سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۰۲ - Jun 6, 2006
تيم ملي فوتبال ايران در كنار درياچه بودن زه
تركيب اصلي ايران و مكزيك مشخص شد
000087.jpg
000108.jpg
گروه ورزشي- جهانگير كوثري: سه روز تا آغاز جام ۲۰۰۶ آلمان. تيم ملي فوتبال ايران در كنار درياچه بودن زه اردو زده است. هواي مطلوب، زمين مناسب فريدريش هافن و ميزباناني كه با خوشرويي بازيكنان ما را پذيرفته اند، ژوزف بوشل ماير شهردار فريدريش نيز براي تيم ملي فوتبال ايران آرزوي موفقيت كرد.
ايراني هاي زيادي به فريدريش هافن آمده اند اما براي ديدار با بازيكنان محدوديت هايي وجود دارد.مسئولين هتل كروند هم اجازه ندارند تماشاگران را به هتل راه دهند. همه بازيكنان در شرايط جسماني مناسب قرار دارند. نگراني برانكو براي زندي نيز با اعلام موقعيت زندي از طرف پزشك تيم برطرف شد. مهدوي كيا نيز هيچ مشكلي ندارد و كاملا آماده بازي با مكزيك است. علي كريمي نيز به فرم آرماني رسيده است و ايران مي تواند با تركيب واقعي خود به ديدار مكزيك برود.
تمرينات تيم ملي ايران در زميني محصور در ده دقيقه اي هتل قرار دارد. خبرنگاران نيز با همين ده دقيقه فاصله مي توانند به هتل محل اقامت بازيكنان تيم ملي و زمين تمرين آنها برسند.
تمرينات روز گذشته در ساعت ۱۲ ظهر به وقت تهران آغاز شد. كمي تمرينات كششي و دويدن آرام، چون بعدازظهر در ساعت ۳۰/۱۸به ديدار تيم منتخب بودن زه رفتند. يك ديدار تمريني و آرام. تيم اصلي در يك طرف چيده شد. ترديدهاي برانكو براي به خدمت گرفتن زندي كاملا برطرف شده است. مهدوي كيا نيز در پست خود به خدمت گرفته شد. تنها يحيي گل محمدي غايب بود كه به دليل گم شدن پاسپورتش در تهران بسر مي برد و امروز به فريدريش هافن مي رسد. شرايط روحي بازيكنان فوق العاده است و علي دايي مركز شارژ روحي تيم است. او با اميدواري و قاطعيت از پيروزي تيم ايران سخن مي گويد. خبرنگاران خارجي و داخلي هم در تمرينات تيم ملي حضور داشتند. يك خبرنگار سمج مكزيكي به دنبال تيم است تا هر طوري شده تركيب اصلي ما را به دست آورد. برانكو خوب مي داند با اين خبرنگاران چگونه سخن بگويد.
تيم ملي مكزيك در دو بازي دشوار خود در مقابل فرانسه و هلند توان واقعي خود را به نمايش گذاشت. آنها تيمي بالاي متوسط هستند. توازن خوبي بين خط دفاع، مياني و حمله دارند. دروازه بان مطمئني چون سانچز نيز معيارهاي يك دروازه بان خوب را دارد. اما هنوز مربي اين تيم لاولپه تركيب واقعي خط مياني خود را نشناخته است. هنوز عمر براوو در تركيب اصلي نيست.
لاولپه در ترديد است كه در كنار بورگتي در خط حمله از گيلرمو فرانكو استفاده كند يا خوزه فونسكا. لاولپه در مقابل هلند خسوس آره لانو را كنار بورگتي قرار داد تا به نوعي تركيب اصلي خود را گم كند. در خط مياني نيز رافائل گارسيا، مورالز زينها و تورادو بازي كردند. عمر براوو در نيمه دوم جانشين گارسيا شد. پاردو به جاي تورادو آمد و فونسكا بجاي مورالز بازي كرد. آنچه مسلم است، مكزيك در مقابل ما در نيمه دوم با سه مهاجم بازي خواهد كرد و ما نبايد فريب تركيب نيمه اول را بخوريم. احتمالا عمر براوو و فونسكا در نيمه دوم ضرب حمله مكزيك را شديدتر خواهند كرد. با كوچكترين تعصبي بازيكنان ما به مراتب از عمر براوو، مورالز و حتي بورگتي قوي ترند. اين يك واقعيت ملموس است.

ديدار تيم ملي فوتبال با رئيس جمهور قبل از سفر به آلمان
شما شايسته صعود به مرحله بالاتر خواهيد بود
000102.jpg
گروه ورزشي- محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در ديدار با بازيكنان و كادر فني تيم ملي فوتبال كشورمان و مسئولان سازمان تربيت بدني و فدراسيون فوتبال پيروزي و موفقيت تيم ملي را در مسابقات جام جهاني دست يافتني دانست و گفت: با توكل به خدا، تمرينات منسجم و تمركز مديريت و باور كردن خود صعود به مراحل بالاتر دور از دسترس شما نيست.
ايشان تصريح كردند: همان گونه كه جوانان بااستعداد اين مرز و بوم توانسته اند با تلاش و هوش سرشار خود قله  هاي بلند علم و فناوري را از جمله در فناوري صلح آميز هسته اي فتح كنند، بازيكنان تيم ملي در فوتبال ايران هم مي توانند در جام جهاني افتخارآفريني كنند. رئيس جمهور تسلط به خود و تمركز روي اعصاب و روان در زمان مسابقه، استفاده از فرصت ها و ثانيه ها را از عوامل موفقيت دانستند. يادتان باشد نتيجه يك مسابقه در ثانيه هاي آخر قابل تغيير است. دكتر احمدي نژاد صعود ايران به جمع ۳۲ كشور جهان را يك موفقيت بزرگ دانست و گفت: تمام تلاش خود را به كار گيريد تا دل مردم را شاد كنيد.
احمدي نژاد با اشاره به تقارن عزيمت تيم ملي به آلمان با ايام سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) و سال پيامبر اعظم(ص) خاطرنشان كرد: بازيكنان با الگوگيري از پيامبر عظيم الشأن اسلام(ص) و امام راحل(ره) و توجه سيره اين بزرگواران مي توانند به موفقيت هاي بزرگ دست يابند. در اين ديدار همچنين پيراهن شماره ۲۴ تيم ملي كه نام احمدي نژاد پشت آن درج شده بود از سوي علي دايي و علي كريمي به نمايندگي از بازيكنان تيم ملي به رئيس جمهور اهدا شد.
عكس : عطا طاهر كناره

مس امروز در كرمان ميزبان هماست
گروه ورزشي _ امروز در كرمان ديدار رفت مرحله پلي آف براي شناخت دومين تيم صعودكننده به ليگ برتر بين تيم هاي مس كرمان و هماي تهران برگزار مي شود.تيم هما در بازي قبلي با پيروزي مقابل تراكتورسازي به عنوان تيم دوم گروه اول شناخته شد و حريف مس كرمان شد كه در گروه دوم به عنوان صدرنشين برگزيده شده بود.تيم فوتبال پيكان بعد از پيروزي مقابل پگاه گيلان به عنوان اولين تيم صعودكننده به رقابت هاي ششمين دوره ليگ برتر راه يافت. ديدار هما و مس به طور رفت و برگشت انجام مي شود.

بسكتبال عربستان، سوريه، اردن و قطر در نيمه نهايي
گروه ورزشي- تيم بسكتبال صباباتري با وجود مقام سومي در دوره مقدماتي فرصت راهيابي به مرحله نيمه نهايي را در مرحله حذفي بسكتبال باشگاه هاي آسيا از دست داد.
صباباتري كه در دور اول مقابل الاتحاد عربستان و الريان قطر مغلوب شد و ساجس لبنان را شكست داده بود، در بازي با الجلاي سوريه تن به سومين باخت خود داد. صبا حتي دوكوارتر را از حريف سوري خود پيش بود، اما در كوارتر هاي سوم و چهارم بازي را با نتيجه ۸۷ بر ۶۸ واگذار كرد. نماينده ايران با اين شكست نتوانست به جمع چهار تيم برتر بازيها راه پيدا كند. در پايان بازيهاي حذفي چهار تيم الريان قطر، فسلينك اردن، الاتحاد عربستان و الجلاي سوريه به مرحله نيمه نهايي راه يافتند.

جانشين حسين رضازاده هم قهرمان جهان شد
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: سي ودومين دوره رقابت هاي وزنه برداري جوانان جهان در حالي در شهر هانگ ژوي چين به پايان رسيد كه در آخرين روز اين پيكارها يك نوستاره ايراني با كسب مدال طلاي سنگين وزن، جهانيان را به تعجب واداشت. سعيد علي حسيني دلاور ديگري از خطه اردبيل است كه در وزن ۱۰۵+ كيلوگرم در جدالي نزديك با حريفان چيني و اوكرايني خود همچون سلف شايسته اش حسين رضازاده عنوان قوي ترين وزنه بردار جهان در گروه جوانان را به دست آورده است. بلافاصله بعد از قهرماني سعيد علي حسيني سايت رسمي فدراسيون جهاني وزنه برداري از او به عنوان يك شگفتي در دسته فوق سنگين و جانشين حسين رضازاده قوي ترين مرد جهان ياد كرد.سعيد علي حسيني در اين مسابقات با مهار وزنه ۱۸۱ كيلوگرم در سومين حركت يكضرب خود صاحب مدال نقره شد، چرا كه ايگور شيمچكو وزنه بردار اوكرايني با بالاي سر بردن وزنه ۱۸۶ كيلوگرم هم مدال طلاي اين حركت را به دست آورد و هم ۵كيلوگرم خود را جلو انداخت. ليوگوهواي وزنه بردار چيني نيز با ۱۷۰ كيلوگرم صاحب رتبه سوم شد. اما همين چيني در حركت دوضرب خود را بي رقيب نشان داد و وزنه ۲۲۵ كيلوگرم را بالاي سر برد. سعيد علي حسيني در دوضرب كار خود را با ۲۱۱ كيلوگرم آغاز كرد و در دومين حركت هم موفق به مهار وزنه ۲۱۵ كيلوگرم شد. او به دليل آنكه وزنه بردار اوكرايني با ركورد ۲۰۹ كيلوگرم به كار خود پايان داده بود براي حركت سوم خود به روي تخته نيامد تا با مجموع ۳۹۶ كيلوگرم قهرماني خود راجشن بگيرد.

۳ روز تا جام جهاني
000105.jpg
برزيل به ياد ۸۲ چهار گل به نيوزلند زد
گروه ورزشي - تنها سه روز به آغاز بزرگترين رويداد ورزشي جهان در سال ۲۰۰۶ باقي مانده است. تيم ها يكي پس از ديگري خود را به آلمان مي رسانند تا خود را براي حضور در اين آوردگاه بزرگ آماده كنند.تازه ترين اخبار را در اين زمينه در زير مي خوانيد.
توپچي هاي حيرت آور برزيل
000090.jpg
در ادامه ديدارهاي تداركاتي تيم برزيل موفق شد در يك ديدار دوستانه چهار بر صفر نيوزلند را مغلوب كند. اين تيم با حضور تمامي ستارگانش توسط رونالدو، آدريانو، كاكا و جونينهو دروازه حريف را گشود. تيم ملي برزيل در جام جهاني ۱۹۸۲ در مرحله مقدماتي با اين تيم همگروه بود و با چهار گل نيوزلند را شكست داد.تيم كره جنوبي در اسكاتلند سه بر يك مغلوب غنا شد. تيم فوتبال ژاپن در آلمان با تنها گل تامادا مالت را از پيش رو برداشت. هلند در خانه برابر استراليا به تساوي يك بر يك رسيد.نيستلروي براي هلند و تيم كاهيل براي استراليا گلزني كردند.ساحل عاج نيز در مصاف با اسلواني به پيروزي سه بر صفر رسيد.دروگبا ۲ گل و كانگ آكالي براي تيم ساحل عاج توپ را درون دروازه حريف جاي دادند.
فونكا، مشكلي با لاولپه ندارم
000096.jpg
فرانسيسكو فونكا تاكيد كرد هيچ گونه اختلافي بين او و سرمربي تيم ملي مكزيك وجود ندارد.فونكا مهاجم سرنوشت ساز مكزيك در اين باره گفت:  در ديدار فرانسه و مكزيك بحث من و لاولپه يك حادثه بود و خيلي زود اين موضوع حل و فصل شد.وي در پايان گفت: من از نيمكت نشيني ناراحت نشدم چراكه همه ما سربازان كشورمان هستيم و حتي حضور بر روي نيمكت تيم ملي براي تمامي بازيكنان افتخار بزرگي به شمار مي رود.
يك آرژانتيني داور بازي افتتاحيه
000099.jpg
از سوي كميته داوران فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) اسامي داوران ديدارهاي مرحله مقدماتي اعلام شد.هوداسيو اليسوندو داور آرژانتيني مامور قضاوت ديدار افتتاحيه بين تيم هاي آلمان و كاستاريكا خواهد بود.در اين بازي داريوگارسيا و رودولفواوترو از آرژانتين نيز دو كمك داور اين ديدار هستند.ديدار تيم هاي ايران و مكزيك نيز با قضاوت روبرتو روزتي از ايتاليا برگزار خواهد شد كه دو كمك داور ايتاليايي نيز او را همراهي مي كنند.
كژمان مصدوم شد
ماتيا كژمان مهاجم تيم ملي صربستان و مونته نگرو به احتمال زياد ديدار نخست تيم كشورش مقابل هلند را از دست خواهد داد.كژمان به دليل آسيب ديدگي از ناحيه زانو در ديدار دوستانه صربستان مقابل باشگاه اس.تي فايت اتريش غايب بود و پزشكان تيم صربستان درصدد هستند او هرچه زودتر به آمادگي مطلوب برسد.
خداحافظي ويدوكا بعد از جام جهاني
000093.jpg
مارك ويدوكا كاپيتان استراليا بعد از جام جهاني از دنياي فوتبال خداحافظي مي كند.مهاجم ۳۰ ساله باشگاه ميدلزبرو در اين باره گفت: عملكرد استراليا در جام جهاني در تصميم او بسيار تاثير خواهد داشت. ويدوكا اصلي ترين دليل براي خداحافظي را دوري بيش از حد از خانواده اش ذكر كرد و گفت: با حضور استراليا در قاره آسيا من بايد مدت بيشتري از خانواده ام دور باشم و اين موضوع برايم بسيار سخت است.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |