شنبه ۴ مرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۱۸ - July . 26, 2003
ملي پوشان كشتي امروز تست مي دهند
«خدايي» و «درستكار»، كدام شايسته ترند؟
006100.jpg
گروه ورزشي: با رفع بحران حادثه درگيري «فريدون قنبري» و «جلال لطيفي» كه با درايت و قاطعيت مسئولين كشتي به شكلي كاملا منطقي سروسامان گرفت، مجددا آرامش لازم در اردوي تيم ملي كشتي آزاد ايران برقرار شده و ملي پوشان حاضر در اردو كه در طول هفته گذشته تمرينات سنگيني را پشت سر گذاشته اند امروز در تست آمادگي جسماني شركت مي كنند تا مربيان تيم ملي از وضعيت بدني آنها آن اطلاعات لازمه را به دست آورند.
در اين حال با توجه به اخراج فريدون قنبري از تيم ملي نفر انتخابي وزن ۸۴ كيلوگرم بايد از ميان پژمان درستكار و مجيد خدايي انتخاب شود.به دليل حضور مرتب هر دو كشتي گير در اردوي تيم ملي ناگفته پيداست كه هيچكس بهتر از سرمربي تيم نمي تواند نظر مناسب بر انتخاب يكي از اين دو نفر داشته باشد. باعنايت به اينكه فدراسيون كشتي از قبل نيز اعلام كرده بود كه در وزن ياد شده دو كشتي گير را به آمريكا اعزام مي كند چه خوب است كه بنا به ملاحظات روشن برگزاري كشتي انتخابي از دستور كار انتخاب فرد برتر خارج شود و «محسن فره وشي» سرمربي تيم ملي با حفظ هر دو كشتي گير در آستانه شروع مسابقات جهاني نيويورك در نشستي صميمانه با هر دو كشتي گير، فرد آماده تر را براي حضور در ميدان انتخاب كند. شناخت ما از هر دو كشتي گير و درايت و روشن بيني منطقي كه از اين دو قهرمان سراغ داريم، هر شكي را تبديل به اين واقعيت مي كند كه انجام چنين كاري به مراتب شايسته تر از آن است كه اين دو كشتي گير در حال حاضر در شرايط فشار سخت مسابقه دادن در اردو قرار گيرند كه حتي ممكن است در پي نتايج حاصله از آن باز هم حرف و حديث هايي از شكل برگزاري اين رقابت و نوع قضاوت در آن پيدا شود كه دامنه آن مي تواند در روحيه ملي پوشان بسيار تأثيرگذار باشد.
سابقه مبارزاتي اين دو كشتي گير نيز تأكيد ديگري بر اين ادعاست كه هرگز انجام مسابقه نمي تواند مهر تأييدي قاطع بر برتري يكي بر ديگري باشد. نگاهي به نتايج حاصله از مبارزاتي كه در دو سه سال گذشته درستكار و خدايي با هم داشته اند بياندازيد، آنوقت خواهيد ديد كه چگونه اين دو قهرمان پنچه در پنجه هم انداخته و با چه مشقتي دستشان در برابر حريف بالا رفته است. شايد هم تست آمادگي جسماني امروز اعضاي تيم ملي معيارهاي تازه تري را براي انتخاب فرد برتر وزن ۸۴ كيلوگرم نزد مربيان تيم ملي فراهم سازد.
حاجي زاده
اردوي تيم ملي را ترك كرد
مهدي حاجي زاده كه قرار است به عنوان نفر ذخيره وزن ۷۴ كيلوگرم راهي مسابقات جهاني نيويورك شود به دليل ابتلا به بيماري پوستي اردوي تيم ملي كشتي را ترك كرد.
اين اقدام به دليل جلوگيري سرايت بيماري وي به ديگر اعضاي تيم ملي كشتي آزاد صورت گرفته است. حاجي زاده پس از بهبودي مجددا به اردوي تيم ملي بازخواهد گشت.
تقدير از هادي حبيبي
و مراد محمدي
سرمربي تيم ملي كشتي آزاد بزرگسالان از فدراسيون كشتي درخواست تشويق دو كشتي گير فعال و منظم اردوي آمادگي مسابقات جهاني سال ۲۰۰۳ را كرد.
محسن فره وشي؛ هادي حبيبي و مراد محمدي را به جهت فعاليت منظم تمريني و رعايت نظم و انضباط، اردونشينان شاخص و نمونه معرفي كرد و خواستار تشويق آنان از سوي فدراسيون كشتي شد.
قرار است حبيبي و محمدي در خلال تمرين امروز تيم ملي كشتي آزاد با اهدا سكه بهار آزادي مورد تشويق قرار گيرند.
فرنگي كاران جايزه مي گيرند
در مراسم تقدير از منصور مهدي زاده قهرمان كشتي جهان، قرار بود تا به برخي از نفرات تيم ملي كشتي فرنگي جوايزي اهدا شود اما به دليل حضور فرنگي كاران در اردوي كيش اين امر ميسر نشد.
محمدرضا طالقاني كه در جمع فرنگي كاران در اردوي كيش حضور يافته بود، به قهرماناني چون رنگرز، زيدوند، مرعشيان و چند تن ديگر قول داد كه پس از بازگشت آنها از اردوي كيش اين جوايز به آنان اهدا خواهد شد.
همچنين قرار است تا پس از مشورت هايي بين اعضاء كادر فني و مسئولين كشتي فرنگي فدراسيون، كاپيتان تيم ملي كشتي فرنگي در رقابت هاي جهاني پاريس تا چند روز آينده معرفي شود.

ترايگوويچ مسئول آموزش و تمرين تيم ملي بسكتبال شد
گروه ورزشي: مدير سازمان تيم هاي ملي بسكتبال از «نناد ترايگوويچ» به عنوان مسئول آموزش و تمرين تيم ملي بزرگسالان ايران ياد كرد و گفت: البته در اين خصوص بايد جلسه اي با حضور مربيان برگزار شود تا وظيفه هركس مشخص و اعلام شود.
«رضا مشحون» افزود: عملكرد «نناد» در مجموع در تيم جوانان راضي كننده بود و با توجه به توانايي و سواد بالايي كه دارد، مي بايست از اين معلومات وي براي رشد سطح بسكتبال تيم ملي استفاده شود.
وي يادآور شد كه در اين ارتباط جلسه كوتاه با حضور مربيان تيم ملي، نناد ترايگوويچ، مسئولان فدراسيون و مديران تيم، در خصوص تشريح وظايف و مسئوليت برگزار خواهد شد.وي درباره برنامه هاي تيم ملي بسكتبال بزرگسالان گفت: تمرينات تيم ملي بزرگسالان با توجه به استراحت كوتاهي كه به بازيكنان داده شده است، از امروز شنبه پيگيري مي شود.

خبرهايي از واليبال
اردويي سخت انتظار تيم بزرگسالان را مي كشد
گروه ورزشي: اردونشينان تيم ملي واليبال بزرگسالان ايران تنها پس از يك روز استراحت از امروز وارد سخت ترين مرحله اردويي خود براي شركت در مسابقات قهرماني آسيا مي شوند. در اين مرحله كه با انجام چندبازي تداركاتي همراه است، بازيكنان آخرين مرحله دوران بدنسازي را هم پشت سر خواهند گذاشت و در مراحل بعدي روي آنان كار ذهني صورت خواهد گرفت. طي دو مرحله قبلي روي نام هيچ يك از ۱۶ بازيكن دعوت شده قلم قرمز كشيده نشد و بعيد به نظر مي رسد كه در اين مرحله هم بازيكني اردو را ترك كند. تيم ملي واليبال بزرگسالان دوشنبه و چهارشنبه هفته جاري به مصاف تيم جوانان خواهد رفت.
نظر فدراسيون واليبال ۸ تيم است
با اينكه گفته مي شد تا پايان تيرماه تكليف ديگر تيم هاي متقاضي شركت  در ليگ برتر روشن خواهد شد، فدراسيون واليبال چندان تمايلي به افزايش تيم هاي اين دسته از خود نشان نمي دهد. در اين بين تيم هاي متقاضي چون پگاه اروميه، شهرداري بوشهر و سايپا تهران با به كار گرفتن اهرم هاي فشار از سوي مختلف و مذاكره با چند بازيكن سرشناس خواهان پيوستن به جمع تيم هاي ليگ برتر هستند.
006110.jpg

تاكنون حضور هشت تيم در اين رقابت ها قطعي شده است.
پيروزي تيم جوانان بر پاس
تيم واليبال جوانان ايران در راه كسب آمادگي براي حضور در مسابقات جهاني تهران ديروز برابر پاس يكي از نمايندگان تهران در ليگ برتر به پيروزي سه بر يك رسيد. در اين بازي مربيان تيم جوانان از همه نفرات خود به جز سليماني و محمدي زاده (دو بازيكن صاحب عنوان جهاني) سود بردند. پاس هم با تركيبي دگرگون شده نسبت به فصل قبل با زارع، شريعتي، كرم بارنگي، بازارگرد، ثاني، خدايي و عسگريان در برابر جوانان ظاهر شد.

آغاز سومين مرحله اردوي آمادگي تيم ملي فوتبال ايران
006105.jpg
گروه ورزشي: سومين اردوي آمادگي تيم ملي فوتبال ايران براي حضور در رقابتهاي چهار جانبه تهران و مرحله مقدماتي جام ملتهاي آسيا در سال ۲۰۰۴ از امروز در محل برپايي اردوهاي آمادگي تيم ملي آغاز خواهد شد. رقابت هاي فوتبال چهارجانبه تهران در روزهاي ۲۲ و ۲۴ مردادماه جاري در ورزشگاه آزادي تهران برگزار خواهد شد. در خصوص آخرين وضعيت تيم ملي فوتبال ايران «حسين فركي» مربي اين تيم اظهار داشت:  سومين اردوي آمادگي تيم ملي فوتبال ايران از فردا با حضور ۲۹ بازيكن آغاز و تا روز پنجشنبه ۹ مردادماه جاري ادامه خواهد يافت. وي افزود: از ۳۶ بازيكن دعوت شده به اردوها، «افشين پيرواني» از بازيهاي تيم ملي فوتبال خداحافظي كرد، «مهدي مهدوي كيا»، «وحيد هاشميان» و «فرهاد مجيدي» در آلمان و امارات به سر مي برند و «عليرضا نيكبخت واحدي» به دنبال عقد قرارداد با يكي از باشگاه هاي خارجي است.
مربي تيم ملي فوتبال ايران اضافه كرد: رضا جباري بازيكن تيم پرسپوليس تهران كه بدون اعلام قبلي از حضور در تمرينات تيم ملي خودداري كرده است، از تركيب تيم ملي فوتبال ايران كنار گذاشته شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |