سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۲۹ - Jul 6, 2004
تيم ربوكاپ دانشگاه اميركبير ،قهرمان شبيه سازي سه بعدي فوتبال جهان شد
009477.jpg
گروه علمي فرهنگي: تيم  ربوكاپ  دانشگاه  صنعتي  اميركبير مقام  قهرماني  جهان  را در مسابقات  «ربوكاپ  ۲۰۰۴» در رشته  شبيه سازي  سه  بعدي  فوتبال  كسب  كرد.
به  گزارش  روابط عمومي  دانشگاه  صنعتي  اميركبير، مسابقات  ربوكاپ  ۲۰۰۴ از هشتم  تيرماه  به  مدت  يك  هفته  در كشور پرتغال  برگزار شد.
دراين  رقابت ها بيش  از يكهزار و ۶۸۰ محقق  از ۳۷ كشور جهان  در قالب ۳۲۰ تيم  در سايزهاي  متوسط، كوچك ، شبيه سازي ، امدادگر و ربات  انساني  بايكديگر رقابت  كردند.
تيم  آريا از دانشگاه  صنعتي  اميركبير موفق  شد در ميان  ۱۵ تيم  شركت كننده  در رشته  شبيه سازي  سه  بعدي  فوتبال ، مقام  قهرماني  را كسب  كند.
تيم فوتبال  «ربوكاپ» از كشور آلمان  و تيم  ربوكاپ  دانشگاه  تهران ، به  ترتيب  مقام هاي  دوم  و سوم اين  رشته  را كسب  كردند.
«اميرحسين  شريف »، «حميد باقي »، «مجتبي  سلگي » و «احمد نيك آبادي »، «حسام  منتظري »، «سجاد مرادي »، « سيد علي  ركني »، «امير قادري »، « سعيدآخوندي »، «اميد مولا» به  سرپرستي  «محمد كاظم  اكبري » رئيس  دانشكده  كامپيوتر و فناوري  اطلاعات ، اعضاي  اين  تيم  را تشكيل  مي دهند.

آزمون تشريحي دو رشته كارشناسي ارشد ۱۸ تير در تهران برگزار مي شود
گروه علمي فرهنگي: سازمان سنجش آموزش كشور، زمان و مكان دقيق توزيع كارت و برگزاري آزمون تشريحي كد رشته هاي ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ آزمون كارشناسي ارشد سال ۸۳ را اعلام كرد.
به گزارش (ايسنا)، آزمون تشريحي داوطلبان كد رشته امتحاني ۱۳۵۷ آزمون ورودي تحصيلات تكميلي (دوره هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته داخل) سال ۸۳ كه مجاز به انتخاب رشته شده اند، صبح و بعدازظهر پنجشنبه ۱۸ و ۱۹ تير و آزمون كد رشته ۱۳۵۸ صبح و بعدازظهر روزهاي ۱۸ و ۱۹ تير ماه و صبح روز شنبه ۲۰ تير ماه، منحصرا در شهرستان تهران برگزار خواهد شد.
داوطلبان بايد براي دريافت كارت ورود به جلسه آزمون با در دست داشتن شناسنامه يا كارت شناسايي معتبر عكس دار از ساعت ۸ تا ۱۲ و از ساعت ۱۴ تا۱۸ روزهاي ۱۶ و ۱۷ تير به دانشگاه شهيد بهشتي واقع در اوين مراجعه كنند.
براي آن دسته از داوطلباني كه در آزمون دو پروژه شركت مي كنند دو كارت ورود به جلسه صادر شده است كه لازم است اين گونه داوطلبان نسبت به دريافت هر دو كارت ورود به جلسه اقدام كنند.
بر اساس اين گزارش،آن دسته از داوطلبان كد رشته امتحاني ۱۳۵۷ كه بر اساس مندرجات كارنامه اوليه مجاز به انتخاب رشته شده اند و يكي از كد رشته محل هاي رشته تحصيلي كارگرداني و ادبيات نمايشي را انتخاب كرده اند بايد به ترتيب در آزمون تشريحي درس تجزيه و تحليل نمايش نامه و پروژه نمايشنامه نويسي شركت كنند، آن دسته از داوطلبان كد رشته امتحاني ۱۳۵۸ كه يكي از كد رشته محل هاي رشته تحصيلي تصوير متحرك (انيميشن)، ارتباط تصويري، تصويرسازي،  نقاشي و يا طراحي صنعتي را انتخاب نموده اند، بايد به ترتيب در آزمون درس پروژه هاي عملي تصوير متحرك، ارتباط تصويري، تصوير سازي، نقاشي و طراحي صنعتي شركت كنند.
گفتني است، هيچ يك از داوطلبان اجازه آوردن وسايل اضافي اعم از كتاب، جزوه، تلفن همراه، نوت بوك و غيره را ندارند، همچنين در حين انجام پروژه هر نوع پرسش و كمك به همديگر مجاز نبوده و در صورت انجام آن به عنوان تقلب محسوب خواهد شد.

۱۰ درصد ظرفيت دوره كارشناسي ارشد دانشگاهها به دانشجويان ممتاز اختصاص يافت
گروه علمي فرهنگي: بر اساس مصوبه سي و سومين جلسه شوراي هدايت استعدادهاي درخشان در آموزش عالي، هر يك از دانشگاه ها و موسسه هاي آموزش عالي و پژوهشي كشور مجازند حداكثر ۱۰ درصد از ظرفيت سالانه پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد رشته هاي موجود خود را به دانشجويان ممتاز همان رشته در مقطع كارشناسي همان دانشگاه اختصاص دهند.
به گزارش ايسنا،  ظرفيت مذكور مازاد بر ظرفيت پذيرش دانشجو در هر يك از رشته هاي ذيربط در مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه است و دانشجوي ممتاز به دانشجويي اطلاق مي شود كه دانشجوي سال چهارم دوره كارشناسي و مشمول يكي از دو بند زير باشد.
نخست اين كه ميانگين كل نمره هاي دروس گذرانده دانشجو (ميانگين هفت نيمسال گذرانده) حداقل ۱۷ و از اين لحاظ جزو ۱۰ درصد دانشجويان برتر رشته خود (بر اساس تعداد پذيرفته شدگان دانشگاه در رشته ذيربط در سال ورود) باشد.
دوم اين كه بر اساس آيين نامه مصوب دانشگاه  با محوريت فعاليت هاي علمي و پژوهشي جزو دانشجويان برتر رشته مربوطه باشد.
اين مصوبه مطابق دستورالعمل دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي اجرايي خواهد شد.

حكم تخليه ۳۶ واحد آموزشي در تهران
گروه علمي فرهنگي: رئيس سازمان آ موزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران اعلام كرد: تا ابتداي امسال براي ۳۶ واحد آموزشي، استان تهران حكم تخليه دريافت كردند.
به گزارش ايسنا، اميرعلي محبي افزود: مجموعا براي ۳۶ واحد آموزشي حكم تخليه صادر شده كه تنها ۱۳ واحد از اين تعداد استيجاري است.وي تصريح كرد: در اين ۳۶ واحد آموزشي حدود ۱۵ هزار دانش آموز مشغول به تحصيل هستند و براي خريد اين واحدهاي آموزشي به ۲۰۰ ميليارد ريال اعتبار نياز داريم.تراكم دانش آموزي در مدارس شهرستان هاي استان تهران ۸۱/۵۳ است.

تأليف برخي از كتب درسي به استان ها واگذار مي شود
گروه علمي فرهنگي: معاون آموزش عمومي و تربيتي وزارت آموزش و پرورش از واگذاري تأليف برخي از كتب درسي به استان ها خبر داد.
«سيد مختار موسوي» امروز در جمع مديران و روساي آموزش و پرورش گيلان در رشت، افزود: آموزش و پرورش مدرن و امروزي به كيفيت ها توجه دارد و به دنبال ارزشيابي توصيفي است.
وي، با اشاره به اهميت اصلاحات در آموزش و پرورش و جايگاه آن در برنامه چهارم توسعه، گفت: برنامه چهارم مبتني بر دانايي است بر اين اساس تمام تلاش براي صرف برنامه ريزي اصولي بر روي اين محور قرار دارد.
«موسوي» توجه جدي به مقطع پيش دبستاني را يكي از مهمترين برنامه هاي آموزش و پرورش عنوان كرد و افزود: تحقيقات نشان داده كه در آموزش و پرورش عمومي آن چه كه بايد مورد بررسي و تغيير قرار گيرد، فرآيند هاي سيستم تعليم تربيت است.

علمي فرهنگي
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |  
|  ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |