يكشنبه ۱۷ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۷۷ - Jan 7, 2007
جشن غدير
در سراسر كشور
009396.jpg
گروه اجتماعي: شهرهاي ايران اسلامي به مناسبت عيد غدير خم، عيد خجسته امامت و ولايت غرق در نور و شادي شد.
شهرهاي مختلف ايران براي برپايي جشن هاي عيد سعيد غدير تدارك وسيعي ديده اند. بازار و فروشگاه ها، مراكز آموزشي و ادارات و نهادهاي مختلف با چراغاني و آويزهاي الوان جلوه خاصي پيدا كرده اند. شهرداريها نيز خيابانهاي شهرها را با ريسه هاي رنگارنگ نورباران كرده اند.در اين ميان شهرهاي مذهبي بويژه شهرهاي مقدس قم و مشهد حال و هوايي ديگر پيدا كرده اند. مردم از اقصي نقاط كشور به اين شهرها آمده تا جشن امامت و ولايت را در كنار مراقد مطهرائمه و معصومين(ع) برپا دارند. مردم شهرهاي قم و مشهد نيز با نقل و شيريني از زوار پذيرايي مي كنند.همچنين همزمان با جشن هاي عيد سعيد غدير با كمك كميته امداد امام خميني(ره) 12 هزار عروس و داماد در 19 استان كشور راهي خانه بخت مي شوند.امشب آسمان شهر تهران نيز همزمان با 300 شهر كشور به طور گسترده نور باران مي شود.
با مشاركت ستاد فرماندهي كل قوا و شهرداري تهران و همكاري پايگاه  هاي مقاومت بسيج در مناطق 22 گانه تهران ساعت 20 امشب شهر تهران يكپارچه نورباران خواهد شد.
مهرداد حاجي خاني مدير عامل شركت خدمات رفاهي اجتماعي شهرداري تهران گفت: در روز عيد غدير خم نيز از ساعت 14 تا نماز مغرب و عشاء جشن بزرگ ولايت در تالار وزارت كشور در حضور 5 هزار تماشاگر برپا مي شود.

با وجود مصوبه مجلس، تأمين اجتماعي پرداخت حداقل حقوق 200 هزار توماني به بازنشستگان را از تعهدات خود نمي داند
كشمكش مجلس و تأمين اجتماعي
بر سر افزايش حقوق بازنشستگان
گروه اجتماعي- كشمكش بين مجلس و سازمان تأمين اجتماعي بدنبال شكايت يكي از نمايندگان عضو كميسيون اصل 90 مجلس از تأمين اجتماعي به دليل عدم افزايش حقوق بازنشستگان بالا گرفت.
بنابراين گزارش در حالي كه مجلس بر افزايش حداقل مستمري بازنشستگان تأمين اجتماعي به ميزان 200 هزار تومان همانند بازنشستگان كشوري و لشكري تأكيد دارد، سازمان تأمين اجتماعي افزايش حداقل مستمري بازنشستگان تامين اجتماعي را جزو تعهدات خود نمي داند.
شكايت عضو كميسيون اصل 90 از سازمان تأمين اجتماعي در كميته فرهنگي در حال پيگيري است.
سيد علي رياض، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، با اعلام اين خبر به همشهري گفت: بررسي وضعيت ترميم حقوق بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي پس از وصول در كميسيون اصل 90 براي انجام كارشناسي به كميته فرهنگي، رفاهي و اجتماعي اين كميسيون ارجاع داده شد.
رياض كه رياست كميته فرهنگي رفاهي اجتماعي را
بر عهده دارد با اشاره به نارضايتي و وصول شكايات از جانب مردم افزود: مردم به شيوه هاي گوناگون به طرح شكاياتي
در زمينه عدم افزايش مستمري بازنشستگان پرداخته اند
و اين شكايات در ديدارهاي مردمي نمايندگان با مردم حوزه انتخابيه و نيز در مكاتباتي كتبي كه مردم با نمايندگان حوزه شان دارند به كرات مطرح شده است.
به گفته اين نماينده مجلس شوراي اسلامي تكرار اين نوع نارضايتي سبب دقت بيشتر نمايندگان در اين زمينه شده است تا آنجا كه چند تن از نمايندگان نيز درباره لزوم حل هرچه سريع تر اين مشكل در صحن علني مجلس به مسئولين تذكر داده اند.
سيد علي رياض كه خود نيز چندي قبل براي برقراري مستمري 200 هزار توماني بازنشستگان به وزير رفاه تذكر داده بر اين باور است كه به  بي اثر بودن تذكرات داده شده در اين زمينه سبب شده تا اين بار كار به شكل شكايت دنبال شود.
او با اشاره به اين كه بدون راه حل ماندن اين مسأله تاكنون سؤال برانگيز است گفت: در بسياري موارد مشكلات مطرح شده با تذكر نمايندگان مجلس در صحن علني به دستگاه هاي مسئول حل شده است اما در اين مورد خاص حل نشده ماندن اين موضوع براي ما جاي سؤال دارد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اين كه اين شكايت به قصد محكوم كردن دستگاه يا سازمان خاصي نيست افزود: اين شكايت از سوي يكي از اعضاي كميسيون اصل 90 طرح شده و ما تنها به اميد اين كه راهي مناسب براي حل نهايي مشكل بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي پيدا شود در پيگيري آن تلاش مي كنيم.
فرصتي دوباره
با وجود اين اظهار نظر از سوي نماينده مجلس شوراي اسلامي مسئولان سازمان تأمين اجتماعي معتقدند كه پرداخت حداقل مستمري 200 هزار توماني از تعهدات اين سازمان نيست.
علي اصغر ابراهيم آبادي، معاون مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي در امور حقوقي مجلس، در اين باره گفت: شكايت مطرح شده تاكنون به سازمان تأمين اجتماعي نرسيده است و اين سازمان از طريق رسانه ها از طرح اين شكايت مطلع شده است و در صورتي كه چنين شكايتي مطرح شده باشد بر اساس روال معمول سازمان تأمين اجتماعي يك ماه فرصت دارد تا به سؤال نمايندگان پاسخ دهد.
ابراهيم آبادي در توضيح اين كه چرا سازمان تأمين اجتماعي پس از تكليف كردن مجلس هنوز هم اقدام لازم براي افزايش حقوق بازنشستگان را انجام نداده است افزود: افزايش حقوق بازنشستگان در حوزه وظايف سازمان تأمين اجتماعي تعريف نشده است. اين سازمان همه ساله بر اساس آيين نامه از پيش تعيين شده حقوق بازنشستگان را تعيين و در پرداخت آن را تعهد مي كند اما افزايش حداقل مستمري به 200 هزار تومان از تعهدات سازمان نيست و بر اساس قانون، سازمان تامين اجتماعي موظف به پرداخت اين پول نيست.
مشاور امور حقوقي و مجلس سازمان تأمين اجتماعي با اشاره به بند 11 بحث تغييرات بودجه سال 85 با منظور شدن 6200 ميليارد ريال بودجه براي بازنشستگان گفت: بر اساس مصوبه مجلس اين مبلغ تنها به ترميم حقوق بازنشستگان كشوري و لشكري اختصاص يافته است و از مبلغ ياد شده هيچ بخشي به بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي تعلق نگرفته است، به همين دليل مستمري بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي در اين بودجه هيچ سهمي ندارد.
بازنشستگان
ابتداي امسال همزمان با ترميم حقوق بازنشستگان كشوري و لشكري بر اساس دستور مصوبه مجلس شوراي اسلامي، بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي نيز خواستار افزايش حقوق خود شدند.
پس از طرح اين خواسته تاكنون و با وجود تأكيد بسياري از مسئولين و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اجراي اين خواسته با موانع زيادي روبه رو شده تا آنجا كه مسئوليت اين ترميم حقوق از دولت به سازمان تاأمين اجتماعي و از سازمان تأمين اجتماعي به دولت به تناوب پاس داده مي شود.
در گيرودار اين كشمكش غلامحسين الهام، سخنگوي دولت، اظهار اميدواري كرد كه بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي نيز هرچه زودتر از مزاياي اين ترميم حقوق بهره مند شوند. اين اظهار اميدواري در كنار اظهارات ساير مسئولين سبب شد تا بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي بيش از پيش اميدوار شوند و در پي آن ترميم حقوق را حق خود بدانند و بر به دست آوردن آن پافشاري كنند. نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز تلاش خود را براي دستيابي بازنشستگان به اين حق به كار بستند؛ با اين همه در حالي كه ماههاي پاياني سال جاري به سرعت سپري مي شوند، هنوز نتيجه اي در اين زمينه به بار ننشسته است.
نزديك شدن به روزهاي پاياني سال در حالي كه هنوز هيچ نتيجه اي به دست نيامده است اين فكر را در ميان مردم تقويت كرد كه دستيابي به اين حق مشمول قانون مرور زمان شده و مي رود تا به فراموشي سپرده شود.
اقدام حسين اسلامي، نماينده مردم ساوه در مجلس شوراي اسلامي و رئيس كميته اقتصادي كميسيون اصل 90، در اين روزها سبب به جريان انداختن دوباره اين پرونده شده است و به نظر برخي اعضاي اين كميسيون طرح اين شكايت مي تواند يكي از سرآغازها براي پيگيري جدي اين مشكل باشد.

افزايش 50  درصدي ثبت اختراعات در كشور
گروه اجتماعي- اختراعات ثبت شده در 9 ماهه سال 1385 در مقايسه با مدت مشابه سال 1384، پنجاه درصد افزايش داشته است. از فروردين تا آذر سال جاري تعداد 3هزار و 710 اختراع در اداره مالكيت صنعتي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور به ثبت رسيده است كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل با ثبت 2هزار و 200 اختراع، 50  درصد افزايش را نشان مي دهد.

وزير رفاه: اصراري به اخذ مطالبات از دولت نداريم
عضو شوراي عالي تأمين اجتماعي :دولت بايد بدهي خود را به تأمين اجتماعي بپردازد
گروه اجتماعي- دولت بايد در تنظيم بودجه هاي سالانه خود پرداخت بدهي تأمين اجتماعي را نيز لحاظ كند و در موعد مقرر نيز آن را بپردازد.
محمد اشرفي، عضو شوراي عالي تأمين اجتماعي، با بيان اين جملات دولت را موظف به پرداخت بدهي اش به سازمان تأمين اجتماعي كرده است.
بنا بر خبري كه فارس منتشر كرده است اين عضو شوراي عالي تأمين اجتماعي بيشترين بدهي دولت را بابت پرداخت 3 درصد حق بيمه كارگران و كاركنان كارگاه هاي دولتي و بخشي از آن را هم مربوط به قوانين مختلفي چون قانون نوسازي صنايع عنوان كرد.
در حالي عضو شوراي عالي تأمين اجتماعي دولت را به پرداخت بدهي اش به سازمان تأمين اجتماعي در سال جاري ملزم كرده است كه عبدالرضا مصري، وزير رفاه و تأمين اجتماعي، در آخرين روز از هفته گذشته گفت :اصراري به اخذ اين مطالبات نيست.
به گزارش مهر او روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران در اهواز در باره بدهي  دولت به تأمين اجتماعي گفت:  ميزان ريالي اين تعهدات 45 هزار ميليارد ريال است اما با اين وجود اولويت اول در وزارت رفاه اعطاي سهام عدالت به اقشار نيازمند است و به همين منظور اصراري در اخذ اين مطالبات تا تحقق پروژه عظيم سهام عدالت نيست.
يكي از نمايندگان مجلس اما از دولت خواسته است كه در كنار توزيع سهام عدالت فكري هم به حال بدهي اش به سازمان تأمين اجتماعي بكند.
بر اساس خبر روابط عمومي سازمان تأمين اجتماعي رمضانعلي صادق زاده نماينده مردم رشت در اين باره گفت: به نظر مي رسد كه دولت در كنار توزيع سهام عدالت بهتر است كه بدهي خود را هم به تأمين اجتماعي بپردازد . بايد توجه كنيم كه وقتي بنيه مالي تأمين اجتماعي قوي و خوب بشود و خدمات بهتري به بيمه شدگان و مستمري بگيران زير پوشش خود مي پردازد و اين باعث رفاه اجتماعي مي شود.

مرگ۱۷۶۰ بيمار ايدزي
شمار مبتلايان به ايدز در كشور از 14هزار نفر گذشت
ايسنا : بر اساس آخرين آمار، شمار مبتلايان به ايدز شناسايي شده در كشور تا اول دي به 14 هزار و۹۰ نفر رسيد كه از اين ميزان يكهزار و 760 نفر به علت ابتلا به ايدز جان خود را از دست دادند.
از 14 هزار و 90 نفر مبتلا به HIV و ايدز شناسايي شده تا كنون 13 هزار و 308 نفر مرد(4/94 درصد) و 782 نفر زن ( 6/5 درصد) هستند. همچنين از 864 فرد مبتلا به ايدز (مرحله نهايي بيماري) در كشور، 789 نفر مرد (3/91 درصد) و 75 نفر زن (7/8 درصد) هستند. بر پايه اين گزارش آماري، تعداد فوت شدگان بر اثر ابتلا به ايدز تا كنون يكهزار و 760 نفر گزارش شده كه از اين تعداد يكهزار و 695 نفر (3/96 درصد) مرد و 65 نفر (7/3 درصد) زن هستند.
بر اساس آمار نهايي مبتلايان به HIV / ايدز، بر حسب جنس و سن، در رده سني 25 تا 34 سال 4 هزار و 407 نفرمبتلا به HIV / ايدز (8/40 درصد) بيشترين مبتلا قرار دارند و رده سني 35 تا 44 سال با 3 هزار و 338 مبتلا (9/30 درصد) در مرحله بعدي به لحاظ فراواني ابتلاست.
راه انتقال غالب در مبتلايان به HIV / ايدز شناسايي شده در كشور اعتياد تزريقي (9/64 درصد) و سپس راه انتقال نامشخص (5/25 درصد)، آميزشي (5/7 درصد) دريافت خون و فرآورده هاي خوني (7/1 درصد)  و بالاخره مادر به كودك 5/0 درصد است.
بر اساس موارد ابتلا به HIV / ايدز بر حسب راه انتقال و سن نيز در رده سني 25 تا 34 سال راه انتقال به ترتيب اعتياد تزريقي، نامشخص، آميزشي، دريافت خون و فرآورده هاي خوني و بالاخره مادر به كودك گزارش شد.
اين در حاليست كه در رده سني 35 تا 44 سال نيز اعتياد تزريقي، راه انتقال نامشخص، آميزشي و بالاخره دريافت خون و فرآورده هاي خوني به ترتيب راه هاي انتقال غالب گزارش شده است.
راه انتقال غالب در فوت شدگان بر اثر ابتلا به ايدز به ترتيب اعتياد تزريقي (1/72 درصد)، راه انتقال نامشخص (5/10 درصد)، آميزش (7/9 درصد)، دريافت خون و فرآورده هاي خوني (1/7 درصد) و بالاخره از مادر به كودك (6/0 درصد) گزارش شده است.

بهاي دارو تا آخر امسال افزايش نمي يابد
ايرنا: معاون غذا و داروي وزارت بهداشت، در پي شايعاتي در باره افزايش بهاي برخي داروها، گفت: بهاي دارو تا آخر امسال افزايش نخواهد يافت. رسول ديناروند افزود: در حال حاضر چهار هزار قلم دارو در فهرست دارويي كشور موجود است كه بهاي آنها تغيير نمي يابد.
به گفته وي، يكي از سياست هاي اين معاونت ثابت نگه داشتن قيمت دارو با توافق توليدكنندگان داخلي و كميته قيمت گذاري دارو براي حداقل يك سال است. وي تصريح كرد: تغيير قيمت دارو در موارد استثنايي از جمله زمان هاي بحران دارو در داخل و يا در جهان است كه با بررسي كميته قيمت گذاري، قيمت دارو تغيير مي يابد. معاون وزير بهداشت با اشاره به اينكه يك درصد از سهم هزينه خانوارها، صرف خريد دارو مي شود، گفت: سرانه قيمت دارو در كشور حدود ???هزار ريال است كه در مقايسه با كشورهاي ديگر همچون آمريكا كه سرانه قيمت دارو ???دلار بوده، ايران ارزان ترين كشور در اين زمينه است.
ديناروند افزود: هم اكنون ??درصد داروي مورد نياز در كشور توليد مي شود و فقط چهار درصد دارو كه براي بيماران خاص است، وارداتي است. وي هزينه ارزي براي توليدات داخلي دارو را ???ميليون دلار اعلام كرد و گفت ???ميليون دلار نيز صرف هزينه واردات دارو به كشور مي شود و به دليل اينكه داروهاي وارداتي گران تر از داروهاي داخلي است، مردم هزينه بسياري را صرف خريد دارو مي كنند.

كتاب همشهري و يادآوري خوانندگان
ظرف۲ روز اخير بسياري از خوانندگان محترم همشهري از طريق تماس تلفني يا اي ميل اعلام داشته اند، كتاب همشهري را كه همراه روزنامه همشهري پنجشنبه هر هفته توزيع مي شود، دريافت نكرده اند. با تشكر از توجه و يادآوري بهنگام، به اطلاع اين گروه از خوانندگان همشهري مي رسانيم كه مراتب از طريق شبكه توزيع روزنامه پيگيري شده است و اميدواريم با همكاري مسئولان توزيع و متصديان زحمتكش دكه هاي فروش روزنامه در سطح شهر تهران، اين مشكل براي اين هفته و هفته هاي آتي برطرف شود.

با مردم
توجه به توسعه پايدار
معمولاً هنگام بروز مشكل در بخش انرژي، توسعه شهرنشيني و افزايش جمعيت از دلايل اصلي و مهم اعلام مي شود كه در هر مورد، مسئوليت متوجه دستگاه هاي ذي ربط است زيرا سال هاست كارشناسان مي گويند روند توسعه در بخش هاي مختلف بايد پايدار باشد تا از كمبودها و آلودگي محيط زيست و آسيب رسيدن به منابع طبيعي كشور جلوگيري شود اما متأسفانه به اين هشدارها كمتر توجه شده است.
صادقي /دانشجوي منابع طبيعي-ساري
نرخ هاي متفاوت
تاكسي هاي فعال در خط سه راه آدران- خيابان شهيد رجايي از مسافران، كرايه هاي متفاوتي مي گيرند و ضابطه و مقررات خاصي وجود ندارد. ساماندهي كرايه ها در اين مسير ضروري است.
كريم كريمي نژاد- تهران
سالن به جاي چادر
پيشنهاد مي كنم مسئولان محترم فرودگاه بين المللي امام خميني، ترتيبي اتخاذ نمايند كه استقبال از زائران محترم خانه خدا، در يك سالن سرپوشيده و گرم صورت بگيرد. در حال حاضر يك چادر بدون امكانات رفاهي براي اين كار اختصاص داده شده است كه وضع رضايت بخشي ندارد.
شهروند ساكن خيابان معلم از تهران
تصرف چشمه ها در كرمانشاه
چشمه  هاي آب شيرين كرمانشاه كه بيشتر در حومه اين شهر واقع شده و روزگاري زبانزد بود، توسط اشخاص حقيقي و حقوقي تصرف شده و امكان دسترسي عموم مردم به آنها وجود ندارد؛ در حالي كه چشمه ها از ديرباز جزء انفال بوده و متعلق به همه مردم است و نبايد تحت مالكيت اشخاص حقيقي و يا حقوقي درآيد.
ش. باوندي پور- كرمانشاه
خطر افزايش حاشيه نشيني
@ افزايش جمعيت حريم شهرها يا در واقع همان حاشيه نشينان تا 80 برابر(برابر آنچه در اخبار رسانه ها اعلام شده) هشداردهنده است؛ به ويژه براي كلانشهر تهران كه جرائم و بزهكاري با وجود تلاش هاي مجدانه دستگاه هاي مسئول رو به تزايد است. رشد حاشيه نشيني، يك تهديد محسوب مي شود. با هماهنگي همه دستگاه ها، بايد در استان هاي محروم كشور زمينه بيشتر كار و اشتغال فراهم شود تا مردم، ناگزير از مهاجرت به تهران و انتخاب حاشيه نشيني همراه با فقر و پيامدهاي سوء آن نباشند.
مظفر راستگو- كرج
پيشنهاد به امدادگران مصدومان حوادث
@ بيشتر مصدومان حوادث رانندگي در شهر تهران به ويژه آناني كه از ناحيه سر دچار مصدوميت مي شوند، معمولاً در لحظه هاي اول حادثه به دليل ضربه عصبي (شوك ها) دچار فراموشي موقت مي شوند و ممكن است به سؤالات ماموران محترم اورژانس نيز پاسخ درستي ندهند. در اين قبيل موارد علاوه بر تلاش هايي كه براي جراحات جسمي آسيب ديده صورت مي گيرد، بايد وضعيت روحي وي نيز درك شود تا بدون پرس وجوهايي كه مصدوم پاسخ درستي به آنها نمي دهد، به مركز درماني انتقال يابد.
مهران برخورداري- تبريز

رئيس سازمان زندان هاي تهران:
كمتر از 10 درصد زندانيان در استان تهران
تحت مراقبت بعد از خروج هستند
فارس: رئيس سازمان زندان هاي استان تهران گفت: به دليل مشكل كمبود بودجه ، تنها كمتر از 10 درصد زندانيان در استان تهران تحت مراقبت هاي پس از خروج قرار دارند.
سهراب سليماني افزود: در راستاي مراقبت هاي بعد از خروج، توسط كمك دولت حداكثر 3 ميليون تومان جهت اشتغال زندانيان به آنها وام پرداخت مي شود كه متاسفانه به دليل عدم ابلاغ آئين نامه اشتغال مبني بر اعلام بانك عامل هيچ گونه وامي در سال جاري به زندانيان پرداخت نشده است.
وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مورد مراقبت هاي پس از خروج از زندان گفت: علاوه بر پرداخت وام اشتغال در خصوص مراقبت هاي پس از خروج، مشاوره ها و روان درماني و اقدامات فرهنگي و درماني نيز صورت مي گيرد كه متاسفانه به دليل كمبود بودجه موفق به تحت پوشش قراردادن تمامي زندانيان نشده ايم و بنابراين در اين بخش نيازمند حمايت هستيم.
سليماني با بيان اينكه مراقبت هاي پس از خروج باعث عدم بازگشت زنداني به زندان مي گردد، گفت: مطابق بررسي هاي صورت گرفته تنها كمتر از 2 درصد از زندانياني كه تحت پوشش حمايت هاي پس از خروج قرار مي گيرند دوباره به زندان باز مي گردند و اين در حالي است كه اين رقم در خصوص زندانياني كه تحت حمايت نيستند بين 19 تا 20 درصد است.
وي ادامه داد: جا دارد تا سازمان هاي حمايتي مانند بهزيستي در بحث مراقبت هاي پس از خروج زندانيان وارد عمل شده و سازمان زندان ها را در اين امر ياري  دهند.

تعرفه گذاري خدمات پرستاري به صورت جهاني
009357.jpg
ايسنا:مخبر كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: خدمات پرستاري به صورت جهاني تعرفه گذاري مي شود و كليات اين طرح به تصويب رسيده است.
عوض حيدر پور شهرضايي در خصوص ضمانت اجرايي تعرفه خدمات پرستاري اظهار كرد: اگر طبق نظرات دولت عمل شود، بخش دولتي كه حدود 90 درصد خدمات پزشكي را ارائه مي دهد، ضمانت اجرايي را بر عهده خواهد داشت و در بخش خصوصي نيز طبق قانون انجام خواهد شد؛ اما بهتر است در اين زمينه منتظر نظرات دولت بمانيم. وي درباره تعرفه گذاري خدمات پرستاري در دو بخش دولتي و خصوصي اذعان كرد: آنچه در ذهن طراحان مطرح است، اين تعرفه در هر دو بخش يكسان خواهد بود.
از سوي ديگر انوشيروان محسني بندپي نايب رئيس كميسيون بهداشت مجلس با اشاره به اين كه جزييات طرح تعرفه گذاري خدمات پرستاري تا به حال در كميسيون بهداشت بررسي نشده است، گفت: در ساير كشورها پرستاران به نسبت كاري كه انجام مي دهند حقوق دريافت مي كنند در حالي كه در ايران اين گونه نيست.
انوشيروان محسني بندپي با بيان اين مطلب كه كميسيون بارها درصدد برگزاري جلساتي با نمايندگان پرستاران بوده ولي متاسفانه با عدم حضور آنها در كميسيون تاكنون اين امر محقق نشده و همين امر بررسي طرح را معطل كرده است، افزود: اجراي چنين طرح هايي براي رفع مسايل صنفي اين قشر مفيد است.
وي در خصوص تعرفه خدمات پرستاران در بخش خصوصي و دولتي بيان كرد: تعرفه اين بخش ها متفاوت خواهد بود. محسني بندپي در مورد ضمانت اجرايي تعرفه خدمات پرستاري، تصريح كرد: هم مجلس و هم وزارت بهداشت به عنوان مجري، بر تعرفه ها نظارت خواهند كرد

۲۳۸ پزشك به مناطق محروم فارس اعزام شدند
گروه اجتماعي- اعزام 238 پزشك به روستاهاي استان فارس در قالب 46 تيم پزشكي، روز گذشته به پايان رسيد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني بسيج سازندگي، رئيس بسيج سازندگي استان فارس افزود: اين طرح شامل ويزيت رايگان 11هزار نفر در روستاهاي فياض آباد و زرقان و آموزش موارد بهداشتي و پيشگيري از بيماري هاي شايع بوده است.سرهنگ غلامرضا زماني خاطر نشان كرد: بازسازي و زيرسازي روستاها و بلوارسازي و مرمت و بازسازي 150زمين فوتبال توسط 4هزار نفر از ديگر اقدامات جوانان در سطح استان فارس بوده است.

تمام زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزيستي
قرار مي گيرند
009354.jpg
باشگاه خبرنگاران: رئيس سازمان بهزيستي كشور گفت: تمام زنان سرپرست خانوار پشت نوبت تحت پوشش سازمان بهزيستي قرار مي گيرند.
ابوالحسن فقيه گفت: پيشنهاد افزايش حداقل 2برابري بودجه سازمان بهزيستي براي سال آينده داده شده است كه از اين طريق تمام پشت نوبتي ها زنان سرپرست خانوار در مرحله اول تحت پوشش سازمان بهزيستي قرار مي گيرند و در مراحل بعدي، معلولان و ساير اقشار نيازمند از حمايت هاي سازمان بهزيستي برخوردار مي شوند. رئيس سازمان بهزيستي كشور در خصوص پيشگيري از اعتياد در كشور خاطرنشان كرد: اگر در خصوص اعتياد پيشگيري و آموزش صحيح در كشور انجام نشود، در آينده بسيار نزديك شاهد گسترش ساير آسيب هاي اجتماعي در كشور هستيم.

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |