سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۰۲ - Sep 21, 2004
برانكو، تيم ملي و فوتبال ايران
بودن يا نبودن...
001434.jpg
گروه ورزشي: تيم ملي فوتبال ايران روز هجدهم مهر با آلمان ديدار دوستانه اي برگزار مي كند و چهار روز بعد بايد به ديدار قطر برود اما انگار بودن يا نبودن برانكو موضوع اصلي است بدون آنكه به هدف فكر كنيم. راستي مشكل برانكو چيست، در اين ميان ما چه نقشي داريم. بايد تكليف خودمان را مشخص كنيم، آن روز كه با برانكو قهرمان آسيا شديم با او بوديم ، بعدها كه با يك شكست مقابل اردن، متهم اصلي برانكو معرفي شد، فكر امروز را نمي كرديم، كارشكني ها آغاز شد، هر روز سوژه جديد، مثل تحميل كردن خداداد، اصرار به تعويض دايي، حضور نزديك در كنار نيمكت ذخيره ها و... و امروز بار ديگر رسيديم به تمديد قرارداد با برانكو. آيا مشكل او مالي است و يا اينكه با برخي افراد مشكل دارد. مديريت كه مي خواهد او باشد . از رئيس سازمان گرفته تا معاون فني اش و مسئول فوتبال، راستي چرا اين اتفاقات در زمان هاي ديگر نمي افتاد. آخرين گفته هاي برانكو تا حدودي حقايق را روشن مي كند البته با روحيه محتاطانه برانكو، فقط تا حدودي درباره تمديد قرارداد خود با فدراسيون مي گويد: در انتظار نشست با رئيس فدراسيون فوتبال و تصميم  گيري نهايي در اين باره هستم. من تصميم قطعي خود را براي ماندن در ايران گرفته ام، اما تصميم گيرنده تنها من نيستم، بلكه دو طرف بايد اين موضوع را بخواهند.
او در مورد اخبار منتشر شده مبني بر درخواست دستمزد بالا به فدراسيون فوتبال گفت: مساله تمديد قرارداد طول كشيده اما در اين مورد من مقصر نيستم. نمي دانم مشكل فدراسيون براي تمديد قرارداد چيست؟ چرا كه به من چيزي در اين مورد نگفته اند. مبلغي كه پيشنهاد داده ام، مبلغ معقولي است و نرخ روز فعلي بازار مربيان در دنيا است. اولويت مربيگري براي من حضور در ايران است. زيرا اگر قصد رفتن داشتم، مدت ها قبل اين كار را انجام مي دادم. پيش از بازي با اردن درباره تمديد قرارداد با فدراسيون صحبت كردم و منتظر بودم كه فدراسيون پا پيش بگذارد، اما من پيشنهاد اوليه دادم و پس از پيروزي برابر اين تيم نيز بر سر صحبت هاي خود بودم و شرايط سخت تري را براي فدراسيون تعيين نكردم.
پيشنهادهاي ديگر
ايوانكوويچ درباره پيشنهادهاي ارائه شده به وي از تيم هاي كشورهاي مختلف و حوزه خليج فارس گفت: پيشنهادات زيادي داشته و خواهم داشت. ولي در خصوص هيچ كدام از اين پيشنهادات به دليل تعهدي كه به فدراسيون فوتبال داشتم وارد مذاكره نشدم. مهم براي من مربيگري در ايران است. اما اگر به توافق نرسيم مدتي استراحت كرده و سپس پيشنهادات را بررسي مي كنم.
رضايت عمومي از نتايج تيم ملي
ايوانكوويچ با اشاره به رضايت مردم از نتايج كسب شده تيم ملي، گفت: اين مساله واقعا براي من يك مساله باارزش و لذت بخش است؛ اين تشكر و قدرداني بي نظيري براي من است و بسيار خوشحالم كه مردم توانسته اند، كار من را بفهمند و به  آن احترام بگذارند. اگر ما نتوانسته باشيم نتايج خوبي به دست بياوريم اين رضايت عمومي به دست نمي آمد.
... و بازي با اردن
وي در مورد بازي ايران و اردن و شرايطي كه پيش از اين بازي بر جو تيم ملي حاكم شده بود، اظهار كرد: «پيش از اين ديدار از بين بردن عوامل تنش زا را شروع كردم و تا جايي كه توانستم اين عوامل را از ميان بردم و بازي با رم كمك بسيار خوبي براي بازيابي اعتماد به نفس و روح پيروزي به اعضاي تيم ملي بود. يكي از اهداف اوليه و اصلي از اين بازي روحيه برتري طلبي و پيروزي طلبي بود و بچه ها موفق شدند اين جو را در تيم ملي ايجاد كنند.
بازي سخت با آلمان
و مسئله مصدوميت
ايوانكوويچ معتقد است؛ هيچ مربي در جهان به مساله مصدوميت بازيكنانش فكر نمي كند: احتمال مصدوم شدن هميشه و حتي در تمرينات وجود دارد، اصلا به اين مساله فكر نمي كنم. اگر بخواهيم اين مساله را مد نظر قرار دهيم، نبايد هيچ بازي دوستانه اي انجام مي داديم. هر چند قبول دارم كه آلمان فوتبال را بسيار قرص و محكم بازي مي كند.
زمان اندك ميان ديدار
با آلمان و قطر
برانكو در مورد فاصله كم ميان ديدار با آلمان و قطر مي گويد: اگر بازي در تاريخ ديگري برگزار مي شد، خيلي مناسب تر بود. اما اين تاريخ را فيفا مشخص كرده و نمي توان خارج از تاريخ هاي فيفا بازي هاي خوب بين المللي را برگزار كرد.
حساسيت هاي دوباره
سرمربي تيم ملي كشورمان ديدار ايران و قطر را بسيار حساس تر از بازي با اردن ارزيابي مي كند:»پيروزي برابر اردن كار خاصي نبود و اين پيروزي سرنوشت ما را تعيين نكرد. بلكه پيروزي برابر قطر صعود ما را به دور بعدي رقابت هاي جام جهاني حتمي خواهد كرد. پيش از ديدار با اردن مي دانستيم كه قطري ها منتظر پيروزي ايران بر اردن هستند چرا كه پيروزي ايران بر اردن شانس آنها را براي صعود به دور بعدي زنده نگه مي داشت. آنها اين بازي را بسيار جدي خواهند گرفت و حتي فكر مي كنند كه تيم شان بهتر از اردن است .
بازيكنان جديد
برانكو درباره دعوت از بازيكنان جديد به اردوي تيم ملي گفت: در دو هفته نخست بازيكنان بسيار خوبي را ديدم، اما نمي توانم از بازيكنان ملي پوش فعلي چشم پوشي كنم، ولي اين قضيه به مجموع شرايط آن زمان بستگي دارد؛ امكان دعوت از بازيكنان جديد نيز وجود دارد.

انتخابات كميته ملي المپيك
محمدرضا يزداني خرم: علاقه زيادي به كانديداتوري دارم
001428.jpg
گروه ورزشي: در فاصله ۳۱ روز مانده تا آغاز انتخابات كميته ملي المپيك و با توجه به آغاز ثبت نام كانديداهاي اعضاي هيأت رئيسه و هيات اجرايي كميته ملي المپيك، محمدرضا يزداني خرم، رئيس فدراسيون واليبال گفت: سازمان تربيت بدني در يك تبادل نظر و هماهنگي ۴ كانديدا را براي احراز پست هاي رياست و دبيري كميته ملي المپيك معرفي خواهد كرد كه من نيز در صورت موافقت همه اعضا علاقه زيادي به كانديداتوري دارم.عضو هيأت اجرايي كميته ملي المپيك همچنين اظهار داشت: مهندس مهر عليزاده به عنوان رئيس سازمان تربيت بدني اعلام كرد كه كانديدا نخواهد شد و از بيرون جامعه ورزش نيز كانديدايي براي احراز پست هاي كميته ملي المپيك حضور نخواهد يافت. بنابراين مقرر شد از بين مديران سازمان تربيت بدني و رؤساي فدراسيون ها كانديداهايي براي احراز پست هاي دبيري و رياست در انتخابات كميته ملي المپيك معرفي شوند.
يزداني خرم با اشاره به وظايف سنگين مسئولان كميته ملي المپيك گفت: به هر ترتيب خدمت در پست هاي رياست و دبير كلي كميته ملي المپيك، وظيفه بسيار سنگيني است كه در صورت پذيرش بايد تمام وقت را براي پيشبرد اهداف كميته گذاشت. بنابراين در صورتي كه من هم انتخاب شوم از رياست فدراسيون واليبال استعفا خواهم داد.

گروه بندي و نحوه برگزاري ليگ  برتر واليبال ايران
خبرنگار همشهري: گروه بندي و قرعه كشي بازيهاي ليگ برتر اين فصل باشگاههاي ايران امروز انجام مي شود.براي حضور در اين دوره از بازيها ۱۹ تيم ثبت نام كرده اند كه آخرين تيم پيوسته به جمع ساير تيم ها كرمانشاه بود.ليگ واليبال باشگاههاي ايران برخلاف دوره هاي پيش امسال در دو گروه انجام خواهد شد اما با اين تفاوت كه رقابت هاي مرحله نهايي با حضور شش تيم برتر گروههاي دوگانه تحت عنوان سوپر جام برگزار مي شود و برترين  تيم  بازيها هم به مسابقات باشگاههاي آسيا مي رود.پيش از انجام مراسم امروز حضور سه تيم تهراني و يك تيم از شهرهاي گنبد و اروميه در دو گروه قطعي است و ساير جزييات مربوط به برگزاري بازيهاي اين فصل در حضور نمايندگان تيم  ها تصويب خواهد شد. آخرين خبر هم اينكه مرحله نهايي مسابقات به صورت متمركز در يكي از شهرها انجام مي شود.

اولين طلاي ايران از پاراليمپيك آتن
گروه ورزشي: «مرتضي دشتي» وزنه بردار دسته منهاي ۴۸ كيلوگرم ايران با بلندكردن وزنه ۵/۱۶۷ كيلوگرم به مدال طلاي اين دسته در بازي هاي پاراليمپيك آتن دست يافت.دشتي كه در سالن نيكايا در شهر آتن عصر دوشنبه به مصاف حريفان خود رفته بود، موفق شد ركورد ۵/۱۶۷ كيلوگرم را به نام خود ثبت كند و به مدال طلاي پاراليمپيك دست يابد.اين مدال اولين مدال طلاي كاروان ورزشي ايران در اين بازيهاست كه دشتي كسب كرد.دشتي در اولين حركت خود، وزنه ۱۶۵ كيلوگرم را بالاي سر برد ولي در دومين حركت، برابر وزنه ۵/۱۶۷ كيلوگرم متوقف شد.
وي در سومين حركت خود، وزنه ۵/۱۶۷ كيلوگرم را بالاي سر برد و بر سكوي نخست جهان ايستاد.
تنها برنز جودو
پرونده تيم جودوي ايران با يك مدال برنز هاني عساكره بسته شد. تيم جودوي نابينايان ايران در نخستين تجربه اش در پاراليمپيك چندان موفق نبود.
امروز آغاز واليبال نشسته
رقابت هاي واليبال نشسته امروز آغاز مي شود. تيم ايران در چهار دوره قبلي قهرمان بلامنازع اين بازي ها بود و در اين دوره براي تكرار مدال طلاي دوره هاي پيش حريفان سختي چون مصر، آلمان و بوسني هرزگوين را در تعقيب خود دارد.

بسكتبال جوانان آسيا
صعود پرقدرت ايران به نيمه نهايي
001440.jpg
خبرنگار همشهري: تيم بسكتبال جوانان ايران با فاصله  اي بسيار در بازي پنجم خود در چارچوب پيكارهاي قهرماني آسيا بر هند پيروز شد تا همگان تصوير قهرمان اين دوره را در چهره تيم بلند بالاي ايران ببينند. هندي ها در سايه ميزباني تلاش زيادي كردند تا با تشويق هاي كر كننده تماشاگرانشان ايران را متوقف كنند، اما مگر كسي جلودار تيم دست نيافتني ما بود. ارفاق داوران هم  ثمري درپي نداشت و تيم ايران با بازي روان و يكدست خود با درخشش جابر روزبهاني، آرن داودي، اصغر كاردوست، مهراد آتشي، علي باهران و اوشين ساهاكيان هرگز فرصت بازسازي روحي را به حريف نداده و هند در تمام طول بازي مقهور تكنيك و توان بالاي بسكتباليست هاي ايران بود.
ايران، هند را با اختلاف فاحش ۸۷ بر ۴۵ شكست داد. تيم ايران كه تاكنون از سد حريفاني چون تايوان، ژاپن و كره جنوبي گذشته است، امروز در بازي آخر دور دوم خود به مصاف قزاقستان مي رود. پيروزي بر قزاقستان يعني شانس بازي كردن با تيم دوم گروه مقابل كه به احتمال فراوان لبنان خواهد بود. چين جدي ترين رقيب تيم ايران و قهرمان دوره پيش در گروه ديگر بي شكست پيش مي رود. كارشناسان حاضر در بنگلور هند شانس قهرماني ايران را در اين دوره بيشتر از چين مي دانند. ديروز كره جنوبي با مغلوب كردن قزاقستان به حضور در مرحله نيمه نهايي بعد از تيم ايران اميدوار شد ولي صعود ما پس از پيروزي ديروز قطعي شده است.

وحيد مرادي دبير كل كنفدراسيون شناي آسيا تا سال ۲۰۰۹
001431.jpg
گروه ورزشي: فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو اعلام كرد: كنگره كنفدراسيون شناي آسيا به منظور انتخاب رئيس، اعضاي هيات رئيسه و روساي كميته هاي مختلف برگزار شد و وحيد مرادي بار ديگر به عنوان دبيركل اين كنفدراسيون برگزيده شد.
در اين كنگره كه با حضور تمامي نمايندگان كشورهاي آسيايي در دبي برگزار شد، وحيد مرادي كه از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ ميلادي به عنوان دبيركل كنفدراسيون شناي آسيا به فعاليت اشتغال داشت، مجددا به اين سمت انتخاب گرديد.هيرو نوشين فروهاشي رئيس ژاپني كنفدراسيون شناي آسيا نيز در سمت خود ابقا گرديد.در اين جلسه مقرر گرديد تا مدت زمان اين دوره بجاي ۴ سال استثنائا، ۵ ساله باشد و بنابراين وحيد مرادي تا سال ۲۰۰۵ بعنوان دبيركل كنفدراسيون شناي آسيا بكار خود ادامه خواهد داد.

تيم فوتبال صباباتري جريمه و بختياريزاده يك جلسه محروم شدند
گروه ورزشي: كميته انضباطي فدراسيون فوتبال تيم صباباتري تهران را دربازي مقابل استقلال تهران كه روز جمعه گذشته در ورزشگاه آزادي برگزار شد به دليل۵ دقيقه تاخير در ورود به زمين جريمه كرد.
در راي كميته انضباطي كميته فوتبال تيم صباباتري به پرداخت يك ميليون و پانصد هزار ريال جريمه نقدي محكوم شده است.
به گزارش روزدوشنبه روابط عمومي فدراسيون فوتبال سهراب بختياري زاده  هافبك تيم صباباتري به دليل برخورد غيرورزشي نسبت به غلامرضا عنايتي مهاجم تيم استقلال به پرداخت ده ميليون ريال جريمه نقدي و يك جلسه محروميت از همراهي با تيم خود در مسابقات رسمي محكوم شده است.

لمن جانشين اليوركان در بازي با ايران شد
خبرنگار همشهري: سرمربي تيم ملي فوتبال آلمان اعلام كرد در بازي دوستانه با تيم ملي فوتبال ايران حراست از دروازه اين كشور را به «ينس لمن» دروازه بان فعلي آرسنال خواهد سپرد. يورگن كلينزمن در همين رابطه به شبكه تلويزيون ورزشي آلمان گفت: با اين حركت مي خواهيم به «لمن» اين شانس را بدهيم كه خود را در تيم ملي بهتر نشان دهد.
بازي تيم ملي فوتبال آلمان با ايران براي كمك به زلزله زدگان بم قرار است روز ۱۸ مهرماه در ورزشگاه آزادي برگزار شود.

تيم ژاپن فاتح پنجمين دوره مسابقات جودو جوانان آسيا شد
فدراسيون جودو اعلام كرد: تيم ژاپن به مقام نخست پنجمين دوره رقابتهاي جودو جوانان آسيا كه در قطر برگزار شد، دست يافت.
در اين پيكارها كه در سالن «السد» دوحه جريان داشت، تيم هاي كره جنوبي و ازبكستان مقام هاي دوم و سوم را كسب كردند.
تيم هاي قزاقستان، چين و ايران مقام هاي چهارم تا ششم اين رقابتها را بدست آوردند.
تيم جودو ايران در روز پاياني اين رقابتها توانست در وزن منهاي۸۱ كيلوگرم توسط ايرج اميرخاني به مدال نقره دست يابد. اميرخاني پس از استراحت در دور نخست مقابل حريفاني از قطر و قزاقستان به ميدان رفت و برابر آنان به پيروزي دست يافت. اميرخاني با كسب اين پيروزيها به ديدار نهايي اين وزن راه يافت و در اين ديدار برابر تاكاهيرو حريف ژاپني قرار گرفت.در اين مسابقه، جودوكار كشورمان به دليل قضاوت ناعادلانه و يكطرفه داور كره اي با شكست مواجه شد و به مقام دوم اين وزن دست يافت.
در پايان اين رقابتها، آراچانا از هند عنوان ستاره مسابقات را به خود اختصاص داد و جدول توزيع مدالها نيز به اين شرح اعلام شد:
۱ ژاپن ۳ طلا
۲ كره جنوبي ۲ ‎/‎/
۳ ازبكستان ۱ ‎/‎/
۴ قزاقستان ۱ ‎/‎/
۵ چين ۱ ‎/‎/
۶ ايران

راينر زوبل مربي آلماني پرسپوليس:
تركيب اصلي را علي پروين تعيين كرد
001425.jpg
گروه ورزشي: روزي كه من وارد ايران شدم مسئولان باشگاه پرسپوليس وعده بازيكنان بزرگي را دادند اما وقتي كارم را شروع كردم هيچ اثري از آن بازيكنان نديدم.راينر زوبل سرمربي آلماني تيم فوتبال پرسپوليس پس ازديدار تيمش مقابل برق شيرازكه با نتيجه تساوي يك بريك به پايان رسيد ضمن بيان اين مطلب و با ابرازناراحتي ازوضعيت موجود درباشگاه پرسپوليس افزود: روزي كه كارم را درپرسپوليس شروع كردم تصورمي كردم به هفت تا هشت هفته زمان نيازداريم تا به هماهنگي مورد نظرمان دست پيدا كنيم اما عملا اين مهم حاصل نشده است.زوبل ادامه داد: يك مربي خارجي براي آنكه دركارش موفق باشد به زمان احتياج دارد و بايد اجازه بدهند من به كارم ادامه دهم. درهيچ كجاي دنيا با يك و يا دوبازي عملكرد مربي را زيرسئوال نمي برند اما متاسفانه درايران شرايط به گونه اي ديگر است.وي افزود: زماني كه با مسئولان پرسپوليس مذاكره كردم آنها به من گفتند درتيمي كه دراختيار شما مي گذاريم علي دايي حضور دارد، دروازه بان و مدافع تيم ملي را داريم و چند بازيكن طراز اول ديگررا هم به خدمت خواهيم گرفت. اما حالا مي بينيد كه هيچكدام از آن وعده ها عملي نشده و نه تنها من علي دايي را ندارم بلكه يك مهاجم شش دانگ به عنوان جانشين او را هم در اختيار ندارم. با اين وضعيت من بايد چكار كنم. اگر دايي پول مي خواسته من كه مسئول امورمالي باشگاه نبودم كه بخواهم او را قانع كنم. بقيه بازيكنان هم همينطور.سرمربي آلماني تيم فوتبال پرسپوليس درجواب اين سئوال كه انتخاب تركيب تيم دراين ديداربرعهده شما بود يا علي پروين گفت: اين تركيب دقيقا همان تركيبي بود كه علي پروين مي خواست و ايشان درانتخاب بازيكنان اختياركامل داشتند وپس از مشورتي كه با يكديگر داشتيم اين بازيكنان را به زمين فرستاديم.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
داخلي
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  داخلي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |