شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۱۷۲
چقدر مي پردازيد و در چه منطقه اي ساكن مي شويد
قيمت معامله شده و ميانگين قيمتآپارتمان در منطقه ده تهران ( هزار تومان براي هر متر مربع)
001130.jpg
001135.jpg
قيمت معامله شده و ميانگين قيمتآپارتمان در منطقه يازده تهران ( هزار تومان براي هر متر مربع)
001140.jpg
001145.jpg
قيمت معامله شده و ميانگين قيمت آپارتمان در منطقه دوازده تهران ( هزار تومان براي هر متر مربع)
001150.jpg
001155.jpg
توضيحات
قيمت هاي فروش هر متر مربع به «هزار تومان» و قيمت هاي اجاره هر متر مربع به «ريال» درج شده است.
هزينه اجاره بهاي آپارتمان و قيمت خريد و فروش در هر منطقه در پايين ترين سطح در ستون كمترين و در بالا ترين سطح در ستون بيشترين درج شده است.
براي محاسبه اجاره بها و قيمت فروش بايد قيمت اجاره بها يا فروش هر متر در مساحت آپارتمان ضرب شود.
قيمت هاي فوق به موقعيت جغرافيايي، تعداد طبقات، مصالح ساختماني، تعداد واحد در هر طبقه، پاركينگ، انباري، امكانات برودتي و حرارتي، تميزي، سبك معماري داخلي، نما و ساير امكانات و تجهيزات بستگي دارد.

نگاه
ركود در بازار مسكن  تهران
يك كارشناس امور ساختماني گفت: با توجه به بالا  رفتن قيمت مسكن، ركود شديدي بر بازار خريد و فروش مسكن حكمفرما شده است. مهدي مو‡ذن در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بالا رفتن بي ضابطه قيمت مسكن طي يكي دو سال اخير در كلا ن شهرهاي كشور و كاهش قدرت خريد مردم براي تهيه مسكن از دلا يل اصلي ركود در بازار اين بخش محسوب مي شود. وي تصريح كرد: شايد بتوان گفت كه چنين ركودي بر بخش مسكن تاكنون در شهر تهران بي سابقه بوده است. وي خاطرنشان كرد: تصميم گيري هاي متفاوت چند دستگاه در خصوص بخش مسكن سبب شده كه اين بخش با مشكلا ت متعددي روبه رو باشد. رئيس كانون كاردان هاي فني ساختمان استان تهران به تصميم اتخاذ شده مبني بر توقف فروش تراكم در سال ۸۱ در شهرتهران اشاره كرد و گفت: با وجود صحيح بودن اين تصميم، نوع اعلا م آن به گونه اي بود كه باعث ايجاد يك شوك به بازار مسكن در تهران و سراسر كشور شد. مؤذن اظهار داشت: لذا تصميم گيري در اين بخش بايد با دقت و تأمل بيشتري صورت گرفته و دستگاه هاي مرتبط در اين بخش در اتخاذ تصميمات هماهنگي بيشتري با يكديگر داشته باشند. به گفته وي وجود سخنان  ضد و نقيض از سوي كارشناسان مختلف در مطبوعات دال بر وجود تصميم گيري هاي متعدد از سوي دستگاه هاي مختلف است.اين صاحب نظر در امر ساخت و ساز همچنين عدم تمركز در تصميم گيري در صنعت ساختمان را از ديگر عوامل افزايش قيمت مسكن ذكر كرد. پيش از اين بسياري از دست اندركاران مسكن نسبت به ايجاد چنين ركودي هشدار داده بودند. كارشناسان معتقدند نحوه عرضه مسكن با نحوه تقاضا متناسب نيست. به عنوان مثال در حالي كه براي خريد خانه هاي كوچك و ارزان قيمت تقاضاي بسياري وجود دارد، بازار مسكن بيشتر شاهد ارايه خانه هاي بزرگ و گران قيمت است كه اين موضوع باعث برآورده نشدن تقاضاي مردم براي خريد مسكن و بي مشتري ماندن بسياري از خانه ها و آپارتمان هاي گران قيمت شده است.

براساس دستورالعمل رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور درآمد اجاره خانه تا ۱۵۰ متر در تهران و تا ۲۰۰ متر در شهرستانها از ماليات معاف است
درآمد هر شخص ناشي از اجاره واحد يا واحدهاي مسكوني در تهران در مجموع تا يكصد و پنجاه متر مربع زيربناي مفيد و در ساير نقاط تا دويست متر مربع از پرداخت ماليات بر درآمد اجاره املاك معاف است و مازاد بر متراژ مزبور با رعايت تبصره ۳ ماده ۵۳ قانون مالياتهاي مستقيم مشمول ماليات مي شود.
در بخشنامه رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور در مورد چگونگي اجراي تبصره ۱۱ الحاقي به ماده ۵۳ قانون مالياتهاي مستقيم كه به كليه ادارات و دفاتر مالياتي اعلام گرديده، تأكيد شده است: در مواردي كه مالك داراي چند ملك باشد، مي تواند با انتخاب خود مجموعا تا ميزان حد نصابهاي تعيين شده از املاك را معرفي تا از معافيت ناشي از ماليات اجاره برخوردار شود.
همچنين در احتساب زيربناي مفيد ساختمان ملحقات و قسمتهاي مشاعي ملك شامل بالكن، پاركينگ، انباري خارج از واحد مسكوني، نورگيرهاي غيرمسقف يا با سقف شيشه اي و زيرزمين هاي غيرمسكوني جزء زيربناي مفيد واحد مسكوني محسوب نمي شوند.
به اين ترتيب اگر شخصي فقط يك واحد مسكوني ۲۰۰ متري داشته باشد تنها ۵۰ متر آن مشمول ماليات شده و ۱۵۰ متر آن از معافيت مالياتي برخوردار خواهد شد.
اين بخشنامه نسبت به ماليات عملكرد سال ۱۳۸۱ به بعد قابل اجرا است و در مورد املاك مشاعي نيز معافيت متراژ مزبور نسبت به هر يك از مالكين اعمال مي شود.

بازارچه مسكن
بازارچه خوراك
گوناگون
|  بازارچه خوراك  |  بازارچه مسكن  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |