چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۵۶ - Dec 17, 2003
آخرين خبرها از تيم ملي و اميدها
تيم ملي شكل جديدي مي گيرد
002700.jpg
گروه ورزشي: مربي تيم ملي فوتبال بزرگسالان در توضيح دلايل قرار نگرفتن ايران در جمع تيم هاي گروه A و عدم سرگروهي رقابت هاي جام ملت هاي آسيا گفت: مسلما تيم هاي برتر براساس عناوين و مقام هاي كسب شده در دوره گذشته و افتخارات به دست آمده رده بندي شده اند و طبيعي است كه در صورت برخورداري از امتيازات لازم، ما نيز مي توانستيم يكي از سرگروه هاي چهارگانه باشيم.
به گزارش ايسنا فركي افزود: البته چين به عنوان ميزبان مسابقات و كره و ژاپن به عنوان تيم هاي حاضر در جام جهاني ۲۰۰۲ طبيعي بود كه سرگروه شوند، اما در مورد عربستان هنوز ابهاماتي وجود دارد و شايد نايب قهرماني اين تيم در دوره قبلي مسابقات، ملاك اصلي تصميم گيرندگان باشد.
وي درباره آخرين رده بندي تيم هاي ملي فوتبال جهان و قرار گرفتن ايران در رتبه ۲۸ جهان، گفت: البته همانگونه كه قبلا نيز عنوان كرده ام، عمدتا تيم ها بر اساس ملاك و شايستگي واقعي خود رده بندي نمي شوند.
البته اينكه تيمي مانند برزيل در صدر تيم هاي ملي فوتبال جهان قرار دارد، طبيعي است اما در مورد جايگاه تيم ملي ايران، تصور مي كنم بايد واقعيت را ديد.
در حقيقت هرگاه فعاليت تيم ملي ايران چشمگير بوده است شاهد صعود و درغير اين صورت شاهد نزول جايگاه آن بوده ايم. فوتبال ايران بايد در جايگاه اول آسيا قرار داشته باشد و اين موضوع را با نتايج كسب شده، تحقق خواهيم بخشيد.
وي در بخش ديگري از اين گفتگو با اشاره به ۲۷ تير ماه ۸۳، زمان آغاز مسابقات جام ملت هاي آسيا، تصريح كرد: مسابقات مرحله نهايي در ۴ گروه چهار تيمي انجام خواهد شد كه قرعه كشي تيم هاي حاضر در هر گروه يكشنبه هفته آينده (۳۰ آذر) انجام خواهد شد.
البته تنها نگراني كنوني كادر فني تيم ملي بزرگسالان، زمان آغاز مسابقات مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ و تداخل آن با برنامه هاي آماده سازي تيم ملي مي باشد كه هنوز زمان دقيقي براي آن اعلام نشده است ولي مطابق با برنامه ريزي انجام شده، بهمن ماه جاري، اردوهاي مقطعي تيم ملي بزرگسالان آغاز خواهد شد كه تا پيش از اين تاريخ، تماشاي مسابقات ليگ در اولويت قرار دارد.
هماهنگي با باشگاه ها، محور برنامه هاي تيم اميد است
اما در ارتباط با تيم المپيك، اولين مرحله  از تمرينات تيم ملي فوتبال اميد در پنج جلسه، طي روزهاي شنبه تا دوشنبه هفته جاري در محل كمپ تيم هاي ملي فوتبال برگزار شد.
نادر فرياد شيران درباره اين مرحله از اردوها، تصريح كرد: تمرينات تيم المپيك به شكلي طراحي شده كه عملا بازيكنان چهار ـ پنج جلسه تمرين مفيد داشته باشند و هماهنگي با باشگاه ها در محور كاري ما قرار دارد.
مربي تيم ملي فوتبال المپيك ادامه داد: بر همين مبنا، تمرينات روز شنبه به مدت ۶۰ دقيقه و شامل ريكاوري انجام شد كه طي آن ۲۰ دقيقه نرمش و كشش، دويدن آرام و در حقيقت استراحت فعال را براي نفرات حاضر در اردو مد نظر قرار داديم.
روز يكشنبه نيز در نوبت صبح، كارهاي تكنيكي و بعدازظهر پاسكاري در مناطق مختلف زمين و كارهاي تكنيكي در گوشه هاي زمين در دستور كار مربيان قرار داشت.
دوشنبه صبح نيز تمرينات تكنيكي سه نفره، حركت در عرض زمين، پيشروي در مركز از سمت دروازه، فضاسازي و بازي فوتبال در بعدازظهر را انجام داديم.
وي تصريح كرد: در واقع اوج تمرينات باشگاه ها طي روزهاي دوشنبه و سه شنبه هر هفته مي باشد كه همكاران باشگاهي ما برنامه هاي مورد نظر را در ساير روزهاي هفته اجرا خواهند كرد و همانطور كه قبلا نيز اشاره كردم، عليرغم اين واقعيت كه بايد تمرينات بيشتري را در اردوها انجام داد ولي به دليل حضور بازيكنان در ليگ و انجام تمرينات باشگاهي، اساسا تمرينات سنگيني را براي آنها پيش بيني نكرده ايم.
فرياد شيران در توضيح دلايل حضور مايلي كهن در خوزستان و گفت وگو با مسئولين باشگاه و كادر فني فولاد، گفت: فولاد خوزستان يكي از تيم هاي خوب فوتبال ايران مي باشد كه اينك ۷ بازيكن اين تيم در اردوهاي تيم اميد حضور دارند.
مايلي كهن نيز با هدف تشريح برنامه ها و تمرينات تيم اميد عازم خوزستان شد تا با مديران و مربيان اين تيم به گفتگو بنشيند و متقابلا نيز  نظرات آنان را در خصوص تمرينات جويا شود. به هر شكل بايد پذيرفت كه هر مربي علاقه مند به اجراي تاكتيك هاي خود در طول هفته  مي باشد و حضور چندين بازيكن از يك تيم در اردوهاي تيم ملي، در عمل باعث نگراني هايي براي مربي مي شود.
اعتقاد ما نيز همفكري و هماهنگي با ساير مربيان باشگاهي و بهبود روند كاري هر دو تيم ملي و باشگاهي است.
فرياد شيران در پايان، در خصوص حضور احتمالي «بوناچيچ» سرمربي فولاد خوزستان در جمع مربيان تيم ملي اميد، يادآور شد: تاكنون صحبتي در اين زمينه مطرح نشده ولي هدف ما استفاده از نظرات تمامي مربيان باشگاهي است.

محمد رضا طالقاني:
بودجه كشتي مناسب رفع مشكلات نيست
002698.jpg
گروه ورزشي: محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي در ادامه سفرهايش به استان هاي مختلف كشور در كرمان كلنگ پانزدهمين خانه كشتي را به زمين زده است. طالقاني سخت معتقد است راه اندازي خانه هاي كشتي در كشور مي تواند از افت ورزش كشتي جلوگيري نمايد.
او ديروز بازهم از بودجه اختصاص يافته به كشتي اظهار نگراني كرد و صريحا گفت: اين بودجه كم است ومناسب رفع مشكلات نيست.
طالقاني اضافه كرد: ۴۰ تيم به مسابقات جهاني و آسيايي اعزام شده اند كه با درنظر گرفتن اجراي ساير برنامه هاي فدراسيون كشتي، تاكنون بيش از ۷۹۰ ميليون تومان هزينه شده است. اين در حالي است كه مبلغ درخواستي اين فدراسيون ۲ ميليارد تومان و بودجه در نظر گرفته شده رقمي معادل ۷۵۳ ميليون تومان است كه تا همين جاي كار ۳۷ ميليون تومان كسري در اعتبار كشتي مشهود است. اينكه طالقاني كلا انسان خوشبيني است و با شرايط مالي سخت تر از اين هم مي سازد، امتياز بزرگي براي اهالي كشتي است اما نگاه واقع بينانه و منطقي اين است كه در كمتر از ۱۰ ماه تا شروع بازي  هاي المپيك و حجم فراوان برنامه هاي تداركاتي در راه آماده سازي كشتي گيران رده هاي مختلف تيم ملي و حضوردرپيكارهاي گزينشي، دغدغه طالقاني وهمكارانش در اين فدراسيون بابت كسري بودجه و مشكلات مالي به طور معقول وعادلانه هر چه زودتر مورد توجه مسئولين عالي رتبه ورزش قرار گيرد. بدنيست به اين نكته اشاره شود كه در كشتي آماتوري ما امروز قيمت هر عدد تشك كشتي ۶ ميليون تومان است. حال طالقاني چگونه مي تواند چنين حجم عظيمي از برنامه هاي كشتي را با ۷۵۰ ميليون تومان بودجه به سرانجام برساند؟ نگراني بزرگ كشتي اين است.

مجمع عمومي فدراسيون واليبال انتخاب كرد
درخشنده دبير، نعمتي نايب رئيس دوم
002694.jpg
گروه ورزشي: مجمع عمومي عادي فدراسيون واليبال روز گذشته با حضور اعضاي مجمع و به رياست علي كفاشيان در محل سالن فدراسيون تشكيل جلسه داد. جدا از گزارش فعاليتهاي انجام شده از سوي مسئولان كميته ها و گزارش بازرس ارائه برنامه هاي جديد و صحبت هاي روساي هيات هاي سراسر كشور، بخش مهم مجمع اختصاص به انتخاب دبير و نايب رئيس دوم داشت كه پس از راي گيري به عمل آمده سعيد درخشنده به عنوان دبير جديد و ابراهيم نعمتي دبير سابق به عنوان نايب رئيس دوم از سوي حاضرين انتخاب شدند.
واليبال دومين ورزش گروهي
قبل از آغاز جلسه مجمع، علي كفاشيان معاون فني سازمان تربيت بدني با تجليل از موفقيت هاي يك سال گذشته واليبال، اين ورزش را پس از فوتبال دومين ورزش محبوب گروهي خواند و عنوان داشت حالا كه واليبال ايران در هر سه رده سني در آسيا بر روي سكو رفته است بايد در انديشه درخشش در جهان بود. محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون واليبال هم در اين جلسه ثمرات حاصل شده را نتيجه تلاش هيات ها و باشگاه ها دانست و با اشاره به نقش ميزباني هاي كشورمان در كسب موفقيت از هيات ها خواست تا آنجا كه مي توانند با گرفتن ميزباني به گسترش و تعميم ورزش واليبال در مناطق مختلف ايران كمك كنند. رئيس فدراسيون واليبال فداكاري مربيان داخلي مصطفي كارخانه، ناصر شهنازي و وكيلي را هم در كسب موفقيت هاي حاصل شده ستود.

تيم فوتبال عقاب تهران با كادر جديد آغاز مي كند
002692.jpg
عقاب يكي از قديمي ترين تيم هاي فوتبال ايران با تشكيلات تازه براي قرارگرفتن در جمع بزرگان دست به دگرگوني زد. ايرج قليچ خاني به عنوان مدير فني و ناصر ابراهيمي به عنوان مربي در كنار يكديگر قرار است عقاب را به پرواز در آورند.
گروه ورزشي: مديرعامل باشگاه عقاب تهران با معرفي ناصر ابراهيمي به عنوان مربي و ايرج قليچ خاني به عنوان مدير فني، كادر فني جديد اين تيم را براي حضوري قدرتمند در دور برگشت مسابقات فوتبال دسته اول باشگاه هاي ايران معرفي كرد.
در احكام جداگانه اي كه از سوي اميرحسين فتحي مدير عامل باشگاه عقاب تهران در اختيار ايرنا قرار گرفت، «محمد فنايي» به عنوان قائم مقام و سرپرست، «ايرج قليچ خاني» به عنوان مدير فني، «ناصر ابراهيمي» و «پرويز كماسي» به عنوان سرمربي و مربي تيم فوتبال عقاب تهران برگزيده شدند.
تيم فوتبال عقاب تهران در پايان نيم فصل اول رقابت هاي فوتبال قهرماني دسته اول باشگاه هاي ايران (جام آزادگان) با كسب ۱۳ امتياز (۲ پيروزي، ۷ تساوي و ۶ شكست) در مكان چهاردهم جاي گرفت.

برنامه بازيهاي امروز ليگ برترايران
ساعت ۱۵: پيكان - نئوپان گنبد
ساعت ۳۰/۱۶: دخانيات - پگاه اروميه
ساعت ۱۸: صنام - فولاد سبا
پنج شنبه ۲۷ آذر
ساعت ۱۶: لوله سازي اهواز - برق تهران
ساعت ۱۶: قند شيروان - سايپا تهران

دو و ميداني ايران در مراكش
گروه ورزشي:فـــدراسيون  دووميداني  اعلام  كرد: تيم هاي  دو صحرانوردي  جوانان  و بزرگسالان  ايران  در مسابقات  دوصحرانوردي  مراكش  كه  روز چهاردهم  دي  ماه برگزار مي شود، شركت  مي كنند.به  گزارش  اين  فدراسيون ، اعزام  تيم  ملي  ايران  با هدف  آماده سازي  تيم ملي  جهت  شركت  در مسابقات  آسيايي  صورت  مي گيرد.
هم  اكـــــنون  ۳۴ دونده  در دوهاي  نيمه  استقامت  و استقامت  در اردو بسرمي برند.

خسروي وفا هشدار داد
گروه ورزشي:رئيس فدراسيون ورزشهاي جانبازان و معلولان با اشاره به كمبود بودجه اين فدراسيون هشدار داد كه ادامه اين روند حداقل به تعطيلي دو تا چهار ماهه اردوهاي تيم هاي مختلف كه خود را آماده شركت در بازيهاي پاراليمپيك ۲۰۰۴ آتن مي كنند، خواهد انجاميد.به گزارش ايرنا محمود خسروي وفا افزود:  فدراسيون هم اكنون با حدود ۵ ميليارد ريال بدهي كه بخش عمده آن ناشي از بدهي هاي باقيمانده از برگزاري جشنواره ميلاد كوثر و عدم تعهد بنياد به تعهدات خود است، روبروست.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |