سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۶۱ - Mar 15, 2005
براي بازي با ژاپن
اسامي بازيكنان تيم ملي فوتبال اعلام شد
002628.jpg
تيم ملي فوتبال ايران روز پنجم فروردين ماه در چهارچوب مسابقات مقدماتي جام جهاني بايد با تيم ملي فوتبال ژاپن روبرو شود.
برانكو ايوانكوويچ اسامي ۲۸ بازيكن را براي اين بازي و ديدار با كره شمالي كه در پيونگ يانگ انجام مي شود اعلام نمود تا در اين فاصله بتواند موقعيت و شرايط دو مسابقه مهم را طي پنج روز فاصله براي بازيكنان به وجود آورد. در فهرست جديد برانكو با نام بازيكناني روبرو مي شويم كه در ليگ برتر جزو بهترين ها بودند، اما كاملا روشن است كه اسكلت اصلي تيم ملي هرگز دست نخواهد خورد و منطق هم اينچنين حكم مي كند.
خبرنگار همشهري: تيم ملي فوتبال ايران و ديدار با ژاپن، بازي بزرگ كه اهميت خاصي دارد و راهي است بسوي جهاني شدن اما اگر به ابعاد آن دقيق نشويم و اين بازي را بسوي حاشيه ها بكشانيم، بي جهت تيمي را كه با آرامش و حمايت صد هزار تماشاگر مي تواند ژاپن را در تهران شكست دهد دچار استرس و اضطراب كرده ايم. تيم ملي فوتبال ايران با حمايت فدراسيون فوتبال و رسانه هاي گروهي راه خود را شناخته است و نياز به يار دوازدهم ندارد. فوتبال يك بازي يازده نفره است و اگر مي خواهيم تيم ملي را حمايت كنيم بايد آنرا از انحصار خارج كرد و متعلق به هفتاد ميليون نفر دانست. مي توان گذشته را مرور كرد تا درسي باشد براي اين ميدان بزرگ، آن روز كه آنقدر تيم ملي اميد را به استرس بردند تا در مقابل صد هزار در بازي با امارات نتيجه نگيرند و المپيك را از دست بدهند.
همچنين بازي ايران با كويت در رقابتهاي مقدماتي جام جهاني كه چند بازيكنان اصلي تيم ملي تا پاسي از شب درگير حواشي رسانه اي شدند و تمركزشان از دست رفت.
ايرنا: از سوي برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم ملي فوتبال ايران، ۲۸ بازيكن به اردوي تيم ملي دعوت شدند.
تيم ايران در چارچوب رقابتهاي مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان روز ۵ فروردين ماه آينده با تيم ملي ژاپن در تهران و ۱۰ فروردين با تيم ملي كره شمالي در پيونگ يانگ ديدار خواهد داشت.
اردوي تيم ايران قرار است از روز ۲۷ اسفندماه در تهران تشكيل شود.
اسامي بازيكنان دعوت شده
ابراهيم ميرزاپور فولاد اهواز
سيد مهدي رحمتي سپاهان
محمد محمدي پرسپوليس
وحيد طالب لو استقلال تهران
جلال كاملي مفرد فولاد اهواز
محمد نصرتي پاس
بيژن كوشكي ابومسلم مشهد
يحيي گل محمدي پرسپوليس
اميرحسين صادقي استقلال تهران
ستار زارع برق شيراز
سيد محمد علوي فولاد اهواز
جواد نكونام پاس
خداداد عزيزي پاس
حسين كاظمي استقلال تهران
ايمان مبعلي فولاد اهواز
مجتبي جباري ابومسلم مشهد
علي دايي صبا باتري
آرش برهاني پاس
رضا عنايتي استقلال تهران
جواد كاظميان پرسپوليس
حسين كعبي السد قطر
رحمان رضايي مسينا ايتاليا
محرم نويدكيا بوخوم
مهدي مهدوي كيا هامبورگ
فريدون زندي كايزرسلاترن
عليرضا واحدي نيكبخت الوصل
وحيد هاشميان بايرن مونيخ
علي كريمي الاهلي امارات
زيكو بيست و چهار بازيكن را
به تيم ملي ژاپن دعوت كرد
ايسنا: زيكو براي ديدار با تيم ملي ايران نيز بيست و چهار بازيكن را به تيم ملي دعوت كرد.
ناكاتا، تاكاهارا، شينجي اونو، ايناموتو، كوجي ناكاتا و ناكامورا لژيونرهاي ژاپن هستند. براي بازي برابر تيم ملي كشورمان كه روز پنجم فروردين در تهران برگزار مي شود، نفرات ذيل به تيم ملي ژاپن دعوت شدند:
دروازه بانان:
يويچي دوي (توكيو)، سيگو نارازاكي (ناگويا)،  هيده توشي ساگوهاتا (كاشيما انتلرز)
مدافعان:
آتسوشيرو ميورا (توكيو وردي)، تاكايوكي چائو (يونايتد ايچيهارا)، تسونياسو مياموتو (گاميا)، نائوكي ماتسورا (يوكوهاما هارينوس)، يوجي ناكازاوا (يوكوهاما)، كيسوكه تسوبوي اوراوا رد (دايموندز)، آكرا كاجي (توكيو).
مردان مياني:
توشيا فوجيتا (جوبيلو ايواتا)، تاكاشي فاكونيشي (ايواتا)، هيده توشي ناكاتا (فيورنتينا)، شونسوكه ناكامورا (رجينا)، ميتاسئو اوگاساوارا (كاشيما)، ماساشي موتويا (كاشيما)، كوجي ناكاتا (مارسي)، يونيچي ايناموتو (كارديف)، شينجي اونو (فاينورد)، ياساهيتو اندو (اوساكا).
مهاجمان:
تاكويوكي سوزوكي (كاشيما)، نوآهيرو تاكاهارا (هامبورگ)، كيجي تامادا (كاشيوا رپسول)، ماساشي اوگارو (اوساكا) ، الساندرو سانتوي و تاناكا نيز به دليل محروميت در ديدار با ايران بازي نمي كنند اما براي ديدار با بحرين به تيم ملي دعوت مي شوند.

خبرهاي فوتبال جهان
قهرمان دوره گذشته حذف مي شود؟
002625.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: رقابت هاي فوتبال جام حذفي انگليس روز گذشته در اتحاديه فوتبال انگليس برگزار شد و طي آن تيم آرسنال به مصاف بلكبرن خواهد رفت و نيوكاسل نيز با منچستر يونايتد روبه رو خواهد شد.اين رقابت ها به دليل حساسيت بالا طي روزهاي ۱۶ و ۱۷ آوريل در استاديوم ميلينيوم ولز برگزار خواهد شد.
اينتر و پورتو در ميلان
آخرين بازي از مرحله ليگ چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا امشب در سن سيرو تيم اينترميلان ميزبان پورتو از پرتغال است.بازي رفت دو تيم با تساوي يك بر يك در پرتغال تمام شد.اينترميلان در اين ديدار ايوان كوردوبا و جوزپه خاوالي را به دليل محروميت و الوارو ركوبا را به واسطه مصدوميت در اختيار ندارد.
ايتاليايي ها در ۷ بازي خانگي اين فصل ليگ قهرمانان تاكنون به ۶ پيروزي رسيده اند و يك بازي آ نها نيز با تساوي خاتمه يافته است.
مانچيني براي اين بازي با سيستم ۲-۴-۴ پا به ميدان خواهد گذاشت. اينتر در بازي هاي اين فصل ليگ قهرمانان در خانه گلي دريافت نكرده است.اما پورتو قهرمان فصل پيش نبايد امشب از دور رقابت ها كنار برود. نتيجه غيرمنتظره بازي رفت، كار تيم پرتغالي را دشوار كرده است.خوزه بوسينگ تنها غايب پورتو در اين ديدار مي باشد. پورتو در ۱۲ بازي خارج از خانه اش در ليگ قهرمانان اروپا تنها يك بار تن به شكست داده است.
اميد پرتغاليها در بازي امشب به ويتور بايا دروازه بان با تجربه اين تيم است كه در بازي رفت بارها مهاجمان حريف را ناكام گذاشت.

برترين هاي ورزش ايران
از نگاه انجمن نويسندگان و عكاسان ورزشي
گروه ورزشي: در نظر سنجي  صورت  گرفته  از سوي  انجمن  نويسندگان ، خبرنگاران ، عكاسان ورزشي  ايران ،  هادي  ساعي  و آتوسا پوركاشيان  به  عنوان  بهترين ورزشكاران  مرد و زن  ايران  در سال  ۱۳۸۳ برگزيده  شدند.
در اين  نظر سنجي  همچنين  علي  نادري  به  عنوان  بهترين  ورزشكار جانباز و معلول ، تيم  ملي  واليبال  ايران  به  عنوان  برترين  تيم ، برانكوايوانكوويچ  برترين  مربي  و فدراسيون  واليبال  به  عنوان  بهترين  فدراسيون در سال  جاري  انتخاب  شدند.اسامي برترين هاي  اين  نظر سنجي  به  شرح  زير است :
ورزشكاران  برتر مرد
002631.jpg
1-  هادي  ساعي  تكواندو ۹/۹۵ درصد
۲- حسين  رضازاده  وزنه برداري 
۳/۹۱ درصد
۳- علي  كريمي فوتبال  ۶/۷۷ درصد
۴- يوسف  كرمي تكواندو ۹/۷۴ درصد
۵- عليرضا رضايي  كشتي  ۹/۶۳ درصد
تيم هاي  ورزشي  برتر
۱- تيم  ملي  واليبال  بزرگسالان  ۱/۶۷ درصد
۲- تيم  ملي  اميد بسكتبال  ۶/۵۴ درصد
۳- تيم  ملي  فوتبال  بزرگسالان  ۲/۵۳ درصد
۴- تيم  ملي  فوتبال  ناشنوايان  ۸/۳۶ درصد
۵- تيم  ملي  واليبال  نشسته  معلولان  ۹/۳۱ درصد
مربيان  ورزشي  برتر
۱- برانكو ايوانكوويچ  فوتبال  ۱/۷۴ درصد
۲- پارك  كي  ون  واليبال  ۲/۷۲ درصد
۳- مصطفي  كارخانه  واليبال  ۷/۶۶ درصد
۴- مهران  شاهين  طبع  بسكتبال  ۵/۵۰ درصد
۵- منصور برزگر كشتي  ۹/۳۲ درصد
ورزشكاران  برتر بانوان 
002619.jpg
1- آتوسا پوركاشيان  شطرنج 
۴/۷۲ درصد
۲- شادي  پريدر شطرنج  ۶/۶۸ درصد
۳- نسيم  حسن  پور تيراندازي 
۸/۴۴ درصد
۴- صديقه  برمكي  تيراندازي  معلولان  ۱/۳۸ درصد
۵- اعظم  خداياري  دووميداني  معلولان  ۳/۳۴ درصد
ورزشكاران  جانباز و معلول 
002622.jpg
1- علي  نادري  پرتاب  نيزه  ۳/۶۵ درصد
۲- مرتضي  دشتي  وزنه برداري  ۸/۶۳ درصد
۳- محمدصادق  مهريار پرتاب  ديسك  ۸/۵۷ درصد
۴- محمدرضا ميرزايي  پرتاب  نيزه  ۳/۵۶ درصد
۵- سيامك  صالح  فرج زاده  پرتاب  ديسك  ۸/۵۰ درصد
فدراسيون  ورزشي  برتر
۱- فدراسيون  واليبال  ۵/۸۲ درصد
۲- فدراسيون  تكواندو ۹/۷۱ درصد
۳- فدراسيون  وزنه برداري  ۲/۵۰ درصد
۴- فدراسيون  بسكتبال  ۵/۴۶ درصد
۵- فدراسيون  فوتبال  ۶/۴۵ درصد

ايران -آلمان اين بار در واليبال
گروه ورزشي _ علي شاكري: روابط فدراسيون هاي واليبال ايران و آلمان با حضور كاوه نيرومند به عنوان مدير تيم هاي ملي آلمان گسترش پيدا مي كند.
آلمان ها تاكنون چندين بار پيشنهاد بازي دوجانبه با تيم هاي ملي ايران در رده هاي مختلف سني را داده اند و اين درحالي است كه سابقه بازي هاي دو تيم تنها يك ديدار آن هم در چارچوب مسابقات جوانان جهان است كه تيم ايران حريف قدرتمند خود را شكست داده است.
پرويز كاظمي كه به تازگي از آلمان بازگشته است، پيام مدير تيم هاي ملي واليبال آلمان را پيرامون بازي تيم هاي ملي بزرگسالان و جوانان دو كشور در تهران و برلين به رييس فدراسيون واليبال ايران ارايه داده است. درصورت موافقت مسوولان فدراسيون واليبال ايران، برنامه بازي هاي دوجانبه با توافق دو طرف در سال آينده به اجرا مي آيد.

مثل خود ايوانف
محمدرضا منصوريان: مصاحبه مطبوعاتي مسئولين فدراسيون وزنه برداري كه ديروز در محل آكادمي المپيك برگزار شد، حاوي نكات جالب و در خور توجهي بود. از جمله اينكه از زبان علي مرادي رئيس اين فدراسيون شنيديم كه زمان باقي مانده از محروميت ايران تنها ۶ ماه باقي مانده كه اين خود شرايطي را بوجود مي آورد تا تيم ايران آبان ماه سال آينده بتواند در رقابت هاي قهرماني جهان در دوحه قطر شركت كند. پس ايوانف بلغاري كه چند روزي است همراه با دستيارانش به ايران آمده است، در اولين گام ۶ ماه فرصت دارد كه همراه با شاگردانش در اين ميدان حاصل تلاش هاي شش ماهه اش را به نمايش بگذارد.
با انجام مصاحبه ديروز و شنيدن حرفهاي تازه ايوانف كاملا احساس مي شود كه او اين بار در ايران تمايلي به همكاري با مربيان ايراني ندارد و نكته اي هم كه مرادي به آن اشاره مي كند و مي گويد چگونگي بهره گرفتن از مربيان ايراني در كنار ايوانف در قرارداد وي قيد شده است، بيشتر از آنكه جنبه اجرايي داشته باشد، يك تعارف حرفه اي است و باتوجه به خصوصيات شناخته شده اين مربي كار كشته بلغاري خيلي بعيد است او در افزايش دانش مربيان ايراني نقش مثبتي از خود نشان دهد. البته ايوانف آنقدرها هم ناشي نيست كه تمامي پل هاي پشت سرش را خراب كند. او مي داند كه در طول چهار سال آينده فعاليتش در ايران به دليل انحصارطلبي هاي ويژه اش قطعا با واكنش هاي مخالفي هم روبرو است، پس با شگرد منحصر به فردش از كوروش باقري ملي پوش دسته ۹۴ كيلوگرم كشورمان به عنوان يكي از دستياران آينده ياد كرده و گفته است قصد دارم پس از تحصيلات باقري از او به عنوان يكي از مربيان تيم ملي وزنه برداري ايران بهره گيرم.
توصيه دوستانه اي براي علي مرادي و همكاران ايشان در فدراسيون وزنه برداري دارم: اينكه گئورگي ايوانف مشهور و نابغه مربيان وزنه برداري دنيا با چه ترفندها و شگردهايي جذب وزنه برداري ايران شده ، ديگر براي هيچكس مهم نيست، مهم تر اين است كه نامبرده امروز براساس يك قرارداد رسمي سرمربي تيم ملي وزنه برداري ايران است و بايد كه تنها در چارچوب وظايف و اختياراتي كه دارد، در ادامه برنامه ها و تصميم گيري هاي شما تاثيرگذار باشد. انتقاد از عملكرد مربيان داخلي و خارجي تيم ملي ايران در ۴ سال گذشته شايد مقدمه چيني اين بلغاري حرفه اي براي جذب اختيارات بيشتر و دورساختن كساني كه نمي توانند در مسير برنامه هاي او حركت كنند، باشد.پس مثل خود ايوانف حرفه اي باشيد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |