شنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۰۳ - Oct 7, 2006
قوي ترين مرد جهان امشب به روي صحنه مي رود
۳ مدال طلاي جهان
در انتظار حسين رضا زاده
گروه ورزشي قوي ترين مرد جهان امشب در شهر سانتي دومينگو دومنيكن به روي صحنه مي رود. همه مسابقات اوزان مختلف وزنه برداري يك سو و پيكارهاي دسته 105 + كيلوگرم يك سوي ديگر. در دسته اي كه سنگين ترين وزنه ها جابجا خواهد شد، حسين رضازاده همچنان پر اميدترين ورزشكار حاضر در مسابقات جهاني دومنيكن براي قهرماني در اين دسته محسوب مي شود. او در آخرين حضورش با رقباي جوانش رقابت سختي را پشت سر گذاشت. در ميان ده ورزشكار برتر دسته سنگين وزن جهان جابر سعيد سالم وزنه بردار بلغاري  الاصل قطري كه تا ديروز هم خبري از او نشد، با ركورد 450 كيلوگرمي رضا زاده برابر است. حريفاني از لتوني، مصر و روسيه را بايد در زمره رقباي جدي رضا زاده به شمار آورد. رضا زاده در انتظار 3 مدال طلاي جهاني ديگر است.
رضا زاده كه پس از ماجراي دوپينگ وزنه برداري كشورمان با دعوت رسمي فدراسيون بين المللي عازم دومنيكن شده است، در آخرين تمرينات خود وزنه  200 كيلوگرم يكضرب و 250 كيلوگرم دو ضرب را به راحتي بالاي سرش به پرواز درآورده است. او در محل برگزاري مسابقات بيشترين توجه را به خود معطوف داشته است.

علي انصاريان و پژمان نوري در تيم ملي فوتبال
نگاه جدي به بازي ايران و تايوان
عكس: مجتبي جانبخش
002163.jpg
گروه ورزشي حسن حيدري:براي تيم ملي فوتبال ايران بنا به دلايل مهم ورزشي و اجتماعي هر بازي رسمي مي تواند، يك موقعيت يا ايجاد موقعيت تازه باشد. نگاه جدي به بازي ايران با تايوان، باعث مي شود تا جو و فضاي داخلي تيم، بازيكنان، مطبوعات و تماشاگران نيز اين بازي را جدي بگيرند. ضمن اين كه فوتبال پديده پيچيده و عجيبي است و حادثه خبر نمي كند و تيمهاي بزرگي در بي خبري و غرور كاذب در طي تاريخ، قهرماني يا موقعيت خود را از دست داده اند. به ايتاليا در جام جهاني 1966 در مقابل كره شمالي توجه كنيد. به مجارستان در جام جهاني 1954 و هزاران حادثه ديگر. اين كه كادر فني تيم از تمام بازيكنان سرشناس ايران براي اين ديدار دعوت به عمل آورده، امري پسنديده و قابل احترام است.
اگر دعوت و عدم دعوت تعدادي از بازيكنان سؤالات و جوابهاي مبهمي را در پي آورده است، اين كه يك بازيكن به عنوان يك پديده و يك مدافع برجسته به تيم ملي دعوت مي شود و در مقابل سوريه هم به ميدان مي رود و ستون تيم قهرمان ليگ مي شود، اما در فهرست فعلي نيست و در استقلال نيز كنار گذاشته مي شود، دوباره تيم ملي ما را با حواشي باشگاهي و تيم ملي روبرو مي سازد و اين حركت شخصي در شان و مقام تيم ملي ما نيست. اين تيم متعلق به تمام آحاد ملت است نه يك باشگاه يا يك اختلاف .
پرواز به سوي تايوان
تيم ملي فوتبال ايران براي حضور در پنجمين بازي از مرحله مقدماتي خود در چارچوب رقابت هاي جام ملت هاي آسيا بامداد يك شنبه راهي خاور دور و كشور تايوان مي شود.
تيم ملي كه نفراتي جديد را در تورنمنت اردن محك  زد بعد از بازي شب گذشته مقابل اين كشور از امان عازم تايوان خواهد شد. در اين ميان تعدادي از بازيكنان كه در ليست نهايي بازي با تايوان حضور ندارند به تهران بازمي گردند و تيم ملي نيز با ملحق شدن بازيكنان لژيونر و 4 بازيكن استقلال به آنها به سفر خود ادامه مي دهد.
ايران در حال حاضر در گروه B با 8 امتياز در مكان دوم جدول قرار دارد و كره جنوبي با 10 امتياز پيشتاز است. تيم ملي ايران در بازي رفت خود موفق شده بود چهار بر صفر تايوان را در تهران با شكست بدرقه كند.
كره جنوبي صدرنشين اين گره نيز روز چهارشنبه هفته آينده در سئول با سوريه ديدار مي كند.
در پايان مرحله مقدماتي جام ملت هاي آسيا دو تيم اول و دوم هرگروه به مرحله نهايي راه مي يابند تا به همراه چهار تيم ميزبان مشترك جام ملت هاي آسيا با 16 تيم مرحله نهايي را برگزار كنند.
در ليست تازه تيم ملي نام بازيكنان جديدي از جمله پژمان نوري از پرسپوليس و علي انصاريان از استقلال ديده مي شود، بازيكناني كه در مقاطع قبلي هم در چند نوبت ملي پوش بوده اند.
در اين ميان درخواست وحيد هاشميان مبني بر عدم حضور او در اين بازي مورد موافقت كادر فني قرار نگرفت و نام او در بين 22 بازيكن حاضر در بازي با تايوان گنجانده شد.
پيش  تر گفته مي شد كه تيم ايران در بازي با تايوان از لژيونرها استفاده نخواهد كرد. هنگامي كه صدرنشيني گروه به ميان كشيده شد مربيان تيم ملي قصد دارند از همه موجوديت فوتبال ايران در رسيدن به پيروزي پرگل مقابل حريف استفاده كنند. تيم ملي ايران در آخرين بازي خود در مرحله مقدماتي جام ملت هاي آسيا روز 24 آبان ماه ميزبان كره جنوبي در تهران است. ديداري كه تعيين كننده سرگروه گروه ب به شمار مي رود.
اسامي بازيكنان دعوت شده
به اردوي تيم ملي
ابراهيم ميرزاپور، حسن رود باريان، وحيد طالب لو، رحمان رضايي، علي انصاريان، هادي عقيلي، محمد نصرتي، محمود فكري، هادي شكوري، حسين كعبي، حسين كاظمي، پژمان نوري، آندرانيك تيموريان، مهدي مهدوي كيا، عليرضا نيكبخت واحدي، جواد كاظميان، مهرزاد معدنچي، مهدي رجب زاده، علي كريمي، وحيد هاشميان، رضا عنايتي و فرهاد مجيدي.
داور بنگلادشي
براي ايران- تايوان
از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا شمس الزمان نايب حسن داور بنگلادشي براي قضاوت ديدار تيم هاي ايران و تايوان برگزيده شد.
همچنين ديدار تيم هاي كره جنوبي و سوريه را ماكونسو تاچايوان از تايلند قضاوت مي كند.

كامرون حريف تداركاتي تيم ملي واليبال
گروه ورزشي كامرون هم به صف حريفان تداركاتي تيم ملي واليبال ايران در فرانسه پيوست. تيم ملي ايران كه بامداد فردا عازم پاريس و كمپ مجهز واليبال اين كشور در 200 كيلومتري اين شهر خواهد شد، طي مدت اقامتش در فرانسه جدا از بازي با سه باشگاه فرانسوي، يك بازي هم با تيم ملي كامرون انجام مي دهد. كامروني ها هم همانند ايران براي برپايي اردو به فرانسه مي روند.
بلاتكليفي نماينده گنبد
گنبد به عنوان يكي از قطب هاي بزرگ واليبال براي نخستين بار با زير پوشش رفتن وزارت رفاه و باشگاه استقلال قصد داشت مشكلات مالي هميشگي خود را به فراموشي بسپارد. در حالي كه همه چيز نويد آماده سازي يك تيم قدرتمند را مي داد با تغيير وزير رفاه و وضعيت اين وزارتخانه همه برنامه هاي اين تيم بهم ريخت. هم اكنون مربيان وبازيكنان اين تيم براي ادامه تمرينات و اينكه سرنوشت اين تيم به كجا مي انجامد در بلاتكليفي به سر مي برند. نماينده واليبال گنبد پس از سال ها كه با نام نئوپان در عرصه ليگ برتر حاضر بود، امسال قرار بود با نام استقلال گنبد در بازيها ظاهر شود.

ليگ برتر بدمينتون ايران
مهم ترين شگفتي در رشت خلق شد
گروه ورزشي هفته سوم رقابت هاي ليگ برتر بدمينتون ايران با پيروزي تيم هاي سايپا، دانشگاه آزاد اسلامي رشت و بلكا شرق زنجان به پايان رسيد.در اين هفته سايپا با برتري 3 بر صفر مقابل درپاد تبريز همچنان در صدر ماند. در داغ ترين بازي هفته تيم دانشگاه آزاد اسلامي رشت موفق شد همنام تهراني خود را 2 بريك با شكست روبه رو كند. شكست دانشگاه آزاد تهران متشكل از نيكزاد شيري، علي شاه حسيني، يارا پهلوان و آرش عبدالمحمديان كه همگي پيراهن تيم ملي را بر تن دارند مهم ترين شگفتي هفته و به عبارتي تا پايان هفته سوم بود. بلكا شرق نيز 3 برصفر برسامان سازان قم غلبه كرد.

آخرين انتخاب شده تيم ملي تكواندو
گروه ورزشي- با انجام پيكارهاي انتخابي وزن هشتم، تيم ملي تكواندو آخرين انتخاب شده خود را در راه بازيهاي آسيايي دوحه شناخت. مهدي نوايي در حضور نام آوراني چون مرتضي رستمي دارنده مدال طلاي جهان و هادي افشار توانست هوگوي تيم ملي را از آن خود كند. در خانه تكواندو مهدي نوايي كه در آخرين حضور تيم ملي در جام جهاني در تايلند حاضر بود، موفق شد هادي افشار را 9 بر 4 و مرتضي رستمي را 12 بر 10 مغلوب كند و به عضويت تيم ملي درآيد.
با انتخاب نوايي تيم ايران وارد جدي ترين مراحل اردويي خود براي بازيهاي آسيايي مي شود. تيم ايران داراي 6 سهميه از 8 وزن بازيهاي آسيايي دوحه است.

ليگ برتر هندبال ايران
صدرنشيني فولاد، بازگشت دانشگاه آزاد
گروه ورزشي هفته سوم ليگ برتر هندبال ايران تحت الشعاع بازگشت دانشگاه آزاد اسلامي به عرصه اين بازيها دنبال شد. دانشگاه آزاد كه در دو بازي قبل مقابل حريفان غيبت داشت و حتي تهديد به كنار گذاشتن از ليگ برتر شد درست در آستانه هفته سوم با تلاش بسيار خود را به بازيها رساند و در نخستين بازي نيز توانست از سد تيم سپاهان نوين عبور كند. فولاد مباركه تيم مدافع عنوان قهرماني نيز موفق شد شهرداري تبريز را شكست دهد و همچنان در صدر باقي بماند. در يكي از حساس ترين بازيهاي هفته آهن بافق يزد با يك گل اختلاف بر تيم مس كرمان پيروز شد.
نتايج بازيهاي هفته سوم
* آهن بافق يزد 27 مس كرمان 26
*فولاد مباركه 33- شهرداري تبريز 14
* كابل خودرو سبزوار 20- شهرداري كرمان 28
* نفت تهران 25 هپكو اراك 26
* دانشگاه آزاد اسلامي 34 سپاهان نوين 29

در ديداري تداركاتي تيم فوتبال جوانان ايران
مغلوب چين شد
گروه ورزشي- تيم فوتبال جوانان ايران كه براي كسب آمادگي بيشتر اردوي تداركاتي را در كشور چين برپا كرده است در اولين بازي تداركاتي اش مقابل جوانان چين تن به شكست دو بر يك داد. اين بازي در كمپ تيم ملي چين برگزار شد. تنها گل ايران در نيمه اول توسط حجت چهارمحالي به ثمر رسيد. تيم جوانان ايران فردا دومين ديدار خود را در مقابل جوانان چين برگزار مي كند. تيم ايران بعد از اتمام اردوي چين روز 17 مهر عازم امارات مي شود تا در آن كشور نيز دو ديدار تداركاتي برگزار كند. تيم جوانان ايران خود را براي حضور در مرحله نهايي قهرماني جوانان آسيا آماده مي كند. تيم جوانان كشورمان در مرحله مقدماتي اين بازي ها با تيم هاي ژاپن، تاجيكستان و كره شمالي در گروه سوم همگروه است.

خبرهاي ورزش جهان
آنلكا به تيم ملي فرانسه دعوت شد
گروه ورزشي ريموند دومنش سرمربي تيم ملي فرانسه بار ديگر آنلكا را به اردوي تيم ملي كشورش دعوت كرد.به دنبال مصدوميت لوئيس ساها مهاجم باشگاه منچستر و سيدني گوگو مهاجم تيم ليون دومنش ترجيح داد نيكولاس آنلكا كه در فصل جاري در تيم بولتون بازي مي كند را انتخاب كند. فرانسه در چارچوب رقابت هاي مقدماتي جام ملت هاي اروپا امشب به مصاف اسكاتلند مي رود و چهارشنبه هفته جاري نيز با جزاير فارو روبه رو مي شود.تيم ملي فرانسه درحال حاضر با 6 امتياز در صدر جدول گروه خود قرار دارد.

ري هاگل: تسليم مطبوعات نمي شوم
اوتو ري هاگل مربي تيم يونان در آستانه ديدار تيم ملي يونان مقابل نروژ اعلام كرد: تسليم دخالت هاي بي مورد مطبوعات يونان نخواهم شد و تنها بازيكناني را به تيم ملي اين كشور دعوت مي كنم كه توانايي رويارويي در ديدارهاي بزرگ را داشته باشند.هفته گذشته مطبوعات يونان تلاش گسترده اي را در القاي نظر خود به اتو ري هاگل به خرج دادند تا او بازيكنان موردنظر آنها را به تيم ملي دعوت كند كه اين تلاش بي نتيجه ماند.اتو ري هاگل در اين باره گفت: من نمي خواهم تيم يونان وارد مسائل حاشيه اي شود زيرا اين موضوع به تيم لطمه بزرگي وارد مي كند و مانع از نتيجه گيري آنها خواهد شد.
بارسلونا زير تيغ انتقادات مطبوعات اسپانيا
002160.jpg
بارسلونا در فصل جديد لاليگا هنوز قدرت فصل گذشته خود را به نمايش نگذاشته و اكثر كارشناسان عقيده دارند نزول رونالدينيو باعث اين اتفاق شده است.بارسلونا اگرچه درحال حاضر در صدر جدول اسپانيا قرار دارد اما عملكرد اين تيم با انتقاد مطبوعات اسپانيا روبه رو شده است. در همين رابطه فرانك ريكارد سرمربي هلندي بارسلونا با حمايت از رونالدينيو گفت: او بازيكن بزرگي است و گاهي فراموش مي كنيم او يك انسان است.او درحال حاضر تلاش مي كند تا اين نقيصه را برطرف كند تا به شرايط ايده آل بازگردد.رونالدينيو نيز در اين رابطه گفت: من ماشين نيستم و تنها هدفم كمك به بارسلوناست تا در بازي هاي حساس به پيروزي برسد.بارسلونا در ماه اكتبر  (مهر) 4 بازي مهم در ليگ اسپانيا و ليگ قهرمانان درپيش دارد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |