پنج شنبه ۲ مرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۱۶ - July . 24, 2003
پروين و يارانش به پرسپوليس نزديك شدند
سازمان تربيت بدني پروين را باز مي گرداند
005900.jpg
گروه ورزشي: سرانجام پس از ادامه يافتن مشكلات كادر مديريت باشگاه پرسپوليس طي ماه هاي گذشته در رابطه با ارايه حقوق و دستمزد معوقه بازيكنان، انتخاب سرمربي جديد، بركناري سرپرست تيم و برگزاري جلسات متعدد در زمينه حل و فصل مشكلات، رئيس سازمان تربيت بدني با مأموريت دادن به عيسي اسحاقي سخنگو و مشاور رئيس سازمان، براي بررسي مشكلات پرسپوليس با پيشنهادات ارايه شده براي فيصله يافتن موانع موجود در اين باشگاه موافقت كرد و از مسئولان و هيأت مديره پرسپوليس خواست تا هر چه سريع تر در اين زمينه اقدام كنند.
علي پروين كه بارها اعلام كرده بود، هيچ گونه مسئوليتي را در پرسپوليس قبول نمي كند با حضور در سازمان تربيت بدني در جلسه اي با عيسي اسحاقي و بهزاد كتيرايي مهمترين پيشنهادات خود را براي بهبود وضعيت پرسپوليس ارايه داد.
سازمان تربيت بدني پس از جمع بندي پيشنهادات مطرح شده از سوي علي پروين با برگزاري جلسه اي با مسئولان باشگاه نتيجه بررسي هاي فوق را طي نامه اي به رئيس سازمان تربيت بدني ارايه كرد و معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني نيز پس از مطالعه بررسي مشكلات تيم پيروزي طي نامه اي خطاب به هيأت مديره باشگاه فرهنگي - ورزشي پرسپوليس اعلام كرد: «با پيشنهادات ارايه شده از سوي مدير كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان تربيت بدني، موافقم و با تشكر از زحمات هيأت مديره محترم و با توجه به جايگاه اين تيم در ميان جوانان و علاقه مندان به فوتبال و لزوم رفع مشكلات عارض شده در تمام موارد مطرح شده سريعا اقدام و نتيجه را به اينجانب منعكس نماييد.»
مهم ترين عناويني كه از سوي سخنگوي سازمان تربيت بدني به محسن مهر عليزاده ارايه شده است و ايشان نيز دستور بررسي آن را به هيات مديره باشگاه پرسپوليس داده اند، عبارتند از:
۱- با توجه به اين كه حقوق بازيكنان به تعويق افتاده است، علي پروين خواستار پرداخت حقوق آنان برابر قراردادهاي منعقده بوده است.
۲- در رابطه با نحوه استفاده از تجارب و خدمات سرپرست سابق تيم در اين باشگاه و با توجه به انتخاب مربي و سرپرست جديد تيم، وي نقطه نظراتي داشتند، كه مستلزم بررسي و عنايت هيأت مديره پرسپوليس است.
با توجه به موارد فوق و اين كه «علي پروين» از چهره هاي شناخته شده فوتبال كشور است پيشنهاد مي كنيم، به هيأت مديره باشگاه ابلاغ فرماييد، با توجه به مساعدت هاي قبلي و در جريان اقدام سازمان، هيأت مديره ظرف يك ماه آينده نسبت به پرداخت حقوق بازيكنان اقدام نمايد.
۳- هيأت مديره در اجراي مصوبه خود مبني بر استفاده از تجربيات پروين در جايگاه مدير فني و عضو كميته فني تيم تصريح نموده است و با توجه به مهلت اندكي كه تا آغاز ليگ رقابت هاي فوتبال باشگاه هاي برتر ايران باقي مانده، لازم است زمينه استفاده از تجربيات و سوابق پروين را فراهم نمايند.
۴- در رابطه با ساير مواد عنوان شده از سوي علي پروين و يا مواردي كه در مذاكرات با مسئولان باشگاه عنوان شد، هيأت مديره با تشكيل نشست فوق العاده نسبت به بررسي موارد اقدام و نتيجه را به جنابعالي منعكس نمايند.

قراخانلو:
ورزش، ابزاري براي انتقال نمادها و ارزش هاي فرهنگي است
گروه ورزشي: ورزش ، ابزار بسيار مهمي براي  انتقال  نمادها و ارزش هاي  فرهنگــــي  درمسابقات  بين المللي  و جهاني  است .
دكتر «قراخانلو» معاون  فرهنگي ،آموزشي  سازمان  تربيت  بدني  روزسه شنبه  با اعلام  اين  مطلب  افزود مكان  برگزاري  مسابقات  جهاني  و بين المللي ورزشي  محل  بسيار مناسبي  براي  مبادلات  فرهنگي  ملل  گوناگون  است .
معاون  فرهنگي ، آموزشي  سازمان  تربيت  بدني  كه  در شصت  و پنجمين  جلسه كميته  تخصصي  امور فرهنگي  و اجتماعي  سازمان  تربيت  بدني  سخن  مي گفت ، افزودسازمان  تربيت  بدني  مصمم  است  كه  با همكاري  و تبادل  اطلاعات  با سازمانهاي ذيربط مانند سازمان  تبليغات ، صدا و سيما، وزارت  ارشاد و... بطور قوي  و انسجام  يافته  در ميادين  ورزشي  جهاني  و بين المللي  حضور فرهنگي  فعالي  داشته  باشد.
در اين  جلسه  كه  با حضور دكتر محمدرضا كردي  مديركل  دفتر تحقيقات  وامور فرهنگي  سازمان  تربيت  بدني ، دكتر احمدي  عضو شوراي  فرهنگي  عمومي ودكتر مهدوي  در مجموعه  ورزشي  انقلاب  تشكيل  شد، در مورد اجراي  برنامه هاي فرهنگي  داخلي  براي  قهرمانان ، ورزشكاران  و جامعه  ورزش  و به  هنگام  حضورتيم هاي  ورزشي  در ميادين  بين المللي  بحث  و تبادل  نظر به  عمل  آمد.

خبرهايي از واليبال
۱۰ كشور اسامي بازيكنان خود را اعلام كردند
005890.jpg
گروه ورزشي:در شرايطي كه تنها يكماه به آغاز دوازدهمين دوره مسابقات واليبال جوانان جهان در تهران باقي مانده است، تا ديروز ۱۰ تيم از ۱۶ تيم شركت كننده اسامي ۱۸ بازيكن خود را به فدراسيون واليبال ايران اعلام داشتند.
تونس، مصر، كانادا، دومينيكن، هند و يوگسلاوي ۶ كشوري هستند كه تاكنون درموعد مقرر اسامي خود را معرفي نكرده اند. در همين رابطه روابط بين الملل فدراسيون واليبال ديروز با ارسال نمابري به كشورهاي يادشده سريعاً خواستار معرفي بازيكنان اين كشورها شد. رقابت هاي واليبال جوانان جهان از روز اول شهريور ماه در تهران آغاز مي شود.
اردوي دوم بزرگسالان
امروز پايان مي يابد
اردوي دوم تيم ملي واليبال بزرگسالان ايران در راه شركت در مسابقات قهرماني آسيا امروز در سالن واليبال آزادي پايان مي يابد. اردونشينان صبح ديروز را استراحت كردند و بعدازظهر كار بدنسازي با وزنه را پي گرفتند. بعدازظهر امروز بازيكنان حاضر در قالب دو تيم كارهاي تكنيكي را مرور مي كنند و با استراحتي يك روزه روز شنبه گام به اردوي سوم مي گذارند.
اردوي اردبيل در وقتي ديگر
در شرايطي كه اوايل اين هفته مربيان تيم هاي ملي بزرگسالان و جوانان در توافق با هم خواستار برگزاري دو بازي تداركاتي مقابل هم در هفته آينده شده بودند خبر برگزاري اردوي سوم تيم بزرگسالان در اردبيل باعث تعجب دوستداران واليبال شد. ديروز حسين حسيني سرپرست تيم ملي بزرگسالان با رد اين خبر اعلام داشت كه سفر تيم ملي به اردبيل به هفته  هاي آتي و بعد از سفر تيم لوژينكي روسيه موكول شده است. وي افزود: غير از اردبيل، دو مرحله اردوي تيم ملي نيز در جزيره كيش و اصفهان برپا خواهد شد.
تكليف ليگ برتر روشن نشد
در حالي كه حضور ۸ تيم در رقابت هاي ليگ برتر اين فصل مشخص شده است سرنوشت تيم هاي ديگر همچنان نامعلوم است. پيش تر گفته شد كه قرار است مسئولان فدراسيون واليبال اواخر تيرماه تكليف تعداد تيمهاي شركت كننده و متقاضي در ليگ برتر را روشن سازند كه تا ديروز خبري از اين موضوع نشد. دخانيات تهران، شوراي شهر گنبد، شهرداري بوشهر، سايپا تهران و فولاد خوزستان متقاضيان شركت در بازيهاي ليگ برتر هستند.

تيم واترپلو جوانان ايران راهي كروواسي مي شود
گروه ورزشي: تيم واترپلو جوانان ايران براي شركت در يك تورنمنت چند جانبه و برگزاري يك اردوي ۱۰ روزه روز پنجم مرداد راهي كروواسي مي شود.
تيم اعزامي مركب از ۱۶ ورزشكار خواهد بود كه در طول حضور در كروواسي مسابقاتي با تيم هايي از آن كشور، عربستان و... برگزار مي كند.
اولين دوره مسابقات قهرماني واترپلو زير ۱۶ سال ايران طي روزهاي ۲۹ مرداد تا ۴ شهريورماه در مشهد و اولين دوره جشنواره شنا نونهالان زير ۱۰ سال ايران نيز طي روزهاي ۵ تا ۹ شهريورماه در همين شهر برگزار مي شود.

تيم ملي وزنه برداري در شرايط ايده آل
گروه ورزشي: مربي تيم وزنه برداري ايران گفت: با برگزاري اردوهاي مختلف براي آماده سازي
وزنه برداران ،تيم ملي براي شركت در مسابقات آسيايي در وضعيت مطلوب و آرماني بسر مي برد. بهمن زارع گفت: در پايان اردوهاي آمادگي از ميان دعوت شدگان به اردو هشت نفر براي اعزام به مسابقات آسيايي انتخاب خواهند شد. مسابقات وزنه برداري آسيا، اواخر شهريورماه در چين برگزار خواهد شد.

رضا عنايتي با باشگاه استقلال تهران قرارداد سه ساله امضاء كرد
گروه ورزشي: باشگاه فرهنگي ورزشي استقلال تهران اعلام كرد كه «رضا عنايتي» مهاجم تيم فوتبال ابومسلم خراسان با اين باشگاه قرارداد سه ساله امضاء كرد.
در اطلاعيه باشگاه استقلال آمده است: به منظور انجام اين انتقال بهرام اميري، كريم ملاحي و رضا عنايتي نشست مشتركي را برگزار كردند كه در نهايت با اين انتقال موافقت شد.
«عنايتي» با حضور در هيأت فوتبال استان تهران، قرارداد رسمي خود را با باشگاه استقلال منعقد كرد.
با حضور عنايتي در استقلال، احمد مؤمن زاده در فهرست فروش قرار گرفت.

مهدي كرباسيان:
۹۰ هزار دلار بودجه براي خريد توپ بدمينتون اختصاص يافت
005895.jpg
گروه ورزشي: فدراسيون  بدمينتون  قصد دارد با حمايت  سازمان  تربيت  بدني  بيش  از ۹۰هزار دلار(۷۵۰ ميليون  ريال) براي  خريد توپ  بدمينتون  هزينه  كند.
مهدي  كرباسيان  رئيس  فدراسيون  بدمينتون  با اشاره  به  فراهم كردن  امكانات  و تسهيلات  مناسب  براي  بدمينتون  استان ها گفت  به  منظور گسترش  بدمينتون  ۹۷ هزار دلار  براي  خريد توپ  بدمينتون  در نظر گرفته  شده  كه ۲۷هزار دلار آن  توسط سازمان  تربيت  بدني  تامين  اعتبار ارزي  براي  خريد شده است  كه  پس  از ورود در اختيار هيأت هاي  بدمينتون  استان ها قرار خواهد گرفت .
وي  افزود افزون  بر اين  ۱۳۰۰ راكت  بدمينتون  و ۱۰۰۰ قوطي  توپ  به  طور رايگان  در اختيار هيأت هاي  استان ها و انجمن  بدمينتون  بانوان  جهت  راه اندازي  مدارس  و توسعه  بدمينتون  قرار گرفت .

مشهد قهرمان آمادگي جسمي دختران دانشجو
گروه ورزشي: دانشگاه فردوسي مشهد فاتح دوازدهمين دوره مسابقات آمادگي جسماني قهرماني دانشجويان دختر سراسر كشور شد.
در آخرين روز از اين مسابقات و در مجموع رقابت هاي تيمي تيم دانشگاه الزهرا (س) تهران و دانشگاه علم و صنعت شاهرود به ترتيب در رده هاي دوم وسوم قرارگرفتند. دوازدهمين دوره مسابقات آمادگي جسماني قهرماني دانشجويان دختر سراسر كشور از ۳۱ تيرماه تا اول مردادماه به مدت دو روز و به ميزباني تربيت بدني دانشگاه فردوسي مشهد برگزار شد. در اين مسابقات ۲۰۰ ورزشكار در قالب ۱۹ تيم از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي كشور حضور داشتند.

امروز آغاز ليگ برتر هندبال باشگاه هاي ايران
گروه ورزشي:  شانزدهمين  دوره  مسابقات  هندبال  قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران  از امروز با انجام  ۴ بازي  در شهرهاي  كرمان ، شهركرد، اصفهان  و سبزوار آغاز مي شود.
دراين  مسابقات  ۱۲تيم  حضور دارند كه  رقابتهاي  خود را دريك  گروه و بصورت  رفـــت  و برگشت  برگزار خواهند كرد.
برنامه  ديدارهاي  اولين  روز اين  مسابقات  به  شرح  زيراست  :
(نام  تيم هاي  ميزبان  اول  آمده  است  ).
پنجشنبه  ۰۲/ ۰۵/ ۸۲
شهرداري  كرمان  با هيات  هندبال  تبريز ساعت  ۱۸.
هيات  هندبال  شهركرد با دانشگاه  آزاد اسلامي  ساعت  ۱۸.
جمعه  ۰۳/ ۰۵/ ۸۲
صنام  اصفهان  با هپكو اراك  ساعت  ۱۸.
كابل  خودرو سبزوار با كابلهاي  شهيد قندي يزد ساعت  ۱۸
ديدار تيم هاي  جام  الكتريك  قم  با دانشگاه  آزاد اسلامي  وهيات  هندبال  تهران  با فولاد مباركه  اصفهان  كه  قرار بود در روزهاي  پنجشنبه  و جمعه  برگزار شود، به  درخواست  تيم هاي  مذكور به  تعويق  افتاد.

ورزشكاران نابينا و كم بينا به كانادا اعزام مي شوند
گروه ورزشي: كاروان  ورزشي  ورزشكاران  نابينا و كم بيناي كشورمان  متشكل  از ۲۸ ورزشكار، هشت  مربي ، هفت  سرپرست ، يك  داور و ۱۱ همراه  روز هشتم  مرداد ماه جاري به رقابتهاي  جهاني  در كانادا اعزام  مي شود.
ورزشكاران  نابيناي  كشورمان  در شش  رشته  جودو، وزنه برداري ، گلبال ، شنا،دووميداني  و دوچرخه سواري  دونفره  حضور خواهند داشت  كه  «هاجر تكتاز» به عنوان  تنها نماينده  زن  ايراني  در ماده  پرتابهاي  رقابتهاي  دووميداني  حضوردارد. دومين  دوره  رقابتهاي  ورزشهاي  نابينايان  و كم  بينايان  جهان  از دهم  تابيست  و چهارم  مردادماه  در دو قسمت  مردان  و زنان  به  ميزباني  كانادا برگزارخواهد شد.
در اين حال رئيس فدراسيون ورزشهاي نابينايان ايران روز سه شنبه هفته جاري اعلام كرد: سرانه فضاي ورزشي متعلق به اين فدراسيون در سراسر كشور صفر است و ورزشكاران نابينا در مكان هاي اجاره اي به فعاليت خود ادامه مي دهند.
«محمدحسن خداوردي» در اولين كنفرانس مطبوعاتي كه بعد از تشكيل فدراسيون نابينايان كشور برگزار شد اظهار داشت: ورزش يكي از مهمترين راهكارهاي تزريق روحيه نشاط و فعاليت به نابينايان است كه به كمك ورزش اين افراد مي توانند حضوري مستمر و عادي در جامعه داشته باشند.

پايان جشنواره فرهنگي ورزشي بانوان استان تهران
گروه ورزشي: هشتمين جشنواره فرهنگي ورزشي بانوان استان تهران، طي مراسمي با حضور علي توكلي معاونت اداري مالي اداره كل تربيت بدني استان تهران، فريده نيسيان مسئول انجمن هاي ورزشي بانوان و مسئولان ورزش بانوان استان تهران در سالن حجاب پايان يافت.
اين جشنواره با حضور بيش از ۳ هزار ورزشكار از ۲۷ شهرستان و حوزه به مدت يك هفته در مجموعه ورزشي بعثت تهران برگزار شد.
رقابتهاي اين جشنواره امسال براي نخستين بار در دو بخش دسته يك و دسته دو انجام شد كه سرانجام در دسته يك از ميان ۸ تيم شركت كننده، شميران با كسب ۱۸۲ امتياز اول شد، كرج با ۱۴۴ امتياز در مكان دوم ايستاد و شمالغرب با ۷۸ امتياز مقام سوم را از آن خود كرد. در دسته دوم نيز ۱۹ تيم حضور داشتند كه پاكدشت پارچين با ۸۵ امتياز، ساوجبلاغ با ۷۵ امتياز و شهر قدس با ۵۵ امتياز به ترتيب در مكان هاي اول تا سوم قرار گرفتند. مسئول ورزش بانوان استان تهران با مثبت ارزيابي كردن نتايج جشنواره، آن را باارزش ترين ميدان مبارزه براي ورزشكاران شهرستاني دانست و گفت: در آن استعدادهاي ورزشي درخشاني وجود داشت كه اين عده در رقابت هاي سالم انجام شده، توانستند توانمنديهاي خود را به نمايش بگذارند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
گلستان كتاب
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  گلستان كتاب   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |