شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۲- سال يازدهم -شماره ۳۰۷۶ - jun . 14, 2003
لَوْ رَأَي الْعَبْدُ الْأَجَلَ وَ مَصِيرَهُ لَأَبْغَضَ الْأَمَلَ وَ غُرُورَهُ.
اگر بنده، اجل و پايان كار را مي ديد، با فريبندگي آرزو
دشمني مي ورزيد.
علي بن ابيطالب(ع) - نهج البلاغه
امروز با حافظ
عشاق را به ناز تو هر لحظه صد نياز
اي سرو ناز حسن كه خوش مي روي به ناز
ببريده اند بر قد سروت قباي ناز
فرخنده باد طلعت خوبت كه در ازل
گريگوري پك درگذشت
018540.jpg
گريگوري پك از چهره هاي برجسته سينماي هاليوود روز پنجشنبه در سن ۸۷ سالگي درگذشت.
به گزارش بي بي سي، او در بيش از ۶۰ فيلم از جمله در فيلمهاي كلاسيك طلسم شده، كشتن مرغ مقلد و تعطيلات رومي درخشيد.
او يكي از محبوب ترين بازيگران قرن گذشته بود و پنج بار نامزد دريافت جايزه اسكار شد.
گريگوري پك تنها يكبار و به خاطر بازي در فيلم كشتن مرغ مقلد اين جايزه را دريافت كرد. او در آن فيلم نقش وكيلي را به عهده داشت كه در مقابل اتهام بي پايه تجاوز، از يك مرد سياه پوست دفاع مي كند.
او نخستين فيلم خود ايام شكوه را در سال ۱۹۴۴ بازي كرد و بعد از آن با بازي در فيلم كليد هاي سلطنت نامزد دريافت جايزه اسكار شد.
او در نقش هاي بسيار متنوع از جمله به عنوان سرباز، مرد مسلح، شخصيت هاي كتاب مقدس و مردان عاشق پيشه ظاهر شد.
مخاطبان ترجيح مي دادند او را در نقش اول ببينند و بازي او هم در نقش هاي نامطلوب و بي رحم معمولا ناموفق بود او در فيلم دوئل غربي زير آفتاب نقش يك فرزند شورشي و در فيلم پسراني از برزيل نقش يك پزشك بدنام نازي را بازي كرد.
گريگوري پك مدتي رياست نهاد جوايز آكادمي (اسكار) را به عهده داشت و همچنين در صندوق تلويزيوني تصاوير متحرك، انجمن سرطان  آمريكا، عطاياي ملي براي هنر و ساير امور خيريه فعاليت مي كرد.
او در سال ۱۹۶۸ پس از دريافت جايزه  يان هرشولت به خاطر فعاليت هاي خيريه گفت: « من آدم نيك كرداري نيستم. برايم مايه خجالت است كه مرا در ميان افراد انساندوست جا داده اند. من فقط در فعاليتهايي كه به آنها اعتقاد دارم شركت مي كنم.»

ناصر باكيده:
از قابليت هاي فيلم كوتاه بدرستي استفاده نشده است
مدير توليد انجمن سينماي جوان ايران گفت: با اعلام سياست هاي اخير معاونت سينمايي، حمايت از فيلمسازي كوتاه در ايران از افق روشن تري برخوردار شده و ما نسبت به سال هاي گذشته توليدات بيشتري در زمينه فيلم كوتاه خواهيم داشت.
ناصر باكيده در گفت وگو با ايسنا افزود: به دليل وجود عنصر خلاقيت و نوآوري در فيلم كوتاه، اين نوع از سينما، قابليت بسياري براي توليد فيلمهاي با كيفيت دارد ولي در سالهاي گذشته، به دليل كمبود منابع مالي، از قابليتهاي اين عرصه به درستي استفاده نشده است.
باكيده اظهار اميدواري كرد در سال جاري با گشايش مالي و اعتباري، توليدات اين انجمن از كيفيت و كميت بهتري برخوردار شود.
وي در عين حال تصريح كرد: زماني توليدات فيلم كوتاه از ويژگي كيفي و كمي بهتري برخوردار مي شوند كه بتوانيم با ايجاد يك چرخه اقتصادي، نسبت به عرضه فيلم ها در بازار توزيع اقدام كنيم.
مدير توليد انجمن سينمايي جوانان گفت: زماني عرصه توليد رونق مي گيرد كه درآمد حاصل از عرضه آن به بخش توليد واريز شود.
باكيده توضيح داد: ما در انجمن سينماي جوانان با سه طيف فيلمسازان آماتور، نيمه حرفه اي و حرفه اي روبرو هستيم كه آموزش فيلمسازان آماتوري و طي كردن مرحله نيمه حرفه اي و سوق دادن آنها به سمت فيلمسازان حرفه اي كوتاه هدف اصلي ما را تشكيل مي دهد.
وي هويت بخشيدن به فيلم كوتاه و تثبيت موقعيت فيلم كوتاه به عنوان يك سينماي مستقل را از ديگر برنامه هاي خود در واحد توليد انجمن عنوان كرد.

براي تعميرات و تأسيس ۳ سالن جديد
سينما ماندانا تعطيل شد
سينما ماندانا واقع در سي متري نارمك از يك هفته  پيش به دليل تعميرات داخلي و تبديل آن سينما به سه سالن، تعطيل است.
مسئول سينما ماندانا، در خصوص علت تعطيلي اين سينما، به  ايسنا گفت: ما يك سالن ۷۰۰ نفره داشتيم كه هم اكنون مي خواهيم ظرفيت آن را اضافه كنيم.
بنابراين آن را به ۳ سالن تبديل مي كنيم و فضاي اضافه ي آن را از مكان هاي تجاري كه در كنار سالن واقع شده و مالكيتش با خودمان است، مي گيريم.
وي در ادامه گفت: ۳ شيفت كار مداوم داريم كه اين سالن ها آماده شوند و اميدواريم تا دو ماه آينده يكي از آنها به بهره برداري برسد.
وي گفت: به هر حال ما به خاطر نياز اهالي محترم شرق تهران و به درخواست آنها اين كار را انجام مي دهيم چون پيش از اين در بعضي سئانسها استقبال بيش از حد مخاطبين مانع از خدمات رساني به موقع ما شده بود.
 اين سينمادار درباره كسب مجوزهاي لازم براي انجام اين كار گفت: كميسيون بند پنج، در معاونت سينمايي تمام نقشه ها را بررسي و تاييد و ما را براي همكاري بيشتر به شهرداري منطقه معرفي كرد ولي مشكلات مالي و تسهيلاتي كه از طرف سينما شهر بايد به صورت وام در اختيار ما قرار گيرد در مراحل اداري مانده است.

امسال مجموعه سينمايي اصفهان به بهره برداري مي رسد
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان گفت: مجموعه نيمه تمام سينمايي فرهنگي اصفهان تا هنگام تكميل، نيازمند ۵/۴ ميليارد ريال اعتبار است. «خسرونشان» به هنگام بازديد استاندار اصفهان از اين مجموعه اضافه كرد: اين طرح در زميني به وسعت هفت هزارمتر مربع و يازده هزار متر مربع زيربنا، مشتمل بر سالنهاي نمايش، سينما، سالن روباز، كتابخانه و مجموعه هاي آموزشي و اداري احداث شده است. وي تصريح كرد: اين مجموعه با صرف ۱۵ ميليارد ريال، تاكنون ۹۵ درصد پيشرفت فيزيكي داشته و در صورت تامين اعتبار تا پايان امسال به مرحله بهره  برداري برسد.

آثار كاوه گلستان در نگارخانه پژمان
به گزارش ايسنا در اين نمايشگاه كه تا پايان خردادماه داير مي باشد ۲۰ قطعه عكس گزيده با مضامين اجتماعي و سياسي به نمايش در آمده است .
پژمان ضيائيان - عكاس شيرازي - در گفت و گو با خبرنگار ايسنا، نمايشگاه ياد شده را نخستين نمايشگاه از آثار مرحوم گلستان دانست و درباره ويژگي هاي آثار وي در اين نمايشگاه گفت: شيوه  اي را كه مرحوم گلستان در عكس هايش پيگير بوده و شيوه اي كه مد نظر داشته، شيوه عكس هاي خبري و مستند است. عكس هاي اينچنين بايد داراي ويژگي ها و خصوصياتي باشد؛ مانند شكار زمان و لحظات بسيار خاص و ديدگاه هاي ويژه كه يك عكاس مي تواند داشته باشد. اين دو نكته، يعني شكار لحظه اي و ديدگاه ويژه دو پارامتري است كه در خوب بودن و شاخص بودن عكس هاي خبري و گزارشي معمولا مي تواند يك عكس را مطرح كند و اين ويژگي در تمامي عكس هاي او ديده مي شود.
بهمن جلالي - استاد دانشگاه و مدرس عكاسي ـ نيز كاوه گلستان را تنها عكاسي دانست كه هم كار خبري كرده و هم به عنوان يك مديوم هنري، عكاسي هنري كرده است.

باستان شناسان ژاپني مناقشه مسجد بابري را پايان مي دهند
كشفيات جديد باستان شناسان ژاپني با استفاده از فناوري ليرز ممكن است به حل اختلاف بين هندوها و مسلمانان هندي بر سر مسجد بابري خاتمه دهد.
هندوها اعتقاد دارند در جايي كه اين مسجد ساخته شده است، قبلاً يك معبد قرار داشته است. باستان شناسان ژاپني با استفاده از فناوري ليزر موفق شده اند، نشانه هايي از يك محوطه باستاني را در زير مسجد بابري كشف كنند.
اما يافته هاي جديد باستان شناسان هنوز وجود يك معبد را تأييد نمي كند.
در گزارش باستان شناسان كه به يك مجتمع قضايي مسئول تصميم گيري درباره اختلاف هندوها تحويل داده شده است، به «بي قاعدگي»هايي در زير مسجد اشاره شده است.
ظفرياب جيلاني كه از مسلمانان طرفداري مي كند، مي گويد، «با مطالعه تصاوير چهار نقطه مربع و دايره اي شكل به عنوان پايه ستون هايي قديمي ديده مي شود كه مي تواند حكايت از يك ساختمان درباري داشته باشد.»
هم اكنون مذاكرات بين رهبران مسلمان و هندو براي رفع تنش هاي مسجد بابري ادامه دارد.
در جريان درگيري هايي كه چندي پيش به خاطر مسجد بابري رخ داد، حدود سه هزار نفر كشته شدند.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمد عطريانفر
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org

سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲

دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

روزنامك
يادگار
مورخاني كه در زمينه بپاخيزي هاي آزاديخواهانه بشر در طول تاريخ تحقيق كرده اند، آغاز بپاخيزي بردگان سياهپوست در منطقه بصره به رهبري يك ايراني به نام علي ورزنيني، از مردم ري را روز هشتم ژوئن سال ۸۸۲ ميلادي نوشته اند. علي ورزنيني غلامان سياهپوست معروف به زنگي (زنجي) را برضد مالكان عرب آنان كه عمدتاً از عوامل «المعتمد»، خليفه عباسي وقت بودند، تحريك كرده بود و گفته بود كه رفتار اربابان با آنان مغاير تعاليم اسلامي است و حق دارند بپاخيزند و زنجيرهاي اسارت را پاره كنند كه چنين شد.اين مورخان از علي ورزنيني به عنوان اسپارتاكوس پارسي نام برده اند. اسپارتاكوس ۱۲ قرن پيش از علي ورزنيني، بردگان را برضد دولت روم متحد ساخته و با كمك آنان دست به مبارزه مسلحانه زده بود.
* ۱۹ خرداد سال ۱۳۳۱ (۹ ژوئن ۱۹۵۲) روزي است كه دكتر مصدق رئيس دولت وقت در دادگاه جهاني لاهه نطق تاريخي خود را  ايراد كرد و وجدان جهانيان را متوجه حقوق ملل ضعيف ساخت و گفت كه وجدان جهانيان نبايد اجازه دهد كه حقوق ملل ضعيف پايمال شود؛ جهانيان بايد از ملل ضعيفتر كه براي احقاق حقوق خود و دستيابي به حاكميت ملي و استقلال بپا مي خيزند در برابر دول داراي قدرت نظامي، تبليغاتي و نفوذ سياسي دفاع كنند.
ما كاري جز گرفتن حق مسلم خود نكرده ايم.دولتهاي توانمند فراموش نكنند كه ملل استعمار زده ديگر در حال بيدار شدن از خواب غفلت هستند و حقوقشان را مطالبه خواهند كرد و اين رشته سر دراز خواهد داشت.
* دهم ژوئن سال ۱۷۴۷ ميلادي ـ در ساعات بعد از نيمه شب (۲۱ خرداد۲۵۶ سال پيش) ـ ۷۰ تن از افسران ارتش ايران در اردوگاه فتح آباد خبوشان (قوچان) برضد نادر شاه افشار دست به كودتا زدند، به چادر خوابگاهش وارد شدند و وي را كشتند و با اين عمل، نه تنها مسير تاريخ ايران بلكه مشرق زمين را تغيير دادند كه كوچكترين نتيجه آن جدا شدن تدريجي افغانستان امروز از ايران است. اگر اين كودتا رخ نداده بود، انگلستان بر آسياي جنوبي و خاورميانه و روسيه بر قفقاز و آسياي ميانه دست نمي يافتند و اين منطقه بزرگ جهان سرنوشت ديگري مي داشت.
* نخستين دوره آموزش روزنامه نگاري در ايران ۱۴ ژوئن سال ۱۹۵۶ (۲۴ خرداد ۱۳۳۵) در محل موسسه مطبوعاتي اطلاعات (خيابان خيام) آغاز بكار كرد. غلامحسين صالحيار، ر. اعتمادي، محسن ميرزايي، نوشيروان كيهاني زاده، هوشنگ پور شريعتي، همايون فروزان، محمدعلي مقدس زاده، دكتر مستوفي، يوسف خوشرو، مرتضي شهيدي و منوچهر صمصامي از فارغ التحصيلان  اين دوره اند كه از ميان صدها متقاضي از طريق امتحان كتبي معلومات و هوش و نيز مصاحبه و داشتن طرز برخورد متناسب انتخاب شده بودند.
ماندگار
آتول فوگارد نويسنده اي كه همه تلاش خود را در راه حذف هرگونه تبعيض از زندگي بشر بكار برده است ۱۲ ژوئن سال ۱۹۳۲ در جمهوري فدرال آفريقاي جنوبي به دنيا آمد. معروفترين كتاب او گره خون عنوان دارد كه شرح مظالم نظام اقليت سفيد پوست آفريقاي جنوبي نسبت به رنگين پوستان است. بيشتر كارهاي فوگارد كه از سفيد پوستان مهاجر آفريقاي جنوبي است، نمايشنامه است. نوشته هاي او انعكاس واقعيات زندگاني روزمره است. هرزمان كه در مراسمي فوگارد را به عنوان نويسنده بزرگ معرفي كرده اند گفته است كه هيچ بزرگي در خود نمي بيند، جز اين كه مهارت او در توصيف حقايق از شماري ديگر از مردم عادي بيشتر است. فوگارد يك بار در برابر قاضي رژيم آپا رتايد در دفاع از خود گفته بود كه او يك نويسنده است، نه يك سياستمدار كه براي نوشتن و گفتن هزار ملاحظه داشته و مواظب مقام و پول خود باشد و اضافه كرده بود: من هرچه را كه ببينم و احساس كنم به رشته تحرير مي كشم، نه به خاطر پول و مقام و مصلحت اين و آن ؛ بلكه براي ارضاي روح و قلب خودم.بيان مشاهدات و انعكاس احساس و عواطف توطئه نيست و جرم نمي تواند باشد، بنا براين من خلافي مرتكب نشده ام كه از خود دفاع كنم. من هرگز به قلم و حق خيانت
نمي كنم، پاي بر احساس خود نمي گذارم، لب فرو نمي بندم و قلم بر زمين نمي گذارم.
* «برتا فون سوتر» داستان نويس و صلحدوست شهير اتريشي نهم ژوئن ۱۸۴۳ به دنيا آمد. او دختر يك فيلد مارشال اتريشي و از امير زادگان اين كشور بود و در داستانهايش كوشيده است كه به جاي جنگ، راه منطقي حل مسائل از طريق داوري را نشان دهد و براي اين روش تبليغ كند. معروفترين كتاب برتا عصر ماشين است كه به سال ۱۸۸۹ انتشار يافت. محتواي اين كتاب به قدري جالب است كه هنوز(قرن ۲۱) تجديد چاپ مي شود. برتا به خاطر همين كتاب در سال ۱۹۰۵ برنده جايزه نوبل در ادبيات شد.  اين نويسنده در قالب داستان به انتشار عقايد خود پرداخته كه همانا آرزوي صلح و زندگاني بهتر، آرام، مطمئن و روشن براي بشر است.
منبع مطالب فوق: www.iranianhistoryonthisday.com
روزگار
پنجشنبه شب (به وقت آمريكا) وزير دارايي و اقتصاد آمريكا در مصاحبه با تلويزيون عمومي اين كشور تاييد كرد كه قدرت اقتصادي چين روز افزون است كه به سود همه جهان خواهد بود؛ زيرا چين ثروتمند كه يك پنجم جهان را در خود جاي داده است در آينده خريدهاي خود از كشور هاي ديگر را افزايش خواهد داد و همه را ثروتمند خواهد كرد. برخي از اقتصاددانان پيش بيني كرده اند كه چين تا پايان اين دهه ابر قدرت اقتصادي خواهد شد.اين پيش بيني در يكصد و سومين سالروز بپاخيزي چينيان برضد سلطه خارجيان بر وطنشان و نيز فعاليت ميسيون هاي مسيحي اعلام شده است.تاريخ نشان داده است كه قدرتهاي اقتصادي سريعا به تقويت نظامي خود پرداخته اند كه قدرت نظامي چين به سود ملل كوچكتر است.
پرسشهاي پزشكي
دكتر روزنفلد در صفحه ۱۴ شماره اول ژوئن جاري مجله پاريد به سئوالي درباره راه هاي پايين آوردن كلسترول از راه مصرف غذا چنين پاسخ داده است: مصرف گردو، بادام، سوپ جو (همينطور نان جو)، سيب، سير خام، زنجبيل و ماهي هاي صيد شده از دريا هاي سرد.
همچنين مصرف روغن زيتون به جاي ساير روغن ها.

داستانك
بخشش
مرد ثروتمندي با پيرمرد فقيري در قطار همسفر شد. در طول سفر با پيرمرد با غرور و اهانت رفتار كرد.
در ايستگاه مقصد بسياري مشتاقانه در انتظار ورود عارف برجسته اي بودند. مرد ثروتمند دريافت همسفرش همان عارف بوده است. از رفتارش شرمنده شد و به خاطر از دست دادن فرصت هم صحبتي با آن عارف حسرت خورد.
سپس در ميان جمعيت به دنبال او گشت، بالاخره او را پيدا كرد و معذرت خواست.
پيرمرد به او نگاه كرد و گفت: « متأسفم! من نمي توانم تو را ببخشم، براي طلب بخشش بايد نزد همه فقرا ي جهان بروي.»
نويسنده: رايان كاوانا
مترجم: الهام مؤدب

گشتي در دنياي خبرها
سربازان سال ۲۰۱۱
018545.jpg
نيويورك: اين تصوير،  نوع پوشش سربازان آمريكايي در سال ۲۰۱۱ را نشان مي دهد.
در حقيقت آنها از پوشش سربازان فيلم جنگ ستارگان استفاده خواهند كرد.
اين لباس، ۵۰ درصد وزن لباس هاي كنوني سربازان وزن خواهد داشت و شامل تجهيزات مدرني چون حسگر (سنسور) دوربين هاي شب و جليقه هاي ضدگلوله خواهد بود.
قتل همسر و پرداخت بدهي
يورك شاير (انگليس) :يك تاجر ورشكسته براي اينكه بدهي هاي خود را بپردازد، همسر خود را به قتل رساند. اين مرد كه براي پرداخت بدهي هايش به ۵۰۰ هزار پوند پول نياز داشت، همسرش را به قتل رساند و جسد وي را به داخل رودخانه انداخت. او مي دانست كه در صورت مرگ همسرش، شركت بيمه مبلغ ۷۰۰ هزار دلار به وي پرداخت خواهد كرد. اما پليس متوجه اين موضوع شد و تاجر را دستگير كرد.
مهاجم سامورايي
لستر: دو شب قبل هنگامي كه يك جوان ۲۲ ساله در حال بازگشت به خانه اش بود ناگهان يك مرد كه خود را به شكل سامورايي ها درآورده بود مقابل وي ظاهر شد و با شمشير سامورايي، دست مرد جوان را از بدنش جدا كرد و پا به فرار گذاشت. درپي اين حادثه، جوان نگون بخت به بيمارستان منتقل شد و پزشكان پس از ۱۲ ساعت عمل جراحي موفق شدند دست قطع شده وي را مجدداً به بدنش پيوند بزنند.
خاموشي در اسكاتلند يارد
لندن: «اسكاتلند يارد»، مركز فرماندهي پليس لندن هفته گذشته در تاريكي مطلق فرو رفت.
هنگامي كه يك تكنيسين برق مشغول كار در اين ساختمان بود، به اشتباه كابل اصلي برق را قطع كرد. بلافاصله پس از اين حادثه، برق اضطراري مركز پليس وارد مدار شد اما پس از مدت كوتاهي، برق اضطراري نيز به دلايلي مبهم قطع شد و مركز پليس لندن به مدت ۹ ساعت بدون برق ماند.
به همين دليل شركت مخابرات مجبور شد تمام تماس هاي تلفني با مركز فوريت هاي پليس را به كلانتري هاي محلي هدايت كند.
دستبرد به گرانترين طلا فروشي جهان
منچستر: يك سارق حرفه اي مقدار زيادي طلا و جواهر به ارزش ۳/۷ ميليون پوند از گرانترين جواهرفروشي انگليس به سرقت برد.
وي به همراه يكي از دوستانش با كلاه گيس و ظاهري بسيار آراسته وارد اين طلافروشي شده و با تهديد كاركنان فروشگاه مقدار زيادي طلا به سرقت برد. البته مأموران امنيتي فروشگاه با سارقان درگير شدند كه در جريان اين درگيري مسلحانه، سارق اصلي پا به فرار گذاشت اما همدست وي بدام افتاد. هر كسي كه اين سارق را دستگير كند ۱۵۰ هزار پوند از صاحب فروشگاه دريافت خواهد كرد.
درآمد ۱۵۳ روز براي دولت
لندن: از زماني كه وزارت اقتصاد و دارايي انگليس، ميزان ماليات ها را افزايش داد، مردم انگليس بايد فشار مالي بيشتري را متحمل شوند.
به نوشته يكي از روزنامه هاي انگليس، هر شهروند انگليسي به طور متوسط ۱۵۳ روز در سال براي دولت كار مي كند. به عبارت ديگر هر شهروند درآمد ۱۵۳ روز خود را در قالب ماليات به خزانه دولت واريز مي كند. اين در حالي است كه آمريكايي ها تنها درآمد ۱۱۱ روز خود را صرف پرداخت ماليات مي كنند.
پيرزن و دريا
كنت (انگليس): يك پيرزن ۹۵ ساله كه با ويلچر خود به دريا افتاده بود توسط دو رهگذر از مرگ حتمي نجات يافت. اين پيرزن كه از كنار ساحل مشغول تماشاي دريا بود، ناگهان ويلچر را از دست داد و به داخل آب افتاد. اما خوشبختانه دو مرد كه در حال عبور از كنار ساحل بودند، بلافاصله به داخل دريا پريدند و او را از خفگي نجات دادند.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۳و۴ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۲۰ و ۴۵ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۵ و ۴۸ دقيقه

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
همشهري ورزشي
شناسنامه
روزنامك
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |