شنبه ۹ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۴۱
نمايش ادامه دارد...
برخي از معروف ترين ستارگان  هاليوود در اين آخرين روزهاي پيش از انتخابات رياست جمهوري آمريكا به شدت به فعاليت مشغولند تا نامزد انتخاباتي مورد نظر خود را حمايت كنند
021534.jpg
هنرمندان  هاليوود در اين شهر معمولا طرفدار حزب دموكرات و نامزدهاي رياست جمهوري از اين حزب هستند. در اين شهر مرسوم است كه براي حمايت از نامزدهاي انتخاباتي حزب دموكرات براي مقام رياست جمهوري، ضيافت هاي مجلل برگزار شود و در طول آن ستارگان معروف با درآمدهاي كلان، كمك هاي مالي هنگفت خود را به اين نامزد انتخاباتي اهدا كنند.
اما امسال معروفترين چهره هاي سينما علاوه بر كمك هاي مالي به كانديداي مورد نظر خود سناتور جان كري در ايالت هاي نوسان پذير نيز دست به فعاليت هاي انتخاباتي زده اند. با اعلام آخرين اطلاعات درباره نزديك بودن آراي احتمالي پرزيدنت جورج دبليو بوش و سناترو جان كري در انتخابات آينده دني دويتو، بازيگر كوتاه قد نقش هاي كمدي به ايالت فلوريدا رفته است تا در آنجا در نقش راننده يك ميني ون، راي دهندگان را شخصا به حوزه هاي راي گيري ببرد. مارتين شيين، فعال سياسي و هنرپيشه فيلم آپاكاليپس ناو و سريال تلويزيوني وست وينگ با چند سخنراني، دانشجويان دانشگاه اوهايو را به نفع سناتور كري برانگيخته است و جاش هارتنت،بازيگر فيلم پرل هاربر در ايالت آيوا به ديدار دانشجويان آنجا رفته است. در حالي كه بن مك كنزي، هنرپيشه خوش قيافه سريال او-سي در ايالت اورگان به تشويق جوانان براي دادن راي به سناتور كري مشغول است...
با در نظر گرفتن علاقه مردم به ستارگان  هاليوود، بعضي از اين ستارگان چون شرون استون و لئوناردو دي كاپريو با استفاده از بودجه نامزد انتخاباتي سناتور كري در ايالت هاي كليدي چون نيوهمپشاير، ويسكانسين و فلوريدا دست به فعاليت براي حزب دموكرات زده اند و برخي ديگر چون سازمان بازگرداندن اوهايو با بودجه هاي شخصي در راديوهاي محلي به تبليغ براي سناتور كري مشغول هستند. در حالي كه همزمان اتوبوس هاي حامل ستارگان معروف را به مركز تجمع مردم با راي دهندگان احتمالي در كافه ها و كلوپ هاي ورزشي بولينگ مي فرستند، همزمان با اين عده، تعداد معدودي چون تهيه كننده با نفوذ فيلم هاي  هاليوود، ران سيلور در فلوريدا به تبليغات براي پرزيدنت بوش مشغول هستند.
جوليان مارگوليس، يكي از بازيگران سريال تلويزيوني اي آر در حال فعاليت هاي انتخاباتي به نفع حزب دموكرات در ايالت اوهايو به خبرنگاران گفت: من به عنوان يك زن و نه يك ستاره به اين ايالت آمده ام و نگراني اصلي من براي احياي حقوق زنان است. نقطه عطف اين فعاليت ها براي من هنگامي بود كه 3 زن جمهوريخواه به من گفتند: ما تغيير عقيده داديم و امسال به دموكرات ها راي خواهيم داد.لئوناردو دي كاپريو نيز روز گذشته با فرستادن يك اي ميل درباره فعاليت هاي انتخاباتي خود به خبرنگاران چنين گفت: من از جدي بودن جوانان در مورد مساله انتخابات امسال به شدت تحت تاثير قرار گرفتم به خصوص در مورد اهميتي كه مساله ايمني محيط زيست براي آنها دارد. آنها خوب مي دانند كه من نه به عنوان يك بازيگر معروف بلكه به عنوان هموطني به سوي آنها آمده ام با اين باور مشترك كه امسال مي تواند مهمترين انتخابات تاريخ زندگي يكايك ما باشد.

كوتاه تر از گزارش
ركورد اسكوبي دو
021531.jpg
سريال كارتوني اسكوبي دو با پخش 350 قسمت از سال 1969، ركورددار طولاني ترين سريال كمدي - كارتوني است كه نام آن در كتاب ركوردهاي گينس ثبت شده است. اين سريال كارتوني در بيش از 160 كشور پخش شده است. جالب است بدانيد كه تام و جري با 209 قسمت و ميكي موس با 120 قسمت در رده هاي بعدي هستند. ياد دوران كودكي بخير!
عربي يا انگليسي؟
در بازنگري  كه قرار است در سيستم آموزش فرانسه صورت بگيرد، فراگيري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم اجباري مي شود. اما در اين بين بعضي از معلمان و سياستمدارن، نظرشان اين است كه زبان انگليسي جايگاه و اهميت خود را در آينده از دست خواهد داد. ژاك ميراد از حزب UMP در اين باره مي گويد: اگر ما بايد فراگيري زبان دوم را براي دانش آموزان اجباري كنيم، اين زبان بايد عربي باشد نه انگليسي، زيرا اهميت زبان عربي در آينده خيلي بيشتر از انگليسي خواهد بود و زبان انگليسي جايگاه فعلي خود را به عنوان زبان رايج در دنيا از دست خواهد داد.

زاويه ديد
حراج ماشين 2004
هر چند تا رسيدن به سال 2005 چند ماهي مانده است، اما از هم اكنون مدل هاي سواري 2005 در نمايشگاه هاي ماشين ديده مي شوند و به همين دليل شركت هاي بزرگ ماشين سازي تخفيف هاي ويژه اي را براي مدل هاي 2004 قايل شدند كه دل هر خريداري را مي لرزاند. براي نمونه شركت جنرال موتور با دادن وام هاي 6 ساله و بدون بهره تسهيلات ويژه اي را براي خريداران سواري هاي مدل 2004 اين شركت در نظر گرفته است. البته قصد نداشتيم تا دل شما را بسوزانيم، ولي اتفاقاتي در دنيا رخ مي دهد كه دل هر بي ماشين ايراني را مي سوزاند و دل هر ماشين دار ايراني را به درد مي آورد.
پرنده پررو
پرنده دريايي، لقمه زن 39 ساله اي را از دهانش بيرون كشيد و پرواز كرد. جوليا مك كي كه مشغول خوردن يك ساندويچ در يكي از خيابان هاي شهر آبردين بود، مي گويد: من اصلا متوجه نشدم چي شد، شوكه شده بودم، مردم به من گفتند كه يك پرنده دريايي بود. به هيچ وجه فكر نمي كردم يك پرنده ممكن است اينقدر به آدم نزديك شود. پرنده دريايي صورت و دست اين زن را زخمي و خوني كرد، به طوري كه وي مجبور شد واكسن كزاز بزند. مسوولان شهر در اين باره مي گويند كه انگليسي ها با پرنده ها طوري رفتار كردند كه آنها هر چيز خوردني كه در شهر ببينند متعلق به خود مي دانند و هر لحظه براي شكار آن حمله مي كنند!

دكه
كلينتون كناركري
021519.jpg
درخواست جورج بوش براي هزينه شدن 70 ميليون دلار بيشتر تيتر يك آركانزاس دموكرات گزت در روز چهارشنبه گذشته محسوب مي شود و اين خبر هم در آمريكا انتخاباتي است. آتلانت ژورنال كانسستيتوشن تيتر اصلي خود را به جوان هاي آمريكايي كه براي اولين  بار حق راي دارند تخصيص داده است. اين روزنامه همچنين مقاله مفصلي در صفحه اول دارد كه مربوط به درخواست جوانان مسلمان آمريكايي براي تخصيص وقتي براي رفتن به نماز جمعه است. لس آنجلس تايمز عكس بيل كلينتون را در كنار سناتور كري چاپ كرده است و همچنين يك تيتر درباره سرطان تيروئيد دادستان كل آمريكا چاپ كرده است. ديلي نيوز قسمت بزرگي از صفحه خود را به كلينتون اختصاص داده است كه بعد از عمل جراحي قلب به صحنه آمده تا آخرين تير كري باشد.
021528.jpg
021525.jpg
021522.jpg
021516.jpg

خبرسازان
ايرانشهر
تهرانشهر
دخل و خرج
در شهر
درمانگاه
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  يك شهروند  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |