سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۰۸
يك زن ۳۹ ساله در كرج كشته شد
انگيزه قاتل؛پنج النگو و دو انگشتر
متهم مي گويد: روز بعد از جنايت به يك طلافروشي در حصارك رفتم و طلاها را ۳۰۰هزار تومان فروختم 
من از او ۱۰ ميليون تومان خواستم و گفتم امروز عصر به باغ درخشان در حصارك كرج بيا، از اين قضيه هم چيزي به پليس نگو، حتي به خانواده ات هم حرفي نزن وگرنه بچه ات را مي كشم
009852.jpg
ميترا خلعتبري
راز قتل زن ميانسالي در كلبه اي متروك در حوالي كرج در تجسس هاي كارآگاهان پليس آگاهي فاش شد. عامل اين جنايت به خاطر سرقت طلاهاي اين زن و به بهانه ربودن بچه اش، قرباني خود را به كلبه اي متروك در حصارك كرج كشانده و پس از سرقت طلاها، او را به قتل رسانده بود.
ماموران از طريق تماس صاحب باغي متوجه كشف جنازه زني در كلبه خرابه اي در باغ درخشان حصارك شدند. بلافاصله گروهي از ماموران پليس جنايي كرج در محل كشف جسد حاضر شدند و در بررسي هاي اوليه متوجه شدند اين زن كه حدود ۴۰سال سن داشت با شليك گلوله اي به سرش به قتل رسيده است. علي بصيرنيا بازپرس شعبه ۹ دادسراي كرج پس از گزارش ماموران در جريان ماجرا قرار گرفت و با حضور گروهي از كارآگاهان ويژه قتل پليس آگاهي كرج ماموريت پيدا كردند تا هويت مقتوله و عامل يا عاملان احتمالي اين جنايت را شناسايي كنند. نظريه اوليه پزشكان پزشكي قانوني حكايت از آن داشت گلوله از فاصله نزديك و از يك كلت كمري به سر مقتوله شليك شده كه اين موضوع باعث مرگ اين زن شده بود. ماموران با توجه به شواهد موجود و بررسي صحنه جنايت در فرضيات خود احتمال دادند عامل جنايت بدون هيچ درگيري اي قرباني خود را به اين قتلگاه كشانده و با غافلگير كردن او اين زن را با شليك گلوله اي از پاي درآورده است. كارآگاهان ويژه قتل پليس آگاهي كرج در حال تحقيق درخصوص اين جنايت بودند كه مردي با مراجعه به دايره جنايي اداره آگاهي كرج اظهار داشت: زنم به نام «پروين قائدرحمت» روز گذشته براي انجام كاري از خانه بيرون رفت ولي پس از آن هيچ خبري از همسرم نشد. ابتدا فكر كرديم او به خانه يكي ازهمسايه ها رفته ولي وقتي غيبت او طولاني شد دنبال او به خانه همه آشنايان، بيمارستان ها و كلانتري ها سر زدم ولي هيچ اثري از همسرم نبود. ماموران پس از بازجويي از اين مرد متوجه شدند مشخصاتي كه مرد درباره همسر گمشده اش داده با مشخصات جسد پيدا شده مطابقت دارد به همين خاطر كارآگاهان اين مرد را به پزشكي قانوني برده و او پس از مشاهده جسد زن اعلام كرد اين جنازه همسر گمشده من است. اين مرد در ادامه بازجويي به كارآگاهان گفت: مدتي پيش شناسنامه ام را گم كرده بودم، همسرم پروين قرار بود آن روز به اداره پست برود و با نشان دادن شناسنامه بچه ها و كارت پايان خدمت من كوپن هايمان را بگيرد، حوالي بعدازظهر بود كه همسرم با منزل تماس گرفت و به دخترمان گفت به خاطر شلوغي اداره پست كمي دير به منزل مي آيد، تا غروب منتظر مانديم و وقتي ديدم خبري از او نشد شروع به گشتن در خانه هاي آشنايان و كلانتري ها كرديم.
كارآگاهان پليس جنايي اداره آگاهي كرج براي شناسايي عامل يا عاملان اين جنايت تحقيقات خود را آغاز كردند، اما قاتل بدون برجاي گذاشتن ردپايي از خود از محل فرار كرده بود. ماموران سپس تصميم به بررسي مكالمات تلفني خانه پروين گرفتند و با كمك اداره مخابرات، پرينت تماس هاي ۳روزگذشته با خانه را به دست آوردند. آنها با بررسي پرينت مكالمات تلفني اين زن، متوجه شدند كه وي يك روز قبل از ناپديد شدن، با مردي به نام رضا گفت و گوي تلفني داشته است. شوهر مقتوله درباره اين مرد به ماموران گفت: رضا يكي از همسايه هاي قديمي ما بود كه چند ماه پيش، از كرج به محل ديگري رفته است. كارآگاهان پس از جست وجوي گسترده سرانجام منزل رضا را در حصارك شناسايي كردند. رضا در ابتدا منكر هرگونه اطلاعي از قتل پروين شد، اما سرانجام هنگامي كه تمام شواهد را عليه خود ديد، لب به اعتراف گشود و به قتل پروين اعتراف كرد. متهم در بازجويي ها در خصوص نحوه قتل گفت: «۹ماه پيش يك اتومبيل خريدم و با آن مشغول مسافركشي شدم، اما پس از چند ماه نتوانستم قسط ماشين را پرداخت كنم و دچار مشكل شدم. يك روز كه براي ديدن يكي از دوستانم به محله قديمي ام رفته بودم، پروين خانم را ديدم كه مشغول خريد سبزي از يك مغازه بود، همين كه خواست پول سبزي ها را بپردازد، متوجه پنج النگو و دو انگشتر در دستانش شدم، از همان موقع به وسوسه افتادم كه اين طلا و جواهرات را به دست بياورم، بارها با خودم فكر كردم چه طور مي توانم آنها را صاحب شوم؟چند روز قبل، پيش از اين ديدار به منزلشان زنگ زدم و پروين خانم را تهديد كردم كه پسر كوچكت را كه صبح به مدرسه مي رفت دزديده ام و حالا پيش من است، اگر مي خواهي بچه ات را زنده و سالم تحويل بگيري بايد چند ميليون تومان پول به من پرداخت كني وگرنه با جنازه اش روبه رو مي شوي. پروين در جواب من گفت: هرچه مي خواهي به تو مي دهم، اما به بچه ام صدمه اي نزن، حالا چه كار بايد انجام دهم. من از او ۱۰ ميليون تومان خواستم و گفتم امروز عصر به باغ درخشان در حصارك كرج بيا، از اين قضيه هم چيزي به پليس نگو، حتي به خانواده ات هم حرفي نزن وگرنه بچه ات را خواهم كشت. عصر همان روز پروين به باغ آمد. وقتي مرا ديد به گريه و زاري افتاد و التماس كنان از من خواست بچه اش را به او برگردانم، به دروغ گفتم بچه ات داخل كلبه است وقتي او وارد كلبه شد و فهميد حرف هايم دروغ است، تصميم گرفت فرار كند، اما من يك كلت كمري را كه يك سال پيش از كشور امارات خريداري كرده بودم از زير لباسم بيرون آوردم و تهديدش كردم كه آرام بگيرد، اما زن همچنان به گريه و زاري هاي خود ادامه مي داد و آرام و قرار نداشت. به اين فكر افتادم كه او مرا شناخته و ممكن است به پليس معرفي كند. از ترس سرش را نشانه رفتم و گلوله اي شليك كردم كه كف كلبه افتاد. كيف دستي اش را برداشتم و پنج النگو و دو انگشتر را از دست هايش درآوردم و از آن باغ فرار كردم، در محلي خلوت كيف دستي را باز كردم پول هايي را كه در آن بود برداشتم و سه جلد شناسنامه و دو دفترچه تلفن هم در آن بود كه آنها را پاره كردم و بعد به جوي آب انداختم. روز بعد از جنايت به يك طلافروشي در حصارك رفتم و طلاها را ۳۰۰هزار تومان فروختم.» ماموران پس از اعتراف متهم به قتل، او را با دستور بازپرس شعبه ۹ دادسراي كرج بازداشت كردند، همچنين متهم براي بازسازي صحنه جنايت به قتلگاه زن برده شد و در آنجا اقدام به بازسازي صحنه جنايت كرد، متهم پس از تحقيقات با قرار بازداشت روانه زندان شد تا با تكميل شدن پرونده و محاكمه به مجازات عمل خود برسد.

حادثه
خيابان استخر، يكشنبه ۲۴ خردادماه ۱۳۸۳. سرعت بالاي يك دستگاه كاميون بنز باعث بروز يك تصادف شديد در اين خيابان شد.
اين حادثه وقتي به وقوع پيوست كه راننده كاميون مذكور به دليل عمل نكردن ترمز، قادر به كنترل آن نشد و خودروي آن به دليل سرعت بيش از حد، از مسير خود منحرف شده و در مسير مقابل پس از برخورد با يك دستگاه اتوبوس پارك شده، متوقف شد. بد نيست بدانيد طي ۸۰ روز گذشته، بيش از ۶۰۰ هزار تخلف رانندگي در استان تهران رخ داد. در همين مدت بيش از ۳۷ ميليارد ريال جريمه نقدي توسط رانندگان متخلف پرداخت شده است. همچنين در اين مدت بر اثر تصادفات خودروها در جاده ها و مناطق درون شهري استان تهران، ۹۴ نفر كشته و ۲ هزار و ۴۱۳ نفر مجروح شده اند.
009855.jpg
009858.jpg

آنجا
سارق راحت طلب 
دزدي در ايالت نيوجرسي آمريكا، پس از سرقت از بانك از مسوول باجه براي فرار تقاضاي يك آژانس كرد. مسوول باجه نيز براي او يك تاكسي به همراه راننده گرفت. او به مسوولان بانك گفت: هنگامي كه او به مقصد رسيد، مي توانند شماره اتومبيل را به پليس بدهند. يكي از مشتريان بانك دريافت كه اين دزد راحت طلب يكي از كارگران اخراجي رستوراني در همين خيابان است. پليس با شركت تاكسيراني تماس مي گيرد و آدرس محلي را كه راننده اين شخص را پياده كرده مي گيرد و به سراغ اين سارق مي رود و او را دستگير مي كند. سارق راحت طلب يك هفت تير قلابي و مبالغي پول كه از بانك سرقت كرده بود نيز به همراه داشت. اين مرد به جرم سرقت مسلحانه، ۲۵سال زندان را بايد تحمل كند.
پرش با چتر
يك مرد چيني به علت شكسته شدن دو پايش راهي بيمارستان شد. حتما سوال مي فرماييد نكته جالب اين خبر چيست؟
اين مرد چيني در شهر چنكينگ و در منزل شخصي اش مشغول به آشپزي بود وبراي اين كار نيز از ماكرويو استفاده مي كرد و ناگهان احساس مي كند كه دستگاهش در حال انفجار است. اين مرد چيني كه احتمالا كارتون زياد تماشا مي كرده است، تنها فكري كه در آن لحظه به نظرش مي رسد اين است كه چتري بردارد، آن را باز كند و به وسيله آن به پايين بپرد. او تصور مي كرد كه اين چتر تحمل اين فشار سنگين را خواهد داشت! اين مرد هم اكنون به علت شكستن كامل دو پايش در بيمارستان بستري است.
ركورد تماشاي تلويزيون
تام گيبسون انگليسي ركورد تماشاي تلويزيون را شكست. اين مرد كار خود را روز سه شنبه هفته گذشته در اتاقي كه مخصوص اين كار براي او ساخته شده بود و در ميان انبوه تماشاگران آغاز كرد و توانست ۴۷ ساعت و ۸ دقيقه بدون توقف به تماشاي تلويزيون بنشيند و ركورد پيشين را به مدت ۸ دقيقه بهبود ببخشد. او در اتاق مخصوص خود يك ارتباط اينترنتي داشت كه به او اجازه مي داد سفارش غذا و نوشيدني بدهد. همچنين دوربيني در اين اتاق نصب شده بود و محققان بر روي آن تحقيقات خودشان را انجام مي دادند. گيبسون در پايان اين ركورد شكني گفت:« اين اصلا كارساده اي نيست. در ساعت دو بامداد روز چهارشنبه به شدت احساس خواب آلودگي مي كردم، ولي با يك سري حركات كششي خود را بيدار نگه داشتم.
زنبورها در تعقيب 
تا به حال باد سته عظيم زنبورها مواجه شده ايد؟ در انگلستان دختر ۱۲ ساله اي با دوچرخه خود براي خريد از يكي از فروشگاه ها از خانه به راه مي افتد، دوچرخه خود را در نزديكي فروشگاه پارك مي كند، به داخل فروشگاه مي رود، خريد خود را مي كند و هنگام خروج با صحنه عجيبي مواجه مي شود. دوچرخه اين دختر توسط يك هزار و ۲۰۰ زنبور عسل پوشيده شده بود. متخصصان گمان مي كنند كه زنبور ملكه اين كندو بعد از فرار از كندو براي استراحت در سبد اين دوچرخه رفته و ساير زنبورها نيز اين دوچرخه را تعقيب كرده اند. مادر اين دختر به همراه او توسط كارشناسان فرا خوانده شده اند تا مشخص شود اين زنبورها از كدام شهر آمده اند. دختر ۱۲ساله مي گويد: «من حيوانات را دوست دارم، ولي اصلا علاقه اي به زنبور ندارم چه برسد به اينكه آن را در سبد قرار دهم و با خود بياورم.»
زن بدشانس 
خبري بخوانيد از بدشانسي يك زن و توالت عمومي پرنده. زن ۳۲ساله اي در راه هامبورگ با حادثه اي عجيب مواجه شد. هنگامي كه او در حال رانندگي بود، باد شديدي شروع به وزيدن كرد. يكي از توالت عمومي هاي قابل حمل در مسير بر اثر اين وزش باد شديد از جا كنده شد و درست بر روي ماشين گرانقيمت اين خانم افتاد.
در اين حادثه جالب و نادر به زن راننده صدمه اي وارد نشد، اما او براي تعمير خسارات ناشي به اتومبيلش بايد ۵ هزار يورو پرداخت كند. اين زن كه بر اثر اين حادثه، بسيار شوكه شده بود، گفت: «احساس كردم كه يك پرنده عظيم الجثه در حال پرواز در آسمان است و بر اثر باد به ماشين من برخورد كرده.»

اينجا
كشف بزرگ محموله قاچاق
با تلاش ماموران انتظامي استان خراسان، باند قاچاقچيان مواد مخدر منهدم و از آنها ۵۰۰ كيلوگرم مواد مخدر كشف شد.
سردار رادان، فرمانده انتظامي استان خراسان در تشريح عمليات انجام شده به خبرنگار ما گفت:«در پي اطلاع ماموران مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي شهرستان بردسكن، مبني برحمل مقادير زيادي مواد مخدر توسط قاچاقچيان از مسير شهرستان بردسكن به ساير استان هاي كشور، بلافاصله گروه هاي عملياتي اقدام به انسداد و كنترل معابر فرعي و اصلي در حوزه استحفاظي شهرستان بردسكن كرده كه قاچاقچيان با مشاهده ماموران اقدام به فرار كردند و در ادامه عمليات مهار، گروه هاي مجهز انتظامي در تاريكي شب پس از چندين كيلومتر تعقيب با قاچاقچيان درگير شدند.»
سردار رادان فرمانده انتظامي خراسان در ادامه افزود: «در اين عمليات موفقيت آميز يك نفر از قاچاقچيان به هلاكت رسيد و دو دستگاه اتومبيل حامل نيم تن مواد مخدر از نوع ترياك از قاچاقچيان كشف شد.»
سردار رادان در پايان خاطر نشان كرد كه مبارزه قاطع با عوامل قاچاق در دستور كار نيروي انتظامي قرار داشته و با عوامل و قاچاقچيان و سوداگران مرگ با قاطعيت برخورد مي شود واز همكاري مردم جهت شناسايي وارايه اطلاعات با نيروي انتظامي تقدير و تشكر كرد.

تخريب سلول هاي انفرادي
سلول هاي انفرادي ندامتگاه پيرانشهر آذربايجان غربي روز پنج شنبه هفته اي كه گذشت تخريب شد و قرار است فضاي اين سلول ها به فضاهاي فرهنگي تبديل شود. رئيس اين ندامتگاه قول داده است تا اين بخش از ندامتگاه پس از تخريب به فضاي مددكاري و فرهنگي براي آموزش زندانيان تبديل شود. البته اين بخش از زندان پيرانشهر از سال ها پيش بلااستفاده بوده و بنا به گفته «سرباز جانفدا» رئيس اين زندان تخريب اين سلول ها در راستاي اصلاحات قوه قضاييه صورت مي گيرد و با ايجاد فضاي فرهنگي براي زندانيان قرار است از طريق امور فرهنگي در جهت بهبود و تحول شخصيتي زندانيان اين زندان اقدام شود.

هلاكت يك شرور
يك شرور مسلح روز جمعه در درگيري با ماموران انتظامي در شهر سراوان به هلاكت رسيد.
سرهنگ پاسدار محمدعرب معاون اجتماعي نيروي انتظامي استان سيستان و بلوچستان با تاييد اين خبرافزود: «اشرار مسلح با تيراندازي به سمت ماموران گشت كلانتري ۱۲ سراوان، يك نفر از ماموران را مجروح كرده و با آنان درگير شدند.»
در اين درگيري «ولي تاجيك» ۲۵ ساله يكي از اشرار به هلاكت رسيد و دوست وي به نام «شيراحمد» نيز به همراه اسلحه مربوطه و مهمات دستگير شد. مامور مجروح شده كه از ناحيه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته، براي درمان به زاهدان منتقل شده و پزشكان در حال مداواي وي هستند.

نبرد انسان و اسب
پس از ۲۵ سال و براي اولين بار فاتح ماراتن انسان و اسب، يك انسان بود. هيولاب ۲۷ ساله، مسير ۲۲ مايلي مسابقه را در مدت ۲ ساعت و ۵ دقيقه و ۱۹ ثانيه به پايان رساند، در حالي كه نزديكترين اسب رقيب او ۱۲ دقيقه بعد به خط پايان رسيد. جايزه اين مسابقه كه هر ساله در ويلز برگزار مي شود، ۲۵ هزار پوند است كه نصيب مرد ۲۷ ساله شد. او پس از پايان مسابقه در يك مصاحبه به خبرنگاران گفت «خوشحالم كه براي اولين بار يك انسان مي تواند اين رقابت را ببرد.»
او در خصوص اينكه قرار است با ۲۵ هزار پوند چه كند، مي گويد: «اولين كاري كه مي كنم، براي خود يك جفت كفش تمرين مناسب مي خرم.»

حوادث
آي تي شهر
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
زيبـاشـهر
سفر و طبيعت
|  آي تي شهر  |  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  خبرسازان   |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |  سفر و طبيعت  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |