يكشنبه ۷ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۶۵ - Dec 28, 2003
جنجال در فوتبال
ليگ را از اتهامات پاك كنيم
000086.jpg
گروه ورزشي: ليگ برتر فوتبال ايران به حساس ترين وضعيت خود رسيده است. فوتبال ما هيچ زمان چنين ليگي را تجربه نكرده است. در واقع بنايي كه محسن صفايي فراهاني گذاشت امروز در حال نتيجه دادن است. شايد سه سال قبل همه با تمسخر به ليگ حرفه اي نگاه مي كردند و امروز را نمي ديدند اما تلاش گروه او امروز خود را نشان داده است و با همه كاستي هايي كه در اين ليگ مي بينيم اما ثمرات آن مشخص است.
ليگي كه تمام ۱۴ تيم آن در يك سطح بازي مي كنند. همين سايپا كه با ۸ امتياز در انتهاي جدول است فوتبالي ارائه مي دهد كه مي توان به آينده آن اميدوار بود. هيچ بازي از قبل قابل پيش بيني نيست و توان و فاصله تيمها بسيار اندك است. اما ليگ تنها بخشي از فوتبال است كه با ريشه اي كه از گذشته دارد شكل خود را پيدا كرده و پيش مي رود ولي ديگر بخشهاي فوتبال درست نفس نمي كشد و هم فوتبال و هم ليگ در حال ضربه خوردن است. مهم ترين مشكل، هم اكنون نحوه برگزاري مسابقه ها به خصوص در شهرستانهاست، و انگار نظارت كافي در اين مسابقه ها اعمال نمي شود.
بناي غلطي كه سالهاي قبل به تعداد در بازيهاي دسته اول و دوم ديده مي شود و هنوز هم قابل رويت است به ليگ برتر هم تسري پيدا كرده است. شموشك كه خود به دليل وضعيت حاكم اين مسابقات در مقابل ابومسلم در مشهد حاضر نمي شود، همين بلا را بر سر استقلال اهواز مي آورد. هنوز به شكايتهاي برق و فجر سپاسي و يا فولاد كه در بازيهاي قبلي داشته اند رسيدگي نشده هر چند كه خود اين تيمها با وجود ناروايي هايي كه به آنها رفته در رقابتهايي كه ميزبان بودند چندان هم مظلوم نبودند در اين ميان داوري و كميته داوران شايد بيشترين سهم در اين ناهماهنگي ها و ايرادات قابل توجه را داشته باشند. باز هم مجبوريم به عقب برگرديم. بحث حمايت از يك شخص نيست اما اينكه مي بينيم سن داوري پايين آمده و يك داور ايراني مرد سال آسيا مي شود پروسه اي است كه اميد بخش است اما بعد از تغيير و تحولات مجموعه فوتبال، استقلال كميته ها از بين رفت وكميته اي كه بيش از همه تضعيف شد و به روند روبه رشد خود ادامه نداد كميته داوران بود و حالادر ليگي كه در آن پولهاي سرسام آوري هزينه شده، داوري و برگزاري صحيح و سالم مسابقات، معضل بزرگي شده است.
فوتبال را بايد از اتهامات پاك كرد، هر چند كه اكثر آنها بهانه هايي واهي است اما بايد به حرفها و حديثها پايان داد. چند تيم تماشاگر دارند، چند تيم زير نظر نظاميان اداره مي شود، تيمهاي ديگر در هيات رئيسه فدراسيون و يا سازمان ليگ آدم دارند و حتي رئيس فدراسيون خود عضو هيات مديره يك تيم است. بايد اين بهانه ها را از فوتبال دور كرد وگرنه بعد از ابومسلم، پرسپوليس ، شموشك و اهوازيها نوبت به ديگر تيمها خواهد رسيد. با اين روند ليگ سالم و بدون اتهام به سرانجام نخواهد رسيد، مطمئن باشيد.

سرمربي تيم ملي كشتي خبر داد:
اميررضا خادم مرد اول ۸۴ كيلوگرم كشتي ايران
000084.jpg
گروه ورزشي: منصور برزگر سرمربي تيم ملي كشتي آزاد صريحا مي گويد: اميررضا خادم مرتب تمرين مي كند و اگر ۸۴ كيلويي هاي حاضر نتوانند آمادگي خوبي از خود نشان دهند، باتوجه به آمادگي نسبي خادم شايد بتوان از وجود وي در مسابقه هاي گزينشي استفاده كرد. آيا شنيدن اين جمله از زبان برزگر نمي تواند معيار مشخصي بر اين نكته باشد كه اميررضا خادم كانديداي اول كميته فني براي گرفتن سهميه المپيك آتن در يكي از ميدان هاي گزينشي است. به اين موضوع اين نكته را هم اضافه كنيد كه اين روزها رئيس سابق فدراسيون كشتي كشور يكي از آماده ترين كشتي گيران حاضر در اردوي تيم ملي است و طبق برنامه و مرتب جزو اولين نفرات حاضر در تمرينات است.
و از اين هم مهمتر اينكه منصور برزگر سخت معتقد است كه در المپيك بايد از افرادي استفاده كرد كه ضمن اشراف به كار ، با تجربه باشند .
برزگر در زمينه عدم دعوت از مسعود مصطفي جوكار و مجيد خدايي هم مي گويد: محك ما حضور در اردوي تيم ملي است و اينكه اين كشتي گيران در كجا و چگونه تمرين مي كنند مجوزي براي انتخاب نيست.
سرمربي تيم ملي كشتي آزاد در رابطه با ليگ كشتي چنين عقيده اي دارد: اگر ليگ تعطيل نشود، اردوي تيم ملي را تعطيل مي كنيم، چراكه با شرايط حال حاضر نمي توانيم فشار لازم را به كشتي گيران بياوريم.

خبرهايي از واليبال
برنامه فشرده براي ليگ برتر تهران
گروه ورزشي: ليگ برتر واليبال تهران امروز با انجام سه بازي در سالن شهداي هفتم تير پيگيري مي شود.
تعطيلي نيم فصل ليگ برتر كشور مسئولان هيات تهران را بر آن داشته تا از اين فرصت برنامه هاي فشرده خود را با برگزاري دو بازي در هفته براي تيمها به پايان ببرند!
در حقيقت استراحت بين نيم فصل فقط براي تيمهاي شهرستاني شركت كننده در ليگ برتر ايران معنا پيدا مي كند و تيمهاي تهراني به جاي تمرين و استراحت بايد در ميدان حضور پيدا كنند. اين بازيها امروز با ديدار تيم برق با شهرداري كرج آغاز مي شود و اين در حالي است كه پيكان هم پس از غيبت دو هفته اي براي حضور در اين رقابت ها اعلام آمادگي كرده است.
برنامه بازيهاي امروز
ساعت ۱۵: برق - شهرداري كرج
ساعت ۳۰/۱۶: پاس - تلاش
ساعت ۱۸: صنام - سايپا
همراهي واليبال با زلزله زدگان
رئيس فدراسيون واليبال آمادگي خانواده واليبال را براي كمك به زلزله زدگان بم اعلام داشت.
محمدرضا يزداني خرم با ابراز تاسف از فاجعه اخير گفت: ورزشكاران هميشه در انجام امور خير پيش قدم بوده كه تلاشهاي گسترده مرحوم تختي براي كمك به زلزله زدگان بوئين زهرا نمونه بارز آن بود.
وي افزود: فدراسيون واليبال هم آمادگي كمك رساني به مردم شهرستان بم را دارد و با هماهنگي مسئولان سازمان تربيت بدني بدين طريق با مردم زلزله زده احساس همدردي خواهد كرد .
اعلام آمادگي آلماتي قزاقستان
در حالي كه محدوديت براي تيمهاي شركت كننده در پنجمين دوره مسابقات باشگاه هاي آسيا در تهران برداشته شده است، ديروز تيم آلماتي قزاقستان به عنوان اولين تيم شركت كننده آمادگي خود را به اطلاع مسئولان برگزاري مسابقات رساند.
پنجمين دوره مسابقات واليبال باشگاه هاي آسيا اول ارديبهشت ماه سال آينده در تهران انجام خواهد شد.

نخستين نشست كميته اطلاع رساني دووميداني داخل سالن آسيا
گروه ورزشي:نخستين نشست كميته اطلاع رساني و مطبوعاتي نخستين دوره رقابت هاي دو و ميداني قهرماني داخل سالن آسيا صبح ديروز با حضور مسئولان فدراسيون و تعدادي از دبيران و خبرنگاران رسانه هاي ورزشي در محل فدراسيون تشكيل شد.
در اين  نشست  كه  با حضور رئيس  فدراسيون  دووميداني  تشكيل  شد، مقرر شد كـه  كميته  اطلاع  رساني  اين  رقابت ها براي  انعكاس  هرچه  بيشتر و بهتر ايــن  پيكارها كه  در تاريخ  ورزش  دووميداني  كشور بي نظير است ، زمينه  اطلاع  رساني  را به  نحو مطلوبي  فراهم  نمايد.
در اين  نشست  حسين جلالي رئيس  فدراسيون  دووميداني  گفت : در اين  مسابقات  ۳۵۰ شركت كننده  در قالب  ۳۰ تيم  در تهران  حضور خواهند يافت  .

۳ مربي خارجي شمشيربازي در راه تهران
گروه ورزشي:سرپرست  فدراسيون  شمشيربازي  گفت : با درخواست  اين  فدراسيون  و همكاري كميته  ملي  المپيك  ۳ مربي  خارجي  شمشيربازي  تا دوماه  ديگر به  ايران  خواهندآمد.دكتر «فضل  الله  باقرزاده » روز شنبه  در گفت  وگو با خبرنگار ايرنا افزود:اين  مربيان  از كشور روسيه  يا اوكراين  براي  مربيگري  در سه  اسلحه  اپه ،فلوره و سابر به  ايران  سفر خواهند كرد.وي  افزود: براي  رشد اين  ورزش  بايد همانند ساير كشورها سرمايه گذاري كنيم .وي  به  برنامه هاي  آينده  فدراسيون  شمشيربازي  اشاره  كرد و از اعزام  تيم ملي  شمشيربازي  ايران  در رشته  فلوره  به  مسابقات  بين المللي  اردن  ( ۲۶ و ۲۷دي ماه  )، اعزام  تيم  اپه  به  مسابقات  جهاني  در ( ۲۰ و ۲۱ دي ماه ) به  قطرو برگزاري  اردوي  مشترك  دو هفته اي  ملي پوشان  ايران  با همتايان  آلماني خود در اواخر اسفندماه  امسال  به  عنوان  مهم ترين  برنامه هاي  آينده  فدراسيون شمشير بازي  ياد كرد.

بسكتبال باشگاه هاي آسيا نماينده ايران در جاي پنجم ايستاد
گروه ورزشي: تيم بسكتبال صنام قهرمان باشگاه هاي ايران با پيروزي بر المحرق بحرين به مقام پنجم باشگاه هاي آسيا دست پيدا كرد.
صنام كه با پذيرش دو باخت در دور مقدماتي از راهيابي به جمع تيم هاي برتر بازمانده بود، در بازي آخر خود با پيروزي ۸۶ بر ۸۰ ميدان را ترك كرد.

دانشگاه پيام نور قهرمان جودو دانشجويان
گروه ورزشي: رقابت هاي جودو قهرماني دانشجويان پسر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي سراسر كشور كه با شركت ۲۴ تيم در دانشگاه شهيد باهنر كرمان جريان داشت، با قهرماني تيم دانشگاه پيام نور به پايان رسيد.در اين رقابت ها كه به مدت ۳ روز انجام شد، تيم دانشگاه پيام نور با كسب ۲ مدال طلا، يك نقره و برنز به مقام قهرماني رسيد، دانشگاه اصفهان با يك طلا، يك نقره و ۲ برنز دوم شد و دانشگاه تهران با يك طلا و ۳ برنز در مكان سوم ايستاد.

رضازاده براي زلزله زدگان كمك جمع آوري مي كند
گروه ورزشي: حسين رضازاده قهرمان سنگين وزن وزنه برداري جهان ضمن ابراز همدردي با مصيبت ديدگان زلزله بم اعلام كرد: وظيفه خود مي دانم كه در مراسم ويژه همراه با مردم به كمك هموطنان خوبم بشتابم.وي افزود: ملت ايران مثل هميشه در چنين شرايط  سختي هموطنان زلزله زده خود را تنها نمي گذارد و با كمك هاي خود با آنها همدردي خواهد كرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |