چهارشنبه ۶ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۹ - Dec 27, 2006
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
خداوند كسي را كه در زندگي بخيل باشد و هنگام مرگ بخشنده شود، دشمن دارد.
كنز العمال، ج 3، ص 447، ح 7376
امروز با حافظ
اسباب جمع داري و كاري نمي كني
اي دل به كوي عشق گذاري نمي كني
در كار رنگ و بوي نگاري نمي كني
اين خون كه موج مي زند اندر جگر ترا
آب و هوا
008037.jpg

بازار
گراني سفيدكننده ها
007986.jpg
در ميان مواد شوينده، قيمت سفيدكننده ها با رشد 26درصدي نسبت به زمان مشابه سال پيش،بيشترين تغيير قيمت را به خود اختصاص داد.
در مقابل چند توليدكننده نرم كننده لباس و پودرصابون ظرف يك سال گذشته قيمت محصولات خود را ثابت نگه داشته اند. باقي اقلام مانند مايع  ظرفشويي، مايع مكمل پودرماشين ظرفشويي و مايع لباسشويي حدود 10تا 15 درصد گران تر شده اند. همچنين در بازار شوينده ها با گسترش استفاده از ماشين هاي ظرفشويي، تقاضا براي پودرهاي گوناگون اين وسايل نيز افزايش يافته است. مايع پاك كننده سطوح و پودر كفشوي را نيز بايد به اين فهرست اضافه كرد، زيرا كفپوش هاي مدرن به تدريج جاي موكت و فرش را مي گيرند.
در بازار شوينده هاي دست نيز دست اندركاران بازار،  خريد ظروف كف ساز و مايع هاي شوينده چند ليتري را براي صرفه جويي بيشتر توصيه مي كنند.

در شهر چه خبر
كابل برگردان
عمليات كابل برگردان با هدف توسعه شبكه كابل در مراكز مخابرات وليعصر، استقلال، شهيد خوشقدم، شهيد تندگويان و پيام نور آغاز شد. با اجراي اين عمليات در مركز مخابرات وليعصر(عج) پيش شماره هاي 7750 تا 7753، 7760 و 7763 تا 7765 در محدوده پيرجمالي و حقوقي، انقلاب، بهار جنوبي و عباس اصفهاني، در مركز مخابرات استقلال پيش شماره هاي 2201 تا 2205 و 2620 در محدوده خيابان آفريقا، مريم، وليعصر حدفاصل خيام تا بهروز، در مركز مخابرات شهيد خوشقدم با پيش شماره هاي 5582 تا 5586 در محدوده كوچه هاي 13 و 14، بخشنده، نويد، ارسطو، در مركز مخابرات شهيد تندگويان پيش شماره هاي 2230 تا 2233، 2250 تا 2253 در محدوده خيابان لاله، خيابان نرگس، بوستان هفتم، خيابان رحمانيان و كوچه هاي اطراف و در مركز مخابرات پيام نور 200 مشترك با پيش شماره هاي 4440 تا 4447 در محدوده بلوار لاله غربي و شرقي، باهنر، 16 متري اول شمالي و 16 متري اول جنوبي حداكثر به مدت 24 ساعت با اختلال همراه است.

نرخ قند و شكر
ظرف چند هفته گذشته با وجود اعلام كالابرگ شماره 917 شهري كه تا 15 اسفندماه مهلت دارد، بازار آزاد قند و شكر از قيمت هاي پيشين عقب ننشست، به طوري كه در برخي نقاط شهر قيمت هر كيلو قند و شكر از مرز 800 تومان هم گذشته است.

بازار گوشت
با نزديك شدن به اعياد سعيد قربان و غديرخم بازار گوشت به استقبال گراني فصلي رفت و هر كيلو گوشت قرمز حدود 500 تومان گران شد. پيش بيني مي شود با فرارسيدن ماه هاي محرم و صفر نيز تقاضا براي گوشت افزايش يابد. در حال حاضر هر كيلو گوشت گوسفندي به قيمت 6 هزار و 500 تا 7 هزار تومان فروخته مي شود. پيش از اين واردات گوشت از برزيل توانسته بود تا حدود زيادي قيمت اين محصول را كنترل كند. در روزهاي آينده روي آوردن خريداران به گوشت مرغ و ماهي مي تواند كفه سنگين بازار گوشت قرمز و قيمت ها را تا حدودي كنترل كند.

پليس شهر قصه
نمايش موزيكال پليس شهرقصه تا 21 دي ماه در فرهنگسراي مدرسه صبح ها به روي صحنه مي رود. اين نمايش با هدف ارتقاي آموزش هاي شهروندي ويژه كودك و نوجوان اجرا مي شود. علاقه مندان براي رزرو و تماشاي اين نمايش مي توانند به نشاني: خيابان شريعتي، پايين تر از پل سيدخندان، پارك هلال احمر، فرهنگسراي مدرسه مراجعه كنند و يا با تلفن: 88766030 تماس بگيرند.

كارگاه داستان نويسي
فرهنگسراي ابن سينا كارگاه آموزشي داستان نويسي برگزار مي كند. علاقه مندان مي توانند براي شركت در دوره هاي رايگان كارگاه داستان نويسي از ساعت 13 تا 15 يكشنبه هر هفته به نشاني: شهرك قدس، فاز يك، ايران زمين شمالي، فرهنگسراي ابن سينا مراجعه كنند.

عاشقان عرفه در خاتم
فرهنگسراي خاتم با مشاركت هيأت رزمندگان بيت الشهداء يافت آباد مراسم پرفيض دعاي عرفه را برگزار مي كند. اين برنامه روز شنبه 9 دي ماه رأس ساعت 30/13 برگزار مي شود. علاقه مندان براي شركت در اين مراسم باشكوه مي توانند در اين تاريخ به نشاني يافت آباد، گلزار شهداء، حسينيه حاج همت مراجعه كنند و براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 7-66207065 تماس بگيرند.

عكس روز
008043.jpg
عكس: رويترز
دانش آموزان در استان ليائونينگ چين، نمايش سايه ها را تمرين مي كنند.

آموزش تهيه انواع دسر
فرهنگسراي بانو به منظور پركردن اوقات فراغت شهروندان اقدام به برگزاري دوره هاي آموزش تهيه انواع دسر ويژه بانوان كرده است. در اين دوره ها 50 نوع دسر، قهوه، بستني، گلاسه، كوكتل، انواع سس هاي جديد و ... آموزش داده مي شود. اين دوره ها به صورت فشرده و در 5 جلسه برگزار مي شود و در پايان دوره به شركت كنندگان مدرك معتبر اعطا خواهد شد. علاقه مندان براي شركت در دوره ها مي توانند به نشاني خيابان وليعصر، ضلع شمالي پارك ساعي، كوي ساعي، فرهنگسراي بانو مراجعه كنند و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با تلفن هاي 8- 88786275 تماس بگيرند.

سكه، طلا و ارز
007989.jpg

فرهنگسرا
كلاس هاي علوم قرآني
فرهنگسراي دانشجو كلاس هاي علوم قرآني برگزار مي كند. در اين كلاس ها، حفظ، روان خواني، روخواني، تجويد و مفاهيم قرآن تدريس مي شود و به تفكيك در رده هاي سني كودكان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار خواهد شد. علاقه مندان براي ثبت نام مي توانند به خيابان سيد جمال الدين اسد آبادي خيابان 21 ، پارك شفق،فرهنگسراي دانشجو مراجعه كنند و براي اطلاع بيشتر با شماره 88717196 تماس بگيرند.

لذت يادگيري
همزمان با آغاز ثبت نام مؤسسات آموزش عالي براي كنكور سال آينده، فرهنگسراي بهمن اقدام به برگزاري همايش هاي حل مشكل كمبود وقت و لذت يادگيري كرده است. هدف از برگزاري اين همايش ها آماده سازي دانش آموزان و داوطلبان كنكور براي شركت در اين آزمون سرنوشت ساز است. همايش حل مشكل كمبود وقت امروز از ساعت 30/17تا 30/18 در تالار مبارك و همچنين همايش لذت  يادگيري در روز جمعه مورخ 8 دي ماه از ساعت 30/16 تا 30/17 در تالار مبارك فرهنگسراي بهمن برگزار خواهد شد. حضور براي عموم آزاد و رايگان است. علاقه مندان به شركت مي توانند در تاريخ هاي قيد شده به نشاني ميدان راه آهن، ميدان بهمن فرهنگسراي بهمن مراجعه كنند و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 55058832 تماس بگيرند.

جشنواره نقاشي هاي آسماني
خانه فرهنگ حر واقع در منطقه 11 سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به منظور شناسايي و بروز استعدادهاي كودكان و نوجوانان اقدام به برپايي اولين جشنواره هنري نقاشي هاي آسماني با عنوان رنگ آرزو نموده است. اولين جشنواره هنري نقاشي هاي آسماني با عنوان رنگ آرزو ويژه گروه سني 9-7 و 12-9 سال با تكنيك آزاد و قطع A3 در خانه فرهنگ حر برگزار مي شود. مهلت ارسال آثار تا 12 دي ماه است، نتايج اين جشنواره 18 دي مصادف با عيد غديرخم توسط كارشناسان نقاشي اعلام و ضمن اهداي جوايز ارزنده، نمايشگاهي از آثار برگزيده برپا خواهد شد. علاقه  مندان مي توانند آثار خود را به نشاني تهران، خيابان كارگر جنوبي، ميدان حر، خانه فرهنگ حر ارسال كنند و يا جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره هاي 66402365 و 66963999 تماس بگيرند.

زيارت عاشورا و دعاي فرج
فرهنگسراي اقوام در ادامه فعاليت ها و برنامه هاي مذهبي خود مراسم پرفيض زيارت عاشورا و دعاي فرج امام عصر (عج) را برپا مي كند. اين مراسم در روزهاي پنج شنبه هر هفته از ساعت 8 تا 30/9 در محل سينما تئاتر بهاران برگزار مي شود. علاقه مندان مي توانند براي شركت در اين مراسم روحاني به نشاني:
خيابان ابوذر ميدان ابوذر- انتهاي خيابان سجاد جنوبي ميدان بهاران سينما بهاران مراجعه كنند يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره  تلفن هاي 66306090 و 66237470 تماس بگيرند.

سينما
بي وفا
كارگردان: اصغر نعيمي
بازيگران: گوهر خيرانديش، الناز شاكردوست، حميد گودرزي، محسن قاضي مرادي
سينما هاي نمايش دهنده: آفريقا، عصر جديد 2، ايران 1، مركزي 3، جوان 1، المپيا، تهران، جي ،۲ قيام،  بهمن 1، قيام، ملت.
خلاصه داستان: علاقه يك پسر ثروتمند به دختري فقير با ورود يك زن ديگر مثلث فراز و فرودهاي اين فيلم را تشكيل مي دهد.

تلويزيون
007992.jpg

آلودگي هواي تهران
008040.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
ضريح
من بايد خودم را به ضريح برسانم، با اين فكر خودم را با هر سختي كه بود به ضريح رساندم. وقتي از حرم خارج مي شدم،  پيرمردي را ديدم كه به سختي قدم برمي داشت، كمكش كردم تا راحت تر قدم بردارد. گفت: وقتي داشتم زيارت مي كردم، نمي دانم كدام خيرنديده اي پايم را له كرد.
با خود گفتم؛ نكند اين پيرمرد يكي از آنهايي باشد كه من...
ناصر سيدي

گشتي در دنياي خبرها
عجله آتش نشان ها
لندن: برخورد دو خودرو آتش نشاني باعث شد تا 5 مامور اين نيرو مجروح و به بيمارستان منتقل شوند. پس از اينكه به مركز آتش نشاني اعلام شد كه اعضاي يك خانواده در شعله هاي آتش اسير شده اند، 2 ايستگاه متفاوت نيرو به محل سانحه اعزام كردند. با توجه به اينكه هر دو گروه براي رسيدن به آدرس مورد نظر عجله داشتند، خودروهاي آنان به صورت شاخ به شاخ با يكديگر برخورد كرد كه بر اثر اين سانحه خسارت كلي به هر دو خودرو وارد شد و 5 مامور مجروح شدند.
فراري دادن سارقان با فرياد
برلين: يك راننده تاكسي در آلمان با داد و فرياد دو سارق مسلح را فراري داد. دو شب قبل دو سارق 18 و 16 ساله كه مسلح بودند سوار بر يك تاكسي در شهر بيله فلد آلمان شدند و راننده را تهديد كردند تا تمام پولهايش را در اختيار آنها قرار بدهد. البته راننده تسليم نشد بلكه ابتدا تاكسي را متوقف كرد، از خودرو پياده شد و با فريادكشيدن كمك طلبيد. در واقع همين داد و فرياد راننده باعث شد تا دو سارق بهت زده پا به فرار بگذارند. پليس چند ساعت بعد اين دو سارق را دستگير كرد.
زنگ ممتد
اسلو: اختلال در برنامه كامپيوتري يك كليسا در نروژ باعث شد تا زنگ اين مكان به صورت ممتد به مدت 5 ساعت به صدا درآيد و مردم شهر را كلافه كند. داستان از اين قرار بود كه مسئولان كليسا، نرم افزار زنگ كليسا را به گونه اي تنظيم كرده بودند كه اين زنگ بين ساعت 5 تا 6 بعد از ظهر به صدا درآيد اما با توجه به ايجاد اختلال در اين نرم افزار، زنگ كليسا به صورت ممتد از ساعت 5 بعد از ظهر تا 10 شب به صدا درآمد. به همين دليل مردم شهر كه كلافه شده بودند موضوع را به پليس اطلاع دادند و پليس نيز با كمك يك مهندس كامپيوتر اين زنگ را از كار انداخت.
خلبان فراموشكار
دهلي نو: يك خلبان روس كه در شركت هواپيمايي هند فعاليت مي كند تا اطلاع بعدي از پروازكردن منع شد. در پرواز دهلي به مقصد بيرمنگام انگليس ناگهان يكي از مسافران دچار حمله قلبي شد، به همين دليل خلبان در فرودگاه بخارست روماني فرود اضطراري انجام داد تا شايد پزشكان بتوانند جان مرد را نجات بدهند. اما متاسفانه اين مسافر جان باخت. در پي مرگ مسافر، خلبان دستور داد جسد مرد را از كابين مسافران به بخش بار هواپيما انتقال بدهند. اما هنگامي كه هواپيما در مقصد فرود آمد خلبان فراموش كرد كه به مسئولان فرودگاه اطلاع بدهد كه يك جسد داخل قسمت بار است. به همين دليل وي به هتل محل اقامت خود رفت و استراحت كرد. البته اين پايان ماجرا نبود چون كاركنان فرودگاه بيرمنگام حين تخليه چمدان ها با يك جسد داخل قسمت بار مواجه و شوكه شدند. به همين دليل خلبان به اتهام كوتاهي در انجام وظيفه خود تا اطلاع بعدي حق پرواز ندارد.
مكانيك باهوش
كارديف: يك مكانيك خودرو در ولز جان يك نوزاد را از مرگ نجات داد. هنگامي كه اين مكانيك مشغول تعمير يك آمبولانس بود ناگهان از طريق بي سيم آمبولانس شنيد كه در نزديكي تعميرگاه يك كودك در آستانه خفگي قرار دارد. به همين دليل آمبولانس را با كابل به وانت خود متصل كرد و آن را به خانه كودك رساند تا تكنسين ها، بيمار را از خفگي نجات بدهند.
راننده 15 ساله اتوبوس
008046.jpg
فلوريدا: پليس در آمريكا يك نوجوان 15 ساله را به اتهام رانندگي با اتوبوس، بدون گواهينامه رانندگي دستگير كرد. داستان از اين قرار بود كه اين نوجوان يكي از اتوبوس هاي سيستم حمل و نقل درون شهري فلوريدا را سرقت كرد و با آن به جابه جايي مسافر پرداخت. در واقع وي از صبح تا شب در يك مسير مشخص مسافران را سوار و پياده مي كرد و از آنها بليت مي گرفت. جالب اينكه او مانند يك راننده باتجربه در تمام ايستگاههاي اتوبوس توقف مي كرد. سرانجام يكي از مسافران به جوان بودن راننده شك كرد و موضوع را به پليس اطلاع داد و اينگونه راننده نوجوان به دام افتاد.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |