دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۵۴ - Dec 15, 2003
مهندس چمران و دكتر احمدي نژاد طي نامه اي مشترك تاكيد كردند:
دلجوئي هاي مقام معظم رهبري اندوخته عظيم مجموعه مديريت شهري تهران است
گروه شهري: رئيس شوراي اسلامي و شهردار تهران با ارسال نامه اي به محضر مبارك رهبر معظم انقلاب از دلجوئي ها و دلگرمي ها، رهنمودها و روشنگري هاي ايشان در ديدار هفته گذشته با اعضاي شوراي شهر و مديران شهرداري تهران، قدرداني كردند.مجموعه مديريت شهر تهران طي اين نامه با تاكيد بر تلاش هرچه بيشتر درجهت حل مشكلات عديده مردم در مركز كشور خطاب به حضرت آيت الله خامنه اي، آورده است:
بسم الله الرحمن الرحيم
«رب ادخلني مدخل صدق و اخرجني مخرج صدق و اجعل لي من لدنك سلطانا نصيرا، محضر مبارك رهبر عزيز و بزرگوار انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي «مدظله العالي»
سلام عليكم
توفيق شرفيابي به حضور مبارك حضرتعالي و برخورداري از مراحم و الطاف بزرگوارانه و بهره گيري از رهنمودها و ارشادات داهيانه جنابعالي لحظاتي سرشار از نور و سرور را براي اعضاي شوراي اسلامي، شهردار و مديران شهرداري تهران رقم زد و كام جان همه خدمتگزاران صادق و مخلص ميهن اسلامي را شيرين و با حلاوت كرد.
اجازه مي خواهيم تا با خضوع تمام مراتب تقدير و سپاس صميمانه خود را از دلجوئي ها و دلگرمي ها و رهنمودها و روشنگري هاي حضرتعالي تقديم داريم.»

شهرداري تهران آماده تعمير و مرمت عمارت كلاه فرنگي است
گروه شهري: مبلغ ۱۵۰ ميليون تومان از طرف شهرداري تهران براي تعمير و مرمت عمارت كلاه فرنگي در پادگان ولي عصر اختصاص يافت.
مهندس حسين صادق عابدين شهردار منطقه ۷ به خبرنگار ما گفت: عمارت كلاه فرنگي عشرت آباد و پادگان ولي عصر به صورت چهار طبقه و شبيه بناهاي تاريخي اصفهان است.
وي قدمت اين عمارت را به سال ۱۲۹۰ هجري شمسي و پايان دوره قاجاريه نسبت داد كه به همراه حوض دايره اي شكل در روبروي ساختمان و تفرجگاهي در دور تا دور آن مي تواند محلي مناسب براي بازديد عموم مردم از اين عمارت زيبا و باشكوه باشد.
مهندس عابدين تاكيد كرد: با توجه به آغاز فصل بارندگي، خطر تخريب، اين عمارت را تهديد مي كند ولي در هر حال همه چيز منوط به سازمان ميراث فرهنگي است زيرا آنچه مربوط به شهرداري بوده اعم از اعلام آمادگي و تمايل، تخصيص اعتبار، استفاده از نيروهاي كارشناس براي بازسازي اين عمارت فراهم است و فقط مانده جواب مثبت و همكاري سازمان ميراث فرهنگي با شهرداري. به گفته وي بعد از ملاقات چندي پيش دكتر احمدي نژاد از منطقه ۷ شهرداري، قرار شد مبلغ ۵۰۰ ميليون تومان بابت احداث يك ورزشگاه به مساحت ۴۵۰۰ متر كه متعلق به اداره گمرك و در منطقه نظام آباد است اختصاص يابد كه فعلاً در حال مذاكره با اين اداره هستيم تا به صورت تهاتر اين ملك در قبال بدهيهاي اداره گمرك به شهرداري تحويل داده شود.
وي گفت: همچنين مبلغ سه ميليارد تومان براي احداث فضاي سبز در منطقه نظام آباد و بهسازي ميدان امام حسين، تملك پاركينگها، ساماندهي ايستگاه هاي اتوبوس و تجميع واحدهاي تجاري اطراف اين ميدان اختصاص يافت.
وي خبر از تعريض و اصلاح هندسي دو خيابان شهيد بهشتي و شهيد مطهري داد و گفت: در نظر داريم در قبال واگذاري يك سري امتيازات از قبيل تراكم و خط ارتفاع به منظور بلندمرتبه سازي به توافقاتي با صاحبان املاك واقع در اين طرح برسيم و بدين وسيله آنها را تشويق به عقب نشيني كنيم. وي افزود: فعلاً مهندسان مشاوران منطقه در حال بررسي وضعيت املاك واقع در طرح هستند. مهندس صادق عابدين از احداث مجموعه هاي اداري در شرق خيابان شريعتي سخن گفت كه متعاقب آن ضمن انتقال ترافيك خيابانهاي بهشتي و مطهري به شرق شريعتي، امكان دسترسي اين مجموعه به بزرگراه هاي شهيد صياد شيرازي و شرق فراهم مي شود.

بيشتر خريداران املاك پيش فروش با مشكل مواجه شده اند
هشدار شهرداري منطقه چهار درباره خريد و فروش املاك و زمين در شمال شرق تهران
002622.jpg
گروه شهري: شهرداري منطقه چهار تهران به شهروندان هشدار داد براي رهايي از دام سودجويان از خريد زمين در خارج از محدوده و حريم استحفاظي اين منطقه پرهيز كنند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه چهار، بابك عديلي،معاون خدمات شهري و فضاي سبز منطقه خاطرنشان كرد: به تازگي مشاهده شده است شماري از افراد سودجو در محدوده خارج از حوزه خدمات شهري و حريم استحفاظي همچون تلو و شمال بزرگراه شهيد بابايي و ... با استناد به گفته افراد مجهول در دريافت مجوز ساخت زمين هايي را به شهروندان واگذار كرده اند درحالي كه شهرداري به زمين هاي خارج از محدوده برابر مقررات و ضوابط قانون نمي تواند مجوز ساخت بدهد.وي افزود: شهروندان تهراني براي آنكه گرفتار دام سودجويان نشوند بهتر است قبل از خريد زمين در اين منطقه از شهرداري استعلام لازم را اخذ تا با يك اقدام نسنجيده گرفتار ضرر و زيان و مشكلات شديد در آينده نشوند. معاون خدمات شهري شهرداري منطقه چهار در پايان با بيان اينكه اين منطقه در حاشيه شمال شرق تهران واقع شده و بخش عمده اي از زمين هاي اين محدوده كاربري فضاي سبز دارد گفت: هم اكنون بخشي از اين زمين ها در فضاي كمربند سبز پيرامون شهر تهران قرار گرفته ،بخش ديگر در قالب پارك جنگلي كاربري خدماتي دارد و بقيه نيز در آينده به چرخه فضاي سبز شهري افزوده و به بوستان هاي منطقه اي تبديل مي شود ،لذا هوشمندي شهروندان در قبال سودجويان مي تواند ضمن جلوگيري از گرفتاري و خسارات احتمالي براي آنان، مسئولين را در اجراي سياست توسعه و نگهداري فضاهاي سبز عمومي كمك و ياري نمايند.
همچنين نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در گفت وگو با ايسنا با اشاره به تفكيك غيرقانوني زمين توسط عده اي از سوداگران زمين خوار افزود: اين عده با استفاده از عدم آگاهي شهروندان به فروش زمين هاي مذكور و در اين راستا نيز به درج آگهي هاي غير قانوني در روزنامه ها اقدام مي كنند.وي در زمينه پيش فروش آپارتمان  نيز وضعيت مشابه را خاطرنشان و بيان كرد: اكثر كساني كه املاك پيش فروش را خريداري كرده اند، با مشكل مواجه شده اند؛ چراكه حجم زيادي از شكايات ارجاع يافته به شورا و شهرداري در اين زمينه است؛ اما كمك هاي اين دو نهاد نيز نمي تواند جوابگوي واقعي نياز آنان باشد.

نگاه
002620.jpg
داوود كاظمي

رسول خادم:
مشكل ترافيك فقط مسايل فني نيست عوامل اجتماعي و فرهنگي هم نقش دارند
گروه شهري: كميسيون فرهنگي و ا جتماعي و زيست شهري شوراي شهر تهران با همكاري سازمانها و دستگاههاي اجرايي حمل و نقل شهري به ساماندهي اجتماعي ترافيك تهران مي پردازد.
رسول خادم گفت: در معضل ترافيك علاوه بر مباحث فني، مسائل اجتماعي و فرهنگي بسياري نهفته است كه اگر براي رفع آنها اقدام شود، ترافيك روان تر خواهد شد.
وي افزود: براي حل ترافيك تهران كه روز به روز هم بحراني تر مي شود، طرح ها و برنامه هاي بسياري تدوين و تهيه شده است ولي به دليل عدم هماهنگي و نبود مديريت واحد ترافيك شهري با عدم موفقيت طرح ها مواجه هستيم.خادم گفت: در طرح ساماندهي اجتماعي ترافيك، به ارتقاء توان سيستم هاي حمل و نقل عمومي در شهر، برنامه ريزي جهت خروج و جايگزيني پيوسته خودروهاي توليدي در ازاي خروج خودروهاي فرسوده از ناوگان حمل و نقل، تدوين سياست ها و آموزش فرهنگ ترافيك توجه خواهد شد.

عضو شوراي شهر:
فقدان مديريت واحد، مهمترين معضل ترافيك تهران است
گروه شهري: فقدان مديريت واحد ترافيكي، مهمترين معضل ترافيك تهران است.
رئيس كميسيون شهرسازي، فني و معماري شوراي اسلامي شهر تهران ديروز در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به افزايش بي رويه خودروها در تهران و عدم تصميم گيري درست و به موقع در اين زمينه گفت: اگر روند به همين شيوه ادامه يابد و تصميم درستي در اين رابطه گرفته نشود براي سه تا چهار سال آينده ترافيك تهران قفل خواهد شد.
دكتر حسن زياري افزود: براي حل مشكل ترافيك تنها ساختن اتوبان و معابر كافي نيست بلكه به موازات آن بايد سيستم هاي نرم افزاري و جديد حمل و نقل نيز مورد استفاده قرار گيرد.
وي همچنين اصلاح قوانين و آموزش فرهنگ ترافيك، تقويت سيستم حمل و نقل عمومي نظير مترو و ناوگان اتوبوسراني را از ديگر مسايل موردنياز درجهت بهبود و حل مشكل ترافيك عنوان كرد.
گزارش كارشناسي مربوط به وضعيت ترافيك تهران، ديروز در جلسه رسمي بدون حضور مستمع شوراي شهر مطرح و بررسي شد.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در پايان جلسه ديروز به خبرنگار ما گفت: در اين جلسه بحث هاي كارشناسي در ارتباط با ترافيك و مشكلات و برنامه هاي آينده و سهم هريك از وسايط حمل و نقل عمومي و خصوصي در زمينه ترافيك و نيز مطالعات انجام شده در اين زمينه مطرح و مورد بررسي قرار گرفت و ادامه آن به جلسه روز سه شنبه موكول شد.

ساختار تشكيلاتي شهرداريها بايد اصلاح شود
رئيس سازمان شهرداريهاي كشور بر ضرورت اصلاح ساختار تشكيلاتي شهرداري هاي كشور تاكيد كرد. مهندس مقيمي گفت: اصلاح ساختار تشكيلاتي شهرداري همگام با پيشرفت روزافزون فناوري و مديريت نوين، آموزش و كارآمدي نيروهاي انساني شهرداريها از راهبردي ترين اهداف سازمان شهرداريهاي كشور مي باشد.وي گفت: تشكيلات ساختاري فعلي در شهرداريها پاسخ گوي اهداف درازمدت سازمان شهرداريهاي كشور درخدمت رساني مطلوب به شهروندان و تحقق مديريت واحد شهري نمي باشد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |