پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۸۴ - May 20, 2004
رئيس دادگستري تهران:
شيوه هاي فيزيكي جوابگوي مبارزه با مواد مخدر نيست
رئيس كل دادگستري استان تهران گفت: امروزه ديگر توسل به شيوه هاي فيزيكي براي مبارزه با موادمخدر به تنهايي جوابگو نيست.
حجت الاسلام عباسعلي عليزاده، روز چهارشنبه در آيين گشايش كارگاه آموزشي قضات و دست اندركاران مبارزه با موادمخدر در تبريز افزود: براي موفقيت در اين مسير ناگزير از بكارگيري روش هاي علمي و دانشگاهي و بهره گيري از توان متخصصان امر هستيم.
وي با اشاره به ناكارآمدي برنامه احداث برجك هاي نگهباني در مرز ايران و افغانستان گفت: با وجود تلاش دستگاه هاي ذيربط مبارزه با مواد مخدر در سال هاي گذشته، شاهد توزيع مواد در شهرهاي شمال غرب هستيم.
به گفته وي، مبارزه با موادمخدر در دنيا اصولي نيست و درگيري سازمان ها و كشورها در مقابله با اين معضل جنبه حقيقي ندارد.
عليزاده با اشاره به سياسي بودن بحث مبارزه با موادمخدر گفت: توزيع موادمخدر در جهان از قبل برنامه ريزي شده است و مبارزه با آن يك بازي سياسي بيش نيست.
وي با بيان اينكه توزيع و مصرف موادمخدر در دنيا كار قدرت هاي جهاني است، افزود: با توجه به اينكه دنيا به يك دهكده تبديل شده است، ما نمي توانيم خود را از اين بازي كنار بكشيم.

سالانه ۹ درصد دانش آموزان ، ترك تحصيل مي كنند
006729.jpg
مديركل آموزش راهنمايي وزارت آموزش و پرورش گفت: هر سال
۹ درصد از دانش آموزان مقطع راهنمايي در كشور ترك تحصيل مي كنند.
«منوچهر فضلي خاني» روز چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: مشكلات اقتصادي خانواده هاي اين افراد، مهمترين دليل ترك تحصيل آنها در دوران راهنمايي است.
وي تصريح كرد: به علت پوشش كامل تعليم و تربيت در كشور، كمبود امكانات و مراكز آموزشي نمي تواند دليل ترك تحصيل اين افراد باشد.
وي خدمات آموزش و پرورش كشور را در پايه اول راهنمايي، مطلوب ارزيابي كرد و گفت: بسياري از اين دانش آموزان در سال هاي دوم و سوم راهنمايي ترك تحصيل مي كنند.
وي طرح آموزش از راه دور را شيوه مناسبي براي جلوگيري از اين مشكل عنوان كرد و گفت:  با بهره گيري از اين شيوه به ويژه در روستاهاي كشور، فرصت مناسبي براي تحصيل دانش آموزان شاغل به وجود مي آيد.
وي زمان آغاز طرح آموزش از راه دور را سال تحصيلي ۸۴-۸۳ ذكر كرد و گفت: با انجام اين طرح آمار دانش آموزاني كه ترك تحصيل مي كنند به ۵ درصد كاهش مي يابد.
مدير كل آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش نيز گفت: هر ساله ۲ درصد از دانش آموزان مقطع ابتدايي در كشور از تحصيل باز مي مانند.
«عباس حاجي آقالو» در گفت وگو با ايرنا افزود: علت ترك تحصيل اين افراد مشكلات فرهنگي و اقتصادي خانواده هاي آنهاست.

۱۵ درصدجوانان زير ۲۴ سال دانشجو هستند
006732.jpg
معاون  آموزشي  وزارت  علوم ، تحقيقات  و فناوري  گفت : ۱۵ درصـد از جوانان بين  ۱۸ تا ۲۴ سال  كشور دانشجو هستند، اين  در حالي  است  كه  اين  ميزان در كشورهاي  جهان  بالاتراز ۵۰ درصد است .
دكتـر حسن  خالقي  روز چهارشنبه  در سي  و يكمين  همايش  معـاونان  آمـوزشي دانشگاه ها و موسسات  آموزش  عالي  كشور درخرم آباد افزود: از مجموع  يك  ميليون و ۷۰۰ هـزار دانشجوي  كشور، ۱۵ درصد از جوانان  ۱۸ تا ۲۴ ساله  كشور تحت  پوشش  آموزش  عالي  قرار دارند.
وي  اظهار داشت : براي  جلوگيري  از خروج  جوانان  از كشور و براي  ارتقاي دانش عمومي بايد زمينه اي  براي  جـوانان  فـراهم  شود، تا علاوه  بر ايجاد انگيزه  دربين  اين  افراد، زمينه  تحصيل  آنان  در دانشگاه هاي  كشور فراهم  شود.
وي  تصريح  كرد: ما بايد باتلاش  جدي ، ظرفيت هايي  را براي  تحصيل  جوانان  كشورايجاد كنيم  و به  عنوان  يك  وظيفه  ملي  از آن  تبعيت  كرده  و به  جوانان  بگوييم كه  امكانات  خارج  از كشور بيشتر از كشور خودمان  نيست  و همين  جا هم  مي توانند ادامه  تحصيل  دهند.

جزئياتي از پرونده بيمارستان ايرانمهر امروز منتشر مي شود
جزئياتي از پرونده بيمارستان ايرانمهر امروز توسط دادسراي ويژه جرايم پزشكي، دارويي و امور بهداشتي به اطلاع افكار عمومي خواهد رسيد.
الهي منش سرپرست دادسراي ويژه جرايم پزشكي، دارويي وامور بهداشتي به خبرنگار فارس گفت: جزئيات و مسائل مطرح شده در پرونده ايرانمهر در اطلاعيه اي از سوي دادسراي ويژه جرايم پزشكي، دارويي و امور بهداشتي جهت تنوير افكار عمومي منتشر خواهد شد.
وي گفت: اين پرونده كماكان در شعبه اول دادسراي ويژه جرايم پزشكي، دارويي و امور بهداشتي تحت نظر بازپرس خليل قائدي در دست بررسي و رسيدگي است و هنوز كيفرخواستي صادر نشده است ولي مسائلي در خصوص اين حادثه مشخص شده كه به اطلاع مردم خواهد رسيد.

با اجراي طرح جديد ناجا
۳۰ درصد از تخلفات رانندگي كاسته شده است
ايرنا: معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي جمهوري اعلام كرد: با اجراي طرح ۱۰ تخلف در شهر تهران، تاكنون ۳۰ درصد از ميزان تخلفات راهنمايي و رانندگي كاسته شده است.
سردار «محسن انصاري» هدف از اجراي اين طرح را نظم بخشيدن به ترافيك درون شهري و رعايت هر چه بيشتر قوانين راهنمايي و رانندگي ذكر كرد.وي افزود: همزمان با اجراي اين طرح، ۲۲ درصد از تخلفات ناشي از نبستن كمربند ايمني و ۸/۱۵ درصد از تخلفات ناشي از صحبت با تلفن همراه به ثبت رسيده است.
سردار انصاري با اشاره به شكايات مردم از موتورسواراني كه در خطوط ويژه حركت مي كنند، گفت: اين موضوع سبب شد تا نيروي انتظامي براي ساماندهي خطوط ويژه اتوبوس راني شركت واحد در اين زمينه اقدام و از ورود راكبان متخلف به اين خطوط جلوگيري كند.
وي افزود: سرعت اتوبوسهاي شركت واحد براساس دستور وزارت كشور و شهرداري تهران بايد ۲۰ كيلومتر باشد اما با وضعيت نامناسبي كه موتورسواران در خطوط ويژه به وجود آورده اند، اين سرعت به ۱۳ كيلومتر تنزل مي يابد.
وي افزود: با اجراي مراقبتها در اين خطوط، تاكنون چهار هزار موتورسيكلت سوار متخلف برابر قانون متوقف شده اند.
انصاري گفت: اين طرح از خيابانهاي وليعصر و جمهوري اسلامي آغاز شده و در خيابانهاي دماوند، سه راه امين حضور و شهرري نيز در حال اجراست.
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي درباره طرح تعويض پلاك خودروهاي سواري افزود: تاكنون ۱۲۵ هزار پلاك جديد به خودروهاي سواري تاكسي و پلاكهاي عمومي تخصيص داده شده است.
انصاري گفت: از اين تعداد پلاك تخصيص داده شده ۴۸ درصد از پلاكها مربوط به شهر تهران و ۵۲ درصد مابقي مربوط به ساير استانها است.وي افزود: دو طرف معامله خودروهاي پلاك جديد مي توانند بمنظور نقل و انتقال وسيله نقليه خود به مراكز سه گانه و مراكز خدمات نقل و انتقال خودرو مراجعه كنند.
انصاري خاطرنشان كرد: از خريدار و فروشنده خودرو خواسته شده است كه براي دريافت خدمات با همراه داشتن مدارك مورد نياز به اين مراكز سه گانه در «خيابان آزادي، اول جاده مخصوص كرج بعد از فروشگاه رفاه، نبش خيابان بيمه دو»، «خيابان خاوران، كيلومتر ۱۰ جاده خاوران بعد از سه راه خاورشهر و خيابان ميثم» و «كيلومتر ۱۷ جاده مخصوص كرج، خيابان داروپخش، خيابان روز دارو» مراجعه كنند.

بازتاب
دغدغه ۱۰ ميليون نفري
آغاز: بيش از دو ميليون معتاد در كشور وجوددارد كه از اين رقم ۲۹۰ هزار نفر جزو معتادان پرخطر و ۱۴۵ هزار نفر به روش تزريقي مواد مخدر مصرف مي كنند.
از سوي ديگر ۵۰ هزار بيمار مبتلا به ايدز در كشور وجود دارد كه ۷۰ درصد آن ها از طريق سرنگ آلوده به ويروس اچ. اي.وي مبتلا شده اند. يعني اينكه اگر معتادان پرخطر بدون نظارت در جامعه به حال خود رها شوند، اين استعداد را دارند كه شمار مبتلايان به بيماري ايدز را به ميزان چشمگيري افزايش دهند.
پرده اول: بيكاري، عدم پايبندي به مسايل ديني و فرهنگي، تقاضا براي بي  خيالي كاذب، نياز به تسكين روحي موقت از عوامل پيدايش اعتياد است كه نتيجه آن ضعف ايمان، اراده و اخلاقيات به صورت فردي و افزايش سرقت، قتل، طلاق و انواع بزهكاري به صورت اجتماعي است؛ به طوري كه براساس آمار عامل بروز ۴۰ درصد سرقت ها، ۶۵ درصد بزهكاريها، ۵۰ درصد طلاق و ۵۰ درصد كاهش توليدات كارخانجات با اعتياد پيوند خورده است.
پرده دوم: وسعت مرزها «۸۰۰ كيلومتر مرز مشترك با افغانستان و پاكستان» عدم كنترل مناسب و موقعيت جغرافيايي كشور، ناهماهنگي  ميان دستگاهها و ارگان هاي دولتي از عوامل ورود آسان مواد مخدر به داخل كشور است كه نتيجه آن توزيع آسان اين مواد ميان گروه هاي سني متقاضي و در نهايت افزايش روز افزون شمار معتادان است.
در كنار اين، چرخش مالي ناشي از خريد و فروش مواد مخدر در ايران هر سال ۴۵۰۰ ميليارد تومان است. اين چرخش در جهان يك هزار و ۶۰۰ ميليارد دلار و سود خالص آن ۵۰۰ ميليارد دلار كه اين رقم معادل اقتصاد نفت و اسلحه برآورد شده است.
پرده آخر: سه هزار و ۴۰۰ شهيد و ۱۰ هزار مجروح تاكنون قرباني مبارزه با مواد مخدر شده اند، ايران با اين وجود تنها ۱۵ درصد در كنترل و درمان معتادان موفقيت داشته است.هر معتاد در سال هزينه اي معادل ۳۰ ميليون ريال بر جامعه تحميل مي كند و هر سال ۴۵ هزار ميليارد ريال صرف مبارزه با مواد مخدر و دو ميليارد دلار از ناحيه فروش اين مواد جابجا مي شود. تا جايي كه اگر ۱۰ هزار معتاد را در سال به مدت شش ماه پاك نگهداريم و از رسيدن مواد مخدر به آن ها جلوگيري كنيم، هر سال شش ميليارد تومان از درآمد قاچاقچيان كاسته ايم.
پايان: توسعه فضاهاي ورزشي، تفريحي و اشتغال زايي در كاهش گرايش جوانان به اعتياد نقش دارد. پايبندي خانواده ها به مسايل ديني و فرهنگي، تغيير نگرش جامعه نسبت به اعتياد و معتاد، اطلاع از اينكه تنها ۲۰ درصد از سيگاري  ها موفق به ترك دائم سيگار مي شوند، دانستن اينكه از هر سه جواني كه به طور تقريبي يك پك به سيگار مي زنند، يك نفر از آن ها سيگاري مي شوند و هشدار اين نكته كه هر سال ۵۰ هزار نفر از جمعيت كشور به علت مصرف سيگار جان مي بازند. و تعداد فوت شدگان ناشي از سوء مصرف مواد مخدر در كشور هر سال سير صعودي دارد؛ به طوري كه از رقم ۱۰۵ مورد در سال ۷۳ به سه هزار و ۸۴ در سال ۸۱ رسيده است. دانستن اين ها شايد كافي باشد تا بدانيم، اعتياد سنگر به سنگر پيش مي آيد وبا محاسبه دو ميليون معتاد و تاثير پذيري دست كم۵ نفر از او يك ششم از جمعيت كشور با دغدغه اعتياد و مواد مخدر آرامش ندارند.
اعتياد چون سيلي بنيان كن، اخلاقيات، پيشرفت، عمران، آباداني، هويت ملي و اقتدار اسلامي را نشانه رفته است، انديشمندي مي گويد مانند ذره بين تمام نيروهايتان را در يك نقطه متمركز كنيد، عزم ملي اراده آهنين، دغدغه نسل آ ينده و حركت با كاروان پيشرفت و ترقي مي تواند به عنوان كانون مبارزه با اعتياد و ريشه هاي پيدايش آن تعريف شود.
عباس اسدي

بيمه خدمات درماني باكسري بودجه مواجه است
مدير عامل  سازمان  بيمه  خـدمات  درماني  كشور گفت : اين  سازمان  در حال  حاضربا دو هزار و يكصد ميليارد ريال  كسري  بودجه  مواجه  است .
دكتر سيد ابـوالقاسم  مـوسوي  در حـاشيه  اجلاس  مديران  ارشد سازمان  بيمه  خدمات  درماني  كشور در اراك  در گفت وگو با خبرنگاران  افزود: اين  مبلغ  از سال  ۷۴ و همزمان  با تشكيل  سازمان  بيمه  همگاني  به  بعد به  تدريج  انباشته  شده است .
وي  گفت : سال  ۸۱ با يكهزار و ۳۰۰ ميليارد ريال  اوج  انباشت  كسـري  بـودجه  در اين  سازمان  بود.
دكتـر موسوي ، غير واقعي  بودن  سرانه ها، گراني  دارو و هزيـنه هاي  سـنگيـن  بيماري هاي  خاص  را ازجمله  دلايل  كسري  بودجه  عنوان  كرد.

ايران رتبه سوم وبلاگ هاي دنيا را دارد
دبير جشنواره « و بلاگ  و نشريات اينترنتي  » تعداد وبلاگ هاي  فعال  در دنيا را يك  ميليون  و ۲۱۹ هزار و ۶۱۴ عنوان  كرد و گفت : تعداد وبلاگ هاي  فعال  فارسي  ۶۳ هزار و ۲۵۸ وبلاگ  است  و ۵۸ هزارو ۹۰۴ وبلاگ  پرشين  بلاگ  نيز فعال  هستند.
خليقي  وبلاگ  فعال  را وبلاگي  دانست  كه  حداقل  يكهزار كلمه  داشته  باشد و هرسه  ماه  نيز به  روز شود.وي  افزود: رتبه  زبان  فارسي  در بين  وبلاگ هاي  دنيا رتبه  سوم  است  و پرشين و بلاگ  در بين  سرويسهاي  وبلاگ  دنيا رتبه  پنجم  را دارد.به  گفته  وي ، به  طور متوسط ۳۵۸ هزار و ۱۰۴ نفر روزانه  از وبلاگ ها بازديد مي كنند.

۱۳ درصد زنان شاغل در رده مديريتي فعاليت دارند
با وجود آنكه  تعداد زنان  شاغل  با تحصيلات  عالي  حدود ۵/ ۲ برابر مردان شاغل  با همان  ميزان  تحصيلات  است ، اما فقط ۱۳ درصد آنها در رده هاي  مديريتي فعاليت  دارند.
طبق  «آمارگيري  از ويژگيهاي  اشتغال  وبيكاري  خانوار» كه  ارديبهشت  ۸۲توسط مركز آمار ايران  از ميان  ۴۸۱ هزار و ۵۵۷ نفر نمونه  در كشور انجام شد، از مجموع  ۲ هزار و ۷۷۱ شغل  مديريتي  در جامعه  نمونه ، يك  هزار و ۷۱۱فرصت  شغلي  در اختيار مردان  ( ۸۷ درصد) و ۳۶۱ فرصت  ( ۱۳ درصد)در اختيار زنان شاغل  در اين  رده  شغلي ، قرار داشت .
بر اساس  نتايج  نمونه گيري  از ميان  ۱۱۶ هزار و ۷۱۱ مرد شاغل  در كل كشور، ۱۱ هزار و ۶۶۹ نفر از تحصيلات  عالي  برخوردار بودند. به  عبارت  ديگرفقط ۱۰ درصد مردان  شاغل  داراي  تحصيلات  دانشگاهي  بودند.در حالي  كه  بر اساس  همين  نتايج ، از ميان  ۱۷ هزار و ۱۱۲ نفر زن  شاغل نمونه  در كل  كشور، چهار هزار و ۳۵۲ نفر داراي  تحصيلات  دانشگاهي  و به  عبارت ديگر ۴/ ۲۵ درصد زنان  شاغل ، داراي  تحصيلات  دانشگاهي  بودند.
اين  تفاوت  در مناطق  شهري  بيش  از كل  كشور است .
به  طوري  كه  در اين  مناطق تعداد زنان  شاغل  با تحصيلات  دانشگاهي  ۲/ ۳ برابر مردان  شاغل  در همان  سطح تحصيلي  گزارش  شده  است .مقايسه  اين  نتايج  با سرشماري  سال  ۱۳۷۵ نشان  مي دهد كه در سالهاي  ۸۲- ۷۵تغييري  در كسب  موقعيتهاي  شغلي  در رده هاي  مديريتي  كشور براي  دو جنس  بوجود نيامده  و همواره  ۸۷ درصد مشاغل  مديريتي  در اختيار مردان  شاغل  بوده  است .
نتايج  اين  بررسي  نشان  مي دهد كه  در بخش  صنعت ، ۲ درصد مشاغل  مديريتي  دراختيار زنان  و ۹۸ درصد اين  مشاغل  در اختيار مردان  است .
بيشترين  گروه  سني زنان  در رده هاي  مديريتي  ۳۵ تا ۳۹ سال  است .
بالابودن  ميزان  بيكاري  زنان  نسبت  به  مردان  و همچنين  پايين  بودن  مشاركت  اقتصادي  و اجتماعي  زنان  در حالي  است  كه  زنان  در سالهاي  اخير دركسب  موقعيت هاي  علمي ، به  موفقيتهاي  چشمگيري  دست  يافته اند.

ثبت نام دوره هاي فراگير دكتراي تخصصي دانشگاه پيام نور اول تير آغاز مي شود
تهران- خبرگزاري جمهوري اسلامي: ثبت نام دوره هاي فراگير دكتراي تخصصي دانشگاه پيام نور اول تير امسال آغاز مي شود.
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي دانشگاه پيام نور، ثبت نام اين دوره تا ۳۰ تير ادامه خواهد داشت.
داوطلبان شركت در دوره هاي فراگير دكتراي تخصصي دانشگاه پيام نور مي توانند دفترچه راهنماي «دانشپذير» را براي ثبت نام در اين دانشگاه تهيه كنند.

گزارشهاي مردمي بهترين روش  پيش بيني زلزله  است
رئيس  پژوهشكده  سوانح  طبيعي  ايران  گفت : بهترين  روش  براي  پيش  بيني  زلزله  وكاستن  از خسارات  آن، استفاده  از گزارشهاي  مردم  مبني  بر تغييرات  ايجاد شده  در عوامل  محيطي  منطقه  است. محمود فاطمي عقدا روز چهارشنبه  در جلسه  كار گروه  آمادگي  استان  زنجان  افزود: درك  و اعلام  علايم  توسط مردمي كه  در كانون  زلزله  واقع  شده اند اگر چه  به  طورسنتي  است  امابدون  هزينه ، امكانات  و تجهيزات  است . وي ، با اشاره  بـه  اين كه  هم  اكنون  كشورهاي  مختلفي  در امر پيش بيني  زلزلـه  فعاليت هاي  پژوهشي  انجام  مي دهند، يادآورشد تجربه  نشان  داده  است ، زلزله هاي به  وقوع  پيوسته  در كشور آني  و بدون  پيش  نشانگر نبوده اند.
فاطمي باتأكيد بر اين كه  اگر پيش  نشانگرهاي  زلزله  به درستي  تجزيه  و تحليل  شوند، به  سيستم  دقيق  پيش بيني  دست  خواهيم  يافت ، ادامه  داد:به  دليل  اين كه اكثر پيش  نشانگرها محيطي  هستند، مي توانند بر اثر عوامـل  ديگري  نيز ايجـاد شوند.
وي  با تأكيد بر لزوم  ارائه  آموزش هاي  لازم  به  مردم  در مواقع  وقوع  حوادث  وسوانح  طبيعي  گفت:  اگر به  مردم  اين  آموزش ها داده  نشود، برنامه ريزي هاي  انجام  شده  براي  مديريت  بحران  با شكست  مواجه  خواهد شد.

فرمانده نيروي انتظامي:
حوزه اجتماعي آسيب پذيرترين بخش جامعه است
فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد بر اين كه ناجا خود را خدمتگزار شهروندان مي داند گفت: نيروي انتظامي به هيچ وجه وارد جريانهاي سياسي نخواهد شد.
به گزارش ايسنا، سردار محمدباقر قاليباف در جمع اعضاي هيات علمي و دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد افزود: كسي مخالف سياست و سياسي بودن نيست، ولي سياست زدگي قطعا مصلحت امروز و فرداي كشور ما نبوده و نيست؛ همانگونه كه در هيچ يك از كشورهاي پيشرفته  دنيا نتوانسته اند با اقدام سياسي معضلات و مشكلات جامعه را چه در سطح ملي و چه در سطح محلي حل كنند.
وي آسيب پذيرترين بخش جامعه امروز را حوزه اجتماعي دانست و بر توجه به فرهنگ مولد غيرمصرفي تاكيد كرد و خطاب به دانشجويان گفت: دانشجو بايد مددكار و راهنماي جامعه بوده و در براي دستگاههاي دولتي نقش تصميم سازي نيز داشته باشد. سردار قاليباف با اشاره به نقش دانشگاه در جهت بخشي به سازمان هاي غيردولتي گفت: دانشجو و دانشگاه بايد در حوزه  آسيب هاي اجتماعي نقش پيشگيرانه و دفاع اجتماعي داشته باشند.

۳۰ درصد افراد از پرداخت حق بيمه فرار مي كنند
قائم مقام مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي در امور بيمه اي گفت: بين ۲۵ تا ۳۰ درصد افراد از پرداخت حق بيمه مشخص شده در كشور فرار مي كنند كه اين مسأله سازمان تأمين اجتماعي را با مشكل مواجه كرده است.
به گزارش ايسنا، رزاق صادق، عضو هيأت مديره در نشست مشترك رئيس هيأت مديره و مدير عامل، اعضاي هيأت مديره و مديران ارشد سازمان تأمين اجتماعي با اعضاي جامعه حسابداران رسمي ايران كه به منظور بررسي زمينه هاي استفاده سازمان تأمين اجتماعي از خدمات تخصصي حسابرسان رسمي برگزار شد، افزود: گريز از پرداخت حق بيمه در تمام كشورها وجود دارد ولي در كشور ما اين مسأله بيش از حد معمول است.وي گفت: اين سازمان براي كاهش اين گريز، ضمن تشكيل دفاتر حسابرسي منطقه اي، استاني و شعبه اي، اقدام به بهره گيري از توان كارشناسي حسابرسان رسمي كشور كرده است.
در ادامه اين نشست، دكتر محمدحسين شريف زادگان، رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي در سخناني به رشد تقاضاي تأمين اجتماعي از سوي مردم اشاره كرد و افزود: در آغاز انقلاب ۱۷ درصد مردم تحت پوشش تأمين اجتماعي و ۲۵ درصد تحت پوشش صندوق هاي ديگر موجود در سطح كشور بودند، در حالي كه اين ارقام هم اكنون به ترتيب به ۴۳ و ۶۵ درصد افزايش يافته است.

اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |