4000000
۴ ميليون، شايد در نظر شما رقم بسيار زيادي برسد، اما وقتي كه مدام از سوي مسئولان، مديران شهري و رسانه ها تاكيد دارند تا از وسيله حمل ونقل عمومي و بويژه اتوبوس استفاده كنيم، اين رقم زياد كه نيست هيچ ،حتي كم هم هست. تعجب نكنيد رابطه اين عدد با استفاده اتوبوس از اين جهت مهم است كه تهراني ها روزانه بين 5/3 تا 4 ميليون قطعه بليت مصرف مي كنند.
در كل مسافرت هاي روزانه تهراني ها با اتوبوس در تهران و حومه، حدود 4 ميليون قطعه بليت مصرف مي شود و نكته جالب تر اين است كه فروش و صرف اين تعداد بليت اتوبوس از سوي مسافران تنها
10 درصد هزينه هاي اتوبوسراني را تامين مي كند.
بد نيست يادآوري كنيم كه هر قطعه بليت 5/6 ريال هزينه چاپ و كاغذ براي شركت واحد داشته و درآمد اتوبوسراني از محل فروش بليت در طول سال، 18ميليارد تومان است، در حالي كه هزينه واقعي جا به جايي يك مسافر در طول روز توسط شركت واحد نزديك به 150 تومان است كه اين سفر با يك بليت 20 توماني انجام مي پذيرد.
به اين اعداد و ارقام بي توجه نباشيد، از آنجايي كه تمام آنها گفته هاي نوريان - مدير عامل شركت اتوبوسراني تهران و حومه - است و مي تواند انگيزه استفاده از اتوبوس به جاي وسيله شخصي را در شما بيشتر كند.
نوريان در مورد افزايش قيمت بليت اتوبوس شركت واحد گفت: با در نظر گرفتن شرايط اقتصادي اقشار آسيب پذير جامعه، در سال جاري قيمت بليت افزايش پيدا نمي كند، البته به خاطر مصرف 4 ميليون بليت قرار است تا حد ممكن با چاپ در اندازه هاي كوچك و سبك در مصرف كاغذ صرفه جويي شود.
اما قرار نيست بليت ها از اندازه فعلي كوچكتر شوند، چرا كه در اين صورت در هنگام چاپ مشكل ايجاد مي كنند. به هرحال شركت اتوبوسراني تهران و حومه اميدوار است اين رقم روزبه روز بيشتر شود.
32
۳۲ براي ستون اعداد ما كوچك است، اما در نوع خودش بزرگ است.
طي يك روز اجراي طرح يك سرنشين در صندلي جلو، 32 مورد شكايت از سوي مسافران مبني بر افزايش كرايه تاكسي ها و برخورد نامناسب رانندگان به واحد شكايت هاي سازمان تاكسيراني اعلام شد.
اين تعداد شكايت در حالي مطرح شده است كه سازمان تاكسيراني صراحتا اعلام كرده بود افزايش كرايه از 15 آبان به دليل اجراي تك سرنشين صندلي جلو ممنوع است.
۳۲ عدد بزرگي ست، چون همه مي دانيم كه خيلي از ما (كه عددش شايد به صدها هزار نفر هم برسد) طي اين چند روز پول اضافي درخواستي رانندگان تاكسي را با غر زدن يا بدون غر زدن پرداخته ايم و به سازمان تاكسيراني هم شكايت نكرده ايم، چراكه نه وقتش را داشته ايم، نه حالش را و نه...
به نظر مي رسد مسئله كرايه تاكسي در تهران هنگامي حل خواهد شد كه دانشمندان نجوم بتوانند رمز سياه چاله هاي فضايي و مواد تشكيل دهنده درون اين سياه چاله ها را تشخيص دهند. حالا چه ارتباطي ست بين اين دو، از مسئولان امر بپرسيد!