چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۸۳ - Sep 1, 2004
وقتي چين از رتبه دوم خود انتقاد مي كند
ما شكست را آذين مي بنديم
010683.jpg
پژمان راهبر : عجيب تر، رضايتي بود كه در چهره شان ديديم. رضايتي عميق از وضع موجود و سپس احساس خوشبختي از اين دستاورد. دنياي عجيبي است. آنجا پيروزي را به قصد صعود به سرعت به تاريخ مي سپارند و اينجا شكست را آذين مي بندند چه، به اعتقاد اينها، كسب شش مدال پيروزي است، نه شكست.
وقتي رئيس كميته ملي المپيك چين در مصاحبه اي گفت: «ما هنوز با قدرت هاي ورزش مثل فرانسه و آمريكا و آلمان و روسيه فاصله داريم.» تعجب نكرديم كه كشور دوم جدول رده بندي مدال ها سالهاست خود را با بي رحمي نقد مي كند. اما آنجا كه مرد اول ورزش ايران با غرور از رتبه نازل بيست و نهم المپيك به نيكي ياد كرد... چه مي شود كرد!
به هر حال همين تضادها ست كه تفاوت اصلي را رقم مي زند. آنجا كه سهم ايران از المپيك تا نمايش رضازاده صفر بود و چين اولين طلاي بازي ها را كسب كرد.
المپيك عرصه آنهاست كه حرفهاي موافق را برنمي تابند و به دنبال مخالف مي گردند. آنها كه روزنامه نگار محبوبشان به جاي عرض تبريك به مناسبت مدال ،مشغول تفسير و تحليل است و البته آنها كه اهليت مديريت و ورزش را كنار هم دارند...
سالها پيش زماني كه براي يك مصاحبه با رئيس فدراسيون فوتبال از وي وقت گرفتم ،از اين كه صفايي فراهاني قرار را رأس بازي برزيل - آلمان در فينال جام جهاني تعيين كرده بود، تعجب كردم. اما او در پاسخ به تعجب ما كه مي خواستيم بدانيم چگونه ممكن است يك رئيس فدراسيون فوتبال از خير تماشاي مهم ترين مسابقه فوتبال جهان بگذرد پاسخ داد وظيفه اش چيز ديگري است و كارهاي مهم تري [از جمله ايجاد امكانات براي فوتبال] دارد. اما اين جواب هرگز ما را قانع نكرد كه به اعتقادمان غيرممكن است شما به فوتبال يا به طوركلي ورزش علاقه نداشته باشيد و بتوانيد مدير موفقي باشيد، همانطور كه صفايي فراهاني ( بطور كامل )نبود.اين كه ورزش ما قادر نبوده چهره اي بسازد كه بتوان بدون ترديد به توانايي اداره و برنامه ريزي، بخشي از تشكيلات را به او سپرد، جاي دريغ دارد، اما پيش از آن بايد متأسف زماني بود كه پاي ورزشي كردن دوستاني مي شود كه هرگز گذر يك توپ از خط دروازه ضربان قلبشان را سريع تر نكرده است.

اولين رويداد جهاني بعد از المپيك آتن
رقابتهاي مقدماتي اسكي روي چمن قهرماني جهان از فردا آغاز مي شود
010680.jpg
خبرنگار همشهري: اولين رويداد جهاني پس از المپيك آتن از فردا در تهران آغاز مي شود. فردا پيست ديزين در استان تهران ميزبان قهرمانان اسكي روي چمن جهان است تا برترينهاي اين رشته براي رقابتهاي قهرماني جهان انتخاب شوند.در مسابقه هاي مقدماتي اسكي روي چمن جهان به جز دو تيم از كشورمان - تيم جوانان و بزرگسالان كه هر دو تيم شامل ۵ اسكي باز است - حضور تيم هاي جمهوري چك، اتريش، سوئيس و فرانسه قطعي است و تيم هاي ژاپن، ايتاليا، تركيه، چين تايپه و روسيه نيز اعلام آمادگي كردند كه قراربود تا صبح امروز وارد تهران شوند.مربيگري تيم ايران به عهده سيدنظام صيد است، حميدرضا تفته و عيسي ساوه شمشكي نيز به ترتيب مسئوليت قائم مقام و رئيس ستاد برگزاري اين مسابقات را به عهده دارند.
برنامه اين مسابقات به شرح زير است:
پنج شنبه ۱۲/۶/۸۳
ساعت ۹، رقابت هاي مارپيچ بزرگ ( بزرگسالان و جوانان )
جمعه ۱۳/۶/۸۳
ساعت ۹ ، رقابتهاي مارپيچ كوچك (اسلالوم) (بزرگسالان و جوانان) ساعت۱۵ ، مراسم اختتاميه

جام صلح  و  دوستي
قهرمان و نايب قهرمان ليگ  برتر در مصاف با الشعب و الوصل
خبرنگار همشهري: رقابت هاي فوتبال صلح و دوستي امروز با انجام دو بازي ديگر در ورزشگاه آزادي دنبال مي شود.
امروز ابتدا در ساعت ۱۸ پاس به ديدار الشعب امارات مي رود. پاس در بازي قبلي خود سه بر يك الوصل را شكست داد. در بازي دوم استقلال نايب قهرمان ليگ برتر در ساعت ۱۸ با الوصل روبرو مي شود. استقلال نيز همانند پاس در بازي نخست خود با دو گل از سد الشعب گذشته بود.

پيروزي تيم واليبال جوانان بر عراق
خبرنگار همشهري: تيم واليبال جوانان ايران در آخرين بازي تداركاتي خود قبل از اعزام به رقابت هاي قهرماني آسيا ديروز تيم ملي بزرگسالان عراق را مغلوب كرد.
اين بازي در سالن واليبال مجموعه ورزشي آزادي انجام شد و طي آن تيم جوانان در سه «ست» پياپي با نتايج (۲۲-۲۵، ۱۶-۲۵ ، ۱۶-۲۵) حريف خود را با شكست روبه رو ساخت.
در اين بازي سليماني، محمد كاظم، به نژاد، عليزاده، رنجبر، محمدنژاد و صادقياني تركيب اصلي تيم جوانان را تشكيل مي دادند. تيم واليبال جوانان ايران عصر روز پنجشنبه عازم دوحه قطر خواهد شد.

تيم ملي تنيس ايران در ازبكستان
تيم ملي تنيس ايران براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا جمعه ۱۳ شهريور به ازبكستان سفر مي كند.تيم ملي ايران با تركيب اشكان شكوفي، انوشا شاهقلي، محمد مهذب نيا و شهاب حسني از شنبه در جدول مقدماتي و از دوشنبه در جدول اصلي مسابقات خود را در چارچوب رقابت هاي قهرماني آسيا در تاشكند آغاز مي كند.در اين مسابقات يك هفته اي ۲ تنيس باز ايراني در جدول مقدماتي و ۲ تن ديگر در جدول اصلي به مصاف حريفان خود مي روند.

پزشك و فيزيوتراپيست صربستاني براي بسكتبال
گروه ورزشي: با صلاحديد كميته پزشكي فدراسيون بسكتبال يك پزشك و فيزيوتراپيست صربستاني در خدمت تيم هاي بسكتبال ايران خواهند بود. اين اقدام در راستاي جلوگيري از صدمه و آسيب ديدگي بيشتر بازيكنان صورت پذيرفت و آنان به همراه يك دستگاه آمبولانس به هنگام برپايي اردو جنب سالن بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي استقرار پيدا مي كنند.

سرپرست تيم هاي كشتي جوانان
براي موفقيت بايد به سمت تقويت پشتوانه ها رفت
گروه ورزشي: سرهنگ محمدانصاري مسئول و سرپرست تيم ملي كشتي آزاد جوانان درخصوص عملكرد ملي پوشان كشتي گير كشورمان گفت: تمامي ملي پوشان طي رقابت هاي المپيك آتن در حد توان كشتي گرفتند و در صورت كمي شانس و زحمت بيشتر مي توانستيم در برخي اوزان با مدال مسابقات را ترك كنيم.
بايد در نظر داشت كه تمام بضاعت كشتي ما همين است ولي تمام واقعيت ها اين نيست، بايد تمامي حاشيه ها را از بين برد و به سمت آماده سازي و تقويت پشتوانه هاي كشتي كشورمان گام برداشت.
وي در ادامه باخت عليرضا حيدري را دور از انتظار خواند وگفت: در لحظه اي حساس اسير ناداوري و بازي هاي پشت پرده گرديد.سرهنگ انصاري رفتن عليرضا دبير به المپيك را يك اشتباه بزرگ خواند و گفت: به نظر من عليرضا دبير مي توانست خودش اعزام به المپيك را قبول نكند و اينگونه باعث دو شكست متوالي در رقابت هاي مذكور نشود.

برانكو ايوانكوويچ:
از وجود خداداد نهايت استفاده را مي كنم
گروه ورزشي: سرمربي كروات تيم ملي فوتبال ايران گفت: به بهترين نحو از وجود «خداداد عزيزي» در تركيب اين تيم استفاده خواهم كرد.
«برانكو ايوانكوويچ» عصر سه شنبه در حاشيه تمرينات تيم ملي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: «تاكنون اشتباه مي كردم كه از وجود عزيزي در اردوهاي گذشته تيم ملي استفاده نمي كردم.» وي با بيان اينكه «عزيزي» يكي از بازيكنان شاخص فوتبال ايران است، اظهار داشت: بدون شك اين بازيكن تنها ميهمان اردوهاي تيم ملي نخواهد بود بلكه از وجود وي در ديدار برابر اردن به نحو احسن استفاده خواهم كرد.
سرمربي كروات تيم ملي فوتبال ايران با ابراز رضايت از ديدار اين تيم مقابل آاس رم ايتاليا افزود: كادر فني تيم ملي به اهداف از پيش طراحي شده خود دراين بازي دست يافت.
«ايوانكوويچ» در بخش ديگري از سخنان خود گفت: ملي پوشان ايراني در ديدار برابر آاس رم، از نزديك با فوتبال روز دنيا آشنا شدند.
آنان براي آنكه حضور قدرتمندي را در سطح آسيا داشته باشند بايد ديدارهاي فراواني با تيم هاي ملي و باشگاهي اروپابرگزار كنند.
وي درباره تمديد قرارداد خود با فدراسيون فوتبال ايران گفت: در دنياي حرفه اي تمديد قرارداد مربيان فوتبال معني خاصي ندارد بلكه عملكرد مربيان تعيين كننده حضور آنان در تيم هاست. اما مطمئنا پس از ديدار اين تيم مقابل  اردن وضعيت خود را براي حضور و يا ترك از ايران مشخص خواهم كرد.
ايوانكوويچ با بيان اينكه علي بداوي و مهرزاد معدنچي مصدومان تيم ملي فوتبال ايران هستند، خاطرنشان كرد: اميدواريم اين دو بازيكن به ديدار مقابل اردن برسند تا تيم با نفرات آماده عازم امان شود.
برانكو: صحبت هايم را با خبرگزاري مهر تاييد مي كنم
برانكو ايوانكوويچ بار ديگر اظهارات قبلي خود مبني بر تحت فشار بودن از سوي مسئولان سازمان تربيت بدني براي دعوت از خداداد عزيزي به تيم ملي را تاييد كرد.به گزارش خبرنگار «مهر» بدنبال تلاش برخي مسئولان سازمان مبني بر غيرواقعي جلوه دادن اظهارات ايوانكوويچ در مورد دعوت از خداداد عزيزي، برانكو صبح ديروز در گفتگو با خبرنگار «مهر» صحبت هاي خود را تاييد كرد. اين در حالي است كه مسئولان سازمان مدعي شده بودند اين اظهارات گفته هاي برانكو نيست و وي هرگز چنين صحبت هايي را مطرح نكرده است.
از سوي ديگر آنهايي كه تلاش مي كنند اين گفته ها را غيرواقعي جلوه دهند بد نيست بدانند كه برانكو مشابه همين اظهارات را در ايتاليا با يك خبرنگار ايراني (كه نامش براي ما محفوظ خواهد ماند) در ميان گذاشته و با اين اوصاف پافشاري بر تكذيب اين گفتگو و استتاركردن واقعيت جز به ا نحراف كشاندن افكار عمومي نتيجه ديگري ندارد.
نكته جالب اينكه، در چند روزي كه از انتشار اين مصاحبه مي گذرد معاون فني سازمان و سخنگوي فدراسيون فوتبال تلاش كردند اين گفتگو را تكذيب كنند در حالي كه اين گفتگو با سرمربي تيم ملي انجام شده و اگر چنين اظهاراتي از جانب وي بيان نشده باشد خود برانكو بايد اين اظهارات را تكذيب كند كه وي تاكنون جز تاييد گفتگوي چند روز گذشته خود صحبت ديگري به ميان نياورده است.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
رسانه
سياسي
شهري
علمي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |