شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۶ - Mar 4, 2006
هشدارهاي پليس و اورژانس به شهروندان
006708.jpg
گروه اجتماعي: بانزديك  شدن  به  روزهاي  پاياني  سال  و فرارسيدن  آيين  چهارشنبه  سوري ، برخي  افراد به  ويژه  نوجوانان  و جوانان  با دستاويز قراردادن  اين  آيين  از مواد محترقه  و آتش زا استفاده  مي كنند كه  كمترين ربطي  به  اين  آيين  ندارد.
بازي  با اين  مواد آتش زا هر ساله  خطرات  جاني  و مالي  بسياري  را براي  مردم  بوجود مي آورد و از اين  رو با هشدارهاي  بسيار و ايجاد محدوديتهاي  قانوني  نيز همراه  شده  است .
نگاهي  به  حوادث  فراوان  در روزهاي  آخر سال  كه  در استقبال  از سال  نو و بر اثر ترقه  بازي  و يا آتش بازي  براي  جوانان  و نوجوانان  رخ  مي دهد جملگي مؤيد اين  نكته  است  كه  به  اصول  ايمني  كه  لازمه  زندگي  انسان  در هر زمان  و مكان  است ، چندان  توجهي  نمي شود.
اورژانس  تهران  با صدور اطلاعيه اي  نكات  ايمني  را به  مردم  براي  آخرين  چهارشنبه  سال  توصيه  كرد كه  به  شرح  ذيل  است :
۱ - از نگهداري هر نوع  مواد محترقه  و آتش زا به  ويژه  در جحم  زياد در منازل  و محل  كار جدا خودداري  شود.
۲ - درصورت  اصرار بر استفاده  از مواد آتش زا حتي الامكان  از نوع  ترقه ها و فشفشه هاي  استاندارد استفاده  شود و به  هيچ  عنوان  از انواع  دست  ساز غيراستاندارد استفاده  نشود.
۳ - خانواده ها با جوانان  و نوجوانان  خود ارتباط نزديك  داشته  و ضمن  مراقبت كامل  توصيه هاي  لازم  را ارائه  نمايند.
۴ - هموطنان  به  توصيه هاي  ارسالي  و اطلاعيه  ها و آگهي هاي ابلاغ  شده  از رسانه ها توجه  داشته  باشند.
۵ - براي  موارد احتمالي  حادثه  آمادگي  لازم  را براي  مواجهه  با سوانح  داشته  باشند.
۶- محل  برگزاري  مراسم  چهارشنبه سوري  را با احتياط و دقت  خاص  انتخاب  كنيد و ترجيحا محل  را مورد بازديد قرار دهيد و حتي المقدور از كوران  هوا به دور باشد و نزديك  اتومبيل هاي  پارك  شده  نبوده  و حداقل  ۱۵متر فاصله  داشته باشد.
۷ - محل  ايجاد حريق  را ترجيحا روي  زمينهاي  خاكي  و شني  انتخاب  كنيد و اگر الزام  به  ايجاد حريق  در سطح  آسفالت  كوچه  داريد در محل  ايجاد حريق  برروي سطح  آسفالت  قشري  از خاك  يا ماسه  بريزيد.
۸ - در بروز حادثه  تلفنهاي  مربوط به  مراكز امداد رساني  به  خصوص  ۱۱۵ و ۱۲۵را بخاطر داشته  و به  فرزندان  خود بياموزيد و اقدامات  اوليه  را درصورت  كسب  مهارت  براي  حادثه  ديدگان  انجام  دهيد.
۹- در مورد آتش  زدن  بوته ها از ريختن  مايعات  قابل  اشتعال  مانند نفت  و بنزين  و گازوئيل  برروي  آتش  جدا خودداري  نماييد و بهتر است  روشن  كردن  آتش  و اضافه  كردن  بوته  و نهايتا خاموش  كردن  آن توسط بزرگترها انجام  شود.
۱۰ - از قراردادن  ترقه ، وسايل  آتش بازي ، ظروف  خالي  حشره  كش ها، كپسول هاي  كوچك  گاز، قطعات  ايرانيت  و غيره  در آتش  بوته ها براي  ايجاد صدا و انفجار جدا خودداري  كنيد.
۱۱ - هدف  از برگزاري  يك  مراسم  سنتي  يك  تفريح  خانوادگي  است ، از ايجاد آتش سوزيهاي  بزرگ  نمايشي  و سوزاندن  آشغالهاي  خانه  و آلوده  كردن  هواي  شهرخودداري  كنيد.
۱۲- براي  ايمني  بيشتر برگزاري  مراسم  چهارشنبه  سوري  يك  دستگاه  آتش  خاموش كن  و يا حداقل  چند سطل  آب در محل  برگزاري  مراسم  براي  احتياط آماده  كنيد و يك  تخته  پتوي  ضخيم  براي  خاموش  كردن  احتمالي  لباس  افراد مشتعل شده  در محل  داشته  باشيد.به  خاطر داشته  باشيد كليه  حوادث  ناشي  از بي نظمي  و بي توجهي  بوده  و كمي دقت  و نظارت  به  وسيله  بزرگترها مي تواند مراسم  را خاطره  انگيز و بدون  حادثه  نمايد.
بازداشت استفاده كنندگان از مواد محترقه دست ساز در ايام نوروز
از سوي ديگر اعلام شد: افرادي كه مواد محترقه دست ساز توليد، توزيع و استفاده كنند تا پايان تعطيلات نوروز در بازداشت خواهند ماند.بنا بر اين گزارش، در جلسه نيروي انتظامي تهران بزرگ و دادسراي تهران، با توجه به خطرات مواد محترقه دست ساز قرار شده است افرادي كه به دليل توليد، توزيع و يا استفاده از اين مواد دستگير مي شوند تا پايان تعطيلات نوروز در بازداشت بمانند.
سردار مرتضي طلايي فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ نيز با تأييد اين خبر گفت: اين افراد با جان خود و شهروندان بازي مي كنند و در طرح تشديد برخورد با آنها پيش بيني شده است كه پس از دستگيري، اين افراد تا پايان تعطيلات نوروز در بازداشت بمانند.وي افزود: افرادي نيز كه از مواد محترقه مجاز استفاده مي كنند نيز بايد توجه داشته باشند كه فقط در شب چهارشنبه سوري مجاز به استفاده از اين مواد هستند و اگر قبل و بعد از اين روز استفاده كنند با آنها برخورد مي كنيم.
كشف يك تن مواد محترقه غيرمجاز
در پي يك عمليات پليسي مقدار هزار كيلو مواد محترقه غيرمجاز از يك منزل مسكوني كشف شد.
به گزارش همشهري، ساعت ۱۵/۱۶ دقيقه ديروز طي يك عمليات پليسي _ اطلاعاتي ماموران نيروي انتظامي تهران بزرگ از اختفاي يك تن اكليل سرنگ در يك خانه مسكوني واقع در نظام آباد تهران مطلع شدند.
محمد تورنگ - مسئول مركز اطلاع رساني فاتب _ ضمن اعلام اين خبر گفت: بعد از چند مرحله تحقيق و مراقبت از محل مورد نظر، عصر ديروز يك اكيپ عملياتي وارد خانه حسين (۴۲ساله) شدند و تمام مواد محترقه غيرمجاز كه بالغ بر يك تن بود كشف و ضبط كردند.تورنگ ادامه داد: در صورت انفجار اين مواد امكان وقوع يك حادثه عظيم در منطقه نظام آباد را داشتيم كه خوشبختانه با حضور به موقع پليس از وقوع هرگونه حادثه اي جلوگيري شد.
مسئول روابط عمومي پليس تهران بزرگ در خاتمه بار ديگر متذكر شد با تمهيداتي كه در سال جاري براي امنيت جان شهروندان تهراني در نظر گرفته ايم، هر روزي تا پايان سال فردي اعم از تهيه كننده، توزيع  كننده و مصرف كننده مواد محترقه غيرمجاز دستگير شود به هيچ وجه تا پايان تعطيلات نوروزي از زندان رهايي نخواهد يافت.

با ابلاغ هاشمي شاهرودي
تدابير حفاظتي در دادسراها ،
دادگاه ها و ديوان عالي كشور تشديد شد
فارس: رئيس قوه قضائيه با صدور دستورالعملي،تدابير حفاظتي ناظر بر عملكرد دادسراها،دادگاه ها،ديوان عالي كشور و قضات و كاركنان شعبه هاي قضايي را تشديد كرد.
سيد محمود هاشمي شاهرودي در اين دستورالعمل كه با عنوان «ساماندهي نظارت بر تردد مراجعين در قوه قضائيه» تهيه و ابلاغ شده است، همچنين خارج كردن پرونده ها از شعب دادسراها و دادگاه ها حتي توسط قضات را ممنوع اعلام كرده و با اعلام ممنوعيت ورود افراد مرتبط با پرونده ها به ديوان عالي كشور، حضور عريضه نويسان در اطراف واحدهاي قضايي را نيز ممنوع كرده است.
بر اساس اين دستورالعمل، قضات رسيدگي كننده به پرونده هاي مهم كه براي دادرسان آنها ابلاغ ويژه صادر مي گردد، همكاران آنها نيز موظف به حضور در مكان مناسب مورد تأييد حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه مي باشند.
بنا بر تاكيد رئيس قوه قضائيه همچنين تخلفات كاركنان قوه قضائيه در عدم توجه به اين دستورالعمل، بدون اعمال تخفيف يا اغماض در هيأت هاي بدوي و تجديدنظر رسيدگي به تخلفات كارمندان صورت مي گيرد. به منظور امكان اعمال نظارت بر افرادي كه در واحد قضايي مربوطه تردد مي نمايند، تمامي دفاتر كل به صورت مكانيزه و مجهز به رايانه بوده و تمامي اطلاعات مربوط به اصحاب دعوا و مرتبطين به فوريت در رايانه ثبت گرديده و بر اين اساس، صحت و سقم اظهارات افراد حاضر در شعب يا دفاتر يا راهروهاي واحد قضايي با مراجعه به رايانه دفتر كل، مشخص گردد.
در ادامه دستورالعمل رئيس قوه قضائيه آمده است: خارج كردن پرونده ها از شعب دادسراها و دادگاه ها، حتي توسط قضات ممنوع بوده و در صورت ضرورت، با برگ شماري و تهيه بدل و تسليم رسيد به مسئول مربوط امكان پذير خواهد بود، ليكن خروج پرونده هاي مهمه ملي و بين المللي كه براي دادرسان آنها ابلاغ ويژه صادر مي گردد، از شعبه رسيدگي كننده مطلقاً ممنوع بوده و لازم است مكان مناسب مورد تأييد حفاظت و اطلاعات، جهت استقرار دادرس و همكاران وي پيش بيني شود.
همچنين از اين پس ملاقا ت هاي شخصي قضات و كاركنان محاكم دادگستري در ساعات اداري با هماهنگي قبلي نگهباني و اخذ كارت شناسايي معتبر از مراجعه كننده، به شعبه مربوط ميسر خواهد شد. علاوه براين با تهيه فرم تردد (كه از سوي دفتر تشكيلات و برنامه ريزي تهيه خواهد گرديد) صرفاً با رؤيت كارت شناسايي و انتقال اطلاعات آن بر روي فرم و تحويل فرم اكتفا خواهد گرديد.
بر اساس ماده ۷ اين دستورالعمل قضات از اين پس بايستي هرگونه خروج از واحد قضايي در ساعات اداري را صرفاً با هماهنگي مقام بالاتر و اخذ مجوز صورت دهند و كاركنان نيز مشمول اين مسئله هستند.
در بخش ديگري از اين دستورالعمل ورود افراد مرتبط با پرونده ها به ديوانعالي كشور ممنوع و تاكيد شده است كه «در جهت جلوگيري از آمد و شد افراد مرتبط با پرونده ها به ديوانعالي كشور (به ويژه پرونده هاي مربوط به شعبات تشخيص)، مقتضي است با اعلام شماره نمابر و تلفن از سوي اداره دفتر آن ديوان، امكان پاسخگوئي تلفني به افراد ذينفع ميسر گردد. رعايت توصيه هاي حفاظتي در اين خصوص الزامي است.»
رئيس قوه قضائيه همچنين با صدور دستور تشكيل شوراي حفاظت و اطلاعات قوه در هر استان بر رفع نواقص و مختصات فيزيكي محاكم، استقرار دفاتر و اسناد در محل مناسب و دور از دسترسي افراد فاقد صلاحيت، تحويل فوري «ملزومات و مكشوفات مرتبط با پرونده» به انبار واحد قضايي و رعايت دقيق آيين نامه طرز نگهداري اسناد سري و محرمانه دولتي تاكيد كرده است.
در بند ۱۷ دستورالعمل رئيس قوه قضائيه نيز آمده است: افشاي اسرار و تصميم هاي پرونده هاي قضايي در روند قبل و بعد از رسيدگي (و قبل از ابلاغ دادنامه)، از سوي قضات و كارمندان مرتبط، ممنوع مي باشد و ضروري است كليه كاركنان دستگاه قضايي از هرگونه مصاحبه با رسانه ها درخصوص پرونده هاي قضايي و يا اظهارنظري كه شائبه اعلام موضع از سوي دستگاه قضايي را ايجاد نمايد، پرهيز نمايند و در مواقع ضروري طبق آئين نامه مربوطه صرفاً با هماهنگي معاونين رئيس قوه قضائيه و يا رؤساي كل دادگستري ها حسب مورد مبادرت ورزند.
هاشمي شاهرودي افزوده است: ضروري است با ممانعت از حضور عريضه نويسان در اطراف واحدهاي قضايي و ساماندهي و كنترل آنها، نسبت به صدور مجوز فعاليت براي ايشان از سوي رؤساي واحدهاي قضايي (مديريت واحد ارشاد و معاضدت قضايي) اقدام گردد.
وي افزوده است: مقتضي است روابط عمومي دادگستري هاي كل استان ها و سازمان هاي وابسته با برقراري تعامل مستمر با رؤساي واحدهاي قضايي و رسانه ها (خاصه صدا و سيما) به نحوي اقدام نمايند كه «محوريت پاسخ گويي و تكريم ارباب رجوع و عدالت محوري در دستگاه قضايي» مورد تأكيد قرار گيرد.
همچنين زمينه تشويق و تشهير كاركناني كه حسن خلق و تكريم و پاسخگويي مناسب به ارباب رجوع را سرلوحه رفتار خود قرار داده و به هر نحو در جهت پيشرفت قوه قضائيه تلاش مي كنند را فراهم نمايند.
رئيس قوه قضائيه در پايان مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه و دفتر پيگيري طرح ها و برنامه ها و هماهنگي امور استان ها و سازمان هاي وابسته را مسئول ارائه گزارش ماهانه اين دستورالعمل كرده است.

برگزار ي اجلاس احترام به مقدسات اديان و انبياء الهي
گروه علمي فرهنگي: دومين نشست شوراي منطقه اي رهبران اديان با عنوان احترام به مقدسات اديان و انبياء الهي با سخنراني دكتر حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي روز شنبه در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي آغاز به كار مي كند.
به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي حجت الاسلام والمسلمين محمدي عراقي در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي با اعلام اين مطلب گفت: در پي اهانت به ساحت مقدس رسول اكرم(ص) از سوي نشريات موهن اروپايي به منظور اجماع در نظرات، اين اجلاس با حضور رهبران، شخصيتها و نمايندگان اديان الهي سيزدهم اسفندماه جاري از سوي اين سازمان برگزار مي شود.
وي افزود: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، نماينده هيات يهوديان آمريكا، رئيس هيات كليساي ارتدوكس روسيه اسقف اعظم تاتارستان، اسقف آزاد مارشال، رئيس دايره اسقفي خاورميانه و نمايندگان اقليت هاي مذهبي در مجلس شوراي اسلامي از جمله سخنرانان مراسم افتتاحيه اين اجلاس هستند.
رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي از حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي رئيس جمهوري سابق، دكتر علي اكبر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري و آيت الله عميد زنجاني رئيس دانشگاه تهران از جمله ارائه كنندگان مقاله در اين اجلاس يك روزه نام برد.وي گفت: ما به دنبال جلب نظر مثبت رهبران اديان جهاني و طرح موضوع در مجامع بين المللي به سمت يك اجماع و حركت بين المللي در مقابله با اينگونه اهانت ها هستيم زيرا اينگونه اهانت ها بر ضد صلح جهاني و امنيت بين المللي است و به زندگي مسالمت آميز پيروان اديان زيان مي رساند.
آقاي محمدي عراق در اين نشست همچنين از برگزاري همايش بزرگ رهبران ديني و فرهنگي با عنوان «تعامل سازنده اديان بزرگ جهاني،چارچوبي براي نظم جهاني» در آخر اسفندماه جاري در اصفهان پايتخت فرهنگي جهان اسلام خبر داد.

در دومين سمينار كشوري درمان ناباروري مطرح شد
تأثير اهداي گامت و جنين در درمان نازايي
006645.jpg
گروه اجتماعي - زهرا رفيعي: دومين سمينار كشوري اهداي گامت و جنين در درمان ناباروري برگزار شد.
۱۰ تا ۱۵درصد زوجين نابارورند،در كشور با احتساب جمعيت ۷۰ ميليون نفري ايران حدود دو ميليون نفر زوج در ايران نابارورند. ۸۵درصد از زوجين با روشهاي معمول درمان ناباروري مداوا مي شوند و ۱۵درصد باقيمانده به دليل نداشتن گامت (اسپرم يا تخمك) با روشهاي معمولي مداوا نمي شوند. اين دسته از افراد بايد از روشهاي اهداي جنين يا گامت استفاده كنند.
عده اي ديگر توانايي باروري دارند ولي امكان دارد مشكلات ژنتيك خود را به فرزند خود منتقل كنند. علم پزشكي براي اين دسته از افراد نيز توصيه مي كند براي داشتن فرزند سالم از روشهاي اهدايي استفاده كنند.
دبير دومين سمينار كشوري اهداي گامت و جنين در درمان ناباروري با اعلام اين مطلب گفت: بهمن ۷۷ اولين سمينار اهداي جنين برگزار شد كه در نهايت منجر به تصويب قانون نحوه اهداي جنين به زوجين نابارور شد.۶ سال بعد آيين نامه اجرايي آن به تصويب رسيد.
دكتر غفاري در ادامه گفت: اهداي گامت به جاي اهداي جنين روش مناسب تري است تا حداقل نيمي از طفلي كه بوجود مي آيد متعلق به يكي از زوجين باشد.
وي گفت: فرزندان حاصل از اين روش مشكلات نسب و ارث را خواهند داشت كه در اين آيين نامه ديده نشده است. اين كودكان به دليل آزمايشات و كنترل هاي متعدد بيماري كه قبل از لقاح بر روي گامت هاي آنها صورت مي گيرد از نظر جسماني سالم هستند البته ميزان موفقيت اين روش در ايران ۴۵درصد است.
سمينار اهداي گامت و جنين به منظور تبادل نظر بين كارشناسان حوزه پزشكي، حقوقي، فقهي، جامعه شناسي و روانشناسي در دانشگاه تهران برگزار شد.
ايران پيشرو در حقوق بشر
در اين سمينار پيام معاون مديركل علوم اجتماعي و انساني يونسكو خوانده شد. در پيام پيرسن آمده است: با گذشت ۳ ماه از پذيرش بيانيه جهاني بيوتيك و حقوق بشر، برگزاري دومين سمينار ملي در زمينه اهداي گامت و جنين در درمان ناباروري فرصت مناسبي را جهت بكار بستن مباني بيانيه به سوي موضوعي خاص فراهم آورده است. در حقيقت هدف اين بيانيه جهاني، تصريح مباني و روشهاي پذيرفتني در زمينه اخلاق زيستي و در تطابق با قوانين بين المللي حقوق بشر است. با اين اقدام مجموعه اي از بسترسازي ها و ارزيابي  بهتري از الزامات و مضامين اخلاقي فراهم مي آيد و به تصميم گيري هاي مرتبط در اين زمينه كمك مي شود. در ادامه اين بيانيه آمده است: هدف اين بيانيه ترجيحا ايجاد بستري براي همه كشورهايي است كه خواهان بهره مندي خود از قانون مندي يا مصلحت  انديشي در زمينه اخلاق زيستي هستند.
در سمينار اهداف گامت و جنين در درمان ناباروري به بحثهاي پزشكي، فقهي، حقوقي، جامعه شناسي و روانشناسي نيز پرداخته شد.
به دنياآمدن فرزندان حاصل از اهداي جنين از نظر فقهي و حقوقي مجاز است اما حالا كه سني از آنها گذاشته است عده اي به عنوان فرزندخوانده محسوبشان مي كنند و عده اي به نام فرزند. مسئله ارث و محروميت اصلي ترين مشكلي است كه در آيين نامه اهداي جنين براي آن چاره انديشي جدي نشده است.موضوع اهداي گامت (اسپرم يا تخمك) به زوجيني كه يكي از آنها مشكل دارد بايد راهي طولاني براي رسمي، قانوني و شرعي شدن طي كند و آن نيازمند نگرش جديد به مسائل علمي، فقهي و حقوقي است.

كميته امداد بيش از چهار ميليون مددجو دارد
ايرنا: معاون  نظارت  و هماهنگي  استانهاي  كميته  امداد كشور گفت : هم  اينك  كميته امداد در ۵۲ هزار روستا حضور فعال  دارد و بيش  از چهار ميليون  نفر مددجو تحت  حمايت  اين  نهاد هستند.سيد عباس  پورهاشمي  گفت: در حال  حاضر بيش  از سه  ميليون  مشترك  صدقات  و بيش  از چهار ميليون  نفر بيمه  شده  تحت  اين  نهاد داريم  كه  از نظر پزشكي  با هيچ  مشكلي مواجه  نيستند.پورهاشمي  همچنين  يادآور شد: نزديك  به  يك  ميليون  دانش آموز در سطح  كشور زير نظر كميته  امداد هستند كه  نياز به  سازماندهي  بسيار قوي  دارند.

۵۰۰ ميليون تومان براي بيماران هموفيلي تأمين اعتبار شد
ايسنا: وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از اختصاص ۵۰۰ ميليون تومان براي بيماران هموفيلي خبر داد.
لنكراني در خصوص درمان بيماران هموفيلي گفت: اين بيماران از نظر درمان نياز به حمايت قطعي دارند و ما در تلاش هستيم در رديف حمايت از بيماري خاص، مبالغ خوبي را براي آنها پيش بيني كنيم. وي با اشاره به اين كه سعي داريم فرانشيز را رايگان كنيم، گفت: هزينه برخي از بيماريها را صد درصد ما پرداخت مي كنيم و به بعضي ها نيز كمكهايي در اين زمينه مي شود.
وزير بهداشت تصريح كرد: بخش مختصري حدود ۵۰۰ ميليون تومان براي بيماران هموفيلي تامين اعتبار شده است كه ما به حساب وزارت دادگستري پرداخت كرده ايم آنها درحال ايجاد مكانيزمي هستند تا اين پول را عملياتي كنند. وزارت بهداشت بايد حدود ۲ ميليارد تومان محكوميت پرونده بيماران هموفيلي را تامين كند كه پيش بيني شده است كه حدود ۱۰ ميليارد تومان به عنوان هزينه اختصاصي آنها قرار بگيرد. وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در پايان اظهار كرد: مبلغ زيادي از ديه يعني حدود ۱ ميليارد به عنوان حق هزينه  دادرسي پيش بيني شده است و اين ميزان مبلغ به دست بيماران نمي رسد.

اختصاص ۴۵ درصد از بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر به فعاليت هاي فرهنگي
فارس: دبير ستاد كشوري مبارزه با مواد مخدر با اشاره به ضرورت حركت اين ستاد به سمت اقدامات فرهنگي و پيشگيري در زمينه مواد مخدر گفت: ۴۵ درصد از بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال آينده به فعاليت هاي فرهنگي، پيشگيري و درمان اختصاص يافته است.
فداحسين مالكي، با بيان اينكه پرداختن به فعاليت هاي فرهنگي و افزايش مشاركت مردم در مسئله مبارزه با مواد مخدر، يكي از اولويت هاي مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال آينده است، تصريح كرد: تشكيل كميته اي با مشاركت دستگاه هاي فرهنگي كشور به رياست سازمان صدا و سيما و تعامل با هنرمندان كشور براي همكاري در امر فرهنگسازي براي مبارزه با مواد مخدر از مهم ترين اقداماتي است كه توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر از هم اكنون آغاز شده و در سال آينده ادامه پيدا خواهد كرد. وي در ادامه افزود: مبارزه، فرهنگ سازي و پيشگيري و درمان معتادين، ۳ راهكار مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور است كه در اين زمينه، برنامه هايي همچون طرح  ساماندهي معتادين پرخطر از سال آينده و ايجاد تشكيلاتي به منظور افزايش مشاركت مردم در بحث مبارزه با مواد مخدر نيز در دستور كار قرار گرفته است.

تعرفه هاي پزشكي هر استان تا آخر امسال تعيين مي شود
فارس: معاون امور هماهنگي وزارت بهداشت اعلام كرد: كميته ۳ نفره متشكل از استاندار، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي و رئيس هيئت مديره نظام پزشكي هر استان تعرفه هاي پزشكي هراستان را بر مبناي تعرفه پزشكي توافقي كشوري تعيين مي كنند.
محسن فروردين جهرمي افزود: اين كميته طي اسفندماه جاري در همه استانهاي كشور تشكيل مي شود و تعرفه هاي پزشكي را با تعديل تعرفه توافقي كميته ۵ نفر كشوري براي گروههاي مختلف پزشكي تعيين مي كند و پس از تصويب در اين كميته ۳ نفره، تعرفه اعلام شده از سوي اين كميته ملاك عمل در هر استان است.
بر اساس توافق سازمان نظام پزشكي با نمايندگان دولت و مجلس، ويزيت پزشكان براي عقد قرارداد ميان سازمان بيمه خدمات درماني، سازمان تامين اجتماعي و سازمان بيمه خدمات درماني نيروهاي مسلح براي پزشكان عمومي در بخش خصوصي ۲۷۰۰ تومان، براي پزشكان متخصص ۴ هزار تومان و براي پزشكان فوق تخصص ۵ هزار تومان تعيين و ابلاغ شده است همچنين ضريب k جراحي براي عقد قرارداد پزشكان با اين بيمه ها ۱۰ هزار تومان،ضريب k داخلي ۸۰۰۰ تومان وضريب k بيهوشي ۵۷۰۰ تومان اعلام شده است كه قرار است اين تعرفه ها در استانها با توجه به هزينه هاي سرباري كمتر اين مناطق، نسبت به تهران تعديل شود.

اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
سينما
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
محيط زيست
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |   سياسي   |  
|  سينما   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   محيط زيست   |   ورزش   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |