شنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۴ - Oct 21, 2006
۱۵ ميليون تومان وديعه خروج مشمولان از كشور
گروه اجتماعي- مشمولان نظام وظيفه اي كه قصد خروج از كشور را دارند بايد 15 ميليون تومان وديعه بسپارند.
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا ضمن اعلام اين مطلب در مورد خدمت نظام وظيفه مشمولان خارج از كشور گفت: بنابر قانون تنها افرادي كه تا پايان سال 82 از كشور خارج و در كشور مربوطه سكونت و اقامت داشته باشند مي توانند با پرداخت مبلغ 5 ميليون تومان از خدمت سربازي معاف شوند.وي اين قانون را به معني خريد خدمت سربازي ندانست و گفت: تصويب اين قانون به خاطر حل معضلات ايرانيان مقيم خارج از كشور به ويژه كساني كه در خارج از ايران به دنيا آمده و حتي با زبان مادري خود نيز آشنا نيستند، بوده است. مشروح اين خبر را در صفحه 6 بخوانيد.

سرپرست امور مجلس وزارت رفاه و تامين اجتماعي:
دولت با ادغام وزارت رفاه مخالف است
004137.jpg
گروه اجتماعي مينا شهني: دولت با ادغام وزارت رفاه و تامين اجتماعي مخالف است.
علي كاميار سرپرست امور مجلس وزارت رفاه با اعلام اين خبر گفت: علي يوسف پور، سرپرست كنوني وزارت رفاه، از سوي دولت ملزم به دفاع جدي از ادامه كار وزارت رفاه است و به عنوان نماينده دولت روز دوشنبه در مجلس حاضر خواهد شد تا از وزارت رفاه حمايت كند. وي با اشاره به بازتاب جهاني ادغام وزارت رفاه افزود: در صورت حذف وزارت رفاه، كشور ما بايد در گستره بين المللي پاسخگو باشد. كاميار در توضيح بيشتر اين بازتاب بين المللي گفت: پس از انجام پژوهش هاي بسيار و ترقي انجام شده بعد از انقلاب اسلامي ما به ايجاد وزارتخانه رفاه اقدام كرده ايم و حذف اين وزارتخانه آن هم پس از 2 سال بازتاب گسترده بسيار منفي براي كشورمان خواهد داشت چرا كه با حذف وزارت رفاه به نظر مي رسد بازگشت به عقب داشته ايم.
سرپرست امور مجلس وزارت رفاه خاطرنشان كرد: انجام اين ادغام تعبير بي توجهي به رفاه اجتماعي و مردمي از سوي نظام جمهوري اسلامي ايران در سطوح متفاوت بين المللي را در پي خواهد داشت.وي با اشاره به هدف كاهش حجم دولت كه از سوي طراحان اين طرح عنوان شده گفت: قانون چهارم توسعه دولت را ملزم به حذف يكي از وزارتخانه ها كرده است ولي وزارت رفاه در بين تمامي دستگاه ها با كمترين پرسنل حدود 400 نفر فعاليت دارد از همين رو حذف اين وزارتخانه تاثير چنداني بر كاهش حجم دولت نخواهد داشت و نظر طراحان را مبني بر كوچك سازي دولت تامين نمي كند.
كاميار با اشاره به عجولانه  مطرح شدن اين طرح گفت: عنوان كردن اين طرح عجولانه انجام شد و در همان جلسه اي كه دو فوريت طرح راي نياورد 50 نفر از نمايندگاني كه موافقت خود را اعلام كرده بودند امضاهايشان را پس گرفتند و در پايان تنها 40 نفر از امضا كنندگان بر طرح ادغام پافشاري كردند. به اعتقاد كاميار يكي از دلايل غيركارشناسي خواندن اين طرح بلاتكليف ماندن اصل 29 قانون است چرا كه در اين اصل قانون اساسي دولت صراحتا ملزم به ايجاد پوشش حمايتي و توسعه رفاه اجتماعي شده است كه در صورت حذف وزارت رفاه برنامه ريزي براي رسيدن به اين اصل ناممكن خواهد بود.
گفتني است كه طرح ادغام وزارت رفاه در كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با 24 راي مخالف و تنها يك راي موافق رد شده و كميسيون بهداشت نيز به اتفاق آرا اين طرح را رد كرده است. راي گيري براي اين طرح روز دوشنبه در صحن علني مجلس انجام خواهد شد.

۱۵ ميليون تومان وديعه خروج مشمولان
ايسنا: رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا مبلغ وديعه خروج از كشور مشمولان را 150 ميليون ريال عنوان كرد و گفت: هرگونه اظهارنظر غيرمسئولانه در اين مورد بي اساس است.
سردار بهمن كارگر در مورد معافيت مشمولاني كه در خارج از كشور سكونت دارند، گفت: خدمت مشمولاني كه در خارج از كشور به سر مي برند يك معضل است؛ زيرا تعدادي از آنها در خارج از كشور به دنيا آمده اند و به زبان مادري خود نيز آشنا نيستند. وي تصويب اين قانون را به معني خريد خدمت سربازي ندانست و اظهار كرد: تصويب اين قانون به معني آن نيست كه تمامي افرادي كه هم اكنون به خارج از كشور مي روند از خدمت وظيفه معاف هستند، بلكه تنها افرادي كه تا پايان سال۸۲ از كشور خارج و در كشور مربوطه سكونت و اقامت داشته باشند، قانون فوق در مورد آنها اجرا مي شود.
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا تصويب قانون فوق تا پايان سال 82 را در راستاي روشن شدن وضعيت اين مشمولان دانست و افزود: پرداخت مبلغ 5 ميليون تومان توسط اين مشمولان جهت معاف از خدمت وظيفه توسط دولت به تصويب رسيده است. رئيس سازمان معاونت وظيفه عمومي ناجا با بيان اين كه كاهش خدمت وظيفه عمومي در آينده به هيچ وجه متصور نيست، تصريح كرد: هم اكنون مدت خدمت در قانون 24 ماه است، اما در مناطق عادي اين مدت به 20 ماه، مناطق مرزي 18ماه، مناطق محروم 19 ماه و مناطق عملياتي به 17ماه كاهش يافته است.

نوبت عمل جراحي در بيمارستان هاي دولتي  طولاني است
مهر: عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي از نوبت هاي عمل طولاني در بيمارستان هاي دولتي بخصوص مراكز درماني سازمان تامين اجتماعي انتقاد كرد.
دكتر عابد فتاحي گفت: به رغم سرمايه گذاري هاي بسيار در حوزه بهداشت و درمان بخش دولتي بايد گفت خدمات رساني در اين مراكز متناسب با هزينه هاي صورت گرفته نيست و اغلب مردم از نحوه خدمات بيمارستانها گله مند هستند.
وي افزود: گله مندي از خدمات رساني بيمارستان هاي دولتي فقط مختص به شهرهاي دورافتاده نيست و حتي در شهرهاي بزرگ همچون تهران نيز اغلب مراجعه كنندگان به اين مراكز از خدمات دريافتي رضايت ندارند.
فتاحي تصريح كرد: در برخي بيمارستان ها به خصوص بيمارستان هاي تامين اجتماعي نوبت عمل بيماران بين 5 الي 7 ماه پس از مراجعه آنان به بيمارستان تعيين مي شود و اين در حالي است كه برخي از اين بيماران وضعيت جسماني مناسبي ندارند و حتي ممكن است عمر آنان به يك ماه نيز نرسد. عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: اغلب بيمارستانهاي دولتي و تحت پوشش سازمان هاي بيمه گر دليل عدم پذيرش بيماران و نوبت هاي طولاني عمل را ، نداشتن تخت خالي در بيمارستان عنوان مي كنند. در حالي كه اين امر فقط دليل عدم پذيرش بيماران نيست و بايد گفت بيمارستان هاي دولتي به دنبال ارجاع بيماران به بخش خصوصي هستند ، چرا كه با دريافت حقوق هاي ناچيز انگيزه اي براي فعاليت در اين مراكز ندارند.

۱۵۳ هزار نفر مشمول عفو شده اند
گروه اجتماعي - مديركل سجل كيفري و عفو و بخشودگي قوه قضائيه گفت: از اواخر سال 1378 تاكنون بيش از 153 هزار و 298 نفر از طريق اين اداره كل مشمول عفو يا تخفيف مجازات شده اند.
علي قهرماني افزود: تا روز ميلاد رسول اكرم (ص) در سال جاري 33 عنوان عفو از طريق اداره كل سجل كيفري و عفو و بخشودگي پيشنهاد شده كه در هر كدام از اين عناوين، تعدادي محكوم عادي و تعدادي محكوم به اعدام و ... وجود داشت. وي در خصوص شرايط اعطاي عفو گفت: كميسيون عفو متشكل از 5 نفر آشنا به مسائل شرعي و قوانين حكومتي است كه پس از بررسي هاي دقيق، علاوه بر مدنظر قراردادن نظريه هاي هيئت عفو، نظريه هاي مقامات ذيربط در اين خصوص را نيز مورد توجه قرار مي دهند.
قهرماني افزود: همچنين كميسيون عفو ،عواملي چون شخصيت محكوم عليه و خانواده وي، مسائل اجتماعي و سياسي و جغرافيايي وي، سوابق كيفري محكوم عليه و تنافي نداشتن عفو اعطايي با امر قضا و تدابير مقام معظم رهبري را نيز مدنظر قرار مي دهند.
مديركل سجل كيفري و عفو و بخشودگي قوه قضائيه از مطرح شدن تعدادي تقاضاهاي عفو به مناسبت عيد سعيد فطر در كميسيون عفو خبر داد و گفت: اسامي افراد واجدالشرايط براي ارائه به رئيس قوه قضائيه در حال تنظيم است.
قهرماني تصريح كرد: تقاضاي عفو ممكن است از طرف خود محكوم عليه يا خانواده درجه يك وي عنوان شود و طبق اصل 110 قانون اساسي جمهوري اسلامي، عفو با پيشنهاد رئيس قوه قضائيه و موافقت مقام معظم رهبري قابل اجراست.
وي افزود: هيئت عفو لازم است در خصوص محكومان گروهكها و محكومان امنيتي، نظر وزارت اطلاعات، در خصوص محكومان مواد مخدر نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر و در خصوص محكومان نظامي نيز نظر سازمان قضايي نيروهاي مسلح را اخذ كند.
مدير كل سجل كيفري و عفو و بخشودگي قوه قضائيه خاطرنشان كرد: پرونده ها پس از اظهار نظر كارشناسان اداره عفو به كميسيون عفو ارسال و در صورت موافقت كميسيون و تصويب رئيس قوه قضائيه براي يكي از مناسبتها به بيت مقام معظم رهبري ارائه مي شود كه پس از تأييد، ليست به اداره عفو جهت اجرا و ارسال به دادسراهاي مجري حكم عودت داده مي شود. قهرماني افزود: كميسيون عفو و بخشودگي بند اول ماده 37 قانون اجازه الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به كنوانسيون حقوق كودك را براي افراد كمتر از 18 سال مورد لحاظ قرار داده و براي اصلاح و تربيت آنها مجازات محدود در نظر مي گيرد.

لايحه شوراي حل اختلاف و نهاد قاضي
تحكيم بزودي در مجلس نهايي مي شود
گروه اجتماعي - عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس گفت: كليات لايحه شوراي حل اختلاف و نهاد قاضي تحكيم در صحن علني مجلس به تصويب رسيده و نحوه ادغام و تشكيلات اين لايحه در كميسيون حقوقي و قضايي مجلس در حال بررسي است و نهايتاً تا دو ماه آينده به نتيجه نهايي مي رسد.
عزت الله يوسفيان ملا گفت: چون در اين لايحه نهاد داوري و قاضي تحكيم با شوراهاي حل اختلاف با هم آمده بود در ابتدا نمايندگان در اين خصوص نظر مثبتي نداشتند و لايحه بايد شفاف سازي و تبيين مي شد.
وي افزود: نهاد داوري و قاضي تحكيم از قبل در قانون آئين دادرسي بوده بطوريكه در صورت اظهار تمايل طرفين مي توانستند مشكل و موضوع مورد نزاعشان را به داور ارجاع دهند ولي به عنوان يك نهاد جديد كه با شوراي حل اختلاف باشد نياز به تبيين و شفاف سازي دارد كه اين امر در مجلس صورت گرفته و اميدوارم اين لايحه حلالي در جهت كاهش وارده ها به دستگاه قضايي و در راستاي سياستهاي كلي رئيس قوه قضائيه مبني بر حضور مردم در حل و فصل دعاوي مربوط به خود باشد.
علي دهقاني مستشار قضايي معاونت حقوقي و توسعه قضايي قوه قضائيه نيزدر اين خصوص گفت: اصل و وجود شوراها به عنوان نهاد شبه قضايي مورد قبول نمايندگان مجلس قرار گرفته و كليات آن به عنوان مرجعي كه در كنار دادگستري عهده دار وظايف امور قضايي كه ماهيت پيچيده قضايي يا اصولاً قضايي ندارند به تصويب رسيده است.
وي با اشاره به اينكه در ابتدا نمايندگان مجلس با صلاحيت هاي مورد رسيدگي شوراهاي حل اختلاف در دو بعد كيفري و حقوقي خيلي موافق نبودند گفت: نمايندگان با صلاحيت كيفري شوراها به علت تعارض با اصل 36 قانون اساسي مخالف و آن را حذف كردندو در بحث صلاحيت هاي حقوقي نيز تغييراتي اعمال شد.

مديركل اجتماعي استانداري خبر داد:
جمع آوري 2208 متكدي از خيابانهاي تهران
004134.jpg
ايسنا: ابراهيم رضواني، مديركل امور اجتماعي استانداري تهران با اعلام اين كه از ابتداي طرح جمع آوري متكديان (23 ارديبهشت 85) تاكنون 2 هزار و 208 متكدي از سطح شهر جمع آوري شده اند، خاطرنشان كرد: متاسفانه پس از بررسيهاي متوالي و كارشناسي مشخص شد تنها 4 درصد از اين افراد استحقاق كمك را داشته اند و 96 درصد ديگر با فريب مردم از اين راه درآمد قابل توجهي را كسب مي كنند.
رضواني با بيان اين كه 71 درصد از متكديان جمع آوري شده مرد و 19 درصد آنها زن و باقي كودك بوده اند، اظهار داشت: 92 درصد از دو هزار و 208 نفر متكدي جمع آوري شده، از نظر رواني كاملا سالم هستند و 71 درصد آنها از نظر جسمي نيز در سلامت كامل به سر مي بردند. وي با بيان اين كه 61 درصد افراد جمع آوري شده بين 22 تا 51 سال، 6 درصد زير 22 و مابقي بالاي 51 سال هستند، افزود: متاسفانه تحصيلات 17 درصد افراد جمع آوري شده در سطح متوسطه و ديپلم به بالاست. رضواني خاطرنشان كرد: در حال حاضر براي 80 درصد اين افراد كه مجرم نيز شناخته مي شوند حكم مربوطه صادر شده است.
مديركل امور اجتماعي استانداري تهران افزود: 14 درصد اين افراد به بهزيستي استان تهران، 29 درصد به زندان قرچك، 5/3 درصد زندان اوين، يك درصد زندان قزل حصار، منتقل شده اند و 8 درصد آنها نيز نيابت قضايي دريافت كرده اند.

آمار قربانيان حوادث رانندگي در ايران اعلام شد
فارس: بر اساس گزارش سازمان پزشكي قانوني كشور در 5 ماه اول امسال 12 هزار و 509 نفر بر اثر تصادف در حين رانندگي در كشور جان خود را از دست دادند كه 10 هزار و 209 نفر آنان مرد و 2500 نفر زن بودند.
جواد مير هادي، سرپرست روابط عمومي سازمان پزشكي قانوني كشور با اعلام اين خبر گفت: بر اساس اطلاعات موجود بيشترين آمار فوت شدگان حوادث ترافيكي مربوط به مرداد ماه است كه طي اين ماه 2876 نفر بر اثر اين نوع حوادث جان خود را از دست دادند.
وي اضافه كرد: در فروردين ماه امسال 2390 نفر بر اثر حوادث ترافيكي جان باختند كه 1792 نفر آنها مرد و 598 نفر ديگر زن بودند، در ارديبهشت ماه نيز حوادث ترافيكي جان 2137 نفر را در ايران گرفت كه 1756 نفر آنها مرد و 381 نفر زن بودند، خرداد ماه امسال نيز قربانيان حوادث رانندگي در ايران 2434 نفر بود كه 1982 نفر مرد و 452 نفر زن بودند.
ميرهادي گفت:  تير ماه امسال نيز تعداد افرادي كه بر اثر حوادث رانندگي جان باختند 2672 نفر بود كه 2170 نفر آنها مرد و 502 نفر زن بودند، مرداد امسال نيز كه بيشترين آمار مرگ هاي جاده اي در 5 ماه اول سال را به خود اختصاص داده است، تعداد اين قربانيان 2876 نفر بود كه 2309 نفر آنها مرد و 567 نفر زن بودند.
بر اساس اين آمار مي توان تخمين زد كه در شهريور ماه امسال نيز بيش از دو هزار نفر بر اثر حوادث رانندگي جان خود را از دست داده باشند در اين صورت تعداد فوتي هاي حوادث رانندگي در 6ماه اول سال بالغ بر 14 هزار و 500 نفر است كه اگر همين روال در 6 ماه دوم سال نيز تكرار شود بيش از 28هزار نفر ايراني بر اثر حوادث رانندگي در سال 85 جان خود را از دست مي دهند كه اكثر آنها نيز جوان هستند.
بررسي اين آمار نشان مي دهد با وجود حساسيت مسئولان در مورد قربانيان حوادث ترافيكي نه تنها آمار اين مرگ ها در كشور كاهش نيافته است بلكه با افزايش نسبي آن در مقايسه با آمار 27هزار نفر كشته هاي ترافيك سال قبل مواجه هستيم.

رتبه واقعي ايران
در سازمان بهداشت جهاني 106 نيست
فارس: رئيس شوراي سياست گذاري وزارت بهداشت اعلام كرد: نحوه ثبت شاخص هاي سلامت در كشور بر اساس نحوه رتبه بندي سازمان بهداشت جهاني تغيير مي كند و با تغيير روش گزارش دهي وزارت بهداشت، رتبه واقعي ايران از نظر سلامت كه قطعاً بالاتر از 106 است، ارتقا مي يابد.
محمد باقر لاريجاني افزود: در گذشته شاخص هاي تعيين رتبه سلامت كشورها موارد جزئي و مشخصي مانند ميزان مرگ و مير نوزادان، مادران و ميزان دسترسي مردم به مراكز بهداشتي و درماني و از اين قبيل بود كه از اين نظر رتبه كشور ما در سال هاي گذشته در جهان رو به بهبود بود.
وي ادامه داد: البته با وجود بهبود شاخص هاي سلامت در ايران، توزيع اين شاخص ها در كشور وضع خوبي ندارد به طوري كه مثلاً وضعيت سوء تغذيه يا مرگ و مير مادران و نوزادان در مناطق دور افتاده و محروم در مقايسه با مناطق برخوردار مطلوب نيست به همين علت سازمان بهداشت جهاني شاخص هاي بررسي وضعيت سلامت كشورها را عوض كرد و يكسري شاخص هاي كلي و چند وجهي را در نظر گرفت كه باعث شد رتبه ما افت كند و به جايگاه 106 در سازمان بهداشت جهاني نزول كرديم.
وي ادامه داد: اين شاخص ها مواردي كلي مانند شاخص عدالت در سلامت است كه مؤلفه هاي زيادي را به صورت كشوري شامل مي شود كه البته هنوز سيستم گزارش دهي وزارت بهداشت بر اساس اين شاخص ها تغيير نكرده است.

با مردم
موتور سيكلت هاي غيراستاندارد
سالها قبل وزارت صنايع اعلام كرده بود كه از ساخت موتورسيكلت هاي غيراستاندارد جلوگيري خواهد كرد، اما تاكنون چنين اقدامي نشده است.
سر و صداي گوشخراش حاصله از تردد آنها در شهر بويژه در منطقه 12 باعث آلودگي صوتي و سلب آسايش مردم شده است.
آقاي فرنود تهران
ارزش هاي پارك ملي گلستان
موجوديت پارك گلستان و گونه هاي گياهي و زيستي و اكوسيستم آن در گرو يكپارچه بودن اين پارك است. احداث جاده از ميانه پارك به هر دليل، اين روش ها را كه در درازمدت در صنعت گردشگري با درآمد نفتي برابري مي كند. از ميان خواهد برد.
آقاي محمدي گنبدكاوس
رعايت حال همسايگان
از ابتداي ماه مبارك رمضان تاكيد مسئولان محترم بر اين بوده كه در برگزاري آيين ها، صداي بلندگوها طوري تنظيم شود كه مزاحمتي براي مردم و همسايگان به وجود نياورد. اما در سعادت آباد ميدان سرو، بخشايش، خيابان يازدهم غربي، ساكنان محل از نيمه شب به بعد با صداي بلند بلندگو مواجهند دستكم، به پيروي از بزرگان دين، اين همسايگان نيز بايد رعايت حال مردم را بكنند و دستگاههاي مسئول نيز، حداقل طبق مقررات عمل نمايند.
آقاي آرين سعادت آباد تهران
مايه اميدواري است اما...
اظهارات يا واضح تر بگويم وعده هاي مديران محترم سازمان تامين اجتماعي و بانك رفاه كارگران مبني بر ايجاد تسهيلات كافي براي پرداخت بي دغدغه بازنشستگان كه از راديو تهران نيز پخش شد، مايه اميدواري است و اميدوارم، هر چه زودتر از قوه به فعل درآيد.
آقاي مهدوي تهران
نان گران، نان ارزان
نانوايي ها تا چه حد مجازند، نان را با افزودن كنجد و خشخاش و غيره... تا 70 درصد گران تر كنند بايد درصدي تعريف و تعيين شود تا كساني كه قدرت خريد ندارند بتوانند همان نان معمولي را خريداري كنند.
آقاي دلدار تهران
مشكل سهام روي در بورس تهران
از سهامداران شركت توسعه معادن روي هستم، مدتي است كه ميان اين شركت و سازمان بورس در رابطه با ميزان سوددهي اختلاف بوجود آمده است كه اين مسئله موجب شده مشخصات توسعه معادن روي از روي تابلوي اعلانات بورس برداشته شود. اين امر موجب شده كه نتوانم سهام خود را به فروش رسانم.
آقاي جعفري تهران
در پي پايان كار
در زمين هاي تعاوني سرپناه واقع در شهرك واوان، يك منزل مسكوني ساختم و تمامي بدهي هاي خود به شهرداري را تسويه كردم، اما هنوز موفق به دريافت پايان كار نشده ام، زيرا شهرداري علت آن را عدم تسويه ديگر مالكان اطراف اعلام كرده است.
جواد حسن زاده مرني تهران
فاضلاب در نهر آب
در كوچه شهيد حبيب الله روستايي محل سرآسياب منطقه 5، يك جوي آب از مقابل منازل جريان دارد كه همسايه ها لوله هاي فاضلاب خود را داخل اين جوي قرار داده اند كه موجب ايجاد بوي نامساعد در محل شده است، براي مهار جريان فاضلاب بايد اقدام شود.
آقاي رزميار تهران
درخواست ايجاد فضاي سبز
از شهرداري منطقه يك تقاضا دارد، قطعه زمين واقع در جاده لشكرك، ابتداي سوهانك، جنب برجهاي كوثر را به بوستان و يا فضاي سبز تبديل كنند، پيش از آنكه بحران ساخت و ساز در اين نقطه به اوج برسد.
امين طوسي تهران
طرح زيرگذر را تكميل كنيد
در خيابان خليج، تقاطع جاده قديم كرج، از حدود چهار سال پيش عمليات احداث يك زيرگذر آغاز شده است كه پس از مدتي به صورت نيمه كاره رها شده است.
آقاي علي پور تهران
جويندگان كار
با به پايان رسيدن پروژه سد كارون 3 در شهرستان ايذه، حدود سه هزار نفر كه در احداث طرح شركت داشتند، بيكار شده اند.
براي جلوگيري از بيكاري اين نيروها، بهتر است طرح هاي جايگزين نيز به اجرا درآيد و اشتغال موقت نباشد.
خانم حسين زاده ايذه
درخت كهنسال را قطع كردند
در بلوار ابوذر، پايين تر از پل دوم، مقابل كوچه شهيد عليزاده، يك درخت توت كهنسال كه باعث زيبايي و بركت محله بود، توسط مغازه دار قطع شد. از شهرداري منطقه 14 خواستار توجه بيشتر به حفظ و نگهداري درختان هستم.
آقاي الماسي- تهران
فاضلاب كشتارگاه مرغ
فاضلاب يك كشتارگاه مرغ در خيابان سبلان واقع در انتهاي خيابان اشرفي اصفهاني به سمت حصارك در خيابان رها مي شود و بوي زننده و آلودگي آن بهداشت محله را تهديد مي كند.
آقاي حسني- تهران
مشكلات پيش فروش
منزل خود را طبق قراردادي جهت ساخت يك ساختمان پنج طبقه به پيمانكاري سپردم، اما وي قبل از صدور مجوز ساخت، بيشتر از تعداد آپارتمان قابل ساخت پيش فروش كرده و حدود هشت سال است ساختمان را نيمه كاره رها كرده. با شكايت از وي پرونده ما در دادگاه جريان دارد براي جلوگيري از ضايع شدن حقوق مردم، بهتر است، ضوابط روشني بر اين گونه قراردادها حاكم گردد.
آقاي رفعتي تهران
مزاحمت يك مغازه
نارمك اخيراً مغازه اي كه كار آن پركردن كپسول هاي گاز مي باشد آغاز بكار كرده است. سر و صداي زياد و بوي حاصل از اين فعاليت، ايجاد مزاحمت كرده است. در واگذاري مجوز كسب به اين قبيل واحدها، بهتر است همه جوانب در نظر گرفته شود.
آقاي حسيني تهران
نياز به پل عابر پياده
در گلشهر كرج خيابان گلزار غربي، مقابل مترو نياز به يك پل هوايي عابر پياده دارد، چون با توجه به تردد زياد خودروها امكان خطر براي عابران پياده وجود دارد از شهرداري كرج خواستار نصب يك پل در اين محل هستيم.
آقاي يوسفي گلشهر كرج
ابهام در برگزار كننده يك مسابقه
حدود 9 ماه پيش مسابقه اي تحت عنوان مرز پرگهر از شبكه سوم سيما پخش شد كه قرار بود پس از قرعه كشي اسامي برندگان اعلام شود كه تاكنون خبري نشده است. با پيگيري انجام شده روابط عمومي صدا و سيما نيز در اين مورد اظهار به اطلاعي مي كند!
محمدرضا محمدي تهران

پاسخ مسئولان
نظافت كامل انجام شد
با عنايت به مطلب مندرج در شماره 4099، صفحه 6 آن روزنامه در مورخ 10/7/85 با عنوان وضعيت بهداشتي به استحضار مي رساند:
نسبت به شست وشو و نظافت كامل محل مذكور توسط پيمانكار ناحيه اقدامات لازم به عمل آمد و به طور مستمر تحت كنترل ناحيه مي باشد.
روابط عمومي شهرداري منطقه۳

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |