پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۸۴ - May 20, 2004
انتخاب، انتصاب، فرهنگ پهلواني كشتي
006711.jpg
گروه ورزشي: در شرايطي كه اين روزها ورزش كشتي در كشور در راه المپيك ۲۰۰۴ آتن كاستي هاي فراواني دارد فدراسيون كشتي مي خواهد صبح و بعدازظهر فردا با انجام كشتي هاي انتخابي در ۴ وزن ۵۵ ، ۶۰ ، ۷۴ و ۸۴ كيلوگرم تكليف بهترين هاي حال حاضر وزن هاي ياد شده را روشن و سپس با تدبير كميته فني تركيب اصلي و نهايي تيم ملي كشتي آزاد در بازي هاي المپيك را مشخص سازد.
ظاهرا براي انجام اين مسابقه ها در سالن شهداي هفتم تير پيش بيني هاي لازم انجام شده است و كشتي گيران مدعي نيز عصر امروز قرار است در سالن توفيق جهانبخت روي باسكول وزن كشي بروند.
ناگفته پيداست كه براي گلچين كردن و انتخاب بهترين كشتي گيران براي حضور در المپيك الزاما بايستي كه موشكافي و دقت نظر در همه زمينه ها وجود داشته باشد و نيك مي دانيم كه هدف فدراسيون كشتي در اين زمان خاص نيز سنگين و سبك كردن قدرت هاي نورس و ديرپاي اين ورزش در برخورد با يكديگر است، اما اگر بخواهيم در اين ميدان هم كه در حقيقت آزمون نهايي ملي پوشان است باز هم واقعيت ها را لوث كرده و در مسير اصول و اهداف اعلام شده حتي يك گام عقب نشيني كنيم بدانيد و دانسته باشيد كه راه آينده كشتي ما بسيار پرپيچ و خم تر از امروز خواهد شد.
البته اين حق مسلم كميته فني است كه اگر در پيكارهاي انتخابي فردا در اوزان ياد شده گره ها باز شدني نبود با توجه به سوابق و كوبندگي كشتي گيران دست به انتخاب بزند، اما اگر قهرماني در ميدان مسابقه با شجاعت و صلابت لازم برتري خود را بر مدعيان هم وزنش ديكته كرد نبايد با صغري و كبري چيدن هاي بي مورد او را از حق و حقوقش محروم كرد. كشتي گيري كه حقش علنا پايمال شود هيچ روحيه اي براي ادامه مبارزه در ميدان هاي آينده برايش باقي نمي ماند و اين هيچگاه به سود ورزش كشتي نيست. نبايد فراموش كنيم كه شركت در المپيك نه نقطه آغاز و نه پايان كشتي است. بپذيريم كه در مقابل تمامي قهرماناني كه در سرما و گرما و با تحمل فشارهاي تمريني سنگين خود را براي حضور در اين ميدان آماده كرده اند مسئول هستيم و با عنايت به اينكه قبلا اعلام شده است كه با توجه به نتايج حاصله از مبارزه هاي روز يكم خرداد ۸۳ اسكلت اصلي تيم ملي كشتي آزاد براي حضور در المپيك مشخص مي گردد، اجازه ندهيد در انتخاب افراد شايسته كه ماحصل و عصاره چنين مبارزاتي است ابهامي باقي بماند.
ما اگر معتقد به سلامت روح و جسم خود و قهرمانان كشورمان هستيم نبايستي پنبه در گوش كرده و در همان محدوده فكري خويش خلاف فرهنگ پهلواني كشتي عمل نمائيم. اين گوي و اين ميدان. بيائيد اگر عاشق واله و شيداي كشتي هستيد، اگر قصد خدمت داريد، اگر مي خواهيد بناي آنچه را كه امروز به ساختن آن مشغول هستيد استوار باقي بماند، روح و فكر و مغز و روان قهرمانان جوان كشتي را به بازي نگيريد.
امروز كشتي گرفتن و قهرمان شدن تنها در تقويت و توانايي دست ها، عضله ها، پاها و پيكرها نيست، بهره مندي از نيروهاي انساني جوان و فكر و انديشه هايي علم گرا و نوين است كه ضامن تمامي موفقيت ها شده است. حال چه بخواهيم و چه نخواهيم بايستي به كارايي و توانايي نسل نو كشتي ايران اعتماد كنيم. مطمئن باشيد كه نسل موجود حتي توانايي خلق شگفتي در المپيك را هم دارد و اگر تا به امروز نتوانسته است قابليت هاي ذاتي اش را نمايش دهد، گناه از كساني است كه طرحي اساسي و سازنده براي پيشبرد برنامه هاي آنان برايشان ترسيم نكرده اند. راه خارج شدن از گودال شكست ها و ناكامي هاي كشتي، فرياد و فغان هاي به ظاهر دلسوزانه نيست، ضرورت اوليه تكيه بر مايه ها و پايه هاي صحيح فرهنگي و تعليم و تربيتي مبتني بر مشاركت و همفكري همه افراد درگير با آن است. آيا پيكارهاي انتخابي فردا مي تواند سر فصل تازه دگرگوني و نقطه آغاز تحولات مورد نياز كشتي باشد؟
غايبين سرشناس ديدارهاي فردا
در فاصله يك روز مانده تا آغاز مسابقات انتخابي تيم ملي كشتي براي حضور در المپيك آتن، فريدون قنبري، محمد طلايي و محمد اصلاني شرايط حضور در اين مسابقات را ندارند.
قنبري و طلايي به علت مشكل آسيب ديدگي در مسابقات انتخابي تيم ملي حضور نخواهند داشت. محمد اصلاني نيز به علت اضافه وزن به احتمال فراوان فردا كشتي نمي گيرد. اين در حالي است كه وزن كنوني اصلاني در حدود ۶۵ كيلوگرم است و وي درخواست كشتي گرفتن در وزن ۶۰ كيلوگرم را داشت كه اين مسأله از سوي كميته فني پذيرفته نشد. اصلاني بايد در وزن ۵۵ كيلوگرم رقابت كند.
عزيزالله اطاعتي: بايد شرايط براي قضاوت مناسب باشد
رئيس كميته داوران كشتي با بيان اين كه مسابقات انتخابي تيم ملي حكم بازيهاي المپيك را دارد تأكيد كرد: تمام قضاوت ها بر مبناي مقررات بين المللي و بدون حاشيه انجام خواهد شد.
عزيزالله اطاعتي در رابطه با داوران رقابت هاي انتخابي تيم ملي و اظهارنظرهاي اخير تصريح كرد: ما داوران را با بررسي دقيق و برحسب توانايي هاي آنها براي مسابقات انتخاب مي كنيم، اميدوارم كه در رقابتهاي انتخابي تيم ملي نيز بهترين قضاوتها را شاهد باشيم.
وي در ادامه گفت:  اين در حالي است كه بايد شرايط براي قضاوت داور مناسب باشد. به طوري كه اگر هر كسي در چارچوب وظايف خود عمل كند و به داور هم اجازه بدهد در چارچوب قوانين بين المللي و اختياراتي كه دارد، وظيفه خود را انجام بدهد، مطمئنا مشكلي ايجاد نخواهد شد.

تيم ملي واليبال ايران بامداد امروزدر توكيو
تيم ملي دشواري  بازي در صبح را تجربه كرد
006720.jpg
گروه ورزشي: تيم ملي واليبال ايران درحالي بامداد امروز ساعت۳۰ :۲بامداد از سئول عازم توكيو شد كه در انجام بازي صبح در ديدار دوم تداركاتي اش مقابل هيوندايي كره به مشكل برخورد. تيم ايران كه در بازي نخست خود به هنگام عصر به راحتي توانسته بود حريف خود را شكست دهد، در جدال دوم كه صبح تعيين شده بود، با دشواري مواجه شد و به سختي توانست پيروز از ميدان خارج شود.
نفرات به كار گرفته شده از سوي پارك كي ون در اين بازي نيز بيانگر آن بود كه او در مسابقات انتخابي المپيك دل به تركيب اميرحسيني، محمد تركاشوند، بهنام محمودي، پيمان اكبري، عباس قاسميان، عليرضا نادي و فرهاد ظريف بسته است و نفراتي چون اميرحسين منظمي، اكبر خداوردي، عليرضا بهبودي، محمد منصوري و عظيم جزيده نقش بازيكنان جايگزين را ايفا خواهند كرد. اين بازي را تيم ايران سه بر دو به سود خود كرد.
نتيجه اين بازي چندان مهم نبود، مهم آشنايي بازيكنان ايران با شرايط بازي در صبح بود كه تجربياتش در توكيو و در پنج بازي صبح با حريفان مي تواند به كمك مربيان اين تيم آيد.
به المپيك صعود مي كنيم
رقابت هاي واليبال انتخابي المپيك آتلانتا از روز شنبه با ديدار دو تيم ايران و كانادا در سالن «ميترو پوليتان» شهر توكيو آغاز مي شود. رييس فدراسيون واليبال ديروز از موفقيت اين تيم در راه صعود به المپيك گفت و اينكه اين تيم به المپيك صعود مي كند.
يزداني خرم افزود: بازيكنان خوبي داريم كه توسط يك مربي امتحان پس داده به نام پارك كي ون هدايت مي شوند.
وي تنها ضعف تيم ايران را كمبود بازي هاي تداركاتي ذكر كرد.رييس فدراسيون واليبال همچنين خبر از برپايي كلاس ويژه VIS و آناليز توسط كارلود مدرس ايتاليايي داد.
كلاسي كه قرار است ده مربي زن و سي مربي مرد طي روزهاي ۱۶ تا ۲۰ خرداد در آكادمي ملي المپيك در آن حاضر شوند.وي در خاتمه گفت: اگر تيم ايران نتايج خوبي در بازي هاي اول خود در ژاپن كسب كند،  او نيز براي تقويت روحيه اين تيم عازم توكيو خواهد شد.

۳۰ قهرمان ايراني حاضر در المپيك ، نفتي شدند
006717.jpg
گروه ورزشي: دكتر محمدرضا كاظمي آشتياني، رئيس امور ورزش شركت ملي نفت گفت: ما در راستاي كمك به ورزش كشور، با جذب قهرمانان ملي و پوشش مادي و معنوي اين ورزشكاران، تا حدودي از بار فدراسيون هاي ورزشي كاهش داده و از طرفي ديگر اين عملكرد به بالا بردن انگيزه هاي ورزشكاران براي ادامه كار و افزايش غرور ملي كمك مي كند.
وي ادامه داد: درحال حاضر، مراحل استخدام ۳۰ ورزشكار كه در اردوي آمادگي المپيك آتن هستند در شركت ملي نفت انجام مي شود. اين در حالي است كه اين شركت هيچ احتياجي به تبليغ ندارد و تنها به كمك تيم هاي ملي آمده است.
دكتر آشتياني با اشاره به تيم هاي شركت ملي نفت در ليگ هاي ورزشي كشور خاطرنشان كرد: اكنون شركت ملي نفت در تيم هاي دووميداني، تكواندو، كاراته، دوچرخه سواري، جودو و وزنه برداري تيم هاي قدرتمندي را وارد ليگ درجه اول كشور كرده. اما در رشته دووميداني باتوجه به جذب باباخاني، جلودارزاده، مهاجر شجاعي، عاكفيان، حدادي، كفاشيان و مانگاسار، توان بسيار خوبي براي حضور در ليگ دووميداني به دست آورده و با اولين حضور در ليگ به مقام نايب قهرماني دست يافتيم. اين درحالي بود كه تيم شركت ملي نفت ۱۴ ورزشكار كمتر از تيم هاي قهرمان ليگ داشت.

جامعه ورزش كشور هتك حرمت به عتبات عاليات را محكوم كرد
مسئولان، ورزشكاران و قهرمانان ورزش تهران، صبح ديروز با شركت در راهپيمايي بزرگ تهران، خشم و انزجار خود از هتك حرمت به عتبات عاليات از سوي اشغالگران را اعلام كردند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، گروه هاي مختلف جامعه ورزشي تهران با شركت در راهپيمايي اعلام كردند كه شكنجه مردم عراق و هتك حرمت به عتبات عاليات تحت هر شرايطي محكوم است.
ورزشكاران با دردست داشتن پلاكاردهايي با مضامين «اشغالگران با يد خاك عراق را ترك كنند» و «تعرض به عتبات عاليات محكوم است»، خواستار واكنش سران كشورها به اقدامات اشغالگران در عراق شدند.
جامعه ورزشي كشور حمايت خود را از مردم مظلوم عراق و دفاع از آنان در حفظ تماميت ارضي كشورشان و مصون ماندن اماكن متبركه از حملات اشغالگران را اعلام كردند.

آغاز تكواندو آسيا
هراس كره اي ها از ايران
گروه ورزشي: شانزدهمين دوره پيكارهاي تكواندو قهرماني آسيا از امروز در شهر سونگ نام كره جنوبي آغاز مي شود. در اين دوره ۲۷ كشور شركت دارند و هر تيم مجاز به شركت دادن ۶ قهرمان در شش وزن خواهد بود.
استراليا، افغانستان، چين، هنگ كنگ، اندونزي، هند،  ايران، عراق، اردن،  ژاپن، قزاقستان، قرقيزستان، كره جنوبي، كويت، لبنان، ماكائو، مالزي، نپال، فيليپين، قطر، سري لانكا، سوريه، تايلند، ازبكستان و ويتنام در اين دوره حضور دارند. تيم تكواندو ايران به عنوان يكي از مدعيان قهرماني در غياب دو برگزيده المپيكي خود يوسف كرمي و هادي ساعي در اين دوره جدي ترين حريف كره جنوبي ميزبان اين مسابقات محسوب مي شود.
كره جنوبي كه در ميان تيم هاي شركت كننده از ايران ترس و واهمه دارد، در تاكتيكي ويژه از شركت دادن قهرمانانش در دو وزن چهارم و هشتم خودداري كرده، در اين دو وزن اميد غلام زاده و مرتضي رستمي به عنوان مدعيان قهرماني بخت زيادي براي كسب مدال طلا دارند.
ايران رأي نياورد
تايلند ميزبان شد
ايران در رقابت با تايلند براي كسب ميزباني هفدهمين دره مسابقات تكواندو قهرماني آسيا - اقيانوسيه شكست خورد و اين رقابت ها در سال ۲۰۰۶ در بانكوك برگزار خواهد شد.
مجمع عمومي اتحاديه تكواندو آسيا صبح ديروز چهارشنبه در هتل تاور شهر سونگ نام كره جنوبي محل برگزاري شانزدهمين دوره مسابقات تكواندو قهرماني آسيا - اقيانوسيه تشكيل شد.
در اين مجمع دو نامزد براي ميزباني دوره بعدي مسابقات تكواندو آسيا - اقيانوسيه يعني تايلند و ايران وجود داشتند كه درخواست اين دو كشور به راي گذاشته شد و تايلند با كسب ۲۰ راي از ايران كه تنها ۱۱ راي كسب كرد، پيشي گرفت.
همچنين در اين مجمع بار ديگر «دكتر داي سون لي» براي چهار سال به عنوان رييس اتحاديه تكواندو آسيا انتخاب شد.

مصدوميت و سرگرداني قهرمان وزنه برداري جهان
گروه ورزشي: محمدعلي فلاحتي نژاد كه در آبان ماه سال ۱۳۸۲ به عنوان قهرماني جهان دست يافت، مدت ها است كه از ناحيه مچ دست احساس ناراحتي مي كند و اكنون كه ۸۴ روز مانده تا شروع بازي هاي المپيك آتن، مصدوميت وي به اوج خود رسيده است.
گفته مي شود در پي تزريق نادرست آمپول در مچ دست وي رسوب مي كند و اين مسئله باعث التهاب بيش از حد و درد شديد دست او مي شود، با به وجود آمدن چنين مشكلي فلاحتي نژاد حتي قادر به چرخاندن دست خود نبود.پس از اين مسئله و حدود يك ماه قبل، قهرمان دسته ۷۷ كيلوگرم وزنه برداري جهان براي رها شدن از درد و ادامه تمرينات به دكتر محمد رازي، متخصص ارتوپدي ورزشي و نايب رئيس فدراسيون پزشكي مراجعه كرد و رازي براي تشخيص مشكل، آزمايشات مختلف و عكس MRI را مدنظر قرار داد، درحالي كه دكتر رازي در انتظار نتايج آزمايشات بود،  فلاحتي نژاد، ديگر بار اقدام به تغيير پزشك خود كرد و به سراغ متخصص جراحي ترميمي دست رفت.
حال با به وجود آمدن چنين سرگرداني براي يك قهرمان جهان كه اميد زيادي به كسب مدال در المپيك دارد، چه كسي مسئول رسيدگي به آسيب ديدگي وي است؟
آيا مسئولان فدراسيون وزنه برداري موظف به پيگيري بهبود مصدوميت ورزشكارند؟ آيا مسئولان فدراسيون پزشكي و يا كميته پزشكي آتن بايد در حل اين معضل دخالت كنند؟ بالاخره رسيدگي به روند درمان قهرمانان مصدوم به كدام ارگان بازمي گردد؟

وزنه برداران و دوچرخه سواران جانباز و معلول در اردو
گروه ورزشي: فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولين از وزنه برداران و دوچرخه سواران، براي كسب آمادگي به منظور شركت در بازي هاي پاراليمپيك ۲۰۰۴ آتن بار ديگر دعوت به شركت در اردو كرد.اين اردو از تاريخ ۲ تا ۱۰ خرداد ماه آينده در مجموعه ورزشي آزادي تهران برپا مي شود.اسامي نفرات دعوت شده به شرح زير است:وزنه برداري: كاظم رجبي، غلامحسين چلتوك كار، حمزه محمدي، مهران عقيلي، علي حسيني، رضا برومند، علي صادق زاده، حبيب الله موسوي، مرتضي دشتي، سعيد بافنده صداقتي، سرمربي: داود بهتاج، مربي: ايرج نعمان پوردوچرخه سواري: محمود ميلي، داود سليم آبادي ،سرمربي: علي پورمهر، مربي: محمد عسگري.

مسابقات تيراندازي جام آزادي خرمشهر
گروه ورزشي: اولين دوره مسابقات تيراندازي به هدفهاي پروازي «جام آزادي خرمشهر» به مناسبت گراميداشت سوم خرداد، از روز شنبه هفته آينده دوم خردادماه لغايت جمعه هشتم خرداد ماه در سه رشته تراپ، اسكيپ و تراپ دو نفره با شركت تيراندازان مرد و زن در باشگاه تيراندازي مهام برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون تيراندازي، جوايز نقدي اين مسابقات سي وپنج ميليون ريال خواهد بود و جوايزي نيز ويژه تماشاگران در نظر گرفته شده است.تيراندازان داوطلب از سراسر كشور، براي حضور در اين مسابقه مي توانند در تهران با فدراسيون تيراندازي «تلفن ۲۵-۸۸۱۱۸۲۴» و در شهرستانها با هيات هاي تيراندازي استان مربوطه تماس حاصل نموده و ثبت نام نمايند.

برنامه فوتبال جام حذفي باشگاه هاي ايران
گروه ورزشي:برنامه  مرحله  يك  هشتم  نهايي  رقابتهاي  فوتبال  جام  حذفي  باشگاه هاي ايران  اعلام  شد.اين  رقابتها از روز جمعه  اول  خرداد ماده  به  شرح  زير در تهران  وشهرهاي  مختلف  كشور برگزار مي شود:
جمعه  ۱/۳/۸۳
ابومسلم خراسان  - پيكان  تهران  (ديدار رفت )، ورزشگاه  تختي  مشهد
يكشنبه ۳/۳/۸۳
پرسپوليس  تهران  - استقلال  اهواز (ديدار رفت )، ورزشگاه  آزادي 
كشت  و صنعت  شوشتر - عقاب  گنبد (رفت )، ورزشگاه  تختي  شوشتر
برق  شيراز - پاس  تهران  (رفت )، ورزشگاه  تختي  فيروز آباد
پنجشنبه  ۷/۳/۸۳
استقلال  تهران  - پاسارگاد تهران ، ورزشگاه  آزادي  تهران 
جمعه ۸/۳/۸۳
هما تهران  - برنده  سايپا تهران  با ذوب  آهن  اردبيل ، ورزشگاه  شريعتي  كرج 
پيكان  تهران - ابومسلم  خراسان  (ديدار برگشت )، ورزشگاه  ايران  خودرو
  ذوب آهن  اصفهان  با پگاه  گيلان ، (رفت )، محل  برگزاري  متعاقبا اعلام  مي شود.
فولاد خوزستان  با برنده  سپاهان  و شهرداري  مشهد، (رفت )،
تختي  اهوازپاس  تهران  - برق  شيراز، (برگشت )، ورزشگاه  دستگردي  تهران  
عقاب  گنبد - كشت  و صنعت  شوشتر، (برگشت )، ورزشگاه  تختي  گنبد
شنبه ۹/۳/۸۳
استقلال  اهواز - پرسپوليس  تهران  (برگشت )، ورزشگاه  تختي  اهواز  .

عباس صميمي و سجاد مرادي در جمع برترينهاي دووميداني جهان
گروه ورزشي: دو ملي پوش دووميداني ايران كه سهميه المپيك بدست آورده اند، اظهار داشتند: در شرايط آرماني به سر مي برند و تمرينات منظمي را پشت سر گذاشته اند.عباس صميمي و سجاد مرادي خاطرنشان ساختند: حريفان سرسختي در بازيهاي المپيك آتن حضور دارند و براي كسب افتخار بايد تلاش فراواني را انجام دهند.
عباس صميمي افزود:ركورد ورودي من به بازيهاي المپيك آتن ۶۲ متر و ۵۵ سانتي متر است و اين ركورد تا ۱۳ سانتي متر در تمرين ها افزايش يافته است و در صورت ادامه اين روند احتمال كسب مقامي مناسب در اين بازيها را دارم.
همچنين «سجاد مرادي» اظهار داشت: با آمادگي خوبي قدم به بازيهاي المپيك آتن مي گذارم.وي ركورد خود در گرفتن سهميه ورود به المپيك آتن را يك دقيقه ۴۶ ثانيه و ۵۵ صدم ثانيه عنوان كرد و گفت: اگر ۵ درصد اين ركورد را كاهش دهم، اميدي براي قرار گرفتن در ميان هشت دونده ماده ۸۰۰ متر را دارم.

ايران با ۳ بوكسور در رقابت هاي ستارگان جهان
۳ بوكسور ايراني براي شركت در رقابت هاي بوكس ستارگان جهان روز ششم خردادماه سال جاري به آتن پايتخت يونان اعزام مي شوند.
«محمد عاشري» و «سلمان كريمي» بوكسورهاي وزن هاي ۶۰ و ۶۹ كيلوگرم ايران كه جواز حضور در بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن را كسب كرده اند به همراه «مهدي قرباني»  بوكسور وزن ۷۵ كيلوگرم كشورمان در اين مسابقات شركت خواهند كرد.
مسابقات بوكس ستارگان جهان هر ۴ سال در ميان در كشور ميزبان بازي هاي المپيك برگزار مي شود.

«شادي پريدر» در رقابت هاي شطرنج قهرماني جهان
گروه ورزشي:«شادي پريدر» قهرمان شطرنج بانوان ايران براي حضور در چهارمين دوره رقابت هاي شطرنج قهرماني بانوان جهان صبح ديروز چهارشنبه، تهران را به مقصد جمهوري كالميك روسيه ترك كرد.
در اين رقابت ها كه از روز جمعه اول خردادماه سال جاري آغاز مي شود، هر شطرنج باز در هر دور دو بازي با حريف مقابل خود انجام خواهد داد.
به اين ترتيب در پايان هر بازي صعودكننده به مرحله بعدي مشخص خواهد شد و ميزان جايزه نقدي اين مسابقات به همين صورت افزايش خواهد يافت.شادي پريدر نخستين بازي خود را مقابل شطرنج بازي از چين انجام خواهد داد.
اين رقابت ها تا هفتم خردادماه سال جاري جريان خواهد داشت.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |