چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۵۶ - Dec 17, 2003
شهردار تهران درباره مسايل حمل و نقل و ترافيك به شوراي شهر گزارش داد
شهردار تهران پيگير ترن هوايي است
رئيس  شوراي  اسلامي شهر تهران ، گفت : شهردار تهران ، پيگير ترن  هوايي  براي پايتخت  است .
مهندس  مهدي  چمران  ديروز در گفت وگو با  ايرنا افزود: شهرداري  تهران  با مطالعات  عميق  و فشرده  و امكان  سنجي  درخصوص  راه  حل هايي  براي  ترافيك  پايتخت ، به  بحث  قطارهاي  هوايي  رسيده  است .
وي  تصريح  كرد: شهردار تهران  در جلسه  ديروز شوراي  شهر، جزييات  طرح  ترن هوايي  تهران  را براي  اعضاي  شوراي  شهر تشريح  كرد.
رئيس  شوراي  شهر تهران  گفت : منابع  مالي ، نحوه  و زمان  ساخت ،نوع  تكنولوژي ،مسيرها و همه  مسايل  مرتبط با ترن  هوايي  تهران ، به  صورت  پروژه  اوليه  توسط شهرداري  تهران  مشخص  شده  است .
وي  افزود: شوراي  شهر هنوز در اين  رابطه  نظري  ارائه  نكرده  است  و اين  بحث بايد در كميسيون هاي  تخصصي  شورا مورد بررسي  قرار گيرد و هنوز موضوع  ترن هوايي  به  صورت  لايحه  به  شورا ارائه  نشده  است .
چمران  تأكيدكرد:شهرداري  تهران  سعي  دارد با پيگيري  بحث  ترن  هوايي ،توسعه مترو و گسترش  سرويس هاي  عمومي تا پنج  سال  آينده  مشكل  ترافيك  تهران  را به نحوي  حل  كند.
شهردار تهران  روز سه  شنبه  در خصوص  مسايل  حمل  و نقل  و ترافيك  پايتخت ، به شوراي  اسلامي شهر تهران  گزارش  داد.
دكتر محمود احمدي نژاد در سي  و سومين  جلسه  عادي  و بدون  مستمع  دومين دوره  شوراي  شهر تهران  برنامه هاي   آينده  حوزه  حمل  ونقل  شهري  را تشريح  كرد.
گفته  مي شود در اين  جلسه  شهردار تهران  علاوه  بر بيان  مطالعات  انجام  شده در خصوص  وضعيت  ترافيكي  تهران ، بحث هايي  در خصوص  ترن  هوايي  مطرح  كرده است .شهردار تهران    گفت : بحث  ترن  هوايي  يك بحث  مفصل  است  و جزييات  آن در جلسه   آينده  شوراي  شهر تهران  بررسي  مي شود.

هشدار شهرداري درباره خريد و فروش اراضي موجود در حريم شهر
صيانت از حريم شهر جزء وظايف مديريت شهري است
002702.jpg
گروه شهري: اجازه هرگونه ساخت و ساز غيرمجاز در اراضي كشاورزي، باغات و كمربند فضاي سبز حريم تهران خيانت به مردم و تضييع حقوق شهروندان است.
مهندس شايسته شهردار منطقه ۱۸ تهران با اعلام مطلب فوق افزود: اراضي كشاورزي و باغات حريم و كمربند فضاي سبز شهر تهران به عنوان فيلتر تنفسي و گلوگاه به ويژه در جنوب غرب و غرب شهر تهران به جهت جريان هاي مسير باد به طرف تهران از اهميت بسزايي برخوردار است و ضروريست به نحو شايسته از آن حفظ و حراست و از هرگونه ساخت و ساز در آن خودداري شود.
وي با تاكيد بر اينكه بخشي از وسعت منطقه ۱۸ را كمربند فضاي سبز تشكيل مي دهد گفت: اين كمربند صرفا با هدف جلوگيري از گسترش بي رويه شهر تهران و همچنين تلطيف و كاهش آلودگي هوا و توسعه فضاي سبز شهر تهران ايجاد شده و وظيفه ما نيز حفظ و جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرقانوني است كه با تلاش و مراقبت هاي همكارانمان در شهرداري منطقه موفق به حفظ آن بوده و از هرگونه ساخت و ساز ممانعت شده است.
هشدار شهرداري منطقه ۱۹
به همين مناسبت شهرداري منطقه ۱۹ نيز طي اطلاعيه اي در خصوص خريد اراضي در محدوده و حريم استحفاظي شهر تهران به مردم منطقه هشدار داده است. در بخشي از اطلاعيه شهرداري منطقه ۱۹ آمده است: به شهروندان هشدار مي دهيم قبل ازهر اقدامي جهت خريد اراضي با هدف ساخت و ساز در آن از شهرداري منطقه ۱۹ استعلام كنند و به صرف دارابودن سند مالكيت و يا پايين بودن قيمت به دام بورس بازان و زمين خواران نيافتند.

نگاه
افشين سبوكي
002704.jpg

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران:
طرح شهردار مدرسه در تمام مقاطع تحصيلي اجرا مي شود
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، ديروز در مراسم انتخاب شهردار مدرسه مدارس غرب تهران از اجراي اين طرح در تمام مدارس راهنمايي و مقاطع تحصيلي دبيرستاني در آينده نزديك خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۲۲ تهران، در اين مراسم كه مهندس حسن بيادي- نايب رئيس و خانم معتمدي- عضو شوراي شهر تهران، مهندس نصيري- شهردار منطقه ۲۲ و شماري از مديران شهري و دانش آموزان هنرستان دخترانه حافظ حضور داشتند، مهندس رحيم مشائي تاكيد كرد كه طرح شهردار مدرسه نه تنها يك كار تشريفاتي نيست، بلكه اقدامي ارزشمند و تاثير گذار است.
وي افزود: در مدارس كه گرانيگاه و تجمعگاه دانش آموزان و نوجوانان و جوانان شهر مي باشد، افرادي مشاركت جو، توانمند و با استعداد حضور دارند كه مي توانند ضمن تمرين براي كسب مسئوليت در آينده، در حل و فصل مسائل شهر و مديريت شهري نقش آفريني ومشاركت عملي داشته باشند و مديريت شهري تهران در رويكرد نوين خود اميدوار است عموم شهروندان به ويژه نوجوانان و جوانان با حضور در عرصه تصميم گيريها و حل معضلات شهري، كاركرد بي مثال خود را جلوه گر سازند.
وي تصريح كرد: تهران به دليل مشكلات تاريخي و انباشت آن، پيچيدگي فراواني يافته و حل آنها به سادگي ميسر نيست و به رغم حضور شخصيت هاي دلسوز، كارشناس و متخصص در شوراي شهر و شهرداري، صرفا با جلب و جذب مشاركت عملي شهروندان مي توان ضمن حل و فصل معضلات شهر، به ايجاد شهري سالم اميدوار بود.
وي دانش آموزان و شهرداران مدارس را به هم انديشي و مشاركت در مديريت شهري فراخواند و افزود: در رويكرد مديريت جديد شهر تهران توجه ويژه اي به مشاركت گروه جوانان در تصميم گيري و حل و فصل مسائل شهري شده و عملكرد چند ماهه اين نهاد، بهترين سند صحت اين ادعا مي باشد.
مهندس اصغر نصيري، شهردار منطقه ۲۲ تهران نيز با بيان اين مطلب كه مدرسه، شهري كوچك و اندام واره مهم شهر به شمار مي آيد، گفت: تهران با انبوهه اي از معضلات زيست محيطي، ترافيكي و ... روبه رو است و به نظر مي  رسد افزون بر حضور فرهيختگان و كارشناسان، بايد شهروندان به ويژه جوانان و نوجوانان بطور جدي وارد عرصه مشاركت عملي شده و سهم خود را در حل معضلات شهري و در عين حال برخورداري از شهري بسامان، توسعه يافته و پايدار ايفا كنند.

۲۰۰ ميليارد ريال اعتبار براي ساماندهي منطقه يك اختصاص يافت
گروه شهري: ۲۰۰ ميليارد ريال اعتبار براي اتمام پروژه هاي ترافيكي عمراني و خدمات منطقه يك تا آخر امسال اختصاص يافت.
دكتر بمانيان شهردار منطقه يك به خبرنگار ما گفت: عمليات تعريض خيابانهاي نجابت جو، بوعلي و دركه به همراه تملك اراضي معارض آن تا آخر امسال به پايان مي رسد.
وي ادامه داد: تاكنون ۱۰ بافت فرسوده در سطح منطقه شناسايي شده كه از اوايل سال آينده با مشاركت خود اهالي، عمليات ساماندهي و نوسازي بافتهاي فرسوده محلات آبك در شمال ميدان امام زاده قاسم، باغ شاطر و قيطريه آغاز خواهد شد.
بمانيان خبر از طرح بازسازي و ساماندهي تجريش داد و گفت: ديواره سازي مسير خيابان مقصود بيك، پياده روسازي و اتصال امامزاده صالح به پارك آرزو، پياده روسازي و پوشش كانالهاي خيابانهاي شهرداري، شريعتي، ولي عصر (در محدوده منطقه يك) و جمع آوري آبهاي سطحي محله دزاشيب از جمله اقدامات ما تا آخر سال ۸۲ است. وي ادامه داد: شهرداري منطقه يك حدود ۲۵ پروژه به مناسبت بيست و پنجمين سال پيروزي انقلاب اسلامي در دست انجام دارد كه تا پايان دهه فجر مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
شهردار منطقه يك در اين باره به اصلاح هندسي دست كم ۱۰ تقاطع و ميدان اشاره كرد و گفت: اصلاح ميدان ياسر، تقاطع صبا - حكمت و تقاطع كامرانيه - صدر از مهمترين اقدامات ترافيكي در اين مدت خواهد بود.وي تأكيد كرد: هيچ پروژه نيمه كاره و معطل مانده اي در منطقه وجود ندارد و كليه پروژه هاي اعلام شده مربوط به آبان ماه امسال است كه تا آخر سال هم به پايان مي رسد.

شوراي مشورتي محلات در منطقه ۸ تهران تشكيل مي شود
به  منظور مشاركت  عملي  شهروندان  در مديريت  شهري ، طرح  شوراي  مشورتي  محلات در منطقه  ۸ تهران  اجرا مي شود.
مدير روابط عمومي شهرداري  منطقه  ۸ تهران  اعلام  كرد: در راستاي  ايجاد تعامل  شهروندان  مشاركت جو، مديريتي  شهري  و برقراري  بستر همكاري  عملي گروه هاي  مردمي و غيردولتي ، براي  نخستين  بار طرح  شوراي  معتمدين  محلات  در منطقه  ۸ تهران  اجرا مي شود.
حميد نيكومنش  افزود: اعضاي  اين  شورا باهمكاري  انجمن هاي  شوراياري  و مديريت  شهري ، به  نيازسازي  و نيازشناسي  محلات  و شهروندان  و ارايه  طرح هاي  عملياتي  به  مديريت  شهري  مبادرت  مي ورزند.
وي  خاطرنشان  كرد: در راستاي  تسريع  در حل  و فصل  مسايل  شهري  شهروندان ، ملاقات  مستقيم  مردم  همه  روزه  انجام  مي شود و شهروندان  براي  تعيين  وقت  بايد به  روابط عمومي  اين  شهرداري  مراجعه  كنند.
به  گفته  وي ، مديريت  شهرداري  منطقه  ۸ تهران ، افزون  بر ملاقات  عمومي ، باحضور در محلات  و تجمعگاه ها از جمله  مدارس ، مساجد و پايگاه هاي  بسيج  به  حل امور پرداخته  و مسايل  آنان  را مورد رسيدگي  قرار مي دهد.
نيكومنش  افزود: به  منظور افزايش  ارتباط مديريت  شهري  و شهروندان  و نيزكاهش  سفرهاي  درون  منطقه اي  و روان سازي  فعاليت هاي  اداري ، شبكه  تلفن  گوياي شهرداري  منطقه  ۸ به  همراه  پايگاه  اينترنتي  به  آدرس wwwshahrdari8.comراه اندازي  شد.
وي  ادامه  داد: شهروندان  مي توانند همچنين از طريق  شماره  تلفن  ۷۹۰۹۲۹۳ به  طور شبانه روزي ، مطالب  خود را اعلام  كنند.
وي  در خاتمه برضرورت  مشاركت  شهروندان  درسالم سازي  محيط شهري  تاكيد كرد و افزود: به  منظور ايجاد شهري  سالم ، بهداشتي  و پاك  در قدم  نخست  به  شهروندان  توصيه مي شود كه  به  توصيه هاي  شهرداري مبني بر به هنگام گذاري زباله(ساعت۲۱ ) از منازل عمل  كنند.

مسئول كميته اجتماعي شوراي شهر تهران:
ساماندهي پناهجويان خياباني از هفته آينده آغاز مي شود
گروه شهري: مسئول كميته اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: با تصميم كميته اجتماعي شوراي شهر و شوراي عالي اجتماعي استان از دوشنبه آينده در يك دوره ۲۱ روزه بي خانمان ها و پناهجويان خيابانها جمع آوري و تا اتمام ساخت اردوگاه اسلامشهر به طور موقت در سراي احسان واقع در كهريزك نگهداري مي شوند.
دكتر مهنوش معتمدي آذري افزود: طبق مصوبه شورايعالي اداري كه در تاريخ ۲۵ خردادماه سال ۷۸ به تصويب رسيد مقرر گرديده است كه براي جمع آوري متكديان، افراد بي سرپرست رها شده در خيابانها، گم شدگان ودرراه ماندگان، يك مجتمع اردوگاهي زير نظر فرمانداري استان ساخته شود. وي گفت: اين افراد در طول نگهداري موقت كه حداكثر ۲۱ روز تعيين شده است شناسايي، گروه بندي و تعيين تكليف و سپس بر حسب شرايط به دستگاههاي مختلف از جمله كميته امداد، نيروي انتظامي، سازمان بهزيستي، اداره كار و امور اجتماعي و دادگستري ارجاع داده مي شوند.
عضو شوراي شهر افزود: مسئوليت شناسايي، جمع آوري و تحويل اين افراد به اردوگاه بر عهده شهرداري است كه با همكاري نيروي انتظامي اين كار انجام مي شود.
همچنين براساس مصوبه شوراي عالي اداري مسئوليت اردوگاه نيز بر عهده فرمانداري است و شهرداري بايد اردوگاه را در اختيار فرمانداري قرار دهد و تجهيز اردوگاه نيز با بودجه استانداري انجام شود.
مسؤل كميته اجتماعي شوراي شهر خاطرنشان كرد: با پيگيري هاي شوراي شهر تهران از اسفند ماه سال ۸۱ پس از تعامل بين وزارت كشور، استانداري، فرمانداري و شهرداري براي ساماندهي پناهجويان، طرح ارائه برنامه جمع آوري متكديان و بي خانمانها توسط شهرداري تهران، به تصويب شوراي شهر رسيد.
معتمدي آذري افزود: شهرداري تهران در اين رابطه ۳ ساختمان را براي استقرار اين افراد در نظر گرفته بود ولي اعضاي شوراي اجتماعي استان تهران پس از بازديد از اين مراكز فقط يك مركز را براي ساماندهي اين افراد كافي دانستند.
شهرداري تهران بر تعهدات خود براي ساماندهي متكديان، در راه ماندگان و بي پناهان خياباني اردوگاهي را در اسلامشهر در نظر گرفته است كه علي رغم عدم دريافت هرگونه بودجه اي اين اردوگاه را با هزينه اي بالغ بر ۲۰۰ ميليون تومان در دست تجهيز دارد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |