چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۸۳ - Sep 1, 2004
جانشين ستاد كل نيروهاي مسلح:
بايد آماده تحميل خسارت به دشمنان بود
جانشين ستاد كل نيروهاي مسلح تاكيد كرد: بايد با هوشياري و بر پايه قدرت بازدارندگي موثر به معناي آمادگي براي اقدام تلافي جويانه با تمام موجوديت و با استفاده از همه ابزارها براي تحميل خسارات جبران ناپذير بر دشمن آماده بود.
به گزارش ايسنا سرلشكر پاسدار غلامعلي رشيد، جانشين ستاد كل نيروهاي مسلح امروز در گردهمايي سراسري روساي سازمان هاي قضايي و دادستان هاي سراسر كشور، اظهار داشت:  پس از حادثه ۱۱ سپتامبر محيط امنيتي جمهوري اسلامي با حضور آمريكا و اسرائيل دستخوش تغيير شده است و دامنه تهديدات براي ايجاد بي ثباتي در داخل كشور و اقدام نظامي عليه مراكز حساس و استراتژيك كشور گسترش يافته است.
سرلشكر رشيد تصريح كرد: شكست آمريكا در حادثه نجف نشان دهنده نقش و قدرت شيعيان و مرجعيت شيعه در مبارزه با اشغالگري مي باشد. تبديل قدرت فرهنگي - اجتماعي شيعيان عراق به قدرت سياسي منشاء نگراني آمريكاست و لذا اشغالگران با بحران سازي در عرق و اتهام زني به ايران به دنبال سركوب  شيعيان و حذف آنها از صحنه سياسي عراق و مخدوش كردن مناسبات ايران و عراق هستند.

دو فوريت طرح ممنوعيت شهريه اجباري تصويب شد
در صورت تصويب نهايي مجلس شوراي اسلامي، نحوه اخذ شهريه مدارس دولتي از اولياء ضابطه مند مي شود. در جلسه علني ديروز مجلس نمايندگان به دو فوريت طرح اصلاح ماده ۱۱ قانون تشكيل شوراهاي آموزش و پرورش رأي مثبت دادند. در صورت تصويب نهايي اين طرح اخذ اجباري شهريه در مدارس دولتي ممنوع مي شود. به گزارش خبرگزاري فارس علي عباسپور نماينده تهران و رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات درباره ضرورت فوريت طرح گفت: مدارس دولتي به صورت اجباري شهريه و كمك اخذ مي كنند و امروز هم ميزان شكاياتي كه از مدارس مي شود بسيار زياد شده و مديران مدارس، اولياء را به پرداخت وجه مجبور كرده اند.
عباسپور با اشاره به اين كه در قانون اساسي،  آموزش و پرورش رايگان است گفت: كمك هايي كه مديران مدارس از مردم دريافت مي كنند، مخالف صريح اصل ۳۰ قانون اساسي است. وي تأكيد كرد: متاسفانه برخلاف تأكيد وزير آموزش و پرورش و رئيس جمهور تخلفات زيادي در اين زمينه صورت مي گيرد. همچنين يك فوريت طرح برداشت معادل دلاري مبلغ هفت هزار ميليارد ريال از صندوق ذخيره ارزي توسط دولت براي تأمين و پرداخت ميزان مستمري ماهانه خانوارهاي تحت پوشش كميته امداد و سازمان بهزيستي به تصويب مجلس شوراي اسلامي  رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس، بر اساس اين طرح كه با عنوان «طرح اصلاح ماده ۶۰ قانون برنامه سوم توسعه جهت تأمين اعتبار براي كمك به معيشت اقشار نيازمند و كم درآمد» مطرح شد، به دولت اجازه داده مي شود معادل دلاري مبلغ هفت هزار ميليارد ريال از صندوق ذخيره ارزي را براي تأمين و پرداخت ميزان مستمري ماهانه خانوارهاي تحت پوشش كميته امداد و سازمان بهزيستي برداشت كند. بنابراين گزارش دولت اجازه خواهد داشت علاوه بر اعتبارات پيش بيني شده در قانون بودجه سال ۱۳۸۳ كل كشور، معادل دلاري مبلغ هفت هزار ميليارد ريال از صندوق ذخيره ارزي برداشت و از ابتداي مهر ماه سال ۱۳۸۳ از طريق دستگاهها و صندوقهاي ذيربط پس از مبادله موافقتنامه با سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور اقداماتي چون تأمين و پرداخت ميزان مستمري ماهانه خانوارهاي تحت پوشش كميته امداد امام(ره) و سازمان بهزيستي، پرداخت اعتبار برنامه بيمه درمان اقشار نيازمند و كمك به تأمين وديعه مسكن خانوارهاي مستاجر تحت پوشش كميته امداد امام(ره) و سازمان بهزيستي را اجرا كند.

ولايتي: هدف آمريكا از حمله به عراق مسلط شدن بر خليج فارس است
علي اكبر ولايتي گفت: هدف آمريكا از حمله به عراق، مسلط شدن بر خليج فارس به خاطر وجود بخش اعظمي از ذخاير نفتي جهان در اين منطقه و نظارت بر قيمت جهاني نفت است.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل كه در محل حسينيه امام خميني (ره) سپاه مشهد سخن مي گفت، تعريف كل جهان به عنوان دهكده جهاني، جهان يك قطبي، توسعه پيمان نظامي مستقل، مطرح كردن تروريسم به عنوان يكي از خصوصيات اسلام و مسلمين، به وجود آوردن يك نوع ترس از اسلام در ميان مردم جهان، حمايت بي دريغ از اسرائيل به عنوان كشوري كه در آن دموكراسي و حقوق بشر رعايت مي شود و خاورميانه بزرگ به مركزيت اسرائيل و نفوذ در فرهنگهاي مختلف را از جمله اهداف آمريكا نام برد.
ولايتي با اشاره به تغيير سياست آمريكا متناسب با تغييرات در كشور عراق خاطرنشان كرد: سكولاريزم و دموكراسي هدايت شده آمريكا اين است كه آنها بتوانند هتك حرمت كنند، در كشور اسلامي حكومت كنند و آن وقت با رواج اين موضوع كه دين از سياست جدا است بتوانند به روحانيت ضربه بزنند و فرهنگ خودشان را در كشوري اسلامي اشاعه دهند، اما آنها بايد بدانند مسلمانان چه شيعه و چه اهل سنت با هم برادرند و اينگونه اعمال را هرگز نخواهند پذيرفت.
آيت الله يزدي: دشمنان در عراق در پي برچيدن نفوذ مرجعيت بودند
آيت الله محمد يزدي گفت: دشمنان دنبال اين بودند كه نفوذ مرجعيت شيعه را در غيبت آيت الله سيستاني برچينند، اما قداست مقام حضرت امير(ع) توانست اين فتنه را خنثي كند.به گزارش خبرگزاري فارس، عضو فقهاي شوراي نگهبان كه در گردهمايي ائمه جماعات استان قم سخن مي گفت، افزود: آنها فهميدند كه حضرت علي(ع) مورد عنايت تمام جهان اسلام مي باشد و دنياي اسلام در مقابل آنان مي ايستد.

مدير عامل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي:
وضعيت بنزين در كشور شكننده است
مدير عامل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي گفت: «موضوع جابه جايي بنزين با توجه به اجرايي شدن آيين نامه منع تردد كاميون هاي نفت كش در شب به يك مشكل تبديل شده است.»
حسين كاشفي در گفت وگو با ايسنا، افزود: «در حال حاضر بيش از يك سوم نياز كشور به بنزين از راه واردات و از اسكله هاي بندرعباس و بندر ماهشهر به داخل كشور حمل مي شود.» وي با اشاره به اينكه، همچنين روزانه دو ميليون ليتر بنزين نيز از راه مرزهاي شمالي كشور و از طريق بندر نكا و چالوس به كشور وارد مي شود ، افزود: گاهي اوقات به دليل بدي شرايط دريا امكان پهلوگيري كشتي هاي حامل بنزين وجود ندارد و به همين دليل اين كار با تاخير انجام مي شود.
كاشفي با اشاره به اين كه سعي مي شود عمليات پخش فرآورده هاي نفتي با تلاش شبانه روزي در تمام استان هاي كشور به موقع اجرا شود خاطرنشان كرد:  «به دليل وضعيت كاملا شكننده بنزين در كشور، چنانچه كوچك ترين مشكلي در عمليات پخش از تخليه بنزين وارداتي در بنادر گرفته تا حمل ونقل آن در جاده ها بوجود بيايد، ممكن است مشكلاتي در عرضه سوخت مورد نياز كشور در برخي نقاط ايجاد شود.»
مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي با بيان اين كه در مسيرهاي شمالي كشور سرعت انتقال فرآورده هاي نفتي به دليل ترافيك زياد جاده ها بسيار كند است، اظهار داشت : «اين قبيل مشكلات باعث مي شود تا به خصوص در روزهاي پر تردد به دليل دير رسيدن تانكر بنزين به جايگاه، رانندگان با صف طولاني مقابل پمپ بنزين ها مواجه شوند.»
كاشفي در مورد تأمين روزانه ۷۰ ميليون ليتر بنزين در شهريور ماه امسال با توجه به پيش بيني هاي انجام شده گفت:  «خوشبختانه ذخيره لازم براي تأمين اين مقدار مصرف انجام شده و تلاش مي كنيم تا در روزهاي اوج مصرف در تابستان مردم نگراني نداشته و با خيال راحت به مسافرت بروند.»
كاشفي افزود: «در حال حاضر با حداكثر توان روزانه ۴۰ ميليون ليتر بنزين در پالايشگاه هاي كشور توليد مي شود و ۳۰ ميليون ليتر بنزين مورد نياز با محدوديت هايي كه وجود دارد از طريق واردات تأمين مي شود بنابراين مردم بايد بدانند كه در چه وضعيتي بنزين تأمين مي شود.»
او ادامه داد: اگر خودروهاي فرسوده و پرمصرف از چرخه حمل ونقل كشور خارج شوند و خودروهاي با مصرف كمتر و با تكنولوژي بهتر جايگزين شوند، تأثير بسزايي در كاهش مصرف سوخت كشور بوجود خواهد آمد.

برنامه تغذيه دانش آموزان در سال تحصيلي جديد اعلام شد
سيب و خرما جايگزين چيپس و پفك در مدارس مي شود
010710.jpg
گروه علمي فرهنگي: در صورت تصويب شوراي اقتصاد سيب و خرما به صورت آزمايشي به برنامه تغذيه اي دانش آموزان دوره ابتدايي در تعدادي از استان هاي كشور وارد مي شود. به اين منظور سيب استان هاي توليدكننده نظير آذربايجان غربي با خرماي استان هاي جنوبي تعويض مي شود.دكتر رياض غيرتمند مديركل دفتر بهداشت و تغذيه وزارت آموزش و پرورش ديروز با اعلام اين خبر به ايسنا گفت: براين اساس به ازاي هر دانش آموز ۷۰۰ گرم خرماي بسته بندي شده، ۱۰۰ تا ۱۵۰ و حداكثر ۲۰۰ گرم سيب و سه بار در هفته ۲۰۰ سي سي شير پاستوريزه و دو بار در هفته ۲۵۰ سي سي شير استرليزه به صورت يك روز در ميان بين دانش آموزان ابتدايي كشور توزيع مي شود.در اين برنامه تغذيه اي سيب و خرما جايگزين چيپس و پفك در مدارس مي شود.وي با اشاره به اين كه در سال تحصيلي جاري ۶ ميليون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در مقطع ابتدايي تحصيل مي كردند اظهار داشت: در مجموع توزيع شير به صورت رايگان براي هشت ميليون دانش آموز در سال تحصيلي جديد پيش بيني شده است كه تعدادي از معلمان و مهدكودك ها را نيز شامل مي شود.وي گفت: مدارس ابتدايي استان هاي آذربايجان شرقي و غربي، تهران و شهرستان هاي استان تهران نيز امسال تحت پوشش توزيع شير رايگان قرار مي گيرند.وي اعتبار پيشنهادي انجام طرح را ۶۰۰ ميليارد ريال اعلام كرد و با اشاره به اين كه مبلغ فوق هنوز مصوب شوراي اقتصاد نشده است، به ايسنا گفت: در صورتي كه افزون بر تعداد دانش آموزان ابتدايي در نظرگرفته شده در برنامه رسمي توزيع شير رايگان، اعتباراتي باقي بماند، با اولويت دانش آموزان دختر راهنمايي، صرف توزيع شير رايگان در اين مقطع خواهد شد. غيرتمند در ادامه با اشاره به اين كه سالانه ۲ ميليون و ۸۰۰ هزار دانش آموز مناطق محروم تحت پوشش طرح تغذيه، پوشاك و لوازم التحرير رايگان قرار مي گيرند، گفت: دستورالعمل خاص نحوه توزيع مواد غذايي در مناطق محروم، در سال جاري به امضاي دو نفر ديگر از معاونان وزير رسيده كه بر اساس آن رؤساي سازمانهاي آموزش و پرورش استانها ملزم شده اند تا منطبق بر اصول علمي تعيين شده در دستورالعمل، مواد غذايي را از شركتهاي توليدكننده خريداري كنند.

با حضور رئيس جمهور
۲۷۳۵ طرح مخابراتي، پستي و پست بانك به بهره برداري رسيد
با حضور آقاي خاتمي، رييس جمهور، ۲۷۳۵ طرح مخابراتي، پستي و پست بانك سراسر كشور عصر ديروز به طور همزمان در مركز تلفن آزادگان امامشهر يزد مورد بهره برداري قرار گرفت.
به گزارش ايرنا، اين طرح ها با بيش از ۴۲۰۱ ميليارد ريال سرمايه گذاري، احداث، تكميل و تجهيز شد. در آيين بهره برداري از اين طرح ها نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، استاندار، وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات و نمايندگان مردم استان يزد در مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند. از مجموع طرح هاي بهره برداري شده ۵۱ مورد مربوط به استان يزد است. حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي، عصر ديروز به منظور شركت در چهاردهمين اجلاس سراسري نماز و نيز بهره برداري از ۵۰۵ پروژه عمراني، توليدي و كشاورزي در سطح استان، وارد اين شهر شد. اجلاس ياد شده امروز با پيام مقام معظم رهبري گشايش مي يابد. وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات در آيين بهره برداري از اين طرح ها گفت: عموماً رسم بر اين بود كه در هفته دولت طرح هاي همزمان در سطح كشور در تهران طي مراسمي به بهره برداري مي رسيد. «سيد احمد معتمدي» افزود: با توجه به گراميداشت هفته دولت، اين كار امسال در شهر يزد صورت گرفت.وي اضافه كرد: از مجموع طرح هاي مورد بهره برداري، ۲۷۱۲ پروژه مخابراتي است كه با ۴۱۸۰ ميليارد ريال سرمايه گذاري راه اندازي شد. وي افزود: از ارديبهشت امسال تا هفته دولت، تكميل اين تعداد طرح نشانگر توجه بيش از حد دولت به توسعه ارتباطات در كشور است. معتمدي گفت: همچنين ۱۴ پروژه پستي و ۹ پروژه
پست بانك با بيش از ۲۱ ميليارد ريال اعتبار مورد بهره برداري قرار گرفت.
وي تأكيد كرد: در هفته دولت سال هاي ۸۰ تا ۸۳ به ترتيب هر سال ۱۱۶، ۲۱۳، ۲۸۸ و ۴۲۰ ميليارد تومان در بخش ارتباطات كشور سرمايه گذاري شد.
وي يادآور شد: اين امر نشانگر آن است كه در بخش مخابرات، كليه اهداف مورد نظر برنامه سوم دولت تحقق پيدا كرده است.

فرمانده بسيج: آمريكا زماني عليه ايران اقدام مي كند كه زمينه داخلي آن فراهم شود
فرمانده نيروي مقاومت بسيج سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: مردم ايران بيشترين كينه و نفرت را نسبت به آمريكا و دولت بوش دارند.
به گزارش ايرنا سردار سرتيپ سيد محمد حجازي ديروز در آيين معارفه فرمانده منطقه مقاومت لرستان در خرم آباد افزود: برخي تصورها و برداشتهاي غلط از كشور باعث شده كه تحليلگران خيال پرداز آمريكايي فكر كنند كه مردم ايران موافق آمريكا، و دولت ايران مخالف آن است.
حجازي خاطرنشان كرد: دل مردم آزادي خواه و شهيدپرور ايران اسلامي اكنون به خاطر اقدامات آمريكا در كشورهاي مسلمان پر از كينه و نفرت است و اين ملت در عمل وحضور خود در عرصه هاي مختلف نشان داده كه بيشترين مخالفت وضديت را با آمريكا دارد. وي گفت: دشمن زماني دست به اقدام عليه ما مي زند كه زمينه داخلي فراهم شود و بداند كه مردم زيادي منتظر آنها به استقبال نشسته اند.
فرمانده نيروي مقاومت بسيج اضافه كرد: در اين بين هر چه بسيج محكم تر، مقتدرتر و منسجم تر باشد، هشداري به متجاوزين است.
سردار حجازي ابراز داشت: تقويت بسيج و وفاق ملي در داخل در واقع استحكام بخشيدن به جبهه داخلي كشور است و اگر اين تحقق يابد دشمنان دلسرد مي شوند.
وي با بيان اين نكته تصريح كرد: آنچه كه خطرناك و موجب تهديد براي نظام تلقي ميشود، تفرقه، ناهماهنگي و عدم انسجام در جبهه داخلي است.

غرامت نقص عضو به بيمه شدگان يكجا پرداخت مي شود
ميزان غرامت نقص عضو معادل ۳۶ برابر مستمري از كار افتادگي كلي استحقاقي ضرب در درصد از كار افتادگي است و به طور يكجا به بيمه شده پرداخت مي شود.
رييس اداره بيمه بيكاري سازمان تامين اجتماعي در گفتگو با خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب افزود: ميزان مستمري از كار افتادگي كلي بيمه شدگان تامين اجتماعي با سابقه پرداخت حق بيمه مزد يا حقوق بيمه شده ظرف ۷۲۰ روز قبل از وقوع حادثه يا شروع بيماري بستگي مستقيم دارد.
احمد پايور در ادامه افزود: ميزان مستمري از كار افتادگي كلي بيمه شده از طريق ضرب كردن يك سوم مزد يا حقوق متوسط بيمه شده در سنوات پرداخت حق بيمه فرد محاسبه مي شود كه در هر حال مستمري متعلقه به بيمه شده از كار افتاده كلي نبايد كمتر از ميزان حداقل مستمري در سال مورد نظر باشد.
وي در خصوص محاسبه مستمري از كار افتادگي جزئي گفت: ميزان مستمري از كار افتادگي جزئي از طريق ضرب كردن درصد از كار افتادگي بيمه شده در مبلغ مستمري از كار افتادگي كلي استحقاقي محاسبه مي شود.
رييس اداره بيمه بيكاري و تعهدات كوتاه مدت سازمان تامين اجتماعي خاطر نشان كرد: مزد يا حقوق متوسط ماهانه بيمه شده از طريق فرمول جمع كل مزد يا حقوق مبناي كسر حق بيمه در ۷۲۰ روز قبل از وقوع حادثه يا بيماري منجر به از كار افتادگي ضرب در ۳۰ تقسيم بر روزهايي كه بيمه شده در ۷۲۰ روز قبل از وقوع حادثه يا بيماري كاركرد داشته است محاسبه مي شود.

برداشت از حساب ذخيره ارزي براي احداث پروژه پارلمان جيبوتي
هيات دولت مجوز برداشت از حساب ذخيره ارزي كشور براي تامين مالي احداث پروژه پارلمان و مركز تجاري كشور جيبوتي را صادر كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس هيات دولت بنا به پيشنهاد مشترك شماره
۳۴۳۸/۴۹ - ۲۰۲ /۹۱۳ وزارت امور خارجه و وزارت اقتصاد و دارايي و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسي مصوب كرد: اعطاي اعتبار به كشور جيبوتي موضوع تصويب نامه شماره ۶۲۶۸۲/ ت ۲۸۲۹۷ سال ۸۱ براي پرداخت پانزده درصد ارزش قرارداد توسط طرف جيبوتيايي به صورت پيش پرداخت، ميان پرداخت، غير نقدي يا تركيبي از آنها مجاز است.
اين مصوبه تاكيد مي كند: اعتبار مورد نياز اجراي تصويب نامه ياد شده از محل حساب ذخيره ارزي در اختيار بانك توسعه صادرات قرار گيرد.

شيوه صدور شناسنامه از سال آينده دگرگون مي شود
معاون حقوقي سجلي سازمان ثبت احوال كشور از صدور شناسنامه هاي مكانيزه براي نوزادان و بزرگسالان از سال ۸۴ خبرداد و گفت: از سال ۸۴ براي بزرگسالاني كه نسبت به تعويض شناسنامه و صدور المثني و يا ساير خدمات سجلي اقدام كنند، نيز شناسنامه هاي مكانيزه با طراحي جديد صادر خواهد شد.
سعيد عبودي با بيان اين مطلب به خبرگزاري مهر، مشكلات مردم در مورد شناسنامه هاي فعلي كه طراحي و صدور آن متعلق به تكنولوژي ۲۰ سال پيش است را دليل اصلي تغيير شكل شناسنامه هاي فعلي دانست و افزود: شناسنامه هاي جديد، سبز رنگ در اندازه ۱۳ در ۹ و كوچك تر از شناسنامه هاي فعلي بوده و نوشته هاي آن با چاپگر و روي آن برچسبي همراه با  هالوگرام چسبانده مي شود كه ضمن حفظ ايمني و عمر شناسنامه امكان جعل توسط افراد سودجو را غير ممكن مي سازد.
وي با بيان اينكه شناسنامه نوزادان پس از ۱۵ سالگي تعويض خواهد شد، افزود: شناسنامه هاي نوزادان محل الصاق عكس نداشته و به همين دليل پس از ۱۵ سالگي، شناسنامه ديگري كه داراي محل الصاق عكس بوده و مخصوص بزرگسالان است، براي آنها صادر خواهد شد.
عبودي در ادامه تصريح كرد: در حال حاضر در بيش از ۷۰ درصد ادارات ثبت احوال كشور، خدمات سجلي به مفهوم تنظيم اسناد سجلي به صورت مكانيزه انجام مي شود كه برنامه سازمان ثبت احوال در سال جاري ادامه روند مكانيزه كردن ارائه خدمات سجلي در ساير ادارات باقيمانده خواهد بود.

در ۳۰ منطقه تهران اجرا مي شود
طرح تعويض گواهينامه رانندگي از ۱۵ شهريور
به منظور كاهش سفرهاي درون شهري و سهولت در ارائه خدمات به شهروندان تهراني از تاريخ ۱۵ شهريور تمامي خدمات مربوط به انواع گواهينامه از جمله (تعويض و المثني) در دفاتر ۳۰گانه پليس
+ ۱۰ كه در نقاط مختلف شهر تهران مستقر هستند، ارائه خواهد شد.
به گزارش اداره كل فرهنگ ترافيك راهنمايي و رانندگي ناجا، متقاضيان دريافت خدمات مذكور مي توانند با در دست داشتن مدارك لازم از جمله شماره ملي و كد پستي به دفاتر يادشده مراجعه كنند.
از سوي ديگر معاون راهنمايي و رانندگي ناجا اعلام كرد: طرح تعويض پلاكهاي قديمي به هنگام نقل و انتقال در مراكز خدمات خودرويي از ماه جاري به اجرا در مي آيد.
به گزارش ايسنا، سردار محسن انصاري همچنين با اشاره به اجراي طرح ملي تعويض پلاك و شماره گذاري خودروهاي نو در محل كارخانه و ثبت نقل و انتقال آنها در مراكز خدمات خودرويي اعلام كرد: با به اجرا درآمدن اين طرح موجبات رضايت مندي مردم و زمينه سازي انضباط اجتماعي خصوصا در بعد ترافيكي فراهم شده است و هم اكنون روال كار به طور طبيعي دنبال مي شود.
سردار انصاري يكي از اهداف اجراي طرح ملي تعويض پلاك را جمع آوري پلاك هاي قديمي و يكسان سازي آنها خواند و افزود: در مرحله دوم، برنامه ريزي لازم جهت جمع آوري پلاك هاي قديمي به هنگام نقل و انتقال در مراكز خدماتي و در چارچوب تفاهمنامه ۸ ارديبهشت ماه جاري، به ترتيب عمر خودروها از حداقل به سمت حداكثر با سريال پلاك هاي مشخص از شهريور سال جاري مدنظر است. معاون راهنمايي و رانندگي ناجا همچنين در نامه اي به رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، همكاري دفاتر اسناد رسمي را براي گسترش طرح تعويض پلاك خودرو خواستار شد.

اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
رسانه
سياسي
شهري
علمي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |