دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۱۰ - Feb 19, 2007
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
2 خصلت است كه نيك تر از آن نيست؛ ايمان به خدا و سودمندي براي بندگان خدا.
نهج الفصاحه، حديث 1446
امروز با حافظ
مي سپارم به تو از چشم حسود چمنش
يا رب اين نوگل خندان كه سپردي به منش
دور باد آفت دور فلك از جان و تنش
گرچه از كوي وفا گشت به صد مرحله دور
آب و هوا
014631.jpg

عكس روز
014637.jpg
عكس: خبرگزاري فرانسه
۲ تن از بهترين تنيسورهاي جهان، كارلوس مويا از اسپانيا (بازيكن سمت راست) و ديويد نلبنديان آرژانتيني ديروز در يكي از خيابان هاي شهر بوينس آيرس آرژانتين مسابقه نمايشي برگزار كردند.

در شهر چه خبر
۳۰ بازارچه
از اين پس اصفهاني هاي بيشتري باخريد از ميادين ميوه مي توانند با قيمت هاي نه چندان مناسب ميوه فروشي هاي سطح اين شهر مقابله كنند. ستاد تنظيم بازار شهرستان اصفهان از ايجاد ?? بازارچه عرضه مستقيم ميوه و فعاليت آنها از ?? اسفنده ماه سال جاري در شهر اصفهان خبرداد. حدود 3 ميليون نفر درايام تعطيلات نوروزي به شهر اصفهان سفر مي كنند و مسئولان سعي مي كنند باايجاد اينگونه بازارچه ها در شهر اصفهان نسبت به يكسان سازي نرخ ها و كنترل قيمت ها گام بردارند.

كنترل اغذيه فروشي ها
اعلاميه هاي اطلاع رساني حاوي امتياز و نمره بهداشتي اغذيه فروشي هاي اردبيل، نظارت دقيق تري را بر آن ها حاكم كرده است به طوري كه خود مردم از فروشندگاني كه در سطح پاييني از بهداشت رده بندي شده اند ، خريد نمي كنند. در طرح خود كنترلي به جاي برخوردهاي قانوني و معرفي واحدهاي صنفي متخلف به دادگاه و جريمه و تعطيلي آن ها، مركز بهداشت شهرستان اردبيل با ابتكار ويژه وضعيت بهداشتي اماكن يادشده را اطلاع رساني مي كند. با ارزشيابي و بررسي ابعاد اجرايي اين طرح از سوي كارشناسان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي، امكان اجراي اين طرح در سراسر كشور محقق خواهد شد.

موج هاي 2 متري
رئيس اداره پيش بيني هواشناسي مازندران وضعيت ديروز امواج دريا در سواحل اين استان را طوفاني با ارتفاع نيم متر در روز و در هنگام شب تا 2 متر اعلام كرد. همچنين سرعت وزش باد در مازندران 6 تا ?? متر در ثانيه بود.

قطعي آب
امروز آب در بخشي از شهرها و شهرك هاي غرب استان تهران به مدت 12 ساعت قطع مي شود. به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان تهران، به دليل تعمير مخزن ذخيره اصلي شهر اميريه (برد آباد) در محدوده آبفاي شهرها و شهرك هاي غرب تهران، امروز از ساعت 8 صبح به مدت 12 ساعت آب قطع خواهد شد . تانكرهاي آب در ساعات قطع آب در منطقه مستقر هستند.

شكوفه هاي زمستاني
در دومين ماه از فصل زمستان بسياري از درختان ميوه در گيلان شكوفه داده اند. در حالي كه هنوز بيش از يك ماه به فصل بهار مانده و بسياري از ارتفاعات گيلان پوشيده از برف است، برخي از درختان ميوه در گيلان شكوفه داده اند. همچنين درخت آلوچه اي (گوجه سبز) در تالش، امسال براي دومين بار ميوه داده است. اين درخت آلوچه در روستاي رستم محله تالش قرار دارد. كارشناسان جهاد كشاورزي علت اين پديده را شرايط مساعد آب و هوايي اعلام كردند. شهرستان تالش 1500 هكتار باغ آلوچه دارد.

بازيافت زباله
تنها نيم درصد از زباله هاي قابل بازيافت در تبريز بازيابي مي شود. بر اساس آمارهاي موجود، روزانه يكهزار و ??? تن انواع زباله در تبريز توليد و دفن مي شود.نبود ساماندهي اصولي و علمي در زمينه پسماندها دليل اصلي ضعف در بازيافت زباله ها اعلام شده است. هزينه نظافت تبريز در سال ??? ميليارد ريال است.

افزايش مصرف گاز
سرپرست روابط عمومي شركت گاز استان زنجان گفت: ميزان مصرف گاز طبيعي در اين استان طي دوره مهر تا پايان دي ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ?? درصد افزايش داشته است. درحال حاضر ??? هزار و ??? مشترك در استان يك ميليون نفري زنجان، در بخش هاي خانگي، عمومي و صنعت، از گاز طبيعي استفاده مي كنند.

بازار
014649.jpg
كالابرگ برنج

كالابرگ شماره 958 شهري و 821 روستايي مرحله دوازدهم براي دريافت برنج يارانه تعادلي استان قزوين از نوع تايلندي به ميزان هر نفر 3 كيلوگرم اختصاص يافت.
اين كالابرگ شهري براي مصرف كنندگان و عاملان شهري تا 31 ارديبهشت ماه سال آينده و كالابرگ روستايي براي مصرف كنندگان تا سي ام خرداد ماه همان سال و براي عاملان فروش تا 31 خرداد سال آينده داراي اعتبار است. همچنين براي استان مازندران كالابرگ شماره 950شهري و 870 روستايي مرحله دوازدهم برنج يارانه تعادلي از نوع ندا و نعمت هر نفر 6 كيلوگرم تعيين شده است. براي استان گلستان علاوه بر كالابرگ هاي شهري و روستايي اعلام شده در مازندران، كالابرگ شماره 772 عشايري براي دريافت برنج يارانه تعادلي با شرايط استان مازندران عرضه مي شود. كالابرگ شهري براي مصرف كنندگان و عاملان فروش تا 31خردادماه سال 86 و كالابرگ روستايي براي مصرف كنندگان تا ?? تيرماه سال آينده و براي عاملان فروش تا 13 تيرماه 84 اعتبار دارد. در استان گلستان كالابرگ عشايري نيز تا 14 تيرماه 86 داراي اعتبار است.

سكه، طلا و ارز
014652.jpg

فرهنگسرا
كاشت سبزه هاي نوروزي
فرهنگسراي طبيعت به مناسبت فرا رسيدن بهار و با هدف آموزش صحيح كاشت و پرورش سبزه هاي نوروزي، به صورت تلفني آماده پاسخگويي به شهروندان است. شهروندان مي توانند روزهاي شنبه و دوشنبه از ساعت 9 تا 30 :10 با شماره تلفن 77354735 تماس بگيرند و سئوالات خود را در خصوص كاشت و پرورش سبزه هاي نوروزي، مرمت و آماده سازي باغچه در منزل، تهيه گل هاي بهاري و... مطرح كنند.

مسابقه كتابخواني
مسابقه كتابخواني بي واسطه با حسين ع همزمان با ماه صفر و در گراميداشت ايام اربعين حسيني از سوي فرهنگسراي تفكر برگزار مي شود. اين مسابقه ويژه گروه سني جوان و نوجوان است و علاقه مندان مي توانند براي دريافت بروشور به نشاني شهرزيبا، شهران، بلوار شهران، نرسيده به فلكه دوم، فرهنگسراي تفكر مراجعه كنند. مهلت ارسال پاسخ نامه ها به كتابخانه شيخ هادي نجم آبادي، واقع در فرهنگسراي تفكر 25 اسفند ماه تعيين شده است.

نمايشگاه محصولات خوداشتغالي
خانه فرهنگ نور در آستانه سال جديد نمايشگاهي از محصولات فرهنگي، هنري و خوداشتغالي شهروندان منطقه 5 را در معرض ديد عموم مي گذارد. همچنين در حاشيه اين نمايشگاه و به منظور افزايش آگاهي شهروندان با مشاركت ارگان ها و نهادهايي چون شهرداري تهران، نيروي انتظامي، آتش نشاني، كميته امداد و... سلسله كارگاه هاي آموزش شهروندي، با موضوعات زيست محيطي، بهداشتي، امنيتي، آيين هاي نوروزي، رفتارهاي پرخطر، اطفاي حريق و... داير مي شود. اين نمايشگاه از اول اسفند تا 15 فروردين 85 در خانه فرهنگ نور برپا است. علاقه مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي توانند به نشاني خيابان آيت الله كاشاني، جنب ميدان نور، خانه فرهنگ نور مراجعه كنند و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن: 44089694 تماس بگيرند.

مسابقه با جايزه‎/۲۸
كدام سازمان؟
شماره گذاري خودروها توسط كداميك از اين سازمان ها انجام مي شود؟
A) شهرداريC) نيروي انتظامي
B) ثبت اسنادD) كارخانجات خودروسازي
نحوه شركت در مسابقه: شركت كنندگان بايد يكي از گزينه هاي A ,B ,C ,D را حداكثر تا ساعت 18 امروز به شماره 3000251 و دارندگان تلفن هاي تاليا و ايرانسل به شماره 09122029165 اس ام اس كنند. به حساب 10 نفر از افرادي كه پاسخ صحيح داده باشند (5 نفر از تهران و 5 نفر از شهرستان ها) جايزه نقدي واريز مي شود. شماره تلفن همراه برندگان با حذف 3 رقم آن (و جايگزين علامت * به جاي رقم هاي حذف شده) فردا در روزنامه چاپ مي شود و همكاران ما به منظور دريافت شماره حساب بانكي با آنها تماس مي گيرند. (علت قرار دادن * به جاي رقم ها، جلوگيري از مزاحمت هاي احتمالي است.)
شماره تلفن برندگان مسابقه 27
014658.jpg


تلويزيون
014655.jpg

آلودگي هواي تهران
014634.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
دلشوره
امروز صبح كه به اداره آمدم، دلشوره داشتم. سعي كردم با كار مداوم، خود را سرگرم كنم ولي دلشوره لحظه اي راحتم نمي گذاشت. خيلي نگران بودم، با همسرم تماس گرفتم، او و فرزندمان حالشان خوب بود. اين بار به منزل پدرم زنگ زدم. با او و مادرم صحبت كردم، با آنكه جاي هيچگونه نگراني از سوي آنها نبود اما دلشوره ام بيشتر شد. هنوز اداره تعطيل نشده بود كه درد شديدي در دست چپ و پشت گردنم احساس كردم، درد به تدريج آنقدر زياد شد كه از حال رفتم. روي تخت اورژانس بود كه علت دلشوره ام را فهميدم.
مصطفي چترچي

گشتي در دنياي خبرها
سرقت براي مادر
لندن: يك جوان 24 ساله در انگليس كه در پوشش پزشك ورزشي وارد رختكن يكي از تيم هاي ليگ برتر اين كشور شده بود مقدار زيادي كالا به ارزش 19 هزار پوند سرقت كرد اما جالب اينكه به زندان نرفت . داستان از اين قرار بود كه اين مرد پس از اينكه خود را يك پزشك ورزشي معرفي كرده بود وارد رختكن تيم پورتسموث شد و وسايل بازيكنان را بسرقت برد. اما در دادگاه پس از اينكه وي هدف از اين سرقت را تامين هزينه هاي درمان مادر سرطاني خود اعلام كرد، قاضي پرونده او را تنها به 18 هفته حبس تعليقي محكوم كرد در حاليكه بايد حداقل 51 هفته را پشت ميله هاي زندان سپري مي كرد.
تنبيه سارق
وين: يك سارق رستوران توسط صاحبان اين مكان به شدت تنبيه شد. داستان از اين قرار بود كه سارق 21 ساله پس از ورود به رستوران باچوب به سر پيرمرد 64 ساله كه صاحب اين مكان بود كوبيد و او را بيهوش كرد. اما هنگامي كه وي قصد داشت پول هاي موجود در صندوق را خالي كند همسر پيرمرد كه۶۱ ساله بود قابلمه مملو از لوبياي داغ را روي سر سارق خالي كرد و سپس مقدار زيادي آب جوش روي بدن او ريخت. به همين دليل سارق دچار سوختگي شديد و به بيمارستان منتقل شد.
بزرگترين كباب تركي جهان
مكزيكو سيتي: ركورد تهيه بزرگترين كباب تركي جهان شكسته شد. در جريان اين ركورد شكني گروهي از تاجران مكزيكي يك كباب تركي به وزن 9/3 تن و ارتفاع 4 متر تهيه كردند كه اين مقدار كباب براي سير كردن 24 هزار نفر كافي بود. پس از اين ركورد شكني، هر پرس از اين كباب به ارزش يك دلار به تماشاگران فروخته و پول حاصل از آن به حساب موسسات خيريه حمايت از كودكان بي سرپرست واريز شد.
پنجره 3 ميليون دلاري
واشنگتن: پنجره اي كه لي هاروي ازوالد از آن به سمت جان اف كندي رئيس جمهور آمريكا در سال 1963 شليك كرد، در جريان يك مزايده اينترنتي به ارزش
۳ ميليون دلار به فروش رسيد. خريدار اين پنجره كه اهل كشور هلند است مدعي شده اين پنجره، در واقع همان پنجره  طبقه ششم يك مدرسه در تگزاس بود كه ازوالد از آن به سوي كندي تيراندازي كرد و وي را به قتل رساند. اين پنجره به مدت 10 سال در موزه اي در دالاس نگهداري مي شد كه چندي پيش صاحب آن، پنجره را از موزه پس گرفت و آن را به مزايده گذاشت.
پاداش دستگيري سارق
فلوريدا: از 10 سال قبل تا كنون يك قهوه خانه در يكي از تعميرگاه هاي خودرو واقع در فلوريدا از مشتريان متعددي پذيرايي كرده است. با توجه به اينكه قهوه هاي اين قهوه خانه بسيار خوش طعم است مردم از سراسر ايالت فلوريدا براي نوشيدن قهوه به اين مكان مراجعه مي كنند. اما چهارشنبه هفته گذشته ناگهان يك مرد مسلح وارد اين قهوه خانه شد و تمام پول هاي داخل صندوق را بسرقت برد. به همين دليل صاحب اين قهوه خانه اعلام كرده فردي كه سارق مغازه وي را دستگير و يا معرفي كند به مدت يكسال هر روز قهوه رايگان در اين مغازه نوش جان خواهد كرد.
مخالفت بيمارستان
منچستر: از چند ماه قبل يك خانم باردار در شهر منچستر انگليس براي زايمان، يك تخت در بخش زايمان بيمارستان محل سكونتش رزرو كرد. اما 2 روز پيش هنگامي كه در همان روز تعيين شده براي وضع حمل به بيمارستان مراجعه كرد با پاسخ منفي مسئولان بخش زايمان مواجه شد. آنها گفتند كه تخت خالي براي وي وجود ندارد و بايد به بيمارستان ديگري مراجعه كند. اين خانم كه از درد به خود مي پيچيد از مسئولان اين بيمارستان در خواست شماره تلفن و آدرس بيمارستان ديگري را كرد اما به وي گفتند به كتاب راهنما مراجعه كند و خود آدرس و شماره تلفن بيمارستان را بيابد. به همين دليل اين خانم قصد شكايت از اين بيمارستان را دارد.
صرفه جويي در مصرف برق
لندن: يكي از روزنامه هاي انگليس ديروز فاش كرد تا چند ماه ديگر چراغ هاي بزرگراه و آزادراه هاي اين كشور براي صرفه جويي در مصرف برق خاموش و يا كم نور خواهد شد. بر اساس اين طرح از نيمه شب به بعد زماني كه تردد خودروها در بزرگراه و آزادراه ها كاهش مي يابد، چراغ هاي اين معابر خاموش و يا بسيار كم نور خواهد شد. همچنين گفته مي شود وزارت راه انگليس از شهرداري ها نيز خواسته است پس از نيمه شب چراغ هاي خيابان ها را بسيار كم نور و حتي خاموش كنند تا در مصرف برق صرفه جويي شود.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |