يكشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۸۴
نكاتي براي از بين بردن بوي نامطبوع عرق
رهايي از عطر خويش
000969.jpg
عرق تركيبي است از آب و اندكي نمك كه بي ترديد اين تركيب بوي خاصي ندارد، اما بوي نامطبوع ناشي از تعرق به دليل باقي ماندن اين تركيب روي پوست بدن و فعاليت باكتري ها روي پوست و توليد مواد شيميايي است كه بوي زننده و نامطبوع عرق ناشي از اين مسئله است.
تعرق، واكنش طبيعي و دائمي بدن بوده و مانند هر واكنش خود به خودي بدن، غيرقابل كنترل است، اما عواملي چون گرماي هوا، فعاليت بدني، فرارسيدن دوران بلوغ، عادت ماهيانه، هيجان و اضطراب و ... تعرق را تشديد مي كند و در اين بين نقاطي از بدن چون زير بغل، گردن، پشت لاله هاي گوش، پشت زانو و پاها بيش از نقاط ديگر عرق مي كنند.
اكثر افراد از بوي نامطبوع ناشي از عرق شكايت دارند. اما با توجه به نكاتي ساده، نه تنها مي توان جلوي ايجاد بوي نامطبوع عرق را گرفت، بلكه مي توان همواره پوست را تميز و شاداب نگه داشت.
- هر روز، حتي اگر فعاليت بدني انجام نداده ايد، دوش بگيريد.
- پس از استحمام، لباس هايتان را تعويض كنيد (به ويژه لباس هاي زير را) براي تعويض لباس هاي رو يك روز در ميان و براي لباس زير هر روز اقدام كنيد.
- پس از ورزش، پياده روي و ... حتماً حمام كنيد.
- در زمان عادت ماهيانه و چند روز قبل از آن تعرق شديد مي شود. بهتر است در اين مدت به نظافت خود بيش از پيش توجه كنيد.
- در فصل تابستان حداقل هر دو هفته يك بار ملحفه ها را تعويض كنيد.
- از خريدن لباس هاي زير يا رويي كه در آنها الياف مصنوعي زياد استفاده شده، جداً بپرهيزيد. اين قبيل لباس ها نه تنها باعث تشديد تعرق مي شوند، بلكه به سرعت باعث ايجاد بوي نامطبوع مي شوند. لباس هاي نخي بهترين انتخاب هستند.
- به هيچ وجه از عطر، ادكلن، مام و يا هر نوع خوشبو كننده ديگر زماني كه احساس مي كنيد، عرق كرده ايد استفاده نكنيد. تركيب شدن تركيبات اين قبيل لوازم آرايشي با تركيبات نامطبوع سطح پوست، بوي نامطبوع عرق را چند برابر مي كند.
- بهترين زمان استفاده از مام (تركيبات خوشبو كننده و اغلب ضد تعرق پس از استحمام است. توجه كنيد استفاده از مام نيز محدوديت زماني داشته و در صورت باقي ماندن بيش از حد تركيبات آن روي پوست بدن عاملي جهت تشديد بوي نامطبوع عرق است. بنابراين حداكثر هر ۵ ساعت يك بار بايد زير بغل شستشو شده و مجدداً از مام استفاده شود.
- پاها به ويژه كف آنها، مستعد تعرق و ايجاد بوي نامطبوعند. از اين رو بلافاصله پس از مراجعت به منزل پاها را شسته وجوراب ها را تعويض كنيد. (به ويژه پس از ورزش يا پياده روي).
- اگر با شستشوي معمولي بوي بد پاها از بين نرفت، مي توانيد از مخلوط آب گرم و نمك و يا آب گرم، صابون و مواد خوشبو كننده استفاده كنيد. در صورتي كه بوي پاها بسيار آزاردهنده بود و با اين شيوه از بين نرفت، حتماً به پزشك مراجعه كنيد.
- تعرق بين انگشتان پا و پشت لاله هاي گوش اين مناطق را مستعد رويش قارچ هاي پوستي مي كند. از اين رو به نظافت اين نقاط توجه كنيد.
- براي رفع بوي بد پا از سنگ پا استفاده كنيد، اما فراموش نكنيد پس از استحمام، حتماً كف پاها را با كرم مخصوص مرطوب كرده و بلافاصله جوراب بپوشيد. ترك پا عاملي جهت رويش قارچ به ويژه در فصل تابستان است.
- نوع تغذيه تأثير مستقيم بر ميزان تعرق و به دنبال آن بوي عرق دارد. از مصرف غذاهاي تند و ادويه دار، سير، پياز و ... جداً بپرهيزيد.
- در فصل تابستان، هفته اي يك بار و در فصول ديگر هر دو هفته يك بار كفش هايتان را بشوييد. اين نكته درباره كفش هاي ورزشي بسيار حائز اهميت است. استفاده از خوشبو كننده به ويژه براي پسران در دوران بلوغ لازم است.
- از صابون ها و شامپوهاي خوشبو و ترجيحاً سازگار با پوست بدن استفاده كنيد. تحريك پوست بدن عاملي جهت تشديد تعرق است.
اما در پايان اين كه توجه به نظافت شخصي عامل مهمي جهت جلوگيري از فعاليت باكتري ها روي پوست بدن و جلوگيري از ايجاد بوي نامطبوع است. اين نكته به ويژه در فصل تابستان بسيار حائز اهميت است.
مترجم: مهتاب صفرزاده خسروشاهي

روز جهاني آزادي نرم افزار
SFD)Software Freedom Day) يا روز آزادي نرم افزار، روزي است كه در آن، جشن نرم افزارهاي آزاد در سراسر جهان برپا مي شود. هدف از برپايي اين جشن كه هر ساله روز دهم سپتامبر (۱۹ شهريور) برگزار مي شود، معرفي نرم افزارهاي آزاد به افراد مختلف جامعه و آموزش اطلاعات عمومي و همچنين بيان خصوصيات و ويژگي هاي استفاده از نرم افزارهاي آزاد با كيفيت بالا در آموزش، دولت، محيط منزل، كسب و كار و به طور خلاصه در هر جايي است.
سازماندهي و برنامه ريزي برپايي چنين جشني برعهده تيم ها و گروه هاي داوطلب مختلف در سراسر جهان و كشورهاي مختلف است. به گونه اي كه تاكنون بيش از ۲۰۰ تيم و گروه برنامه هايي را براي برپايي اين جشن در مدارس، دانشگاه ها، پارك ها و بسياري از مكان هاي عمومي ديگر تدارك ديده اند.
از جمله برنامه هايي كه در اين روز ارايه مي شود مي توان به اين موارد اشاره كرد:
ايجاد غرفه هاي محصولات نرم افزارهاي آزاد و ارايه آنها به مردم، راه اندازي كارگاه هاي نصب نرم افزارهاي مختلف، برگزاري سمينارهاي كوچك و ايراد سخنراني توسط مقامات مسئول در اين حوزه، برگزاري جلسات پرسش و پاسخ.
در حال حاضر كشورهاي مختلف در تدارك برگزاري اين جشن هستند به گونه اي كه اداره پست ايالات متحده تداركات لازم را انجام داده و بسته ها و دعوت نامه هاي مورد نظر را براي بيش از ۹۰ تيم و گروه ارسال كرده است. در كشور پرو نيز لوح فشرده (CD) مخصوص اين روز تهيه شده است.
طرح ملي لينوكس فارسي نيز در راستاي گرامي داشت چنين روزي و همگام شدن با جامعه نرم افزارهاي آزاد در سراسر جهان در صدد تدارك برنامه هاي خاص است كه متعاقباً اعلام خواهد شد.علاقه مندان مي توانندازطريق عضويت در سايت Farsilinux.org از اين رويداد و ساير رويدادها مطلع شوند.

اخبار
برپايي چهارمين كنگره بين المللي مراقبت هاي ويژه پزشكي؛ ۶ تا ۸ مهرماه در تهران
رئيس انجمن آنستزيولوژي (بيهوشي) ومراقبت هاي ويژه ايران از برپايي چهارمين كنگره بين المللي مراقبت هاي ويژه پزشكي با حضور بيش از ۲۰۰۰ پزشك متخصص در روزهاي ۶ تا ۸ مهرماه امسال در مركز همايش هاي رازي تهران خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر محمد مهدي قيامت فوق تخصص بيهوشي و مراقبت هاي ويژه پزشكي با اعلام اين خبر افزود: اين كنگره از سوي انجمن آنستزيولوژي و مراقبت هاي ويژه ايران و با همكاري مراكز علمي تخصصي و دانشگاه هاي علوم پزشكي و همكاران و استادان داخل و خارج كشور برپا مي شود.
وي با تأكيد بر اين كه در اين كنگره، آخرين دستاوردهاي پژوهشي و پيشرفت هاي علمي و عملي، مورد تبادل نظر قرار خواهد گرفت، تصريح كرد: همزمان با برپايي اين كنگره، كارگاه هاي تخصصي و نمايشگاه تجهيزات و وسائل پزشكي _ دارويي با هدف ارتقا و توسعه سطح و كيفيت علمي اين تخصص پزشكي و نيز ارتقاي سطح امنيت سلامت جامعه برگزار خواهد شد.
دكتر قيامت، نارسايي حاد تنفسي، تشخيص و درمان انواع شوك، تهويه مصنوعي، تروما(ضربات)، مراقبت هاي ويژه در حوادث غيرمترقبه و استانداردهاي بخش ICU را از عمده محورهاي اين كنگره برشمرد.
وي گفت: اداره درد در ICU و آرام بخشي، پايان زندگي در ICU، اورژانس هاي تنفسي، مكانيك تنفس و روش هاي مختلف تنفس مصنوعي، كنترل عفونت در بخش ICU، نقش پرستار در بخش مراقبت هاي ويژه، مسائل اخلاقي در ICU، پزشكي قانوني در ICU، مسموميت و سوختگي، مديريت در بخش مراقبت هاي ويژه و ... از ديگر محورهاي اين كنگره، سه روزه است.
رئيس انجمن آنستزيولوژي و مراقبت هاي ويژه پزشكي همچنين اظهار داشت: همزمان با برپايي اين كنگره ۳۶ كارگاه با ۲۰ موضوع مختلف در زمينه هاي هموديناميك (وضعيت قلبي _ عروقي)، (احياي قلبي _ ريوي)، PCA (تنظيم بي دردي توسط بيمار) و ... بر پا خواهد شد.
وي گفت: كليه پزشكاني كه با اورژانس و بخش مراقبت هاي ويژه سرو كار دارند، كليه گروه هاي پزشكي، متخصصان قلب، ريه و جراحي هاي مختلف كه در مجموع سه هزار شركت كننده را تشكيل مي دهند، در كنار ۱۰۰۰ پرستار شاغل در بخش هاي مراقبت هاي ويژه مراكز درماني در اين كنگره شركت مي كنند.
دكتر قيامت اضافه كرد: همچنين ميهمانان خارجي اين كنگره از كشورهاي  آمريكا، كانادا، فرانسه، انگلستان، ايتاليا، سوئيس و بيشتر كشورهاي حاشيه خليج فارس حضور دارند.
علاقمندان به كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به پايگاه اينترنتي انجمن آنستزيولوژي و مراقبت هاي ويژه ايران به نشاني www.iranesthesia.org مراجعه كنند.

همايش ها و سمينارها
همايش پيشرفت هاي علم دندانپزشكي، شگفتي قرن حاضر
۱- تاريخ برگزاري: اول تا ۹ نوامبر ۲۰۰۵
۲- مكان برگزاري: آمريكا/ لس آنجلس
۳- پست الكترونيكي:
donna@Continuingeducation.net
۴- صفحه الكترونيكي:
http://www.Continuingeducation.net
۵- نيم نگاه: پيشرفت هاي جديد علم دندانپزشكي عاملي در جهت سهولت كار دندانپزشكان و امكان ارائه خدمات بهتر به بيماران است. پژوهشگران در اين نشست به بررسي نكاتي چون؛ نقش تكنولوژي هاي جديد در علم دندانپزشكي و افزايش ضريب اطمينان و دقت عملكرد دندانپزشكان، بررسي پيشرفت هاي جديد علم دندانپزشكي چون راديوگرافي ديجيتالي، استفاده از نرم افزارهاي آموزشي، دوربين هاي كوچك مورد استفاده در عكسبرداري هاي داخل دهان، استفاده از ليزر در دندانپزشكي، شيوه هاي ارتقاي سطح معلومات بيماران براي همكاري بيشتر با دندانپزشكان، بررسي تفاوت بين سنسورهاي ديجيتال مستقيم و تكنولوژي  تصويربرداري غيرمستقيم فسفري، كاهش هزينه ها و افزايش كيفيت عملكرد با استفاده از تجهيزات جديد دندانپزشكي، بررسي عملكرد مواد ضدعفوني كننده در افزايش ضريب اطمينان بهداشتي در حين كار و... مي پردازند.
سومين همايش بين المللي ساليانه سندرم مقاومت در برابر انسولين
۱- تاريخ برگزاري: ۱۹-۱۷ نوامبر ۲۰۰۵
۲- مكان برگزاري: آمريكا/ سن فرانسيسكو
۳- پست الكترونيكي:
metabolicinst@pacbell.net
۴- صفحه الكترونيكي:
http://www.insulinresistance.us
۵- مسئولين برگزاري: كميته بين المللي بررسي سندرم مقاومت در برابر انسولين آمريكا(ICIR)، مركز بهداشت PESI ، مركز بين المللي بررسي بيماري هاي غدد درون ريز آمريكا و مركز مراقبت هاي كلينيكي اختلالات غدد درون ريز آمريكا(AACE)
۶- آخرين مهلت ارسال مقاله: ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۵
۷- نيم نگاه: سندرم مقاومت در برابر انسولين به يكي از مشكلات بيماران مبتلا به اختلالات غدد درون ريز به ويژه افراد مبتلا به ديابت تبديل شده است. پژوهشگران به بررسي ارتباط بين سندرم مقاومت در برابر انسولين، دلايل ارثي- ژنتيكي و بيماري هاي همراه با آن چون چاقي، از بين رفتن منابع مفيد چربي بدن، بيماري هاي قلبي، فشار خون بالا، كيست تخمدان(PCOS)، بيماري هاي كبدي(NAFLD)، سرطان، نقص عملكرد ديواره آندويلتال رگها، اختلال در خواب، پرخاشگري دوران كودكي، بلوغ و بزرگسالي مي پردازند.

علم
ادبيات
اقتصاد
اجتماعي
انديشه
سياست
ورزش
|  ادبيات  |  اقتصاد  |   اجتماعي  |  انديشه  |  سياست  |  علم  |  ورزش  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |