پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۵۷ - Aug 5, 2004
وزنه برداران يك هفته زودتر عازم المپيك مي شوند
گروه ورزشي: با توجه به خصوصيات منحصر به فرد رشته وزنه برداري، مسئولان برگزار كننده المپيك آتن تدابير شديدي در مورد كنترل دوپينگ به كار خواهند بست.
باتوجه به برنامه ريزي هاي انجام شده وزنه برداران يك هفته پيش از شروع مسابقات در آتن حضور خواهند داشت و تست كنترل دوپينگ از آ نان به عمل خواهد آمد.
بر طبق اين قوانين ورزشكاراني كه نتيجه تست دوپينگ آنان مثبت باشد، اجازه حضور در رقابت ها را نخواهند داشت.
نخستين كاروان تيم ملي وزنه برداري كشورمان روز ۲۷ مرداد عازم آتن خواهد شد.

امروز آغاز مرحله سوم دووميداني قهرماني كشور
گروه ورزشي:سومين مرحله از رقابت هاي دووميداني قهرماني جوانان و بزرگسالان باشگاه هاي ايران امروز در پيست تارتان مجموعه ورزشي انقلاب اصفهان برگزار مي شود.در اين پيكارها دوندگان ۲۳ تيم در ۱۲ ماده با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.در پايان دومين مرحله اين رقابتها كه روز اول مردادماه در شهرستان ساري برگزار شد، در رده سني بزرگسالان تيم ذوب آهن اصفهان با كسب ۹۷ امتياز در صدر جدول قرار گرفت و تيم هاي دانشگاه آزاد اسلامي و شركت ملي نفت ايران با ۷۹ و ۷۳ امتياز به ترتيب در مكانهاي دوم و سوم ايستادند.

بازتاب شكست تيم ايران برابر چين در مطبوعات اين كشور
شكست  تيم  ملي  فوتبال  كشورمان  برابر تيم  ملي  فوتبال  چين  در مرحله  نيمه نهايي  سيزدهمين  دوره  رقابت هاي  فوتبال  جام  ملت هاي  آسيا با بازتاب هاي  گسترده اي  در مطبوعات  كشور چين  همراه  بود.
روزنامه  صبح  پكن  نيز در ويژه نامه  جام  ملتهاي  آسيا نوشت : دروازه بان  تيم  چين  ليو يون  في  با مهار آخرين  پنالتي  تيم  ملي  فوتبال  ايران  ،ورزشگاه كارگران  چين  را به  حالت  انفجار درآورد. اين  روزنامه  به  نقل  از آري  هان  سرمربي  تيم  چين  نوشت : پيروزي  مقابل تيم  ايران  و ورود به  فينال  جام  ملت هاي  آسيا براي  من  به   يك  افسانه شبيه  است .
اين  روزنامه  به  نقل  از آري  هان  همچنان  تأكيد كرد كه  پيروزي  در ميدان مقابل  ايران  به  واقع  كار ساده اي  نبود و اگرچه  تيم  ايران  بسياري  از زمان اين  مسابقه  را ده  نفره  بازي  كرد اما اين  تيم  در دفاع  بسيار خوب  ظاهر شد و مشكلات  زيادي  براي  ما فراهم  آورد.
روزنامه  ورزش  چين  نيز در صفحه  فوتبال  خود نوشت : بدون  شك  تيم  ايران قوي ترين  حريف  چين  در اين  دوره  از مسابقه ها محسوب  مي شد و شكست  اين  تيم  براي  چين  از اهميت  ويژه اي  برخوردار بود.

آرامش بعد از توفان
ايران و بحرين، يك بازي از نوع سوم
008301.jpg
گروه ورزشي:در سيزدهمين دوره مسابقات فوتبال جام ملت هاي آسيا چيني ها براي قهرماني برنامه ريزي مفصلي كرده اند. پس از عراق و ايران حالا نوبت ژاپن است تا در روز شنبه سومين قرباني بازي ها براي قهرماني چين شناخته شود. ژاپن رقيب سياسي و ديرينه چين اين بار با فوتبالش قصد دارد تمام عقده هاي تاريخي خود را بگشايد. درمورد مسائل فني اين بازي روز شنبه بيشتر خواهيم نوشت. اما در مورد بازي رده بندي، ايران و بحرين دو مظلوم و مغلوب در ضربات پنالتي در مقابل دو قدرت صنعتي و اقتصادي آسيا و حتي جهان.
ايران هنوز شكست بازي با بحرين در منامه در مسابقات مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۲ را فراموش نكرده است.
سال تلخي كه ايران قصد داشت با قهرماني در جام ملت ها آن را جبران كند. حالا هر دو تيم زخم خورده بايد در يك جدال سخت تيم سوم اين مسابقات را معرفي كنند. به ويژه بحرين كه دربه در به دنبال يك مقام است. بحرين كه در اولين بازي خود با چين ميزبان بازي ها دو بر دو به تساوي رسيده بود، در مقابل ژاپن آن توانمندي هميشگي را نداشت و درنهايت روي ضربات پنالتي شكست خورد. ديدار ايران با بحرين از چند جهت داراي اهميت است. اولا ايران براي يك بازي انتقامي بايد بحرين را شكست دهد، دوما اين پيروزي و كسب مقام سوم مي تواند آرامشي باشد بعد از توفان.آماده شدن براي بازي هاي مقدماتي جام جهاني در مقابل اردن كه به نظر مي رسد در اين ميدان مي توانيم تمام تألم هاي بازي با چين را فراموش كنيم و راه خود را تا رسيدن به جام جهاني هموار كنيم.
بحرين تيم يكدست، آماده و قلدري است كه اتفاقا چون ايران فوتبال بازي مي كند. بازيكنان مكمل خوبي دارد، در بازي هوايي، زميني و شوتزني بسيار قوي اند، ضمن اين كه بهترين گلزن جام هم در اين تيم حضور دارد. علا هابيل كه اتفاقا بازيكن باهوشي است و در كنار حسين علي حسين يكي از بهترين هاي بحرين در خط حمله بازي مي كند. تمام ياران قديمي بحرين هنوز حضور دارند. علي سعيد عبدالله همچنان درون دروازه است. محمد جاما، سعيد محمد، حسين بابا، سيدمحمد جلال و در خط مياني راشد الدوساري، محمد سالمين، طلال يوسف كه هر سه جزو بهترين هاي اين تيم به حساب مي آيند. جدا از اين نفرات، سلمان عيسي، فيصل عبدالعزيز و عادل عباس را نيز روي نيمكت دارد كه بايد ديد در مقابل ايران از كداميك از آنها استفاده مي كند.
تيم ايران بدون علوي و زارع بايد خود را آرايش دهد. اگرچه آن انگيزه بازي با چين در بچه ها نيست، اما كسب مقام سوم هم مي تواند از سير نزولي و موقعيت تيم ملي ايران جلوگيري كند و بتوانيم براي بازي با اردن در مقدماتي جام جهاني با روحيه بهتر ظاهر شويم. بالاخره بايد اين شكست را فراموش كنيم و با واقع بيني توانايي هاي خود را مورد ارزيابي قرار دهيم. جور ديگر بايد ديد، جور ديگر بايد نوشت و جور ديگر بايد برنامه ريزي كرد. حرف فراوان خود را بايد زد، اما در شرايط و موقعيت مناسب.

واليبال بين المللي جام شيخ راشد
دومين رويارويي ايران و چين اين بار در دبي
خبرنگار همشهري: دومين رويارويي ورزشي ايران و چين در كمتر از ۴۸ ساعت اين بار در ميدان مستطيلي واليبال شكل مي گيرد. اگر شجاعان فوتبال ما در مصافي نابرابر با قضاوت جهت دار يك داور لبناني از راهيابي به فينال جام ملت ها بازماندند، امشب ملي پوشان واليبال ايران هم درست چنين وضعيتي را دارند با اين تفاوت كه هردو تيم ايران و چين به عنوان مدعيان بزرگ آسيائي در كشوري بيطرف مثل امارات و در جام شيخ راشد برابر هم صف خواهند كشيد.در سه سال اخير و در سه رويداد مهمي كه اين دو تيم با هم برگزار كردند دوبار چيني ها در بازي هاي انتخابي المپيك و قهرماني مردان آسيا با نتيجه مشابه سه بر يك ايران را شكست دادند و ايران نيز در بازي هاي آسيايي ۲۰۰۲ بوسان سه بردو چين را مغلوب كرد و حال بايد ديد امشب در پيكار چهارم اين دو تيم چه نتيجه اي به ثبت خواهد رسيد.چين با همه نامداران خود و با تركيب ليگ جهاني به دبي آمده است و تيم ايران با حفظ استخوان بندي چند سال اخيرش با فراخواني چند جوان چهره جوانتري به خود گرفته است. بازي ايران و چين اولين بازي مرحله نيمه نهايي امشب در ساعت ۲۰ خواهد بود و بازي دوم اين مرحله نيز بين مصر و هند در ساعت ۲۲ انجام مي شود.

جام ملت هاي آسيا
ايران و بحرين فردا براي كسب مقام سومي بازي مي كنند
گروه ورزشي: نوسانات جاري در فوتبال طي يك قرن اخير در تمام كشورها و مسابقات مختلف به وضوح ديده شده است. فوتبال ايران نيز از اين قاعده مستثني نبوده و نخواهد بود. آنچه از اين مسابقات بر جاي مي ماند چهره بازيهاي جوانمردانه يك تيم و تاثير تاريخي است كه از خود برجاي مي گذارد.
تيم ما در مقابل چين خوب بازي كرد، شايسته صعود بود و توانايي اين را داشت كه در فينال مقابل ژاپن به ميدان برود، اما اشتباهات فردي اجازه نداد تيم ما براي كسب چهارمين مقام قهرماني در اين مسابقات به فينال برسد. هنوز همه چيز تمام نشده است و كسب مقام سوم نيز براي ما كم نخواهد بود. اتفاقاً پيروزي در مقابل بحرين لياقت ما را بيشتر نشان خواهد داد و جايگاه فوتبال ما را در آسيا بالاتر خواهد برد. جوانان ايران فردا در چين بر بحرين پيروز مي شوند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |