پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۱۸ - Jun 9, 2005
ورزش
Front Page

ايرانيان ديشب صعود تيم ملي را در منظومه فوتبال جهان جشن گرفتند
ايران به جام جهاني رفت
مقام معظم رهبري ديشب در پي پيروزي تيم ملي فوتبال كشورمان
طي پيامي اين پيروزي را تبريك گفتند
004290.jpg
004257.jpg
پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت صعود تيم ايران به جام جهاني
درپي پيروزي تيم ملي فوتبال كشورمان در مقابل بحرين و صعود اين تيم به جام جهاني كشور غرق سرور و شادي شد.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي هم به مناسبت صعود تيم ملي فوتبال ايران به مسابقات جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان پيام تبريكي ارسال فرمودند.
در اين پيام آ مده است:
بسمه تعالي
«پيروزي تيم ملي فوتبال را به آن جوانان عزيز و مربيان شان و به همه دوستداران ورزش تبريك مي گويم.
بازيكنان توانا و پرهمت ما به ملت عزيز ايران شادي و سربلندي دادند كه از يكايك آنان صميمانه متشكرم.»
سيد علي خامنه اي
هجدهم خرداد ۱۳۸۴
سيدمحمد خاتمي  رئيس  جمهوري  اسلامي  ايران  هم به  مناسبت  صعود تيم  ملي  فوتبال  ايران  به  مسابقات  جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  پيام  تبريكي  صادر كرد.
در اين پيام آمده است: ايران  عزيز به  كار بزرگ  فرزندان  قهرمانش  كه  نام  ايران  را به  عنوان  دومين  كشور صعودكننده  به  جام  جهاني  فوتبال  ۲۰۰۶ بلندآوازه  كردند، فخر مي كند.
من  اين  موفقيت  شيرين  را به  يكايك  قهرمانان  افتخارآفرين  تيم  ملي  فوتبال ، به  همه  مربيان ، سرپرستان  و دست  اندركاران  و سرمربي  فهيم  و پرتلاش  تيم  ملي  و به  فدراسيون  موفق  فوتبال  و رياست  شايسته  آن  و نيز به  سازمان  محترم  تربيت  بدني  و بيش  و پيش  از همه  به  ملت  شريف  و سرافراز ايران  بزرگ  شادباش  عرض  مي كنم .
رييس مجلس شوراي اسلامي هم در پيامي ضمن تبريك راهيابي تيم ملي فوتبال ايران به جام جهاني تاكيد كرد بي گمان شادماني ملت در اين پيروزي، موجب افزايش همبستگي ملي و مشاركت عمومي در همه عرصه ها و صحنه هاي ملي خواهد شد.
رييس قوه قضاييه نيز در پيامي صعود تيم فوتبال ملي ايران را به جام جهاني به مقام معظم رهبري، بازيكنان و ملت بزرگ ايران تبريك گفت.
آيت الله «سيد محمود هاشمي شاهرودي» در پيام خود ضمن تشكر و قدرداني از ملي پوشان كشورمان و دست اندركاران امر ورزش موفقيت ملت ايران و فرزندان آنان را در ساير عرصه ها آرزو كرد.
شهردار تهران هم پس از پيروزي غرورآفرين ملي پوشان فوتبال مقابل تيم بحرين و راهيابي به جام جهاني در پيامي ضمن تبريك به يكايك شهروندان محترم، از ملي پوشان تيم فوتبال به واسطه شادكردن دل ميليون ها ايراني تقدير كرد.
در پيام  احمدي نژاد آمده است: سلام و درود خداوند بر شما جوانان و دلاورمردان ايران زمين كه در بازي جوانمردانه خود با توكل بر خدا و جهد مخلصانه، بر حريف پيروز شده و بار ديگر اين نكته را به اثبات رسانديد كه «ما مي توانيم.»
حضور قدرتمند و مجاهدت شما عزيزان، براي ملت شريف ايران تداعي كننده دلاورمردي ها و تلاش مجدانه فرزندان اين مرز و بوم در عرصه هاي مختلف است.
اينجانب به نوبه خود مراتب تقدير و تشكر خود را از تك تك شما عزيزان و كليه مسئولان زحمت كش تيم ملي فوتبال، به واسطه راهيابي به جام جهاني و شادكردن دل ميليون ها ايراني ابراز مي دارم.
توفيق روزافزون شما عزيزان و يكايك تلاشگران ايران عزيز را در همه عرصه ها، از خداوند منان خواستارم.
مهندس چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز در پيامي ضمن تبريك پيروزي شيرين تيم ملي فوتبال و راهيابي به مسابقات جهاني به مقام معظم رهبري و ملت شريف ايران اظهار اميدواري كرد كه ملت عزيز به ويژه جوانان پرشور ايراني يك بار ديگر با رأي دهي در انتخابات رياست جمهوري حماسه اي ديگر بيافرينند.
همچنين هاشمي رفسنجاني، لاريجاني ،معين، كروبي،رضايي،مهرعليزاده و قاليباف نامزدهاي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري نيز اين پيروزي را تبريك گفتند.

چهارشنبه ۱۸/۳/۸۴ _ تهران _ ورزشگاه آزادي
ايران يك _ بحرين صفر
گل:محمد نصرتي در دقيقه ‎/۴۷ داور: كيم جونگ چول از كره جنوبي
كمك ها: كيم داي يونگ از كره جنوبي و ليوتي جون از چين
تماشاگر: نزديك به ۱۰۰ هزار تن
بازيكنان تيم ايران: ابراهيم ميرزاپور، يحيي گل محمدي، محمد نصرتي، ستار زارع، حسين كعبي، جواد نكونام، فريدون زندي (سيد محمد علوي)، مهدي مهدوي كيا، علي كريمي (جلال كاملي مفرد)، وحيد هاشميان و علي دايي.
مربي: برانكو ايوانكوويچ

جهانگير كوثري: افتخار بزرگي فراتر از يك پيروزي يا قهرماني، اين برگ درخشاني در تاريخ ورزش ماست كه با اقتدار و توانمندي بسيار توانستيم به جمع ۳۲ تيم برتر جهان برويم، به جام جهاني كه بزرگترين رخداد تاريخي ورزش بعد از المپيك است و به نوعي شايد بالاتر و بزرگتر از آن. ما در منظومه بزرگ فوتبال قرار گرفتيم، در دايره بزرگان پديده اي كه جهان را با خود همراه كرده است. ايران به اتفاق ژاپن اولين كشورهايي هستند كه به جام جهاني ۲۰۰۶ راه يافتند. پرفروغ باد اين افتخار!اين موقعيت آسان به دست نيامده است. در سير تحولات ورزش و فوتبال جهان، ايران توانسته با نسل برومند خود امروز در جايگاه ارزشمند برگزيدگان فوتبال جهان قرار گيرد.
دلاوران عرصه ميدان سبز ما، با گذشت، ايمان، حمايت يكديگر و هوشمندي بي نظير بر حريفان پيروز شدند و بدون شكست از مرز بازيهاي قاره آسيا گذشتند و عرصه ديگري به روي خود گشودند.
تيم ملي فوتبال ايران با روند صعودي حساب شده اي بر ژاپن، كره شمالي و بحرين پيروز شد و صلابت و قدرت خود در اين ميدان بزرگ پرالتهاب را به نمايش گذاشت. تيم ايران با اتخاذ يك تاكتيك حساب شده و طراحي برانكو مربي كاردان خود توانست به آنچه مي خواست دست پيدا كند. آرايش تيم ايران برگرفته از بازيهاي گذشته و قالب تاكتيكي چند سال اخير بود كه برانكو در برنامه و سيستم خود آن را بارها تكرار و تأكيد كرده بود. تيم ايران توفاني آغاز كرد و طي دو دقيقه ابتداي بازي با فريادهاي پرشور مردم به چهار كرنر دست يافت.
هجوم همه جانبه بازيكنان ايران باعث شد تا بحرين عقب بكشد. «سيدكا» مربي خوش فكر آلماني تيم خوبي روانه ميدان كرده بود. او خط دفاعي خود را با سعيد عدنان، عبدالله مرزوق و سيد جلال آرايش داده بود و در نزديكي آنها سلمان عيسي و حسين بابا را قرار داده بود. طلال يوسف، راشد عبد الرحمان و محمد حسين محمد نيز در خط مياني و نزديك به خط دفاع خود بازي مي كردند. سيدكا در خط حمله به جاي محمد هبيل از دوايت ناصر يارهميشه ذخيره خود بهره برد و حسين احمد را نيز در كنار او قرار داده بود.
سيدكا در زمانهايي از بازي كه احساس كرد به تقويت دفاع خود نياز دارد، حسين سلمان مكي را آورد و محمد هبيل را به جاي راشد عبد الرحمان به ميدان فرستاد اما دفاع مستحكم ايران با بازيكن زيركي چون حسين كعبي و يك رهبر دفاعي شجاع به نام گل محمدي و محمد نصرتي آماده و ستار زارع جنگنده هرگز اجازه نداد، دروازه اش باز شود. پنج بازي، بدون شكست و بالاتر از ژاپن قرار گرفتن خود افتخاري است. در دقيقه سوم بازي توفان حملات ايران بايد با ضربه محمد نصرتي به گل تبديل مي شد كه ضربه او به تير عمودي دروازه برخورد كرد. در دقايق ۱۵ و ۲۷ نيز ايران مي توانست دروازه بحرين را باز كند كه شانس با آنها يار بود. يك نيمه پرالتهاب را پشت سر گذاشتيم در حالي كه خط مياني ما آنگونه كه انتظار داشتيم حركت نكردند. مقصر آنها نبودند، بلكه مربي بحرين «سيدكا» به گونه اي برنامه ريزي كرده بود كه در هر كجاي زمين توپ و يك بازيكن ما قرار داشت، چهار و پنج بازيكن در اطراف آن قرار مي گرفتند، بهترين شيوه براي رهايي از اين دام تاكتيكي بازي و پاسهاي بلند است تا اين تعداد از بازيكنان حريف را بيكار كنيم، اما در چند دقيقه آزمايش اين تاكتيك نيز به دليل آنكه مهاجمان ما قادر به حفظ توپ نبودند كارساز نشد و سرانجام يك نيمه بدون گل را پشت سر گذاشتيم. با شروع نيمه دوم يك بار ديگر روي يك ضربه ايستگاهي فريدون زندي اين بازيكن دوست داشتني و تكنيكي ،محمد نصرتي حركت اول دقيقه سوم بازي خود را كامل كرد و گل پيروزي ايران را بالاتر از عدنان و مرزوق به گل تبديل كرد تا هراس شكست از بحرين فرو نشيند و تيم ما با آرامش بيشتر بازي را دنبال كند. اتفاقات نيمه دوم با چند اشتباه كوچك و بزرگ از جانب ما به خير گذشت. اخطارهاي كوانگ جونگ چول داور مقتدر كره اي چيزي از شور بچه هاي ما كم نكرد. زندي، مهدوي كيا و زارع اخطار گرفتند اما تيم ما در مجموع بازي را برد تا شايستگي جوانان ما در اين عرصه به اثبات برسد. از نسل امروز و جوان ايران هر حركت مثبت و افتخارآميزي برمي آيد و اينچنين هم شد. تيم ما از زحمات چندين ساله خود نتيجه گرفت تا ايران براي سومين بار به جام جهاني راه يابد. جام ۱۹۷۸ كه ايران با حشمت مهاجراني به جام جهاني آرژانتين رفت، سال ۱۹۹۸ در زمان فدراسيون داريوش  مصطفوي كه با ويرا به جام جهاني فرانسه رسيديم و حالا دادكان و برانكو كه انصافاً يكي از بهترين مربيان تاريخ ما به حساب مي آيد. تيم ملي فوتبال ايران با شايستگي به جام جهاني رسيد. اين افتخار از آن تمام ملت و به ويژه نسل امروز ايران است.

تصميم مدبرانه زنان به ورزشگاه راه يافتند
004275.jpg
خبرنگار همشهري: در روزي كه تيم ملي فوتبال ايران براي سومين بار به جام جهاني فوتبال راه يافت يك اتفاق مبارك نيز افتاد و در جشن پيروزي ايران تمام بانوان ايران نيز شريك شدند و توانستند با حضور خود و همكاري مسئولين بالاي كشور و همراهي پليس به ورزشگاه راه يابند و در جايگاه ويژه خود قرار گيرند.
اين اتفاق مهم همراه با پيروزي و صعود ايران به جام جهاني توانست بر اين طلسم چند ساله نيز پايان دهد و نيمي از جمعيت كشورمان توانستند در كنار برادران خود به تماشاي بازي ايران و بحرين بنشينند.
درايت مسئولين ورزشگاه را در انجام اين امر مهم بايد ستايش كرد و از اين تاريخ به بعد زنان و دختران ما مي توانند در ورزشگاههاي فوتبال حضور بهم رسانند. اين حركت باعث مي شود كه در كنار كسب افتخار حضور در جام جهاني فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا نيز به تمجيد از ايران و مسئولين ما بپردازند. حضور بانوان ما در ورزشگاه آزادي فضا و جو مناسب تري نسبت به گذشته براي ما به وجود آورد. اين مديريت انديشمندانه را به مسئولين تبريك مي گوييم.

در حاشيه بازي ايران با بحرين
004272.jpg
* «سيدمحمد خاتمي»  رئيس  جمهوري  اسلامي ايران  براي  ديدن  ديدار تيم هاي  ملي  فوتبال  ايران  و بحرين  دقايقي  پيش  از بازي ديروز وارد ورزشگاه  آزادي  تهران  و در جايگاه  ويژه  مستقر شد.
به  هنگام  حضور خاتمي در ورزشگاه  آزادي ، حاضران  در ورزشگاه  يكصدا وي را تشويق  كردند و او نيز با تكان  دادن  دست  نسبت  به  آنان  اداي  احترام  كرد.اين  نخستين  بار بود كه  آقاي  خاتمي از يك  ديدار فوتبال  با حضور در ورزشگاه  ديدن  مي كرد.
* در برخي  از پارك هاي  تهران  از جمله  پارك  ملت ، شهرداري  تهران  با نصب  نمايشگرهاي  بزرگ ، بازي  دو تيم  ايران  و بحرين  را براي  شهروندان تهراني  به  نمايش  گذاشت .
* ناصر عبدالله  علي ، عضو تيم  ملي  فوتبال  بحرين ، زماني  كه  از سوي سرمربي  خود تعويض  شد به  جاي  نشستن  بر روي  نيمكت  ذخيره ها، به  نشانه اعتراض  به  رختكن  تيم  خود رفت .
* با به  ثمر رسيدن  گل  تيم  ايران ، يكي  از تماشاگران  حاضر در ورزشگاه  دچار ناراحتي  قلبي  شد و از ورزشگاه  خارج  گرديد.فرد ياد شده  با تلاش پزشكان  براي  مراقبت  بيشتر، به  يكي  از بيمارستانهاي  تهران  منتقل  شد.
* پس  از پيروزي  تيم  ملي  فوتبال  ايران  مقابل  تيم  بحرين ، ملي پوشان  كشورمان  به  همراه  شماري  از حاضران  در كناره هاي  زمين  با در دست  داشتن پرچم  جمهوري  اسلامي ايران ، دور افتخار زدند.
* «محمد نصرتي » مدافع  تيم  ملي  فوتبال  ايران  به  عنوان  بهترين  بازيكن  اين  بازي برگزيده  شد.
* از سوي فرماندهي نيروي انتظامي تهران بزرگ، بسته هاي حاوي شكلات و با شعار ايران هميشه سرافراز و به اميد پيروزي به تماشاگراني كه وارد ورزشگاه مي شدند اهدا مي شد.

اعزام ۱۰ مربي كشتي به خارج
گروه ورزشي: سازمان  تربيت  بدني ، هزينه  اعزام  ۱۰ مربي  كشتي  را براي  دوره  عالي  مربيگري در خارج  از كشور تقبل  كرد.
مهدي  محبي  دبير كميته  مربيان  فدراسيون  كشتي  ديروز با بيان  اين  مطلب  افزود: سازمان  تربيت  بدني ، هزينه  اعزام  ۱۰ مربي  كشتي  را براي دوره  عالي  مربيگري  در خارج  از كشور و همچنين  دوره  عالي  مربيگري  براي  ۳۰ مربي  واجد شرايط با حضور استادان  خارجي  در هر دو رشته  آزاد و فرنگي  در داخل  كشور را تقبل  كرده  است .
وي  گفت : به  همين  منظور انتخاب  مربيان  شايسته  و واجد شرايط براي اعزام  به  خارج  از كشور و همچنين  دعوت  از مربيان  واجد شرايط براي  شركت  دركلاس هاي  آموزشي  داخلي ، كميته  مربيان  فدراسيون  كشتي ، جلسه اي  ساعت  ۱۰ صبح روز يكشنبه  ۲۲ خرداد ماه  در محل  اين  كميته  تشكيل  خواهد داد تا مربيان مورد نظر را گزينش  كند.
دبير كميته  مربيان  فدراسيون  كشتي  خاطرنشان  كرد: براي  نشست  روز يكشنبه  از علي اكبر حيدري ، عبدالله  عزيزي ، محمدحسين  وحداني ، حميدرضا اسماعيل  نژاد و حسام الدين  جعفري  نيز دعوت  به  عمل  آمده  است .
محبي  گفت : اين  جلسه  به  رياست  مهدي  شيرگير رئيس  كميته  مربيان  فدراسيون  كشتي  تشكيل  خواهد شد.

سرمربي تيم ملي شمشيربازي روسيه در تهران
فدراسيون  شمشيربازي  ديروز اعلام  كرد: با تلاش  بي وقفه  اين فدراسيون  و موافقت  كميته  ملي  المپيك ، دو مربي  شمشيربازي  اهل  روسيه  به تهران  آمدند.
ويكتور كورو پوسكوف  از مربيان  برجسته  اسحله  سابر به  همراه  اندري كولوتلين  از مربيان  شاخص  اسحله  اپه  به منظور هدايت  تيم هاي  شمشيربازي كشورمان  به  منظور آمادگي  آنان  براي  شركت  در مسابقات  قهرماني  آسيا كه اوايل  مرداد ماه  در مالزي  برگزار مي شود، به  تهران  آمده اند.
وي  همچنين  در ۷ دوره  مسابقات  قهرماني  جهان  از سال  ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۵ عضو شاخص  تيم  ملي  شمشيربازي  روسيه  بوده  و نتايج  درخشاني  را كسب  كرده  است .
كولوتلين  نيز سرمربي  تيم  ملي  شمشيربازي  روسيه  در اسلحه  اپه  بوده  است .

اردوي آمادگي تيم كشتي فرنگي نوجوانان ايران
اردوي  آمادگي  تيم  كشتي  فرنگي  نوجوانان  ايران  از ديروز صبح  در محل  خانه  كشتي  تهران  داير شد.
به گزارش  روابط  عمومي  فدراسيون  كشتي  ، دعوت شدگان  به  اردو تمرينات  خود را زير نظر مربيان  مربوطه  برگزار مي كنند.
اسامي  دعوت شدگان  به  شرح  زير است:
۴۲ كيلوگرم  : امين  سوري  - خوزستان 
۴۶ كيلوگرم  : محمد زاده  حسن  - خوزستان 
۵۰ كيلوگرم  : رضا اسد پور - خوزستان 
۵۴ كيلوگرم  : محسن  عليزاده  - خوزستان 
۵۸ كيلوگرم  : صادق  سهرابي  - خوزستان 
۶۳ كيلوگرم  : عليرضا حيدري  - فارس 
۶۹ كيلوگرم  : جاويد رضوان  - تهران 
۷۶ كيلوگرم  : مهدي  مدرسي  - چهار محال  و بختياري
۸۵ كيلوگرم  : بهنام  عزيزآبادي  ( مركزي ) ، عليرضا اكبري  (مازندران )
۱۰۰ كيلوگرم  : امير قاسمي.  غلامرضا قصاب  (خوزستان ) سرمربي  و قدرت الله  مدرسي  (چهارمحال  و بختياري ) و محسن  سوريان  (تهران ) مربيان  اين  تيم  هستند.
محمود ديلمي  از تهران  مربي  بدنساز و داود ميرزائي  از تهران  نيز به  عنوان  سرپرست  اين  تيم  را همراهي  مي كنند.

زنگي آبادي: دوچرخه سواران ايران در چند تور خارجي شركت مي كنند
نايب  رئيس  فدراسيون  دوچرخه سواري  ايران  اعلام  كرد: دوچرخه سواران  ايران امسال  در تورهاي  مختلف  بين المللي  در اندونزي ، ژاپن ، لهستان ، مجارستان  وچين  شركت  مي كنند.
علي  زنگي آبادي  روز چهارشنبه  در حاشيه  رقابتهاي  دوچرخه  سواري  ليگ برتر باشگاههاي  كشور در گفت  و گو با خبرنگار ايرنا در سمنان  افزود: براي حضور دوچرخه سواران  ايران  از اين  كشورها دعوت  نامه  به  اين  فدراسيون  رسيده است .
وي  گفت : علاوه  بر تورهاي  خارجي  چهار تور دوچرخه  سواري  نيز امسال  دركشور برگزار مي شود.
به  گفته  وي ، دو تور كرمان  و آذربايجان  انجام  شده  و دو تور جوانان  و ميلاد دونور نيز برگزار خواهد شد.
وي  به  رشد تعداد دوچرخه سواران  در كشور اشاره  كرد و افزود: با برگزاري منظم  ليگ هاي  دوچرخه سواري  شمار ورزشكاران  دوچرخه سوار در كشور بين  ۶۰ تا۷۰ درصد افزايش  يافته  است .زنگي  آبادي  تصريح  كرد: در سال  ۸۱ شمار افراد دعوت  شده  به  تيم  ملي افرادي  ثابت  و شامل  ۱۰ نفر بودند اما هم  اكنون  افراد داراي  رده هاي  بالانيز مدعي  پوشيدن  لباس  تيم  ملي  هستند و اين  مساله  بيانگر رشد اين  رشته ورزشي  در ايران  است .
نايب  رئيس  فدراسيون  دوچرخه  سواري  يادآور شد: هم اكنون  چهار رده  ليگ شامل  ليگ  برتر، دسته  يك ، ليگ  كوهستان  و ليگ  جوانان  در كشور برگزار مي شود.
وي  اظهارداشت : تاكنون  هشت  دوره  ليگ  برتر، چهار دوره  ليگ  دسته  يك  وچهار دوره  ليگ  كوهستان  در كشور برگزار شده  است .

ژاپن ۲ _ كره شمالي صفر
ژاپن اولين تيم صعودكننده به جام جهاني
004260.jpg
خبرنگار همشهري: ژاپن به عنوان اولين تيم راه يافته به جام جهاني شناخته شد. در فاصله زماني نزديكتر ژاپن با كره شمالي در بانكوك به ميدان رفتند و همانگونه كه پيش بيني مي شد تيم ژاپن بدون فشار زياد توانست پس از يك نيمه ارزيابي حريف در نيمه دوم و از دقيقه ۷۴ اولين گل بازي را به ثمر برساند. كره شمالي كه در سرتاسر بازي چون يك تيم درجه دوم تسليم ژاپن بود، در دقيقه ۹۰ دومين گل را دريافت كرد تا ژاپن با دوازده امتياز اولين تيمي باشد كه به جام جهاني راه پيدا مي كند. ژاپن در اين بازي با شيوه اي كاملاً احتياطي و با صبوري و انديشه توانست به پيروزي برسد. شكست و تساوي نيز براي ژاپن حكم صعود را داشت، اما پيروزي دو بر صفر روي گلهاي «ياناكي ساوا» و «اوگوئرو» مهر تأييدي بود براي صعود و كسب افتخار اولين تيمي كه به جام جهاني ۲۰۰۶ راه پيدا مي كند.
كره شمالي با اين بازي پنجمين شكست خود را پذيرا شد و تنها يك بازي با بحرين در منامه دارد. زيكو با اين پيروزي و تأييد به عنوان مربي ژاپن در جام جهاني باقي خواهد ماند.

ورزش در جهان
بالاك در رئال مادريد
004254.jpg
240 ميليون ين پاداش صعود ژاپني ها
بازيكنان  تيم  ملي  فوتبال  ژاپن  به دليل صعود  به  مرحله  نهايي  مسابقات فوتبال  جام  جهاني  ۲۰۰۶ در آلمان ، پاداش  نقدي  دريافت  مي كنند.
برپايه  گزارش  روزنامه  يوميوري  بازيكنان  اين  تيم  ۲۴۰ ميليون  ين  پاداش خواهند گرفت .
سابورو كاواگوچي  رئيس  فدراسيون  فوتبال  ژاپن  نيز گفته  بودكه  اگر تيم ملي  فوتبال  ژاپن  به  جام  جهاني  ۲۰۰۶ راه  يابد، زيكو سرمربي  برزيلي  اين  تيم در سمت  خود باقي  خواهد ماند.
زيكو ۵۲ ساله  از اوايل  تابستان  سال  ۲۰۰۲ ميلادي  رهبري  تيم  ملي  فوتبال ژاپن  را در دست  گرفته  است .هردلار معادل حدود ۱۰۷ ين است.
رئال مادريد درصدد جذب
«ميشاييل بالاك» است
باشگاه  فوتبال  رئال  مادريد اسپانيا اعلام  كرد: «ميشاييل  بالاك » ستاره  تيم  بايرن  مونيخ  آلمان  با پيشنهادي  معادل  ۱۵ ميليون  يورو در صدر فهرست خريد اين  باشگاه  قرار دارد.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از مادريد، براساس  گزارش  مطبوعات ، «واندرلي  لوكزمبورگو» مربي  تيم  رئال  مادريد پس  از سپري  كردن  دومين  فصل  ناموفق  اين تيم  در نظر دارد يك  هافبك  هجومي  و يك   هافبك  دفاعي  به  خدمت  بگيرد.
به  همين  علت  در پي  تصميم  «استيون  جرارد» كاپيتان  ليورپول  براي  ماندن  در آنفيلد پس  از كسب  عنوان  قهرماني  در رقابتهاي  جام  قهرمانان  باشگاه هاي  اروپا، بالاك  انتخاب  مربي  رئال  به  عنوان  يك  هافبك  هجومي است .
اين  در حالي  است  كه  قرارداد بالاك  در بايرن  مونيخ  تا ژوئن  ۲۰۰۶ اعتبار دارد و كارل  هاينس  رومنيگه  رئيس  اين  باشگاه  نيز دو هفته  پيش  اعلام  كرد، اين  بازيكن  به  هيچ  عنوان  فروشي  نيست .
جايزه لياقت براي خوزه مورينيو
004269.jpg
سخنگوي  رياست  جمهوري  پرتغال  ديروز اعلام  كرد عالي ترين  جايزه  لياقت  اين  كشور به  خاطر افتخارآفريني هاي  خوزه  مورينيو كه  تيم  چلسي  راپس  از نيم  قرن  صاحب  اولين  عنوان  قهرماني  در ليگ  برتر انگليس  كرد، به  وي اهدا مي شود.
خورخه  سامپايو رئيس  جمهوري  پرتغال  طي  مراسمي  كه  فردا در شهر گويمارش  برگزار مي شود جايزه  «اينفنته  دوم  هنريكه » را به  مورينيو اهدا خواهد كرد.
مورينيو و شصت  تن  ديگر از هموطنانش  فردا كه  روز ملي  پرتغال  است ، مورد تقدير قرار خواهند گرفت .
كوه آلپ لوگوي رقابتهاي يورو ۲۰۰۸ شد
اتحاديه  فوتبال  اروپا «يوفا» لوگوي  كوه  آلپ  را براي  مسابقات  فوتبال جام  ملت هاي  اين  قاره  در سال  ۲۰۰۸ كه  به  ميزباني  مشترك  اتريش  و سوييس برگزار مي شود، برگزيد.
به  گزارش  خبرگزاري  رويترز از وين ، رنگ  قرمز و سفيد اين  لوگو همرنگ  باپرچم  كشورهاي  ميزبان  است  كه  روي  آن رشته  كوهي  با كلمه  يورو و توپي خاكستري  و سبز حك  شده  است .
فردريش  استايكلر رئيس  فدراسيون  فوتبال  اتريش  و لارس  كريستر اولسون  رئيس  اجرايي  يوفا اين  لوگو را دقيقا سه  سال  پيش  از آغاز مسابقات  يورو۲۰۰۸ معرفي  كردند.
استايكلر در اين باره  گفت : مي خواستيم  از استفاده  از كلمات  باستاني ،اسبهاي  ليپيزانر و توپهاي  موتزارت  دوري  كنيم  و لوگوي  جديدي  را معرفي كنيم  كه  موفق  هم  بوديم .
توپهاي  شكلاتي  موتزارت  با وجود اينكه  توسط آهنگ  ساز معروف  اتريشي ساخته  نشده  از محبوبيت  بسياري  در ميان  گردشگران  برخوردار است .
اولسون  نيز گفت : اين  لوگو قدرت  بسياري  دارد كه  تلفيقي  از عصر جديد ونشانه هايي  از دو كشور و همچنين  فوتبال  است.
بارسلونا «تيه ري هانري» را نمي خواهد
رئيس باشگاه فوتبال بارسلوناي اسپانيا گزارش هاي مربوط به ارايه پيشنهاد براي جذب «تيه ري هانري»   مهاجم فرانسوي تيم آرسنال در ازاي فروش «ساموئل اتوئو» بازيكن كامروني اين تيم را تكذيب كرد.
به  گزارش  خبرگزاري  رويترز از مادريد، يوهان  لاپورتا در كنفرانسي  خبري  گفت : بارسلونا پيشنهادي  براي  به  خدمت  گرفتن   هانري  ارايه  نكرده  است . درست  است  كه  كادر مربيگري  فكر مي كنند وي  بازيكن  بسيار خوبي  است  اما ازتركيب  فعلي  خود راضي  هستيم .
وي  افزود: ما به  هيچ  عنوان  قصد از دست  دادن  بازيكنان  مهم  خود وهمچنين  تمايلي  براي  فروش  اتوئو نداريم .
مي خواهم  اين  موضوع  را براي  ديگرباشگاه ها روشن  كنم  كه  قصد فروش  هيچ  بازيكني  را نداريم .
مطبوعات  اسپانيا و انگليس  چندي  پيش  درمورد انتقال  اين  دو مهاجم خبرهايي  را منتشر كرده  بودند.
بنابر اين  گزارش ، باشگاه  بارسلونا پيش  از اين  با به  خدمت  گرفتن  مارك فان  بومل  هلندي  از آيندهوون  و سانتي  ازكوررو اسپانيايي  از آتلتيكوبيلبائو تركيب  بازيكنان  خود را تقويت  كرده  است .
لاپورتا همچنين  با اشاره  به  كناره گيري  چهار تن  از مسئولان  اين  باشگاه از جمله  ساندرو روسل  نايب  رئيس  باشگاه  در اعتراض  به  نحوه  اداره  باشگاه بارسلونا گفت : نگراني  من  در اين  مورد به  پايان  رسيده  است .
بارسلونا اكنون مي تواند به  كار خود ادامه  دهد و ما مي توانيم  در فضاي  آرامتري  فعاليت كنيم .
پروژه اي  كه  قرار بود انجام  دهيم  همانند گذشته  است  و تغييري  در آن بوجود نيامده  است .
«وي يري» محروم شد
004266.jpg
كميته  انضباطي  فدراسيون  فوتبال  ايتاليا، «كريستيان  وي يري » مهاجم ملي پوش  تيم  اينترميلان  را محروم  كرد.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از رم ، اين  كميته  وي يري  را به  علت  زدن  مشت  به  صورت  «ايوان  فرانچسچيني » بازيكن  تيم  رجينا از دو بازي  در فصل  آينده مسابقات  فوتبال  قهرماني  دسته  اول  باشگاه هاي  ايتاليا محروم  نمود.
كميته  انضباطي  فدراسيون  فوتبال  ايتاليا، پس  از مشاهده  فيلم  ديدارتيم هاي  اينترميلان  و رجينا در هفته  پاياني  مسابقات  فوتبال  قهرماني  دسته اول  باشگاه هاي  ايتاليا حكم  به  محروميت  وي يري  ۳۱ ساله  داد.
بدين  ترتيب  وي يري  در دو بازي  نخست  تيم  اينترميلان  در فصل  آينده  ليگ فوتبال  دسته  اول  باشگاه هاي  ايتاليا غايب  خواهد بود.
كومان جانشين تراپاتوني شد
باشگاه  بنفيكاي  پرتغال  ديروز رونالد كومان  سرمربي  سابق  تيم  آژاكس  هلند را با عقد قراردادي  دو ساله  به  عنوان  سرمربي  جديد اين  تيم استخدام  كرد.
وي  جانشين  جيوواني  تراپاتوني  (سرمربي  سابق  تيم  ملي  ايتاليا) خواهدشد كه  اوايل  ماه  جاري  ميلادي  بعد از هدايت  تيم  بنفيكا به  مقام  قهرماني  دررقابت هاي  ليگ  حرفه اي  باشگاه هاي  پرتغال  از سمت  خود كناره گيري  كرد.
تراپاتوني  نزديكي  به  خانواده اش  در ايتاليا را عامل  اصلي  كناره گيري  خود عنوان  كرد درحاليكه  يك  سال  ديگر با تيم  بنفيكا قرارداد داشت .

خبرهايي از ورزش ايران
۳ مدال طلا و يك برنز براي فرنگي كاران
جوان ايران در آسيا
004263.jpg
خبر نگار همشهري: تيم  كشتي  فرنگي  جوانان  ايران  كه  در مسابقه هاي  قهرماني  آسيا در كره  جنوبي شركت  كرده  است ، ديروز در چهار وزن  نخست  صاحب  سه  مدال  طلا و يك برنز شد.
در وزن ۵۰ كيلوگرم ، محمد فقيري  در ديدار فينال  در مصاف  با شاتايف  ازقزاقستان  در دو زمان  پياپي  و با نتايج  يك  بر صفر و ۶ بر صفر به  پيروزي رسيد و صاحب  مدال  طلا شد.
در وزن  ۶۰ كيلوگرم ، محمد قضايي  كه  صبح  ديروز با يك  پيروزي  مقابل كشتي گير هندي  و يك  شكست  از كشتي گير كره  جنوبي  از راهيابي  به  ديدار نهايي بازمانده  بود، باتوجه  به  راه  يافتن  حريف  كره اي  به  فينال  و قرار گرفتن قضايي  در گروه  سه  نفره ، به  مدال  برنز رسيد.
در وزن  ۷۴ كيلوگرم ، حبيب الله  اخلاقي  در مصاف  با عابد دريامانوف  از قزاقستان  در يك  كشتي  برتر با حساب  ۲ بر صفر و ۳ بر صفر به  برتري  رسيدو به  مدال  طلا دست  يافت .
در وزن  ۹۶ كيلوگرم  نيز محمد قرباني  كه  صبح  ديروز با شايستگي  و با شكست  حريفان  به  ديدار فينال  راه  يافته  بود، در مقابل  حريف  اهل  كره  جنوبي با حساب  ۴ بر صفر و ۳ بر صفر به  پيروزي  رسيد و به  مقام  قهرماني  دست يافت .

مربي اهل كرواسي تيم ملي واترپلو به ايران آمد
كواكويچ  مربي  اهل  كرواسي  براي  تصدي  پست  مربيگري  تيم ملي  واترپلو ايران  وارد تهران  شد.
در صورت  توافق  نهايي  ميان  فدراسيون  شنا، شيرجه  و واترپلو و كواكويچ وي  تا پايان  رقابت هاي  واترپلو بازي هاي  آسيايي  ۲۰۰۶ دوحه  - قطر رهبري  تيم ملي  واترپلو ايران  را برعهده  خواهد داشت .
اردوي  آمادگي  تيم  ملي  واترپلو ايران  هم اكنون  در استخر مجموعه  ورزشي آزادي  تهران  داير است  و دعوت شدگان  به  اردو همه  روزه  از ساعت  ۱۷ تا ۲۰تمرينات  خود را پي  مي گيرند.
اين  مربي  اهل  كرواسي  كه  مربيگري  تيم  شيوه  نيك  را نيز برعهده  داردبه  همراه  تيم  واترپلو جوانان  كشورش  عناوين  اول ، دوم  و سوم  رقابت هاي جهاني  و با تيم  بزرگسالان  كرواسي  عنوان  سومي جهان  را كسب  كرده  است .

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |