سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۶۱ - Mar 15, 2005
در مراسم بهره برداري از ايستگاه ايران خودرو اعلام شد:
مترو سال بعد، از ۵/۵ صبح تا ۱۱ شب
002637.jpg
گروه شهري: بهره برداري از ايستگاه جديد خط ۵ متروي تهران با حضور دكتر احمدي نژاد شهردار تهران آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ما ايستگاه ايران خودرو در ضلع شمالي اتوبان تهران _ كرج به فاصله ۲۰۰/۱۲ كيلومتري ايستگاه صادقيه و در حد فاصل دو ايستگاه پارك جنگلي وردآورد واقع شده كه با راه اندازي آن دسترسي آسان شهركهاي مجاور به ويژه پيكان شهر به دو شهر تهران و كرج ميسر خواهد شد.
بنابراين گزارش هزينه احداث ايستگاه ايران خودرو ۱۰ ميليارد تومان برآورد شد كه از اين ميان ۱۰ ميليون دلار هزينه تجهيزات اين بخش از خط مترو است. به علاوه از جمله مشخصات اين ايستگاه وجود جنگل و فضاي سبز به مساحت ۲۵ هزار مترمربع، فضاي پاركينگ به مساحت ۷ هزار مترمربع و ۵۰ هزار متر مربع فضاسازي محوطه است كه امكان هدايت خطوط اتوبوسراني به اين ايستگاه را فراهم كرده است.
احمدي  نژاد شهردار تهران در اين مراسم با تاكيد بر اين نكته كه توسعه حمل و نقل عمومي يكي از مهم ترين و جدي ترين نيازهاي تهران و ساير كلان شهرهاي كشور است گفت: به همين دليل از سياستهاي قطعي مديريت شهري، توسعه حمل و نقل عمومي هم در حوزه اتوبوسراني و هم در احداث خطوط ريلي است.
احمدي نژاد گفت: مديريت شهري اصرار دارد كه توسعه حمل و نقل ريلي در شهرها براي كليه تصميم گيران كشور به عنوان اولويت نخست تلقي شود.
وي افزود: در هر يك سفر شهري با وسيله نقليه سواري از مبدأ به مقصد به طور متوسط نزديك به يك ليتر بنزين مصرف مي شود اين در حالي است كه اين رقم در صورت تردد با وسايل حمل و نقل عمومي به يك دهم كاهش مي يابد لذا منطق مديريت اقتضاء مي كند حتي در صورت استقراض و موكول كردن برخي پروژه ها به بعد، حمل و نقل ريلي را سامان دهيم تا بعد از محل صرفه جويي حاصل از مصرف سوخت، سرمايه حاصل شده را به خزانه عمومي برگردانده و اختصاص به انجام ساير خدمات در ساخت كشور دهيم.
در اين مراسم مهندس محسن هاشمي مديرعامل شركت مترو تهران و حومه نيز طي سخناني گفت: در ارديبهشت سال ۸۴ ايستگاه چيتگر و تا آخر سال ۸۴ نيز ايستگاه هاي بعدي جمعا به تعداد ۵ مركز آماده افتتاح خواهد بود كه همگي در منطقه ۲۲ واقع شده اند.
وي خبر داد: همچنين در سال آينده شرق تهران نيز به مترو متصل خواهد شد.
وي ادامه داد: از ارديبهشت سال آينده كار خدمات رساني خط تهران _ كرج با ۶۰ درصد افزايش مواجه شده و فاصله اعزام قطارها در ساعات اوج ترافيك به ۱۵ دقيقه خواهد رسيد.
به گفته هاشمي، ساعات استفاده از مترو شبها تا ساعت ۲۳ و صبح ها به ساعت ۵/۵ خواهد رسيد و متعاقب  آن روزانه ۸۵۰ هزار سفر را در كل خطوط مترو شاهد خواهيم بود.
هاشمي با اشاره به كارآيي مترو و موفقيت  آن در صرفه جويي هاي اقتصادي گفت: از ابتداي شروع به كار مترو تاكنون ۷۰۰ ميليون سفر صورت گرفته كه از بابت آن ۵۰۰ ميليون ليتر صرفه جويي سوخت حاصل شد كه اين رقم به غير از صرفه جويي هايي است كه از ناحيه جلوگيري از اتلاف وقت شهروندان حاصل شده است.
هاشمي افزود: امسال قرارداد خطوط ۴ و۳ با شركتهاي داخلي و خارجي منعقد شد و بعد از مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران مبني بر احداث چهار خط ديگر ۶ و۷ و رينگ اطراف تهران موفق به انجام مذاكرات خوبي با شركتهاي داخلي از جمله قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء شديم و براي احداث خط ۷ و رينگ تهران نيز مطالعات و مذاكرات در حال انجام است.
عكس: محمد كربلايي احمد

گشايش تازه در ترافيك سنگين دو بزرگراه اصلي شمال تهران
بهره برداري از شيب راه و گشت راه
تقاطع بزرگراه هاي همت - چمران
002649.jpg
عكس: محمد كربلايي احمد
گروه شهري: ديروز طي مراسمي با حضور مهندس علي آبادي معاون فني و عمراني شهرداري تهران، رمپ(شيب راه) اصلي شمال بزرگراه چمران به غرب همت و لوپ (گشت راه)
شرقي بزرگراه همت به جنوب بزرگراه چمران به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرنگار ما، وجود برخي نقص ها در مسيرهاي دسترسي دو بزرگراه شهيد همت و شهيد چمران كه نقش مهمي در اتصال حركتهاي شرق به غرب و شمال به جنوب تهران دارند، گاهي شهروندان را مجبور به طي مسافت اضافه به همراه مصرف سوخت و اتلاف وقت فراوان تا دسترسي به محورهاي مورد نظرشان مي كرد، لذا ايجاد رمپ شمال بزرگراه چمران به غرب همت و احداث لوپ شرق همت به جنوب بزرگراه چمران در رفع مشكل يادشده نقش مهمي را ايفا خواهد كرد.
خبرنگار ما به نقل از مهندس علي آبادي خبر مي دهد: شهرداري تهران قصد دارد سال آينده تقاطع بزرگراه ها، احداث رمپ و لوپها را ادامه دهد.
وي افزود: دو بزرگراه همت و چمران از چهار تقاطع اصلي برخوردار است كه يكي از آنها با ۷/۱ دهم كيلومتر (ديروز) به بهره برداري رسيد، همچنين در نظر داريم سال آينده در شمال شرق و جنوب غرب اين دو محور دو رمپ و لوپ ديگر احداث كنيم تا يك تقاطع كامل شكل بگيرد.
علي آبادي ادامه داد: پيش از اين خودروهايي كه قصد سفر از چمران به سمت جنوب را داشتند مي بايست تا محدوده شهرك غرب و با طي يك مسير اضافي از رمپ ضلع جنوب غربي وارد چمران مي شوند كه اين به معني تحميل ترافيك سنگين به همت، مصرف سوخت، آلودگي هوا و اتلاف وقت شهروندان بود. وي گفت: قصد داريم بررسي آماري تعداد خودروهاي عبوري از اين لوپ جديدالتاسيس و ميزان صرفه جويي در وقت و سوخت ناشي از تغييرات جديد در اين گذرگاه را محاسبه كنيم.
علي آبادي از احداث سالانه ۴۵-۳۰ كيلومتر كانال جمع آوري آبهاي سطحي در تهران سخن گفت و افزود: امسال در تهران حدود ۳۰ كيلومتر كانال زيرزميني جمع آوري آب احداث شده كه از جمله آنها كانال بزرگ سرخه حصار و بزرگراه امام علي(ع) به طول ۶ كيلومتر است كه براي بارندگيهاي ۱۵۰ ساله طراحي شده است.
وي ميزان كانالهاي جمع آوري آب مورد نياز شهر تهران را ۴۰۰ كيلومتر اعلام كرد و گفت: در حال حاضر ۳۰۰ كيلومتر از اين كانالها احداث شده اما طبق بررسيهاي جديد كارشناسي ۱۰۰ كيلومتر كانال زيرزميني ديگر بايد اضافه بر اين ۴۰۰ كيلومتر احداث گردد، تا مطمئن شويم مشكل آب گرفتگي در شهر تهران حل خواهد شد. وي احتمال آب گرفتگي مجدد معابر طي روزهاي آينده را منتفي اعلام كرد و دليل آن را آب شدن حدود ۶۰درصد برف دامنه هاي كوه البرز طي يكي دو روز گذشته، استقرار امكانات و تجهيزات و نيروهاي انساني در نقاط حساس و تحت كنترل درآمدن اوضاع دانست.
به اعتقاد معاون فني و عمراني شهرداري تهران، هر چقدر كانالهاي جمع آوري آبهاي سطحي احداث شود و ظرفيت كانالها و امكانات هم به دو برابر افزايش يابد، اما جويهاي آب به دليل عدم رعايت شهروندان به محل تخليه زباله و نخاله تبديل شود، بي فايده خواهد بود و در شرايط بارندگي، معابر به دليل گرفتگي كانالها دچار آب گرفتگي خواهند شد.

افزايش جريمه معاينه فني خودرو از تابستان سال آينده
002643.jpg
خبرگزاري مهر: مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودرو اعلام كرد: بر اساس مصوبه هيات دولت ميزان جريمه عدم داشتن برچسب معاينه فني خودرو از تابستان سال ۸۴ از مبلغ ۷ هزار تومان فعلي به ۱۰ هزار تومان در شهرهاي بزرگ و جاده ها افزايش خواهد يافت.
اميري صفت تصريح كرد: در حال حاضر، بر اساس قانون تمام خودروهاي سواري سالانه يكبار، خودروهاي عمومي مانند اتوبوس ها سالانه حداقل ۴ تا ۵ بار و خودروهاي سنگين مانند كاميونها در بنادر هر ۳ ماه يك بار ملزم به مراجعه به مراكز معاينه فني خودرو هستند.

ديدار با معتادان بهبوديافته
واحد مركزي خبر: دبيران  و كارشناسان  شوراي  سلامت  مناطق  ۲۲ گانه  تهران  از كانون خودبازپروري  معتادان  موادمخدر در بوستان  جنگلي  توسكا در جنوب  شرق تهران  ديدار كردند.
در اين  مراسم  كه ديروز برگزار شد حسن  اميري  مدير كل  توسعه  اجتماعي  فرهنگي  شهرداري تهران  در سخناني  با اشاره  به  لزوم  آگاه سازي  معتادان  به  موادمخدر وحمايت  از خانواده هاي  آسيب  ديده  گفت: در كانونهاي  تولد دوباره  افرادبهبود يافته  مي توانند تجربيات  خود را در زمان  بازپروري  به  ديگرمعتادان  انتقال  دهند و به  روند بازپروري  سرعت  بخشند.اين  كانونها كه  در ۹ نقطه  تهران  و ۲۴ نقطه  كشور داير شده  است  بارويكردهاي  پيشگيرانه  شامل  آموزش، اطلاع رساني  و آگاه سازي و مراقبتي شامل  بازپروري، توان  بخشي و نيز رويكرد كاهش  آسيب  ها و رويكرد حمايتي فعاليت  مي كنند.

شهردار تهران در جمع اعضاي هيأت اسلامي هنرمندان:
مديران جامعه بيشتر از جوانان در
معرض تهاجم فرهنگي هستند
شهردار تهران با تاكيد بر اينكه مديران جامعه بيشتر از جوانان در معرض تهاجم فرهنگي قرار دارند افزود: به دليل عدم صيانت از مديريت ها در برابر اين هجوم، امروز شاهد مخالفت برخي مديران با اصل نظام ديني، اسلام و انقلاب اسلامي هستيم.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر محمود احمدي نژاد با حضور در نشست مشورتي با اعضاي شوراي مركزي هيات اسلامي هنرمندان كه به منظور تبادل نظر در خصوص عملكرد فرهنگي و هنري شهرداري تهران و معضلاتي كه جامعه در اين عرصه با آن مواجه است، برگزار شد ضمن اشاره به ريشه هاي بروز نابساماني ها و چالش هاي فرهنگي افزود: هر انسان يا ملتي براي رسيدن به كمال و مقاومت در برابر تهاجم فرهنگي بيگانگان بايد به گذشته و توانمندي هاي خود و داشتن آرمانهاي بلند براي آينده اتكا كند و بدون اين دو اصل به طور قطع ملت ها دچار بي هويتي، سرگشتگي و تضعيف خودباوري مي شوند.
به گفته وي نوع عملكرد حكومت به معني عام يا همان مجموعه مديران جامعه از مهمترين عوامل تضعيف كننده اين دو اصل است، چون گستره و عمق تاثير گذاري اين گروه بر جامعه و شكل دهي رفتارهاي اجتماعي بسيار قوي است و به نوعي رفتار مديريت، فرهنگ ساز است.
شهردار تهران اضافه كرد: اگر در سازمان اداري مديران رفتارها را به گونه اي تنظيم كنند كه ارباب رجوع براي استيفاي حق خود مجبور به دروغ گويي باشد اين خود عاملي براي ترويج دروغ گويي و نفاق در جامعه است و به نوعي شهروندان در مقابل مديران و ديگران از دو نوع ادبيات استفاده مي كنند.
به گفته دكتر احمدي نژاد هر يك از دستاورد هاي انقلاب اسلامي ايران مي تواند دهها سال ملتي را شاداب و پرنشاط نگه دارد اما امروز در فضاي عمومي كشور چنين نشاطي ديده نمي شود و ريشه آن هم به گرايش ها و نوع عملكرد مديريت ها بر مي گردد.
وي هجوم دشمن بر روي اين نقاط و حلقه هاي اتصال جامعه را سنگين عنوان كرد و افزود: به دليل عملكرد نامناسب مسئولان در عرصه فرهنگي شاهديم دشمني كه زماني در جبهه هاي جنگ با خمپاره و بمب جوانان ما را به شهادت مي رساند، امروز در خيابان ها و منازل جوانان را مورد هدف قرار داده و تلف مي كند.
شهردار تهران در پايان، انجام كار فرهنگي در جامعه اسلامي را منوط به برقراري ارتباط با گذشته و آرمان هاي بلند و سوق دادن ذهن مردم به سوي برقراري مديريتي متناسب با آرمانها دانست.

قدرداني نماينده ولي فقيه در شرق
تهران از اقدامات شهرداري براي مهار سيلاب
002640.jpg
گروه شهري: حجت الاسلام و المسلمين جلالي خميني نماينده ولي فقيه در شمال شرق تهران در بازديد از اقدامات انجام شده در كنترل و هدايت آبهاي مسيل دارآباد از سوي شهرداري، ابراز خرسندي كرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ،۴ در اين بازديد كه مهندس وحيد زارع شهردار منطقه حضور داشت، حجت الاسلام جلالي خميني گفت: در پي وقوع اين سيلاب، خوشبختانه خسارات جاني و مالي به همراه نداشت.
وي ضمن تقدير از عملكرد شهرداري تهران افزود: حضور به موقع شهردار و تدبير وي در مديريت بحران و به كارگيري امكانات و تجهيزات موجب شد تا سيلاب خروشان كه از مسيل دارآباد با شدت زياد در حال حركت بود، هدايت و كنترل شود و خوشبختانه ارتباط شرق به غرب نيز قطع نشد. وي گفت: مردم منطقه ۴ از اين اقدام به موقع شهرداري اعلام رضايت نموده و از كساني كه به صورت شبانه روزي در اين خصوص زحمت كشيدند، تقدير و تشكر كردند.

مشكل قطع آب در تهران برطرف شد
002646.jpg
گروه شهري: درپي ۳ روز مشكل بي آبي بخش هايي از مناطق پونك و سعادت آباد، مديرعامل شركت آب و فاضلاب تهران از عادي شدن وضعيت آبرساني در اين مناطق خبر داد.
اصغر قرباني گفت: به دليل بارندگي هاي بي سابقه در روزهاي اخير و طغيان رودخانه ها و گل آلودشدن آب سدهاي كرج و لتيان، وضعيت تعادل آب در بخشي از شبكه هاي آبرساني شهر مختل گرديد.
قرباني افزود: ميزان كدورت آب به اندازه اي بود كه امكان تصفيه آن در تصفيه خانه ها ميسر نبود و تنها نصف ميزان آب ورودي به تصفيه خانه ها، تصفيه و به شبكه آبرساني پمپاژ مي شد و مسئوولان آبرساني تلاش مي كردند تا آب سالم و بهداشتي به شبكه تزريق كنند و به همين دليل، كيفيت را بر كميت ترجيح دادند و درنتيجه در برخي نقاط، شهروندان با كمبود آب مواجه شدند.

قبرستان هاي  متروكه  تهران
002634.jpg
معاون  خدمات  شهري  شهرداري  تهران  گفت : مطالعات  طرح  ساماندهي  قبرستانهاي  متروكه  تهران  تا پايان  فصل  بهار به  اتمام  مي رسد و پس  از آن، اين  طرح  اجرا خواهد شد.
به  گزارش  روابط عمومي شهرداري  تهران، محمدجواد محمدي زاده  افزود: براساس  اين  طرح ، همه  گورستانهاي  متروكه  تهران  پاكسازي  خواهد شد تا امكان  دفن  در آنها فراهم  شود. وي  گفت : قبرستان  هاي  بسياري  در شهر تهران  متروكه  باقي  مانده  است  و با اجراي  اين  طرح ، مي توان  مشكل  كمبود فضاي  دفن  را در شهر تهران  تا حدودي  كاهش  داد. معاون  خدمات  شهري  شهرداري  تهران  در ادامه  افزود: با توجه  به  ظرفيت  كنوني، بهشت  زهرا فقط تا سه  سال  آينده  مي تواند پذيراي  اموات  باشد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |