دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۴ - - ۳۶۹۹
گوشي تلفن همراه سلامت انسان را به خطر انداخته است
شهر در تسخير امواج
002226.jpg
امواج قوي راديويي و پارازيت ها، چون به صورت همگن در محيط پخش مي شوند براي انسان مضرند و در درازمدت سبب ايجاد بيماري و بروز اختلال در زندگي ساكنان محلي خواهند شد
امواج راديويي فركانس بالا براي بدن انسان مضرند و باعث بروز سرطان خون و بيماري هاي مغزي مي شوند.
از امواج فركانس بالاي مخابرات باتوجه به پهناي باند و نوع پيام، استفاده هاي گوناگون مي شود و در زمينه نظامي بويژه جنگهاي الكترونيك هم كاربرد دارد.
امواج راديويي كه داراي قدرت 30مگاهرتز تا 300 گيگا هرتز هستند در ارتباطات بي سيم به كار مي روند و امواج مايكروويو نيز در دسته امواج راديويي قرار دارد كه در ارتباطات ماهواره اي، تلفن همراه و تجهيزات الكترونيك نظامي نيز به كار مي روند و براي بدن انسان مضرند.
البته امواج ماهواره اي كه در شعاع حركتي وسيعي پخش مي شوند، براي بدن انسان مضر نيستند، اما افرادي كه كار آنها مرتبط با امواج مايكروويو است در دراز مدت دچار عوارض سويي مي شوند كه باعث ايجاد بيماري هاي گوناگون مي شود.
در اين ميان تلفن همراه به عنوان وسيله اي كه هم به عنوان فرستنده و هم گيرنده عمل مي كند و در تماس مستقيم با بدن انسان نيز هست، باعث ايجاد بيماري هاي گوناگون مي شود.
در همين رابطه «علي علويان»، معاون آموزش دانشكده مخابرات مي گويد: از ميان امواج موجود در محيط پيرامون ما، بيشترين موجي كه سلامت انسان را به خطر مي اندازد، امواج گوشي تلفن همراه است، به اين خاطر كه گوشي تلفن همراه در تماس مستقيم با بدن انسان است.
عوارض سوء استفاده بيش از اندازه تلفن همراه در دراز مدت روي انسان مشخص مي شود.
وي در مورد امواج آنتن هاي تقويت شبكه BTS، گفت: امواج آنتن هاي BTS قدرت تخريبي چنداني ندارد و چنانچه در فاصله هفت متري اين آنتن ها قرار نگيريم، مشكلي براي بدن ايجاد نمي كنند، چون قدرت و برد امواج اين آنتن ها پايين است. اين در حالي است كه بنابر آخرين يافته هاي علمي، آنتن هاي BTS تلفن همراه فاقد هرگونه آثار زيان  بخش مغناطيسي هستند و نه تنها اثر سوء و زيانباري بر سلامت شهروندان نخواهد داشت ، بلكه مكالمه در مجاورت آنتن هاي BTS اثرات سوء گوشي تلفن همراه را نيز كاهش مي دهد.
احمد بزرگ نيا، مدير امور نظاره،  آموزش و تحويل شركت مخابرات ايران در خصوص مخالفت هاي مردمي براي نصب  آنتن هاي مخابراتي BTS مي گويد: بيشترين علت همكاري نكردن مردم به غير ظاهر نازيبايي دكل ها، به بحث تشعشعات خطرناك مربوط مي شود، به اين دليل كه اين شايعه در ميان مردم پخش شده كه آنتن هاي BTS سرطان زا هستند، اما هيچ مورد اثبات شده اي در اين رابطه وجود ندارد و اگر چنين چيزي بود به طور قطع به دنبال حل آن مي رفتيم.
بزرگ نيا مي افزايد: در حال حاضر منزل برخي از همكاران و مديران ما (مخابرات) در مكان هايي واقع شده كه آنتن هاي BTS در آنجا نصب است و اگر خطري بود به طور قطع آنها چنين كاري نمي كردند. در همين حال و بنا به اعلام روابط عمومي شركت مخابرات ايران، برد امواج آنتن هاي BTS در همه كشورهاي جهان محدودبوده و همين محدوديت سبب مي شود تا خطري شهروندان را تهديد نكند. علاوه بر اين باتوجه به پستي و بلندي هاي فراوان و وجود برج هاي متعدد در پايتخت ، اين امواج به هيچ عنوان به صورت مستقيم به مشتركان تلفن همراه نخواهد رسيد و آنتن هاي BTS تنها محدوده اي از حول و حوش خود را پوشش ارتباطي خواهد داد.
مدير طرح و مهندس شركت ارتباطات سيار نيز چندي پيش اعلام كرد كه براي تملك نقاط مناسب در راستاي نصب آنتن هاي BTS به مشكلات عديده اي برخورد مي كنيم.
به اعتقاد طالبي نژاد مهمترين مخالفت ها با نصب آنتن هاي BTS به دليل مكان استقرار اين دكل هاي مخابراتي صورت مي گيرد، به عنوان نمونه، منطقه بازار تهران به عنوان يكي از مراكز اصلي شهر از نقاط بحراني است و به رغم كمك هاي شهرداري براي نصب و راه اندازي آنتن ها با مشكل روبه رو هستيم.
امواج قوي راديويي و پارازيت ها، چون به صورت همگن در محيط پخش مي شوند براي انسان مضرند و در دراز مدت سبب ايجاد بيماري مي شوند. اين در حالي است كه در برخي مواقع و در اثر تداخل، امواج روي سيستم ناوبري هواپيما نيز تاثير گذاشته و خطر آفرين مي شود.
اما فرستنده هاي تلويزيوني چون به طور معمول در بيرون از شهرها و در دامنه كوه ها نصب مي شوند تاثير چنداني روي سلامت انسان ندارند، هرچند كه امواج تلويزيوني بسيار قوي هستند و براي افرادي كه در نزديكي فرستنده هاي تلويزيون زندگي مي كنند، چنانچه فاصله مناسب را با مكان استقرار فرستنده امواج رعايت نكنند، خطرناك خواهند بود .
امواج قدرتمند راديويي همچون پارازيت ها يا امواج مايكروويو مي تواند بر تخمك گذاري زنان و روند توليد اسپرم در دستگاه تناسلي مردان اثر بگذارد. اين تنها يكي از ضررهاي امواج مخرب براي سلامتي انسانهاست. امواج را با دو مشخصه فركانس (F) و پهناي باند(BW) تعريف مي كنند. سيستم عملكرد اينگونه است كه امواج از فرستنده با فركانس و پهناي باند مشخص به فضا ارسال خواهند شد و پس از آن به وسيله گيرنده هاي مستقر در فضا به زمين بازتاب مي شوند.
از آنجايي كه ماهواره ها براي جلوگيري از تداخل امواج بايد جدا از هم باشند شماره مكان هاي مداري نيز همچون زمين كه استفاده از آن براي برقراري ارتباط وجود دارد، محدود است، به اين دليل مديريت در امور دستيابي به مدار و استفاده از امواج فركانس ها براي انواع روز افزون و متنوع كاربردهاي زميني و ماهواره اي به وسيله تعداد محدودي از كشورهاي صاحب فن آوري امكان پذير است.

علائم بازتابنده بسيار كوچك
ايستگاه هاي تكراركننده امواج ماكروويو
002256.jpg
امواج مايكروويو به فركانس هاي بين 3 هزار تا 12 هزار مگا هرتز كه براي رابط هاي در خط مستقيم در نظر گرفته شده است، مي گويند كه در آن پيام از طريق آنتن هايي بر فراز برج هاي بلند ارسال مي شود. ايستگاه هاي تكرار كننده اي را كه ساختاري برج مانند دارند نيز در فواصل 40 تا 48 كيلومتري (معمولا بالاي تپه ها) كار مي گذارند. اين ايستگاه ها امواج را مي گيرند، تقويت مي كنند و دوباره به مسير خود مي فرستند. بخش مربوط به امواج مايكروويو براي ارتباط مراكز پرجمعيت بسيار مفيد است، چون فركانس بالا به معناي آن است كه امكان حمل باند عريضي از طريق مدولاسيون وجود دارد و اين نيز به اين معني است كه هزاران كانال تلفن را مي توان روي يك فركانس مايكروويو فرستاد. باند عريض اين نوع فركانس اجازه مي دهد كه علائم ارسالي تلويزيون سياه و سفيد و تلويزيون رنگي روي يك موج حامل منفرد ارسال شوند و چون اين امواج داراي طول موج بسيار كوتاه هستند براي متمركز كردن علائم رسيده مي توان از بازتابنده هاي بسيار كوچك و اجزاي هدايت مستقيم بهره گرفت.
ماهواره چيست؟
دستگاه هاي ارتباطي ماهواره ها در باند مايكروويو عمل مي كنند. در واقع ماهواره ها صرفا ايستگاه مايكروويو غول پيكري است در مدار زمين كه با كمك پايگاه زميني باز پخش مي شود. اين مدار تقريبا دايره شكل در ارتفاع 36800 كيلومتري بالاي خط استوار قرار دارد و در اين فاصله سرعت ماهواره با سرعت زمين برابر است و نيروي خود را به وسيله سلول هاي خورشيدي از خورشيد مي گيرد. نيروي جاذبه زمين، شتاب، زاويه شي ء قرار گرفته در مدار را دقيقا بي اثر مي سازد. در اين فاصله دور چرخش ماهواره ها با حركت دوراني زمين كاملا همزمان و برابر است و باعث مي شود ماهواره نسبت به نقطه مفروض روي زمين ثابت بماند.
فركانس هاي بالاي مايكروويو
با كشف ليزر براي نخستين بار، آن قسمت از محدوده فركانسي كه بالاتر از باند فركانس هاي مايكروويو بودند به منظور حمل پيام هاي بي سيم در نظر گرفته شدند. پرتوهاي ليزري تحت تاثير عواملي مانند مه، غبار، خرابي وضع هوا و روزهاي بسيار داغ بشدت ضعيف مي شوند. اگرچه ليزر براي حمل اطلاعات تا مسافت هاي كوتاه، خط ارتباطي بسيار عالي ايجاد مي كند، ولي چون پرتو ليزر خاصيت هدايت شونده بالايي دارد، باز داشتن يا سد كردن آن بسيار دشوار است. اين امر سبب مي شود براي ارتش و بعضي از مقاصد نظامي كه شيوه هاي آنها بايد داراي حفظ اسرار است بسيار سودمند باشد، در ضمن دستگاه ليزر براي كاربردهاي ارتباط سياسي از سبكي و قابليت حمل خوبي برخوردار است. برخلاف امواج راديويي امواج نوري را نمي توان با عبور دادن جريان هاي متناوب در سيم ها توليد كرد آنها تنها با فرآيندهايي كه داخل اتم روي مي دهد به وجود مي آيند. فن آوري تار نوري مشابه موج رسان فلزي مايكروويو براي پرتو تاباني الكترومغناطيسي در ناحيه نور مرئي تعريف شده است. اين شيوه به طور كلي شامل رشته اي شيشه اي با نازكي موي انسان است كه از هدر رفتن انرژي نور در مسافت طولاني جلوگيري مي كند، همچنين برخلاف پرتوي نور معمولي، پرتوي نور ليزري تكفام است، يعني فقط داراي يك فركانس تنهاست. پرتوي ليزر داراي گستره پهن فركانس است كه خاصيت گسيختگي نور را ندارد به همين دليل آنها را مي توان دقيقا به همان طريق كه با فركانس هاي مايكروويو تعديل مي شوند و تغيير نوسان مي دهند با پيام هاي تلفني و اطلاعات و علائم تصويري تعديل كرد.
به هر حال چون فركانس آنها خيلي بالاتر است به تناسب آن مي توانند تعداد بيشتري از امواج و كانال ها را انتقال دهند، به طور كلي مقايسه بين شيوه هاي مختلف ارسال امكان پذير است.
روابط بين فرستنده و گيرنده خواه انتشار از روي سيم و خواه از هوا به نوع ساخت شيوه ارتباطي بستگي دارد و به همين ترتيب باند به فركانس به كار رفته و به شرايط حل مسئله ارتباطاتي وابسته است. بيشتر فركانس هاي در دسترس را مقررات ملي و توافق هاي بين المللي تعيين مي كند. اگرچه تصميمات مربوط به شيوه ها و نحو ارسال امري فني به شمار مي آيد، ولي در اكثر اوقات ملاحظات سياسي آن را در بر مي گيرد.
منبع: www.physicsir.com

۳۰هزار زن  خانه دار تحت  پوشش  بيمه  زنان  خانه دار
رييس  سازمان  بهزيستي  كشور اعلام  كرد: تاكنون  30 هزار زن  خانه دار 18 تا 50 ساله  با مشاركت  50 درصدي  سازمان  بهزيستي ، تحت  پوشش  طرح  بيمه  زنان  خانه دار قرار گرفته اند.
محمدرضا راه چمني  روز شنبه  در نشست  مط بوعاتي  با خبرنگاران ، در اين  باره  گفت : اين  طرح  شامل  زناني  مي شود كه  شاغل  و يا دانشجو نباشند و همچنين  توانايي  پرداخت  نيمي  از حق  بيمه ماهانه خود را داشته  باشند. هم اكنون  كشور با جمعيتي  قريب  به  14 ميليون  زن  خانه دار رو به  رو است  و تا پايان  سال  84 تنها قادر هستيم  بادر نظ ر گرفتن  اعتبارات  موجود، نسبت  به  بيمه  4 هزار زن  خانه دار ديگر اقدام  كنيم . اين  سازمان  در نظ ر دارد در خصوص  افزايش  تعداد زنان  خانه دار تحت  پوشش  بيمه ، اقدام هاي  مقتضي  انجام  دهد.
رييس  سازمان  بهزيستي  كشور همچنين ، گفت : بيش  از 550 هزار خانوار تحت  پوشش  اين  سازمان  قرار دارند كه  260 هزار خانوار، زنان  سرپرست  خانوار و خود سرپرست  هستند.
راه چمني ، افزود: همزمان  با روز جهاني  خانواده  در نخستين  جشنواره  تجليل  از خانواده هاي  نمونه  كشوري  از 35 خانواده  نمونه  و همچنين  از 35 زن  موفق  سرپرست  خانوار تحت  پوشش  اين  سازمان  تجليل  خواهد شد.
وي ، خاطرنشان  كرد كه  اين  اقدام  در راستاي  فرهنگ سازي  در جامعه  و يادآوري  وظ ايف  والدين  نسبت  به  تربيت  فرزندان ، صورت  خواهد گرفت .
راه چمني ، با تشريح  مراحل  انتخاب  خانواده هاي  نمونه  گفت : با فراخوان  و برشماري  40 دليل  روشن  درخصوص  نقش  والدين  در آموزش  معارف  اسلامي ، نقش  خانواده  در ازدواج  فرزندان ، مقوله  تامين  سلامت ، تامين  مسكن ، تامين  شغل ، آموزش  مهارتهاي  حرفه اي  و آموزش  مهارتهاي  اجتماعي  از خانواده هاي  سراسر كشور درخواست  كرديم  در اين  رقابت  شركت  كنند.
وي ، افزود: هياتي  متشكل  از متخصصان ، براي  تشخيص  و تط بيق  دلايل  و امتيازها و مدارك  ارسالي  كه  در قالب  بيش  از 2 هزار فرم  مربوطه  از سراسر كشور وصول  شده  بود، كار كارشناسي  انجام  داده  و افراد واجد شرايط  را از ميان  شركت كنندگان  برگزيدند.
راه چمني ، با اشاره  به  فعاليت  311 مركز مشاوره  حضوري  در سازمان  بهزيستي  كشور افزود: قريب  به  600 هزار نفر تاكنون  از خدمات  مراكز مشاوره  سازمان  بهزيستي  بهره مند شده اند.

خبر
002214.jpg
كلاس هاي كپري فقط در كرمان و سيستان و بلوچستان
بــا جـــايـــگزيني كلاس هاي جديد تا پايان امسال، مــدارس كپري از سطح اين دو منطقه كشور حذف مي شوند.
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش اظهار اميدواري كرد كه كلاس هاي درس كپري تا پايان سال جاري در سراسر ايران برچيده شوند.
مهندس محمدعلي افشاني، در گفت وگو با خبرگزاري مهر گفت: در سطح استان هرمزگان 1063 كلاس درس كپري حذف و كلاس هاي جديد جايگزين آنها شد.
گفتني است كه مدارس كشور به سه دسته خشت و گلي، سنگچين و مدارس معمولي تقسيم مي شوند و هنوز براي برچيده شدن مدارس خشت و گلي و سنگچين نمي توان زمان مشخصي را اعلام كرد.
002250.jpg
۸ ميليارد براي زنان خوزستاني
۸ ميليارد ريال براي توسعه فعاليت هاي زنان در استــان خـوزسـتـان اختصاص يافت.
مشــاور استــاندار خوزستان، تامين هزينه فعاليت هاي زنان از جمله توسعه تعاوني هاي زنان را هدف اين اعتبار عنوان كرد.
ميربك در گفت وگو با خبرگزاري كار ايران، ايلنا گفت: بخشي از اين منبع براي بانوان مبتكر، پژوهشگر، نويسنده و محقق و ارتقاي دانش عمومي و مهارت هاي تخصصي در استان خوزستان هزينه مي شود.
002241.jpg
متقاضيان كار و دانش دو برابر ظرفيت
هــــر ســــال دو برابر ظرفيت پذيرش دانش آموزان، متقاضي ادامه تحصيل در رشته هاي كار و دانش داريم.
مدير كل دفتر آموزش و پرورش كار و دانش در اين باره گفت: 21 درصد از دانش آموزان مقطع متوسطه در رشته كار و دانش ادامه تحصيل مي دهند.
اسفنديار چهاربندي با تاكيد بر سياست هاي تدوين شده در برنامه چهارم توسعه با توجه به كيفيت تحصيل گفت: در برنامه چهارم، كيفيت بر توسعه كمي اولويت دارد، اما وزارت آموزش و پرورش پيشنهاداتي را در قالب برنامه ارائه داده تا بتوان نسبت به جذب تعداد بيشتري دانش آموز در رشته كار و دانش اقدام كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، چهاربندي درباره حجم اعتبارات سال جاري رشته كار و دانش افزود: «با توجه به اينكه جزئيات قوانين بودجه امسال آماده نشده، لذا هنوز نمي توان درخصوص ميزان اعتبارات كار و دانش آماري ارائه داد.»
گفتني است در حال حاضر حدود 460 هزار دانش آ موز در حدود 2500 هنرستان كار و دانش در سطح كشور مشغول تحصيل هستند.
002208.jpg
درمان به وسيله بازي رايانه اي
بازي هاي رايانه اي ممكن است به افرادي كه سكته كرده اند كمك  كند تا توانايي حركتي خود را بازيابند.
به گــزارش واحــد مركزي خبر به نقل از پايگاه اينترنتي سين سينايي انكويير، اين بازي ها به اشخاص كمك مي كند تا حركت هاي بازتواني خود را افزايش دهند.
تحقيقات نشان مي دهد كه بازي هاي رايانه اي به دليل ايجاد فضايي ذهني و مجازي براي فرد ممكن است به انگيزه افراد ناتوان براي به دست آوردن دوباره توانايي هاي حركتي كمك كند.

يادداشت
۹ دليل شكست طرح هاي مبارزه با تكديگري
يكسالي از تاسيس وزارت رفاه و تامين اجتماعي مي گذرد. گرچه هنوز تكليف جايگاه اين وزارتخانه و حوزه عملكردش مشخص نشده يا به عبارت بهتر براي مردم ملموس نشده اين وزارتخانه به سياستگذاري هاي مختلفي مشغول شده است.
يكي از اين سياستگذاري ها ماجراي كارتن خواب ها و ساماندهي رسيدگي به آنان در زمستان گذشته بود. كارتن خواب ها عموما افرادي بودند كه به سبب عدم داشتن وضعيت مناسب معيشتي، شب ها را در حاشيه معابر عمومي، پل ها و... سر مي كردند.
آذرماه 82 انتشار خبري درباره مرگ آنها اين قشر را كانون توجه عام و خاص كرد. سال گذشته نيز با پيگيري هايي كه خبرگزاري دانشجويان ايران انجام داد، موضوع پيگيري و سرانجام به راه اندازي گرم خانه ها و مراكز نگهداري يا اسكان اين قشر ختم شد.
اما نكته اينجاست كه چرا همواره ما با مشكل متكديان و كارتن خواب ها در سطح شهر مواجهيم. ريشه يابي اين موضوع مي تواند در موثر شدن طرح ها بعدي كمك باشد. نخستين نكته اي كه بايد درباره طرح ساماندهي كارتن خواب ها در زمستان گذشته اشاره كرد، عدم توجه به حق زندگي آنان و آزادي آنها بود. در واقع سال گذشته به اجبار و صرف به اجرا درآمدن طرح در حالي كه به تناسب موقعيت زندگي اين قشر مكاني براي اسكان آنها نبود اين عده جمع آوري و در اماكني دور از شهر و بعضا به دور از علايق و سلايق كارتن خواب ها اسكان داده شدند. اين كار البته سبب شد آمار مرگ ناشي از سرما در اين قشر كاهش يابد، اما چنين روشي بستر ساز يك شكست بود. در واقع در اين طرح مجريان و طراحان به اين موضوع كه كارتن خواب ها هم انسان هستند و حق و حقوقي دارند توجه نشده بود. نكته  اينجا بود كه كارتن خواب ها با هر خصيصه اي با آزادي جايي را دلخواه خود انتخاب مي كردند و هر طور كه مي خواستند مي خوابيدند و عمل مي كردند!
اين وضع در جمع آوري و طرح هاي ساماندهي آنان توجه نشد. حال بايد گفت در قبال متكديان هم چنين اشتباهاتي صورت گرفته و مي گيرد.
اما اين اشتباهات از كجا ناشي شده يا مي شود پرسشي است كه يافتن پاسخ براي آن مي تواند به توفيق در مبارزه با پديده تكديگري موثر واقع شود.
بحث ما با تاسيس وزارت رفاه و تامين اجتماعي آغاز شد، اما جالب است كه ما دستگاه هاي موازي با اين وزارتخانه در كشور زياد داريم. به عبارت ديگر همچون اعتياد كه دست كم 25 نهاد مختلف درباره آن عمل مي كنند در مقوله تكديگري هم به درستي معلوم نيست وظيفه و هزينه و نيرو بايد از سوي چه نهادي تامين شود.
براساس ماده۵ قانون محاسبات عمومي كشور مصوب يك شهريور 1366 «موسسات و نهادهاي عمومي غير دولتي از نظر اين قانون واحدهاي سازماني مشخصي هستند كه با اجازه قانون به منظور انجام وظايف و خدماتي كه جنبه عمومي دارد تشكيل شده يا مي شود.»
براساس ماده واحده اي كه در تاريخ 19 تير 1373 به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد، 10 سازمان براي ماده 5 معرفي شدند؛ شهرداري ها، بنياد مستعضفان و جانبازان، هلال احمر، كميته امداد امام(ره)، بنياد شهيد انقلاب اسلامي، بنياد مسكن انقلاب اسلامي، كميته ملي المپيك، بنياد 15 خرداد، سازمان تبليغات اسلامي و سازمان تامين اجتماعي .
گرچه هر يك از اين سازمان  ها رديف هاي بودجه اي دارند ولي در عمل براي رسيدگي به موضوعي نظير تكديگري اتفاق نظري نداشته و ندارند.
با اين وصف و در حالي كه ديديم موسسات متعددي علاوه بر فعاليت سازمان هاي غير دولتي NGOها به تلاش در اين باره مشغولند. بايد پرسپد با وجود اين همه پتانسيل، موضوع تكديگري چرا همچنان رو به گسترش است.
محمود حاجيان مطلق، يكي از شركت كنندگان در نخستين همايش آسيب هاي اجتماعي در ايران در مقاله خود تحت عنوان «تاملي بر پديده تكديگري و ريشه آن در ايران» 9عامل را سبب شكست مبارزه عليه تكديگري دانسته است.
در صدر آنچه به عنوان عوامل شكست برشمرده شده آمده «فقدان تلقي واحد از تكديگري و متكديان و وجود اختلاف نظر ميان دستگاه ها و سازمان هاي اجرايي» بيانگر همين موضوع مورد نظر است.
پيچيدگي و گستردگي معضل، حلقه بسته تكديگري، عدم هماهنگي ميان دستگا ه ها و سازمان هاي اجرايي، فقدان وجود اعتبارات لازم، وجود متوليان متعدد براي ساماندهي و مشكل تكديگري اتباع بيگانه، از جمله اين عوامل محسوب مي شوند .
علاوه بر اين نگارنده مقاله «تاملي بر پديده تكديگري و ريشه هاي آن در ايران» تاكيد دارد كه با وجود تقسيم وظايف ميان سازمان ها براي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، سازمان تبليغات اسلامي، هلال احمر يا شهرداري به طور مشخصي وظيفه اي تعيين نشده است. حال نكته اينجاست كه براساس تعاريف موجود بسياري از فعاليت هاي درون شهر نظير گلفروشي، روزنامه فروشي ، فال فروشي و... كه عموما در سطح معابر يا پشت چراغ هاي قرمز انجام مي گيرد، جزو تكديگري محسوب مي شوند و به همين دليل به نظر مي رسد توجه به ساماندهي اوضاع چنين اقشاري رفته رفته به نيازي ضروري اما بي پاسخ تبديل شده باشد.
همين وضع مسبب آن مي شود كه همه روزه با صحنه هاي تلخي رو به رو بوده و در برابر تقاضاي كمك آنان گاه از سر بي تعهدي عمل كنيم يا از سر ناچاري و سرشكستگي پولي به آنان كمك كنيم كه شايد حقشان نباشد!

تهرانشهر
خبرسازان
دخل و خرج
درمانگاه
سفر و طبيعت
علمي
شهر آرا
|  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  درمانگاه  |  سفر و طبيعت  |  علمي  |  شهر آرا  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |