سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۴ - - ۳۷۶۹
جهاني شايسته كودكان
خسرو يوسفي، دوچرخه سوار ايراني با شعار بياييد جهاني شايسته كودكان بسازيم تا آفريقاي جنوبي ركاب خواهد زد
003825.jpg
عكس:علي اكبر شير ژيان
خسرو يوسفي روزانه 80 تا 100 كيلومتر ركاب مي زند و به اين ترتيب سفرش تا اسفندماه طول خواهد كشيد. او با پول شخصي اش سفر را انجام خواهد داد و در اين راه پرخطر هنرش تنها همراهش خواهد بود
ميثم قاسمي
شايد وقتي شما اين گزارش را مي خوانيد، او سفرش را آغاز كرده باشد. خسرو يوسفي قصد دارد در حمايت از كودكان سراسر دنيا با دوچرخه اش تا آفريقاي جنوبي ركاب بزند.
وقتي از يوسفي مي پرسم كه قرار است دقيقا چه كاري انجام دهد، مي گويد: من مي خواهم با دوچرخه كشورهاي آسيايي را طي كنم و از كودكان خياباني و بي سرپرست عكس بگيرم و در نهايت اين عكس ها را در نمايشگاهي در آفريقاي جنوبي به جهان نشان دهم.
او مي خواهد براي افتتاح نمايشگاه عكسش از نلسون ماندلا دعوت كند. يوسفي تعبير جالبي در مورد ماندلا به كار مي برد. مردي كه يك ذهن روشن درون يك پوست سياه دارد و به اين ترتيب بسيار اميدوار است كه رئيس جمهور سابق آفريقاي جنوبي و رهبر مبارزه عليه تبعيض نژادي دعوتش را بپذيرد و براي افتتاح نمايشگاه و سخنراني، او را همراهي كند. مي گويد: مي خواهم به ماندلا بگويم من سفيدپوست با شما خويشاوند هستم. فكر مي كنم دست رد به سينه ام نمي زند.
سفر از يكي از كشورهاي آسياي ميانه آغاز خواهد شد يا تركمنستان يا آذربايجان. هند مقصد بعدي است و از آنجا جزيره سيشل. يوسفي از اين جزيره با كشتي راهي آفريقاي جنوبي خواهد شد.
يوسفي در كنار عكاسي از كودكان خياباني و آنهايي كه در خيابان ها كار مي كنند، فراخواني خواهد داد كه براساس آن كودكان نقاشي كنند. شعار او بياييد جهاني شايسته كودكان بسازيم است و بر همين اساس موضوع نقاشي هم پرسشي است از كودكان؛ جهاني كه شايسته كودكان است، چگونه جهاني است؟ كودكان خياباني چنين جهاني را نقاشي خواهند كرد و در نهايت اين نقاشي ها و عكس ها در كنار هم نمايش داده خواهند شد.
اين سفر در ادامه سفر قبلي يوسفي خواهد بود؛ سفري كه در آن آذربايجان، گرجستان و تركيه را ركاب زده است.
خسرو يوسفي روزانه 80 تا 100 كيلومتر ركاب مي زند و به اين ترتيب سفرش تا اسفندماه طول خواهد كشيد. او با پول شخصي اش سفر را انجام خواهد داد و در اين راه پرخطر هنرش تنها همراهش خواهد بود. يوسفي نقاش است. مي گويد: در طول سفر هرجا به پول احتياج داشتم، تابلوهايم را خواهم فروخت يا موسيقي اجرا خواهم كرد. او با موسيقي هاي محلي ايران آشنايي دارد و مي تواند براي مردم ديگر كشورها، آوازهاي محلي بخواند.
با اين همه يوسفي مشكلاتي نيز دارد. او از اينكه هيچ نهاد و ارگاني حاضر نشده هماهنگي هاي لازم را انجام دهد، ناراحت است. مي گويد: به هر جا كه فكر مي كردم مربوط است، نامه نوشتم، اما هيچ جا كمك نكردند، حتي برخي از نهادها توهين هم كردند. چند هفته پيش گزارشي در همين صفحه به چاپ رسيد از يك ايراني مقيم نروژ كه با سه چرخه اش مي خواست جاده ابريشم را طي كند. آنچه او مي گفت همه از مساعدت و همكاري مسئولان كشور نروژ بود. كمك هايي كه هيچ كدام مالي نبودند و تنها مسير را براي او هموار كرده بودند، اما در اينجا هيچ نهادي حاضر نمي شود به يك مسافر كمك كند. يوسفي از اين موضوع بسيار ناراحت است و مي گويد: من هيچ چشمداشت مالي ندارم. تنها مي خواهم مسئولان از اين پتانسيلي كه وجود دارد استفاده كنند.
او معتقد است در دنيا جو تبليغاتي بدي عليه ايران و ايراني درست شده است كه با انجام چنين كارهايي مي توان آن را از بين برد.
يوسفي در سفرهاي قبلي اش اين موضوع را به چشم ديده است و مي گويد: حتي كشورهاي همسايه ايران نيز تصورات غلطي از ما دارند كه بايد آنها را از بين برد. اما هيچ كس به او كمك نكرده است و حتي جواب منفي هم نداده اند!
يوسفي مي گويد كه برخي از نهادها بهانه شان براي عدم كمك، عوض شدن رئيس جمهور بود و ادامه مي دهد: اگر كسي كشورش را دوست دارد بايد تا زماني كه پستي را در اختيار دارد به وظايفش عمل كند نه اينكه به بهانه احتمال تغييرات همه كارها را بخواباند.
نكته ديگري كه او مي گويد، عدم اجراي دستورات مديران ارشد توسط رده هاي پايين تر است. در اين زمينه مثال هايي نيز از سفرهاي قبلي اش به شهرهاي مختلف كشور مي آورد كه مديران ارشد دستورات لازم را صادر كرده اند، اما مديران مياني يا پايين به نحوي از انجام دستورات سر باز زده اند.
به نظر مي رسد اين روزها كه رسانه  هاي غربي عليه ايران فعاليت چشمگيري دارند، سفر يك دوچرخه سوار ايراني با شعار حمايت از كودكان سراسر دنيا مي تواند پادزهر خوبي بر اين همه اخبار مسموم باشد. يوسفي مي گويد: تصور مي كنم ايستادن نلسون ماندلا در كنار پرچم جمهوري اسلامي و انعكاس اخبار وعكس هاي اين رويداد در جهان مي تواند براي كشور و ملت ما دستاوردهاي تبليغاتي خوبي داشته باشد.
با اين همه او سفرش را آغاز خواهد كرد. وي مي گويد آنقدر سرسخت و مقاوم هست كه همه مشكلات را پشت  سربگذارد وبه هدفش برسد. او شعري از مولانا مي خواند:
من غلام قمرم غير قمر هيچ مگو
پيش من جز سخن شمع و شكر هيچ مگو
سخن رنج مگو، جز سخن گنج مگو
ور از اين بي خبري رنج مبر هيچ مگو
و سپس مي گويد: اگر دوستان همكاري مي كردند گنج سفر بسيار چشمگيرتر و صداي من رساتر مي شد.
يوسفي براي استقرار در شب ها از چادر و كيسه خواب استفاده مي كند و در زمان بارندگي هم ارزان ترين هتل ها را به عنوان پناهگاه شبانه انتخاب خواهد كرد. او چندين بار تكرار مي كند: سختي ها مهم نيستند.
يوسفي در سفرهاي قبلي اش دوستاني در گرجستان و آذربايجان پيدا كرده است كه قصد دارد از آنها براي انجام سفرش كمك بگيرد. وي مي گويد: اگر بتواند در اين چندروز باقيمانده كمكي پيدا كند به تركمنستان مي رود و از آنجا سفرش را آغاز مي كند و اگر نتواند به كشور آذربايجان خواهد رفت تا به كمك دوستانش سفر را شروع كند.
خسرو يوسفي 30ساله است و يك دختر كوچك دارد. اگر خواستيد با او تماس بگيريد، مي توانيد برايش به آدرس:
Khosrow- yusefi-53@ yahoo.com ايميل بفرستيد. ما نيز برايش آرزوي سلامت و موفقيت داريم.
ركاب زدن براي  آزادي
حالا كه صحبت از ركاب زدن براي اهداف انساني است، شايد بي ربط نباشد اگر از يك جانباز و آزاده سرافراز كشورمان هم سخن بگوييم. عباس طاهري كه 10سال در اسارت رژيم بعثي عراق بوده است، قصد دارد با ركاب زدن 3هزار كيلومتر و طي كردن شهرهاي مختلف كشور، پيام مظلوميت چهار ديپلمات ربوده شده ايراني در لبنان را به گوش هم ميهنان مان برساند.
طاهري كه سفرش را از كرج آغاز كرده است، روز يكشنبه در ضلع شمال غربي ميدان وليعصر تهران كه محل برپايي چادر جمع آوري امضاي مردمي براي آزادي ديپلمات هاي ربوده شده است، حضور يافت و اين طومار را امضا كرد.
اين جانباز سرافراز در مورد هدف خود به ايسنا گفت: من چون خودم سالها اسير بوده ام، مي دانم كسي كه دربند دشمن دژخيم است، تحت چه شكنجه ها و شرايط سختي قرار دارد.
او ادامه داد: به خاطر رساندن پيام خودم كه رساندن پيام مظلوميت اين چهار ديپلمات ربوده شده است ، اين كار سمبليك را انجام مي دهم و اميدوارم پيش زمينه اي براي آزادي اين عزيزان باشد يا اينكه حداقل سرنوشت اينها مشخص شود كه تحت چه شرايطي و در كجا قرار دارند.
طاهري اضافه كرد: از مسئولان انتظار دارم اين قضيه را بشدت پيگيري كنند، زيرا هرجا پيگيري شديد مسئولان و خواست مردم باشد هر موضعي كه باشد نتيجه مثبت خواهد داشت.
او تاكيد كرد: متاسفانه خيلي از مردم ما اطلاع ندارند كه چنين كساني به عنوان ديپلمات كشور ما در اسارت هستند و اميدوارم با اين كار خود، يك آگاهي رساني به كل مردم كشورمان داشته باشم.

يك محقق ايراني ايده اي جديد مطرح كرد
توليد انرژي برق از صوت
علي شمس - شروين تقوي، دانشجوي دكتري مهندسي برق دانشگاه Caltech با طراحي سيستم توليد انرژي برق از امواج صوتي، براي تحقق ايده خلاقانه استفاده از صوت به عنوان منبعي پاك و ارزان براي توليد انرژي تلاش مي كند.
در طرح پيشنهادي تقوي ، يك آنتن بشقابي، صداهاي بلند فرودگاه ها يا بزرگراه ها را از طريق ميكروفن به جريان الكتريكي تبديل مي كند كه اين جريان پس از يكسوسازي در يك خازن بزرگ ذخيره شده و به عنوان يك منبع تغذيه الكتريكي مورد استفاده قرار مي گيرد.
اين پژوهشگر جوان ايراني كه طرح ابتكاري خود را سالها پيش در نمايشگاه اختراعات سوئيس ارائه كرده است، علاوه بر اين طرح، اختراعات متعددي در زمينه سيستم هاي ليزري و اپتيك دارد كه از سوي موسسه تكنولوژي كاليفرنيا (دانشگاه Caltech) ثبت شده و چشم انداز بسيار روشني براي اين ابداعات در جايگزيني سيستم هاي موجود اپتيكي ترسيم شده است.
شروين تقوي لاريجاني كه داراي ديپلم دانشگاه Orsay پاريس و
فوق ليسانس مهندسي الكترونيك از دانشگاه كلتك آمريكاست، در سن 20 سالگي در نمايشگاه بين المللي اختراعات در ژنو به دليل اختراع سيستم استفاده از نويزهاي صوتي در توليد برق به دريافت مدال نقره نايل شد.
تقوي درباره ايده خلاقانه خود مبني بر استفاده از صوت به عنوان منبع انرژي گفت: من 16 سال داشتم و در دبيرستان بودم. موقعي كه معلم فيزيك درس مي داد، به فكرم رسيد كه چرا به صوت و انرژي هاي اكوستيك به عنوان يك منبع انرژي فكر نكنيم؟ انسان همواره به صوت با دو ديد نگاه كرده است؛ يكي به عنوان يك علامت (سيگنال) كه بهتر است اين سيگنال هر چه تميزتر باشد و دوم به عنوان يك عامل مزاحم و آلاينده كه بايد از آن اجتناب كرد. من همان موقع به فكرم رسيد كه اين عامل مزاحمت، برعكس مي تواند بسيار مفيد واقع شود، به اين صورت كه از آن به عنوان يك منبع توليد انرژي كه در زندگي انسان امروزي نقشي حياتي دارد، استفاده كرد.
وي اضافه كرد: از همان موقع نيروي خود را به كار بردم كه چطور مي توان اين ايده را عملي كرد و سرانجام موفق به ارائه سيستم ساده اي در اين زمينه شده و آن را به اداره ثبت اختراعات فرانسه ارائه كردم؛ پس از آنكه تحقيقات كامل توسط اداره ثبت انجام شد و معلوم شد كه اين عقيده جديد است، مورد توجه دولت و ارتش فرانسه واقع شد كه كل هزينه ثبت را دولت پرداخت.
جديد بودن ابتكار من اين بود كه صوت (صداها و تمامي امواج اكوستيك) نه علامت (سيگنال) است و نه يك مزاحمت، بلكه صوت مي تواند يك منبع انرژي باشد.
تقوي درباره مزاياي استفاده از اين سيستم گفت: جالب بودن انرژي صوتي اين است كه يك انرژي تميز است و مواد زايدي بر جاي نمي گذارد. در حال حاضر يكي از جدي ترين مشكلاتي كه در استفاده از منابع نوين انرژي از جمله انرژي هسته اي وجود دارد، مساله زباله هاي برجاي مانده از آن است و براي همين است كه مركز آزمايش هاي اتمي ITER سعي دارد كه از واكنش Fusion انرژي بگيرد كه ماندگاري راديواكتيويته آن بسيار كمتر از سيستم هاي رايج هسته اي است. با اين حال چه در سيستم جديد و چه در رآكتورهاي موجود، همچنان با تكنيك هايي بسيار پيچيده و خطرناك سروكار داريم.
اين دانشجوي ايراني موسسه فن آوري كاليفرنيا درباره بازتاب ارائه اين طرح و برخورد دانشمندان با اين ايده بنيادي در توليد انرژي گفت: پس از ثبت اختراع با هزينه دولت فرانسه، به نمايشگاه اختراعات سوئيس كه بزرگترين و مهمترين نمايشگاه مخترعين دنياست، دعوت شدم. در اين نمايشگاه بيش از هزار مخترع از تمام كشورهاي معتبر دنيا حضور داشتند كه من با بيست سال سن جوان ترين شركت كننده نمايشگاه بودم. اين طرح بسيار مورد توجه بازديد كنندگان و رسانه هاي گروهي بين المللي قرار گرفت، به طوري كه وقتي صدر اعظم سوئيس به همراه وزير نيروي آن كشور و شهردار ژنو براي بازديد از نمايشگاه آمدند و شنيدند كه جوان ترين مخترع در نمايشگاه چنين عقيده نويني ارائه كرده، به ملاقات من آمدند و بخش اعظم ديدار آنها به صحبت درباره اين طرح گذشت كه گزارش آن در شبكه هاي راديو تلويزيوني و مطبوعات نيز پخش شد. با وجودي كه من به عنوان يك فرانسوي به نمايشگاه دعوت شده بودم، خودم را به تمامي شخصيت ها و رسانه ها يك ايراني معرفي كردم.
اوادامه داد: پس از اينكه من براي اولين بار اين ايده را كه مي توان به صوت به عنوان منبع انرژي توجه كرد نشان دادم و مطبوعات آن را منتشر كردند، كشورهاي پيشرفته به اين مساله پي برده و اين ايده را دنبال كردند و تحقيقات زيادي را در اين زمينه آغاز كردند و در اين ارتباط تماس هاي زيادي با گروه هاي تحقيقاتي در كشورهاي مختلف دارم.
او يكي ديگر از مزاياي سيستم تبديل صوت به انرژي برق را قابليت ذخيره سازي انرژي در آن عنوان و اضافه كرد: در اين سيستم تبديل صوت به انرژي برق به كمك transducteur صورت مي گيرد و به كمك يك Circuit electric در يك باتري كه مي تواند يك خازن باشد، ذخيره مي شود. transducteur دستگاهي است كه انرژي صوت(اكوستيك) راكه امواجي مكانيكي است به انرژي برق تبديل مي كند.
تقوي افزود: يك نوع از اين دستگاه ها شبيه ميكروفاو در ادامه درباره منابع احتمالي انرژي صوتي كه مي توان براي توليد انرژي فراوان از آن استفاده كرد، گفت: من چند سال پيش اين فرضيه را مطرح كردم كه اگر انسان به نظريه
بيگ بنگ و سياه چاله  اعتقاد دارد، پس بايد منبع هاي صوتي كه نتيجه آنهاست، در فضا وجود داشته باشد.

خواندني ها
مسائل اساسي علم سياست
نسخه الكترونيك كتاب مسائل اساسي علم سياست نوشته شد. نسخه الكترونيك (EBOOK) كتاب مسائل اساسي علم سياست در دو بخش و در اين عناوين منتشر شده است: در بخش اول، با عنوان مقدمات و كليات اين عناوين به چشم مي خورند: طرح موضوع، فرآيند علوم، مزايا و كاربرد علم ، مباني و فلسفه علم، مباني علم سياست، هستي شناسي و سياست، جايگاه سياست و حكومت در دسته بندي موجودات هستي، روش هاي شناخت و تحقيق در هستي و سياست و نظام اجتماعي و سياست.در بخش دوم هم با عنوان نقطه آغاز و عزيمت علم سياست از اين عناوين تشكيل شده است:
سئوال  هاي اساسي علم سياست، كل هستي يك نظام سياسي است، سياست و قوانين نظام هستي و پاسخ به سئوال  هاي علم سياست.در قسمتي از مقدمه اين كتاب آمده است: گرانيگاه جهان جديد، طرح پرسش ها و
آموزه  هاي معرفت  شناختي تازه است. اكنون در آشوبناكي روزگار معاصر، بشريت نيازمند به همواره ديگر گونه زيستن، فرد را چراغ افق هاي تاريك فرا دست كرده است. اين ترديد امروزه هر ذهن انديشنده اي ژرف كاو، در هر سرزمين و به هر آئين، با اين پرسمان جدي تاريخي ذهن تكاپوگر و فرهيخته دانشجوي معاصر نيازمند آن است كه در فرآيند هم ارزي يا تقابل نهادهاي مدرن و ساختارهاي بر آمده از آنها با لايه هاي تمدن شكوهمند اسلامي، براي انبوه پرسش هاي خويش پاسخ هايي سنجيده و راهگشا بيابد. اين كتاب، حاصل يكي از همين كوشش هاي همدلانه و همراهانه در باب مسائل اساسي علم سياست است. علاقه مندان مي توانند جهت دريافت فايل كتاب به آدرس
WWW.BASHGAH.NET مراجعه كنند.
بازسازي انديشه ديني در ايران
بازسازي انديشه ديني در ايران   (تحرير و تبيين جريان هاي مسلط) نوشته فردين قريشي توسط انتشارات قصيده سرا منتشر شد.
بازسازي انديشه ديني در ايران در برگيرنده 8 فصل است كه عبارتند از: جهاني شدن و تجلي آن در عرصه انديشه ها، بازسازي انديشه ديني در وضعيت جهاني شدن، سيطره رو به زوال ليبراليسم در بازسازي جهاني انديشه ها ، حاكميت رو به زوال بازسازي آزادي محور، چالش ايدئولوژي ها، دگرگوني نوع بازسازي مسلط در هماهنگي با تحولات، تجديد حيات ليبراليسم در عرصه سيطره بر بازار جهاني، تجديد حيات سيطره بازسازي آزادي محور.
در مقدمه اين كتاب آمده است: انديشه ديني در طول تاريخ تحولات فراواني را پشت سر نهاده است، از يك سو بخش هايي از آن متروك افتاده، بخش هايي تحريف شده، بخش هايي گرفتار التقاط گشته و بخش هايي به ناتواني و تحجر دچار شده است و از سوي ديگر اقداماتي را متفكران ديني در جهت احياي بخش هاي متروك، اصلاح بخش هاي تحريف و تلفيق شده و بازسازي بخش هاي ضعيف و منجمد شده به انجام رسانده اند. در اين ميان ، بحث ها معطوف به كار بازسازي انديشه ديني است كه متفكران ديني بازساز، عهده دار آن بوده اند.
بازسازي انديشه ديني به مفهوم ارائه دادن تفاسير جديد از متون ديني است، اما هر تفسير جديدي در حكم بازسازي نيست، بلكه براي تحقق بازسازي لازم است هدف تفسير توانمندسازي انديشه ديني باشد، محتواي آن قابل نقد عقلاني باشد و انجام آن تعارضي با حفظ خلوص و اصالت فكر ديني نداشته باشد. اين نسبت فكري علل و عواملي نيز دارد، يعني اينگونه نيست كه متفكر ديني، في البداهه به تفسير جديدي از متون ديني دست يابد، بلكه عوامل خاصي او را به اين مسير هدايت مي كنند كه عمده ترين آنها يافته هاي نظري جديد و دگرگوني هايي است كه در عالم واقعيات به وقوع مي پيوندد، اما
نكته  اي كه در اين ميان جلب توجه مي كند، اين است كه عوامل مزبور در اغلب اوقات به پيدايش تفاسير متعددي مي انجامد ، به عبارت ديگر ، فرايند تفسير مسير واحدي را نمي پيمايد. بلكه تفسيرهاي مختلف خلق مي شوند و اين تفاسير با همديگر متفاوت و حتي متعارض اند.حال بايد گفت به رغم اين تنوع و تكثر، بسياري اوقات يكي از تفاسير موجود، تفسير غالب مي شود و مخاطبان تفاسير نو، به اين تفسير بيش از ديگران توجه مي كنند و آن را تفسيري مطلوب مي دانند، از همين رو اين تفسير غالب جاي خود را به تفسير ديگري مي سپارد و همين طور اين كار ادامه پيدا مي كند و به شهادت تاريخ، عمر غلبه يك تفسير جاودانه نيست و تاريخ انديشه شاهد جابه جايي در عرصه اين نوع گرايش مسلط بر باز تفسير انديشه ديني است. بازسازي انديشه ديني در ايران در 332 صفحه با شمارگان يكهزار و 200 نسخه و با قيمت 4 هزار و 200 تومان روانه بازار كتاب شد.
ابن عربي در خانه كتاب
در صد و هفتادمين نشست خانه كتاب كتاب نقد عوالم خيال، ابن عربي و مسئله اديان بررسي مي شود.
صد و هفتادمين نشست خانه كتاب، به نقد و بررسي كتاب نقد عوالم خيال ، ابن عربي و مسئله اديان نوشته ويليام چيتيك و ترجمه قاسم كاكايي اختصاص دارد كه با حضور مترجم اثر و غلامرضا اعواني برگزار مي شود.
اين نشست، ساعت 19-17 روز سه شنبه 18مردادماه در خانه كتاب برگزار مي شود.
كوه مرا صدا زد
كاوشكده علمي كودك و نوجوان در ادامه جلسات يك كتاب ، يك نويسنده، نقد و بررسي كتاب كوه مرا صدا زد اثر محمد رضا بايرامي را روز شنبه بيست و دوم مرداد ماه با حضور نويسنده ، منتقدان و دوستداران ادبيات داستاني برگزار مي كند . نشست نقد و بررسي كتاب كوه مرا صدا زد از برنامه هايي است كه درهفته ميلاد اسوه عدالت و تقوا، حضرت علي (ع) برگزار خواهد شد. هدف از اين برنامه ترويج فرهنگ كتابخواني، آشنايي كودكان و نوجوانان با نويسندگان و آثار منتشر شده آنان و آشنايي بيشتر با فرهنگ و اعتقادات ديني و ملي ايران عنوان شده است .

ذهن زيبا
كسي كه به اميد شانس زنده است ، سالها قبل مرده است .
ضرب المثل فرانسوي

فرد بزرگ از صفات خوب ديگران استفاده مي كند نه از صفات بد ايشان سوءاستفاده .
كنفوسيوس

انسان در كار ديگران عاقل تر است تا در كار خويش.
لادوشفوگولد

لذتي كه از علم ودانش حاصل مي شود ، بالاترين لذت هاست.
اسمايلز

شبكه
امشب فيلم تلويزيوني كابوس از شبكه دوم پخش خواهد شد. اين فيلم داستان مونا حكيمي، كارشناس كامپيوتر يك شركت پخش دارو است كه در يك سوء قصد كه به صورت خودكشي طراحي شده، دچار مرگ مغزي مي شود. در اين ميان حميد، نامزد او درصدد پيگيري علل خودكشي برمي آيد و متوجه مي شود كه ...
اين فيلم داستاني را رضا بهشتي كارگرداني كرده و در آن شهاب حسيني، محمد صادقي و فقيهه سلطاني بازي مي كنند. قسمت ديگري از مجموعه خارجي پرستاران نيز امشب حدود ساعت 22:15 از شبكه اول پخش خواهد شد. در اين قسمت يك بيمار كه از داروهاي هورموني براي پرورش اندام استفاده كرده به دليل عوارض آن دچار مشكل شده و در بيمارستان بستري مي شود. پس از مدتي او از ادامه معالجه خودداري مي كند و از بيمارستان مي رود. از سوي ديگر بران كه در مضيقه مالي قرار گرفته است، مي خواهد روي يك اسب شرط بندي كند اما پول اين كار را ندارد. به همين خاطر روابطش با لوك كه به او بدهكار است، روز به روز بدتر مي شود. در اين بين مرد ثروتمندي به بران 5 ميليون پيشنهاد مي كند ولي چون او يك بيمار است و پذيرفتن پول از بيماران وقتي بستري هستند ممنوع است، بران پول را نمي پذيرد و ...
مجموعه خارجي ماموران پرونده هاي راكد نيز امشب حدود ساعت 21 از شبكه سوم پخش خواهد شد. در اين قسمت جنازه پسر و دختر جواني پيدا مي شود و گزارشگر تلويزيون احتمال مي دهد آنها فرزندان گمشده خانواده اي هستند كه 7 سال پيش ناپديد شده اند. از طرفي ماموران پرونده هاي راكد به نتيجه ديگري در تحقيقات خود رسيده اند و در اين ميان راز قتل يك پزشك نيز برملا مي شود و...

در فرهنگسراها
كارگاه نمايش
كارگاه نمايش فرهنگسراي بانو همراه با طرح خودكفايي نمايش و توليد كارگاهي و با هدف پرورش استعدادهاي هنري جوانان و همچنين پركردن اوقات فراغت آنان به صورت رايگان عضو فعال مي پذيرد.
اين كارگاه با حضور ژاكلين آواره مدرس نمايش و تئاتر پنج شنبه هر هفته ساعت 10 الي 14 داير است.
علاقه مندان پس از عضويت مي توانند در كارگاه هاي نمايشي به صورت رايگان شركت كنند و در نمايش هاي سالني و ميداني فعاليت داشته باشند.
علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني: خيابان وليعصر(عج)، ضلع شمالي پارك ساعي، كوي ساعي، واحد هنري فرهنگسراي بانو مراجعه يا جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن هاي 8-88786276 تماس حاصل كنند.
مسابقه داستان نويسي
خانه پيشكسوتان هنر وابسته به سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران مسابقه داستان كوتاه با موضوع زن برگزار مي كند. مسابقه داستان نويسي با موضوع زن در راستاي فعاليت هاي نهضت فرهنگي تابستان و در قالب داستان كوتاه برگزار مي شود. از علاقه مندان به شركت در اين مسابقه دعوت مي شود، آثار خود را تا پايان مرداد ماه به نشاني تهران، خيابان وليعصر(عج)، قبل از پارك وي، كوچه خاكزاد، پلاك 9 ، خانه پيشكسوتان هنر ارسال كنند.
يك كتاب، يك نويسنده
فرهنگسراي اقوام وابسته به سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران اقدام به برگزاري سلسله جلسات يك كتاب، يك نويسنده كرده است. در اين جلسه كه فردا با حضور علاقه مندان برگزار مي شود آقاي احمد رزاقي به نقد و بررسي كتاب خود چرا پسران از دختران آزادتر هستند؟ مي پردازد. علاقه مندان جهت كسب اطلاع بيشتر مي توانند با شماره تلفن 66237470 تماس حاصل فرمايند.
نمايشگاه نقاشي در نگارخانه
نمايشگاه نقاشي محمد آرين خواه در نگارخانه پرديس داير است، در اين نمايشگاه 23 اثر با موضوع آزاد، سبك رئال و تكنيك رنگ روغن درمعرض ديد عموم قرار گرفته است.
اين نمايشگاه تا 20 مردادماه در نگارخانه پرديس داير است و علاقه مندان مي توانند جهت بازديد از آن، همه روزه از ساعت 16 الي 20 به محل اين نگارخانه، واقع در شهرك ژاندارمري، خيابان ابراهيمي، كوي الوند، شماره 303 مراجعه كنند.
سفرنامه تصويري عمره هنرمندان
سفرنامه تصويري عمره هنرمندان در حضور هنرمندان مشرف شده به مكه مكرمه و مدينه منوره اكران مي شود. مقام عشق با كارگرداني و تصويربرداري علي ميرزايي كه در بنياد آفرينش هاي هنري نياوران تهيه شده است مستندي است كه سفر هنرمندان به حج را به تصوير كشيده است.
اين برنامه از 16 تا 19 مرداد در سالن خليج فارس فرهنگسراي نياوران بر پا مي شود.

خبرسازان
آرمانشهر
ايرانشهر
جهانشهر
دخل و خرج
در شهر
زيبـاشـهر
شهر آرا
|  آرمانشهر  |  ايرانشهر  |  جهانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |  شهر آرا  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |