (۱۸ ساله) متهم به مباشرت در قتل عمدي محمد.گ است. محمد در تاريخ ۲۴ بهمن ماه سال ۸۲ در يك درگيري و نزاع دسته جمعي در اسلامشهر به قتل رسيده است. متهم چند ساعت بعد از وقوع جنايت با همكاري اهالي محل دستگير شد و بلافاصله به نزاع منجر به قتل اعتراف كرد متهم در آخرين جلسه محاكمه در دفاع از خود گفت: اتهام قتل را قبول دارم اما اصلاً قصد كشتن او را نداشتم. روز حادثه من مي خواستم تلفن كنم و محمد مدت طولاني با تلفن همگاني صحبت كرد سر همين موضوع با هم درگير شديم پس از جدا شدن از يكديگر به قهوه خانه رفتم و وقتي با دوستانم برگشتم محمد مجدداً با من درگير شد كه اين اتفاق افتاد.
قضات پرونده با توجه به اظهارات متهم، وي را به قصاص نفس اعدام محكوم كردند كه حكم صبح ديروز از سوي شعبه ۲۷ ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت.

حكم قصاص تازه داماد نقض شد
گروه حوادث: حكم قصاص تازه داماد تهراني كه متهم به قتل همسرش بود، از سوي ديوان عالي كشور نقض شد و به شعبه هم عرضش ۷۹ ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، عبدالقاسم (۲۲ ساله) در تاريخ ۲۴ اسفندماه سال ۸۲ همسر ۲۶ساله خود كه ليلا نام داشت را ۳۴ روز پس از شروع زندگي مشترك به قتل رسانده است.
عبدالقاسم روز حادثه قبل از اينكه به محل كارش برود بر سر درست كردن ناهار با همسرش درگير شده و سرش را به شدت به ديوار كوبيده و در حالي كه ليلا بي حال بر روي زمين افتاده بود، از خانه اش بيرون آمده و به نجاري محل كارش رفته و يك ساعت بعد به همراه برادرش به خانه باز مي گردد و با پيكر بي جان ليلا روبه رو مي شود.
عبدالقاسم در آخرين جلسه دفاع خود درباره نحوه وقوع حادثه گفته بود: من قصد كشتن ليلا را نداشتم و فقط مي خواستم او را تنبيه كنم. من با همسرم مشكلي نداشتم. چند سال قبل با دختري رابطه داشتم كه بعد از نامزد كردن با ليلا رابطه ام را با او قطع كردم اما پس از ازدواجمان ليلا ماجرا را فهميد و سر همين موضوع دائما با هم درگيري و جر و بحث داشتيم تا اينكه روز حادثه، ليلا به من توهين كرد و من كه به شدت عصباني شده بودم او را كتك زدم و سرش را به ديوار كوبيدم.
براساس اين گزارش، تازه داماد تهراني به اتهام قتل از سوي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان به قصاص محكوم شد اما حكم از سوي قضات ديوان عالي كشور به خاطر اينكه متهم از روي عمد با همسرش درگير نشده،نقض شد و هم اكنون پرونده براي رسيدگي مجدد به شعبه هم عرض ۷۹ ارجاع شد.

حبس و جزاي نقدي براي ۱۰ متهم پرونده گوشت هاي آلوده
گروه حوادث: روابط عمومي و ارتباطات دادگستري كل استان تهران؛ به دنبال انتشار مطالب گوناگون با مضمون واحد در برخي از نشريات كثيرالانتشار تحت عنوان  «متهمان پرونده گوشت هاي آلوده تبرئه شدند» با صدور اطلاعيه اي در روز شنبه مورخ ۳۱/۲/۸۴ به منظور برطرف نمودن وهن موضوعي و جلوگيري از درج مطالب غيرواقع به اطلاع عموم مي رساند:
مطابق با مفاد دادنامه شماره ۱۹۰ مورخ ۱۵/۲/۸۴ صادره از شعبه ۳۴ دادگاه تجديد نظر استان تهران، از ميان متهمين مطروحه در پرونده بدوي، تعدادي از آنان از جرايم انتسابي تبرئه كه در مرحله تجديد نظر خواهي عيناً مراتب تأييد شده است، مجازات تعدادي از آنان نيز با رعايت تخفيفات قانوني اصلاح گرديده و در برخي از موارد حكم بدوي نقض و متهمين تبرئه شده اند و بعضاً نيز مجازات هاي مقرر در حكم بدوي يا تبديل شده و يا مشمول تخفيف قرار گرفته اند و در مجموع براي تعداد ۱۰ نفر از متهمين، مجازات حبس از شش ماه تا سه سال و جزاي نقدي از دويست هزار ريال تا پنج ميليون ريال حسب مورد تعيين شده است.

نامادري قاتل در آستانه مرگ قرار گرفت
گروه حوادث: حكم قصاص نامادري جوان كه در پي اختلاف خانوادگي پسر ۱۲ ساله اي را به طرز فجيعي به قتل رسانده بود، از سوي شعبه ۲۶ ديوان عالي كشور تأييد شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين نامادري كه فاطمه نام دارد متهم بود كه در تاريخ ۳۰ خردادماه سال ۸۳ پسر شوهرش كه مجتبي نام داشت را به طرز فجيعي در حمام خانه شان در اسلامشهر به قتل رسانده است.اين زن كه بلافاصله توسط مأموران دستگير شده بود تنها انگيزه خود را از وقوع حادثه اختلاف خانوادگي عنوان كرد.
بازپرس پرونده با توجه به اعترافات صريح متهم و بازسازي صحنه قتل، كيفرخواست را صادر كرد و پرونده براي رسيدگي در اختيار شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان قرار گرفت. اين زن پس از اخذ آخرين دفاع از سوي پنج قاضي دادگاه به قصاص نفس (اعدام) محكوم شده بود كه اين حكم صبح ديروز از سوي قضات شعبه ۲۶ ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت كه پرونده پس از ارسال به اجراي احكام، به اجرا درخواهد آمد.

تبرئه زن متهم به قتل
گروه حوادث: زني كه متهم به قتل همسرش شده بود بعد از گذشت چهار سال از مرگ شوهرش براي بار دوم نيز از قتل تبرئه شد.
به گزارش خبرنگار ما سيزدهم بهمن ماه سال ۸۰ پرسنل بيمارستان الغدير شاهد بستري شدن يك زوج بودند كه هر دو غرق خون از اصابت چاقو به بدنشان بودند، پزشكان بيمارستان بلافاصله وارد عمل شدند تا جان حسين ۳۴ ساله و پرديسه ۳۰ ساله را نجات دهند. ولي تلاشهاي پزشكي براي نجات حسين بي فايده بود و اين مرد جوان كه صاحب ورشكسته يك كارخانه در شهر سمنان بود در اثر شدت جراحات وارده بر بدنش جان سپرد. پرديسه از مرگ نجات يافت، ولي بعداز مرگ حسين خانواده او از همسرش به عنوان عامل جنايت به دادگاه شكايت كردند. پرديسه بر روي تخت بيمارستان در حالي كه وضعيت جسمي مناسبي نداشت مورد بازجويي قرار گرفت. اين زن مدعي شد: «همسرم بعد از ورشكستگي بسيار عصبي شده بود. سه سال را نيز به دليل بدهي مالي در حبس گذراند. قبل از بازداشت نيز ازدواج دومي كرده بود كه همه اين مسائل جو زندگي ما را به هم ريخته بود. همسرم حتي به من شك داشت و دائم با ذهنيات بي دليل خود، مرا آزار مي داد. روز حادثه نيز بار ديگر با شك بي دليل خود با من درگير شد و بعداز آنكه يازده ضربه چاقو به بدنم وارد كرد، سپس اقدام به خودزني كرد.»
پرونده اين مرگ مشكوك زير نظر قاضي جواد اسماعيلي در دادسراي امور جنايي تهران مورد بررسي قرار گرفت. چند جلسه دادرسي صورت گرفت و در نهايت حكم برائت پرديسه صادر شد و مرگ حسين نيز خودزني اعلام شد. حكم مذكور از سوي ديوان عالي كشور نقض گرفته شد و بار ديگر به شعبه ارسال شد. قاضي جواد اسماعيلي پرديسه و فرزندانش را روز بيستم اردبيهشت ماه به دادگاه فراخواند و بار ديگر متهم و فرزندانش مورد تحقيق قرار گرفتند.
روز گذشته حكم برائت پرديسه از اتهام قتل همسرش براي مرتبه دوم صادر شد. حكم مذكور تا ۲۰ روز آينده به ديوان عالي كشور ارسال خواهد شد.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |