سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۵۵ - Mar 8, 2005
تحليلي جامع از شرايط بازار سهام تهران در سال جديد
چشم اندازهاي بورس ۸۴
گروه بورس: همزمان با نزديك شدن به روزهاي پاياني سال ۸۳ بسياري از فعالان بورس تهران علاقه مند به تحليل اوضاع حال و گذشته و ارائه چشم اندازي از آينده بازار سهام تهران هستند.
به گزارش خبرنگار ما دكتر محمد هاشم بت شكن، تحليل گر ارشد بازار سرمايه سال آينده را به عنوان «سال خوش بيني» به سرمايه گذاري در بورس ارزيابي مي كند.
وي كه به طور همزمان طي سال هاي اخير در سمت هاي اجرايي و دانشگاهي سوابقي مطلوب را در بازار سرمايه ايران برجاي گذاشته معتقد است: ابهام هاي موجود درباره سياست هاي اقتصادي دولت آينده ظرف چند ماه آينده برطرف مي شود و بازار سهام دوباره به حال تعادل باز مي گردد.
مدير عامل سرمايه گذاري بهمن افزود: تنش هاي به وجود آمده در عرصه سياست خارجي به زودي به نفع ايران خاتمه مي يابد. اگر روند اتفاقات ۲۵ سال گذشته را دنبال كنيم حتماً به اين نتيجه خواهيم رسيد، از اول انقلاب تاكنون از اين گونه موارد بسيار ديده شده و همه آنها با خوشي به پايان رسيده است.
دكتر بت شكن گفت: با توجه به چشم اندازهاي مناسب برنامه ۵ ساله چهارم توسعه مي توان نسبت به آينده بورس خوش بين بود. بورس بازار انتظارات است، شايد در حال حاضر انتظارات مثبتي در خصوص بورس وجود نداشته باشد، اما چشم اندازهاي موجود در حوزه هاي اقتصاد و سياست اين اميدواري را به وجود مي آورد كه روند فعلي، مقطعي است.
اين تحليل گر ارشد بازار سرمايه با اشاره به روند فعلي اقتصاد ايران گفت: نرخ رشد اقتصادي از ۹/۳ درصد در سال ۷۷ به حدود ۶ درصد در سال ۸۳ افزايش يافته و رقم توليد ناخالص داخلي(GDP) در اين مدت به ۳۸ هزار ميليارد تومان رسيده است.
دكتر بت شكن افزود: درآمد كشور از محل صادرات در سال جاري به ۳۴ ميليارد دلار رسيده كه از اين بين ۸۰ درصد آن از صدور نفت و ۲۰ درصد بقيه مربوط به صادرات غير نفتي است، محصولات پتروشيمي، فرش و پسته عمده اقلام صادرات غيرنفتي ايران را تشكيل مي دهد. به اين ترتيب با توجه به واردات ۲۹ ميليارد دلاري به كشور مشخص مي شود كه در حال حاضر از تراز تجاري مثبت برخوردار هستيم.
وي با اشاره به روند حركت بازار سرمايه در ۵ سال گذشته ادامه داد: حجم معاملات سهام در بورس تهران از ۲۰۱ ميليارد تومان در سال ۷۷ به ۵ هزار و ۲۰۰ ميليارد تومان در سال جاري افزايش يافته كه به اين ترتيب از متوسط رشدي ۶۰ درصدي در سال برخوردار شده است. شاخص قيمت و بازده نقدي نيز كه متوسط بازده بازار سهام را نشان مي دهد در اين دوره از رقم يك هزار و ۹۱۲ واحد تا رقم ۳۴ هزار و ۳۳۵ واحد بالا رفته كه اين امر نشان دهنده رشد ۶۲ درصدي متوسط بازده بازار در ۵ سال گذشته است.
دكتر بت شكن گفت: نسبت قيمت به درآمد بورس تهران از ۳/۴ مرتبه در سال ۷۷ به ۱۰ مرتبه در سال ۸۲ و ۹/۸ مرتبه در سال جاري افزايش يافت. ضمن اين كه درجه نقد شوندگي سهام كه از ۱۲ درصد به ۲۲ درصد در سال ۸۲ افزايش يافته بود امادر سال ۸۳ دوباره به سطح ۱۳ درصد كاهش يافت.
مدير عامل سرمايه گذاري بهمن گفت: تغيير و تحولات يك سال اخير موجب شده وزن صنايع مؤثر در بورس تغيير كند. در حالي كه تا سال گذشته ارزش كل ۵ صنعت اصلي بورس يعني سيمان، خودرو، واسطه گري مالي، پتروشيمي و مواد غذايي ۲۶ هزار ميليارد تومان برآورد مي شود. اين رقم در اواسط امسال به ۳۹ هزار ميليارد تومان و در حال حاضر به ۳۱ هزار ميليارد تومان رسيده است. سال گذشته ۳۲ درصد كل ارزش  جاري بورس به صنعت سيمان، ۲۱ درصد به خودرو، ۲۱ درصد به واسطه گري مالي، ۱۱ درصد پتروشيمي و چهار درصد به صنايع غذايي اختصاص داشت، اما امسال اين تركيب تغيير كرد و وزن صنعت سيمان به ۲۱ درصد، صنعت خودرو به ۱۵ درصد و مواد غذايي به سه درصد كاهش يافت.
دكتر بت شكن ادامه داد:  در اين دوره وزن واسطه گري مالي از ۱۵ درصد به ۲۶ درصد و پتروشيمي از ۱۱ درصد به ۱۴ درصد افزايش يافت كه از بوجود آمدن تغييرات عمده در سبد بورس اوراق بهادار حكايت دارد.
مدير عامل سرمايه گذاري بهمن با اشاره به چشم انداز بورس در سال ۸۴ گفت: سال آينده سرعت رشد بازار منطقي تر خواهد شد و به احتمال فراوان شاهد عرضه عمومي ابزارهاي جديد نظير اوراق اختيار معامله، اوراق مشاركت شركتي و عرضه سبدهاي سهام خواهيم بود، ضمن اين كه با تلاش صورت گرفته به نظر مي رسد شركت هاي سرمايه گذاري ويژه از سال ۸۴ امكان حضور در بازار سرمايه را خواهند يافت، و از سوي ديگراميد فراواني به نهايي شدن آيين نامه مربوط به جلب سرمايه گذاران خارجي وجود دارد.

شاخص كل در مرز ۱۲ هزار و ۱۰۰ واحد
002028.jpg
گروه بورس: ديروز همزمان با بازگشايي نماد سرمايه گذاري بانك ملي،  شاخص كل قيمت سهام در بورس تهران ۲۰۶ واحد افت كرد.
به گزارش خبرنگار ما روز گذشته شاخص ياد شده تا رقم ۱۲ هزار و ۱۲۷ واحد پايين آمد.
در اين روزكاري روند نزولي بازار افت ۲۴۳ واحدي شاخص كل تالار اصلي و كاهش ۳۵ واحدي شاخص كل تالار اصلي را در پي داشت و اين دو شاخص به ترتيب روي ارقام ۱۲ هزار و ۱۱۷ واحد و ۱۰ هزار و ۸۸۸ واحد ايستادند.
بنابر اين گزارش عملكرد نامطلوب شركت هاي صنعتي حاضر در بورس طي روز گذشته باعث شد شاخص صنعت ۱۶۸ واحد پايين آمده و به رقم ۹ هزار و ۲۱۹ واحد برسد.
افت ۲۱۵ واحدي شاخص واسطه گري هاي مالي طي روز گذشته بيانگر عملكرد نامطلوب شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس است. اين شاخص در پايان روز گذشته رقم ۳۴ هزار و ۴۶۴ واحد را نشان مي داد. براساس اين گزارش ديروز شاخص سهام نفت و پتروشيمي ۴۸ واحد افت، و شاخص گروه وسايل نقليه و ساختمان به ترتيب ۴/۶ واحد و ۸ واحد كاهش را تجربه كردند.

بازگشت سرمايه گذاري بانك ملي به تالار مبادلات سهام
گروه بورس: دادوستد سهام شركت سرمايه گذاري بانك ملي پس از يك دوره توقف از روز گذشته دوباره در بورس تهران از سر گرفته شد.
به گزارش «ايران بورس» در معاملات ديروز نماد شركت سرمايه گذاري بانك ملي پس از افزايش سرمايه ۱۶ درصدي به تالار مبادلات بورس بازگشت.آخرين قيمت سهام شركت سرمايه گذاري بانك ملي پيش از افزايش سرمايه ۷۹۸ تومان بود. آخرين پيش بيني سود اين شركت با سرمايه جديد يك هزار و ۳۰۸ ريال اعلام شده است.سرمايه گذاري بانك ملي دومين شركت بزرگ بورس تهران به حساب مي آيد و ۵/۵ درصد از كل ارزش جاري بازار سهام را در اختيار دارد.

دومين جلسه بررسي وضعيت بورس اوراق بهادار
ايلنا: كانون سهامداران حقيقي بورس، دومين جلسه نقد و بررسي وضعيت حال و آتي بورس اوراق بهادار را امروز برگزار مي كند.
كانون سهامداران حقيقي بورس اوراق بهادار با همكاري شركت كارگزاري بانك كشاورزي، دومين جلسه نقد و بررسي وضعيت حال و آتي بورس اوراق بهادار را ساعت ۱۴ امروز در مكان تالار اختصاصي شركت كارگزاري بانك كشاورزي واقع در تهران، خيابان وصال، روبه روي بيمارستان البرز برگزار خواهد كرد.
براساس اين گزارش، در اين جلسه «داوودي» رئيس هيأت نظارت بورس، «دكتر مسعود حجاريان» رئيس هيأت مديره گروه بهمن و «حسين خزلي خرازي» كارگزار بانك كشاورزي سخنراني خواهند كرد.

تالار اروميه هفته آينده گشايش مي يابد
ايسنا:بورس نظام دهنده و سازمان دهنده سرمايه ها و پس اندازهاي كوچك است، بنابراين تاكنون بورس ما توانسته به شكل مناسبي پيشرفت داشته باشد.
عباسعلي حقاني نسب، مدير هماهنگي تالارها منطقه اي گفت: با افتتاح اين تالارها سرمايه هاي كوچك و متوسط تجهيز شده و مردم مي توانند اين منابع را وارد بازار سهام كنند.
وي از افتتاح تالار اروميه در ۲۳اسفندماه خبر داد و افزود: علاوه بر اين تالار، افتتاح تالارهاي همدان و كيش باقي مانده كه تالار همدان با وجود فراهم آمدن شرايط تا پايان امسال افتتاح شده، در غير اين صورت سال آينده افتتاح خواهد شد. هم چنين افتتاح تالار بورس كيش نيز سال آينده خواهد بود.
مدير هماهنگي تالار هاي منطقه اي به شكل گيري شبكه هاي كارگزاري و شركت هاي كارگزاري همزمان با افتتاح تالار اشاره كرد و گفت: «ما بايد با افتتاح تالارهاي منطقه اي و افزايش متخصصان مالي در استان ها، در كنار تالار بورس نهادهاي مالي را شكل دهيم.

بازار سرمايه ظرفيت جذب همه منابع نقدينگي را ندارد
گروه بورس: با پايين آوردن نرخ سود تسهيلات شكاف ميان نرخ سود جذب سپرده و تورم بيشتر شده و مشكلات سيستم بانكي افزايش مي يابد.
دكتر علي ديوان دري عضو هيأت مديره بانك ملت در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر بازار سرمايه ايران ظرفيت مناسبي براي جذب سپرده ها ندارد و از سوي ديگر در بازار غيرمتشكل پولي هم مشكلات ساختاري فراواني وجود دارد كه به اين ترتيب نظام بانكي مناسب ترين گزينه براي جذب پول هاي مردم است.

انصراف دويچه بورس از خريد مؤسسه بورس لندن
بي.بي.سي: دويچه  بورس  آلمان  از خريد مركز بورس  لندن  منصرف  شده  است .
به  گزارش  تلويزيون  بي  بي  سي ، مدير اين  مركز در آلمان  تحت  فشار زياد سرمايه گذاران  و سهامداران  آن تصميم  گرفته است  از خريد مركز بورس  لندن  خودداري  كند و پيشنهاد خود را در اين  زمينه  پس  بگيرد.
دويچه  بورس  در بيانيه اي  رسمي  در اين  باره  اعلام  كرد: تصميم  به  انصراف  از خريد مركز بورس  لندن  پس  از آن  اتخاذ شد كه  مركز بورس  لندن  مبلغي  را براي  خريد آن  مركز پيشنهاد كرد كه  براي  دويچه  بورس  غيرقابل  قبول  بود.
با اين  حال  مدير دويچه  بورس  مي گويد هنوز هم  معتقد است  ادغام  آن  مركز با مركز داد و ستد بورس  لندن  مي تواند براي  سهامداران  آلماني  مفيد و سودمند باشد.دويچه  بورس  داد و ستد سهام  را در آلمان  تحت  نظارت  خود دارد.
پيشتر دويچه  بورس  مبلغي  معادل  دو و شش  دهم  ميليارد دلار را براي  خريد مركز بورس  لندن  پيشنهاد كرده  بود.

در روز هاي آخر سال ۸۳
ارزش معاملات سهام به ۱۰۰ هزار ميليارد ريال رسيد
گروه بورس: دبيركل بورس اوراق بهادار اعلام كرد: امسال حجم معاملات انجام شده دربازار سهام به مرز يكصد هزار ميليارد ريال رسيده است.
حسين عبده تبريزي گفت:  اين ميزان ارزش معاملات نسبت به سال قبل ۴۰ درصد رشد دارد.
وي حجم معاملات بورس و رشد سرمايه گذاري در كشور را مناسب ارزيابي كرد و افزود: هم اكنون ۷۰ درصد از كل منابع بازار سرمايه بورس متعلق به بخش غيردولتي است. علاوه بر اين ۴۰ درصد از توليد ناخالص ملي مربوط به سرمايه گذاري از طريق بورس اوراق بهادار است، در حالي كه پنج سال قبل تنها سه درصد از توليد ناخالص ملي مربوط به بورس بود و ۱۰ درصد كل سپرده هاي بورس به بخش غيردولتي تعلق داشت.
به گزارش ايرنا عبده اضافه كرد: تاكنون تالارهاي بورس در ۱۴ استان راه اندازي شده و تا شهريورماه سال آينده در ساير استانهاي كشور نيز ايجاد خواهد شد.
وي هدف از راه اندازي تالارهاي بورس در استانها را تسهيل دسترسي مردم به بورس، تجميع سرمايه هاي كوچك، اجراي طرح هاي بزرگ، تقويت فرهنگ سرمايه گذاري و تجهيز پس اندازها براي سرمايه گذاري مولد، ايجاد اشتغال و توسعه اقتصادي اعلام كرد.
دبير كل بورس اوراق بهادار شكايت هاي مطرح شده در خصوص ارائه نشدن خدمات مناسب از سوي كارگزاران را ناشي از توسعه نيافتگي شبكه كارگزاري دانست و افزود: با توسعه شبكه كارگزاري شكايت هاي سهامداران كاهش مي يابد.
عبده تبريزي در گفت وگو با موج افزود: توسعه نيافتن شبكه كارگزاري مانع از ارائه خدمات مناسب از سوي كارگزار به سهامدار است و نكته قابل بحث در اين ميان عرضه و تقاضاي سهام است و دريافت سود كارگزار در ارائه خدمات است.
وي با اشاره به حضور و فعاليت تعدادي از كارگزاران تهراني در شهرستان ها گفت: با توجه به اعطاي مجوزهاي جديد و توسعه شبكه كارگزاري و سرمايه گذاري هاي موجود، اين قبيل مشكلات رفع خواهد شد.
وي با اشاره به اعطاي مجوزهاي جديد به كارگزاران افزود: رعايت مفاد قانون و حفظ كيفيت خدمات كارگزار از جمله نكات مورد توجه در ارائه خدمات به سهامداران به شمار مي رفت كه اين مسأله مورد توجه ماست.
عبده تبريزي با اشاره به فعاليت ۱۵ كارگزار جديد اظهار داشت: مجوزهاي جديد تري در جهت توسعه شبكه كارگزاري و سرمايه گذاري و توسعه شبكه استاني تا پايان دولت صادر مي شود.
وي افزود: به رغم اعطاي مجوز به ۱۵ كارگزار تاكنون شاهد فعاليت از سوي اين كارگزاران نبوديم.

رقابت بانك ها در صدر جدول فروش
گروه بورس: ديروز حجم زياد تقاضا براي سهام سيمان هرمزگان باعث شد اين شركت در صدر جدول تقاضا قرار گيرد.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز براي خريد ۱۱۰ هزار سهم اين شركت به ارزش ۸/۲ ميليارد ريال يك برگه دستور خريد صادر شد.
همچنين در اين روز يك نفر با مراجعه به شركت هاي كارگزاري براي ۲۴۰ هزار و ۳۰۷ سهم گروه بهمن به ارزش ۱/۱ ميليارد ريال دستور خريد صادر كرد. بنابر اين گزارش روز گذشته دو شركت يادشده، تقاضا براي سهام كيوان، چيني ايران، آونگان، موتورسازان تراكتورسازي، سرمايه گذاري كارآفرين و صدرا زياد بود.براساس اين گزارش ديروز رقابت بانك ها در صدر جدول عرضه داغ شد، به طوري كه در اين روز بانك كارآفرين از نظر دستور فروش هاي صادر شده بالاتر از بانك پارسيان قرار گرفت.

تالار شيشه اي
كارگزاران بورس و ركود بازار
آيا افزايش تعداد كارگزاري ها در شرايط ركودي بازار، تأثير منفي بر شاخص ها دارد؟در روزهاي گذشته شاهد درج خبري مبني بر درخواست برخي از كارگزاري ها از نهاد ناظر به منظور توقف صدور مجوز شركت هاي كارگزاري جديد بوديم كه از سوي نهاد ناظر با مخالفت مواجه شد.
جالب توجه آن كه در بين كارگزاري هايي كه اين درخواست را مطرح كرده اند، اسامي برخي از كارگزاران كه به تازگي مجوز را دريافت نموده اند نيز مشاهده مي شود كه خود از كساني بودند كه تا قبل از دريافت مجدد از مخالفان سرسخت انحصاري شدن فعاليت  كارگزاري ها بودند.
در اين مقاله برآنيم تا با بررسي علمي اين مورد را تشريح كنم.
كارگزاري مكاني است كه در آنجا سهامداران مي توانند اقدام به معامله سهام كنند. در واقع همان طور كه در اقتصاد، نياز به وسيله اي چون پول براي تسهيل معاملات وجود دارد، در بازار سرمايه نيز كارگزاري نقشي تقريباً اينچنين داشته و از ملزومات بازار سرمايه هستند. البته در بازارهاي توسعه يافته نقش كارگزاري ها بدين شكل نيز كاسته شده و معاملات به صورت مستقيم صورت مي گيرند.
در بحث توسعه بازار، دو نوع توسعه وجود دارد:
۱- توسعه فيزيكي بازار
۲- توسعه به منظور تعميق بازار
در بحث توسعه فيزيكي، مي بايست در جهت افزايش تعداد كارگزاري ها و همچنين تالارهاي منطقه اي كوشيد. اين امر مي تواند ميزان اصطكاك بين جامعه و بازار سرمايه را افزايش داده و موجبات رشد بازار را ايجاد كند.
در بحث توسعه به منظور تعميق بازار، مي بايست در راستاي ارائه محصولات متنوع و ابزار و قراردادها در بازار كرد. در نظام كارگزاري نيز، اصلاح ساختار مي بايست رخ داده و نقش مسايلي چون تجارت الكترونيكي بيشتر رواج يابد. از ديگر سو، با توجه به الگوهاي اقتصادي موجود، حركت ساختار انحصاري بازار به سمت ساختاري رقابتي موجبات رشد و افزايش ميزان رفاه جامعه را پديد خواهد آورد. با توجه به اين كه در اين بين، انحصارگر، مخالف با كاهش قدرت انحصاري به منظور كسب سود بيشتر است، لذا تلاش خود را معطوف بر عدم ورود ديگر رقبا به بازار پر سود خود مي كند.
از ديگر سو، به دليل ساختار خاص كارگزاري ها كه با كاهش قيمت محصولات خود (ارائه خدمات) مواجه نخواهد شد لذا الگوهايي چون الگوي جنگ قيمت  ها نمود نيافته و كارگزاري ها به منظور افزايش سود خود، به سمت افزايش كيفيت ارائه خدمات خود به مشتريان حركت خواهند كرد. در اين صورت، شاهد بلوغ بازار سرمايه كشور خواهيم بود. در پايان مجدداً تأكيد مي شود، كارگزاري مكاني صرفاً براي انجام معاملات سهامداران بوده و تأثيري بر حجم معاملات بازار ندارد.
منبع: سايت ايلياتدبير

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۲.۷۲-
۸۱-
۲,۸۹۲
آبگينه
۴.۴۵-
۵۸-
۱,۲۴۴
آزمايش
۱.۶۶-
۱۴۲-
۸,۴۰۰
آلومتك
۰.۹۹-
۳۴-
۳,۴۰۰
آلومينيم پارس
۳.۰۷-
۱۱۱-
۳,۵۰۰
ايتالران
۰.۳۶
۱۵
۴,۱۵۰
ايران خودرو
۳.۳-
۱۲۰-
۳,۵۲۰
ايران خودروديزل
۲.۴۸
۲۰۸
۸,۶۰۰
ايران گچ
۰
۰
۱۳,۲۸۵
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۰.۲۳
۱۸
۸,۰۰۰
بانك اقتصادنوين
۵-
۲۷۰-
۵,۱۳۱
بانك پارسيان
۴.۳۷
۲۰۱
۴,۸۰۰
بسته بندي پارس
۴.۹۷-
۱۰۴-
۱,۹۸۹
بهپاك
۵-
۳۶۰-
۶,۸۴۲
بين المللي توسعه ساختمان
۵-
۱۰۴-
۱,۹۷۶
پارس خودرو
۰.۴۳
۳۵
۸,۲۵۱
پارس دارو
۲.۳۸
۱۰۰
۴,۳۰۰
پارس سرام
۵-
۶۱۸-
۱۱,۷۴۴
پتروشيمي آبادان
۲.۹۹-
۳۹۳-
۱۲,۷۵۰
پتروشيمي اراك
۳.۵۴-
۴۷۱-
۱۲,۸۵۰
پتروشيمي خارك
۰.۴۶
۷۲
۱۵,۶۴۸
پتروشيمي فارابي
۱.۹۷-
۵۶-
۲,۷۸۰
تجهيزنيروي زنگان
۲.۰۸-
۸۵-
۳,۹۹۹
تراكتورسازي ايران
۴.۹۷-
۱۵۶-
۲,۹۸۲
تكنوتار
۳.۹۲
۱۸۲
۴,۸۲۸
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۰
۰
۷,۳۴۵
تولي پرس
۳.۲-
۱۷۲-
۵,۱۹۸
توليد سموم علف كش
۴.۰۱
۱۳۱
۳,۴۰۰
توليدالياف پلي پروپيلن
۴.۰۴-
۱۰۴-
۲,۴۶۹
توليدتجهيزات سنگين هپكو
۴.۹۶
۶۰
۱,۲۶۹
توليدي بهمن
۴.۹۷
۱۴۵
۳,۰۶۰
توليدي پارس قوطي
۴.۹۷
۱۳۵
۲,۸۵۲
چيني ايران
۴.۹۹
۳۵۵
۷,۴۶۹
حمل ونقل پتروشيمي
۴.۹۹-
۷۹۹-
۱۵,۱۹۸
خدمات دريايي تايدواتر
۱.۰۲
۴۶
۴,۵۵۱
خوراك دام پارس
۴.۹۹-
۱۸۶-
۳,۵۴۳
داده پردازي ايران
۰.۸۸-
۷۷-
۸,۶۹۹
داروپخش (هلدينگ )
۴.۹۹
۳۳۵
۷,۰۴۴
داروسازي اسوه
۰
۰
۱۳,۴۰۷
داروسازي اكسير
۱.۶۹
۱۷۰
۱۰,۲۰۰
داروسازي جابرابن حيان
۲.۴۳-
۲۱۹-
۸,۸۰۰
داروسازي زهراوي
۰.۷۷-
۳۶-
۴,۶۳۹
داروسازي كوثر
۰.۰۳
۵
۱۷,۳۳۶
دارويي رازك
۱.۰۳-
۴۷-
۴,۵۰۱
دارويي لقمان
۰.۲-
۸-
۴,۰۵۰
دشت مرغاب
۴.۹۹-
۱۴۸-
۲,۸۱۹
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۱.۰۱-
۸۴-
۸,۲۰۵
زامياد
۰.۳۵-
۱۱-
۳,۰۹۲
سامان گستراصفهان
۳.۴۶-
۱۷۹-
۵,۰۰۰
سايپا
۰.۷۳
۶۵
۸,۹۷۲
سايپاآذين
۲.۹۳
۲۳۲
۸,۱۴۰
سايپاديزل
۴.۸۷
۱۱۲
۲,۴۱۱
سايپاشيشه
۳.۸۱-
۱۱۹-
۳,۰۰۲
سپنتا
۳.۰۶-
۱۴۲-
۴,۵۰۲
سراميك هاي صنعتي اردكان
۰.۶۵
۱۳
۲,۰۰۰
سرما آفرين
۲۸.۶۳-
۲۲۸۷-
۵,۷۰۰
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۵.۵۱-
۷۹-
۱,۳۵۴
سرمايه گذاري بهمن
۰.۰۵-
۱-
۲,۰۰۰
سرمايه گذاري بوعلي
۰.۳۸-
۱۱-
۲,۹۰۰
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۳.۱۸-
۱۱۶-
۳,۵۳۰
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۲.۶۲-
۱۲۸-
۴,۷۵۰
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۳.۸۲-
۶۷-
۱,۶۸۸
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۲.۴۲-
۷۶-
۳,۰۷۰
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات ()
۲.۸
۲۸۰
۱۰,۲۹۱
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۲.۱۶
۷۳
۳,۴۵۳
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۹.۳۸-
۳۰۹-
۲,۹۸۵
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري
۰.۲۵-
۵-
۱,۹۹۷
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۱.۴۲
۵۶
۴,۰۰۰
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۱.۹۶-
۵۵-
۲,۷۵۰
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۱.۸۵
۸۸
۴,۸۴۹
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۴.۹۶
۷۸
۱,۶۵۱
سرمايه گذاري كارآفرين (هلدينگ )
۴.۹۸-
۲۲۰-
۴,۱۹۸
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهرايران
۰.۱۶
۶
۳,۷۴۶
سرمايه گذاري مسكن
۴.۹۷-
۸۵-
۱,۶۲۶
سرمايه گذاري ملت
۲.۵۶-
۷۱-
۲,۷۰۰
سرمايه گذاري نيرو
۰
۰
۵۰,۰۶۳
سيمان اروميه
۵-
۱۱۰۷-
۲۱,۰۳۴
سيمان اصفهان
۰.۲۸
۲۸
۹,۹۱۷
سيمان ايلام
۵-
۸۵۸-
۱۶,۳۱۹
سيمان تهران
۵-
۱۳۹۹-
۲۶,۵۸۹
سيمان خزر
۴.۹۹
۳۰۱
۶,۳۳۱
سيمان داراب
۵-
۹۶۳-
۱۸,۳۱۳
سيمان سپاهان
۰.۹۹-
۲۸۵-
۲۸,۵۰۰
سيمان شاهرود
۵-
۱۷۱۱-
۳۲,۵۲۸
سيمان شمال
۰.۱
۲۶
۲۵,۲۰۰
سيمان هرمزگان
۵-
۵۲۰-
۹,۸۸۳
سيمان هگمتان
۱.۶۹-
۵۳-
۳,۰۹۰
شهد ايران
۴.۹۲-
۶۲-
۱,۱۹۷
شوكوپارس
۰
۰
۶,۹۶۳
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۰.۰۲
۱
۵,۱۶۰
شيشه همدان
۴.۹۸-
۱۰۱-
۱,۹۲۸
شيشه و گاز
۱.۲۳
۲۰
۱,۶۴۰
صنايع آذرآب
۴.۹۷
۹۷
۲,۰۴۸
صنايع فلزي ايران
۱.۱
۱۵
۱,۳۷۳
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۲.۹۴-
۲۵۱-
۸,۲۹۳
صنايع لاستيكي سهند
۴.۸۳-
۱۹۷-
۳,۸۸۰
صنايع مس شهيد باهنر
۴.۹۸-
۱۴۴-
۲,۷۴۷
صنعتي آما
۰.۷۱
۳۹
۵,۵۵۰
صنعتي بهشهر
۰.۳۷-
۲۷-
۷,۲۰۱
صنعتي دريايي ايران
۰.۰۶-
۴-
۷,۰۸۰
عمران وتوسعه فارس
۴.۹۵-
۹۲-
۱,۷۶۵
فارسيت اهواز
۰.۲۷
۱۸
۶,۸۰۲
فرآورد ه هاي غذايي وقند پيرانشهر
۳.۱۱
۷۲
۲,۳۹۰
فرآورده هاي تزريقي ايران
۱.۴
۳۵
۲,۵۳۲
فرآورده هاي نسوز پارس
۱.۷۱-
۴۸-
۲,۷۶۰
فرآورده هاي نسوزآذر
۵-
۴۵۵-
۸,۶۵۱
فرآوري موادمعدني ايران
۴.۹۷-
۸۴-
۱,۶۰۶
فنرسازي خاور
۰.۳۵
۲۰
۵,۸۰۰
فولادكاويان
۱.۴۶-
۳۱-
۲,۰۹۹
فيبر ايران
۴.۹۴-
۶۴-
۱,۲۳۱
قند پارس
۱.۱۷-
۲۸-
۲,۳۶۳
قند شيرين خراسان
۰
۰
۱,۷۹۴
قند نيشابور
۴.۹۹
۱۵۲
۳,۱۹۸
كابل باختر
۲.۷۶-
۸۳-
۲,۹۲۶
كابل سازي ايران
۱.۱-
۸۶-
۷,۷۴۹
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰.۳۴-
۱۵-
۴,۳۷۰
كابلسازي تك
۳.۸
۷۸
۲,۱۳۰
كارخانجات صنعتي پيام
۴.۹۸-
۱۱۰-
۲,۱۰۰
كارخانجات قند قزوين
۱.۱۳-
۱۱۱-
۹,۶۹۲
كارخانجات مخابراتي ايران
۴.۹۸-
۱۲۲-
۲,۳۳۰
كارخانه فارسيت درود
۰
۰
۳,۴۰۱
كاشي الوند
۲.۰۸-
۱۸۵-
۸,۷۰۰
كالسيمين
۵-
۲۵۹-
۴,۹۲۲
كربن ايران
۵-
۲۲۳-
۴,۲۴۱
كشت وصنعت پياذر
۰.۵۵-
۱۶-
۲,۹۰۳
كف
۵-
۱۹۸-
۳,۷۶۵
كمباين سازي ايران
۲.۰۸-
۶۸-
۳,۲۰۲
كنتورسازي ايران
۰.۹۵-
۱۵۴-
۱۵,۹۹۸
گازلوله
۰.۶۶
۳۰
۴,۵۹۹
گروه بهمن
۴.۹۴
۶۲۸
۱۳,۳۵۰
گروه صمعتي قطعات اتومبيل ايران
۰.۰۴-
۲-
۵,۰۴۲
گروه صنعتي سپاهان
۴.۹۹-
۵۱۲-
۹,۷۳۹
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۰
۰
۶۵۵
گروه صنعتي ملي (هلدينگ )
۵
۱۱۰
۲,۳۱۰
گلتاش
۴.۹۶-
۹۲-
۱,۷۶۳
لاستيك البرز
۰
۰
۵,۴۲۹
لبنيات پاك
۴.۹۳-
۱۶۵-
۳,۱۷۹
ليزينگ ايران
۴.۹۷-
۱۳۰-
۲,۴۸۸
ليفت تراك سازي سهند
۲.۱۷
۷۱
۳,۳۵۰
مارگارين
۱.۶۶-
۲۲-
۱,۳۰۳
ماشين سازي اراك
۴.۷۴-
۱۶۷-
۳,۳۵۳
ماشين سازي نيرومحركه
۴.۹۹
۱۳۱
۲,۷۵۷
مجتمع آبادگران
۰
۰
۳,۴۸۲
محورسازان ايران خودرو
۰.۲۷-
۱۳-
۴,۸۰۰
ملي سرب وروي ايران
۱.۹۴
۹۹
۵,۲۰۰
مهندسي نصير ماشين
۴.۹۶
۱۲۷
۲,۶۸۵
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۱.۴۷
۴۴
۳,۰۴۶
موتوژن
۲.۲۵-
۶۴۴-
۲۷,۹۸۷
نفت بهران
۱.۷۳-
۵۸-
۳,۳۰۰
نورد قطعات فولادي
۳.۳۷-
۱۶۳-
۴,۶۷۰
نوسازي وساختمان تهران
۴.۹۸-
۱۶۹-
۳,۲۲۲
نوش مازندران
۵-
۲۲۴-
۴,۲۵۷
نيروترانس
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت سهام تا زمان بسته شدن بازار
(۱۲‎/۳۰ دقيقه ) است.
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |