يكشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۵۵ - Apr 9, 2006
فوتبال ليگ برتر
سايپا، امروز به قهرماني اميدوار مي شود
صباباتري به رده سوم رسيد
010581.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: درحالي كه در رقابت هاي ليگ برتر تيم هاي استقلال و پاس بخت بيشتري نسبت به صباباتري و سايپا براي قهرماني در اين دوره دارند روز گذشته صباباتري با تساوي خانگي يك بر يك مقابل ذوب آهن از كورس رقابت براي فتح جام كنار رفت.
اين تيم درحالي كه در هفته جاري در ليگ قهرمانان آسيا بايد با الوحده امارات ديدار كند در صباشهر در ادامه هفته بيست و هشتم برابر ذوب آهن قرار گرفت. صباباتري در اين بازي يحيي گل محمدي و سعيد بيگي را دراختيار نداشت.
از سوي ديگر ذوب آهن براي اينكه به عنوان بهترين تيم شهرستاني در اين دوره برگزيده شود با تمام قوا به ميدان رفت.
در اين بازي حسن اشجاري گل ذوب آهن را در دقيقه ۷۹ درون دروازه صبا جاي داد. اين نتيجه تا واپسين دقايق بازي پابرجا بود اما در دقيقه ۹۱ صبا صاحب يك ضربه پنالتي شد كه علي دايي كاپيتان اين تيم توپ را درون دروازه جاي داد. صبا با كسب اين نتيجه با ۴۹ امتياز در مكان سوم ايستاد و حالا بايد به فكر مقام هاي دوم و سوم ليگ باشد.
ذوب آهن نيز بعد از نهمين تساوي فصل خود با ۴۴ امتياز در مكان پنجم جاي گرفت. اين دو تيم رقيبان پاس در دو هفته پاياني اند.
فوتبال ليگ برتر امروز شاهد انجام ۴ بازي ديگر است كه از مربع قهرماني اين بار سايپا بايد به ميدان برود. سايپا در بازي قبلي موفق شد استقلال اهواز را شكست دهد تا همچنان روزنه هاي اميد براي قهرماني اين تيم وجود داشته باشد.
سايپا در اين فصل به رهبري دكتر ذوالفقارنسب بدون اينكه ستاره درخشاني را در تركيب خود داشته باشد با مجموعه اي جوان و با انگيزه توانست خود را به عنوان يكي از مدعيان اين فصل عرضه كند.
سايپا امروز در ورزشگاه اكباتان ميهمان راه آهن است. تيم سايپا درحال حاضر با ۴۸ امتياز و يك بازي كمتر نسبت به سه تيم بالاي جدول در مكان چهارم قرار دارد. از سوي ديگر راه آهن در نزديكي هاي انتهاي جدول براي تثبيت موقعيت خود در ليگ برتر بايد از اين بازي يك امتياز به دست آورد.
در كيش پرسپوليس به مصاف استقلال اهواز مي رود. استقلال اهواز به دليل شرايط بد ميزباني اين تيم بازي را به كيش منتقل كرده است.
پرسپوليس در آستانه اين بازي با شوك بزرگ ديگري از سوي مربيان اين تيم مواجه شد، اخراج علي عليزاده مهاجم اين تيم بار ديگر ثابت كرد كه براي پرسپوليس نظم تيمي تا چه اندازه اهميت دارد. پيش از اين رضا انتظاري به دليل بي انضباطي از تيم كنار گذاشته شده بود.
پرسپوليس در اين بازي سيدعباسي را به دليل اخراج در بازي قبلي دراختيار ندارد. در اين ديدار حامد كاويانپور در ميانه ميدان مهره كليدي پرسپوليس به شمار مي رود.
از سوي ديگر محمود ياوري با تاكيد بر اين موضوع كه پرسپوليس را شكست مي دهد اعلام كرد: ما در اين بازي براي پيروزي مقابل حريف تهراني به ميدان مي رويم تا بتوانيم به مكان هاي بهتري در جدول دست پيدا كنيم. تيم پرسپوليس درحال حاضر در مكان نهم قرار دارد و استقلال اهواز يازدهم است.
در دو بازي ديگر امروز ابومسلم در مشهد به ديدار شموشك مي رود درصورت شكست تيم نوشهري در اين بازي سقوط اين تيم به ليگ دسته اول قطعي خواهد شد. در انزلي نيز ملوان با شهيد قندي ديدار مي كند. تيم يزدي نيز بعد از تنها يك فصل حضور در ليگ برتر بار ديگر بايد از سال آينده در دسته پايين تر بازي كند.
برنامه بازي هاي امروز
استقلال اهواز _ پرسپوليس تهران (كيش)
راه آهن _ سايپا (اكباتان تهران)
ابومسلم مشهد _ شموشك نوشهر (مشهد)
ملوان _ شهيد قندي (انزلي)

جلسه سازمان تربيت بدني با شهرداران ۳۰۰ شهر
فارس: معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت  بدني تأكيد كرد: سياست اعتباري سازمان در سال جاري اتمام طرح ها و پروژه هاي عمراني رها شده است.
به گزارش روابط عمومي سازمان تربيت  بدني، محمد علي آبادي عصر ديروز در همايش مديران كل ستادي و استاني سازمان از آنها خواست تعامل خود را به منظور بهره گيري و استفاده از ظرفيت هاي استاني در تكميل پروژه هاي استاني با مسئولان ذي ربط افزايش دهند.وي در ابتداي اين نشست با گراميداشت سال ۸۵ كه از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي سال رسول گرامي اسلام نامگذاري شده، از مديران كل تربيت  بدني استان ها خواست تا از حقوق شهروندي هموطنان در زمينه ورزش، در جاي جاي ميهن اسامي دفاع كنند.بر پايه اين گزارش، علي آبادي از ابتكار سازمان تربيت  بدني در برپايي جلسه اي كه به زودي با شهرداران ۳۰۰ شهر برگزار مي شود، خبر داد و افزود: در اين جلسه به آنها خواهيم گفت كه هر كجا زمين در اختيار سازمان قرار دهند و هزينه اي بالغ بر ۳۰ درصد آن را از محل همياري مردمي  برعهده بگيرند، سازمان اين امكان را دارد تا در تكميل و راه اندازي آن فضا اقدام كند.

اميررضا خادم:
خبر تغيير و تحولات در تربيت بدني نگران كننده است
010575.jpg
ايسنا: به اعتقاد رئيس كميته تربيت بدني مجلس شوراي اسلامي، متأسفانه هنوز هم به يك سيستم مدون براي داشتن يك برنامه مشخص ۴ يا ۸ ساله نرسيده ايم و كارها در ورزش به طور روزمره انجام مي شود و اين روالي است كه مربوط به دوره خاصي نبوده و بهبودي نيز در اين خصوص شاهد نبوده ايم.اميررضا خادم به تغيير و تحولات صورت گرفته در ورزش و يا تغييرات احتمالي رؤساي فدراسيون هايي كه قرار است در بازي هاي آسيايي شركت كنند، اشاره كرد و افزود: به نظر مي آيد دغدغه اي كه در ارتباط با تغيير و تحولات در بدنه ورزش كشور وجود دارد و هنوز هم مديريت مياني ورزش كشور به يك ثبات نسبي نرسيده، بايد هرچه سريعتر رفع شود و تكليف و وضعيت فدراسيون ها براي كوتاه مدت و ادارات كل با توجه به آن كه برنامه هاي آنها دراز مدت است و كارهاي آنها بايد زيربنايي باشد، مشخص شود.به گفته خادم برخي خبرها در راستاي تغيير و تحولات در برخي بخش ها و جايگزين شدن نيروهايي حاكي از آن است كه عده اي نه تنها هيچ آشنايي با ورزش ندارند، بلكه در همين مدت كوتا هم اگر ورودي به ورزش كرده، متأثر از برخي مبادلات و معاملات سياسي بوده و اگر اين افراد قرار باشد بيش از اين حضور پررنگ تري در ورزش داشته باشند، باز هم اين ورزش است كه متضرر مي شود و قطعاً اين كار به نفع ورزش كشور نخواهد بود.

مسابقه هاي كشتي فرنگي قهرماني آسيا
يك مدال برنز، سهم ايران در اولين روز
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: در پايان اولين روز رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني آسيا كه در شهر آلماتي قزاقستان برگزار مي شود تيم ايران تنها به يك مدال برنز دست يافت. حميد بني تميم كشتي گير ۵۵ كيلويي كشورمان با دو پيروزي برابر كشتي گيران ژاپن و قزاقستان و يك شكست مقابل حريفي از كره جنوبي به مقام سوم رسيد. در وزن ۶۶ كيلوگرم مهدي توكلي درپي پيروزي برابر كشتي گير ژاپني در دو كشتي بعدي خود مقابل نمايندگان كره شمالي و ازبكستان مغلوب شد و عنواني بهتر از پنجمي را به دست نياورد. در وزن ۹۶ كيلوگرم رضا فرضي زاده در دور اول به مصاف آسيم بيكف كشتي گير قزاقستاني رفت، اما به علت مصدوميت از ناحيه عضله ران در وقت نخست از ادامه كشتي بازماند. او با نظر پزشك مسابقات در دور بعد هم به ميدان نيامد. اين مسابقه ها امروز با انجام مبارزه ها در ۴ وزن باقيمانده دنبال مي شود كه طبق قرعه هادي حاجيان (كشتي گير آزاد كار تيم ملي) در وزن ۶۰ كيلوگرم در دور اول با حريفي از كره شمالي روبه رو مي شود. داود عابدين زاده در وزن ۷۴ كيلوگرم در اولين كشتي با نماينده قزاقستان جدال مي كند. در وزن ۸۴ كيلوگرم قاسم رضايي با حريف چيني خود مصاف مي دهد و سجاد برزي در وزن ۱۲۰ كيلوگرم به ترتيب با كشتي گيران كره جنوبي و قرقيزستان مسابقه مي دهد.

برانكو ايوانكوويچ:
هنوز مكمل نكونام را پيدا نكرده ام
010587.jpg
گروه ورزشي: سفر برانكو ايوانكوويچ به آمريكا به غير از ارزيابي تيم مكزيك كه در آن كشور دو بازي دوستانه انجام داد تبعات ديگري هم داشت ازجمله مصاحبه وي با يكي از شبكه هاي تلويزيوني كه برانكو به نكات جالبي راجع به تيم ملي اشاره مي كند.
وي گفت: روش بازي مكزيك را به خوبي مي دانم. آنها از يك سمت جريان بازي را مي بندند و از سمت ديگر حمله مي كنند. با تمام احترامي كه براي مكزيك قائلم مطمئنم كه مي توانيم از سد مكزيك عبور كنيم.
برانكو درمورد بازيكنان ايراني اظهارداشت: يكي از دغدغه هاي من هافبك دفاعي است. در اين منطقه از دو بازيكن استفاده  مي كنيم. جواد نكونام در اين پست عالي است و براي مكمل وي تاكنون نفراتي مانند محمد علوي، حسين كاظمي، كاويانپور و آندرانيك تيموريان را امتحان كردم اما هنوز نفر ايده آل من خود را به تركيب اصلي تيم ملي تحميل نكرده است.براي دفاع چپ هم از لحاظ كار دفاعي ستار زارع خوب است اما در كار حمله كم ايراد نيست. از چهار سال پيش كه امروز را مي ديدم، مهره ايده آل من عليرضا نيكبخت واحدي بود. اما او بيشترين ضربه را به خود زد.گاهي اوقات از نيكبخت متنفر مي شوم. او تمام روياهاي من را در سمت چپ بر باد داد. اميدوارم در اين مدت باقيمانده او به خود آيد.
مربي تيم ملي ايران گفت: علي دايي براي من بهترين است. او فرمانده تيم ملي در زمين به شمار مي رود. تا زماني كه دايي فرم اينچنيني اش را حفظ كند نمي توانم از او چشم پوشي كنم.
وي درباره خط حمله تيم ملي ادامه داد: رضا عنايتي مهاجم بسيار خوبي است. او نيز در فهرست من قرار دارد ولي براي حضور در زمين بايد آنچه باشد كه من مي خواهم.
ايوانكوويچ درباره ديدارهاي تداركاتي تيم ملي نيز اظهارداشت: دو بازي دوستانه با دو تيم باشگاهي سوييس، ۲ ديدار با تيم هاي ملي بوسني و كروواسي در زاگرب و سه بازي در آلمان با تيم هاي ملي حاضر در جام جهاني، ديدارهاي تداركاتي تيم ملي ايران تا جام جهاني است.

ركوردشكني عليرضايي در رقابتهاي شنا قهرماني جهان
گروه ورزشي : براي نخستين بار يك شناگر ايراني به مقام بيست و ششم رقابتهاي قهرماني جهان رسيد.
محمد عليرضايي در جريان رقابت ۵۰ متر قورباغه موفق شد با ثبت زمان جديد ۴۷/۲۸ ثانيه ركورد ملي كشورمان را نيز تغيير دهد.
عليرضايي كه پيش از اين در رقابتهاي رده سني آسيا (تايلند) و غرب آسيا مدال طلا كسب كرده بود با اين ركورد مي تواند در بازيهاي آسيايي دوحه نيز شناي ايران را براي اولين بار صاحب مدال كند.

بازگشت شاهين نصيري نيا به اردوي وزنه برداري
ايسنا : شاهين نصيري نيا رسما به اردوي تيم ملي وزنه برداري كشورمان دعوت شد.پس از آن كه ايوانف سرمربي تيم ملي وزنه برداري براي حضور مجدد برخي قهرمانان سابق اين رشته در اردوي تيم ملي ركورد ورودي تعيين كرد، شاهين نصيري نيا توانست با كسب حد نصاب تعيين شده مجوز حضور در تمرينات تيم ملي را به دست آورد.
سرمربي تيم ملي وزنه برداري حدنصاب ۳۸۰ كيلوگرم را براي نصيري نيا در نظر گرفته بود، كه نصيري نيا توانست با انجام اين مهم بار ديگر به اردوي تيم ملي وزنه برداري راه يابد. شاهين نصيري نيا از امروز در تمرينات تيم ملي شركت مي كند.

مربيان ايتاليايي واليبال ۱۵ ارديبهشت به تهران مي آيند
گروه ورزشي _ علي شاكري: مربيان ايتاليايي هم ظاهراً در كانون توجه مسئولان واليبال ايران براي حضور در تيم هاي ملي قرار دارند. پيش از اين «كياچ» صربستاني به عنوان نخستين مربي خارجي به تهران آمد و رفت و حالا منتظر جواب است و كاريكوف روسي اوايل ارديبهشت ماه به ايران مي آيد. اما ديروز درخشنده دبير فدراسيون واليبال در تماس با حميد شائيگي در ايتاليا از حضور مربيان مدنظر ايران براي ۱۵ ارديبهشت ماه به بعد براي سفر به تهران خبر داد. مربيان مورد توجه ايران از جمله «جوليو ولاسكو» فعلاً با تيم هاي خود درگير مرحله پلي اف ليگ سري آ هستند و حدود يك ماه ديگر با پايان اين بازيها تكليفشان روشن خواهد شد.
طرح تازه براي ليگ دسته اول
فدراسيون واليبال براي ليگ دسته اول برنامه تازه اي در دست تهيه دارد. ليگ واليبال دسته يك ايران در سالهاي قبل به دليل عدم محدوديت در حضور تيم ها فاقد نظم و كيفيت لازم بود و به همين دليل فدراسيون قادر به نظارت جدي بر اين رقابت ها نبود. در صورت ايجاد محدوديت براي تيم هاي ليگ يك، ساير تيم هايي كه در كميته فني نمره قبولي نگيرند تحت عنوان ليگ دسته دوم رقابت خواهند كرد.

اردوي تيم ملي پومسه ايران زير نظر استاد كانگ
ايرنا: اردوي  آماده سازي  تيم  ملي  تكواندو (پومسه ) ايران  اعزامي به  مسابقات قهرماني  جهان  در كره  جنوبي  در تهران  داير شد.به گزارش  روابط عمومي فدراسيون  تكواندو، پس  از اينكه  فدراسيون  تكواندو اقدام  به  استخدام  استاد كانگ  و دو مربي  كره اي  كرد، نخست  ۴۰تكواندوكا به  اردوي  تيم  ملي  پومسه  دعوت  شدند.افزون  بر آن از ميان  ۱۵ تكواندوكاي ديگر به  پيشنهاد كانگ  يك  دوره مسابقه هاي  آزاد روز ۱۷ فروردين  ماه  در سالن  حكيميه  تهران  برگزار شد و نفرات  اول  تا سوم  در پنج  وزن  گروه  سني  به  جمع  اردونشينان  قبلي  اضافه شدند.

در فوتبال باشگاههاي آلمان رخ داد
شوك بزرگ براي بايرن مونيخ
010578.jpg
گروه ورزشي: پيروزي خيره كننده وردربرمن در تقابل با بايرن مونيخ شوك بزرگ هفته بيست و نهم بوندس ليگا بود تا وردربرمن و هامبورگ براي رسيدن به صدرنشين اميدوارتر شوند.وردربرمن روز گذشته در زمين خود به ديدار بايرن مونيخ رفت و اين تيم را سه بر صفر در هم كوبيد. در اين بازي شواين اشتانگر در دقيقه ۳۳ به اشتباه دروازه كان را گشود. بعد از اين گل در نيمه دوم دانيل يانسن در دقيقه (۷۹) و تيم بروفسكي در دقيقه (۸۳) دوبار ديگر اليوركان را وادار به تسليم كردند.بايرن مونيخ با اين شكست براي سومين بار در اين فصل مغلوب شد تا در امتياز ۶۶ متوقف شود.تيم وردربرمن نيز با ۵۹ امتياز و يك بازي بيشتر به طور موقت به جايگاه دوم رفت.در ادامه اين بازي ها امروز هامبورگ در ورزشگاه اختصاصي خود با مونشن گلادباخ روبرو مي شود. در صورت پيروزي هامبورگ در اين ديدار اين تيم به امتياز ۶۲ مي رسد و اختلافش با بايرن مونيخ به ۴ امتياز خواهد رسيد. در بازي ديگر دويسبورگ ميزبان شالكه است.
در ساير ديدارهاي ديروز كايزرسلاترن با شكست دو بر صفر مقابل هرتابرلين يك گام ديگر به سقوط نزديكتر شد.كلن در خانه با سه گل ولفسبورگ را مغلوب كرد اما همچنان در مكان هفدهم باقي ماند.آرمينيا بيلفلد با يك پيروزي خانگي يك بر صفر اينتراخت فرانكفورت را از پيش رو برداشت.دورتموند در وست فالن براي دهمين بار در اين فصل شكست خورد. اين تيم در مصاف با لوركوزن دو بر يك مغلوب شد.ديدار تيم هاي ما ينز و هانوور نيز با تساوي بدون گل خاتمه يافت. در اين بازي وحيد هاشميان تا دقيقه ۸۲ در ميدان حضور داشت.اشتوتگارت نيز با تنها گل «يان دال توماسون» دانماركي نورنبرگ را با شكست مواجه ساخت.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |