يكشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۷ - Feb 27, 2005
با حضور شهردار تهران
بزرگراه صياد شيرازي حدفاصل مسيل باختر
و خيابان سبلان امروز گشايش مي يابد
گروه شهري - جمشيد پوراسكندر:  بخشي از بزرگراه درون شهري شهيد صياد شيرازي صبح امروز طي مراسمي با حضور شهردار تهران به روي شهروندان گشايش مي يابد.
مديريت شهري تهران با اولويت قراردادن ساخت بزرگراهها و تكميل شبكه آمد و شد، در تلاش است تا ضمن كاهش بار ترافيكي معابر عمومي، معابر جديد به ويژه بزرگراه هاي درون شهري را ساخته و مورد بهره برداري قرار دهد.براساس طرح جامع تهران، اين كلانشهر بايد بيش از ۵۰۰ كيلومتر بزرگراه داشته باشد كه تاكنون حدود ۳۲۰ كيلومتر آن ساخته و مورد بهره برداري قرار گرفته است و مابقي نيز در دست احداث است.
بزرگراه هاي درون شهري از چنان اهميتي برخوردار هستند كه ساخت و بهره برداري از آنها بايد در مقطع زماني پيش بيني شده و مهندسي شده صورت گيرد.
از تازه ترين اخبار چنين برمي آيد كه مديريت بخش فني و عمراني شهرداري تهران براي ساخت بزرگراه ها به ساير بخشها و دستگاه ها روي آورده و تلاش مي كند از توانمنديها و امكانات آنان بهره مند شود.
مهندس محمد علي آبادي _ معاون فني و عمراني شهرداري تهران، ديروز اعلام كرد: شهرداري تهران در قراردادي با بخش مهندسي قرارگاه خاتم الانبيا، اجراي طرحهاي عمراني _ راه سازي خود را به اين بخش واگذار كرده است.
وي تعداد اين پروژه ها را هشت طرح بزرگراهي خواند وافزود: يكي از اين طرحها، در هفته گذشته و در شمال شرق تهران به بهره برداري رسيد و هفت طرح ديگر نيز تا بهار ۸۴ به بهره برداري مي رسد. همانطور كه گفته شد، طرح هاي فني نيمه تمام بسياري در تهران وجود دارد كه از آنها به عنوان ثروت هاي دفن شده نام برده مي شود، از اين روست كه معاون فني و عمراني شهرداري تاكيد مي كند، بايد به طور شبانه روزي از هر توان و نيرويي براي به سرانجام رساندن آنها استفاده كرد.
اين قطعه از بزرگراه شهيد صياد شيرازي كه امروز مورد بهره برداري قرار مي گيرد به طول يك كيلومتر و با صرف هزينه اي بالغ بر ۲۰ ميليارد ريال ساخته شده است و از اين پس شاهد كاهش و متعادل شدن بار ترافيكي ميدان صياد شيرازي (ميدان سابق حشمتيه) خواهيم بود. بزرگراه شهيد صياد شيرازي بطول ۵/۱۰كيلومتر از جاده لشكرك آغاز و تا ميدان سپاه ختم مي شود. تاكنون ۵/۶ كيلومتر از اين بزرگراه مورد بهره برداري قرار گرفته و با يك كيلومتري هم كه امروز به روي شهروندان باز مي شود، طول بزرگراه ساخته شده به ۵/۷ كيلومتر مي رسد.
بزرگراه شهيد صياد شيرازي به موازات بزرگراه مدرس مي باشد و با بهره برداري كامل از بزرگراه شهيد صياد شيرازي، شاهد روان سازي بار ترافيكي در شبكه عبوري شرق تهران و نيز كاهش بار ترافيكي بزرگراه مدرس خواهيم بود.

رئيس كميسيون توسعه و عمران شهري شوراي شهر تهران:
مستندات قانوني را براي دفاع از پروژه منوريل در اختيار داريم
001314.jpg
خبرگزاري فارس: رييس كميسيون توسعه و عمران شهري شوراي شهر تهران در واكنش به شكايت وزارت كشور در خصوص پروژه منوريل گفت كه شورا و شهرداري تهران مستندات قانوني مورد نياز را براي دفاع از اين پروژه جهت ارائه به دستگاه قضايي در اختيار دارند.
حسن زياري در گفتگو با خبرنگار اجتماعي فارس اقدام وزارت كشور را با توجه به قانوني بودن مصوبه شوراي شهر تهران در مورد پروژه منوريل غير منطقي دانست و تصريح كرد:ادعاي غير كارشناسي بودن پروژه با توجه به مطالعات انجام گرفته در مورد آن به هيچ عنوان قابل قبول نيست و اين پروژه كاملا بر اساس اصول كارشناسي طراحي شده و در دست اجرا است.
وي خاطرنشان كرد: عدم تاييد مصوبه شوراي شهر تهران توسط هيات حل اختلاف در خارج از مهلت قانوني خود اقدامي غير قانوني است كه توسط اين هيات انجام گرفته است. وقتي يك مرجع قانوني خود به ضوابط قانوني اهميت نمي دهد از ساير مراجع ديگر چه انتظاري مي تواند وجود داشته باشد.
وي در پاسخ به يكي ديگر از موارد مطرح شده در اين شكايت مبني بر عدم ارائه مطالعات انجام گرفته بر روي اين پروژه به شوراي عالي ترافيك، تاكيد كرد: شوراي شهر تهران، شوراي عالي ترافيك را مرجع رسيدگي و بررسي طرحهاي خود، نمي داند .اين شورا با ورود به اين قبيل مباحث فراتر از وظيفه قانوني خود مي خواهد عمل كند.
زياري خاطرنشان كرد: وظيفه شوراي عالي ترافيك بر اساس قانون و با توجه به اعضاء تشكيل دهنده آن صرفا سياستگزاري كلان است نه ورود به كارهاي جزئي، موردي و اجرايي مربوط به شهرها و شهرداريها.
وي به اشكال عدم برگزاري مناقصه به عنوان يكي ديگر از اظهارات مطرح شده از سوي وزارت كشور اشاره كرد و گفت:براساس مقررات و ضوابط مندرج در آيين نامه مالي شهرداري ها اجراي مناقصه براي كليه طرحها ضروري نيست و مي توان با استفاده از ساير راههاي قانوني مندرج در آن، پروژه را در اختيار مجري قرار داد.
رييس كميسيون توسعه و عمران شهري شوراي شهر تهران ضمن اظهار تعجب از تعدد اظهارات مخالفان پروژه منوريل، تصريح كرد:هنوز بطور دقيق مشخص نيست كه وزارت كشور و شوراي عالي ترافيك نگران چه چيزي هستند، آيا آنان نگران عدم برگزاري مناقصه، نگران عدم كار كارشناسي و اجراي كار مطالعاتي بر روي اين پروژه و يا نگران خدشه وارد شدن به چارچوب بسته اي كه در آن عمل مي كنند، هستند.
از سوي ديگر و به گزارش خبرگزاري فارس، معاون حقوقي و پارلماني وزير كشور گفت: وزارت كشور براساس وظيفه قانوني خود حتي اگر برچسب مانع تراشي در بحث حمل و نقل و ترافيك بر او زده شود باز هم از كليه راهكارهاي قانوني كه در اختيار دارد، پروژه منوريل را در سازمان بازرسي كل كشور و قوه قضاييه پيگيري خواهد كرد.

ميادين ميوه و تره بار بعدازظهرهاي جمعه هم داير مي شود
001323.jpg
گروه شهري: ديروز با حضور مهندس حسن بيادي نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران دومين بازار روز ميوه و تره بار در منطقه حكيميه تهران به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرنگار ما بازار شماره ۲ حكيميه با مساحت حدود ۵ هزار متر مربع برخوردار از ۸ غرفه مواد پروتئيني، لبنيات، ميوه و سبزي، فرنگي جات، كالاهاي اساسي و كوپني و مواد غذايي و بهداشتي است كه با اعتباري حدود ۱۲۰ ميليون تومان ظرف يك هفته آماده افتتاح شد.
بنا بر اين گزارش مهندس محمدجواد محمدي زاده، معاون خدمات شهري شهرداري تهران در اين مراسم طي سخناني گفت: شهرداري تهران امسال به طور جدي توسعه بازارهاي روز ميوه و تره بار را در دستور كار خود قرار داد به طوري كه در هر هفته ۲ بازار روز راه اندازي شود. وي افزود: سازمان ميوه و تره بار علي رغم مسئوليت خود وارد عرصه خريد ميوه در بازار شده و در همين راستا از چند ماه قبل به خريد هزار تن سيب مبادرت كرده تا در اين ايام با قيمت مناسب وارد چرخه فروش نمايد.
خبرنگار ما همچنين از قول محمود صلاحي مديرعامل سازمان ميوه و تره بار گزارش مي دهد: براساس يك طرح پيشنهادي قرار است ظرف يكي دو هفته آينده كليه ميادين ميوه و تره بار سطح شهر تهران عصر جمعه ها نيز فعاليت كرده و به طور نوبتي برخي ميادين و غرفه ها صبح و برخي بعدازظهرها بدون تعطيلي اقدام به عرضه محصولات به شهروندان تهراني نمايند.

كاهش خطرات چهارشنبه سوري
001320.jpg
ايسنا: رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران از افزايش سطح ايمني برگزاري مراسم «چهارشنبه آخر سال» خبر داد و گفت: با هماهنگي هاي به عمل آمده ميان دستگاه هاي ذيربط امسال شهروندان تهراني شاهد كاهش خطرات احتمالي خواهند بود. رسول خادم گفت: سازمانهايي همچون نيروي انتظامي، آتش نشاني، اورژانس، امداد و ... با كليه امكانات مراسم آخرين چهارشنبه سال را به لحاظ ايمني تحت نظارت قرار مي دهند. خادم در پايان گفت: سال گذشته نيز هماهنگي ميان دستگاه هاي مربوطه نتايج مثبتي به دنبال داشته، بگونه اي كه آسيب ديدگي كودكان و نوجوانان نسبت به سال گذشته كاهش يافته است.

افزايش وام مسكن تا سقف ۱۸ميليون
تومان به سال آينده موكول شد
001326.jpg
گروه شهري: شوراي پول و اعتبار با پيشنهاد وزارت مسكن مبني بر افزايش سقف وام مسكن موافقت نكرده است.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر عبدالعلي زاده، وزير مسكن و شهرسازي افزود: وزارت مسكن پيشنهاد كرده بود وام ۴ ميليون توماني بدون سپرده گذاري تا سقف ۸ ميليون تومان و وام بانك مسكن كه به ميزان ۱۲ ميليون تومان به سپرده گذاران پرداخت مي شد تا سقف ۱۸ ميليون تومان افزايش يابد كه شوراي پول و اعتبار تنها با افزايش وام ۴ ميليوني به ۸ ميليون تومان موافقت كرد و بررسي افزايش وام هاي ديگر به سال ۸۴ موكول شد.

۷۰۰ هزار خودرو فرسوده
001317.jpg
خبرگزاري مهر:  معاون راهنمايي و رانندگي ناجا با بيان اينكه دولت موظف است تا پايان برنامه چهارم توسعه تمام خودروهاي فرسوده ( حدود ۱ميليون و ۷۰۰ هزار خودروي فرسوده ) را از رده خارج كند، گفت: اجراي طرح ممنوعيت تردد خودروهاي فرسوده نيازمند ارائه تسهيلات و جايگزين هاي مناسب بوده و در غير اين صورت نمي توان براي مردم محدوديت ايجاد كرد، اما از هر زمان كه تسهيلات لازم در اين زمينه فراهم شود مشكل قانوني در اين زمينه نداشته و راهنمايي و رانندگي آمادگي دارد اين اقدام را به روز انجام دهد.سردار محسن انصاري گفت: بحث از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده نه تنها به فراموشي سپرده نشده بلكه همچنان اراده جدي براي بازنشسته كردن خودروهاي فرسوده از سوي دولت وجود دارد.

بيانيه شوراي اسلامي شهر تهران به مناسبت نهم اسفند ماه
سالروز انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا
در اجتماع فكري ما هيچ چيزي به اندازه اين از اهميت و شايستگي برخوردار نبود كه بتوان اقامه يكي از اصول قانون اساسي را نه در دروازه هاي بزرگ تبادلات سياسي و گروهي و جناحي بلكه براساس تعهد كاري و اصل بر عمل و خدمتگزاري اقامه كنيم. براي آبادگران پيروزي در انتخابات شوراي شهر تهران در چنين روزي (۹ اسفندماه ۸۱) آغاز تعهدي ديگر و مهمتر از گذشته و آن هم در قبال امانتي الهي و اعتمادي مردمي بود. باري امروز از راهي كه پيموده ايم در بارگاه الهي عذر تقصير مي بريم و هزاران بار ذات اقدس الهي را شكر مي كنيم. جان دل در طبق اخلاص براي مردمي گذاشتيم كه ناچار از ضعف ها، كاستي ها، مردان و زنان خدمت و خدمتگزاري را به ياري مي طلبيدند.
اعتقاد داشتيم پاسخگويي به مردم جز برنامه داشتن در انجام امور و كار مستمر و مداوم نيست. آستين از براي كسب كرسي بلند نكرده بوديم كه با دست يافتن به آن به جايگاهي ديگر كه فقط در قيل و قال سياسي ارزشمند مي نمود طمع ورزيم. مي دانستيم عهد پيمان ما با خدا و اساساً راز حضور ما چيزي جز كار مخلصانه و پرهيز از زد و بندهاي سياسي نيست. «تلك الايام نداولها بين الناس» به خود گفتيم بگذاريم حال آنكه مردم اين جمع متخصص را برگزيدند مسيري هموار شود كه طعم شيرين مشاركت در انتخابات شوراها به اصلاح امور و پيگيري مستمر كارهاي بر زمين مانده در كام شهروندان هميشگي شود. سر موفقيت شورا در دو سالي كه گذشت و اگر مقبول دستگاه الهي باشد دوري گزيدن از سياسي كردن حوزه خدمت و كار و تلاش بود. از ابتداي انقلاب اسلامي و از آغاز نهضت خميني كبير(ره) وفاداري اينچنين از جانب افراد يك ملت سابقه اي بي نظير در تاريخ جهان معاصر خلق كرده است .در يك كلام مي خواستيم با شور و شوق و سعي و تلاش صادقانه در برابر اراده مردم كه مصدر مشاركت اجتماعي و تعيين سرنوشت خود هستند سر خضوع و فروتني بر سجاده شكر خدمت بگذاريم. شوراي اسلامي شهر تهران با راهبرد كار و تلاش هوشمندانه و پاسخگويي عملي به نيازهاي مردم و همچنين پرهيز از سياسي كردن حوزه خدمت چون گذشته كمر همت به خدمتگزاري مي بندد و در سالروز راي اعتماد مردم در بارگاه الهي عزم خود را براي افزون نمودن تلاش و پيش راندن جبهه كار و كوشش در كشور راسخ نموده. از مردم شريف طلب دعاي خير و توفيق خدمت مي نمايد.

طرح فراگير شهرداري براي ترميم آسفالت و لكه گيري معابر تهران
گروه شهري: معاون فني و عمراني شهرداري تهران از آغاز لكه گيري خيابانهاي اصلي و بزرگراههاي شهر تهران خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهندس محمد علي آبادي گفت: بعد از بارش برف بي سابقه، پوسته خيابانها زخمي شد و باعث به وجود آمدن ترك ها و شكاف هايي گرديد.
وي افزود: ۵ ميليارد تومان اعتبار براي لكه گيري خيابانها و بزرگراههاي اصلي شهر تهران نياز است.
وي در عين حال تأكيد كرد: تلاش مي كنيم قبل از آغاز فصل بهار، كار لكه گيري معابر و خيابانهاي شهر را به نحو مطلوبي به پايان برسانيم.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |