دوشنبه ۶ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۳۳ - Jun 27, 2005
مرد گچ كار به اتهام قتل برادر زنش محاكمه شد
000801.jpg
گروه حوادث: مرد گچ كاري كه به خاطر مشكلات كاري برادر همسرش را به قتل رسانده بود، صبح ديروز در حالي كه بسيار متأثر بود مقابل پنج قاضي محاكمه شد.
به گزارش خبرنگارما، كيفرخواست اين پرونده كه از سوي نماينده دادستان دادسراي امور جنايي تهران صادر شد، مرد ۳۰ ساله اي به نام عباس، ك. را كه گچ كار و فاقد سابقه كيفري بود به اتهام مباشرت در قتل عمدي برادر زنش به نام جواد.ه به پنج قاضي شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان معرفي كرد.
دلداري كه صبح ديروز در اين شعبه به قرائت كيفرخواست خود پرداخت گفت: در تاريخ ۳۱ شهريور ماه سال ۸۳ متعاقب اختلاف خانوادگي و كاري كه بين طرفين وجود داشته، شب حادثه همسر عباس به همراه برادرش به خانه خود مراجعه كرده و متهم پس از درگيري با چاقو جواد را به شدت مجروح مي كند. متهم در همان تحقيقات اوليه نزد بازپرس اقرار به قتل و عنوان كرده بود:« قبلاً اختلاف داشتيم و برادر همسرم مرا تهديد به مرگ كرده بود و مي خواست مرا بكشد. تا اينكه شب حادثه همسرم با برادرش به خانه ما آمدند و پس از اينكه من در را باز كردم به سرم ريختند و مرا زدند. من هم به زيرزمين رفته و چاقويي برداشتم و يكي دو ضربه به شكم جواد زدم.»
دلداري در ادامه افزود: متهم پس از ايراد چاقو خودش جواد را به بيمارستان حضرت رسول برده و به خاطر شدت جراحت او را به بيمارستان شهيد لواساني انتقال داده است، اما تلاش متهم براي نجات برادر زنش بي نتيجه ماند و وي جان باخت. هم اكنون با توجه به اظهارات صريح متهم، بازسازي صحنه جرم و درخواست اولياي دم، تقاضاي اشد مجازات را دارم.
در ادامه جلسه محاكمه اولياي دم با حضور در جايگاه، درخواست قصاص نفس (اعدام) كردند.
سپس متهم به نام عباس، در جايگاه قرار گرفت و ضمن قبول اتهام وارده گفت: من با نيت قبلي او را نكشتم تنها يك حادثه بود كه اتفاق افتاد. من اصلاً قصد دعوا نداشتم. من داخل خانه ام نشسته بودم كه ساعت ۵/۱۰ شب برادر زنم به همراه همسرم، به خانه ما آمدند و ما با هم درگير شديم.
متهم در پاسخ به علت درگيري با خانواده همسرش گفت: چند ماه قبل من به اصرار مادر و پدر زنم يك مغازه اجاره كردم و قرار شد با برادر همسرم در آن جا كار كنم. اما پس از گذشت چند وقت جواد سركار نمي آمد و همه كارها، كرايه خانه و مغازه بر دوش من بود.
تا اينكه شب حادثه وقتي شام خانه مادرزنم دعوت داشتيم در آن جا من عنوان كردم شراكت را به هم مي زنم و ديگر نمي خواهم با كسي كار كنم. همين حرف من باعث درگيري مختصري شد و وقتي از همسرم خواستم تا با من به خانه بيايد، او از اين كار امتناع كرد. من به خانه ام برگشتم حدود ساعت ۱۱شب بود كه زنگ در خانه مان به صدا درآمد. وقتي در را باز كردم جواد و همسرم را ديدم كه به زور قصد وارد شدن به خانه را داشتند و آنها مرا كتك زدند و من كه عصباني شده بودم به زيرزمين رفتم، چاقويي را برداشتم و بالا آمدم. درگيري ما تن به تن شد و من با چاقو براي ترساندن جواد، ضربه اي به شكم او وارد كردم.
در ادامه جلسه دادگاه وكيل متهم به دفاع از وي پرداخت. قرار است حكم در خصوص پرونده ظرف ۱۰ روز آينده صادر شود.

عامل جنايت پارك طالقاني دستگير شد
000804.jpg
گروه حوادث: پليس آگاهي در كمتر از يك هفته از كشف جسد يك زن ميانسال ايراني در پارك طالقاني عامل جنايت او را كه مردي افغاني بود شناسايي و دستگير كرد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۹ صبح روز ۲۹ خرداد ماه مهندس حفاظت محيط زيست پارك طالقاني در حين گشت زني در محوطه كار خود با جسد نيمه عريان يك زن كه با طناب پلاستيكي زرد رنگ از ناحيه گردن به يك درخت بسته شده بود مواجه شد. مراتب به پليس ۱۱۰ اطلاع داده شد. در مدت زمان كوتاهي بازپرس كشيك ويژه قتل و اكيپ تخصصي دايره ۱۰ پليسي آگاهي در محل حادثه حاضر شدند.
در محوطه كنار جسد آثار باقي مانده از صرف شام قبل از وقوع جنايت توسط مقتوله و چند فرد ديگر ديده مي شد. پليس در صحنه جنايت يك شماره تلفن پيدا كرد كه وقتي با آن تماس گرفته شد مردي تبعه افغانستان پاسخگوي پليس بود.
جسد به پزشكي قانوني انتقال يافت تا آزمايشات سم شناسي و ديگر آزمايشات لازم از جسد مقتوله كه معصومه ۵۰ ساله نام داشت صورت گيرد.پليس آگاهي در ادامه تحقيقات خود مرد افغاني مذكور را كه محمد نام داشت تحت بازجويي قرار داد. در جريان بررسي ها بر روي اين پرونده پليس متوجه شد معصومه مطلقه بوده و از مدتي قبل با چند مرد افغاني ارتباط نزديكي داشته است. اقدامات براي شناسايي ديگر مردان افغاني آغاز شد و در نهايت دو نفر ديگر به نام هاي حافظ و امان الله كه همگي در منزل محمد زندگي مي كردند، دستگير شدند.محمد در بازجويي ها به افسر پرونده گفت: «يك سال قبل با معصومه آشنا شدم. او در تمام اين يك سال به عناوين مختلف از من پول قرض مي گرفت و يا وسايل منزلم را به امانت با خود مي برد ولي هيچ وقت نه بدهي خود را پرداخت كرد و نه وسايل امانت گرفته شده را باز پس آورد بر سر اين موضوعات چندين بار بين ما درگيري ايجاد شد تا اين كه روز حادثه با ترفندي خاص معصومه را به بهانه صرف شام به پارك طالقاني كشاندم. بعد از آن كه غذا را خورديم بار ديگر با او بر سر اختلافات قبلي بحثمان شد، من نيز چند ضربه به او زدم و سپس با فشار دو دست او را خفه كردم. براي اين كه صحنه مرگ معصومه خودكشي به نظر برسد با طناب پلاستيكي زردرنگ او را به درخت بستم و سپس با دوستانم فراري شديم.» با بيان اعترافات محمد راز مرگ مشكوك اين زن فاش شد.بررسي هاي قضايي بر روي اين پرونده در شعبه بازپرس هنرمند در دادسراي امور جنايي تهران تا صدور كيفرخواست ادامه خواهد يافت.

سرعت زياد و راننده خوش شانس
گروه حوادث: سرعت مرگبار راننده يك خودرو ماكسيما باعث شد تا خودرو سه قسمت شود.
به گزارش خبرنگار ما، اين حادثه كه ساعت ۲ بامداد يكشنبه در اتوبان همت مسير غرب به شرق اتفاق افتاد، يك خودروي ماكسيما با سرعتي بيش از ۲۰۰ كيلومتر در ساعت با گاردريل هاي اتوبان همت برخورد كرد و خودرو سه تكه شد.
در اين حادثه خوشبختانه راننده جان سالم به در برد و نيروهاي امداد و نجات سريعاً به محل حادثه رسيدند.

آتش سوزي مهيب در كارگاه رنگ سازي در جنوب تهران
گروه حوادث : وقوع آتش سوزي مهيب در كارگاه رنگ سازي در جنوب تهران، ميليونها ريال خسارت به بار آورد.
حدود ساعت ۲۲ شب گذشته شعله هاي آتش از داخل كارگاه واقع در صالح آباد شرقي آغاز شد واز آنجايي كه داخل سالن كارگاه تعداد زيادي ظروف تينر و رنگ و مواد شيميايي بود دامنه حريق به سرعت گسترش يافت.
ماموران آتش نشاني ايستگاه ۴۷ با اعزام به محل، با آتش سوزي مهيبي روبرو شدند. به همين جهت از ستاد فرماندهي آتش نشاني نيز تقاضاي نيروي كمكي كردند. بلافاصله با هماهنگي اين ستاد نيروهاي ايستگاه هاي ۹ ، ۳۵ و ۲ آتش نشاني نيز براي فرونشاندن حريق به محل حادثه اعزام شدند و سرانجام اين آتش سوزي وسيع پس از ۳ ساعت ، مهار و اطفاء شد.
كارشناسان بررسي علل حريق و حوادث سازمان آتش نشاني پس از اطفاي كامل به تحقيق درباره علت اين حريق پرداختند و احتمال دادند، آتش سوزي بر اثر اتصالي سيم برق روي داده باشد .گفتني است بررسي درباره علت اصلي و چگونگي وقوع آتش سوزي همچنان ادامه دارد.

كشف سنگ الماس و مرواريد از يك مسافر در فرودگاه
گروه حوادث: در بازرسي از وسايل همراه يك مسافر در فرودگاه مهرآباد مقاديري سنگ الماس و مرواريد قاچاق كشف شد.
پليس فرودگاه مهرآباد در ساعت ۵ و ۴۰ دقيقه بامداد امروز، حين بازرسي وسايل يك مسافر به نام «عليرضا - ق» كه از «فرانكفورت» وارد كشورمان شده بود، مقدار ۸۲ گرم سنگ الماس همراه با قاب و ۸۷۹ گرم مرواريد با لفافه كشف و ضبط كرد.گفتني است، طبق ماده ۲۹ قانون امور گمركي اختفاء يا جاسازي هرگونه كالا از مسير گمركي قاچاق تلقي شده و موجب پيگرد قانوني است.

جنايت در كارگاه طلاسازي
گروه حوادث: پليس دو مظنون به ارتكاب جنايت را در روند رسيدگي پرونده جنايي كارگاه طلا سازي خيابان وحدت اسلامي دستگير كرده است.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۳۲ دقيقه بامداد ديروز خبر كشف جسد يك مرد جوان به  اطلاع بازپرس هنرمند رسيد. جنايت در داخل يك كارگاه طلاسازي واقع در خيابان وحدت اسلامي رخ داده بود.
مأموران كلانتري ۱۱۶ خيابان مولوي قبل از حضور بازپرس ويژه قتل و تيم پليسي دايره ۱۰ آگاهي مركز در صحنه جنايت حضور يافته بودند.
قرباني كه با ضربات چاقو به قتل رسيده سرايدار كارگاه بود. يكي از كارگران كارگاه وقتي در آخرين ساعات شب براي كاري به كارگاه مراجعه كرده بود متوجه شد كسي در را به روي وي باز نمي كند. به ادعاي اين مرد جوان بعد از چند دقيقه اي انتظار كارگر مذكور خود وارد كارگاه شد و با جسد خون آلود فرزاد سرايدار كارگاه مواجه شد.در حال حاضر دو مظنون در جريان رسيدگي هاي پليسي بر روي اين پرونده، دستگير و بازجويي از آنان ادامه خواهد يافت.

حادثه در جهان
زن آمريكايي شوهرش را با خوراندن سم به قتل رساند
رويتر: جلسه محاكمه يك زن آمريكايي به اتهام مسموم كردن و قتل شوهرش در هنگ كنگ از ديروز آغاز شد.
يك زن ۴۰ ساله آمريكايي به نام نانسي كيزل به اتهام مسموم كردن و قتل همسرش رابرت كيزل در سال ۲۰۰۳ ، در هنگ كنگ وارد دادگاه شد.
براساس اين گزارش، نانسي كه همواره با شوهرش كه رئيس يك بانك بود اختلاف داشت و از او گريزان بود، روز حادثه تصميم گرفت با كشتن رابرت به اين زندگي خاتمه دهد. اين در حالي است كه به گفته شاهدان، متهم براي ازدواج مجدد با مرد ديگري مبادرت به قتل شوهرش كرد. در همين حال او پس از خوراندن مشروب آغشته به مواد مخدر و خواب آور به قرباني موجب مرگ وي شد و سپس جسد او را در محلي رها كرد. شايان ذكر است، اگر چه نانسي در دفاع از خود اظهار داشت، شوهرم روز حادثه به علت ظنين بودن مرا مورد ضرب و شتم قرار داد و سپس ناپديد شد، اما ادعاي شاهدان عيني و تحقيقات پليس عليرغم وجود آثار جراحت به بدنش او را متهم شناخته است.به گفته پليس، جلسه محاكمه نانسي تا اواسط آگوست سال جاري ادامه خواهد يافت.
قتل عام ۶ عضو يك خانواده در آمريكا
خبرگزاري فرانسه : اجساد شش شهروند آمريكايي از جمله چهار كودك كه به ضرب گلوله كشته شدند در يك منزل مسكوني در ايالت آريزونا كشف شد.
اجساد يك زن و مرد آمريكايي به همراه چهار كودك از جمله سه پسر و يك دختر در يك منزل مسكوني در جنوب غربي ايالت آريزونا كشف شد.
بنابراين گزارش، اجساد اين افراد در منطقه يوما بين ايالت كاليفرنيا و مكزيكوسيتي كشف شد. اجساد يك زن، سه پسر ،۶ ۱۱ و ۱۲ ساله و يك دختربچه ۹ ساله داخل منزل و جسد يك مرد كه به ضرب گلوله كشته شده بود در حياط پشتي منزل كشف شد.پليس به يك مرد ۲۷ تا ۳۴ ساله اسپانيايي مظنون و در حال شناسايي وي و پيگيري ماجراست.به دنبال اين حادثه رعب و وحشت در ميان ساكنان و اهالي منطقه به وجود آمده و بيش از ۲۰۰۰ نفر از اهالي اين خيابان منزل هاي خود را ترك كرده اند.
محاكمه پرستار آمريكايي به اتهام قتل هاي زنجيره اي
آسوشيتدپرس: يك پرستار آمريكايي كه چندي پيش به اتهام قتل هاي زنجيره اي بيمارانش دستگير شده بود، هفته آينده محاكمه مي شود.
اين مرد كه از مدت ها پيش در لباس پرستاري مشغول به كار در بيمارستانهاي ايالت نيوجرسي آمريكا بود بيماران خود را مي كشت.
قتل هايي كه او مرتكب مي شد زنجيره وار بود و به اين ترتيب او هفته آينده به اتهام ارتكاب قتل هاي زنجيره اي محاكمه مي شود. اين مرد تاكنون به قتل ۲۴ نفر از بيمارانش متهم است كه براساس شواهد و مدارك موجود به نظر مي رسد جرم او در تمام موارد اثبات شود.او از سال ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۳ مرتكب اين قتل ها شده است و روش او براي كشتن اغلب قربانيانش استفاده از تزريق بيش از دوز دارو به آنها بود.
متهم به قتل يك زن ۴۹ ساله و دو مرد ۶۶ و ۸۰ ساله اعتراف كرده است. گفتني است، اين پرستار ۱۶ سال سابقه كار دارد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |