دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۶۰ - Mar 14, 2005
باند سرقت به ۵۰ زورگيري اعتراف كرد
در صورتي كه شما نيز مورد زورگيري توسط اين افراد قرار گرفته ايد به دايره يكم اداره آگاهي مركز مراجعه كنيد
002550.jpg
گروه حوادث: اعضاي يك شبكه هشت نفره كه با كمين در ترمينال جنوب و به عنوان مسافربر اقدام به اخاذي و زورگيري از مسافران مي كردند، با تلاش كارآگاهان دايره يكم اداره آگاهي تهران به دام افتادند.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده در پي شكايت مردي به كلانتري ۱۵۸ خاني آباد در دستور كار ويژه پليس قرارگرفت. اين مرد در تاريخ ۸ اسفند ماه امسال با مراجعه به كلانتري مدعي شد كه توسط سه مرد ناشناس مورد اخاذي قرار گرفته است.
شاكي در طرح شكايت خود گفت: صبح امروز زماني كه در ترمينال جنوب منتظر خودرو مسافربر بودم ناگهان پيكان مدل پائيني كه سه سرنشين داشت مقابلم توقف كرد و من سوار شدم. حدود ۲ كيلومتر كه از ترمينال دور شديم راننده مسيرش را عوض كرد. وقتي با اعتراض من مواجه شد، ناگهان يكي از سرنشينان كه عقب نشسته بود، چاقويي را به پهلويم گذاشت و با تهديد به مرگ از من خواست تا سكوت كنم.
شاكي در ادامه افزود: من هم كه بسيار وحشتزده شده بودم، سكوت كردم و پس از دقايقي آنان هر آنچه پول نقد داشتم سرقت كرده و در حالي كه مرا به شدت كتك زده بودند، بي حال كنار جاده رها كردند.
با طرح شكايت مرد جوان، پرونده به خاطر حساسيت موضوع به دايره يكم اداره آگاهي تهران ارجاع شد و تيمي از كارآگاهان در تحقيقات مقدماتي خود دريافتند طي چند روز گذشته، پرونده هاي مشابه ديگري كه به همين طريق مورد اخاذي قرار گرفته اند، به دايره يكم آگاهي ارجاع شده است. بنابراين با انجام تحقيقات بيشتر احتمال دادند كه اين سرقت ها توسط يك شبكه و به صورت هماهنگ در حال انجام شدن است. از طرفي اعضاي شبكه با خودروهاي مدل پايين در اطراف ترمينال جنوب در حال تردد هستند. به اين ترتيب محل هاي تردد دو خودرو پيكان تحت تعقيب و مراقبت قرار گرفت تا اينكه كارآگاهان توانستند با مراقبت  شبانه روزي يكي از خودروهاي پيكان را كه دو سرنشين داشت شناسايي و در يك عمليات ضربتي آنان را دستگير كنند.
سرنشينان خودرو كه امير و جواد نام دارند پس از دستگيري، بلافاصله به سرقت و اخاذي از مسافران اعتراف كردند و بيان داشتند، هشت نفر عضو اين شبكه سرقت هستند و سركردگي آن را فردي به نام ابوالفضل برعهده دارد.
كارآگاهان باتوجه به اعترافات متهمان دستگير شده بقيه اعضاي شبكه عزت، ابوالفضل (سركرده)، فريدون، مهدي، محمود را كه همگي معتاد بودند دستگير كردند.
برپايه اين گزارش، متهمان تا كنون به ۵۰ فقره سرقت بدين روش اعتراف كرده و هم اكنون با دستور داديار شعبه ۶ دادسراي محلاتي _ عموزاد _ با قرار در بازداشت به سر مي برند تا تحقيقات تكميلي در خصوص پرونده صورت گيرد.

حادثه در جهان
هفت كشته در حمله به كليسا
سي.ان.ان: مرد مسلحي كه با حمله به يك كليسا هفت نفر را كشته بود پيش از دستگيري توسط پليس وسيكونسين خودكشي كرد.
به گزارش پليس ويسكونسين، مرد مسلح پيش از آن كه با شليك گلوله اي به مغزش خودكشي كند هفت نفر را مورد اصابت گلوله قرار داد كه چهار نفر در صحنه و سه نفر در بيمارستان جان سپردند.
به گفته مأمور تحقيق پرونده، زمان وقوع اين حادثه حداقل شش هزار نفر در جلسه اي كه از سوي كليسا تشكيل شده بود حضور داشتند. ضارب علاوه بر كشتن هفت نفر، چهار نفر را نيز به شدت زخمي كرده بود. از ميان قربانيان اين حادثه، جوانترين قرباني پسربچه  اي ده ساله و مسن ترين آنها پيرمردي ۷۲ ساله بود.
به گفته مأمور تحقيق پرونده، پليس زماني از اين تيراندازي مطلع شد كه مسئول كليسا با اداره پليس تماس گرفت و اعلام كرد كه فردي با اسلحه وارد جمعيت شده و به سمت حاضران شليك كرده است. پليس اعلام كرد كه تاكنون فرد ديگري را در اين زمينه بازداشت نكرده است.
تاكنون انگيزه ضارب از حمله به جمعيت  حاضر مشخص نشده است و پليس در حال تحقيق بر روي اين مطلب است كه آيا وي با اين حمله قصد مضروب  كردن افراد خاصي را داشته يا تنها تصادفي به سمت حاضران شليك كرده است؟
پليس تحقيقات گسترده اي را در اين زمينه آغاز كرده است.
دستگيري مظنون به قتل
سي.ان.ان: بريان نيكولس كه متهم به تيراندازي به چهار نفر است توسط پليس ايالت جورجيا بازداشت شد و در حال حاضر با اتهامات متفاوتي از سوي دادگاه هاي فدرال و ايالتي روبه رو شده است.
دادستان دادگاه عالي ايالت جورجيا اعلام كرده است كه وي و چندين شركت متفاوت ديگر از بريان شكايت كرده اند. در حال حاضر اصلي ترين اتهام مطرح عليه بريان مالكيت تسليحات است.
دادستان پرونده در اين خصوص گفت: در حال حاضر مهم ترين اتهام بريان مالكيت تسليحات و مواد منفجره  است. البته اتهامات ديگري نيز از سوي دادگاه هاي فدرال ايالتي مطرح است كه به آن ما نيز رسيدگي خواهيم كرد.پليس جورجيا، بريان ۳۳ ساله را پس از مدت ها تعقيب و گريز سرانجام در آپارتمان محل سكونتش پيدا كرد.
پليس بريان را پيش از انتقال به زندان فدرال به مقر اف.بي.آي برده و از وي انگشت نگاري كرد. وي همچنين پس از خروج از سازمان اف.بي.آي جهت تفهيم اتهامات به دادگاهي در چند مايلي دادگاهي كه بريان در آن چهار نفر را مضروب كرده بود انتقال يافت.
به گفته يك منبع آگاه، پليس بريان را در سلولي انتزاعي با شديدترين تدابير امنيتي نگاه خواهد داشت.
پليس معتقد است كه بريان همان فردي است كه با حمله به دادگاه عالي، قاضي، دستيار وي، مأمور تحقيق يك پرونده و يكي از نيروهاي پليس را مضروب كرده است.
حال قاضي پرونده وخيم گزارش شده است اما به گفته پزشك معالج وي زنده خواهد ماند.به گفته مأمور تحقيق پرونده، روز حادثه، بريان يك زن را نيز مجبور به همكاري با خود كرده بود. اين زن كه پليس از افشاي هويت وي خودداري كرده است ادعا كرد كه روز حادثه بريان با زور وارد آپارتمان وي شده و تهديد كرده بود كه در صورتي كه با وي همكاري نكند او را خواهد كشت.
بريان علاوه بر اتهامات فوق با يك مورد تجاوز و حبس به زور نيز روبه رو است. قرار است دادگاه نهايي وي ظرف يك ماه آ ينده تشكيل شود.

توضيح يك خبر
در پي درج خبري در روز ۲۸/۹/۸۳ تحت عنوان «دستگيري يكي از متهمان پرونده شركت نيما» دستگيري متهمان اين پرونده تكذيب مي شود.

انفجار زودپز جان پسربچه اي را گرفت
پليس: بر اثر انفجار زودپز، يك پسربچه هفته پيش در شهرستان بجنورد از توابع استان خراسان شمالي جان باخت.
ساعت ۱۸ و ۴۰ دقيقه هفدهم اسفندماه سال جاري مأموران انتظامي شهرستان بجنورد باخبر شدند كه در يكي از منازل اين شهرستان انفجاري رخ داده است.
مأموران پليس به اين آدرس اعزام شدند و در تحقيقات مقدماتي دريافتند كه يك زودپز به علت استاندارد نبودن، منفجر شده و تكه اي از آن به سر پسربچه اين خانواده اصابت كرده است.
در پي وقوع اين حادثه، اين پسربچه بلافاصله توسط خانواده اش به بيمارستان انتقال يافت، اما به علت شدت جراحات وارده در بيمارستان جان باخت.

كوهنورد گم شده توچال پس از سه روز زنده پيدا شد
كوهنورد ۶۴ ساله تهراني كه سه روز پيش در توچال مفقود شده بود، صبح ديروز پيدا شد.
عبدلي، رييس هيأت كوهنوردي استان تهران با اعلام اين خبر به خبرنگار «حوادث» ايسنا گفت: «ابوالفضل عظيمي» عصر روز پنجشنبه پس از مشاهده وضعيت نامناسب جوي خود را به كانكس تأسيسات تله كابين رسانده و اين چند روز را در همان محل گذرانده است.
وي افزود: اين كانكس مجهز به اجاق گاز و مواد غذايي به اندازه كافي بوده و در اين مدت احتياجات وي تأمين شده است. عبدلي با بيان اين كه «ابوالفضل عظيمي» در ساعت ۷ صبح ديروز پس از مساعد شدن هوا اقدام به رفتن به ايستگاه ۷ توچال كرده است، خاطرنشان كرد: اين فرد در حال حاضر از وضعيت جسماني و روحي مناسبي برخوردار است، اما براي جلوگيري از بوجود آمدن صدمات احتمالي قرار است سريعا به بيمارستان منتقل شود.
رييس هيات كوهنوردي استان تهران با اشاره به اين كه امداد و نجات كوهستان متولي ندارد، تصريح كرد: امداد و نجات كوهستان جهت اقدام سريع و مناسب در شرايط بحراني نياز دارد كه از سوي يك سازمان يا ارگان كنترل شده و نيازهايش تامين شود.
عبدلي با بيان اين كه در دو روز پاياني هفته نزديك به ۳۵ هزار كوهنورد به منطقه توچال مراجعه مي كنند گفت: امدادرساني به اين كوهنوردان در زمان وقوع حادثه با توجه به تخصص امدادگران كوهنورد بصورت مناسب انجام مي شود.

شاگرد مغازه رنگرزي به قتل رسيد
گروه حوادث: با قتل شاگرد يك رنگرزي در چهارراه سيروس، كارآگاهان جنايي تهران بر آن شدند تا رديابي هاي ويژه خود را براي شناسايي عامل يا عاملان جنايت آغاز كنند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۹ صبح ديروز از طريق مأموران كلانتري ۱۱۶ مولوي به بازپرس ويژه قتل- شاه محمدي- اطلاع داده شد كه جسد يك مرد ميانسال داخل مغازه اي كشف شده است. وي بلافاصله در محل حادثه حضور يافت و پس از بررسي مقدماتي مشخص شد كه جسد توسط يكي از شاگردان مغازه رنگرزي پيدا شده است.
جسد متعلق به مرد ۵۷ ساله اي به نام محمد بود كه وي نيز شاگرد همان مغازه رنگرزي بوده است. كارآگاهان در ادامه بازرسي از محل حادثه دريافتند كه هيچ گونه سرقتي از محل صورت نگرفته و تنها كيف پول محمد (مقتول) به سرقت رفته است و عامل يا عاملان جنايت، پس از ورود به مغازه با غافلگير كردن محمد وي را با پنج ضربه چاقو به قتل رسانده و از محل متواري شده اند. بر پايه اين گزارش، با دستور بازپرس ويژه قتل، جسد محمد براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت و تيمي از كارآگاهان در حالي به شناسايي عامل يا عاملان جنايت پرداختند كه احتمال مي دهند محمد قرباني يك فرد معتاد شده باشد.

رسيدگي به پرونده سرقت مسلحانه آغاز شد
گروه حوادث: بعد از گذشت هشت ماه از وقوع يك سرقت مسلحانه ازيكي از شعبات بانك ملي پرونده اين حادثه روز گذشته به دادسراي امورجنايي ارجاع شد و بازپرس پرونده را متعجب كرد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۵ و ۲۵ دقيقه روز بيست و سوم تيرماه در حالي كه ساختمان بانك ملي شعبه چهارراه باستان واقع در خيابان جمهوري خالي از مشتري بود و كارمندان بانك در حال انجام كارهاي اداري بودند، ناگهان در بانك گشوده شد و يك پسر ۳۰ ساله لاغراندام به همراه يك پسر ۲۵ ساله كه هيكلي درشت داشت وارد ساختمان بانك شدند. چند ثانيه اي طول نكشيد كه پسر لاغراندام يك كلت كمري را به سوي كارمندان بانك نشانه گرفت و با تهديد از آنان خواست كه تمام وجوهات داخل صندوق را به او بدهند. همدست وي نيز دقيق حركات كارمندان را تحت كنترل داشت تا كسي نتواند پليس را خبر كند.
سارقان مسلح با تهديد سلاح گرم مبلغ ۱۷ ميليون و ۲۲۳ هزار ريال از صندوق  دار گرفته و پس از برداشتن سه عدد مهر دريافت و پرداخت چك و سه فقره چك باطله بانك صادرات از ساختمان بانك بيرون آمدند. سارقان با موتورسيكلتي كه قبل از ورود به بانك آن را گوشه اي از خيابان پارك كرده بودند از محل گريختند.
پرونده اين سرقت مسلحانه كه هشت ماه پيش به وقوع پيوسته بود روز گذشته براي اولين بار به دادسراي امور جنايي تهران و شعبه بازپرس اصغرزاده ارجاع داده شد تا دستورات قضايي براي رسيدگي بر روي آن ارائه شود. ولي بازپرس مذكور بعد از مشاهده تاريخ وقوع حادثه از اين كه تاكنون اين پرونده از اداره آگاهي به نزد وي ارجاع نشده و بدون هيچ عملياتي باقي مانده بود متعجب شده و از رئيس دايره ۱ اداره آگاهي مركز و افسر پرونده خواستار شد تا به دادسرا مراجعه كرده و در اين خصوص توضيحات لازم را بازگو كنند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |