سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۸۲ - May 18, 2004
با راه اندازي شبكه ملي اشتغال گروه پزشكي:
۲۵ هزار فرصت تازه شغلي براي پزشكان فراهم مي شود
گروه اجتماعي: باوجود آنكه نزديك به ۲۰ هزار نفر ماما، ۱۰ هزار پزشك و ۱۲ هزار پرستار در كشور بيكارند اما معاونت اشتغال وزارت بهداشت از ايجاد ۲۵ هزار فرصت شغلي براي گروه پزشكي تا پايان سال خبر داده است.
به گزارش خبرنگار ما، معضل بيكاري حتي براي دامپزشكان نيز بروز و ظهور يافته به طوري كه از ۱۹۷ نفر دكتراي دامپزشكي كه براي اشتغال به سازمان دامپزشكي معرفي شدند تنها براي ۳۴ نفر از آنها فرصت شغلي فراهم شد وبقيه در انتظار ليست پذيرش اشتغال قراردارند.
دكتر محمد نوري معاون اشتغال وزارت بهداشت همچنين از راه اندازي شبكه ملي اشتغال گروه پزشكي خبر داد و گفت: طي سال گذشته ۱۰ هزار فرصت شغلي براي كادر پزشكي پيش بيني شد و ۳۰ هزار نفر از گروه پزشكي در كشور مشغول به كار شدند.
دكتر نوري با اشاره به حضور موثر تعاوني هاي بهداشتي - درماني در زمينه شناسايي پزشكان و پيراپزشكان جوياي كار افزود: با راه اندازي شبكه ملي اشتغال گروه پزشكي افراد جوياي كار به مراكز نيرو پذير وصل خواهند شد.وي همچنين افزود: ستادهاي اشتغال دانشگاه ها هر روز آماده جذب گروه پزشكي جوياي كار هستند و اين افراد مي توانند با مراجعه به ستاد اشتغال ثبت نام و اسامي خود را در سايت موردنظر قرار دهند.
معاون اشتغال وزارت بهداشت ادامه داد: اشتغالزايي گروه پزشكي، تامين منابع مالي، نظارت بر چگونگي مصرف اين منابع، جذب صددرصدي بودجه و بودجه هاي استاني در بخش بهداشت و درمان، بررسي عملكرد ستادهاي اشتغال و صرف اين بودجه ها از برنامه هاي سال جاري اين معاونت است.دكتر نوري بررسي برنامه هاي آموزشي در رشته هاي مختلف و راهكارهاي استفاده از فناوري اطلاعات در طراحي تيپ شغلي جديد را از ديگر استراتژي هاي ستاد اشتغال در سال جديد دانست.
وي يادآور شد: اطلاع رساني در اشتغال زايي گروه پزشكي، شناسايي توانايي هاي بالقوه و فرصت هاي اشتغال جامعه براي كادر پزشكي و در راستاي آن پذيرش بيمار از خارج كشور، ارايه راهكار مناسب در راستاي تشكيل انجمن هاي صنفي گروه هاي پزشكي و پيگيري فرصت هاي شغلي و مطالعات توصيفي كاربردي در رابطه با اشتغال و بيكاري گروه پزشكي ازجمله برنامه هاي معاونت اشتغال وزارت بهداشت است.
نوري در پايان گفت: سال گذشته بكارگيري نيروي پزشكي در ساير ارگان ها در كميسيون هاي دولت به جمع بندي نهايي رسيده و كميسيون اجتماعي، ۱۲ مورد را تصويب كرد كه هم اكنون در هيات دولت مطرح و قابل ارائه به مجلس شوراي اسلامي است كه در قالب لايحه به ما منعكس خواهد شد.

بيشتر مهدهاي كودك غيراستاندارد است
006579.jpg
گروه اجتماعي: فقر حركتي، خواب اجباري، تغذيه نامناسب و عدم رعايت اصول بهداشتي از مهمترين مشكلات فعلي برخي مهدهاي كودك مي باشد.
ميترا اميدوار كارشناس آموزش قبل از دبستان در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار همشهري گفت: بحث نظارت دقيق و منظم براي افزايش كيفيت خدمات در مهدهاي كودك تازگي ندارد ولي بايد براي مهدهاي كودك به عنوان نخستين پل ميان خانه و جامعه جايگاهي درخور توجه برايش قايل شد چون، كانون امن خانواده به كودكان مجال رشد و بالندگي مي دهد اما براي ورود به جامعه يعني خانواده بزرگتر، بچه ها نياز به تجربه هاي نوتري دارند.
وي افزود: وجود برخي نگرش هاي مطلق گرايانه كه تنها شخص و مكان مناسب براي تربيت كودك را، مادر و خانه مي دانند و نبود توجه به ميزان توان و حوصله مادر براي نگهداري و تربيت كودك و تامين نيازهاي روحي و جسمي او و همچنين بي اعتنايي به واقعيت ها و تغييرات پرشتاب اجتماعي، فرهنگي و تكنولوژيك در سطح جهاني توسعه و گسترش نهادهاي جديد تربيتي چون مهدهاي كودك را ضروري مي سازد.
اميدوار خاطرنشان كرد: عدم حضور كودك در محيط هاي اجتماعي و كودكانه چون مهدها، در نهايت منجر به عدم پرورش روحيه جمع گرايي و بروز استعدادها و خلاقيت هاي او مي شود و درواقع كودك را به انزوا مي كشاند. طبيعي است چنين كودكاني در برخوردهاي اجتماعي توان حل مشكلات و دستيابي به جايگاه هاي شاخص را نخواهند داشت.
محيط هاي جمعي كودكانه موجب بروز حس خودنمايي در كودكان مي شود و كودكان را بر آن مي دارد كه فكر و كار خود را بهتر ارايه دهند، كه اين كوشش ها گاه به بروز استعدادها و خلاقيت هاي استثنايي مي انجامد.
وي گفت: پدر و مادر، مسئوليت تربيت كودك را برعهده دارند ولي تربيت را تنها نمي توان در كانون محدود خانوادگي و دور از جامعه پيچيده كامل كرد.
مواد و مصالح تربيت ساز كودكان امروز و مردان و زنان آ ينده را نمي توان تا حد انتخابي محدود از تاثيرات خانوادگي يا درس هاي پدر و مادر تقليل داد.
كارشناس مسايل كودكان به غيراستاندارد بودن برخي از مهدهاي كودك كه پيامدهاي منفي جبران ناپذيري را به دنبال خواهد داشت اشاره كرد و گفت: بحث فقر حركتي كودكان در مهدهاي كودك، خواب اجباري، نامناسب بودن تغذيه و يا الگوسازي هاي غلط برخي مربيان به دليل عدم آموزش كافي، موجب بروز خشونت، حسادت و... مي شود و در نهايت كودكان نابهنجاري را تحويل خانواده و يا جامعه خواهند داد.اميدوار عدم آشنايي برخي از مربيان شاغل در مهدهاي كودك با متد صحيح آموزشي و همچنين ايجاد ارتباط عاطفي نا مناسب با كودكان را يكي ديگر از معضلات موجود ذكر كرد و گفت: گزينش مربي با درنظرداشتن تحصيلات،  تجربه در كنار رفتار مناسب و در شان يك الگو براي كودكان مهم است كه متاسفانه در بسياري از مهدها، ابتداي ورود به فضاي مهد با يك تابلوي ورود ممنوع مواجه مي شويد كه اخطار مدير با مربيان است و دليل اين كار نيز عدم رعايت اصول بهداشتي در آشپزخانه، سرويس هاي بهداشتي و اتاق خواب كودكان است كه به هيچ عنوان به والدين اجازه نظارت و بررسي حضوري نمي دهند.وي ثبت نام بيش از حد نرمال مهدها را نيز يكي ديگر از مشكلات خواند و گفت: متاسفانه در برخي از اين مراكز تعداد بچه هاي يك كلاس حتي به ۳۰ نفر با يك مربي نيز مي رسد و اين نتايج مطلوبي درپي نخواهد داشت.ا
ين كارشناس علوم تربيتي مساله تغذيه كودكان را مهم خواند و گفت: متاسفانه برخي از مهدها غذاي كودكان را بدون درنظرداشتن كيفيت لازم براي رشد كودكان از رستوران هاي غيرمجاز تهيه مي كنند و يا مواد غذايي تازه استفاده نمي كنند.

همايش بررسي ابعاد حقوقي فناوري اطلاعات برگزار مي شود
اولين همايش «بررسي ابعاد حقوقي فناوري اطلاعات» به همت «كميته مبارزه با جرايم رايانه اي شوراي عالي توسعه قضايي»  و با همكاري شوراي عالي اطلاع رساني كشور ۱۷ و ۱۸ خردادماه در تهران برگزار مي شود.
«رضا پرويزي» دبير برگزاري اين همايش به ايرنا گفت:  آشنايي كاربران و متخصصين با ابعاد حقوقي فناوري اطلاعات و نقد و بررسي پيش نويس قانون مبارزه با جرايم رايانه اي از اهداف اين همايش است.
پرويزي تأكيد كرد، ارزش هاي جديدي كه در اثر تحولات ناشي از بكارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات پديد آ مده اند نيازمند حمايت هاي حقوقي هستند.

برگزاري ششمين جشنواره سراسري خيرين مدرسه ساز
ششمين جشنواره سراسري خيرين مدرسه ساز بطور همزمان در استانهاي سراسر كشور برگزار مي شود.به گزارش ايسنا، اين جشنواره سراسري با حضور بيش از ۷ هزار خير زن و مرد مدرسه ساز سي و يكم ارديبهشت ماه در مراكز استانهاي سراسر كشور برگزار خواهد شد. سازمان نوسازي توسعه و تجهيز مدارس كشور به منظور تكريم و تجليل از خيرين مدرسه ساز هر ساله اين جشنواره را برگزار مي كند.ميزان مشاركت خيرين مدرسه ساز در امر مدرسه سازي در سال ۸۲ در مقايسه با سال ۸۰ بيش از ۶۸ درصد افزايش يافته است.

جهان بايد به سوي عصر «ارتباطات باز» حركت كند
دبيركل سازمان ملل متحد گفت: جهان بايد به سوي عصر ارتباطات باز، فراگير و پررونق حركت كند. به گزارش روز دوشنبه مركز اطلاعات سازمان مل متحد، «كوفي عنان» به مناسبت روز جهاني ارتباطات (۱۷مه)، از مردم جهان خواست تمامي تلاش خود را به كار گيرند تا جامعه بشري به سوي عصر ارتباطات باز، فراگير و پررونق حركت كند.وي در پيام خود، با يادآوري اجلاس سال گذشته ميلادي «سران جامعه اطلاعاتي» در ژنو، خواستار مشاركت جهانيان براي كاهش شكاف ديجيتالي و حذف آن در جهان شد.

معتادان خيابان هاي تهران به اردوگاه «قرچك» منتقل  شدند
مديركل مبارزه با مواد مخدر ناجا اعلام كرد: معتادان جمع آوري شده از سطح خيابانهاي تهران به اردوگاه «قرچك» منتقل شدند.
سردار ابويي در تشريح روند ساماندهي معتادان پس از دستگيري به خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران همچنين گفت: عوامل دستگير شده در سطح شهر و فضاهاي بسته، در مرحله اول در مراكز انتظامي ناجا تقسيم بندي شده و طبق توافق هاي صورت گرفته با دستگاه قضايي، افرادي كه خانواده داشته و هنوز از سوي آنان طرد نشده اند، تحويل آنها شده و مابقي پس از اجراي حكم قضايي (شلاق) در اردوگاه ها و مراكز بازپروري تحت درمان قرار مي گيرند.
به گفته وي معتادان دستگير شده در صورت پرشدن گنجايش مراكز بازپروري و اردوگاه ها در استان محل دستگيري، به استان داراي ظرفيت منتقل مي شوند.
ابويي تصريح كرد: سازمان زندانها درصدد است تا در سال جاري براي توسعه اردوگاه ها تلاش بيشتري كرده و مراكز بازپروري را شناسايي كند.
وي با اشاره به اين كه در حال حاضر براي نگهداري معتادان از ظرفيت اردوگاه  قرچك تهران استفاده مي شود، خاطرنشان كرد: حداكثر مدت نگهداري معتادان در اين  گونه مراكز ۲ تا ۳ ماه است.
معتادان مجرم چه كساني هستند
سردار ابويي در اين باره گفت: بر اساس قانون معتاداني كه خود اقدام به ترك كرده و به مراكز درماني و بهداشتي مراجعه مي كنند، مجرم محسوب نمي شوند.
به گفته وي مراكز درماني و بازپروري بايد معتاداني را كه وضع مالي مناسب  و توان مالي براي پرداخت هزينه درمان خود را ندارند، پذيرش و درمان كند.
مديركل مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: اما طبق قانون، معتاداني كه اقدام به ترك نكرده، در خيابان تظاهر به اعتياد و اقدام به تهيه مواد و مصرف آن مي كنند و درجه اعتياد آنها براي مردم مشخص است، مجرم بوده و نيروي انتظامي با آنها برخورد خواهد كرد.
سردار ابويي در ادامه تعداد معتادان را ۲ ميليون نفر و گنجايش پذيرش مراكز بازپروري معتادان را ۱۰ هزار نفر اعلام كرد و گفت: ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر دولت را موظف كرده است تا اردوگاه هاي درماني ايجاد كرده و معتادان ولگرد و تابلو را پس از دستگيري در اين مراكز تحت درمان و كنترل قرار دهد.
ابويي گفت: ناجا از نيمه دوم سال ۸۱ طرحي مبني بر جلوگيري از توزيع و مصرف آشكار مواد مخدر به ستاد مبارزه با مواد مخدر ارائه داد كه با تصويب و دستور رئيس جمهور به عنوان رئيس اين ستاد مقرر شد تا ۱۲ مركز بازپروري كه از سال ۷۶ تعطيل شده بود، مجددا احيا شود.
به اعتقاد سردار ابويي نبود مكاني براي نگهداري معتادان نمي تواند مانع برخورد مأموران نيروي انتظامي با جرم و معتادان مجرم شود.به گفته وي طبق گزارشهاي سازمان بهزيستي، ۴۵ درصد معتاداني كه سال گذشته داوطلبانه اقدام به ترك اعتياد كرده اند، دليل اين امر را برخورد نيروي انتظامي با معتادان خياباني و مابقي حفظ آبر و، فشار خانواده و... اعلام كرده اند. مديركل مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي در پايان اعلام كرد: طي سال هاي ۸۱ و ۸۲ آمار گرايش به اعتياد سير نزولي داشته است.

۱۶ خبرنگار عراقي به مرگ تهديد شدند
۱۶ خبرنگار عراقي  به  دليل  همكاري  با اشغالگران  و حمايت  از مواضع  آنها،از سوي  فرد يا افراد ناشناس  به  مرگ  تهديد شدند.
يك  منبع  آگاه  ديروز به  خبرنگار ايرنا گفت : در نوشته اي  كه  اخيرا برروي  يكي  از رايانه هاي  مركز جهاني  خبرنگاران  تايپ  شده  است ، ۱۶ خبرنگار عراقي  به  مرگ  تهديد شده اند.
خبرنگاراني  كه  تهديد جاني  شده اند عراقي  هستند و علت  تهديد آنان  نيز حمايتشان  از مواضع  اشغالگران  در كنفرانس هاي  خبري  كه  معمولا بطور مستقيم  از تلويزيون  عراق  و رسانه هاي  جهان  پخش  مي شود، ذكر شده  است .استفاده  از رايانه هاي  مركز جهاني  خبرنگاران  تنها با داشتن  كارت  ويژه اي كه  توسط تشكيلات  اشغالگران  صادر مي شود، امكان  پذير است .كاخ  كنفرانس هاي  بغداد مركز خبرگيري  و ارسال  خبر خبرنگاران  رسانه هاي  عراقي  و جهان  است  و نشست هاي  خبري  مقامات  آمريكايي  و شوراي  حكومتي ، كنفرانس ها، سمينارها و همايش هاي  مهم  در اين  محل  برگزار مي شود.
مقامات  تشكيلات  اشغالگران  از بيم  تبعات  منفي  انتشار اين  خبر، از انتشار آن  و مطلع  شدن  خبرنگاران  جلوگيري  كردند.

كاركردهاي اجتماعي نظام مدرسه اي كشور نامطلوب است
معاون  وزير آموزش  و پرورش  و رئيس  سازمان  پژوهش  و برنامه ريزي  آموزشي  گفت : كاركردهاي  اجتماعي  نظام  مدرسه اي  ما مطلوب  نيست  و زمينه هاي  فعال شدن  دانش آموز را در محيط اجتماعي  فراهم  نمي كند.
جعفر علاقه مندان  روز دوشنبه  به  ايرنا افزود: دانش آموزان  بايد در نظام  اجتماعي  به  حساب  آيند، وقتي  دانش آموز در يك  نظام اجتماعي  مورد احترام  قرار گيرد، آموخته هاي  او نسبت  به  موضوعات  اجتماعي اجازه  بروز و ظهور پيدا مي كند. وي  درباره  ضعف  دانش آموزان  در نگارش  انشا و نامه  نگاري  افزود: احترام به  دانش آموز باعث  مي شود كه  او بتواند نسبت  به  مسائل  اجتماعي  اظهارنظر كند و به  تدريج  اصلاح  شود و يافته هاي  خود را به  روي  كاغذ بياورد.
علاقه مندان  توضيح  داد: نظام  مدرسه  ما به  مجموعه اي  از نظام هاي  ديگر متصل است  اما مستقل  عمل  مي كند و اگر مدرسه  به  تنظيم  مناسبات  با مجموعه  نظامات  اجتماعي  خود بپردازد و بين  دانش آموزان  و اين  نظامات ارتباط برقراركند به تدريج  دانش آموز رشد مي يابد و فراگيري هاي  داخل  مدرسه  او در كاركردهاي اجتماعي  فعال  مي شود.

سردار قاليباف: مأموران ناجا حق برخورد فيزيكي با موتورسواران را ندارند
گروه اجتماعي: ماموران نيروي انتظامي مجاز به برخورد فيزيكي با موتورسواران نيستند و افراد در صورت مشاهده تخلف مي توانند براي پيگيري با ۱۹۷ تماس گرفته و يا در سازمان قضايي نيروهاي مسلح طرح شكايت كنند.
سردار قاليباف در حاشيه مراسم راه ا ندازي پايگاه اطلاع رساني و داده هاي اجتماعي پليس همچنين خاطرنشان كرد: درپي اجراي طرح برخورد با موتورسواران متخلف سرعت حركت اتوبوس ها در خطوط ويژه اتوبوسراني به سرعت حركت مترو نزديك شده و ظرفيت پذيرش اتوبوس در اين خطوط دو برابر شده است.وي همچنين افزود: خطوط ويژه اتوبوسراني  همانطور كه از نامش پيداست ويژه اتوبوس هاست و حتي وزرا اگر بخواهنداز اين خطوط با اتومبيل عبور كنند بايد مجوز داشته باشند.
سردار قاليباف در جمع خبرنگاران همچنين اضافه كرد: پليس تلاش دارد با افتتاح مركز اطلاع رساني و داده هاي اجتماعي آمارهاي واقعي  را در اختيار رسانه ها قرار دهد.احمد مسجدجامعي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در مراسم گشايش و راه  اندازي پايگاه اطلاع رساني ناجا گفت: اطلاعات پليس بايد به گونه اي در اختيار افراد قرار گيرد كه زمينه هاي تحليل شرايط فرهنگي و اجتماعي در جامعه فراهم شود.وي افزود: با مجموع تلاشي كه توسط نيروي انتظامي انجام مي شود، نسبت به موضوع امنيت نگاه ديگري در جامعه ايجاد شده است.

در نشست مشورتي به مناسبت روز جهاني خانواده مطرح شد
چالش هاي زندگي خانوادگي در ايران
گروه اجتماعي: سالن اجتماعات وزارت كشور روز گذشته شاهد حضور كارشناسان حقوقي - بهداشتي و رواني براي بررسي مهمترين چالش خانواده ها در ايران بود.در اين نشست مشورتي كه به همت دفتر امور بانوان وزارت كشور و به مناسبت روز جهاني خانواده تشكيل شده بود راهكارهاي خروج از بن بست هاي فعلي زندگي خانوادگي مطرح شد.
به گزارش خبرنگار همشهري در ابتداي اين نشست فخرالسادات محتشمي پور مديركل امور بانوان وزارت كشور گزارشي پيرامون اجراي دو طرح «آموزش زوجين» و «خانواده سالم» پرداخت.اغلب شركت كنندگان در اين جلسه زنان بودند كه آموزش انفرادي به اعضاي خانواده را موجب بروز مشكلات جديد براي خانواده عنوان كرده و بر اين اعتقاد بودند كه آموزش بايد به تمامي اعضاي خانواده تسري يافته و تنها شامل حال زنان نشود.در ادامه اين نشست مهمترين چالش خانواده هاي ايراني، شكاف بين نسل ها، عدم شناخت زن و مرد از يكديگر، نبود انگيزه تشكيل خانواده ميان جوانان، وجود قوانين و مقررات نامناسب براي تشكيل خانواده، نبود مهارت هاي ارتباطي بين زن و مرد، عدم ارائه خدمات موزون و هماهنگ براي كل اعضاي خانواده و... عنوان شد.
نشست مشورتي كه به مناسبت روز جهاني خانواده در وزارت كشور تشكيل شده بود با ارائه راهكارهايي جهت حل معضلات فعلي به پايان رسيد.

كارنامه دانش آموزان ابتدايي تا ۱۵ خرداد صادر مي شود
كارنامه هاي تحصيلي پايان سال دانش آموزان قبولي و تجديدي پايه هاي اول تا پنجم ابتدايي سراسر كشور تا ۱۵ خردادماه سال جاري در اختيار اوليا قرار مي گيرد.
مدير كل دفتر مقطع ابتدايي وزارت آموزش و پرورش روز دوشنبه به ايرنا گفت: كارنامه هاي دانش آموزان دوره ابتدايي به صورت رايانه اي خواهد بود.
«عباس حاجي آقالو» افزود: امتحانات پايان سال دانش آموزان پايه هاي اول تا پنجم دوره ابتدايي مناطق عادي و سردسير از هفته اول خردادماه آغاز مي شود. وي تصريح كرد: امتحانات پايه هاي اول تا چهارم ابتدايي به صورت داخلي و امتحان پايه پنجم به صورت هماهنگ برگزار مي شود.
حاجي آقالو گفت: به استثناي سئوال هاي امتحاني پايه پنجم ابتدايي كه به صورت هماهنگ طرح مي شود ساير امور مربوط به برگزاري امتحان و تصحيح اوراق اين پايه تحصيلي همانند پايه هاي اول تا چهارم ابتدايي در مدارس مربوطه انجام مي گيرد.

طرح غني سازي مدارس سال تحصيلي آينده اجرا مي شود
«طرح  غني سازي  مدارس » سال  تحصيلي  ۸۴ - ۱۳۸۳ به  صورت  آزمايشي  در ۴۰ مدرسه  دخترانه  و پسرانه  دوره  ابتدايي  ۱۰ استان  كشور اجرا مي شود.وي  اسامي  استان هايي  كه  اين  طرح  در مدارس  دوره  ابتدايي  آنها اجرا خواهدشد را اعلام  نكرد.
معاون  برنامه ريزي  و پشتيباني  سازمان  پژوهش  و برنامه ريزي  وزارت  آموزش  و پرورش  گفت : اين  طرح  از سال  تحصيلي  ۸۵ - ۸۴ با هماهنگي  و در نظرگرفتن  امكانات  سازمان  آموزش  و پرورش اين  استان ها در تمامي  مدارس  ابتدايي  آنها به  طور رسمي  اجرا خواهد شد.«ابراهيم آقاخاني» روز دوشنبه  در حاشيه  همايش  يك  روزه  «طرح  غني سازي  مدارس » افزود: اين  طرح  با هدف  تغيير نگرش  عوامل  اجرايي  مدرسه  و خروج  از حالت  مصرف گرايي  آموزشي  به  توليد برنامه هاي  فكري -آموزشي  در مدارس  ابتدايي  كشور اجرا مي شود.
وي  تصريح  كرد: در اين  طرح  كيفيت  بخشي  به  فعاليت هاي  ياددهي  و يادگيري ، غني سازي  كاركنان  مدرسه ، مديريت ، آسيب  شناسي  فضاي  آموزشي  و آسيب شناسي  رفتارهاي  دانش آموزان  مورد توجه  قرار مي گيرد.
آقاخاني  گفت : در كيفيت  بخشي  روش هاي  ياددهي  و يادگيري ، برنامه هاي  آموزشي  به  صورت  مشاركتي  ارايه  خواهد شد و براي  غني سازي  كاركنان  و مديريت  مدرسه  نيز كارگاه هاي  آموزشي  برپا خواهد شد.
وي  افزود: كارگاه  آموزشي  سطوح  مقدماتي ، مياني  و تكميلي  طرح  غني سازي  مدارس  تابستان  امسال  براي  ۴۰ مدرسه  از ده  استان  كشور در تهران  تشكيل  مي شود كه  آنها پس  از آموزش ، در استان هاي  خود به  آموزش  معلمان  خواهند پرداخت .

پرداخت پاداش پايان خدمت به تمام بازنشستگان قبل از سال ۷۸ شهرداري تهران
معاون مالي اداري شهرداري تهران اعلام كرد به هر يك از بازنشستگان شهرداري تهران كه تا قبل از سال ۱۳۷۸ بازنشسته شده اند به ازاء هر سال خدمت معادل ۱۰ روز حقوق بازنشستگي سال ۸۰ آنان پاداش داده مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران دكتر سعيدلو معاون مالي اداري شهرداري تهران ضمن بيان خبر فوق اعتبار مورد نياز براي پرداخت پاداش بازنشستگان شهرداري را بالغ بر ۲۰ ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: براساس قانون برنامه سوم توسعه و در اجراي قانون بودجه سال ۱۳۸۲ كل كشور و طبق بودجه مصوب سال ۱۳۸۳ شهرداري تهران به بازنشستگان شهرداري تهران كه تا قبل از سال ۱۳۷۸ بازنشسته شده اند به ازاء هر سال خدمت معادل ۱۰ روز حقوق بازنشستگي سال ۸۰ آنان به صورت يكجا و در يك مرحله پرداخت مي شود.

پرداخت يك ميليارد ريال وام بلاعوض به مدارس غيرانتفاعي بم
معاونت مشاركت هاي مردمي وزارت آموزش و پرورش از پرداخت وام بلاعوض به مدارس غيرانتفاعي شهرستان بم خبر داد.
براساس اين گزارش مدارس غيرانتفاعي اين شهرستان بالغ بر يك ميليارد و ۴۴ ميليون ريال وام دريافت كردند.اين تسهيلات پس از بازديد اخير معاون وزير آموزش و پرورش در امور مشاركت هاي مردمي از شهرستان زلزله زده بم و صرفا به مدارسي كه فعاليت آموزشي خود را آغاز كرده اند، تعلق گرفته است.
شهرستان بم كه پنجم دي ماه سال گذشته بر اثر زلزله ۷/۶ ريشتري دچار آسيب كلي شد، هم اكنون داراي ۳۳ مدرسه غيرانتفاعي شامل ۱۴ مدرسه متوسطه، ۱۱ مدرسه راهنمايي تحصيلي و هشت مدرسه ابتدايي است.

اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |