پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۷۱
تعطيلات رو به پايان است
سفر برويد با جيب خالي!
سفر رفتن خيلي مي چسبد. هر پنج شنبه در اين صفحه مطالب ما را براي سفر با كمترين هزينه به يكي از شهرهاي خوش آب و هواي ايران بخوانيد. امروز به محمود آباد شمال مي رويم
ايمان مهدي زاده
تعطيلات را چگونه گذرانديد؟ اين پرسش موضوع انشاي نخست فصل مدارس بود.
آنهايي كه اهل انشاء نوشتن بودند، با سوژه سازگاري پيدا كرده بودند. قبل از شروع فصل كتاب و درس و مشق، يكي از خاطراتشان را نوشته بودند. اين موضوع مربوط به سالها پيش است. وقتي مردم براي سفر نرفتنشان بهانه هزينه را پيش نمي كشيدند. امروز از هر كس سراغ سفر را مي گيري، آهي از نهاد بيرون مي فرستد و مي گويد:« مسافرت خرج دارد. نمي صرفد.» و بعد خاطرات سفرهاي متعددي كه روزهاي دور به دور دست ها داشته را در ذهنش مي چرخاند. لبخندي مي زند و مي گويد:« اگر شرايط مهيا باشد دريغ نمي كنم.»
اين سناريو بين بسياري وجوه اشتراك زيادي پيدا كرده است ولي از تمام نق و نوق ها كه بگذريم، سفر رفتن در بازيابي انرژي بسيار موثر است. با سفر، زندگي متفاوتي را تجربه مي كنيد و به هزار و يك دليل ديگر كه مربوط به سرويس سفروطبيعت مي شود در بازسازي روحي و القاي انرژي مثبت براي شروع مجددكار، شما را در حد آرماني آماده مي كند. وقتي سفر نمي رويد، مانند بازيكني كه ۱۱۰ دقيقه دويده، خسته شده ايد و انرژي به پا نداريد. در اين موقع مربي شما را تعويض مي كند. بازيكن جديد مي آيد و شرايط گل طلايي را- كه حالا منسوخ شده - فراهم مي كند.
شما هم اگر مي خواهيد خودتان را براي محكم تر كاركردن آماده كنيد، قبل از شروع سفر را فراموش نكنيد. باور بفرماييد، هزينه هاي سفر و راه دراز يا كوتاه به مزايايش نمي چربد. البته اين هزينه در هر فصل و هر شهر متفاوت است نكته ايست واضح و مبرهن.
تابستان گرمي است. روز به روز گرم تر مي شود. طي روز چند بار هوس آب تني يا استخر به سرتان مي زند. اگر به شمال برويد، مي توانيد از طلوع تا غروب آفتاب دريا را در آغوش بگيريد و لذت ببريد. دراز كشيدن روي شن هاي مرطوب ساحل و لمس نوازش آفتاب تند را فراموش نكنيد.
شمال خوراكي هاي ويژه زيادي دارد. از لواشك و زغال اخته سرجاده گرفته تا بلال و كباب كنار ساحل «سوغاتي هم مي شود، مقدار متنابهي ترشي و مربا آورده، صنايع چوب هم كنارش.»
هواي خنك وگاهي سرد مناطق كوهستاني دراين فصل بسيار دل انگيز است. درخت هاي بلوط، گردو، ون و بيد كنار جوي آب رج بسته اند و صداي نهر گوش را پر مي كند.صداي پرندگان، غوك ها و شب هنگام جيرجيرك ها بر صداي باد سوار مي شود و دور چهره را نوازش مي كند و به جان مي ريزد. صداي سگ هاي آبادي از دور دست مي آيد يا در هتل نشسته ايد، پنجره را گشوده و از هواي پاك كوهستاني، ريه هايتان را پر مي كنيد.
شهرهاي كويري روزهاي تفتان و سوزنده اي دارند. درعوض شب هاي كويري كه از راه مي رسد، زندگي جرياني ديگر پيدا مي كند. هرچه ستاره در آسمان هست، مي ريزد روي سرتان. اگر پنجره اتاق هتل شما باز باشد يا در فضاي باز رو به آسمان دراز بكشيد، ستاره ها روي سينه شما مي ايستند و چشمك مي زنند. شب هاي كويري از هتل هاي پنج ستاره نيز بيشتر به شما انرژي مي بخشد و خستگي روزمرگي شهري را از تنتان در مي كند. هرچه دلتان بخواهد مي توانيد ستاره دست چين كنيد.
سفر رفتن اصلا سخت نيست. كمي دقت نظر دركنار اطلاعات مي تواند امكان مسافرت هاي خانوادگي را افزايش دهد. اين روزها دوستان مجرد زيادي به اتفاق، پا در راه مي گذارند. ما براي آنان نيز توصيه هايي داريم. راه هايي كه مي تواند با حداقل خرج به اندازه يك دنياي جواني برايشان لذت داشته باشد.
در سفر اين هفته، سري به اوضاع و احوال شمال مي زنيم كه نزديك تهران است و دور جاده چالوس را فعلا خط مي كشيم. از محمودآباد شهرستان آمل شروع مي كنيم. دريايي نزديك به تهران با هواي مطبوع بين راه. جنگل و كوه و دريا، سه اقليم متفاوت زيبا در سفري با ۲ روز زمان، خودش را در آغوش مسافران رها مي كند.
از تهران، جاده هراز را پيش مي گيريم. جاده اي كه از عصر چهارشنبه تا ظهر شنبه هفته بعد، مملو از تردد خودروهاي مسافران است. بعضي وقت ها به نظر مي رسد جاده در آستانه تركيدن قرار گرفته. پس از ۳ ساعت رانندگي شما به محمودآباد مي رسيد. براي ماندن امشب چه تدبيري انديشيده ايد. مي خواهيد در شهر ويلا كرايه كنيد يا روستا؟ براي بيتوته ترجيح مي دهيد، كنار دريا در سوئيت با امكانات دي.وي.دي و تلويزيون استراحت كنيد يا كنار آتش بنشينيد و چاي داغ را مزمزه كنيد و به صداي مهيب و زيباي امواج گوش بسپاريد.
يك نكته مسلم در سفر وجود دارد كه به خاطر رعايت نكردنش هزينه هاي شما به سادگي دچار رشد فزاينده اي مي شود. وقتي از صبح تا شب در زندگي پردغدغه شهري، از تكه هاي آهني ريخته روي هم، اعصابتان به هم مي ريزد، به دست آوردن آرامش با تغيير و تنوع در زندگي، اصلي بسيار راهگشاست. پس، از امكاناتي كه در شهر از آن بهره منديم، چشم مي پوشيم. زندگي بدون يخچال، فرش، مبل، تلويزيون، رايانه و ديگر لوازم خدماتي را ،شما هم مي پسنديد. تاكنون پيش نيامده دلتنگ روزگارهاي دور شده باشيد؟ وقتي بشر اسير تكنولوژي نشده بود، در هواي تابستان، بدون سقف ويلا، كسي دچار مشكل سرما نمي شد. هيچ موسيقي در آرامبخشي ذهن به اندازه صداي باد و موج تاثيرگذار نيست.
براي استراحت يك شب در سواحل محمودآباد، هزينه اتاق در روستا و شهر متفاوت است؛ ويلا و سوئيت نيز.
اتاق ۲۴-۱۲ متري، شبي ۷ تا ۱۲ هزار تومان برايتان آب مي خورد. اين اتاق در روستا قرار دارد. اگر در شهر باشد بين ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان افزايش پيدا مي كند. سوئيت با امكانات مناسب شهري (قبلا توضيح داده شد) در شهر، مبلغي در حدود ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان به حسابتان چوب خط مي زند و در روستا، ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان.
ويلا اما قيمتي بسيار بالاتر دارد. حتي شبي ۱۵۰ هزار تومان. به اين ترتيب مي توانيم ادعا كنيم كه همين محمودآباد خودمان بعضي مواقع از دبي و تركيه نيز گرانتر درمي آيد. البته زيبايي هاي شمال ايران بسيار متنوع تر و لطيف تر از آنجاست، ولي آيا پرداخت اين هزينه براي همه مقدور است؟
ما براي كاهش هزينه هاي شما پيشنهادي داريم. با خريد يك چادر مسافرتي از مبلغ ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان به بالا (بسته به كيفيت)، خودتان را از اجاره اتاق در سفرهاي تابستاني نجات دهيد. وضعيت امنيتي منطقه شمال طوري است كه بتوانيد با خانواده شب را در چادر صبح كنيد. امروزه در هر شهري مكان هاي متعددي با امكانات خدماتي براي اقامت درنظر گرفته شده است. مي توانيد چادرهايتان رادر هر كدام از آنها كه دلتان خواست، علم كنيد.

موفقيت
013632.jpg
در اين ستون هر هفته مي خواهيم سري به آدم هاي موفق بزنيم و از عوامل موفقيت آنها حرف بزنيم. آدم هايي كه با سرمايه كم يا در شرايط خيلي بد، توانسته اند به جاهاي خيلي خوبي برسند و در كار و زندگي موفق باشند. حالا پيش از آنكه به سراغ اين آدم ها برويم اصول هشت گانه موفقيت را از كتاب «راز موفقيت در بازار كار» نوشته «ا. كيهان نيا» برايتان نقل مي كنيم:
۱- به هدف هاي بزرگ فكر كنيد
هدف هاي كوچك گرچه دست يافتني هستند، ولي راضي كننده نيستند. بلندپروازي در انتخاب هدف همراه با بررسي و مطالعه دقيق، هرگز ضرري به دنبال نخواهد داشت. اگر مي خواهيد در كارتان ممتاز و برجسته باشيد به طور خستگي ناپذير تلاش كنيد، كمتر بخوابيد و بيكار نمانيد، زيرا لازمه درصدر قرار گرفتن و ممتاز بودن، همتي والاست. زندگي فارغ از مشكلات و به دور از هرگونه دغدغه و نگراني، خواب و خيالي بيش نيست. اگر دنبال مرواريد هستيد بايد خطر كوسه را به جان بخريد و دل به دريا بزنيد. «زندگي نه يك مسير روان و صيقل يافته است و نه بستري از گل هاي سرخ. به ياد داشته باشيد گل هاي سرخ هم پر از تيغ هاي تيز و برنده است.»
۲- هوش و استعداد تاثير دارد؟
«با استعداد متوسط، اما پشتكاري بيش از حد به هر چه بخواهيد مي رسيد. پشتكار هميشه جايگزين استعداد شده است.» اگر هوش و استعداد سرشار داشته باشيم و آن را درست به كار گيريم، به يقين راه رسيدن به موفقيت و كاميابي بر ما هموار خواهد شد. اما اگر در كارها جديت به خرج ندهيم، بي استعدادترين افراد مصمم و با اراده هم از ما پيشي خواهند گرفت و نبود استعداد با عواملي چون مقاومت، سختكوشي، نظم، دقت و صبر و شكيبايي قابل جبران است.
۳- شانس و اقبال تاثير دارد؟
«شانس با گنجينه هاي خود به سراغ كساني مي رود كه با اعتماد به نفس و جرات زياد در جست وجوي حق خود هستند.» شانس و اقبال به معناي استفاده به جا از فرصت هاي پيش آمده است. اگر چشم بينا و گوش شنوا نداشته باشيم و از هوش، ذكاوت و نيروي تصميم گيري خود استفاده درست نكنيم، چگونه مي توانيم شانس را در آغوش بكشيم؟ شانس به معناي توانايي درك موقعيت ها و انتخاب بهترين هاست. «بيشتر خوشبختي ها و بدبختي هاي افراد صرفا به دست خودشان است.»
۴- خواستن توانستن است.
«خواستن نه به معناي ميل داشتن، آرزوكردن و اميدوار بودن، بلكه به معناي عمل كردن است.»
۵- غيرممكن وجود ندارد.
اگر غيرممكن وجود نداشته باشد، پس هر كاري ممكن است. با اين وجود چرا برخي از افراد در كارهايشان ناموفق هستند؟ اولا آنها در پاسخ به مسووليت ها و فرصت هاي پيش آمده از خود مقاومت و شكيبايي نشان نداده و در اجراي كارها سهل انگاري كرده اند. ثانيا راه و روش انتخابي آنها نادرست بوده است. ناپلئون گفته: «من به هر كاري دست زدم ،در آن موفق شدم. زيرا براي به دست آوردن موفقيت، اراده كرده بودم. من هرگز در كاري درنگ نكردم و اين عمل باعث شد كه هميشه پيروز شوم.»
۶- كار بزرگ 
اگر كار را به بخش هاي كوچك تقسيم كنيد و جزء به جزء انجامش دهيد، به نظر بزرگ و دشوار نمي آيد. راهي كه هزار كيلومتر باشد، قدم به قدم پيموده مي شود. كسي كه كوه را مي خواهد ازميان بردارد بايد از برداشتن سنگريزه ها شروع كند. براي بالارفتن از نردبان، ابتدا بايد پا را به پله اول گذاشت و آنگاه به تدريج بالا رفت.
۷- تمركز تمام نيرو در يك نقطه 
تاكنون به اين موضوع فكر كرده ايد كه چرا ذره بين كاغذ را مي سوزاند؟ بسيار ساده است ذره بين نور آفتاب را جذب مي كند و ازطريق كانون خود، آن را در يك نقطه متمركز مي كند، ولي پنجره اتاق چون قدرت متمركز ساختن نور آفتاب را ندارد، چنين كاري را نمي تواند بكند. بايد همچون ذره بين همه نيرويتان را در يك نقطه متمركز كنيد. البته منظور اين نيست كه از هرگونه تفريحي صرفنظر كرده و همه رفت و آمدهاي خودتان را قطع كنيد. سختكوشي به معناي آن نيست كه ديوانه وار دنبال هدفي باشيد، بايد سعي كنيد با نظم و ساماندهي، بر ارزش كار خود بيفزاييد. براي رسيدن به خوشي بزرگ بايد از خوشي هاي كوچك صرفنظر كرد.
۸- ضمير ناخودآگاه 
اين افكار ماست كه ما را شاد يا غمگين، ثروتمند يا فقير و خوشبخت يا بدبخت مي سازد. هرگز ذهن خود را با اين افكار كه من عوض شدني نيستم، اين جوري به دنيا آمده ام، زندگي ام با اين حرف ها تغيير نمي كند يا وضع من با ديگران فرق دارد آلوده نسازيد. زيرا انديشه منفي همواره به نتايج منفي مي انجامد. خود را از شر افكار نااميدكننده و منفي برهانيد.

درددل
آلودگي صوتي و مخارج
013644.jpg
آلودگي يعني چرك. اصلا هم چيز خوبي نيست. هر جا آلودگي وجود داشته باشد براي رفع آن بايد هزينه اي پرداخت كرد. از آنجايي كه پيشگيري بهتر از درمان است، اگر جلوي آلودگي گرفته شود از هزينه هاي تحميلي كاسته خواهد شد.
يكي از آلودگي هاي آزاردهنده كه بيشتر از آنكه جلوي چشم بيفتد در گوش مي  پيچد، مشكلات صوتي است. اينگونه شرايط نابهنجار كه پيش مي  آيد، سروصداي حاميان محيط زيست بلند مي  شود. با اين حال نبايد از مضرات اقتصادي آن غافل شويم.
وقتي با مته بزرگ كمپرسور، آسفالت زيرپنجره اتاق كار يا زندگي شما را سوراخ مي  كنند، انگار مته مغز شما را هدف قرار داده است. ناخود آگاه باخودتان درگيري پيدا مي  كنيد و نمي  توانيد ذهنتان را متمركز كنيد. از همين جا ضربه آغاز مي  شود. كيفيت محصولي كه شما در توليد آن نقش ايفا مي  كنيد، پايين مي  آيد.
با اعصاب به هم ريخته هيچ كس نمي  تواند كار خوب ارايه دهد. حال محصول شما صنعتي باشد يا فرهنگي، تفاوتي ندارد. بنابراين پيشنهاد مي  كنيم، هر جا و در هر موقعيتي توانستيد از مراكز پخش آلودگي صوتي دوري كنيد.
بار خالي كردن خودروهاي سنگين جلوي ساختمان ها، ترافيك و بوق و ترمز ماشين ها، صداي دلارفروش ها و كوپن فروش ها و موسيقي هاي خشن و تند كه از پخش همسايه و خودروهاي خيابان در مي  شود، همه اينها آلودگي صوتي است و هر چيز ديگري كه تمركز و اعصاب شما را مخدوش كند. براي بهتر خرج كردن از تردد و گذر در اين اماكن خودداري كنيد. البته اين طوري يعني در تهران راه نرفتن و زندگي نكردن. ولي شما تا مي  توانيد، آرام صحبت كنيد، آرام بشنويد و زندگي را در مدار آرامش به دور از آلودگي هاي صوتي به جريان بيندازيد.

نيازمنديها
خودروهاي آمريكايي
013638.jpg
اتومبيل ارزان قيمت مي  خواهيد؟ به نيازمندي هاي روزنامه ها سر بزنيد. از آشنايان دور و نزديك سراغ بگيريد. هر چند خودرو ارزان مشكلات ويژه خودش را دارد. با اين همه اگر هوس خودرو غول پيكر آمريكايي به سرتان زد، اين ستون را از جلوي ديد عبور- هر چند كوچك- دهيد.
يك دستگاه شورلت نوا۶ C، آمريكايي اصل، مونتا ژ ايران مدل ۱۳۵۹ حدود ۳ ميليون و نيم از جانب صاحبش قيمت گذاري شده. رنگ شيري اين خودرو جالب توجه است. موتور تازه تعمير و لاستيك هاي خوب از شاخصه هاي معرفي آن است. قيمت خودرو قابل تخفيف نيست. صاحب اتومبيل قصد ترك ايران را دارد. به گفته خودش براي همين ماشينش را ارزان مي  فروشد.
شورلت نوا كرم رنگي با پلاك تهران ۴۱ و موتور ۵C نيز خودروي فروشي ديگر اين بورس است. صاحب خودرو بدون توضيح درباره آن مي  گويد: «آقا بايد اين عروسك را ديد تا در مورد قيمت قضاوت كرد. مبلغ ۵ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان براي خريد اين خودرو پول لازم داريد.
شورلت كامارو مدل ۷۶ نيز فروش ديگر بازار روز است. رنگ نارنجي و نوارهاي مشكي دور خودرو به آن حالت اسپرت و شاد بخشيده است. تمام دنده هايش اتومات است. با ۸ سيلندر خور جيني، قيمتي معادل ۳ ميليون تومان روي آن نهاده اند.
در خانواده شورلت ها، آريا نيز به چشم مي  خورد. اين خودرو ۶ سيلندر قديمي با قيمتي بسيار ارزان- حدود پول يك خط تلفن همراه- يك ميليون و ۱۰۰هزار تومان فروخته مي  شود. آرياي فرسوده قابليت تبديل به خودرو جديد را داراست. با خريد آن و فروشش به شركت سايپا، مي  توانيد از خودروهاي تعويضي در آينده اي نزديك برخوردار شويد.
ولي از مشكلات خودروهاي آمريكايي نبايد چشمپوشي كرد. فرسودگي بدنه، لوازم يدكي كمياب و ناياب، مشكل جاي پارك، تسمه پروانه هاي كهنه با صداي خرخري كه راه مي  اندازند و مصرف بالاي بنزين از جمله مشكلات اين خودروهاست.

باشگاه ثروتمندان
خود شركت را بخريد!
013641.jpg
شايد تا به حال اين سوال را از خودتان پرسيده باشيد كه چرا بعضي ها اينقدر پولدار مي شوند، ولي ما همينجور باقي مانده ايم. جواب اين سوال خيلي ساده است. چون ما معمولا عادت داريم محصولات شركت ها را بخريم، ولي آنها عادت دارند خود شركت را بخرند. تعجب نكنيد. نگوييد مگر مي شود يك شركت چند ميلياردي را خريد. چون قرار نيست شما كل شركت را بخريد. منظورمان اين است كه سهمي از شركت را بخريد. تا به حال كلمه بورس كه به گوشتان خورده؟ كار بورس همين چيزهاست، يعني خريد و فروش سهام شركت ها و كارخانه ها. يك نوع سرمايه گذاري كه خيلي هم خوب جواب مي دهد و هم به جيب شما كمك مي كند و هم به اقتصاد كشور. اين سرمايه گذاري چيز عجيبي است و البته صبر و حوصله مي خواهد. اگر مي خواهيد يك ماهه پولدار شويد بايد بي خيال سرمايه گذاري شويد و به دنبال افتادن يك صندوق پول از آسمان و اين جور چيزها باشيد. ولي اگر صبر و تحمل داريد و مي توانيد براي مدتي شرايط سخت زندگي را تحمل كنيد حتما به سمت سرمايه گذاري برويد. حالا بورس يكي از آنهاست. در هر كار يا زمينه اي مي توانيد پول هايتان را خرج كنيد. ربطي هم ندارد كار شما آزاد است، كارمند هستيد يا نويسنده. اين سرمايه گذاري مي تواند كنار زندگي شما وجود داشته باشد. سعي كنيد اصلا فراموش كنيد چنين پولي را در جايي گذاشته ايد. بگذاريد با خيال راحت سرمايه گذاري شما جواب بدهد. البته اين را هم يادتان باشد سرمايه گذاري هميشه با خطر همراه است. اگر يكدفعه ضرر كرديد، يقه ما را نگيريد. ولي اگر همين امروز به سراغ كساني برويد كه در بورس سرمايه گذاري كرده اند، حرف هاي دلگرم كننده اي درباره سرمايه گذاري خواهيد شنيد.

فروشگاه
قيمت 
انواع سرويس غذاخوري
۰۰۰ ۸۰ تومان
سرويس ۱۰۱ پارچه برلين ساده
۰۰۰ ۱۰۸ تومان
سرويس ۱۰۱ پارچه برلين طلايي ناب
۳۰۴۹۰ تومان 
سرويس ۱۰۴ پارچه صادراتي پارس
۱۲۲۱۸۵تومان 
سرويس ۱۰۸ پارچه چيني ۱۲ نفره رويال
۹۳۰۰۰ تومان
سرويس ۱۰ پارچه پاستل بيوكات طرحدار
۹۳۰۰۰ تومان
سرويس ۱۰ پارچه شاد اولديز نصر سحر
۶۵۷۶۰ تومان
سرويس ۱۰ پارچه درب شيشه اي رز زرسا
۰ ۲۴۵۰ تومان
سرويس ۱۰ پارچه فريزري لعابي ساخت چين
۸۹۰ ۲۸تومان
سرويس ۱۰ پارچه قابلمه و كتري استيل
۹۳۰۰۰تومان
سرويس ۱۰ پارچه لي لي و ايل نصر سحر
۴۹۶۶۰ تومان
سرويس ۱۰ پارچه نچسب مگنوليا زرساب
۹۳۰۰۰تومان
سرويس ۱۰ پاسالود سيمسون نصر سحر
۱۳۰۵۰۰تومان
سرويس ۱۱۰ پارچه برلين طلايي
۳۹۸۰۰ ۱تومان 
سرويس ۱۱۰ پارچه ونيز طلايي
۱۰۷۲۰۰تومان
سرويس ۱۱۰ پارچه ونيز ساده
۱۲۵۷۵۰تومان
سرويس ۱۱۱ پارچه ونيز ساده
۸۵۰ ۱۳۳تومان
سرويس ۱۱۱ پارچه ونيز طلايي

قيمت 
محصول
۴۷۰۰ تومان
فلاسك يك ليتري شاسي دار
۴۳۰۰ تومان
فلاسك يك ليتري بدون شاسي
۴۱۵۰ تومان
فلاسك ۷/۰ ليتري دو ليوانه كره اي
۵۷۰۰ تومان
فلاسك ۲/۱ ليتري دو ليوانه  كره اي
۹۰۰۰ تومان
فلاسك ۳/۱ ليتري دو ليوانه چيني
۱۸۹۰۰ تومان
فلاسك ۵/۱ ليتري تمام استيل بدون شيشه
۷۰۰۰ تومان
فلاسك ۸/۱ ليتر دو ليوانه كره اي
۵۰۰۰ تومان
فلاسك ۸/۱ ليتر مدل ۲۷۶-۱ دي بي  كره اي
۴۸۵۰ تومان
فلاسك ۱ ليتر دو ليوانه كره اي
۹۲۵۰ تومان
فلاسك ۱ ليتر رويه استيل كليددار شيميز
۳۷۰۰ تومان
فلاسك ۱ ليتر فانتزي طهماسبي
۳۱۵۰ تومان
فلاسك ۱ ليتر مدل كوبيسم طهماسبي
۱۰۸۰۰ تومان
فلاسك ۱ ليتري پيكوك ژاپني
۸۰۰۰ تومان
فلاسك ۱ ليتري تاجي كليددار شيميز
۱۲۷۰۰ تومان
فلاسك ۱ ليتري تمام استيل بدون شيشه
۴۵۵۰ تومان
فلاسك ۱ ليتري ساده شيميز و كليددار
۱۴۲۰۰ تومان 
فلاسك ۱ ليتري كلاغي تمام استيل بدون شيشه
قيمت
محصول
۸۹۴۵ تومان
فنجان نعلبكي بزرگ ۶ عددي آركوپال
۸۱۱۵ تومان
فنجان نعلبكي چيني خارجي درمان افزا
۵۷۰۰ تومان
فنجان نعلبكي چيني طرح  آركوپال ۱۴ پارچه
۷۴۷۰ تومان
فنجان نعلبكي چيني كوئينر ژاپن
۴۵۰۰ تومان
فنجان نعلبكي چيني نور ۱۲ پارچه سرگل
۱۷۵۰۰ تومان
فنجان نعلبكي رنگي رز سوگا ژ اپن ياران
۱۴۵۵۰ تومان
فنجان نعلبكي زردپتال
۹۰۰۰ تومان
فنجان نعلبكي سراميك پنسي طرح حيوان
۴۴۷۰ تومان
فنجان نعلبكي سراميك پي اند پي تي چين
۱۴۶۰۰تومان
فنجان نعلبكي قرمز پتال
۷۷۰۰ تومان
فنجان نعلبكي قهوه  خوري ۶ گوش چيني
۹۸۸۰ تومان
فنجان نعلبكي قهوه خوري آركوپال
۵۲۰۰ تومان
فنجان نعلبكي قهوه خوري پايه دار چيني
۹۴۰۰ تومان
فنجان نعلبكي قهوه خوري چيني در چند طرح
۶۵۰۰ تومان
فنجان نعلبكي وركو
۶۹۸۰ تومان
فنجان و پيش دستي صدفي كريستال اسكواكي
۴۴۸۰ تومان
فنجان و نعلبكي (۱۲ پارچه) سراميك
قيمت
محصول
۵۰۰۰ تومان
قابلمه ۱۴ تفلون در شيشه اي ظرفيران
۱۱۰۲۰ تومان
قابلمه ۱۴ سانتي پرستيژ
۴۷۲۰ تومان 
قابلمه ۱۶ (۲ دسته) تفلون با در پيركس
۶۵۵۵ تومان
قابلمه ۱۶ استاندارد ايران سب
۶۱۰۰ تومان
قابلمه ۱۶ تفلون در شيشه اي ظرفيران
۳۱۰۰ تومان
قابلمه ۱۶ تفلون كومه
۱۳۰۷۰ تومان
قابلمه ۱۶ سانتي  پرستيژ
۵۵۲۰ تومان
قابلمه ۱۸ (۲ دسته) تفلون با در پيركس
۷۴۷۵تومان
قابلمه ۱۸ استاندارد ايران  سب
۹۳۶۰ تومان
قابلمه ۱۸ اكچوا تفلون با در استيل
۱۴۷۰۰ تومان
قابلمه ۱۸ با در پيركس
۹۴۰۰ تومان
قابلمه ۱۸ تفلون دسته استيل درب شيشه
۳۶۵۰ تومان
قابلمه ۱۸ تفلون كومه
۷۶۱۰ تومان
قابلمه ۱۸ درب پيركس كلاسيك
۱۵۱۰۰ تومان
قابلمه ۱۸ سانتي پرستيژ
۹۴۲۰ تومان
قابلمه ۵/۲ ليتر ماسترو فرانسه
۸۸۲۰ تومان
قابلمه ۲۰ استاندارد ايران سب


























































دخل و خرج
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
سفر و طبيعت
عكاس خانه
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  سفر و طبيعت  |  عكاس خانه  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |