شنبه ۲۷ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۸۵
دستور ده گانه
شهردار تهران با صدور يك دستورالعمل ۱۰ ماده اي مهم خطاب به مسوولان ارشد شهرداري تهران از آنان خواست تا خدمت صادقانه به مردم و جلب رضايت آنان را سرلوحه برنامه هاي خود قرار دهند.
دكتر احمدي نژاد، در اين دستورالعمل خدمت صادقانه و مخلصانه به مردم و پيشتازبودن در تامين و رعايت حقوق آنان را به عنوان يك هدف مقدس وباور حقيقي، مشخصه و معيار حركت مديريت جديد و كاركنان خدوم شهرداري تهران برشمرد و افزود: مسوولان شهرداري مركز، شهرداران مناطق ۲۱ گانه و روساي سازمان هاي تابع بايد تمامي اهتمام و تلاش خويش را جهت تحقق اين هدف به كار گيرند و كميته ويژه اي نيز جهت نظارت مستمر بر چگونگي اجراي مفاد آن، ماموريت يافته است. براساس ماده يك اين دستورالعمل، خدمت به مردم و جلب رضايت آنان از اصول قطعي و وظايف اصلي شهرداري تهران است و بر اين مبنا، كار شهروندان تهراني كه به شهرداري ها مراجعه مي كنند بايد بدون هيچگونه وقفه اي تا حصول نتيجه با جديت پيگيري شود. متوقف كردن روند خدمت رساني به مردم در شهرداري ها و در ساعات موظف اداري، پذيرفتني نيست و تخلف بين اداري محسوب مي شود.

شهرنامه
به دنبال اصل مدرك
از فرداي روزي كه بازنشسته مي شويم، فرقي نمي كند، من، شما يا ايشان... در زمره مراجعان اين سوي ميز قرار مي گيريم. يعني مي شويم ارباب رجوع و كساني كه آن سوي ميز نشسته اند، به كارمان رسيدگي مي كنند. نگارنده اين نامه هم بعد از ۲۵ سال كار در حوزه بهداشت و درمان و لابد خدمت به مملكت و مردم به مقام بازنشستگي نايل آمده ام تا از مزاياي  آن برخوردار شوم. اما سازمان بازنشستگي براي پرداخت پاداش آخر خدمت و گروه از من مدرك مي خواهد، آن هم اصل مدرك دانشگاهي را! البته من تنها نيستم، ۳ هزار نفر مثل من دنبال اصل مدركشان هستند. اما از آن طرف جزو مراجعان روزمره دانشگاه علوم پزشكي شده ايم. من كه دست كم از آبان ماه تا به حال دنبال اصل مدرك تحصيلي ام را گرفته ام، اما هنوز تحويلم نداده اند. يعني مي گويند، پيدا نشده است. وانگهي، بعضي هاشان مي گويند، اين دنبال اصل مدرك گشتن، يك كار اضافي است. به زبان ساده، تا همين پريروز ما همكار همين آقايان يا خانم ها بوده ايم، آن هم ۲۵ سال آزگار! اما آيا شايسته چنين رفتاري هستيم؟ مي دانم، كارها زياد و كاركنان دانشگاه هم سرشان شلوغ است، اما بد نيست نيم نگاهي هم به همكاران ديروز خود و بازنشستگان امروز داشته باشند.
پ. ب - تهران

تشكيل سازمان دفاع غيرنظامي
بيادي- نايب رئيس شوراي شهر تهران- در جلسه اين شورا پيشنهاد تشكيل سازمان غيرنظامي را عجيب و غريب خواند و گفت: «شهرداري از دستگاه هاي اجرايي و بزرگ در هنگام وقوع زلزله است.»
وي افزود: «وظايف و سهم ارگان هاي شركت كننده در جلسه مركز پيشگيري و بحران شهرداري مشخص نيست و وظيفه ارگاني كه بايد كار را در دو روز ابتدايي بحران آغاز كند، تعيين نشده است». چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران هم گفت: «درصورت وقوع زلزله در تهران، فاجعه اي تاريخي اتفاق مي افتد.» وي گفت: «ما در بازسازي بافت هاي فرسوده، منتظر كسي نمي مانيم و درصورت كوتاهي دستگاه هاي ذي ربط به آنها تذكر مي دهيم.»

پاكسازي  قنات ها
مسيل ها و قنات هاي تهران به مرور پاكسازي مي شوند.
همزمان با آغاز فصل باران و برف، تمامي مسيل ها و قنات هاي سطحي محدوده منطقه ۲ شهرداري پاكسازي شد.
روابط عمومي شهرداري منطقه دو و معاون امور شهري و فضاي سبز اين منطقه گفت: ۸۰« كيلومتر مسيل موجود در منطقه، نقش اساسي در جمع آوري آب هاي ناشي از نزولات آسماني در شمال غرب پايتخت دارد.»
اسماعيل افراسيابي فعال بودن مسيل ها و قنات ها را در طول چهار فصل، مهم ارزيابي كرد و گفت: «متاسفانه به جهت جاري شدن فاضلاب و پساب هاي صنعتي، تجاري و مسكوني در حاشيه اين مسيل ها، آلودگي هاي فراواني مشاهده مي شود.»

مردم خاك مي بلعند
شهروندان تهراني علاوه بر ميزان زيادي سرب و دي اكسيد كربن موارد متنابهي نيز خاك مي بلعند. احمد مسعود يك استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران در گفت وگو با ايرنا مي گويد: «به دليل وجود مقدار خارج از حد استاندارد گرد و غبار و خاك رس در هواي تهران، هر تهراني روزانه مقدار متنابهي خاك استنشاق كرده و مي بلعد.» وي مي گويد: «اگر ريه فردي كه در اين هوا تنفس مي  كند سالم نباشد اين گرد و غبار در ريه رسوب مي كند. ولي در مورد افراد سالم سلول هاي ريه اين آلاينده ها را از بين مي برند.» وي تصريح كرد: در مورد افراد سالم هم زماني كه اين ظرفيت تكميل مي شود، گرد و غبار وارد شده به بدن به صورت بيماري هاي مختلف در افراد بروز مي كند.

در شهر
ايرانشهر
تهرانشهر
حوادث
درمانگاه
زيبـاشـهر
سفر و طبيعت
طهرانشهر
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  در شهر  |  درمانگاه  |  زيبـاشـهر  |  سفر و طبيعت  |  طهرانشهر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |