سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۰۲ - Jun 6, 2006
۱۰ كارگردان براي تير و مرداد تمرين مي كنند
خبرهاي تابستاني تئاتر شهر
000018.jpg
گروه ادب و هنر- اگر كنجكاويد بدانيد تئاتر شهر براي تابستان چه برنامه هايي دارد خبر زير را بخوانيد. ۱۰ كارگردان تئاتر نمايش هاي خود را براي اجرا در تابستان ۸۵ در مجموعه تئاتر شهر آماده مي كنند. در تالارهاي تئاتر شهر ۱۰ گروه نمايش در حال تمرين هستند كه در ميان نام كارگردانان اين نمايش ها، هما روستا، دكتر خاكي، مهدي شمسايي، شكرخدا گودرزي، بنفشه توانايي و تعدادي ديگر ديده مي شود.
هما روستا كه پيش از اين قرار بود نمايشنامه «تله و زيون» نوشته عبدالحي شماسي را روي صحنه ببرد،  از اجراي اين نمايش منصرف شد و هم اكنون نمايشنامه «مونيك» را در دست تمرين دارد.
دكتر خاكي نمايش «پرتره»، مهدي شمسايي نمايش «سلامان و ابسال» و شكرخدا گودرزي نمايش «حرير سرخ صبور» را براي اجرا آماده مي كنند.
بنفشه توانايي نمايش «وزير خان لنكران» و يعقوب صديق جمالي نمايش «محرم زنده است»، سيامك احصايي نمايش «واقعيت اينه كه خورشيد دور ما مي گرده» و رضا حامدي خواه نمايش «سفري به گومسك» ، هادي عاملي نمايش «بيوه هاي غمگين سالار جنگ» و سوسن رحيمي «توليدي عروس خانم» را كارگرداني مي كنند.
اين نمايش ها تير و مرداد ماه سال جاري اجراهاي خود را در مجموعه تئاتر شهر آغاز مي كنند.
اما اين روزها هم تئاتر در شهر تهران رونق خوبي دارد.
در مجموعه تئاتر شهر در سالن اصلي نمايش «از خاك تا افلاك» به كارگرداني محمود فرهنگ همه روزه غير از روزهاي شنبه در سالن اصلي اين مجموعه به مدت ۹۰ دقيقه روي صحنه مي رود.
نمايش «امشب بايد بميرم» كار نصرالله قادري نيز در تالار چهارسو اجرا مي شود. ساعت ۱۹ زمان آغاز اجراي اين نمايش ۵/۱ ساعته است، اما عزت الله مهرآوران نيز اين روزها نمايش «ركاب» را در تالار قشقايي روي صحنه دارد؛ يك نمايش ۵۰ دقيقه اي كه در ساعت ۸ شب اجرا مي شود. «مثل سوسوي فانوس آويخته» به كارگرداني علي فرضاك نيز اين روزها چراغ تالار نو را هر شب در ساعت ۱۵:۱۹ روشن مي كند. مدت زمان اين نمايش ۷۰ دقيقه است.
تالار سايه اين روزها ميزبان «آخرين جشن» حميد ابراهيمي است، اين نمايش هر شب در ساعت ۸ و ۱۵ دقيقه شب به مدت ۷۰ دقيقه روي صحنه مي رود.
«قدم زدن روي ابر با چشمان بسته» ديگر نمايش تالار قشقايي است كه قبل از نمايش «ركاب» در ساعت ۱۸به روي صحنه مي رود.
از مجموعه تئاتر شهر كه دور شويم نمايش هاي «جاده اي به سوي كعبه» به كارگرداني سعيده آجربنديان «درام هاي زندگي» به كارگرداني بابك محمدي و «آقاي كفاش و خانم همسايه» به كارگرداني امير مشهدي عباس به ترتيب در خانه نمايش اداره تئاتر، فرهنگسراي نياوران و تالار هنر ميزبان علاقه مندان به هنر تئاتر هستند.

كتابخانه
كارگروهي معلمان انشا
000015.jpg
گروه ادب و هنر _ كامران محمدي: در مقدمه كتاب «نوشتن، رويش انديشه» به كوشش «سيدحسين حسيني نژاد» آمده است: «.... ما معلمان انشا در حال تمرين يك كار جمعي و درازمدت هستيم. بنابراين نياز است كه از پوسته فردي خود بيرون آييم و توان مان را براي برنامه هاي مطلوب و اثربخش روي هم بگذاريم تا در آينده نزديك به وضعيت مطلوب تري در حوزه درس انشا برسيم...»
«نوشتن، رويش انديشه» كتاب چهارم از سري كتاب هايي است كه نشر «لوح زرين» با نام «كتاب نگارش» به بازار مي فرستد. در اين كتاب، مقالاتي از غلامعلي حداد عادل،علي معلم، توران ميرهادي، جمال ميرصادقي، عبدالجبار كاكايي و... درباره نوشتن در ۱۸۴ صفحه و با قيمت ۱۸۰۰ تومان جمع آوري شده است.
از همين سري، «كتاب نگارش ۵» نيز با نام «بي بهانه از انشا گفتن» با خلاصه مقالاتي از احمد سميعي، بهاءالدين خرمشاهي، دكتر حسن ذوالفقاري، دكتر خسرو باقري، دكتر رضاانزابي نژاد و... با موضوع درس انشا در ۱۲۰ صفحه و قيمت ۱۲۰۰ تومان گردآوري شده است.
خاكستر گرم از مجارستان
000012.jpg
«شاندور ماراي» سال ۱۹۸۹ پس از ۸۹ سال زندگي از دنيا رفته است. ماراي نويسنده اي مجارستاني است كه با تجربه روزنامه نگاري نوشتن را آغاز كرد و سپس در ۲۹ سالگي با انتشار اولين كتاب داستانش، پا به عرصه ادبيات داستاني جدي گذاشت. ماراي پس از جنگ جهاني دوم حكومت كمونيستي را نپذيرفت و به سوئيس رفت. پس از آن به ايتاليا نقل مكان كرد و در سال ۱۳۵۲ براي هميشه به آمريكا رفت.
رمان «خاكستر گرم» نخستين بار در ۱۹۴۹ به چاپ رسيد، اما پس از آن ممنوع اعلام شد.
با اين حال در ۱۹۹۹ يعني ۱۰ سال پس از مرگ ماراي، ابتدا در آمريكا، ايتاليا، آلمان و سپس هلند چاپ شد و در مدت  كوتاهي ۱۶ بار تجديد چاپ شد. «خاكستر گرم» به تجزيه و تحليل يك رابطه سه نفره از دوران امپراتوري مجارستان مي پردازد و رماني است كه به خاطر مي ماند.
اين كتاب را «آذرنوش سرانجام» مترجم ۵۰ ساله ساكن هلند ترجمه كرده و انتشارات «آرويج» با قيمت ۲۰۰۰تومان و در ۲۴۰ صفحه به بازار فرستاده است.

افسانه عجيب شائولين
000024.jpg
گروه ادب و هنر- «شائولين و شيطان مرده ۲» نمايش موفقيت آميزي در سينماهاي چين داشته است. اين فيلم توانست در مدت كوتاهي تبديل به يك اثر پرفروش شود.
به نوشته سايت كونگ فو سينما، اين درام تاريخي- رزمي حال و هوايي شبيه فيلم دوقسمتي «بيل را بكش» كوئنتين تارانتينو دارد و قصه اش را از افسانه هاي عاميانه و كلاسيك آسيايي گرفته است. اين افسانه هاي عجيب و غريب در آسياي جنوب شرقي شهرت زيادي داشته و به شدت محبوب همگان هستند.گوردون ليو بازيگر فيلم هاي رزمي- حماسي كه محبوبيت زيادي در بين تماشاگران اين نوع فيلم ها دارد، نقش اصلي «شائولين و شيطان مرده ۲» را بازي مي كند. اگر قسمت اول فيلم در باره مبارزه با موجودات خون آشام بود، كاراكترهاي اصلي فيلم در قسمت دوم ضمن مبارزه با همين خون آشام ها، فضايي فانتزي تر را براي بينندگان خلق مي كنند.موفقيت عظيم فيلم در چين باعث شد تهيه كنندگانش به فكر پخش وسيع بين المللي آن بيفتند تا در اولين قدم، فيلم در هنگ كنگ و كره جنوبي روي پرده سينماها برود. در مرحله دوم بقيه كشورهاي آسياي جنوب شرقي بيننده اين فيلم خواهند بود.

تحريف تاريخ معاصر
000021.jpg
گروه ادب و هنر- پل كاگامه رئيس جمهور رواندا بعد از نمايش عمومي درام سياسي «هتل رواندا» در اين كشور آفريقايي گفت كه اين اثر ضد تبعيض نژادي صنعت سينما، تلاشي براي نگارش دوباره تاريخ نسل كشي سال ۱۹۹۴ رواندا است.به نوشته آسوشيتدپرس، قصه فيلم درباره كشتار حدود ۸۰۰هزار نفر از اقليت هاي قومي اين كشور مركزي آفريقاست. در جريان ۱۰۰ روز جنگ داخلي رواندا اكثريت قومي هوتو، دست به قتل عام اقليت توتسي زد. تاريخ نويسان معاصر از اين درگيري به عنوان يك قصابي بي رحمانه و خونين نام مي برند.كاگامه به خبرنگاران گفت: تصويري كه قصه فيلم از كاراكتر پل راسه ساباگينا ادامه مي دهد، تصويري غلط است. راسه ساباگينا يك هتل دار بود كه بر اساس قصه فيلم، هتل خود را در اختيار مردم بي دفاعي قرار مي دهد كه مورد هجوم هوتوها هستند. نقش اين كاراكتر را دان چيدل در فيلم بازي مي كند.به گفته كاگامه، راسه ساباگينا خيلي اتفاقي در آن دوران در رواندا بود و زنده ماندنش در جريان اين قتل عام ها به اين دليل بود كه در فهرست شكارچيان قصاب قرار نداشت.

راديو
بررسي مسائل ورزشي
گروه ادب و هنر- برنامه «گفت وگوي ورزشي» با هدف بررسي و نقد مسائل كلان ورزش كشور و بر اساس نظرات صاحب نظران و كارشناسان مربوطه و در فضايي چند صدايي در شبكه راديويي گفت وگو توليد و پخش مي شود.
از اين مجموعه كه با اجرا و سردبيري مازيار ناظمي توليد مي شود تاكنون موضوعاتي همچون مديريت ورزش كشور با حضور احمد روستا، سرمايه گذاري در ورزش با حضور دكتر عبده تبريزي و همچنين زردنويسي در مطبوعات ايران با حضور دكتر سلطاني فر و منوچهر زندي نقد و بررسي شده است.گفت وگوي ورزشي در ۳۰ دقيقه توليد مي شود.
راديو گفت وگو با دعوت از صاحب نظران و انديشمندان كشور در عرصه هاي مختلف، قصد دارد به طرح ديدگاه هاي متفاوت و نقد و بررسي مسائل متفاوت از اين منظر بپردازد. علاقه مندان مي توانند هر روز برنامه هاي اين شبكه را از ساعت ۱۸ تا ۲۴ بر روي موج اف ام و رديف ۹/۱۰۳ مگاهرتز بشنوند.

«جان سخت» وايزمن
000009.jpg
گروه ادب و هنر- «جان سخت۴» كارگردان خود را پيدا كرد. لس وايزمن از سوي تهيه كنندگان فيلم براي كارگرداني قسمت جديد اين فيلم اكشن انتخاب شده است.به نوشته خبرگزاري رويتر، بعد از مدت ها بحث و تبادل نظر، بالاخره آرنولد ريفكين تهيه كننده فيلم، رسما خبر توليد قسمت چهارم فيلم را اعلام كرد. در قسمت جديد، پليس جان سخت و ماجراجوي اين مجموعه فيلم پرفروش(با بازي بروس ويليس) راهي انجام يك ماموريت غيرممكن تازه مي شود تا با يك سازمان تروريستي اينترنتي مبارزه كند. سازندگان فيلم، جزئيات بيشتري از قصه فيلم را افشا نكرده اند.فيلمنامه را مارك رامباك و داگ ريچاردسن نوشته اند و مثل قسمت سوم، يك نام اضافه هم به عنوان پسوند «جان سخت» خواهد داشت. ريفكين كه مدت هاست در فكر بازسازي اين مجموعه فيلم موفق خويش است، عقيده دارد وايزمن مي تواند فيلمي در حد و اندازه هاي سه قسمت قبلي آن كارگرداني كند.سه قسمت قبلي «جان سخت» در سال هاي ۱۹۸۸ ، ۱۹۹۰و ۱۹۹۵ روي پرده سينماها رفتند و به يك فروش كلي ۷۴۰ميليون دلاري در سطح بين المللي دست پيدا كردند.

بازي
Shinobo II
سيستم:Sega
سبك : اكشن سوم شخص
000066.jpg
برخي از بازي ها، گذر زمان را بي اثر مي كنند. اين بازي ها را مي توان موفق ترين بازي هاي تاريخ معرفي كرد و بازي كه پس از گذشت نزديك به ۱۵ سال هنوز هم قابل بازي كردن بوده و هنوز هم تجربه لذتبخش و سرگرم كننده اي به شمار مي رود.
يكي از اين بازي هاي كم نظير و پرخاطره بازي زيباي Shinobo II است (كه در برخي جاها هم Shinobo III معرفي شده در صورتي كه هرگز نسخه سومي در كار نبود). اين كار استثنايي از نسخه اول خود بسيار جالب تر و كامل تر است. ماجرا داستان نينجايي به نام شينوبي است كه مي رود تا با بديها مبارزه كند.
كنترل دوبعدي بسيار عالي، حركات خوب و نرم و تركيب فنون زيبا و پرشهاي ديوار به ديوار (كه براي اولين بار در اين بازي ديده شد) و از همه مهمتر موسيقي بسيار زيبا (كه هنوز هم خاطره انگيز و دلنشين است) از جمله المان هاي جاودانه اين بازي است.
نينجاي شما چاقو پرتاب مي كند و در فواصل نزديك با خنجر ضربه وارد مي كند. او مي تواند بدود و در حين دويدن با شمشير ضربه وارد كند و يا پريده و با پا به حريف ضربه وارد كند.
مراحل بسيار زيبا و متنوع طراحي شده اند و شامل مناطق بسيار زياد مي شوند. اين بازي هنوز هم ارزش بازي كردن را دارد. مي توانيد با Download كردن يك Emulator خوب براي كنسول سگا (ترجيحاً امولاتور Gen) و
Rom Dowonload   اين بازي اين دنياي زيبا را براي خود فراهم آوريد.

Super Mario Bros
سيستم:DS
سبك : ماجرايي ساده
000063.jpg
سري معروف ماريو كه در ايران به نام قارچ خور معروف است و براي نخستين بار بر روي كنسول ميكرو ظاهر شد، دوباره براي كنسول دستي نينتندو DS به بازار عرضه شده است. داستان بازي ساده است؛ دختري ربوده شده و حالا ماريو براي پس گرفتن او راهي سفر شده است!!! سبك بازي همان حالت دو بعدي كلاسيك است اما تفريح بازي بسيار بيشتر شده است.
ماريو حركات آكروباتيك زيادي از ماريو ۶۴ (كه براي كنسول نينتندو ۶۴ ساخته شده بود) به همراه دارد. او حتي پرش هاي ديوار به ديوارش را هم انجام مي دهد. ماريو با خوردن قارچ هاي بزرگ، رشد كرده و چند برابر دشمنانش مي شود حال آنكه با خوردن قارچهاي كوچك، ريز شده و مي تواند وارد لوله هاي مختلف شود و مسير را سپري كند.
محيط هاي بازي بسيار متنوع و زيبا كار شده اند. محيط هاي طبيعي، كوهستان و برخي از جمله مراحل بازي جديد ماريو هستند. سبك كنترل بازي بسيار عالي و روان است. حركات ماريو در حالت دو بعدي بسيار نرم و قوي كار شده اند. تنوع مرحله ها با توجه به دو بعدي بودن بازي بسيار زيبا و جذاب است. اين بازي ادامه بسيار زيبايي براي اين سري روي كنسول دستي DS است.

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |